eitaa logo
هادیان هدایت
198 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
801 ویدیو
421 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ارسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌤 آقــــٰـاجـــــٰآن.. عٰالــم به شـــوق آمَدنـــــت ندبه خـــــوٰان تــُـوست... ●چِشـــــم انتـــــظٰار تـــُــو ؛ حرم« عـمه جـــان »تـــوست... أللَّھُـمَ عـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🤲🥀
📌 شنبه ☀️ ۳۰ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۱۴ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 20 جولای 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل صوتی جلسه پنجم استاد (حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی کاشانی) 28،شهریورماه 1400 ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🔘 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برگزار می‌کند: جلسه لایو آموزشی 📍با موضوع: شباهت‌ها و تفاوت‌های قیام حسینی و قیام مهدوی 🏴🏴🏴🏴 〰️〰️〰️〰️ ➕استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری 〰️〰️〰️〰️ 🕐 زمان: شنبه 30 تیر ماه - ساعت ۱۳ 〰️〰️〰️〰️ 🌐 لینک برگزاری جلسه: https://www.aparat.com/mahdaviat.ir/live
نخستین سری که بر فراز نیزه قرار گرفت ابومخنف گوید: ابن زیاد، سر مبارک امام حسین (ع) را در کوفه نصب کرد. و به فرمان او، سر مبارک را در کوفه چرخاندند: قَالَ أَبُو مخنف: ثُمَّ إن عُبَيْد اللَّهِ بن زياد نصب رأس الْحُسَيْن بالكوفة، فجعل يدار بِهِ فِي الْكُوفَة ( تاريخ الطبري ج ٥ ص ٤٥٩ ). محمد بن عمر واقدی ( م ۲۰۷ ق )، در کتاب مقتل الحسين (ع) خویش ( الفهرست لابن النديم ص ١٢٨ )، دو روایت در این باره، یکی از زرّ بن حبیش ( م ۸۱ یا ۸۳ ق )، و دیگری از عامر بن شراحیل شعبی ( م ۱۰۴ ق )، نقل کرده است که کاتب وی، محمد بن سعد ( م ۲۳۰ ق )، در کتاب الطبقات الکبیر، آورده است: قالوا: وأَمَرَ عبيد الله برأس الحسين فنصب. قال: أخبرنا محمد بن عمر، قال: حدثنا عطاء بن مسلم، عمّن أخبره، عن عاصم بن أبي النجود، عن زِرّ بن حُبَيْش، قال: أول رأس رفع على خشبةٍ رأسُ الحسين. قال: أخبرنا محمد بن عمر، قال: حدثني عيسى بن عبد الرحمن السلمي، عن الشعبي، قال: رأس الحسين أول رأس حمل في الإسلام ( الطبقات لابن سعد ج ٦ ص ٤٤٦ ). از زرّ بن حبیش نقل شده است که نخستین سری که بر نیزه شد، سر حسین بن علی (ع) بود و از شعبی نقل شده که نخستین سری که در اسلام حمل شد، سر آن حضرت بوده است. روایت شعبی را، سلیمان بن احمد طبرانی ( م ۳۶۰ ق ) در المعجم الکبیر ج ۳ ص ۱۲۴، به نقل از واقدی آورده است. همچنین، مرشد بالله شجری ( م ۴۷۹ ق ) در الأمالي الخميسية ج ١ ص ٢١٥؛ گرچه گویا در امالی شجری، روایت زرّ بن حبیش با روایت عامر شعبی، در آمیخته است. و همین طور، ابن قیسرانی ( م ۵۰۷ ق ) در الأنساب المتفقة ص ١٦٤. محمد بن جرير طبری ( م ۳۱۰ ق ) نیز، روایت زرّ بن حبیش را به نقل از واقدی آورده است ( تاريخ الطبري ج ١١ ص ٥٢١، ج ٥ ص ٣٩٤، المنتخب من ذيل المذيل ص ٢٥ ). همچنین، عبد الملک بن حبيب السلمي الأندلسي ( م ٢٣٨ ق ) نیز، به نقل از واقدی آورده است: و هو أول رأس حمل في الإسلام، و أول رأس رفع على خشبة ( كتاب التاريخ ص ١٣٢ ). ظاهرا این روایت، با آنچه مشهور است که نخستین سری که در اسلام، حمل شد، سر عمرو بن حمق بود ( الأوائل لابن أبي عاصم ص ١٠٨، المصنف لابن أبي شيبة ج ٧ ص ٢٧٣ و... )، تعارضی ندارد. چرا که گویا سر او، اولین سری بود که از شهر و منطقه ای، به شهری دور دست حمل می شد، اما نخستین سری که بر نیزه قرار گرفت و بدین وسیله، چرخانده شد و به عنوان نشانه اقتدار و پیروزی ابن زیاد ملعون و يزيد خبیث قرار گرفت، سر مبارک امام حسین (ع) بود. جالب است که از واقدی، عينا با همان سند قبلی، درباره عمرو بن حمق آمده است: أخبرنا محمد بن عمر عن عيسى بن عبد الرحمن عن الشعبي قال: أول رأس حمل في الإسلام رأس عمرو بن الحمق ( الطبقات لابن سعد ج ٦ ص ٢٥ ). با توجه به اینکه هم ابن سعد و هم عبد الملک بن حبيب اندلسی که دوران واقدی را درک کرده اند، این مطلب را درباره سر امام حسین (ع) نقل کرد اند، احتمال اینکه ابن سعد، در این بخش از کتابش، سهو نموده باشد، وجود دارد. ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
💢نقد تحليل احمد قابل از واقعه عاشوراء ✍️دکتر حسن انصاری از مرحوم احمد قابل يک فايل ويدئویی هست که در آن تحليل تازه‌ای از واقعه عاشوراء به دست می‌دهد. بن مايه آن تحليل نادرست که از سوی برخی دیگر از نمایندگان روشنفکری دینی هم در این سال‌ها مطرح شده به روايتی برمی‌گردد که ساخته و پرداخته جناح اموی در ميان محدثان است. 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=75869
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹‌السَّلاَمُ عَلَيْكَ (ایها) اَلثَّائِرُ بِدَمِ اَلْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ... ❣ 🔹‌سلام بر تو ای منتقم داغ های کربلا... 🔹‌این  صدای اَینَ الثائر سرزمین کربلاست، که گوش تاریخ را پر کرده... 🌤
📌پاسخ به یک شبهه اخیر جناب آقای دکتر سیدمصطفی محقق داماد در یک کلیپ سخنرانی و قبلا در کتاب 《فاجعه جهل مقدس》 به این نکته اشاره کرده است که مردم بخاطر رشوه و درهم و دینار بر علیه امام علیه السلام نجنگیده اند. بلکه دینداران او را کشتند. پاسخ: ⬅️برخی از قاتلان کربلا بوده و ضد اهل بیت علیهم السلام و بودند. ⬅️برخی از مردم کوفه بی طرف بودند. ⬅️برخی از روی ترس جان به رفتند. ⬅️برخی مانند شبث بن ربعی با دریافت رشوه و زر و سیم در مقابل حسین علیه السلام قرار گرفتند. 🖌 (م310ق) در گزارشی درباره بنی امیه به نقل می کند: «امام (ع) از کوفی که به وی ملحق شده بودند، اوضاع کوفه را پرسید. مجمع بن عبدالله عايذى كه يكى از آن چهار نفر ملحق شده به امام بود، گفت: بنی امیه، برای جذب نیرو، به بزرگان قوم رشوه‏ هاى كلان داده‏ اند، جیب های آنان را پر كرده‏ اند و بر ضد شما متفقند؛ اگرچه دل های عده ای از مردم به شما مايل است، اما فردا شمشيرهاي آنان بر ضد شما كشيده مى‏ شود.» 📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج5، ص404 ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هدایت شده از صوفی پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آیت‌الله شبیری زنجانی: مراقب باشید روش‌های انحرافی، مانند رفتار صوفیانه وارد عزاداری نشود ✔️عزاداری برای امام حسین (ع) و سایر آن بزرگوارانی كه در كربلا به شهادت رسیدند از عالی ترین عبادات است كه در شكل گیری اعتقادات مردم تأثیر زیادی دارد لذا باید به گونه ای عمل شود كه مرضی حضرات معصومین(ع) باشد. نحوه عزاداری در زمان‌ها و مكان‌های مختلف با در نظر گرفتن عرف تعیین می‌شود و لذا با گذشت بیش از هزارسال شاهد شور بیشتر در عزاداری‌ها هستیم ولی باید توجه داشت كه نحوه عزاداری در برخی موارد صحیح نیست و حتی گاهی رگه هایی از رفتارهای صوفیانه در عزاداری‌ها دیده می‌شود، این خیلی بد است كه انسان طریقه‌ای را كه ما می‌دانیم مرضی خدای متعال و حضرت رسول(ص) نیست در عزاداری دنبال كند، عزاداری در درجه اولِ عبادات است و طریقه آن باید مرضی الهی باشد. 📖به نقل از کانال اجتهاد 🔵صوفی پژوهی @sufi110