eitaa logo
همیاری و همسان گزینی ازدواج
382 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
770 ویدیو
137 فایل
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 🌸 سلامٌ قولاً من ربٍّ رحیمٍ 🌸 مدیر حجت الاسلام موسوی @Seyyed_mohammad_Mousavi5 ❤️فهرست گزینه ها https://eitaa.com/HamYary_Hamsan/9653 @Hamsan8
مشاهده در ایتا
دانلود
4-ایستادگى در مقابل شقى‌ترین انسان‌ها امام زین العابدین(ع) در زمان ورود به كوفه همراه اسیران كربلا نزد پسر زیاد حاكم ظالم و ستمگر كوفه برده شدند. وقتى اسیران آل محمد(ص) را وارد ابن زیاد نمودند، عبیدالله‌بن زیاد از نام او پرسید فرمود: «من على فرزند حسینم» ابن زیاد گفت: مگر خداوند على بن الحسین را نكشت؟ امام سجاد(ع) فرمود: «برادرى داشتم كه مردم او را كشتند.» پسر زیاد گفت: خداوند او را كشت، امام(ع) فرمود: « یتوفى الانفس حین موت‌ها.» استدلال امام(ع) اشاره به این بوده كه آن‌ها برادرش را كشتند و خداوند او را قبض روح كرد. ابن زیاد كه مست غرور و كینه بود از این حركت استدلالى سیّد عارفان درمانده گشت و سخت خشم گرفت و دستور داد تا او را . ولى امام على بن الحسین(ع) با قاطعیت و شجاعت و با روحیه تمام در پاسخ ابن زیاد فرمود: «أ بالقتل تُهِدّدنى؟ أما علمت انّ القتلَ لَنا عادةً و كرامتنا الشَّهادة؛ آیا من را از مرگ مى‌ترسانى؟ مگر نمى‌دانى شهادت میراث كرامت و افتخار ماست.» این گفتگوى مستدل و شجاعانه امام به ابن زیاد كه در حال اسارت بیان مى‌شد حقانیت قیام عاشورا را اثبات كرد و نیز واقعیت حكومت را به همگان شناساند كه مدعیان خلافت هیچ اطلاعى از دین و ندارند و به ناحق بر این منسب نشسته‌اند و سعى دارند با توسل به ، گناهان خود را توجیه نمایند. امام على بن الحسین(ع) با وقوف و آگاهى كامل به این نیرنگ سیاسى امویان، هم در كاخ ابن زیاد و هم در قصر یزید در شام، به مبارزه با این پندار فكرى امویان پرداخت و با استدلال به آیات قرآن آن‌را مورد حمله قرار داد
5-مبارزه با دستگاه تبلیغاتى بنى امیه و بیدارگرى خفته‌ از زمان به قدرت رسیدن معاویه در شام، او كه مرد حیله و تزویر بود بهترین راه حفظ دستگاه را هدایت مردم به تبعیت از برنامه‌هاى خود با استفاده از دین انحرافى مى‌دانست و با همین راهبرد سال‌ها ذهن مردم را تغییر داد و توانست بنیان‌هاى حكومت خود را با استفاد از حیله و خدعه و پنهان كردن چهره واقعى خود در زیر نقاب و دیندارى مستحكم نماید. او در این مسیر تا آن اندازه موفق بود كه مردم شام دشنام حضرت امیر(ع) را فریضه خود بعد از نمازهاى جمعه مى‌دانستند و بر آن مداومت مى‌نمودند. او حتى سیره خلفاى سلف را در انتساب خلیفه بعد از خود نقض كرد و فرزند خود یزید كه فردى و فاسد وبى‌اعتقاد به دین و شریعت بود همچون پادشان بر منصب گمارد و در این‌راه از هیچ تلاشى ازجمله جنگ علیه با مسلمین در خلافت امام على(ع) و امام حسن(ع) دریغ نكرد. در این شرایط بود كه امام حسین(ع) قیام علیه این حكومت فاسد كه دین را كاملا از مسیر اصلى آن منحرف كرده بود بر مبناى اصل امر به و نهى از منكر بر خود دانست و با شهادت خود در این مسیر، تا حد زیادى پرده از این واقعیت ننگین حكومت یزید بر داشت و مردم زمانه را از خواب غفلت و جهالت بیدار كرد. اما آنچه كه كامل‌كننده این نهضت بود و پیام این قیام را به وجدان‌هاى خفته مردم شام و دیگر بلاد مى‌رساند و پرده از چهره حكومت بر مى‌داشت و عدم پایبندى آنان به دینى و اخلاقى و رسوایى‌ها و فجایع آن‌ها را روشن مى‌ساخت، اسارت امام سجاد(ع) و اهل بیت امام حسین(ع) و سیر از كربلا تا شام و حضور در میان مردم و تقابل و مواجهه مستقیم آنان با جریان تبلیغاتى دشمنان بود. دشمن در راستاى تكمیل برنامه تبلیغاتى خود و براى بهره بردن از فاجعه‌اى كه مرتكب شده بود، امام سجاد(ع) را همراه با كاروان اسرا در غل و زنجیر و به شكلى خاص وارد این شهر كرد؛ چنان‌كه امام باقر(ع) از زبان پدرش على بن الحسین(ع) روایت مى‌كند كه حضرت فرمود: «من را بر شترى كه عریان بود و جهازى نداشت سوار كردند و سر مقدس پدرم حسین را بر نیزه‌اى نصب نموده بودند... با این وضع وارد دمشق شدیم.» از اینرو وظیفه خطیر امام سجاد(ع) در این شرایط سخت حضورِ در شام و در تمامى مسیر آن، شناساندن خاندان وحى و اهل بیت عصمت كه عِدل قرآن بودند به مردم و حقانیت اقدام آنان و نیز جایگاه ایشان به‌عنوان رهبران واقعى و صاحبان منسب هدایت و امامت دین اسلام بود. تبلور این وظیفه در زمان حضور امام سجاد(ع) در مجلس یزید در شام و مسجد اموى و قرائت و مهاجه با او نمایان مى‌شود. آن امام بزرگوار كه برنامه دشمن را به‌خوبى شناخته بود، به هنگام ورود به مجلس یزید در حالى كه یزید به شعر حصین‌بن حمام مرّى تمثل جسته و به شادى پرداخته بود شجاعانه و عالمانه خطاب به او فرمود: «براى تو قرآن از شعر سزاوارتر است: «ما أصاب من مصیبة فى الارض و لا فى أنفسكم الاّ فى كتابٍ من قبل أن نبرأها انَّ ذلك على الله یسیر. لكیلا تأسوا على مافاتكم و لاتفرحوا بما اتاكم و الله لایحبُّ كلَّ مختالٍ فخورٍ.» این بیان مستدل قرآنى سید عابدان بود كه یزید را منكوب و خشمگین كرد و موجب شد بگوید: «پدرت خویشاوندى را برید و حق مرا ندیده گرفت و بر سر قدرت با من به ستیز برخاست. خدا با او آن كرد كه دیدى.» امام سجاد(ع) به تمسك به آیه قرآن و با هدف شناساندن اصل و نسب یزید و شخصیت فاسد و ظالم او براى مردم و عدم حقانیت او در این منسب چنین جواب داد: «اى پسر معاویه و هند و صخر، پیش از آن‌كه تو به دنیا بیایى، پیغمبرى و حكومت از آن پدر و نیاكان من بوده است. در روز بدر و احد و احزاب، پرچم رسول خدا در دست پدر من بود و در همان نبردها پدر تو و جد تو پرچم كافران را در دست داشتند.» آنگاه فرمود: «اى یزید اگر مى‌دانستى چه كرده‌اى و بر سر پدر و برادر و عموزاده‌ها و خاندان من چه آورده‌اى به كوه‌ها مى‌گریختى و بر ریگ‌ها مى‌خوابیدى و ناله سر مى‌دادى. سر پدرم حسین فرزند على(ع) پسر فاطمه(س) كه ودیعت رسول خدا است، بر در شهر شما آویزان است؟ روز قیامت كه مردمان جمع شوند، تو جز خوارى و پشیمانى نخواهى داشت
6-خطابه‌هاى حضرت سجاد(ع) در شام؛ ماهیت ظالمانه حكومت‌ خطبه‌هاى آتشین و مستدل حضرت سجاد(ع)، تحولى عظیم در محیط سیاسى شام و بینش مردم نسبت به دستگاه اموى ایجاد كرد و معادلات یزید را برهم زد و خطمشى او را نسبت به اهل بیت كاملا تغییر داد و واقعیت نهضت حسینى را براى همیشه ماندگار و جاودانه كرد. در همان زمان و پس از این خطبه‌هاى حضرت، مردم حاضر در مسجد كه از بزرگان شهر و اركان حكومت یزید هم جزوشان بودند، به‌شدت تحت این بیانات قرار گرفتند و زمینه بیدارى آنان فراهم شد. در همان مجلس عده‌اى زبان به اعتراض گشودند و وقتى یزید خواست نماز بگزارد، عده‌اى با او نماز و پراكنده شدند. به‌علاوه، وضع عمومى شهر به‌گونه‌اى شد كه یزید به ناچار در مقابل درخواست بازماندگان حادثه كربلا كه‌خواستند براى مصائب امام حسین(ع) عزادارى كنند، شد و جایى را به نام «دارالحجاره» براى آن‌ها اختصاص داد و آن‌ها روز به اقامه ماتم پرداختند. ذكر امام حسین(ع) كم‌كم همه شهر را فرا گرفت، تا جایى كه یزید به قسمت‌هاى كوچك تقسیم كرد و بین مردم توزیع كرد تا قرآن بخوانند و توجه‌شان از حسین(ع) منصرف شود، ولى هیچ‌چیز نمى‌توانست آن‌ها را منصرف سازد. یزید كه اوضاع را نامناسب دید تصمیم به كاروان اسرا به مدینه گرفت. از دیگر آثار این خطبه این بود كه یزید در رفتار خود با اهل بیت و به‌ویژه امام زین‌العابدین(ع) تجدید نظر كرد. او كه در ابتدا تصمیم داشت سر مبارك حضرت سیدالشهدا(ع) را تا روز بر بالاى مسجد جامع شهر نگه دارد، دستور داد آن‌را پایین آورند و با احترام كامل به قصر ببرند. هم‌چنین محل اهل بیت را عوض كرد و به آن‌ها محبت كرد. علاوه براین او كه قصد داشت از این حادثه به نفع حكوكت خود استفاده كند، نه تنها به این هدف نرسید بلكه سعى كرد خود را از آن مبرا كند و گناه سیدالشهدا(ع) را به گردن ابن زیادبى‌اندازد تا آن اندازه كه یزید او را و نفرین كرد و گفت: «اگر من بودم، هرگز حسین را نمى‌كشتم
حضرت سجاد(ع) و تداوم نهضت حسینى در سخت‌ترین شرایط پس از واقعه كربلا، شیعیان در بدترین شرایط، از لحاظ كمى و كیفى و نیز موقعیت سیاسى و اعتقادى، قرار گرفتند. كوفه، كه مركز گرایش‌هاى شیعى بود، تبدیل به مركزى جهت سركوبى شیعه گردید. شیعیان واقعى امام حسین(ع) كه در مدینه و مكه بوده و یا موفق شده بودند كه از كوفه به او ملحق شوند، در كربلا به شهادت رسیدند. گرچه بسیارى هنوز در كوفه بودند، امّا تحت شرایط سختى كه ابن زیاد در كوفه به‌وجود آورده بود، جرأت ابراز وجود نداشتند. زندگى امام سجاد(ع) در مدینه و دور بودن از عراق فرصت هدایت جریانات شیعى كوفه را از امام گرفته بود. در چنین شرایط سختى كه جز سركوبى شیعه به‌وسیله حاكمان وقت همچون زبیریان و امویان نشان روشنى ندارد و تصور نابودى اساس تشیع وجود داشت، امام سجّاد(ع) بود كه با حضور و فعالیت خود، شیعه را از یكى از سخت‌دوران‌هاى حیات خویش عبور داد. در این زمان آن حضرت مقابله با جریان‌هاى انحرافى، نقل احادیث فقهى شیعه، تجسم اخلاق و معنویت امامت در مقابل فساد و هرزگى دستگاه خلافت، دستگیرى از مستمندان و فقرا، معرفت بخشى به شیعیان با بیان دعاها و مناجات‌هاى حكیمانه و نیز نقل رخدادهاى حادثه كربلا به شیوه‌هاى گوناگون را در دستور كار خود قرار داد و به‌خوبى توانست حقیقت نهضت حسینى یعنى احقاق اسلام واقعى را محقق نمایند. مقام معظم رهبرى در توصیف جایگاه و شخصیت آن امام بزرگوار چنین مى‌فرمایند: «آن‌چهره مظلوم‌بى‌صداى سربه‌زیرِ منفعلى كه از امام سجاد درست كردند، به‌كلى برخلاف واقع است؛ چهره‌ى حقیقى امام سجاد(ع) چهره یك مبارزِ قهرمانِ خستگى ناپذیرِ آشتى ناپذیرِ پیگیرى است، كه با تدبیر تمام، با دقت كامل راه‌ها را مى‌شناسد و انتخاب مى‌كند و به سمت هدف‌ها این‌راه‌ها را مى‌پیماید، خودش خسته نمى‌شود و دشمن را خسته مى‌كند؛ و بالاخره دشمن وقتى هیچ كار دیگرى نتوانست بكند، آن‌حضرت را مسموم كرد.»2 - گفتگوى مستدل و شجاعانه امام به ابن زیاد كه در حال اسارت بیان مى‌شد حقانیت قیام عاشورا را اثبات كرد و نیز واقعیت حكومت را به همگان شناساند كه مدعیان خلافت هیچ اطلاعى از دین و شریعت ندارند و به ناحق بر این منسب نشسته‌اند و سعى دارند با توسل به جبرگرایى، گناهان خود را توجیه نمایند. امام على بن الحسین(ع) با وقوف و آگاهى كامل به این نیرنگ سیاسى امویان، هم در كاخ ابن زیاد و هم در قصر یزید در شام، به مبارزه با این پندار فكرى امویان پرداخت و با استدلال به آیات قرآن آن‌را مورد حمله قرار داد. - وظیفه خطیر امام سجاد(ع) در این شرایط سخت حضورِ در شام و در تمامى مسیر آن، شناساندن خاندان وحى و اهل بیت عصمت كه عِدل قرآن بودند به مردم و حقانیت اقدام آنان و نیز جایگاه ایشان به‌عنوان رهبران واقعى و صاحبان منسب هدایت و امامت دین اسلام بود. - امام سجاد(ع) بعد از حادثه عاشورا، مقابله با جریان‌هاى انحرافى، نقل احادیث فقهى شیعه، تجسم اخلاق و معنویت امامت در مقابل فساد و هرزگى دستگاه خلافت، دستگیرى از مستمندان و فقرا، معرفت بخشى به شیعیان با بیان دعاها و مناجات‌هاى حكیمانه و نیز نقل رخدادهاى حادثه كربلا به شیوه‌هاى گوناگون را در دستور كار خود قرار داد و به‌خوبى توانست حقیقت نهضت حسینى یعنى احقاق اسلام واقعى را محقق نمایند
هدایت شده از سلمان احمدزاده
سوگواره "بصیرت عاشورایی" کرامتنا الشهاده: #کرامت ما #شهادت است. #قرائت دعای کمیل همراه باسخنرانی حجت الاسلام فاطمی ریاست سازمان تبلیغات مه ولات ومداحی برادراحمدزاده کارشناس فرهنگی اوقاف درآستان مقدس امامزاده پیرغریب(ع) مه ولات در شب شهادت امام سجاد(ع) #اداره اوقاف وامورخیریه تربت حیدریه
هدایت شده از سلمان احمدزاده
سوگواره "بصیرت عاشورایی" کرامتنا الشهاده: #کرامت ما #شهادت است. #اطعام وپذیرایی زائرین وعزاداران درآستان مقدس امامزاده پیرغریب(ع)مه ولات در شب شهادت امام سجاد(ع) #اداره اوقاف وامورخیریه تربت حیدریه
هدایت شده از سیدجعفر صفا
حضور اعضای محترم شورای اسلامی روستای خیرآباد و دهیار محترم روستا ی خیرآباد به همراه برخی از معتمدین روستای خیرآباد در محل منزل سید جعفر صفا روحانی مستقر در روستای خوشدره.
مراسم نماز شهرستان مه ولات با حضور حجت الاسلام امام جمعه موقت شهرستان سخنران قبل از خطبه هاجناب سرهنگ فرماندهی انتظامی شهرستان👆👆👆
پنج گناه خانمان سوز : ➊دل شکستن ➋حرام خوردن ➌آبرو بردن ➍بی احترامی به والدین ➎بدی کردن در مقابل خوبی دیگران
آیت‌الله مکارم شیرازی: پذیرش FATF ‌سیاهی مطلق است/پذیرش شرایط غرب عقلا، شرعاً و منطقاً حرام است ️از نظر غرب حزب‌الله و سپاه پاسداران تروریسم هستند ♦️غرب داعش را به دلیل حرکت در مسیر منافع خود تروریسم نمی‌داند، بنابراین باید به‌صورت دقیق مشخص شود تعیین‌کننده معیار تروریسم چه کسی است. ♦️ اگر به مفاد کنوانسیون توجه شود مشخص خواهد شد که مفاد این کنوانسیون کاملاً استعماری و سبب سلطه محسوس اجانب بر ما می‌شود، بنابراین اگر به این کنوانسیون ملحق نشویم تحریم‌ها ادامه یافته و اتفاق دیگری بروز نمی‌کند ♦️ پذیرش این سند خودباختگی، بردگی و تسلیم مطلق است و کسانی که حامی عضویت و پیوستن به این کنوانسیون هستند باید به سؤالات به‌صورت شفاف پاسخ دهند
سلام معارفه روحانیون خوش دره و چنار امشب باحضور امام جمعه وفرماندارشهرستان/ حرکت عصر از درب اداره تبلیغات اسلامی مه ولات
🔻آيا شعارهايى از قبيل «مرگ بر آمريكا» و«مرگ بر اسرائيل» در مسجد و مكان هاى مقدّس صحيح است؟ قرآن در آخرين آيه سوره فتح در معرفى مسلمانان واقعى می فرمايد: «اشدّاء على الكفّار رُحماء بينهم تَراهم رُكِّعاً سُجِّداً»(سوره فتح، آيه 29) آنان نسبت به كفّار سخت و نسبت به مؤمنان مهربان هستند، آنان را در حال ركوع و سجود می يابى كه در صدد كسب رضاى خداوند هستند. در اين آيه، قبل از ركوع و سجود، «اشدّاء على الكفار و رحماء بينهم» مطرح شده است. شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» مصداق و نمونه اى براى عمل به آيه «اشدّاءُ على الكفّار» است كه در متن قرآن آمده است. البتّه نبايد تنها به سر دادن شعار اكتفا كرد كه بالاتر و بهتر از شعار، شدّت عمل است كه در سايه تحصيل، وحدت، ابتكار، خودكفايى، عزّت نفس، نفوذناپذيرى و دورى از هر نوع سازش و نرمشى كه سبب طمع بدخواهان شود، به دست مى آيد. قرآن به زنان پيامبر مى فرمايد: اگر تقوا داريد، با نرمى سخن نگوييد، تا كسى كه بيمار دل و هوسباز است، در شما طمع نكند. «اِن اتَّقيتُنّ فلا تَخضعنَ بِالقَول فيَطمع الّذى فى قلبه مَرَض»(سوره احزاب، آيه 32) امروز كه زنان پيامبر نيستند، اين آيه براى ما پيام مهم سياسى دارد و آن اين كه اگر مسلمانان تقوا دارند نبايد در هيچ برخورد و قرارداد و جهت گيرى سياسى، از خود نرمشى نشان دهند كه بدخواهان در ما و منافع ما طمع كنند. مهم آن است كه ما خود را نبازيم و چراغ سبزى به بدخواهان نشان ندهيم. منبع کتاب: تمثيلات / حجة الاسلام والمسلمين قرائتی▪▪📚▪▪
هدایت شده از سیدجعفر صفا
حضور امام جمعه محترم شهرستان مه ولات و حاج آقای فاطمی ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان،فرماندار شهرستان مه ولات در محل مسجد جامع روستای خوشدره و سخنرانی حاج آقای میری امام جمعه محترم شهرستان در جمع نمازگزاران مسجد.
🍀 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): همان طور که در سر چهار راه وقتی چراغ قرمز می شود، ترمز می کنید، دین هم چراغ قرمز دارد، چراغ قرمز دین، کارهای حرام است، یعنی وقتی به کار حرامی رسیدی، ترمز کن و چراغ سبز دین هم کارهای حلال است. 🔴 حال کسانی که برای چراغ قرمز ترمز می کنند، دو جور هستند: 👈 یک دسته از ترس جریمه شدن ترمز می کنند، که این ترمز کردنشان خیلی چنگی به دل نمی زند، 👈 اما عده ای هم برای احترام گذاشتن به قانون ترمز می کنند که این مهم است. 🔥حال ما هم اگر از ترس جهنم نماز بخوانیم، این نماز خواندنمان زیاد چنگی به دل نمی زند؛ یعنی اگر به این خاطر صبح ها بلند مےشوی و نماز مےخوانی که به جهنم نروی، این نماز خواندن زیاد دلچسب نیست، ✅ اما اگر به تو بگویند: «اگر نماز صبح هم نخوانی به جهنم نمےروی» اما باز بلند شوی و نماز بخوانی، این خوب است. ✨ امیرالمومنین علی(ع) در مناجات های شان مےفرمودند: «خدایا عبادت من به خاطر ترس از جهنم و یا به طمع بهشت نیست، و لکن من تو را شایسته عبادت دیدم و به این خاطر عبادتت می کنم.»✨