eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
7هزار ویدیو
448 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
🗞صفحه اول روزنامه‌های چهار شنبه 29 مرداد ۹۹ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خــ💕ــداوندا 🙏 بنام تو که زیباترین نامهاست﷽ شروع روز را آغاز میکنیم روزی که با نام و یاد تو باشد سراسر شادی است سراسر عشق ومهربانی🌸💕🌸 و سراسر خیر و برکت است🌸🍃 🌸🍃🌸 @hamyanquran
دو سنتی که در تمام ائمه معصومین علیهم السلام وجود داشت؛ خداباوری و همدردی با محرومان @hamyanquran
صفحه 186 @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔این حقیقت داره که اسلام می گوید بانوان باید در برابر محارم هم آزاد آزاد نباشند و داشته باشند ❗️❗️ 💠💠 ❕جایز بودن نشان دادن زینت به محارم و عدم رعایت حجاب در برابر آنها حکمی است که در آیات قرآن مورد اشاره قرار گرفته است و می فرماید ؛ « به با ایمان بگو ...زينت خود را آشكار نسازند مگر براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدر شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران همسرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان، يا پسران خواهرانشان، ... يا افراد سفيه كه تمايلى به زن ندارند يا كودكانى كه از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نيستند، آنها هنگام راه رفتن پاى‏ هاى خود را به زمين نزنند تا زينت پنهانيشان دانسته شود. (و صداى خلخال كه بر پا دارند به گوش رسد) و همگى به سوى خدا بازگرديد اى مؤمنان تا رستگار شويد.» 🔰نور 31 👌در روایات اسلامی نیز تاکید شده است که پوشش و رعایت حجاب برای بانوان اختصاص به نامحرمان دارد ؛ 📚وسائل الشیعه ج20 ص210 باب 17 ❕لذا مرحوم امام ره چنین فتوا می دهد ؛ « براى مرد جايز است كه به بدن محارمش غير از عورت در صورتى كه با تلذذ و ريبه نباشد نگاه كند. و مقصود از محارم زنانى هستند كه ازدواج با آن‏ها از جهت نسب يا شير خوردن يا مصاهره، حرام است. و براى آن‏ها هم جايز است كه به غير از عورت، به بدن او بدون تلذذ و ريبه نگاه كنند » 📚ترجمه تحریر الوسیله ج2 ص260 ❕البته در آمده است ؛ « مردی به نزد رسول خدا آمد و سوال کرد که خواهرم موهایش را در مقابل من عریان می کند آیا چنین کاری جایز است ؟ پیامبر گرامی پاسخ داد خیر چرا که من می ترسم که اگر خواهرت چیزی از محاسن و مو و زیبایی هایش را به تو نشان دهد تو گرفتار گناه و انحراف شوی » 📚النوادر ، راوندی ، ص19 ❕پیامبر گرامی این حکم را در مورد کسی دادند که احتمال خطا و انحراف او بود ، چنان که در روایت شده است که پیامبر می گوید می ترسم دچار گناه و انحراف شوی ، اما در صورتی که احتمال انحراف و گناه در بین نباشد ، طبق ادله سابق نگاه به محارم بی اشکال است ، با این وجود برخی فقها احتیاط کرده و می فرمایند ؛ «مرد و زنى كه باهم محرمند (مانند خواهر و برادر) مى ‏توانند به بدن يكديگر به آن مقدار كه در ميان محارم است نگاه كنند؛ و در غير آن احتياط آن است كه نگاه نكنند. » 📚رساله توضیح المسائل ، مکارم شیرازی ، ص396 🍁@hamyanquran
نمازی با فضیلت که انجام آن موجب ختم کردن سال به خیر خواهد شد . روز آخر ذى الحجه كه آخر سال عرب است سيّد در اقبال موافق يك روايت ذكر كرده كه: دو ركعت نماز كند به نیت نماز آخر ذی الحجه می خوانم  قربة إلی الله در هر ركعت حمد يك مرتبه و ده مرتبه قُل هُواللّهُ اَحَدٌ ده مرتبه آية الكرسى بخواند و بعد از سلام نماز بگويد: هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَيْتَنى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسيتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنى اِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَلَيْكَ اَللّهُمَّ فَاِنّى اَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِر لى وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُنى اِلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنّى وَلا تَقْطَعْ رَجآئى مِنْكَ ياكَريمُ پس چون گفت اين را شيطان گويد واى برمن هرچه من تَعَب كشيدم در حق او در اين سال همه را خراب كرد به اين كلمات و شهادت دهد سال گذشته براى او كه سال خود را به خير ختم نمود. 📚مفاتیح الجنان از طرف کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ ✅داستان کوتاه ✍روزي فقيري به در خانه مردي ثروتمند مي‌رود تا پولي را به عنوان صدقه از او بخواهد. هنوز در خانه را نزده بود که از پشت در شنيد که صاحب خانه با افراد خانواده خود بحث و درگيري دارد که چرا فلان چيز کم ارزش را دور ريختيد و مال من را اين طور هدر داديد؟! مرد فقير که اين را مي‌شنود قصد رفتن مي‌کند و با خود مي‌گويد وقتي صاحب‌خانه بر سر مال خود با اعضاي خانواده‌اش اين طور دعوا مي‌کند، چگونه ممکن است که از مالش به فقيري ببخشد؟! از قضا در همان زمان در خانه باز مي‌شود و مرد ثروتمند از خانه بيرون مي‌زند و فقير را جلوي خانه مي‌بيند. از او مي‌پرسد اينجا چه مي‌کند؟ مرد فقير هم مي‌گويد کمک مي‌خواسته اما ديگر نمي‌خواهد و شرح ماجرا مي‌کند. مرد غني با شنيدن حرف‌هاي او، لبخندي مي‌زند، دست در جيب مي‌کند مقداري پول به او مي‌بخشد، و مي گويد: حساب به دينار، بخشش به خروار از آن زمان اين ضرب المثل را در مورد افرادي به کار مي برند که حواسشان به حساب و کتابشان هست، اما در زمان مناسب هم بي حساب و کتاب مال خود را مي‌بخشند. @hamyanquran
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 ( معما ) ⁉️ مادر یکی از امامان ایرانی بود نام امام و نام مادرش را ذکر کنید؟ پاسخ های خود را به آیدی کانال ارسال نمایید... @Ramazanian7 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 @hamyanquran
🔴 زیارت امام حسین(ع) هم حرام، هم واجب، هم مستحب....! 🔹 چیزی در یک زمان حلال است و در زمان دیگر حرام؛ در یک زمان واجب است در زمان دیگر مستحب. از اینجا شما می‌فهمید چرا اخبار ما متعارض است. مثالی عرض می‌کنم که آن را از عالم بزرگ مرحوم آقا میرزا مهدی اصفهانی- که در مشهد بود- دارم. 🔹 مثلاً شما می‌بینید که از امام سؤال می‌کنند که زیارت امام حسین(ع) چطور است؟ می‌فرماید: مستحب است. از یک امام دیگر یا از همان امام در زمان دیگر همین سؤال را کرده‌اند؛ گفته‌اند واجب است. باز ممکن است یک وقت دیگری سؤال کرده باشند و امام اساساً بی‌تفاوتی نشان داده باشند: حالا ضرورتی ندارد، می‌خواهی برو، می‌خواهی نرو. 🔹 یک آدم ساده می‌گوید: جوابهای متناقض داده‌اند! ولی این تعارض نیست. اینها در شرایط مختلف بیان شده است. گاهی در یک شرایط عادی بوده است. بدیهی است که خود زیارت قبر پیغمبر(ص) و امام و حتی همه اولیاء و انبیاء از باب اینکه خاطره آنها را تجدید می‌کند، یک عامل تربیتی است و فی حد ذاته یک مستحب است. 🔹 ولی همین مستحب یک وقت حرام می‌شود، یک وقت واجب. مثلًا در شرایط زمان متوکل قرار می‌گیرید که سختگیری بسیار شدید است، توطئه است که رسم زیارت امام حسین(ع) باید ور بیفتد. اینجا ائمه(ع) تشخیص می‌دهند که باید با این کار مبارزه کرد و یک مسئله‌ جدید پیش می‌آید: مبارزه با طرح خلیفه وقت. در اینجا دستور می‌دهند: واجب است، واقعاً هم واجب بوده است. [این بحث متاسفانه در آخر جلسه مطرح شده و توضیح حالتی که زیارت حرام می‌شود ضبط نشده است.] 📒 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۲، ص۲۳(با تلخیص). @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا