eitaa logo
همیاری و همسان گزینی ازدواج
382 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
770 ویدیو
137 فایل
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 🌸 سلامٌ قولاً من ربٍّ رحیمٍ 🌸 مدیر حجت الاسلام موسوی @Seyyed_mohammad_Mousavi5 ❤️فهرست گزینه ها https://eitaa.com/HamYary_Hamsan/9653 @Hamsan8
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سیدجعفر صفا
برگزاری اردوی جهادی بسیجیان حوزه ذوالفقار شادمهر به همراه روحانی مستقر و برخی از بسیجیان روستا در این اردو.
هدایت شده از سیدجعفر صفا
حضور جناب سرهنگ مقدم فرمانده سپاه ناحیه مه ولات و حاج آقای جاوید معاون کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه شهرستان در بین اردوی جهادی روستای خوشدره.
روز ششم محرم در روز ششم محرم‌الحرام حصين بن تميم با چهار هزار نفر، حجاز بن ابجر عجلي با هزار نفر و یزید بن حارث با هشت‌صد نفر وارد كربلا شدند تا به سپاه عمر سعد بپيوندند. ▪️در اين روز بود كه ابن زياد بر كوفه ديدباني گماشت تا مبادا كسي از شهر به كمك امام برود سپس ميان خود و اردوي عمر بن سعد سواراني تیزرو گماشت كه پيوسته اخبار را گزارش مي‌دادند در اين روز بيست هزار سوار نزد آن ملعون جمع شد و موافق بعضي از روايات، پيوسته لشكر آمد تا به‌تدریج سي هزار سوار نزد عمر جمع شد و ابن زياد براي پسر سعد نوشت كه عذري براي تو نگذاشتم در باب لشكر بايد مردانه باشي و آنچه واقع مي‌شود در هر صبح و شام مرا خبر دهي. ▪️در روز ششم ماه محرم، فراس بن جعده كه در سپاه امام حسين (ع) حضور داشت وقتي اوضاع را دشوار ديد از ادامه همراهي ترسيد حضرت به او اجازه بازگشت داد وي شبانه به كوفه بازگشت. در اين روز عمرو بن قرظه‌ي انصاري به كاروان كربلا پيوست او از شهداي كربلاست پدر او از اصحاب امام علي (ع) و از خزرجياني بود كه به كوفه آمد و آنجا ماندگار شد و در ركاب علي (ع) با دشمنان جنگيد. ▪️زماني كه وضعيت مشكل شد امام حسين (ع) عمرو بن قرظه‌ي انصاري را به‌سوی عمر سعد فرستاد تا از او ملاقات بخواهد و به او بگويد كه وي مي‌خواهد او را بين دو لشكر ملاقات كند درنتیجه امام حسين (ع) و عمر بن سعد بين دو لشكر به صحبت نشستند. ▪️امام (ع) به او فرمود: واي بر تو اي پسر سعد، آيا تقواي خدايي را كه به‌سوی او بازمي‌گردي پيشه نمي‌سازي؟ آيا با من مي‌جنگي، درحالی‌که مي‌داني پسر چه كسي هستم؟ اين گروه را رها كن و به من ملحق شو كه به خدا قسم اين براي تو بهتر است عمر سعد گفت مي‌ترسم خانه‌ام ويران شود امام فرمود من آن را مي‌سازم. عمر سعد گفت: می‌ترسم كه مالم گرفته شود امام فرمود: از آن بهتر از مالم در حجاز به تو می‌دهم. ▪️عمر سعد گفت: من عيال دارم و براي آن‌ها مي‌ترسم وبعد درباره علاقه اش به حکومت ری سخن گفت .امام ساكت شدند و جواب او را ندادند. آنگاه امام از او منصرف شد و درحالی‌که مي‌گفت: تو را چه شده است؟ خداوند در بستر خواب سرت را قطع كند و در رستاخيز تو را نيامرزد. اميدوارم از گندم عراق چنان نخوري عمر سعد به استهزاء گفت: اگر از گندم عراق بهره‌مند نشوم جوهايش را كفايت كند. ▪️همچنين در اين روز حبيب بن مظاهر به آن حضرت عرض كرد یا بن رسول‌الله در اين نزديكي طایفه‌ای از بنی اسد سكونت دارند كه اگر اجازه دهي من نزد آن‌ها روم و ايشان را به‌سوی تو دعوت كنم. شايد خداوند شر اين گروه را از تو با حضور بنی اسد در كربلا دفع كند امام اجازه داد و حبیب بن مظاهر شبانگاه بيرون آمد و نزد آن‌ها رفت و آن‌ها را به ياري امام حسين ‌(ع) فراخواند و گفت: چون شما قوم و عشيره من هستيد شما را به اين راه خير راهنمايي مي‌كنم، امروز از من فرمان بريد و به ياري او بشتابيد تا شرف دنيا و آخرت از آن شما باشد. ▪️در اين هنگام مردي از بنی اسد كه او را عبدالله بن بشر مي‌ناميدند بپا خاست و گفت: من اولين كسي هستم كه اين دعوت را اجابت مي‌كنم آنگاه مردان قبيله كه تعدادشان به نود نفر مي‌رسيد بپا خواستند و براي ياري امام حركت كردند. در آن هنگام مردي نزد عمر بن سعد رفته و او را از جريان كار، آگاه كرد و او مردي را به نام ازرق با چهارصد سوار به‌سوی آن گروه روانه ساخت و در دل شب سواران ابن سعد در كنار فرات راه را بر آن‌ها گرفتند درحالی‌که با امام فاصله چنداني نداشتند. ▪️طايفه بنی اسد با سواران ابن سعد درآویختند، حبيب بن مظاهر بر ازرق بانگ زد كه: واي بر تو بگذار ديگري غير از تو اين مظلمه را برگران بگيرد. هنگامی‌که طايفه بنی اسد دانستند كه تاب مقاومت با آن گروه را ندارند در سياهي شب پراكنده شدند و به قبيله خود بازگشتند و شبانه از محل خود كوچ كردند كه مبادا عمر بن سعد شبانه بر آن‌ها بتازد، حبيب بن مظاهر به خدمت امام آمد و جريان را گفت: امام حسين (ع) فرمود: لاحول و لا قوه الا بالله. مهدی کرمی ♦️پ .ن: آنچه در منابع تاریخی آمده است، عبارت «گندم عراق» است، و آنچه شهرت یافته که امام فرمود از گندم ری نخوری، درست نیست. از نفرین امام استفاده می‌شود که عمر بن سعد نه تنها به حکومت ری نخواهد رسید، بلکه در خود عراق نیز چندان زنده نخواهد ماند؛ چنان که همین گونه شد و پس از حادثه عاشورا به هیچ یک از آنها نرسید و مختار او را کشت. البته تعبیر «گندم ری» تنها در یک منبع متاخر، یعنی مدینه المعاجز آمده که با توجه به انفراد و منحصر بودن مطلب به آن کتاب، باید اشتباه را متوجه ناسخان یا نویسنده دانست.
⚫آیت الله مجتهدی تهرانے(ره):رفتن به روضه یڪ عبادت مهم است ️ حبیب ابن مظاهـر را در خـواب دیدند به او گفتند با این مقامۍ کہ دارے چه آرزویۍ دارے؟ ▪️حبیب گفت آرزو دارم زنـده شوم و بہ مجالسۍ کہ ذکـر مصیبت حضرت اباعبدالله علیہ السلام را مےکنند بروم بنشینم و در مصیبت اهل بیت گریه کنم ▪️من در زمان بچگی این را از منبرے های قدیمی شنیدم خود گریه کردن یک چیزی است « مَنْ اَبْڪـٰی وَجَبَتْ لَـہُ الْجَنَّة» کسی که گریه کند یا بگریاند مثل منبرے ها کہ روضه مۍ خوانند و مـردم را مۍگریاند یا تباکۍ کند یعنے گریه ات نمی آید دستت را جلوے چشمت بگذار به این عمل تباکی می گویند «بهشت بر او واجب می شود» ▪️اینقدر گریه بر امام حسین علیه السلام ثـواب دارد آیت الله خوانساری رحمت الله علیہ با آن همه علمی کہ دارد باز هم ترس خدا را دارد می گوید من دست خالے هستم و فقط بہ یک عملم خیلی امید دارم و آن این است کہ هـر جا که روضه بود میرفتم و می نشستم و بر مصیبت امـام حسـین علیه السلام گریہ میکردم
◾️بصيرت حضرت اباالفضل در روز تاسوعا و عاشورا ▪️رهبرمعظم انقلاب: بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او را بیشتر نشان داد. 🏴در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان بر خورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما! 🏴 نمونه دیگرِ بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند؛ تا این‌که به شهادت رسیدند. میدانید که آنها چهار برادر از یک مادر بودند: اباالفضل العبّاس - برادر بزرگتر - جعفر، عبداللَّه و عثمان. انسان برادرانش را در مقابل چشم خود برای حسین‌بن‌علی قربانی کند؛ به فکر مادر داغدارش هم نباشد که بگوید یکی از برادران برود تا این‌که مادرم دلخوش باشد؛ به فکر سرپرستی فرزندان صغیر خودش هم نباشد که در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
چند نکته درباره امر به معروف و نهی از منکر: 1. یکی از واجبات دین امر به معروف و نهی از منکر است و ترک آن معصیت است و حتی اگر کسی خودش در خفا و پنهان گناهی را مرتکب شود باز هم در صورت مشاهده همان گناه از دیگری باید نهی از منکر کند. (مراجع م2786 در ملحقات رساله امام و فاضل و نوری) 2. اگر انسان گناهی مانند غیبت، رشوه و ربا خواری، بدحجابی و پایمال کردن بیت المال و منکرات دیگر مثل استفاده از موسیقی حرام در عزاداری را مشاهده کند نگوید به من ارتباطی ندارد و کسی هم که به او تذکر داده می شود نمی تواند بگوید به تو ارتباطی ندارد و اگر هم گفت نباید اعتنا کرد و ناراحت شد و بهترین سلاح فریضه امر به معروف و نهی از منکر زبان است؛ آن هم با زبانی نرم و بدور از خشم و نفرت، و اگر تمامی افراد جامعه به همین مقدار عمل کنند به ‌تعبیر ‌مقام معظم رهبری گناه در جامعه خواهد خشکید. 3. امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه و تکلیف الهی است و انسان نمی تواند به بهانه اینکه دیگران به این وظیفه عمل نمی کنند، این امر مهم را در جایی که شرایطش هست ترک کند و همین که هر کدام از مومنین به وظیفه خود عمل کنند در نتیجه یک امر همگانی شده و تاثیرگذار خواهد بود.
دو نکته کوتاه درباره تعلیم و یاد دادن مسائل شرعی: 1. اگر فردی در موردی بی اطّلاع از حکم شرعی باشد و به علّت ندانستن مسأله شرعی، واجبی را ترک و یا حرامی را مرتکب گردد، در صورتی که فرد جاهل، درصدد تعلّم و فراگیری است و احتمال تأثیر نیز وجود داشته باشد، ارشاد وی و یاد دادن مسأله شرعی به او واجب است؛ که به اصطلاح ارشاد جاهل گفته می‌شو د و این کار را امر به معروف و نهی‌از‌منکر نمی‌گویند. بنابراین کسی که نمی‌داند استفاده از انگشتر طلا بر مرد حرام است یا گوش دادن به موسیقی لهوی و غنا حرام است یا پوشش قدم پای زن در مقابل نامحرم واجب است و به علّت جهل به حکم شرعی و ندانستن مسائل محلّ ابتلایش، این موارد را رعایت نمی‌کند، ارشاد او با وجود شرایط واجب است. 2. اگر کسی حکم شرعی را می‌داند و از روی اشتباه و فراموشی موضوعی را به نادرستی مرتکب شده است در این صورت تذکر دادن واجب نیست مثلا کسی که می داند خوردن و اشامیدن روزه را باطل می‌کند و از روی فراموشی اقدام به خوردن می‌کند در این مورد تذکر دادن به او واجب نیست یا اگر کسی از روی اشتباه، قبله را رعایت نکرده است تذکر دادن واجب نیست.البته اگر موضوع از موضوعات بسیار مهم باشد تذکر دادن لازم است مثلا فردی از روی اشتباه بخواهد مرتکب قتل شخصی شود که در این صورت ارشاد و راهنمایی واجب است
دو نکته دیگر در مورد این فریضه مهم: نکته اول‌: یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر در کنار بقیه شرایط احتمال تاثیر است یعنی اگر انسان احتمال عقلایی مثلا ده درصد احتمال بدهد که امر و نهیش نسبت به شخص گنهکار تاثیر دارد باید تذکر بدهد هر چند‌گمان قوی داشته باشد که ممکن است گنهکار نپذیرد ولی وجود احتمال برای ثابت شدن تکلیف شرعی کافی است. اما اگر انسان یقین و اطمینان دارد که تذکر هیچ اثری نسبت به گنهکار ندارد به نظر اکثر فقها تکلیف ساقط است.‌ نکته دوم: منظور از احتمال تاثیر این است که اگر انسان احتمال بدهد که با تذکر دادن،‌گنهکار بطور کلی گناه را ترک می کند یا مدت کوتاهی گناه را مرتکب نمی شود یا باعث می شود گناه را کمتر یا کم رنگ تر انجام دهد یا امر و نهی در آینده احتمال تاثیر دارد در همه این موارد امر به معروف ونهی از منکر واجب است مثلا اگر کسی نماز نمی خواند چنانچه انسان احتمال بدهد با امر به نماز، اهل نماز می شود یا حداقل چند روزی نماز می خواند یا در آینده اهل نماز می شود، امر به نماز واجب است.(تحریر ج2 کتاب امر به معروف شرط دوم ، رساله جامع ج 1ص 618 شرط دوم)
دو نکته در این رابطه خدمت عزیزان عرض می‌شود: 1. واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر، بر هر مکلّف نسبت به خانواده و نزدیکان وی دارای اهمیت بیشتری است؛ بنابراین اگر شخصی در خانواده و نزدیکان فرد می‌باشد که نسبت به واجبات دینی، از قبیل نماز، روزه، خمس، حجاب و ... بی توجّه است و آنها را سبک می‌شمارد یا نسبت به ارتکاب حرام‌ها از قبیل ربا، غیبت، ‌دروغ، ‌گوش دادن ‌به ‌غنا ‌و موسیقی لهوی و بی مبالات و بی باک می‌باشد، باید با اهمّیّت بیشتری با مراعات مراتب سه گانه امر به معروف و نهی ازمنکر جلوی کارهای حرام وی را بگیرد و او را به انجام کارهای واجب و ترک حرام دعوت نماید. 2. اگر کسی بخواهد بچه بالغ خود را تربیت دینی کند یا او را نسبت به مسائل دینی راهنمایی کند فقط در قالب مراتب و شرایط امر به معروف باید انجام دهد و اگر تنها راه امر به معروف و نهی از منکر متوقف بر تنبیه بدنی باشد بدون اجازه حاکم شرع چنین حقی ندارد.
امر به معروف و نهی از منکر متوقف است بر اینکه خوبی ها، ارزش ها و معروف ها و همینطور زشتی ها، ضد ارزش ها و منکرات به خوبی برای مردم روشن باشد تا بدانند به چه چیزی امر کنند و از چه اموری نهی نمایند. به همین مناسبت به برخی از گناهانی که کمتر مورد توجه است اشاره می شود: 1. تضعیف نظام جمهوری اسلامی بنابر اگر کسی با برهم زدن نظام اقتصادی یا احتکار یا اختلاس یا سیاه نمایی، که سبب تضعیف نظام اسلامی شود گنهکار است و بر دیگران لازم است او را از این منکر الهی، نهی از منکر کنند. 2. ناامید از رحمت الهی و همچنین امن از مکر الهی یعنی فرد گنهکار خویش را از عذاب و مجازات او در امان بداند از گناهان بزرگ به شمار می رود. 3. گفتار بدون علم و دلیل معتبر
1. یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر این است که فرد گنهکار اصرار بر تکرار گناهش نداشته باشد لذا اگر انسان شاهد گناه دیگری بود مثلا شاهد بود که نماز فردی قضا شد یا مالی را از دیگری غصب نمود اگر انسان یقین داشته باشد که طرف مقابل اصرار بر تکرار این گناه ندارد یا در صورتی که شک داشته باشد که آیا این فرد قصد دارد این گناه را تکرار کند یا خیر؛ در هر دو صورت انسان نسبت به نهی از منکر وظیفه ندارد. 2. اما در‌صورتی که شخص گنهکار از کناهش توبه نکرده باشد یا انسان شک داشته باشد که از گناهش توبه کرده است یا نه، واجب است او را به توبه دعوت نماید و البته بر خود شخص گنهکار واجب است از گناه خودش توبه نماید و حقیقت توبه پشیمانی از گناه است یعنی قلبا از گناهش پشیمان شود و تصمیم بر ترک گناه بگیرد و همچنین نسبت به برخی گناهان جبران گذشته واجب است مثلا اگر گناهش ترک نماز و روزه بوده در انجام نماز و روزهای قضا کوتاهی نکند ، خمس،زکات و حق الناس‌که بر‌گردن دارد را پرداخت کند.(تحریر الوسیله ج2 امر به معروف شرط سوم م 5)
دو نکته در رابطه با نهی از منکر و حق الناس: 1. انسان نسبت به گناهان دیگران با وجود شرائطی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارد و یکی از گناهان ضایع کردن عمدی حقوق دیگران است و در اهمیت رعایت حقوق دیگران همین بس که حضرت سید الشهداء علیه السلام با توجه به اهمیت حق الناس در روز عاشورا فرمودند: میان همه یارانم اعلان کن که هر کس بدهکار است در رکاب من پیکار نکند، لذا اگر انسان متوجه شد که فردی اموال دیگری را ضایع می کند یا مرتکب سایر گناهان می شود با وجود شرایط‌و با تاسی به حضرت سید الشهداء علیه السلام باید امر به معروف و نهی از منکر نماید. 2. اگر انسان حق دیگری را عمدا ضایع کند فورا باید از گناه خود توبه نماید و در صورتی که حق مالی باشد باید علاوه بر توبه حق مالی را پرداخت نماید؛ بنابراین ‌اگر ‌کسی خسارت مالی به کسی وارد کرده ‌است باید خسارت را در صورت توان فورا ‌جبران نماید و پرداخت صدقه و کمک به دیگران و ... برای این کار به تنهایی کافی نیست و چنانچه انسان به طلبکار دسترسی دارد باید خسارت را به خود وی بدهد و اگر فرد فوت کرده می بایست به ورثه اش بپردازد، و اگر طلبکار معلوم نیست باید برای پیدا کردن او جستجو نماید و چنانچه مایوس از پیدا کردن طلبکار باشد باید با اجازه مرجع تقلید مقدار خسارت را به فقیر متدین بدهد.
چند نکته درباره عزاداری: 1.یکی از مصادیق تعظیم شعائر عزاداری سید الشهدا علیه السلام می باشد. 2.در عزاداری مستحب است که مجلسی تشکیل شود که حلال و حرام خدا و فضائل اهل بیت علیهم السلام و مناقب ایشان بیان شود.. 3.مستحب است افرادی در مجالس عزاداری شرکت کرده و مجالس باشکوه با ذکر اهداف اهل بیت علیهم السلام تشکیل شود. 4.مستحب در هنگام خواندن مصیبت فرد گریه یا حالت گریه و اندوهگین باشد.
♦ محافظ فرمانده سپاه استان خوزستان به شهادت رسید در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در استان خوزستان، طی یک عملیات مسلحانه، محافظ فرمانده سپاه استان خوزستان به شهادت رسید/رجا
تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به ۲۴ نفر رسید ♦یک منبع آگاه گفت: تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به ۲۴ نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد. ♦این منبع اظهار داشت: بیش از ۵۳ نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده اند که به بیمارستانهای مختلف اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند./ ایرنا
☎️زنگ عبرت نکته ای مهم درباره دستور رهبر معظم انقلاب ♦️ دکتر یاسر جبرائیلی:گروهک تروریستی الاحواز دیروز با آتش گشودن به سوی ملت بیگناه یاد منافقین را زنده کرد ♦️به فرموده امام خمینی(ره)، وقتی گروهی دست به حمله مسلحانه علیه ملت می‌زند، تمامی اعضای آن گروهک مصداق محارب هستند، هر چند هنوز فرصت حرب نیافته باشند ♦️فرمان رهبر معظم انقلاب به نهادهای اطلاعاتی و دستگاه قضایی درباره تعقیب دنباله‌های این جنایتکاران، به معنی این است که سیستم اطلاعاتی و قضایی باید هرچه سریعتر کشور را از لوث هر احدی که با این گروهک تروریستی مرتبط است، پاکسازی نمایند؛ چنانکه در اواخر دهه شصت کشور از لوث وابستگان به منافقین پاک شد و فتنه عظیم‌تر، خنثی گشت
🌹تکلیف امروز ما بادرس گرفتن از هشت سال دفاع انقلاب اسلامی ایران برمحور مکتب اسلام وباسربندهای عاشورایی بنیانگذاری شد. همین ویژگی دشمنی دشمنان را رقم زد وتابه امروز ادامه دارد .در 3جنگ زیر دشمنان این انقلاب متحمل شکست گردیدند لذا آخرین تئوری آنها جنگ چهارم با محوریت اقتصادی و معیشت را رقم زده اند. این جنگ ها عبارتنداز: 1- جنگ تحمیلی 8 ساله دفاع مقدس: سه عامل توکل بر خداوند، هوشمندی وشجاعت بی بدیل امام راحل و استقامت مثال زدنی مردم در پیروزی براین جنگ نقش موثر داشت فَلَمَّا رَأَى اللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْكَبْتَ وَ أَنْزَلَ عَلَيْنَا النَّصْرَ حَتَّى اسْتَقَرَّ الْإِسْلَامُ ( خطبه 56 ) 2- جنگ فرهنگی؛ شکست دوم دشمن بود . پررنگی حضور نسل جوان ونوجوان در عزاداری های دهه اول محرم سال جاری پیاده روی اربعین سال های اخیر و پدیده حججی ها ...... 3- شکست سوم ؛جنگ امنیتی و سیاسی بود که فتنه 88 و 8 ماه جنگ داخلی را شکل دادند . که پایان این غائله بابصیرت مردمدر 9 دی 88 رقم خورد. 4- جنگ چهارم؛ جنگ اقتصادی و معیشتی مردم با محوریت کمیته خطر جاری ( گروه اقدام ایران) در وزارت خزانه داری آمریکامجددا بعد از موفقیت آمیز بودن این طرح در فروپاشی شوروی سال 1970 تا 1990مجددا برای ایران از سال 1384 فعال شده و همچنان ادامه دارد محور این کمیته بر سه عملیات استوار است 1- فشار اقتصادی برمردم و تنگ کردن معیشت مردم 2- نافرمانی مدنی ، شورش و اعتراضات اجتماعی 3- مکمل این دو ؛ نبرد رسانه ای است . شبکه های اجتماعی بهترین ابزار ( تویتر - اینستا و تلگرام) این جنگ را نیز باید از هم اکنون پروژه ای شکست خورده دانست . حادثه تروریستی اهوازرا باید مرگ نهایی جنگ جدید دانست . [سوره إبراهيم (14): آيه 46] وَ قَدْ مَكَرُوا مَكْرَهُمْ وَ عِنْدَ اللَّهِ مَكْرُهُمْ وَ إِنْ كانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبالُ (46) به يقين آنان تمام مكر خود را به كار گرفتند، ولى مكر و حيله ى آنها نزد خداست گرچه كوهها از مكرشان از جا كنده شود. حال تکلیف و رسالت ما چیست و چه باید کرد ؟ پاسخ :سه درس مهم ازدفاع مقدس : 1- مقاومت و ایستادگی 2- طلب یاری خدا و وعده های الهی 3- ایثار و از جان گذشتگی برای اسلام 4- مجهز شدن وتوجه به عرصه عملیات روانی رجبعلی بازیاد
هدایت شده از سیدجعفر صفا
جلسه روحانی مستقر در روستای خوشدره با جناب سروان عبداللهی فرمانده حوزه ذوالفقار شادمهر در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس.
هدایت شده از سیدجعفر صفا
حضور روحانی مستقر در روستای خوشدره به همراه اعضای محترم شورای اسلامی روستا و دهیار محترم در شروع سال تحصیلی جدید در مدرسه شهید صادقی روستا.