eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
6.9هزار ویدیو
439 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 *هر روز یک آیه 175*🌹 ( برداشت های تربیتی ازآیات قرآن ) *... _وَ يُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِما لَمْ يَفْعَلُوا* ✳️.... *و دوست دارند براى آنچه نكرده‌اند ستايش شوند* ( بخشی از آیه ۱۸۸ سوره آل عمران ) ✅ *هدف تربیتی* : 0تنظیم انتظارات بر مبنای عملکردها ✅ *هدف رفتاری* : انتظار ستایش و تملق و چاپلوسی نداشته باشیم. ✒️ *واژه‌شناسی* : *يحمدوا*: يعنى: ستايش شده و ستوده شوند. 🌹 *برداشت از آیه* : ✳️ 1/ قرآن از ما عمل می خواهد و کسانی را که بدون داشتن عملکرد مناسب، انتظار ستایش دارند مذمت می کند. ✳️ 2/ انسان هایی که از نظر شخصیتی کمبود و خلاء درونی دارند همواره دنبال تأیید و مدح و ستایش دیگران هستند، در حالی که چنین شایستگی های عملکردی و عملی را نشان نداده اند. ✅ 3/ برخی ها علم ندارند انتظار دارند مردم آنها را علامه خطاب کنند، هیچ شایستگی خاصی در آنها نیست اما انتظار تعریف و تمجید دارند، توان و قدرت مدیریتی و اجرایی ندارند اما باید آنها را مدیر نمونه خطاب کنید تا خلاء درونی آنها پر شود. مراقب باشیم همه ما ممکن است در معرض این آفت قرار بگیریم. ✳️ 4/ انسان ها در این رابطه چند گروه هستند: *الف* : آنهایی که در برابر کاری که می کنند انتظار تشکر و قدردانی و پاداش ندارند. *ب* : آنهایی که هر کاری می کنند ریا کاری است و بدنبال تعریف و تمجید و ستایش هستند، اگر هم کار خیری انجام می دهند هدف شان کسب ستایش و مدح از طرف دیگران است. *ج* : آنها که نه کاری می کنند و نه شایستگی هایی دارند اما انتظار مدح و ستایش و تعریف و تمجید دارند. *د* : انسان هایی که هر کاری را با اخلاص انجام می دهند ولی باز خود را مقصر و مدیون می دانند و کار خیر خود را ناچیز می دانند و منتی بر دیگران ندارند. ✒️ *باز خورد تربیتی* : اعتقاد و باور درونی و ایمانی بهترین انگیزه برای کارهای خیر است. ┏━━━🍃💞🍂━━━┓ @hamyanquran ┗━━━🍂💞🍃━━━ 🌹🌹
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا صاحِبَ التَّدْبيرِ... @hamyanquran
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🌷 🌸 با وجود تمام آشوبهای زمین، چرا ظهور اتفاق نمی‌افتد؟ 🌸 الآن، ۳۱۳ نفر از یاران امام زمان(عج)، کجا هستند؟ 🌸 چگونه جریان ظهور، به کمک آنان، رخ میدهد؟ 🌹 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🌹 @hamyanquran
🔴 مُردۀ تقوی ❗️ هرکس دنبال هوی برود هلاک می شود. همین جا مرده است، منتها نمی داند مرده است. خبر از حیات علمی، حیات تقوایی و حیات انبیاء ندارد. زبان و چشم و دستش را اصلاح نکرده است، مردۀ تقواست. از حیث تقوی و علم و عاقله مرده است. 🔵👈 آدم عاقل این غلط ها را نمی کند، با حیوانات هیچ فرقی ندارد، آن ها هم ، اَکل و شُربی دارند. گرگ یک بره را هم می خورد ولی آخرش گرگ است. آیا تو هم می خواهی گرگ باشی؟ تو باید انسان باشی ! اگر بخواهی گرگ باشی، اشتباه کرده ای ، ضرر کرده ای. [ آیت الله بهاء الدینی ، شهرۀ آفاق ، قم ، هنارس ، چاپ دوم،92 ، ص 38] 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 ✨✨✨✨✨✨ @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq.mp3
910.5K
🔊 مغرور نباش 🎙حاج شیخ احمد کافی (ره) : 🔵 آدم خوبی باش ولی مغرور نباش مردم را به چشم ذلت و پستی نگاه نکن خودت را از همه پایین تر و همه را از خودت بالاتر ببین، تازه آن وقت می شوی آدم حسابی. آدم اگر چیزی بارش باشد متواضع و فروتن می شود. متکبر کسی هست که چیزی بارش نیست. 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 ✨✨✨✨✨✨✨ @hamyanquran
💢آیت الله بهجت : 🔸بعضی به حدی با حیا هستند که با همه ی ناداری و بیچارگی، حاضر نیستند نیاز خود را اظهار کنند ! آیا نباید همسایه ها و همکارها به این گونه افراد رسیدگی کنند!؟ جناب عشق ، ص ۹۴ @hamyanquran
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‎🎬| تلاوتی از ‎🎙| هادی اسفیدانی ‎📖 | سوره انسان/دهر ‎🎵| مقام نهاوند ‎ ‎ ‎ ‎ ‎☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ @hamyanquran
🌹 *هر روز یک آیه 177*🌹 (برداشت های تربیتی ازآیات قرآن ) ✳️... *فَلِمَ تُحَاجُّونَ فِيما لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ* ✳️ *پس چرا درباره آنچه بدان علم نداريد مجادله و نزاع مى‌كنيد؟* (بخشی از آیه ۶۶ سوره آل عمران ) ✳️ *هدف تربیتی* : بحث و قضاوت بر مبنای علم و آگاهی معیار یک جامعه عقلانی ایمانی است. ✳️ *هدف رفتاری* : بدون علم و آگاهی کافی در مورد مسائل و حوادث و پدیده ها بحث و جدل نکنید. *اول علم و آگاهی سپس بحث و ارزیابی* ✒️ *واژه‌شناسی* : *احتجاج:* در لغت به معناى اقامه حجّت بر مدّعاست.    🌹 *برداشت از آیه* : ✅1/ اگر چه شأن نزول این آیه در مورداهل کتاب است، اما یک درس عمومی و دستور الهی برای همه انسان ها بویژه مسلمانان و مؤمنان است. ✅ 2/ هر گونه اظهار نظر، بحث و مجادله و قضاوت باید مبتنی بر مبانی علمی و اصول عقلانی و روش های منطقی باشد. ✅ 3/ روش های احساسی و تعصب آمیز در بحث و جدل سبب نزاع و اختلاف و شکاف و دشمنی بین انسان ها می شود. ✅ 4/ بسیاری از تعصبات نژادی و اختلافات و نزاع های عقیدتی در اثر عدم آشنایی و نداشتن علم است. (لیس لکم به علم ) ✅ 5/ یکی از چالش های امروز جامعه این است که همگان در همه امور بحث و جدل می کنند و نسخه اجرایی و عملیاتی صادر می کنند.از کرونا گرفته تا انرژی اتمی، از اقتصاد جهانی گرفته تا فقه و فلسفه و عرفان، تاریخ و جغرافیا و سیاست، از زمین گرفته تا فضا، از ورزش گرفته تا آموزش. 🌹 *باز خورد تربیتی* : در دنیای پیچیده تخصصی، آیا ما در همه چیز تخصص و علم و آگاهی داریم که در مورد همه مسائل بحث و جدل و نزاع می کنیم؟؟ اگر هر فردی فقط در حوزه تخصصی وعلمی خود اظهار نظر کند ویاد بگیریم که جمله " نمی دانم " را بگوییم، بسیاری از مشکلات حل می شود. 🌹🌹🌹
▪️ 8 شوال، سالروز تخریب قبور 🖤ائمه بقیع علیهم السلام 🖤بر صاحب الزمان مهدی موعود عج ▪️و تمام مسلمانان جهان تسلیت باد أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🙏 💚 پشت پرده تخریب قبور ائمه بقیع وهابیت تکفیری که حقد، کینه و دشمنی آنها با اهل بیت علیهم السّلام بر کسی پوشیده نیست. نکته قابل تامل در برخورد دو گانه و مزورانه وهابیت است. آنان از طرفی به بهانه‌ی مبارزه با شرک و بت پرستی، اقدام به تخریب قبور اهل بیت در بقیع می کنند و حرم امامین عسکریین در سامرا را منهدم کرده و قبر مادر گرامی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را با بنزین می سوزانند ولی از طرف دیگر، با حرم های علمای بزرگ خود و دیگر اماکن موجود در نقاط مختلف جهان که از نظر آن ها نماد شرک تلقی می‌شود و باید منهدم گردد، کاری ندارند. 🕎 به عنوان نمونه می توان از قلعه «کعب الاشرف یهودی» و یا قلعه «مرحب» در منطقه خیبر اشاره کرد که نه تنها آن‌‍‌ را تخریب نکرده اند، بلکه به عنوان آثار باستانی از آن حفاظت می کنند. 🔘 همچنین وهابیت در عراق و سوریه، قبور اشخاصی همچون معاویه، ابوحنیفه، بخاری، شافعی و... را تخریب نکردند و عجیب تر آن که داعش، محل تجمع خود را در سوریه، حرم خالد بن ولید قرار داده بود و نه تنها آن را نابود نکرد، بلکه زمانی که موشکی توسط ارتش سوریه به آن جا اصابت کرد، فریاد برآوردند که ارتش سوریه حرم خالد بن ولید را تخریب کرد و آن ها را مشرک دانستند. 🏴 هشتم شوّال سال 1344 هجری قمری سالروز تخریب غریبانۀ قبرستان بقیع توسط آل سعود تسلیت باد
ثقةالاسلام کلینی در ری، قم، بغداد، کوفه و دیگر نقاط ممالک اسلامی در نیمهٔ دوم سدهٔ سوم هجری، دانشمندان بزرگ، فقیهان و محدثان بسیاری را ملاقات کرده و از آنان به اجازه‌هایی دریافت کرده‌است. در کتب رجال و تراجم، بالغ بر ۴۰ نفر از فقها و محدثان را نام می‌برند که از استادان و مشایخ اجازه وی به‌شمار رفته‌اند و کلینی در نزد آن‌ها شرایط شاگردی به جای آورده‌است. برخی از استادان شیخ کلینی عبارتند از: احمد بن محمد بن عاصم کوفی حسن بن فضل بن زید یمانی محمد بن حسن صفار قمی محمد بن اسماعیل نیشابوری احمد بن مهران احمد بن ادریس قمی عبدالله بن جعفر حمیری کتاب الکافی کتاب کافی هشت جلدست: جلد اول و دومش مربوط به اصول است، جلد هشتم آن روضهٔ کافی است، که مواعظ و قصصست، و پنج جلد بقیه فروع کافی است از طهارت تا دیات. کلینی خمس و فَیء و انفال را در فروع کافی ذکر نمی‌کند، بلکه در اصول کافی آورده‌است ولی زکات را در فروع کافی مورد بحث قرار می‌دهد. علت این کار آن است که تقسیم فَیء از شئون امامت است. کلینی وقتی بحث امامت و احکام، اوصاف، شرایط، وظایف و اختیارات امامت را تبیین می‌کند انفال و خمس و فیء را آنجا بیان می‌کند. شیخ طوسی، و نجاشی کتاب‌های زیر را از کلینی دانسته‌اند: کتاب الرجال کتاب الردّ علی القرامطة کتاب رسائل الائمّة کتاب تعبیر الرؤیاء مجموعهٔ شعر (قصایدی که شاعران از فضایل اهل‌بیت گفته‌اند) کلینی در سال ۳۲۸ قمری برابر با ۳۱۹ خورشیدی که مصادف با مبدأ غیبت کبری حجت بن الحسن است در سن ۷۰ سالگی در بغداد، درگذشت.  ابو قیراط محمد بن جعفر حسنی، یکی از بزرگان بغداد بر پیکرش نماز خواند. آرامگاه او در «باب‌الکوفه» در بغداد، امروز در ناحیه شرقی رود دجله کنار پل قدیم بغداد و زیارتگاه مسلمانان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا