💠حکم خون موجود در اخلاط بینی و گلو:
🌸اخلاطی كه از بينی يا گلو می آيد اگر خون داشته باشد جايی كه خون دارد نجس و بقيه آن پاك است، پس اگر به بيرون دهان يا بينی برسد مقداری را كه انسان يقين دارد جای نجس اخلاط به آن رسيده نجس است، و محلی را كه شك دارد جای نجس به آن رسيده يا نه پاك می باشد.
📚پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جمعههایامامزمانی
العجل بقــــیة اللّه...
🌷🍀🌷🍀🌷🍀🌷🍀🌷🍀
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط مسلمون ها بهشت میرن⁉️🧐🧐
اینهمه آدم که مسلمون نیستن ولی کار های خوب انجام میدن چی⁉️
اگه بخوان برن جهنم همگی ، باعدالت خدا جور در نمیاد که❗️🙁☹️
🎥 حتما #ببینید 👆
🌹 تعجیل در فرج و سلامتی امام مهدی عج صلوات 🌹
🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
ا😎✋ یادت نره دنبال کنی👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
ـ🍃🍀🍃🍀
ـ🍀🍃🍀 ﷽
ـ🍃🍀
ـ🍀
#سه_مشکل_سه_راه_حل_قرآنی👌🏻
#مشکل_اول :
اگر مبتلا به شهوت شدى...
✅ #راه_حل👇🏻👇🏻
در نمازت تجدید نظر كن حتما دچار سهل انگارى در نماز شده اى...
دلیل آیه👇🏻👇🏻
✨فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ...
ﺑﻌﺪﻫﺎ، ﻧﺴﻞﻫﺎﻳﻲ ﺑﻲﻟﻴﺎﻗﺖ ﺑﻪﺟﺎﻳﺸﺎﻥ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺿﺎﻳﻊ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺳﻴﺮ ﺷﻬﻮﺕﺭﺍﻧﻲ ﺷﺪﻧﺪ.
🌴59/مریم🌴
#مشکل_دوم :
اگر احساس بدبختى و عدم توفیق كردى...
✅ #راه_حل 👇🏻👇🏻
در رابطه ات با مادرت تجدید نظر كن...
دلیل آیه👇🏻👇🏻
✨وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا
ﻛﺎﺭی ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭم ﺧﻮﺵﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎﺷﻢ ﻭ ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﺯﻭﺭﮔﻮ ﻭ ﭘﻨﺪﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻧﺒﺎﺷﻢ.
🌴32/مریم🌴
#مشکل_سوم
اگر احساس تنگى و سخت شدن زندگى كردى
✅ #راه_حل👇🏻👇🏻
رابطه ات با قرآن را درست كن...
دلیل آیه👇🏻👇🏻
✨وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا...
ﻭ ﻫﺮﻛﻪ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﻭ ﻧﺎم ﻣﻦ ﺭﻭﮔﺮﺩﺍﻥ ﺷﻮﺩ، ﺩﺭ ﺳﺨﺘﻲ ﻭ ﻓﺸﺎﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻲﻛﻨﺪ.
🌴124/طه🌴
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
🍀
🍃🍀
🍀🍃🍀
🍃🍀🍃
♨️محبت دنیا بر بسیاری از مردم غالب شده‼️
عن أبي جعفر عليه السلام قال" سمعت جابر بن عبد اللَّه يقول: اِنَ رَسُولَ اَللَّهِ ص مَرَّ بِنَا ذَاتَ يَوْمٍ وَ نَحْنُ فِي نَادِينَا وَ هُوَ عَلَى نَاقَتِهِ وَ ذَلِكَ حِينَ رَجَعَ مِنْ حَجَّةِ اَلْوَدَاعِ فَوَقَفَ عَلَيْنَا فَسَلَّمَ فَرَدَدْنَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمَ ثُمَّ قَالَ مَا لِي أَرَى حُبَّ اَلدُّنْيَا قَدْ غَلَبَ عَلَى كَثِيرٍ مِنَ اَلنَّاسِ حَتَّى كَأَنَّ اَلْمَوْتَ فِي هَذِهِ اَلدُّنْيَا عَلَى غَيْرِهِمْ كُتِبَ وَ كَأَنَّ اَلْحَقَّ فِي هَذِهِ اَلدُّنْيَا عَلَى غَيْرِهِمْ وَجَبَ وَ حَتَّى كَأَنْ لَمْ يَسْمَعُوا وَ يَرَوْا مِنْ خَبَرِ اَلْأَمْوَاتِ قَبْلَهُمْ سَبِيلُهُمْ سَبِيلُ قَوْمٍ سَفْرٍ عَمَّا قَلِيلٍ إِلَيْهِمْ رَاجِعُونَ بُيُوتُهُمْ أَجْدَاثُهُمْ وَ يَأْكُلُونَ تُرَاثَهُمْ فَيَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُخَلَّدُونَ بَعْدَهُمْ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ أَ مَا يَتَّعِظُ آخِرُهُمْ بِأَوَّلِهِمْ لَقَدْ جَهِلُوا وَ نَسُوا كُلَّ وَاعِظٍ فِي كِتَابِ اَللَّهِ وَ آمَنُوا شَرَّ كُلِّ عَاقِبَةِ سُوءٍ وَ لَمْ يَخَافُوا نُزُولَ فَادِحَةٍ وَ بَوَائِقَ حَادِثَةٍ.
📗( الشافی ، ص821 )
❤️حِضرتباقر(علیه السلام ) روایت میکنند از جابربنعبدالله؛ میگوید جمع شده بودیم، مشغول گفتوگو بودیم، حضرت رسول(صلی الله علیه و آله ) در حالی که سوار شترشان بودند، یک روزی از کنار ما عبور کردند - فرمایش پیغمبر اکرم، خطاب به ماهاست،
🔵👈دربارۀ ما این حرف گفته شده - میفرمایند: چگونه است که میبینم محبت دنیا بر بسیاری از مردم غالب شده! گویا مرگ برای آنها نیست و فقط برای دیگران، مرگ مقدّر و معین شده است، اینها بنا نیست بمیرند! این طور مکِبّ [روی آورنده] بر دنیا و محبت دنیایند، کأنّه بنا نیست از دنیا جدا بشوند. این حقوقی که مردم دارند، مسلمانها دارند، گویا این حقوق بر اینها واجب نشده است و بر دیگران این حقوق واجب شده است! گویا اصلاً اطلاعی ندارند از مردمی که قبل از اینها وارد عالمَ اموات شدند و مرُدند. کلمۀ سَفر جمع سافرِ است.
🔵👈 گویا اینها خیال می کنند که این مرُده هایی که رفتند، این مرُدهها مسافرانی هستند که بزودی به طرف اینها برمی گردند. کأنّه اصلاً مرگ به معنای واقعیاش برای اینها جا نیفتاده! مردهها را در قبرها جا میدهند، میراث آنها را میخورند، خیال می کنند که خودشان بعد از این، تا ابد بناست در دنیا بمانند! کأنه باورشان این است.
🔵👈 ممکن است ما بگوییم: ما که مرگ را قبول داریم. بله، در ذهنمان قبول داریم، اما در باطنِ دلمان قبول نداریم که روزی باید از این عالم به عالم برزخ برویم و وارد در یک عالم عجیب ناشناختهای شویم که انسان قادر بر کوچکترین عملی برای نجات خودش نیست.
🔵👈 در اینجا هزار کار میتوانیم برای نجات خودمان انجام بدهیم؛ توسّل کنیم، خدمت کنیم، تلاش کنیم، مجاهدت کنیم، همه کار میتوانیم بکنیم اما آنجا که رفتیم، دستها بسته است، برای نجات خودمان از مشکلاتی که آنجا ممکن است پیش بیاید، راهی وجود ندارد. این را باید از عُمق جان باور کرد، صِرف باورِ عقلی و ذهنی کافی نیست.
[ شرح حدیث از امام خامنه ای مدظله العالی در ابتدای درس خارج ، 17/7/91 ]
❤️ #مقام_معظم_رهبری (حفظه الله)❤️
═══✼🍃💖🍃✼══
✨✨✨✨
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
تفسير:
با توجه به شأن نزول بالا پيوند اين آيه و آيات بعد از آن با آياتى كه قبلا در بارۀ منافقان بود كاملا روشن است.
در آغاز آيه مىفرمايد: «چرا در مورد منافقان دو دسته شدهايد و هر كدام طورى قضاوت مىكنيد» (فَما لَكُمْ فِي الْمُنافِقِينَ فِئَتَيْنِ) .
سپس مىفرمايد: «اين عده از منافقان به خاطر اعمال زشت و ننگينى كه انجام دادهاند خداوند توفيق و حمايت خويش را از آنها برداشته و افكارشان را به كلى واژگونه كرده، همانند كسى كه به جاى ايستادن به روى پا، با سر بايستد» (وَ اللّهُ أَرْكَسَهُمْ بِما كَسَبُوا) .
و در پايان آيه خطاب به افراد سادهدلى كه حمايت از اين دسته منافقان مىنمودند كرده، مىفرمايد:
«آيا شما مىخواهيد كسانى را كه خدا بر اثر اعمال زشتشان از هدايت محروم ساخته هدايت كنيد در حالى كه هر كس را خداوند گمراه كند راهى براى او نخواهى يافت» (أَ تُرِيدُونَ أَنْ تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللّهُ وَ مَنْ يُضْلِلِ اللّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبِيلاً) .
زيرا، اين يك سنت فناناپذير الهى است كه اثر اعمال هيچ كس از او جدا نمىشود؛ چگونه مىتوانيد انتظار داشته باشيد افرادى كه فكرشان آلوده و قلبشان مملوّ از نفاق و عملشان حمايت از دشمنان خداست مشمول هدايت شوند؟ اين يك انتظار بىدليل و نابجاست!
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 432
❣ #تدبر در قرآن
⭕️ بعضیها انگار در گوششان گفتهاند که زبان و گفتارشان، جزو اعمال و محاسبه قیامت نیست و هیچ قفل و قانونی ندارد زبان درازشان؛
⭕️ ولی کلمه به کلمه و حرف به حرف سخنان و گفتارمان را ثبت و ضبط میکنند
👈 تا یکی یکی بابت تمامشان جواب پس بدهیم
🌴 سوره مریم 🌴
🕋 كَلَّا سَنَكْتُبُ ما يَقُولُ وَ نَمُدُّ لَهُ مِنَ الْعَذابِ مَدًّا «79»
ترجمه ⚡️
هرگز چنين نيست، به زودى هر چه مىگويد مىنويسيم و براى هميشه عذابش مىكنيم.
#ماه_رجب
┅═✾•••✾═┅
(آيه ٨٨)
شأن نزول-
مطابق نقل جمعى از مفسران از ابن عباس، عدهاى از مردم مكه ظاهرا مسلمان شده بودند، ولى در واقع در صف منافقان قرار داشتند، به همين دليل حاضر به مهاجرت به مدينه نشدند، اما سر انجام مجبور شدند از مكه خارج شوند (و شايد هم به خاطر موقعيت ويژهاى كه داشتند براى هدف جاسوسى اين عمل را انجام دادند) .
مسلمانان از جريان آگاه شدند، ولى به زودى در بارۀ چگونگى برخورد با اين جمع در ميان مسلمين اختلاف افتاد، عدهاى معتقد بودند كه بايد اين عده را طرد كرد، زيرا در واقع پشتيبان دشمنان اسلامند، ولى بعضى از افراد ظاهربين و ساده دل با اين طرح مخالفت كردند و گفتند: عجبا! ما چگونه با كسانى كه گواهى به توحيد و نبوت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دادهاند بجنگيم؟
آيه نازل شد و دستۀ دوم را در برابر اين اشتباه ملامت و سپس راهنمايى كرد.
برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 431