#اطلاعیه
خوبان روزگار مسلمان زینب اند
مراسم هشتمین یادواره شهادت حاج عمار،
شهدای مدافعحرم، شهدای قطعه ۵۳
و یادبود شهدای مظلوم فلسطین
روایتگری:
سید ایمان یاراحمدی
قرائت قرآن:
استاد هادی موحد امین
فیض منبر:
حجتالاسلام استاد سید حسین مومنی
مرثیه سرایی:
کربلایی محمدحسین پویانفر
کربلایی سید امیر حسینی
کربلایی سید محمدرضا نوشهور
کربلایی پیام کیانی
پنجشنبه ۱۸ آبانماه؛ از ساعت ۱۴
بهشت زهرا سلام الله علیها، قطعه ۵۳
📌آنچه آقای محمد جواد ظریف درباره تحولات فلسطین گفتند ریشه بنیادین در بخش های متعدد حاکمیتی و امنیتی کشور دارد.
انتشار گسترده سخنان ترامپ مبنی بر حملات موشکی از قبل هماهنگ شده به عین الاسد و سخنان آقای ظریف پیام روشنی است که فقط حاکمیت را با تردید و ابهام روبه رو می کند و افکار عمومی را درباره توان واقعی کشور دچار یک پارادوکس اساسی کند.
ظریف در جدید ترین صحبت های خود گفته قرار نیست ما بجای مظلوم بجنگیم تنها باید از آن ها دفاع کنیم.
♨️آقای ظریف،مساله ما صرفا دفاع از مظلوم نیست که بخواهیم بگوییم برای آن وارد جنگ شویم یانه ،مساله دفاع از عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه که از اجزاء رئیسه منافع ملی و امنیت عمومی ما محسوب می شود است و همه می دانیم اگر قدرت نظامی حماس نابود شود عمق استراتژیک ما در منطقه به خطر می افتد.
البته همان عمق استراتژیکی که با آن مقابله می کردی و هیچ اعتقادی به دستاوردهای مقاومت در میدان نداشتی و بارها به شهید قاسم سلیمانی حمله می کردید.
هرگز خوانش شما از محور مقاومت یک پلن بازدارنده نبوده و نیست و آن را یک تهدید اساسی برای امنیت منطقه می دانستید و آن را مانع کنشگری دستگاه دیپلماسی خود در منطقه قلمداد می کردید.
شما می دانید که آمریکا برای حمایت از منافع ملی و عمق استراتژیک خود در غرب آسیا در کنار اسرائیل قرار گرفته است و برای آن همه قوانین بین المللی و حقوق بشری را کنار گذاشته است.
این نکته رو به صراحت بگم سخنان ظریف،موضع بخش قابل توجهی از جریان های حاکمیتی،امنیتی،دولتی و....در ساختار کشور است و چسبندگی سیاسی و امنیتی با نظام اسلامی ندارند و هیچ عرقی هم به ارزش ها و منافع ملی ندارند.
❇️🔸❇️🔸🕋🔸❇️🔸❇️
بخوان دعای فرج را که یار برگردد
بخوان دعای فرج را
که شب سحر گردد
بخوان دعای فرج را
اگر که می خواهی
حدیث غیبت یار تو مختصر گردد
بخوان دعای فرج را و از خدا بطلب
وجود نازکش ایمن ز هر خطر گردد
لبیــک یا حسیـــــن💖
🔸امام زمان(عج الله) در روایتی فرموده اند:
به شیعیان و دوستان ما بگوئید
که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب (س)قسم دهند🤲که فرج را نزدیک گرداند
💠برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمانمون صلوات💠
✨بسم الله الرّحمن الرّحیم💖
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ
وَ انْکشَفَ الْغِطَاءُ
وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ🌎
وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ🪐
وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیک الْمُشْتَکی
وَ عَلَیک الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
اَللَّــهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَینَا طَاعَتَهُمْ
وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِک مَنْزِلَتَهُمْ
فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا
کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
یا مُحَمَّدُ یا عَلِی
یا عَلِی یا مُحَمَّدُ
اِکفِیانِی فَإِنَّکمَا کافِیانِ
وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکمَا نَاصِرَانِ
یا مَوْلانَا یا صَاحِبَ الزَّمَانِ
اَلْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
أَدْرِکنِی أَدْرِکنِی أَدْرِکنِی
السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ
الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ
اللّهم عجّل لولیک الفرج به حقّ
حضرت زینب کبری(سلام الله علیه)💫
❇️🔸❇️🔸💚🔸❇️🔸❇️
🌹کانال شهید محمدحسین محمدخانی🌹
❃↫✨« بِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ والصِّـدیقیــن »✨↬❃ #دختر_شینا #فصل_اول مادرم از صبح ت
#دختر_شینا
#فصل_دوم
آن شب از لابه لای حرف های مادرم فهمیدم آن پسر، نوه عموی پدرم بوده و اسمش هم صمد است.
از فردای آن روز، رفت و آمدهای مشکوک به خانه ما شروع شد. اول عموی پدرم آمد و با پدرم صحبت کرد. بعد نوبت زن عموی پدرم شد. صبح، بعد از اینکه، کارهایش را انجام می داد، می آمد و می نشست توی حیاط خانه ما و تا ظهر با مادرم حرف می زد.
بعد از آن، مادر صمد پیدایش شد و چند روز بعد هم پدرش از راه رسید. پدرم راضی نبود.
می گفت: «قدم هنوز بچه است. وقت ازدواجش نیست.»
خواهرهایم غر می زدند و می گفتند: «ما از قدم کوچکتر بودیم ازدواج کردیم، چرا او را شوهر نمی دهید؟!» پدرم بهانه می آورد: «دوره و زمانه عوض شده.»
از اینکه می دیدم پدرم این قدر مرا دوست دارد خوشحال بودم. می دانستم به خاطر علاقه ای که به من دارد راضی نمی شود به این زودی مرا از خودش جدا کند؛ اما مگر فامیل ها کوتاه می آمدند. پیغام می فرستادند، دوست و آشنا را واسطه می کردند تا رضایت پدرم را جلب کنند.
یک سال از آن ماجرا گذشته بود و من دیگر مطمئن شده بودم پدرم حالا حالاها مرا شوهر نمی دهد؛ اما یک شب چند نفر از مردهای فامیل بی خبر به خانه مان آمدند. عموی پدرم هم با آن ها بود. کمی بعد، پدرم در اتاق را بست. مردها ساعت ها توی اتاق نشستند و با هم حرف زدند. من توی حیاط، زیر یکی از درخت های سیب، نشسته بودم. حیاط تاریک بود و کسی مرا نمی دید؛ اما من به خوبی اتاقی را که مردها در آن نشسته بودند، می دیدم. کمی بعد، عموی پدرم کاغذی از جیبش درآورد و روی آن چیزی نوشت. شستم خبردار شد، با خودم گفتم: «قدم! بالأخره از حاج آقا جدایت کردند.
#فصل_سوم
آن شب وقتی مهمان ها رفتند، پدرم به مادرم گفته بود: «به خدا هنوز هم راضی نیستم قدم را شوهر بدهم. نمی دانم چطور شد قضیه تا اینجا کشیده شد. تقصیر پسرعمویم بود. با گریه اش کاری کرد توی رودربایستی ماندم. با بغض و آه گفت اگر پسرم زنده بود، قدم را به او می دادی؟! حالا فکر کن صمد پسر من است.»
پسرِ پسرعموی پدرم سال ها پیش در نوجوانی مریض شده و از دنیا رفته بود. بعد از گذشت این همه سال، هر وقت پدرش به یاد او می افتاد، گریه می کرد و تأثر او باعث ناراحتی اطرافیان می شد. حالا هم از این مسئله سوء استفاده کرده بود و این طوری رضایت پدرم را به دست آورده بود.
در قایش رسم است قبل از مراسم نامزدی، مردها و ریش سفیدهای فامیل می نشینند و با هم به توافق می رسند. مهریه را مشخص می کنند و خرج عروسی و خریدهای دیگر را برآورد می کنند و روی کاغذی می نویسند. این کاغذ را یک نفر به خانواده داماد می دهد. اگر خانواده داماد با هزینه ها موافق باشند، زیر کاغذ را امضا می کنند و همراه یک هدیه آن را برای خانواده عروس پس می فرستند.
آن شب تا صبح دعا کردم پدرم مهریه و خرج های عروسی را دست بالا و سنگین گرفته باشد و خانواده داماد آن را قبول نکنند.
فردا صبح یک نفر از همان مهمان های پدرم کاغذ را به خانه پدر صمد برد. همان وقت بود که فهمیدم پدرم مهریه ام را پنج هزار تومان تعیین کرده. پدر و مادر صمد با هزینه هایی که پدرم مشخص کرده بود، موافق نبودند؛ اما صمد همین که رقم مهریه را دیده بود، ناراحت شده و گفته بود: «چرا این قدر کم؟! مهریه را بیشتر کنید.» اطرافیان مخالفت کرده بودند. صمد پایش را توی یک کفش کرده و به مهریه پنج هزار تومان دیگر اضافه کرده و زیر کاغذ را خودش امضا کرده بود.
عصر آن روز، یک نفر کاغذ امضا شده را به همراه یک قواره پارچه پیراهنی زنانه برای ما فرستاد. دیگر امیدم ناامید شد. به همین سادگی
پدرم به اولین خواستگارم جواب مثبت داد و ته تغاری اش را به خانه بخت فرستاد.
چند روز بعد، مراسم شیرینی خوران و نامزدی در خانه ما برگزار شد. مردها توی یک اتاق نشسته بودند و زن ها توی اتاقی دیگر. من توی انباری گوشه حیاط قایم شده بودم و زارزار گریه می کردم. خدیجه، همه جا را دنبالم گشته بود تا عاقبت پیدایم کرد. وقتی مرا با آن حال زار دید، شروع کرد به نصیحت کردن و گفت: «دختر! این کارها چه معنی دارد؟! مگر بچه شده ای؟! تو دیگر چهارده سالت است. همه دخترهای هم سن و سال تو آرزو دارند پسری مثل صمد به خواستگاری شان بیاید و ازدواج کنند. مگر صمد چه عیبی دارد؟
ادامه دارد..
🔴❌ حمایت از فلسطین و منافع ملی ما؟
📌برخی سوال میکنند که چرا ایران از فلسطین حمایت میکند؟ حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل، چه لزوم یا منافعی برای ایران دارد؟!
در میانه جنگ غزه هم کسی مثل ظریف همصدا با شبکه های فارسی زبان، مدعی شده «مردم از هزینه خسته شده اند و حمایت از فلسطین نباید نظامی باشد! دفاع و حمایت لفظی و شعاری و فریادکشی باشد، نه لشکرکشی!»
اما چرا ایران از فلسطین حمایت میکند؟
1. از بُعد انسانیت که روشن است. هر انسان آزاده که ذره ای انسانیت و شرافت دارد، در کنار فلسطین ایستاده است. خصوصا در جنگ کنونی که همه ملتهای جهان از آمریکا و کانادا تا انگلستان و اسپانیا و فرانسه (حتی علیرغم دستگیری و محدودیت دولتهایشان) در حمایت از فلسطین تظاهرات دارند و هیچ تجمعی در هیچ کجای جهان در حمایت از اسرائیل برگزار نشد. افراد از ملیتهای مختلف، از ادیان مختلف حتی یهودیان و بوداییان علیه جنایات اسرائیل سکوت نکردند و به حمایت پرداختند!
2. از بعد اسلامیت هم روشن است. سرزمین فلسطین، محل مقدس ترین مساجد و زیارتگاههای توحیدی است. از مسجدالاقصی محل معراج پیامبر اسلام(ص) و محل تحقیر شیاطین تا مقبره پیامبرانی چون حضرت ابراهیم، یعقوب، اسحاق، یوسف، داود، سلیمان، صالح نبی، کلیسای مهد (محل تولد حضرت عیسی)، کلیسای قیامت (مزار عیسی(ع) به روایت مسیحیان) و..
3. اما از بُعد منافع ملی: 👇
همه میدانند اسرائیل، یک رژیم انزواطلب نیست. برعکس، رژیمی با ماهیت تهاجمی است که به تمامی کشورهای همسایه خود هزاران بار حمله کرده، حتی همچنان بخشی از خاک همسایگانش را تحت اشغال دارد و بعد از هضم فلسطین، کشور دیگر منطقه یعنی لبنان را هم اشغال کرد. و اگر حمایت جمهوری اسلامی و تشکیل مقاومت حزب الله نبود که پس از 700 عملیات در 18 سال اسرائیل را از خاک لبنان بیرون کند، مشخص نیست الان دیگر کدامیک از کشورهای منطقه در اشغال این رژیم جهانخوار بود.
پس انزواطلبی و درخود بسندگی، نه تنها کشورهای منطقه را از خوی تهاجمی و توحش اسرائیل حفظ نمیکند، برعکس، بهترین بستر و خواسته اسرائیلی ها برای گسترش ارضی این رژیم است. رژیمی که به هیچیک از قوانین بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست، از اشغال خاک دیگر کشورها و حملات هوایی گرفته، تا استفاده از سلاح های ممنوعه، حمله به بیمارستان ها، مدارس و مراکز غیرنظامی و کشتار و قتل عام عجیب غیرنظامیان و خصوصا کودکان.
پس در برابر این رژیم دو راه حل برای کشورهای منطقه وجود دارد: یا صلح یا جنگ. راه سومی وجود ندارد. نتیجه صلح مشخص است. مصر، صلح کرد، صحرای سینا را پس گرفت و در عوض حق نفس کشیدن ندارد و حتی جرات باز کردن مرز خویش در رفح را ندارد. امارات صلح کرد، و در جنگ غزه که حتی اسپانیا و برزیل و کلمبیای غیرمسلمان علیه اسرائیل و در کنار انسانیت ایستاده اند، مجبور است به اسرائیلی ها حتی به صورت نظامی سرویس دهد. ساف (حکومت خودگردان) صلح کرد و نتیجه چه شد؟ اسرائیل، اول سلاحش را گرفت، بعد باقیمانده کرانه باختری را با شهرک سازی ذره ذره مثل چهره یک انسان جذامی، اشغال کرد. پس نتیجه صلح مشخص است: سلطه پذیری و اشغال مداوم.
اما مقاومت. مقاومت مزایایی دارد که ظریف به عنوان یک دیپلمات حتما کلماتی مثل «عمق استراتژیک کشور» و «بازدارندگی» به گوشش خورده است. هرچند در اظهاراتی پوپولیستی و کوچه خیابانی برای پسند بخشی از قشر «ماهواره بین» با طرح کلیشه تکراری «یا شکم یا موشک» به ماموریت اصلی خود (ترس از دشمن، یاس از مقاومت) میپردازد ولی حقیقت را سانسور میکند که «کدام هزینه؟!»
او به خوبی میداند ۴۴۰ میلیارد دلار خسارات مستقیم جنگ تحمیلی عراق بوده یعنی بودجه تقریبا 10 سال نفت ایران در یک جنگ مستقیم دود شد. با بیش از 200 هزار شهید و بیش از 600 هزار مجروح. حال آنکه کل بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۲ تنها ۶.۸ میلیارد دلار و معادل ۲.۶ درصد کل حجم اقتصاد کشور است. بودجه نظامی آمریکا بالغ بر ۸۷۷ میلیارد دلار (یعنی بیش از 100 برابر ایران)، بودجه نظامی عربستان 10 برابر ایران و بودجه نظامی اسرائیل 4 برابر ایران است.
یعنی ایران با صرف کمتر از 3 درصد بودجه کشور، یک «عمق استراتژیک» و «کمربند امن قدرتمند» در اطراف خویش ایجاد کرده که نه امریکا نه اسرائیل نه هیچ کشور دیگری جرات حمله به سرزمین گسترده ما را ندارد و بازوهای متعدد آن «حزب الله لبنان، انصارالله یمن، گروههای مقاومت عراق و..» همچون سدی در برابر تهاجم و تهدیدها در برابر ایران می ایستند. و این یعنی «منافع ملی». این دقیقا یعنی «امنیت ملی» با صرف کمترین هزینه و بیشترین کارایی.
در مظلومیت غیرت و قانون
🔹 وقتی دولت، عدلیه و مجلس توجهی به وضعیت فاجعهبار بار بیحجابی در کشور ندارند ...
طبیعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم هم ساماندهی بیحجابی را اولویت صدم خود هم ندانند!
🔹 این حجم از بیتفاوتی محض و آشکار مسئولان ارشد کشور نسبت به حکم الهی حجاب موجب شده تا روسای اغلب دانشگاهها هم به مافوقهایشان اقتدا کنند و نسبت به مقابله با بیحجابی در دانشگاهها، تحرکی از خود نشان ندهند...!!
🔹 در این حالت اگر رئیس یا معاون یک دانشکده بخواهد وظیفه شرعی و قانونی خود در قبال بیحجابی (در محیط دانشکده) را انجام بدهد سرنوشتی بهتر از "رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران" پیدا نخواهد کرد ...
🔹 وقتی دانشگاه تهران به بهانههای مختلف از شناسایی دانشجویان بیحجاب و برخورد قانونی با آنها (توسط حراست و انتظامات) طفره میرود نتیجه آن میشود که شخصیتی علمی و ارزنده مانند ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مجبور به مواجهه با دانشجوی بیحجاب (جهت اخذ کارت دانشجویی و شناسایی فرد متخلف) شود و در این میان جریان مروج بیحجابی با هوچیگری، جنجال، فحاشی و حتی حملهور شدن دستهجمعی به ایشان (و امثال ایشان) و البته انعکاس سریع این وقایع در رسانههای بیگانه، جنگ روانی علیه مجری قانون را کامل میکنند تا کار به جایی برسد که چهرههایی دغدغهمند و پایبند به قانون (مانند رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) زیر فشار رسانههای ضدانقلاب (اعم از بیگانه و داخلی) و عدم حمایت مسئولان دانشگاه از حرکت قانونی و شرعی خود پشیمان شده و دیگر به دفاع از شرع و قانون در محدوده مسئولیت خود، فکر هم نکنند (چون امیدی به جدیت و حمایت مسئولان دانشگاه از اقدامات قانونی خود ندارند و میدانند که مدیران ارشد دانشگاه مرعوب جوسازی و جنگ رسانهای مروجان و حامیان بیحجابیاند و به بهانه آرام نگه داشتن فضای دانشگاه از باجدهی به جریان مروج بیحجابی در دانشگاه ابایی ندارند)
🔹 جالب اینجاست که در این مواقع، بیگانه و خودی افراد متخلف و قانونشکن و حامیانشان را فراموش کرده و انگشت اتهام را به سوی "مجری قانون" میگیرند و مانند لشکر عمر سعد او را محاصره و شخصیتش را "اربا اربا " میکنند!
🔹 در این میان قصور حراست وزارت علوم و دستگاههای امنیتی در کشف و برخورد قانونی با شبکه خبررسانی به رسانههای معاند و جریانات مروج بیحجابی (که در طول یک سال اخیر به شدت در دانشگاه تهران فعال بودهاند) باعث شده تا معدود اقدامات قانونی علیه بیحجابی در این دانشگاه به بنبست برسد و حوادثی مانند ماجرای ۱۴ آبان ماه دانشکده علوم اجتماعی رخ دهد. (و البته وضعیت فاجعهبار عفاف و حجاب در دانشکدههایی مانند هنرهای زیبا و ... که در برخی اوقات از دانشکدههای خارجی نیز سبقت میگیرد از دیگر نتایج این روند به شمار میآید)
🔹 هرچند ساماندهی وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کار دشواری نیست، اما با وجود وزیر فعلی علوم و بیاعتنایی محض نهاد بالادستی (شورای انقلاب فرهنگی) امیدی به بهبود وضعیت ناهنجار فرهنگی در اغلب دانشگاهها نمیتوان داشت و در چنین حالتی معدود اساتید و مسئولان پایبند به شرع و قانون دو راه بیشتر ندارند:
یا مانند مسئولان ارشد کشوری و دانشگاهی مسیر بیخیالی را انتخاب کرده و با خونسردی نظارهگر زیر پا گذاشته شدن احکام الهی در دانشگاههای جمهوری اسلامی باشند.
و یا این که مظلومانه و غریب، به انجام وظایف قانونی و شرعی خود در قبال بیحجابی و بیعفتی در دانشگاهها بپردازند و ترور شخصیت شوند!
❇️ اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبة ولینا، و کثرة عدونا، و قلة عددنا و شدة الفتن بنا، و تظاهر الزمان علینا ...
.پاسخ به جمله ظریف:
ظریف گفته: قرار نیست جای مستضعفین بجنگیم.
ولی قرار است جای مستضعفان بابت تحمیل جام زهر #برجام #سکه بگیریم.
قرار است جای مستضعفین سالها حقوق دلاری بگیریم.
قرار است جای مستضعفین کارمند دفتر سازمان ملل در آمریکا شویم.
قرار است جای مستضعفین دوره سربازی را در آمریکا باشیم.
قرار است جای مستضعفین از دوره دبیرستان به آمریکا سفر کنیم.