eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای ماه رجب - @Maddahionlin.mp3
1.27M
🌙دعای هر روز 🤲یا من ارجوه لکل خیر ... 🎙با نوای 💚 @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من تقریبا تمام روایاتی را که خوانده ام، پیرامون عمل دنیوی برای آخرت بوده، یعنی: «دنیا مزرعه آخرت است» بفرمایید؛ هدف خداوند از خلق برزخ چه بوده است!؟ در پاسخ، نکاتی را در باره فلسفه و ضرورت وجودی عالم برزخ بیان می کنیم: اولاً برزخ به عنوان فاصله ای میان دنیا و آخرت، انسان را آماده می کند تا از مرحله دنیایی وارد مرحله اخروی شود. به عبارتی ورود به عالم برزخ، در سیر صعودی انسان و دیگر موجودات، یک ورود تکوینی و ضروری است؛ یعنی همانطور که موجودات، در سیر نزولی مرتبه مرتبه پایین آمده اند، در سیر صعودی نیز باید مرتبه مرتبه بالا روند؛ یعنی باید در هر مرتبه آمادگی لازم برای ورود به مرتبه بالاتر و بعدی را کسب کنند. در سیر صعودی، برزخ بعد از دنیاست؛ و آخرت پس از آن؛ و تا کسی رتبه برزخی را احراز نکند محال است رتبه های بالاتر را احراز نماید. همانطور که در دنیا تا کسی مرحله کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی را طی نکند محال است به مرحله پیری برسد. علامه طباطبایی (ره) می فرمایند: دنیا دار عمل، و برزخ دار آماده شدن براى حساب و جزاء، و آخرت دار حساب و جزاء است.(1) در مقام تمثیل حال انسان، در زندگى برزخى را به حال كسى تشبیه می کنند كه براى رسیدگى اعمالى كه از وى سر زده به یك سازمان قضایى احضار شود و مورد بازجویى و بازپرسى قرار گرفته به تنظیم و تكمیل پرونده اش بپردازند، آنگاه در انتظار محاكمه در بازداشت بسر برد.(2) 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
حامیان قرآن
من تقریبا تمام روایاتی را که خوانده ام، پیرامون عمل دنیوی برای آخرت بوده، یعنی: «دنیا مزرعه آخرت است
رمضانیان: ثانیاً عالم برزخ فوایدی دارد که یکی از آن‌ها جبران اعمالی است که احیاناً از انسان فوت شده؛ یعنی اگر کسی مدیون خدا و خلق باشد می‌تواند وصیت کند تا ورثه انجام دهند و از این طریق رفع عقاب از متوفی خواهد شد. هم چنین با مرگ یک نفر پرونده اعمال او به طور کامل بسته نمی شود. مثلا کسی که وقفی انجام داده یا سنت حسنه ای به جا گذاشته یا فرزند صالحی تربیت کرده و یا ... همین طور کسی که امتی را به انحراف کشانده و بدعتی را پایه گزاری کرده و ... تا صدها سال عمل او امتداد دارد و همچنان پرونده اعمالش باز است.(3) بنابراین، راهی جز این نیست که در میان دنیا و آخرت برزخی باشد و ارواح بعد از جدا شدن بدن‌های مادی و عنصری به برزخ منتقل گردند و در آن جا بمانند و پس از پایان دنیا و آغاز قیامت همه با هم محشور شوند؛ زیرا ممکن نیست هر انسان برای خود مستقلاً قیامتی داشته باشد چرا که قیامت بعد از فناء دنیا و تبدیل زمین و آسمان‌ ها به زمین و آسمان‌ های دیگر است. ثالثاً از روایات استفاده می‌ شود که در برزخ، پاره‌ ای از کمبود‌های تعلیم و تربیت افراد مومن جبران می‌ گردد درست است که آن جا جای انجام عمل صالح نیست ولی چه مانعی دارد که محل معرفت بیشتر و آگاهی افزونتر باشد؟ چنان که در روایات، مورد اشاره قرار گرفته است.(4) علّت دیگری که باعث می شود انسان ها در عالم برزخ بمانند، این است که برخی از مراتب عذاب فقط در عالم برزخ وجود دارند؛ یعنی بعضی از انسان ها گناهان سبکی دارند که کوچکترین عذاب آخرتی نیز برای آنها سنگین است؛ کما این که بزرگترین عذاب های دنیایی نیز برای آن ها کم است؛ لذا صاحبان این گناهان باید مجازات اعمال خود را در عالمی متوسط و متناسب با گناهانشان ببینند زیرا مردم از حیث تحمل عذاب عالم برزخ بسیار گوناگونند.(5) هم چنین پاره ای از عذاب ها هستند که اختصاص به عالم برزخ دارند و در عالم آخرت وجود ندارند؛ برای مثال افراد متوفی را هر از گاهی به دیدار اهل دنیا می آورند تا ببینند که بازماندگانشان با پول هایی که آن ها به ارث گذاشته اند چه می کنند؛ و آن ها از این که می بینند بازماندگانشان به فکر آن ها نیستند رنج می برند و حسرت می خورند که چرا در زمان زنده بودن اموالشان را در راه درست خرج نکردند. برای اهل بهشت نیز تنها اموری را نشان می دهند که باعث شادی آن ها شود. و اگر کسی به طور کامل از عالم برزخ خارج شده و وارد آخرت شود از این عذاب ها رها می شود؛ در حالی که بین عذاب و عمل رابطه علّی و معلولی برقرار است و از هم جدا نمی شوند. با این تفصیل، نتیجه می گیریم وجود عالمی میانه و حدفاصل بین عالم دنیا و عالم قیامت، که از آن در اصطلاح به «برزخ» تعبیر می شود ضروری است و خدای حکیم به اراده حکیمانه اش، این عالم را در سیر صعودی انسان بسوی عالم آخرت خلق نموده است. 📚پی نوشت ها: 1. طباطبایی، محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، مترجم: موسوی همدانی، انتشارات اسلامی جامعه مدرسین، قم، 1386، ج 11، ص 9. 2. طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، بوستان کتاب، قم، بی تا، ص 163. 3. این مساله با توجه به اعتقاد به رجعت نیز خود را نشان می دهد. بر اساس اعتقاد شیعیان، عده زیادی در دوران رجعت، به دنیا باز می گردند و نزاع حق و باطل ادامه می یابد و معنای بازگشت این افراد به دنیا این است که پرونده آن ها در عالم برزخ، هم چنان مفتوح خواهد بود. 4. شیخ کلینی، اصول كافى، نشر جهان آرا، تهران، 1387، جلد 2، صفحه 606، باب فضل حامل القرآن، حدیث 10. 5. عدّه ای از گناهکاران، هم در برزخ تمام مدّت در عذابند، هم در آخرت عذاب ابدی خواهند داشت؛ و عدّه ای دیگر تمام برزخ را در عذابند ولی عذاب اخروی آن ها ابدی نیست؛ عدّه ای نیز تمام برزخ را در عذابند ولی در آخرت اهل بهشتند؛ عدّه ای نیز بعد از مدّتی عذاب در برزخ، وارد بهشت برزخی می شوند؛ عدّه ای نیز از عذاب برزخی تنها عذاب فشار قبر یا سوال قبر یا عذاب جان دادن را تحمّل می کنند و بعد وارد بهشت برزخی می شوند. اگر غیر از گروه اوّل و دوم، بقیه گروهها بدون توقّف در برزخ، وارد عالم آخرت شوند، در آن صورت باید از عذاب، معاف شوند؛ چون مرتبه عذاب برزخ قابل مقایسه با مرتبه عذاب آخرت نیست. @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻وقاحت اروپایی‌ها: "این ایران است که توافق هسته‌ای را نقض کرده"! 🔹 ۱ اسفند ۹۹ | معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه بدون اشاره به نقض برجام توسط آمریکا و اروپا: این ایران است که توافق هسته‌ای را نقض کرده! گمان نمی‌کنم که ما باید سیگنالی بفرستیم؛ رفع تحریم‌ها به رفتار ایران بستگی دارد! 🔹 ۳۰ بهمن ۹۹ | وزارت خارجه آلمان: ایران، بیش از این، برجام را تضعیف نکند! 🔸 ۳۰ بهمن ۹۹ | ظریف در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپا: به جای سفسطه و قرار دادن بار مسؤولیت بر دوش ایران، به تعهدات خود عمل کنید؛ تدابیر جبرانی ما پاسخی‌ است به نقض‌های آمریکا و تروئیکای اروپا است؛ اگر از معلول هراسانید، علت را حذف کنید؛ اقدام را با اقدام پاسخ می‌دهیم 🆔🆔 @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روسیه داروی ایرانی را به آمریکایی ترجیح داد 🔹 سجادی (سفیر سابق ایران در روسیه) می‌گوید در سفری که وزیر بهداشت روسیه به ایران داشته، بازدید از یک شرکت، او را شوکه می‌کند. این سفر منجر به خرید دارویی از ایران شد که بازارش در روسیه، تا پیش از آن در انحصار آمریکا بود. 🔻 با دیدن این کلیپ، بهتر متوجه می‌شویم که چرا باور ساخت واکسن کرونا توسط بیولوژیست‌ها، متخصصان ژنتیک و دیگر متخصصان کشور ایران، برای غربی‌ها و شرقی‌ها سخت نیست؛ درست برخلاف برخی از داخلی‌ها... @hamyanquran
امروزتون خوش و پراز مهرو دوستی ان شاءالله حال دلتون خوب خوب رزق وروزیتون توپ توپ تن وجانتون سلامت و زندگیتون غرق درخوشبختی باشه سلام دوستان خوبم✋ روزتون پر از شادی🌸 @hamyanquran
صفحه 369 @hamyanquran
💢خداوند عهده دار کار حضرت یوسف شد. ✍پس قافله ای را نیازمند آب نمود تا او را از چاه بیرون آورد سپس عزیز مصر را نیازمند فرزند نمود تا او را به فرزندی بپذیرد. سپس پادشاه را محتاج تعبیر خواب کرد تا او را از زندان خارج کند سپس همه مصریان را نیازمند غذا نمود تا او عزیز مصر شود. اگر خدا عهده دار کارت شود همه عوامل خوشبختی را بدون اینکه احساس کنی برایت آماده میکند فقط با صداقت بگو کارم را به خدا می سپارم. 💥خدایا فقط بودن تو ما را کفایت است ⇝ @hamyanquran
🔹 توصیه به نماز شب در بیانات الهی و فرهنگ کلمات اهل بیت علیهم‌السلام به حدّی است که در میان اهل معنا، جایگاه نماز شب مانند جایگاه نمازهای یومیّه برای توده‌ی مردم است و امکان ندارد کسی بدون نماز شب بتواند در مسائل معنوی به جایی برسد. 🔸 خداوند خطاب به رسول اکرم‌ صلوات‌الله‌علیه درباره‌ی نماز شب می‏‌فرماید: «وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهجَّد بِهٖ ناٰفِلَةً لَكَ عَسى اَنْ یَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاٰمًا محمودا» و پاسی از شب را از بستر برخيز (و به عبادت و نافله‌ی شب بپرداز) و اين يک وظيفه‌ی اضافی برای تو است؛ اميد آنکه خداوند به برکت این عمل تو را به مقام محمود نائل گرداند. 🔹 «تهجّد» در لغت به معنای برخاستن از بستر است. این آیه‌ی شریفه نشان می‏‌دهد که صرف جدا شدن از بستر برای نماز شب، ارزشمند است؛ ممکن است بعضی نتوانند ابتدای شب بخوابند، آنها می‌توانند برای ادای نافله‌ی شب، بعد از نیمه شب، نماز شب را بخوانند و بعد بخوابند، ولی این دیگر تهجّد نیست، صرفاً نماز شب خواندن است؛ در حالی که ما امر به تهجّد شده‏ ایم، یعنی انسان شب را بخوابد و سپس نیمه‌‏های شب برای نماز شب از بستر برخیزد. ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 همہ چیز بھ خواسٺِ + | خُدآسټ!♡ و جُز قدرٺِ خدا ؛ نیرویے × | نیسٺ!🥰🦋 ... 🦋|@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 هر چه در بهشت و جهنم است از همین دنیا ارسال می‌شود ⭕️ @hamyanquran
. ❓ فقیر خویشاوند یا فرد فقیرتر غیر خویشاوند؟ 💢 یکی از مسائل مهم در ، بررسی اولویت‌ها در آن است. ▫️ برای مثال بین افراد فقیر خویشاوند و افراد فقیرتر غیر خویشاوند اولویت با کدام است؟ ▫️ آیا ملاک در اولویت انفاق، شدت نیاز است یا قرابت و هم‌چنین در میان نیازمندان جامعه چگونه باید اولویت‌بندی نمود؟ 🔻براساس آیات انفاق، ملاک در اولویت برای انفاق، نخست قرابت است و سپس نیاز، مگر آنگاه‌که حیات فرد غیرخویشاوند، به انفاق وابسته باشد و چنین ضرورتی برای خویشاوند وجود نداشته باشد. 🔸 اولویت‌ها در بر پایۀ آیات انفاق به ترتیب عبارتند از : والدین، خویشاوندان، یتیمان، مسکینان، همسایۀ نزدیک، همسایۀ دور، همراه و هم‌نشین، در راه مانده، سائلان، بردگان. 🔸 روایات نیز اولویت در انفاق را والدین و خویشاوندان بیان نموده است. در روایات رعایت اولویت‌های انفاق در خویشاوندان، موجب اجر بسیار برای انفاق کننده و انفاق درراه خدا با عنوان اجر کمتر بیان‌ شده است. 🔅 به نقل از رسول خدا (ص) فرمودند: از عائله خود (كسانی كه تحت تكفل تو هستند) يعني از مادر، پدر، خواهر و برادرت آغاز كن سپس كساني از خويشاوندان كه به تو نزديكترند و فرمود با بودن رحم محتاج جاى صدقه به ديگری نيست (امالی مفيد، ص219) 🔅از درباره صدقه به سائل درب خانه سؤال شد [كه آيا به آنان داده شود]يا از دادن به آنان خودداری شود و به خويشاوندان خود بدهد؟ ▫️ امام فرمود: خير بلكه بايد صدقه را براي كسانی كه بين او و آنان خويشاوندی است بفرستد. چراكه پاداش اين بيشتر است. 📚 اولویّت سنجی‌ انفاق در قرآن و حدیث، نشریه مطالعات قرآن و حدیث 🔰 @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ شیعه و رجعت در روايات ، در ميان اعتقادات شيعه از جايگاه والايی برخوردار است؛ تا جايي که منکرِ آن را از دايره‌ی تشيّع بيرون دانسته اند. امام باقر علیه السلام ميفرمايند: «ايام الله سه روز است: قيام قائم، رجعت و قيامت.»(۱) امام صادق علیه السلام نيز، يکی از شرايط ايمان را اعتقاد به رجعت دانسته و ميفرمايند: «هر کس به هفت چيز اقرار کند، مؤمن است... که يکی از آنها ايمان به رجعت است.» (۲) 📚۱. الخصال شيخ صدوق ج۱ ص ۱۰۸؛ ۲.وسائل الشيعه ج ۲۴ ص ۱۳۲ → → ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌@hamyanquran
@dars_akhlaq .mp3
2.99M
🔊 کلیپ صوتی 💐🎙 💢موضوع:درباره فرصت زندگی 🌹 بسیار زیبا و دلنشین 👌👌 👌پیشنهاد ویژه دانلود 💯💯💯 💢 ═══✼🍃🌹🍃✼══ ✨✨✨✨ 🆔 @hamyanquran
‏عکس از سید حسن حسینی دولت آبادی
‏عکس از سید حسن حسینی دولت آبادی
امشب صدای نقاره‌های توس در آسمان می‌پیچد و رضای مرضیه (ع)، در شعف زمینی ‌شدن مولودی هم‌نام خاتم‌المرسلین، جوادالائمه (ع) است.  دردانه سلطان توس، امام محمدتقی علیه‌السلاماست که نور دیده‌ی خورشید عالم‌تاب خراسان و باب‌الحوائج شیعیان و رهروانش خواهد شد.  او که در 8 سالگی ردای امامت بر تن می‌کند و در اوج جوانی شهد شهادت خواهد نوشید.  نهمین مروارید غلطان صدف امامت که «محمّد» نام دارد و «ابوجعفر» کنیه و «تقی» و «جواد» لقب خواهد گرفت. [1]  دردانه‌ای که امام رضا (ع)، در وصف مقامش فرمود: «اين مولودى است كه براى شيعيان ما، با بركت‌تر از او زاده نشده‌است.» [2]  جوادالائمه علیه السلام دریای علم، سخاوت و کرم است و  ازین روی، باب‌الحوائج و آمین‌گوی حاجات مومنان شد.  زیارت معروف به جوادیه  صلوات بر امام جواد(ع)  زيارت امام جواد (ع)  نماز امام جواد (ع)  امشب راه دل همه شیعیان و دلدادگان بهحریم رضوی معطوف است و فرشتگان چله‌نشین این همه شعف و شادمانی هستند.  یا امام رضا!  بر شما مبارک باد قدوم پربرکت چنین فرزندی که روشنی‌بخش چشمان عالمیان است.  یا جوادالائمه!  امشب که نگاه تمام کائنات به قدوم نورانی شماست، نیم‌نگاهی به حال این روزهای جهان کنید و درد و رنج تنیده در جان عالم را به نگاهتان، برهانید.   میلاد دُرِّ بی‌بدیل صدف وجود رضای مرضیه، بر همگان مبارک باد.  زهرا مرادوند 
امام جواد علیه السلام فرمودند: «الثِّقَةُ بِاللَّهِ ثَمَنٌ لِكُلِ غالٍ وَ سُلَّمٌ اِلىٰ كُلِ عالٍ» اینکه انسان به خدا اطمینان و اعتماد کند سخن بسیار بزرگی است؛ چون ما گاهی اوقات در زندگی هایمان به مقامات بشری بیشتر از خدا اعتماد می کنیم. اینکه رئیس فلان دستگاه بگوید خیالت جمع باشد من کارت را انجام می دهم؛ فلان ثروتمند بگوید خیالت از آن بدهی راحت باشد، خودم بدهیت را می پردازم بیشتر خیال ما را راحت می کند تا آنکه خدا می گوید: «اَ لَيْسَ اللهُ بِكافٍ عَبْدَهُ» آیا خداوند نمی تواند نیاز بنده اش را برآورده کند؟ تواناییش کم است؟ می تواند، خداوند می گوید من عهده دار رزقت هستم «وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ اِلاّ عَلَى اللهِ رِزْقُها» هیچ جنبنده ای نیست مگر اینکه منِ خدا عهده دار رزقش شده ام. من خودم متضمّن رزق هستم. این قدر که قول رئیس اداره و ثروتمند توانست خیال ما را راحت کند و دغدغه ی خاطر و ناراحتی خیال را از ما بگیرد، آیا واقعاً حرف های خدا توانسته در ما اطمینان ایجاد کند؟ «الثِّقَةُ بِاللَّهِ ثَمَنٌ لِكُلِ غالٍ» اطمینان به خدا قیمت هر چیز قیمتی یی را برای انسان تأمین می کند. بهای دست یافتن به هر چیز قیمتی و بزرگ، اعتماد به خداست؛ اینکه فرد به خدا اعتماد داشته باشد. صبح که در مغازه اش می رود، نگران این نباشد که مشتری می آید یا نمی آید؟ قیمت بالا می رود یا پایین می آید! مطمئن باشد که خدا رزق او را از پیش مقدّر کرده و با تقلاّی او، سر سوزنی رزقش زیاد نمی شود و با انفاق و احسان سر سوزنی از رزقش کم نمی شود. همانی است که هست؛ یک سر سوزن کم و زیاد نمی‌شود؛ انسان این اعتماد را به رزّاقیّت خداوند بکند. این اعتماد را بکند که خداوند فرمود: «كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ» منِ خدا این حق را بر خودم واجب کردم، خودم عهده دار شدم که مؤمن را کنم و نگذارم زمین بخورد. اگر انسان به خدا کند، دغدغه ی خاطرها می رود، آرامِ آرام می شود؛ نه اینکه تحرّکش گرفته شود؛ نه، در عین آرامش تحرّک دارد. خدا حاج آقای دولابی را رحمت کند مثال قشنگی می زدند؛ می فرمودند دل مؤمن مانند کسی است که در کشتی روی صندلی راحتی نشسته و لَم داده و کشتی امواج را در دل اقیانوس ها می شکافد و با سرعت پیش می رود. راحت راحت است، یک ذرّه هیجان، غصّه، و در دلش نیست، راحت لم داده، چرا؟ چون متّکایش خداست و به خدا توکّل کرده است. که جایی کم نمی آورد، ضعیف نیست، خوابش نمی برد که بگوییم خوابش برد و یادش رفت که مثلاً مواظب من بنده باشد و گرگ ها آمدند و مرا خوردند «لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ» برای چه من باشم؟ خدا نه فقیر، نه ضعیف، نه بخیل و نه جاهل است و نه خوابش می برد برای ناراحت شدنم چه توجیهی پیدا کنم؟ چه توجیهی برای دغدغه ی خاطر و مشوّش بودن می توان پیدا کرد؟ لذا دل مؤمن مثل همان مسافر در کشتی لم داده؛ امّا بدنش مثل کشتی است که امواج را در دل دریای متلاطم دنیا می شکافد و پیش می رود؛ یعنی بدنش پر از تحرّک، جنب و جوش و انرژی است؛ امّا دلش آرام است. «الثِّقَةُ بِاللَّهِ ثَمَنٌ لِكُلِ غالٍ وَ سُلَّمٌ اِلىٰ كُلِ عالٍ» و اعتماد به خدا نردبانی به سوی هر نقطه ی بلند تعالی است؛ یعنی اگر کسی می خواهد به علوّ، و مقامات بلند معنوی و انسانی برسد راهش ثقه ی به خداست. ولادت با سعادت ابن الرضا امام محمد تقی حضرت جواد علیه السلام را به امام زمان عج الله ومقام معظم رهبری وتمامی مسلمین وارداتمندان به حضرت وشما بنده صالح خدا رهرو راهشان تبریک عرض میکنیم امیدوارم به برکت وجود امام جواد علیه السلام حضرت حق به اسم جوادش به شما محب اهل بیت توفیق عبادت واطاعت وبنده گی وتقوا ورسیدن به مقام محمود وعندیت در مرتبه علی علیین واز مخلصین ومجاهدین در رکاب امام منصور از اهل بیت محمد وال محمد ص کرامت وعنایت بفرماید التماس دعا صادقزاده ╆━━┅═💙♍❤️═┅┅── 🍀🍀🍀🌹🌹👨‍👩‍👧‍👦💍👩‍❤️‍👨 🌹 *اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ* 🌹 *با ما همراه باشید* https://chat.whatsapp.com/HD8j5juP4epGv3UFBc8cuP 🍀🍀🍀 https://chat.whatsapp.com/KCYPKnby9MNJosYYVw7Bf6
ای آبِروی عالمین خورشیدِ شهرِ کاظمین ای آسمانِ دیده‌ات بارانی از بهرِ حسین درصحنِ گوهرشاد تا میآیم از باب‌الجواد گویا به صحنت میرسم از مدخلِ باب‌المراد (ع)🎉 (ع)🎉 ✨🎊