eitaa logo
همیاری و همسان گزینی ازدواج
382 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
770 ویدیو
137 فایل
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 🌸 سلامٌ قولاً من ربٍّ رحیمٍ 🌸 مدیر حجت الاسلام موسوی @Seyyed_mohammad_Mousavi5 ❤️فهرست گزینه ها https://eitaa.com/HamYary_Hamsan/9653 @Hamsan8
مشاهده در ایتا
دانلود
شیطان برای گمراهی مردم از راههای مختلف استفاده میکند که به برخی اشاره می کنیم: 1-وسوسه: (یوسوس فی صدور الناس): مثلا در فرزندان آدم القا می‌کند که به جمع‌آوری پول و ثروت بپردازد، چرا که این مال و ثروت است که موجب رفاه و آسایش انسان می‌شود و می‌بینیم که اکثـر انسان‌ها فریب چنین دسیسه‌هایی می‌خورند و تمام نیروی آنها صرف جمع‌آوری مال و مقام دنیوی می‌شود. 2-زیبا جلوه دادن اعمال ناپسند: (فَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ) از روش‌های کارساز برای شیطان زینت دادن گناهان است. امروزه بسیاری از گناهان، قبح و زشتی خود را از دست داده‌اند و ارزش‌ها جا‌به‌جا شده است و برهنگی ارزش به شمار می‌رود و حجاب به عنوان کهنه‌پرستی و غیرمترقّی معرّفی می‌شوند. 3-وعده دروغ: (الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْر) مثلا انسان را با وسوسة خود تحریک می‌کند تا برای اموال دنیا، حریص و بخیل گردد و از انفاق در راه خدا بترسد که مبادا فقیر شود.مثل اینکه دنبال احتکار باشد که مبادا آینده گرانتر شود.
چگونه میتوان از سختیهای تحریمها و جنگ اقتصادی علیه کشور ما رهایی پیدا کرد؟ «وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَيَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيءٍ قَدرًا» (سوره مبارکه الطلاق، آیات ۲ تا 3) «و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند، و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!» 🌳🌹امام خامنه ای ۱۳۷۶/۰۵/۲۹. «سنّت الهی این است که «فانّ مع العسر یسرا، انّ مع العسر یسرا». اگر سختیها را تحمّل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد گشود. اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار کردید، خدای متعال روشنایی فَرَج را به شما نشان خواهد داد و درهای فَرَج را به روی شما باز خواهد کرد: «و من یتّق اللَّه یجعل له مخرجاً و یرزقه من حیث لایحتسب». خدای متعال به برکت مجاهدت و به شرط ایستادگی، بیرون از دایره‌ی محاسبه‌ی معمولی عقول بشری، درها را باز و راهها را هموار می‌کند.»
☎️زنگ عبرت اگر بود!..... سپاه نبود! اقتدار موشکی نبود! دیگر ی درکار نبود! "عیسی شفائی"
فراخوان بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان ” شیوه ها و مهارت های دعوت به ” موضوعات: شیوه های انس کودکان با نماز در مهدهای کودک مهارت های دعوت به نماز در مدارس و دانشگاه ها راه های دعوت به نماز در خانواده روش های دعوت همسالان به نماز راه های دعوت به نماز در فضای مجازی و رسانه شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز در ادارات ( مدیران و کارکنان) روش ها و مهارت های مبلغین و روحانیون در دعوت به نماز علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب های زیر ارائه نمایند : ۱) ایده ها و تجربیات موفق ۲) آثار ادبی و هنری : کتاب ، مقاله ، شعر، رمان ، قصه و خاطره فیلم نامه ، نمایش نامه ، فیلم کوتاه ، مستند و پویانمایی ، موشن گرافی طرح های گرافیگی( پوستر، اینفوگرافی و تابلو مقاله ) ۳) محصولات نرم افزاری و سخت افزاری کمک آموزشی : بازی و سرگرمی فرهنگی و آموزشی شرایط شرکت و پذیرش آثار : اطلاعات تکمیلی و شرایط عمومی و اختصاصی از طریق پورتال و کانال های اعلام شده در بخش راه های ارتباطی قابل مشاهده می باشد. مهلت شرکت در فراخوان : تا ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷ نحوه ثبت نام و ارسال آثار: ثبت نام و ارسال از تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ به اداره اسلامی شهرستان ولات و یا از طریق سامانه www.qunoot.ir یا صندوق پستی: ۱۴۱۷۷۴۳۱۸۱ توجه: تنها دریافت آثار کتاب و محصولات با حجم بالای ۲۵ مگابایت بعد از اخذ کدثبت نام از سامانه صرفا بصورت پستی مورد پذیرش می باشد. زمان اعلام نتایج: ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷ از طریق سایت های www.namaz.ir و www.qunoot.ir جوایز و هدایا: به ۱۱۰ نفر برگزیده فراخوان هدایایی به شرح ذیل تقدیم خواهد شد : ۸ نفر : کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و انگشتری متبرک مقام معظم رهبری ۳۲ نفر : کمک هزینه سفر به مشهد مقدس ۷۰ نفر: تفسیر یک جلدی قرآن کریم و کارت هدیه نقدی توجه: به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور در فراخوان اعطاء خواهد شد. راه های ارتباطی با دبیرخانه اجلاس: شماره های تماس: ۸۸۹۹۵۸۸۳ – ۸۸۹۹۵۸۷۸ – ۰۲۱ سامانه پیام پیام کوتاه:۳۰۰۰۸۶۲۸ پایگاه اطلاع رسانی: www.namaz.ir سایت قنوت: www.qunoot.ir کانال در پیام رسان سروش: https://sapp.ir/ejlas27 کانال در پیام رسان ایتا: http://eitaa.com/ejlas27http://
🔴 امام خمینی(ره): ️باتوسل به آمریکا ضعف وناتوانی خودرا بر ملا نسازید و ازگرگها ودرنده ها برای شبانی وحفظ منافع خوداستمداد نطلبید. ♦️ابرقدرتها آن لحظه که منافعشان اقتضاکند،شما وقدیمی ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می کنند وپیش آنان دوستی ودشمنی ونوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد.
🔴خبر فوری مهم فوری مهم 🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨 💵 دلار از تاریخ ۹۷/۸/۱ از مبادلات ایران به کلی حذف و ازرهای یورو-یوان چین - فرانک - پوند -ین ژاپن و دینار جایگزین آن خواهد شد و دلار بعد از تاریخ فوق از معاملات و چرخه اقتصادی ایران خارج شده و هیچ ارزش دیگری نخواهد داشت جالب که صرافی ها هم دیگر دلار نمیخرند ❌تنها راه فروش دلارهای خانگی به بانکهای ملی مرکزی باقیمت 4200 تومان امکان پذیر است. درغیر اینصورت ازتاریخ ۹۷/۰۸/۰۱ دلار به عنوان یک برگ نقاشی اعتبار دارد گول دلال ها را نخورید.
چهار حدیث از امام_جواد عليه السّلام ️ مَنِ انقَطَعَ إلى غَيرِ اللّهِ وَ كَلَهُ اللّهُ إلَيهِ ؛ آن كه به غير خداوند روى آورد، خداوند به همو واگذارش كند. 📚 بحار الأنوار ، ج 68 ، ص 155 ♦️ مَنْ اطاعَ هَواهُ اَعْطى عَدُوَّهُ مُناهُ؛ كسى كه از هواى نفس خود اطاعت كند، آرزوهاى دشمن خويش(شیطان) را برآورده است. 📚 مسند امام جوادعليه السّلام، ص 243 ♦️ اِعلَم أنَّک لَن تَخلُوَ مِن عَینِ اللهِ، فَانظُر کیفَ تَکونُ؛ بدان که از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر چگونه ای. 📚 تحف العقول، ص 455 ♦️ وَ قيل لِمُحمّدِبنِ عَلىٍ عليه السلام: مَا المَوْتُ؟ قالَ: هُوَ النَّوْمُ الَّذى يَأْتيكُمْ كُلَّ لَيْلَةٍ اِلاّ اَنَّهُ طَويلٌ مُدَّتُهُ لايُنتَبَهُ مِنْهُ اِلاّ يَوْمَ الْقِيامَةِ؛ از امام جواد(عليه السلام) سؤال شد: مرگ چيست؟ حضرت در پاسخ فرمودند: مرگ همان خواب است كه هرشب سراغ شما مى آيد جز آن كه مدت خواب مرگ طولانى است وآدمى از آن خواب بيدار نمى شود، جز روز قيامت. 📚بحارالانوار، ج 3، ص 134
روزمان را با آغاز کنیم تقدیم به مجاهدان فی سبیل الله 🌳مبارزه مستمر و دائمی با ستمگران شرط ایمان الَّذِينَ آمَنُوا يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِياءَ الشَّيْطانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً (76) كسانى كه ايمان آوردهاند، در راه خدا جهاد مىكنند و كسانى كه كافر شدهاند در راه طاغوت مىجنگند. پس با دوستان و ياران شيطان بجنگيد (و بيم نداشته باشيد) زيرا حيلهى شيطان ضعيف است. 🌳نكته ها: گرچه نيرنگهاى شيطانى كفّار بزرگ است، «وَ مَكَرُوا مَكْراً كُبَّاراً» و نزديك است كوهها از مكر كفّار، از جا كنده شود، «وَ إِنْ كانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبالُ» ولى در برابر ارادهى خداوند، سست و ضعيف است؛« إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً» 🌳پيامها: 1- لازمه ى ايمان، جهاد با كفّار است. «الَّذِينَ آمَنُوا يُقاتِلُونَ» 2- جهاد اسلامى، در راه خدا و براى حفظ دين خداست، نه كشورگشايى يا انتقامگيرى. «يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ» 3- جامعهى الهى و غير الهى را از نوع درگيرىهايشان مىتوان شناخت. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ»، «فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ» 4- درگيرى و تضاد هميشه بوده و هست، ولى در چه راهى و براى چه هدفى؟ «فِي سَبِيلِ اللَّهِ ...» 5- مثلث كفر، طاغوت و شيطان، اتحاد محكمى دارند. «كَفَرُوا»، «الطَّاغُوتِ»، «الشَّيْطانِ» 6- طاغوت همان شیطان است کسی که با طاغوت مبارزه می کند با شیطان مبارزه می کند« في سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِياءَ الشَّيْطانِ» 7- گرچه دشمنان نقشهها دارند، ولى نترسيد، كه نقشههايشان ضعيف است. «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً» 8- پايان خط طاغوت و راه شيطان، ناكامى است. «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً» مَثَلُ الَّذينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ (41/عنکبوت) [سوره النساء (4): آيه 76] مَثَلِ كسانى كه غير خدا را سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانهاى ساخته و البتّه سستترين خانهها خانه عنكبوت است اگر مىدانستند تدوین : رجبعلی بازیاد
بسته_توییت امروز رهبری فرمودند: ما جوانان باید این انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانیم. امید حضرت مهدی(عج) به ما جوانان انقلاب است. بیایید یک بار برای همیشه اختلاف های درونی را کنار بگذاریم و در مقابل دشمن بایستیم. این خواسته حضرت مهدی از جوانان انقلاب است. MORTEZA MESBAH ⏪رسانه‌های مختلف خارجی در بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب این بخش از سخنان ایشان را برجسته کردند که: با درهم شکستن تحریم ها، آمریکا از ایران سیلی خواهد خورد 💬Ya_mahdi_313 ⏪والَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ كسانى كه با اويند بر كافران سختگير و با همديگر مهربانند... ما برآن عهد که بستیم هستیم... 💬مهــاجِر ⏪امام خامنه ای حفظه الله : جان کلام من در صحبت امروز عبارت است از: اول عظمت ایران، دوم اقتدار جمهوری اسلامی و سوم شکست ناپذیری ملت ایران. 💬MAH banoo 🏴 ⏪این دشمن خیال پردازِ عربده کشِ سخیف هیچ وقت به آرزوی خودش نخواهد رسید! و همچون شتری فقط خواب میبیند! اهمیت رسانه = سلاح شیمیایی! جوانان راه حل مشکلاتند! 💬🇵🇸 تخریبچی مجازی 🇮🇷 ⏪دیدنی بود حال اون جانباز شیمیایی که بار رفقا رو بر دوش می کشید تا در برپایی بهتر مراسم اجتماع "صدهزار نفری بسیجیان" سهمی داشته باشه.با داشتن چنین انسانهای مومنی هیچ قدرتی نمیتواند بر ایران فایق آید. 💬داودی 🇮🇷 ⏪امروز از دیدن عشق ملت به رهبر عزیزشون، برعندازای بیچاره و غرب گراها و سلیبریتی ها و BBC و من و تو و اسرائیل و همه دشمنا خیلی سوختن فکر کنم نیاز به استخر فرح دارن تا خاموش شن لبیک یا خامنه ای 💬yas.irani ⏪شاید هم راه قدس از آزادی میگذرد ... 💬 🇮🇷نیشه ⏪این تنها بخشی از میلیون ها جمعیت جوان با همت ایرانه... که راه حل اصلی کشورند... کور و لال شو بد بخت ضد ایرانی که از اسرائیل عوعو میکنی... 💬سعید عنایتی ⏪امروز در بجای قرمز و آبی همه برای ، برای و همه برای شعار دادند. 💬Seyyed mehdi ⏪رهبری در : دشمن بخاطر مرگ بر آمریکا گفتن ما نیست که دشمنی می کند بلکه بخاطر این همبستگی و عزت ملت ایران و اسلام است که با ما دشمنی دارد. پ.ن: ما در کودتای 28 مرداد مرگ بر آمریکا نمی گفتیم ولی آمریکا... 💬 حسن میرزا حسن ⏪بعضیا که میگن از 80 ملیون فقط 100 هزار نفر اومدند در جریان باشند که اگر 100 ملیون جا داشت از 80 ملیون 100 ملیون هم میومدند. 💬
محرم الحرام؛ شهادت «حضرت امام زین العابدین»(ع) (94 یا 95 ق) راوى نهضت حسینى و ماهیت دستگاه فاسد اموى‌ شاهد و راوى واقعه خونبار كربلا كه از آغاز حركت پدر بزرگوار خویش به سمت كوفه و تا لحظات شهادت او و تمامى اهل بیت و یاران ایشان، شاهد و ناظر این واقعه تاریخى بود، كسى نبود جز حضرت امام على ابن الحسین(ع)؛ كسى‌كه لحظات زندگى را با دیدن فجیع‌ترین صحنه‌هاى جنایت بار یزیدیان نسبت به عزیزترین نزدیكان خود در بستر بیمارى كرد و بعد از آن نیز رسالت دفاع از اهل بیت امام حسین(ع) را در شرایط سخت اسارت و نیز دفاع از حریم خاندان وحى و ابلاغ پیام نهضت حسینى را بر عهده گرفت و با شجاعت تمام و به شایستگى این وظیفه را به انجام رساند؛ آنگونه كه تامل و تدبر در تاریخ زندگى آن امام عظیم الشأن نشان دهنده شخصیت و جایگاه بارز ایشان در تاریخ شیعه به‌عنوان مكتب شهادت و هدایت است. آن امام بزرگوار پس از وقایع در شرایط سخت فشار و اختناق سیاسى در حدود ۳۴ سال مسؤولیت امامت شیعیان را به‌عهده داشت و سرانجام در ۲۵ محرمِ سال ۹۴ ه.ق به دست عبدُالمَلِك در زمان خلافت ولیدبن عبدالملك مسموم و در ۵۷ سالگى به شهادت رسید و در كنار مرقد مطهر عموى بزرگوارش، حضرت امام حسن‌مجتبى(ع) در قبرستان بقیع به خاك سپرده شد.
* رسالت ویژه امام سجاد(ع) حضرت امام زین‌العابدین(ع) پس از واقعه‌ى پرشور كربلا، به همراه دیگر افراد اهل‌بیت(ع) به كوفه و شام برده مى‌شوند. ایشان به همراه عمّه‌ى بزرگوار خود، حضرت زینب كبرى(س) حسینى را با ماهیت دستگاه اموى و معرفى راه پاك ثاراللَّه به‌عنوان مسیر صحیح به‌سوى نجات، كامل مى‌كنند. آن امام بزرگوار در طول این مدت با تحمل و مرارت‌هاى اسارت و با شجاعت و علم امامت در دستگاه ستمگر حاكم كه از تمامى ابزارهاى تبلیغاتى استفاده مى‌كرد تا قیام حسینى را موجه جلوه داده و مقابله با گروه عنوان نماید و از این طریق علاوه بر استحكام پایه‌هاى حكومت خود، جنایت‌هاى خود را نیز توجیه نماید، با خطبه‌هاى رسا و اقدامات عملى خود نه تنها برنامه دشمنان را ناكام گذاشت و ماهیت و ستمگر حكومت را برملا كرد بلكه قیام عاشورا و مظلومیت آن‌را براى همیشه تاریخ به اثبات رساند و از هیچ حتى شهادت نهراسید و درس ایستادگى و عزت مندى حتى در سخت‌ترین شرایط و در مقابل تهدیدها و خدعه‌هاى دشمن را به شیعیان و پیروان خود ابلاغ فرمود
3-بیدارگرى پیمان شكن‌ حضرت زین العابدین(ع) روز دوازدهم محرم در غل و زنجیر اسارت و در شرایط سخت بیمارى همراه با كاروان بلا و محنت وارد شهر دروغ و كوفه شد؛ كاروانى كه زمانى نه چندان دور زندگى در اوج در عهد خلافت عدالت امیرمومنان على(ع) را تجربه كرده بود؛ و این شهر سیره فاطمى را در زینب(س) دیده و زبان زد زنانش شده بود. اما خاطره كوفیان نه تنها اسیر و نادانى زمانه بلكه بنده هوى و و فریب شد و عزیزترین و محبوبترین بندگان خداوند را زمانیكه فریاد «هل من ناصر» سرداد تنها گذاشت و پس از آن نیز در كمال وبى‌شمرى پذیراى خاندان او شد. در این شرایط بود كه امام على بن الحسین(ع) هنگام ورود به این شهر خدعه و نیرنگ در سرزنش مردم شهر كوفه و براى این‌كه این خفتگان عهدشكن را بیدار كند به آنان چنین فرمود: «مردم، آن‌كه مرا مى‌شناسد، مى‌شناسد. آن‌كه مرا خود را به او مى‌شناسانم. من على، فرزند حسین، فرزند على بن ابیطالبم. من پسر آنم كه حرمتش را در هم شكستند و نعمت و مال او را به غارت بردند و خاندان وى را اسیر كردند. من پسر آنم كه در كنار نهر فرات سر بریدند، در حالى كه نه به كسى ستم كرده و نه با كسى مكرى به كار برده بود. من پسر آنم كه او را از قفا سر بریدند و این مرا فخرى بزرگ است. مردم آیا شما به پدرم ننوشتید؟ و با او بیعت نكردید؟ و پیمان نبستید؟ و فریبش ندادید؟ و به پیكار او برنخاستید؟ چه زشت‌كارانید و چه بداندیشه و كردارید. اگر رسول خدا به شما بگوید: فرزندان من را كشتید! و حرمت مرا در هم شكستید! شما از امت من نیستید، به چه رویى به او خواهید نگریست؟» این سخنان كه از قلب رنجور امام سجاد(ع) برمیخواست، تحولى شگرف در كوفیان ایجاد كرد و از هر سو بانگ گریه برخاست. مردم یكدیگر را سرزنش كردند. سپس على بن الحسین(ع) بر این نكته تأكید كرد كه «سیرت ما باید چون سیرت رسول خدا باشد كه نیكوترین سیرت است.» مردم كوفه كه مجذوب سخنان حماسى و مخلصانه سید ساجدان قرار گرفته بودند، فریاد برآوردند كه ما توایم و از تو نمى‌بریم و با هر كس كه گویى پیكار مى‌كنیم و با آن‌كه خواهى در آشتى به‌سر مى‌بریم! یزید را مى‌گیریم و از ستمكاران بر تو بیزاریم. امام على بن الحسین(ع) كه با خوى و خصلت كوفیان آشنا بود، فرمود: «هیهات!اى فریبكاران دغل‌باز،اى اسیران شهوت و آز. مى‌خواهید با من هم كارى كنید كه با پدرانم كردید؟ نه به خدا. هنوز زخمى كه زده‌اید خون‌فشان است و سینه از داغ مرگ پدر و برادرانم سوزان است. تلخى این غم‌ها گلوگیر و اندوه من تسكین‌ناپذیر است. از شما مى‌خواهم نه با ما باشید نه بر ما
4-ایستادگى در مقابل شقى‌ترین انسان‌ها امام زین العابدین(ع) در زمان ورود به كوفه همراه اسیران كربلا نزد پسر زیاد حاكم ظالم و ستمگر كوفه برده شدند. وقتى اسیران آل محمد(ص) را وارد ابن زیاد نمودند، عبیدالله‌بن زیاد از نام او پرسید فرمود: «من على فرزند حسینم» ابن زیاد گفت: مگر خداوند على بن الحسین را نكشت؟ امام سجاد(ع) فرمود: «برادرى داشتم كه مردم او را كشتند.» پسر زیاد گفت: خداوند او را كشت، امام(ع) فرمود: « یتوفى الانفس حین موت‌ها.» استدلال امام(ع) اشاره به این بوده كه آن‌ها برادرش را كشتند و خداوند او را قبض روح كرد. ابن زیاد كه مست غرور و كینه بود از این حركت استدلالى سیّد عارفان درمانده گشت و سخت خشم گرفت و دستور داد تا او را . ولى امام على بن الحسین(ع) با قاطعیت و شجاعت و با روحیه تمام در پاسخ ابن زیاد فرمود: «أ بالقتل تُهِدّدنى؟ أما علمت انّ القتلَ لَنا عادةً و كرامتنا الشَّهادة؛ آیا من را از مرگ مى‌ترسانى؟ مگر نمى‌دانى شهادت میراث كرامت و افتخار ماست.» این گفتگوى مستدل و شجاعانه امام به ابن زیاد كه در حال اسارت بیان مى‌شد حقانیت قیام عاشورا را اثبات كرد و نیز واقعیت حكومت را به همگان شناساند كه مدعیان خلافت هیچ اطلاعى از دین و ندارند و به ناحق بر این منسب نشسته‌اند و سعى دارند با توسل به ، گناهان خود را توجیه نمایند. امام على بن الحسین(ع) با وقوف و آگاهى كامل به این نیرنگ سیاسى امویان، هم در كاخ ابن زیاد و هم در قصر یزید در شام، به مبارزه با این پندار فكرى امویان پرداخت و با استدلال به آیات قرآن آن‌را مورد حمله قرار داد
5-مبارزه با دستگاه تبلیغاتى بنى امیه و بیدارگرى خفته‌ از زمان به قدرت رسیدن معاویه در شام، او كه مرد حیله و تزویر بود بهترین راه حفظ دستگاه را هدایت مردم به تبعیت از برنامه‌هاى خود با استفاده از دین انحرافى مى‌دانست و با همین راهبرد سال‌ها ذهن مردم را تغییر داد و توانست بنیان‌هاى حكومت خود را با استفاد از حیله و خدعه و پنهان كردن چهره واقعى خود در زیر نقاب و دیندارى مستحكم نماید. او در این مسیر تا آن اندازه موفق بود كه مردم شام دشنام حضرت امیر(ع) را فریضه خود بعد از نمازهاى جمعه مى‌دانستند و بر آن مداومت مى‌نمودند. او حتى سیره خلفاى سلف را در انتساب خلیفه بعد از خود نقض كرد و فرزند خود یزید كه فردى و فاسد وبى‌اعتقاد به دین و شریعت بود همچون پادشان بر منصب گمارد و در این‌راه از هیچ تلاشى ازجمله جنگ علیه با مسلمین در خلافت امام على(ع) و امام حسن(ع) دریغ نكرد. در این شرایط بود كه امام حسین(ع) قیام علیه این حكومت فاسد كه دین را كاملا از مسیر اصلى آن منحرف كرده بود بر مبناى اصل امر به و نهى از منكر بر خود دانست و با شهادت خود در این مسیر، تا حد زیادى پرده از این واقعیت ننگین حكومت یزید بر داشت و مردم زمانه را از خواب غفلت و جهالت بیدار كرد. اما آنچه كه كامل‌كننده این نهضت بود و پیام این قیام را به وجدان‌هاى خفته مردم شام و دیگر بلاد مى‌رساند و پرده از چهره حكومت بر مى‌داشت و عدم پایبندى آنان به دینى و اخلاقى و رسوایى‌ها و فجایع آن‌ها را روشن مى‌ساخت، اسارت امام سجاد(ع) و اهل بیت امام حسین(ع) و سیر از كربلا تا شام و حضور در میان مردم و تقابل و مواجهه مستقیم آنان با جریان تبلیغاتى دشمنان بود. دشمن در راستاى تكمیل برنامه تبلیغاتى خود و براى بهره بردن از فاجعه‌اى كه مرتكب شده بود، امام سجاد(ع) را همراه با كاروان اسرا در غل و زنجیر و به شكلى خاص وارد این شهر كرد؛ چنان‌كه امام باقر(ع) از زبان پدرش على بن الحسین(ع) روایت مى‌كند كه حضرت فرمود: «من را بر شترى كه عریان بود و جهازى نداشت سوار كردند و سر مقدس پدرم حسین را بر نیزه‌اى نصب نموده بودند... با این وضع وارد دمشق شدیم.» از اینرو وظیفه خطیر امام سجاد(ع) در این شرایط سخت حضورِ در شام و در تمامى مسیر آن، شناساندن خاندان وحى و اهل بیت عصمت كه عِدل قرآن بودند به مردم و حقانیت اقدام آنان و نیز جایگاه ایشان به‌عنوان رهبران واقعى و صاحبان منسب هدایت و امامت دین اسلام بود. تبلور این وظیفه در زمان حضور امام سجاد(ع) در مجلس یزید در شام و مسجد اموى و قرائت و مهاجه با او نمایان مى‌شود. آن امام بزرگوار كه برنامه دشمن را به‌خوبى شناخته بود، به هنگام ورود به مجلس یزید در حالى كه یزید به شعر حصین‌بن حمام مرّى تمثل جسته و به شادى پرداخته بود شجاعانه و عالمانه خطاب به او فرمود: «براى تو قرآن از شعر سزاوارتر است: «ما أصاب من مصیبة فى الارض و لا فى أنفسكم الاّ فى كتابٍ من قبل أن نبرأها انَّ ذلك على الله یسیر. لكیلا تأسوا على مافاتكم و لاتفرحوا بما اتاكم و الله لایحبُّ كلَّ مختالٍ فخورٍ.» این بیان مستدل قرآنى سید عابدان بود كه یزید را منكوب و خشمگین كرد و موجب شد بگوید: «پدرت خویشاوندى را برید و حق مرا ندیده گرفت و بر سر قدرت با من به ستیز برخاست. خدا با او آن كرد كه دیدى.» امام سجاد(ع) به تمسك به آیه قرآن و با هدف شناساندن اصل و نسب یزید و شخصیت فاسد و ظالم او براى مردم و عدم حقانیت او در این منسب چنین جواب داد: «اى پسر معاویه و هند و صخر، پیش از آن‌كه تو به دنیا بیایى، پیغمبرى و حكومت از آن پدر و نیاكان من بوده است. در روز بدر و احد و احزاب، پرچم رسول خدا در دست پدر من بود و در همان نبردها پدر تو و جد تو پرچم كافران را در دست داشتند.» آنگاه فرمود: «اى یزید اگر مى‌دانستى چه كرده‌اى و بر سر پدر و برادر و عموزاده‌ها و خاندان من چه آورده‌اى به كوه‌ها مى‌گریختى و بر ریگ‌ها مى‌خوابیدى و ناله سر مى‌دادى. سر پدرم حسین فرزند على(ع) پسر فاطمه(س) كه ودیعت رسول خدا است، بر در شهر شما آویزان است؟ روز قیامت كه مردمان جمع شوند، تو جز خوارى و پشیمانى نخواهى داشت
6-خطابه‌هاى حضرت سجاد(ع) در شام؛ ماهیت ظالمانه حكومت‌ خطبه‌هاى آتشین و مستدل حضرت سجاد(ع)، تحولى عظیم در محیط سیاسى شام و بینش مردم نسبت به دستگاه اموى ایجاد كرد و معادلات یزید را برهم زد و خطمشى او را نسبت به اهل بیت كاملا تغییر داد و واقعیت نهضت حسینى را براى همیشه ماندگار و جاودانه كرد. در همان زمان و پس از این خطبه‌هاى حضرت، مردم حاضر در مسجد كه از بزرگان شهر و اركان حكومت یزید هم جزوشان بودند، به‌شدت تحت این بیانات قرار گرفتند و زمینه بیدارى آنان فراهم شد. در همان مجلس عده‌اى زبان به اعتراض گشودند و وقتى یزید خواست نماز بگزارد، عده‌اى با او نماز و پراكنده شدند. به‌علاوه، وضع عمومى شهر به‌گونه‌اى شد كه یزید به ناچار در مقابل درخواست بازماندگان حادثه كربلا كه‌خواستند براى مصائب امام حسین(ع) عزادارى كنند، شد و جایى را به نام «دارالحجاره» براى آن‌ها اختصاص داد و آن‌ها روز به اقامه ماتم پرداختند. ذكر امام حسین(ع) كم‌كم همه شهر را فرا گرفت، تا جایى كه یزید به قسمت‌هاى كوچك تقسیم كرد و بین مردم توزیع كرد تا قرآن بخوانند و توجه‌شان از حسین(ع) منصرف شود، ولى هیچ‌چیز نمى‌توانست آن‌ها را منصرف سازد. یزید كه اوضاع را نامناسب دید تصمیم به كاروان اسرا به مدینه گرفت. از دیگر آثار این خطبه این بود كه یزید در رفتار خود با اهل بیت و به‌ویژه امام زین‌العابدین(ع) تجدید نظر كرد. او كه در ابتدا تصمیم داشت سر مبارك حضرت سیدالشهدا(ع) را تا روز بر بالاى مسجد جامع شهر نگه دارد، دستور داد آن‌را پایین آورند و با احترام كامل به قصر ببرند. هم‌چنین محل اهل بیت را عوض كرد و به آن‌ها محبت كرد. علاوه براین او كه قصد داشت از این حادثه به نفع حكوكت خود استفاده كند، نه تنها به این هدف نرسید بلكه سعى كرد خود را از آن مبرا كند و گناه سیدالشهدا(ع) را به گردن ابن زیادبى‌اندازد تا آن اندازه كه یزید او را و نفرین كرد و گفت: «اگر من بودم، هرگز حسین را نمى‌كشتم
حضرت سجاد(ع) و تداوم نهضت حسینى در سخت‌ترین شرایط پس از واقعه كربلا، شیعیان در بدترین شرایط، از لحاظ كمى و كیفى و نیز موقعیت سیاسى و اعتقادى، قرار گرفتند. كوفه، كه مركز گرایش‌هاى شیعى بود، تبدیل به مركزى جهت سركوبى شیعه گردید. شیعیان واقعى امام حسین(ع) كه در مدینه و مكه بوده و یا موفق شده بودند كه از كوفه به او ملحق شوند، در كربلا به شهادت رسیدند. گرچه بسیارى هنوز در كوفه بودند، امّا تحت شرایط سختى كه ابن زیاد در كوفه به‌وجود آورده بود، جرأت ابراز وجود نداشتند. زندگى امام سجاد(ع) در مدینه و دور بودن از عراق فرصت هدایت جریانات شیعى كوفه را از امام گرفته بود. در چنین شرایط سختى كه جز سركوبى شیعه به‌وسیله حاكمان وقت همچون زبیریان و امویان نشان روشنى ندارد و تصور نابودى اساس تشیع وجود داشت، امام سجّاد(ع) بود كه با حضور و فعالیت خود، شیعه را از یكى از سخت‌دوران‌هاى حیات خویش عبور داد. در این زمان آن حضرت مقابله با جریان‌هاى انحرافى، نقل احادیث فقهى شیعه، تجسم اخلاق و معنویت امامت در مقابل فساد و هرزگى دستگاه خلافت، دستگیرى از مستمندان و فقرا، معرفت بخشى به شیعیان با بیان دعاها و مناجات‌هاى حكیمانه و نیز نقل رخدادهاى حادثه كربلا به شیوه‌هاى گوناگون را در دستور كار خود قرار داد و به‌خوبى توانست حقیقت نهضت حسینى یعنى احقاق اسلام واقعى را محقق نمایند. مقام معظم رهبرى در توصیف جایگاه و شخصیت آن امام بزرگوار چنین مى‌فرمایند: «آن‌چهره مظلوم‌بى‌صداى سربه‌زیرِ منفعلى كه از امام سجاد درست كردند، به‌كلى برخلاف واقع است؛ چهره‌ى حقیقى امام سجاد(ع) چهره یك مبارزِ قهرمانِ خستگى ناپذیرِ آشتى ناپذیرِ پیگیرى است، كه با تدبیر تمام، با دقت كامل راه‌ها را مى‌شناسد و انتخاب مى‌كند و به سمت هدف‌ها این‌راه‌ها را مى‌پیماید، خودش خسته نمى‌شود و دشمن را خسته مى‌كند؛ و بالاخره دشمن وقتى هیچ كار دیگرى نتوانست بكند، آن‌حضرت را مسموم كرد.»2 - گفتگوى مستدل و شجاعانه امام به ابن زیاد كه در حال اسارت بیان مى‌شد حقانیت قیام عاشورا را اثبات كرد و نیز واقعیت حكومت را به همگان شناساند كه مدعیان خلافت هیچ اطلاعى از دین و شریعت ندارند و به ناحق بر این منسب نشسته‌اند و سعى دارند با توسل به جبرگرایى، گناهان خود را توجیه نمایند. امام على بن الحسین(ع) با وقوف و آگاهى كامل به این نیرنگ سیاسى امویان، هم در كاخ ابن زیاد و هم در قصر یزید در شام، به مبارزه با این پندار فكرى امویان پرداخت و با استدلال به آیات قرآن آن‌را مورد حمله قرار داد. - وظیفه خطیر امام سجاد(ع) در این شرایط سخت حضورِ در شام و در تمامى مسیر آن، شناساندن خاندان وحى و اهل بیت عصمت كه عِدل قرآن بودند به مردم و حقانیت اقدام آنان و نیز جایگاه ایشان به‌عنوان رهبران واقعى و صاحبان منسب هدایت و امامت دین اسلام بود. - امام سجاد(ع) بعد از حادثه عاشورا، مقابله با جریان‌هاى انحرافى، نقل احادیث فقهى شیعه، تجسم اخلاق و معنویت امامت در مقابل فساد و هرزگى دستگاه خلافت، دستگیرى از مستمندان و فقرا، معرفت بخشى به شیعیان با بیان دعاها و مناجات‌هاى حكیمانه و نیز نقل رخدادهاى حادثه كربلا به شیوه‌هاى گوناگون را در دستور كار خود قرار داد و به‌خوبى توانست حقیقت نهضت حسینى یعنى احقاق اسلام واقعى را محقق نمایند
هدایت شده از سلمان احمدزاده
سوگواره "بصیرت عاشورایی" کرامتنا الشهاده: #کرامت ما #شهادت است. #قرائت دعای کمیل همراه باسخنرانی حجت الاسلام فاطمی ریاست سازمان تبلیغات مه ولات ومداحی برادراحمدزاده کارشناس فرهنگی اوقاف درآستان مقدس امامزاده پیرغریب(ع) مه ولات در شب شهادت امام سجاد(ع) #اداره اوقاف وامورخیریه تربت حیدریه
هدایت شده از سلمان احمدزاده
سوگواره "بصیرت عاشورایی" کرامتنا الشهاده: #کرامت ما #شهادت است. #اطعام وپذیرایی زائرین وعزاداران درآستان مقدس امامزاده پیرغریب(ع)مه ولات در شب شهادت امام سجاد(ع) #اداره اوقاف وامورخیریه تربت حیدریه
هدایت شده از سیدجعفر صفا
حضور اعضای محترم شورای اسلامی روستای خیرآباد و دهیار محترم روستا ی خیرآباد به همراه برخی از معتمدین روستای خیرآباد در محل منزل سید جعفر صفا روحانی مستقر در روستای خوشدره.