9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 مجموعه پرسمان مهدویت شماره 1⃣2⃣
📹 دلیل گرایش غرب به منجی گرایی چیست؟ چرا سینمای هالیود فیلم های منجی گرایانه میسازد؟؟
🎙 کارشناس این برنامه: حجت الاسلام زهیر دهقانآرانی
#امام_زمان
#پرسش_و_پاسخ
#پرسمان_مهدویت
📌پیشگویی میثم تمار درباره خباثت امویان
طبق سخنی از جناب #میثم_تمار هنگام #شهادت در پای دار مرگ، عده ای روز #عاشورا را روزی مبارک خواهند شمرد و برای آن فضائلی جعل خواهند کرد.(1)
بنابر فرمایش امام #صادق(ع) نیز، #شامیان برای تقرب به یزید و گرفتن پاداش از او، با #جعل_حدیث، روز عاشورا را روز برکت نامیدند تا مردم را از #گریه و عزا و حزن بر امام #حسین(ع) دور کنند. (2)
📚شیخ صدوق، الامالی، ص128.
📚شیخ صدوق، علل الشرایع، ج1، ص226.
✅ پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار میکند
🌀روش تبلیغ مفاهیم مهدویت در پیادهروی اربعین و راهکار مواجهه با انحرافات و آسیبها
🎙ارائهدهنده:
👤ححجت الاسلام و المسلمین محمدعلی حججی
🎙ناقدین:
👤حجت الاسلام و المسلمین مسلم کامیاب
👤 حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی هوشیار
🎙دبیر علمی:
👤 حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان
🗓 زمان:سهشنبه 2 مرداد 1403
⏰ ساعت: 10 تا 12
🏢 مکان:پردیسان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی
لینک فضای مجازی:
Dte.bz/mahdaviyat
لینک ثبت نام جهت اخذ گواهی
events.isca.ac.ir/sama/1315
🍃فرمانده لشکرم
خوب است برای این که کمی دلم را آرام کنم و از وحشت فکر کردن به کربلا و ظهور بیرون بیایم، به حرّ بن یزید ریاحی فکر کنم. او نامهای برای حسین ننوشت، در سپاه حسین نبود، بیطرف هم نبود، مأمور سپاه دشمن بود؛ اما دلش با حسین بود.
حرّ کار را بر حسین سخت کرد و شاید اگر با او همراهی کرده بود، عاقبتی غیر از کربلا برای حسین رقم میخورد؛ اما هر چه بود او روز عاشورا به خود آمد، پیش از آن که حسین به شهادت برسد و توبهاش قبول شد و حسین راضی نشد که گرد شرمندگی بر صورتش بنشیند. حرّ جواز شهادت را گرفت و جاننثار از دنیا رفت.
آقا! بعید میدانم سپاه تو از این حرّها نداشته باشد. دارد، نه؟ میشود امید داشت که اگر عباس لشکرت نشدیم یا پا جای پای حبیب نگذاشتیم، چونان حرّ، جاننثار تو شویم. نمیشود؟ بگو میشود و آبی به دل آتش گرفتۀ این روزهایم بریز.
شبت بخیر فرمانده لشکرم!
#محرم
#شب_بخیر #بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
🌿🥀سلام به آقای مهربانی🥀🌿
🔘 دست ادب بر روی سینه می گذاریم:
🥀السّلام عليكَ يا طالِبَ ثارِ الأَنبياءِ وَ أَبنَاءِ
الأَنبياءِ وَ الثّائِرَ بِدَمِ المَقتولِ بِكربلاء
🥀سلام بر تو كه خون پیامبران و پسرانشان
را طلب مى كنى و به خون خواهى مقتول
کربلا برمى خیزى
▪️ آقای من ....
پیراهن خونین جد غریبتان، مانند پرچمی
که مظلومیتش را فریاد می زند در عرش
برافراشته می شود؛
و شما به چشم می بیند این مصیبت را،
صبح و شام می گریید از این ماتم، و غمش
بغضی می شود در گلوی ما....🌿🥀
🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱
🖤 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🖤💫
📎 #امام_زمان
📎 #ظهور
📎 #محرم
📌 چهارشنبه
☀️ ۳ مرداد ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۸ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 24 جولای 2024 میلادی
📎 #تقویم
مقتل شناسی 7.m4a
23.05M
#سلسله_دروس_مقتل_شناسی (ویژه اربعین حسینی(ع))
فایل صوتی جلسه هفتم
استاد #صادقی_کاشانی (حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی کاشانی)
4،مهرماه 1400
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
چکیده کتاب:
♦️ارهاصات عبارت است از حوادثی غیر طبیعی، فراپندار و شگفتانگیز که پیش از بعثت از پیامبر(ص) نمایان شده و مقرون به تحدّی نیست بر خلاف معجزه که مقرون به تحدّی است. گستره معنایی در اثر حاضر بر مبنای تعریف جرجانی است زیرا با توجه به چینش گزارشهای تاریخی در سدههای نخست، این تعریف به واقعیت نزدیکتر می نماید و به حضور یا حیات پیامبر(ص) هنگام رخداد ارهاص تصریح شده است؛ بنابراین بشارات، هواجس و... نمیتواند از مقوله ارهاص باشد. برای تاریخچه و مراحل ورود واژه ارهاصات در منابع، میتوان سه مرحله را متصور شد:
الف) کاربرد در کتب لغوی و ادبی که هم تحمل معنای لغوی ارهاص با مفهوم مقدمه و مقدمات را دارد و هم معنای اصطلاحی آن را برمیتابد؛
ب) کاربرد اصطلاحی در منابع کلامی شیعی و اهلسنت؛
ج) ورود به منابع تاریخی و تفسیری شیعه و اهلسنت.
بر اساس دستاورد این تحقیق، مفهوم ارهاص از نظر کمّی و کیفی، طی سدههای دوم تا پانزدهم دستخوش تغییرات و تحولات معناداری شده است. از جهت کمّی، میزان بهرهوری از اصطلاح مذکور در سدههای گوناگون، تغییرهایی چشمگیر داشته است؛ همچنانکه از نظر کیفیت مفهومی، در سدههای اول، توسع معنایی داشته و در سدههای میانی، به تضیق یا محدوده معنایی خاص دچار شده است؛ سپس در سدههای اخیر، بار دیگر توسّع معنایی آن در منابع مشاهده می شود.
هادیان هدایت
چکیده کتاب: ♦️ارهاصات عبارت است از حوادثی غیر طبیعی، فراپندار و شگفتانگیز که پیش از بعثت از پیامبر
🔶کتاب «ارهاصات پیامبر (ص)؛ تطور مفهومی اصطلاح «ارهاص» و تبیین رویکردهای معاصران» 232 صفحه داشته و موضوعات طرح شده در آن در قالب شش فصل سامان یافته است.
⬅️فصل اول کتاب به مباحث مقدماتی و مفهوم شناسی اختصاص دارد.
⬅️فصل دوم به تاریخچه و گونه های ارهاصات و معجزات اشارااتی شده و منابع مختلفی که نامی از ارهاصات به میان آمده مورد بررسی قرار گرفته است.
⬅️فصل سوم و چهارم که بحث اصلی آنها «تطور کمّی اصطلاح ارهاص در منابع تاریخی، کلامی و تفسیری» است، به طور ویژه به واکاوی تطور این اصطلاح در بین منابع مختلف اهل سنت و شیعیان پرداخته است. این منابع در فصل سوم تا قرن دهم و در فصل چهارم در بازه زمانی از قرن دهم تا دوره معاصر مورد بررسی قرار گرفته اند.
⬅️تطور کیفی اصطلاح ارهاص در منابع اسلامی عنوان فصل پنجم کتاب است که همانطور که از عنوان آن پیداست تمرکز در اینجا بر تطور کیفی قرار دارد.
⬅️فصل ششم که فصل پایانی اثر محسوب می شود، رویکردهای نویسندگان معاصر به امور غیرطبیعی و خارق عادت مورد بحث قرار گرفته است. آراء اندیشمندان و نویسندگانی نظیر «جوزف شاخت»، «کارن آرمسترانگ»، «مایکل کوک»، «جورج طرابیشی»، «آنه ماری شیمل» و «سید مرتضی عاملی» در این فصل بررسی شده است.