🌹 در دنیا انتخاب امام و پیشوا اختیاری است
🌹 در آخرت هر انسان به اجبار با پیشوای منتخب دنیایی خود خواهد بود
🌹 ۱_الأنبياء
وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا ...
ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﺎ [ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ] ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ..
.(٧٣)
۲_🌹القصص
وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا يُنصَرُونَ
ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ﻃﻐﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ] ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ، ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻳﺎﺭﻱ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ ،(٤١) .
🌹در روز قیامت هر انسانی به اجبار با پیشوای منتخب دنیایی خود خواهد بود
🌹 الإسراء
يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ....
[ ﻳﺎﺩ ﻛﻦ ] ﺭﻭﺯﻱ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻫﺮ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ....(٧١)
🌹 بنگریم پیرو کدام زمام دار هستیم ؟؟؟
🌹هود
يَقْدُمُ قَوْمَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَأَوْرَدَهُمُ النَّارَ وَبِئْسَ الْوِرْدُ الْمَوْرُودُ
[ ﻓﺮﻋﻮﻥ ] ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﭘﻴﺸﺎﭘﻴﺶ ﻗﻮﻣﺶ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ، ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﺩﺭﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ، ﻭ ﺑﺪ ﻧﺼﻴﺐ ﻭ ﺳﻬﻤﻰ ﺍﺳﺖ [ ﺁﺗﺸﻲ ] ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ .(٩٨)
حسین باقری
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال
❓چرا افرادی که ظلم می کنند در این دنیا مجازات نمی شوند؟!
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🎙آیت الله العظمی وحید خراسانی:
🔹 ازخواندن قرآن غفلت نکنید، هر روز بخشی از قرآن را قرائت کنید.📖
🔹 اين قرآن عهد خدا است، عهدی بين خدا وبندگانش...
🔹 همه چیز در این کتاب است، تمام آنچه که خدا بر ۱۲۴ هزار پيغمبر نازل كرد، همه در اين کتاب است.😎
■علم فقط در قرآن است و روايات.■🔰
■ هر چه از اين بيت بيرون نيامده باشد، باطل است.■👊
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡انواع خواب💡
💠حجت السلام و المسلمین حسینی قمی
✍️ خلاصه بیانات استاد حسینی قمی در این ویدیو:
▫️خواهش می کنم انقدر نگران خواب دیدن و تعبیر اون نباشید.
🔹علامه محمد باقر مجلسی در بحار الانوار به نقل از شیخ مفید، خواب را چهار نوع ذکر کرده است و بر همین اساس، حاج شیخ عباس قمی در سفینة البحار مینویسد که خواب بر چهار قسم است:
1⃣رؤیای صادقه یا خواب رحمانی که قابل تأویل و دارای اثر خارجی است.
2⃣رؤیای کاذب یا خواب شیطانی که وسوسة ابلیس است.
3⃣خوابی که نتیجة غلبة اخلاط اربعه و عدم اعتدال مزاج است.
4⃣خوابی که نتیجة فکر و اندیشه و تخیل و توهم خود شخص است.
و ...
.
لقب اختصاصی امام زمان ارواحنا فداه
🔸برخی از القاب و کنیههای امام زمان ارواحنا فداه، به صورت مشترک برای دیگر امامان هم به کار رفته مثل لقب قائم یا کنیۀ اباعبدالله. اما ایشان القاب و کنیههای اختصاصی هم دارند مثل لقب مأمول یا کنیۀ اباصالح که از قرن یازدهم به بعد رواج پیدا کرده است.
🔸در فرازی از زیارت آل یاسین میخوانیم: «السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ» مأمول یعنی آرزوشده و کسی که همه چشمبهراه اویند. داشتن جامعهای پاک بدون کمترین بیعدالتی، آرزوی بشریت در همیشۀ تاریخ بوده و هست. ظهور موعود آخرالزمان، همان آرزوی دیرینهای است که چشم به راه تحققش هستیم.
✍️ شبهات دانش آموزی
❌ امامت هم مثل پادشاهی موروثی است پس فرقی بین امامت و پادشاهی نیست؟!
🔶 اول: امامت از سوی خداست و او تعیین میکند چه کسی امام باشد. در حالی که پادشاهی اینگونه نیست.
🔷 دوم: در پادشاهی اغلب حکومت از پدر به پسر بزرگتر میرسد و به عنوان جانشین و ولیعهد معرفی میشود، در حالی که در امامت چنین نیست و امامت به کسی که شایستگیهای خاصی دارد داده میشود.
🔻 و اگر امامت موروثی بود باید از پدر به پسر بزرگتر میرسید در حالی که امامت از حضرت علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام و از ایشان به برادرش امام حسین علیه السلام رسیده است و از امام حسین علیه السلام به جای اینکه به حضرت علی اکبر که پسر بزرگتر است برسد به امام سجاد علیه السلام که کوچکتر است رسیده است. یا امام صادق علیه اسلام با وجود اینکه اسماعیل پسر بزرگش بود او را به عنوان امام معرفی نکرد.
🔶 سوم: پادشاهی در زمان حال تعیین میشود یعنی اول باید فرزند پسر پادشاه به دنیا بیاید که او را به عنوان جانشین و ولیعهد خود معرفی کند. در حالی که در امامت، امامان از قبل تعیین شده و معرفی شدهاند و فقط باید منتظر به دنیا آمدن آنها باشند.
🔻 اگر قرار بود امام منتظر بود تا فرزند پسرش که به دنیا آمد او را به عنوان امام بعد از خودش معرفی کند همین که حضرت علی اکبر به دنیا آمد باید امام حسین علیه السلام او را به عنوان امام بعد از خود معرفی میکرد یا امام صادق علیه السلام همین که اسماعیل به دنیا آمد او را به عنوان امام معرفی میکرد در حالی که این کار را نکردند.
🔻 و امام حسین علیه السلام فرزند دومش امام سجاد علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند و امام صادق علیه السلام سومین پسر خودش امام کاظم علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند.
🔷 چهارم: در پادشاهی، جانشین و ولیعهد میتواند شورش کند و پادشاه را برکنار کند و خودش پادشاه شود، یا پادشاه خود کنارگیری کند و جانشین او پادشاه شود ولی در امامت تا امام قبلی زنده است نوبت به امامت بعدی نمیرسد و او تابع امام قبل است.
🔶 پنجم: در پادشاهی، پادشاه میتواند حق پادشاهی خودش را به دیگری ببخشد و کسی دیگر به جای او پادشاه شود ولی در امامت، امام نمیتواند امامت را ببخشد یا کسی به او امامت را بدهد چون امامت یک مقام الهی است و فقط خداست که میتواند این امامت را به او بدهد یا از او بگیرد.
🔻 امام رضا علیه السلام به مأمون در بخشیدن ولایتعهدی به ایشان فرمودند: «إِنْ كَانَتْ هَذِهِ الْخِلَافَةُ لَكَ وَ اللَّهُ جَعَلَهَا لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَخْلَعَ لِبَاساً أَلْبَسَكَ اللَّهُ وَ تَجْعَلَهُ لِغَيْرِكَ وَ إِنْ كَانَتِ الْخِلَافَةُ لَيْسَتْ لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَجْعَلَ لِي مَا لَيْسَ لَك؛ اگر این خلافت مال تو است و خدا آن را برای تو قرار داده است، در این صورت، جایز نیست لباسی را که خدا به تو پوشانده از خود خلع کرده و در اختیار دیگری قرار دهی و اگر مال تو نیست در این صورت جایز نیست آنچه را که مال تو نیست به دیگران ببخشی».[1]
🔷 ششم: در پادشاهی، هر کسی چه فاسد چه ناقص چه نادان چه ترسو و هر چه باشد امکان دارد پادشاه شود ولی در امامت کسی امام میشود که از همه مردم عالمتر و عادلتر و شجاعتر و پرهیزکارتر و ... باشد.
🔶 هفتم: در پادشاهی، اگر پادشاه از حکومت کنار گذاشته شود دیگر جایگاهی ندارد ولی در امامت، اگر امام از حکومت هم کنار گذاشته شود باز مقام امامت را دارد و باز امام است هر چند حکومت نداشته باشد، چون مقام امامت را خدا به او داده است و کسی آن را نمیتواند از او بگیرد.
🔷 هشتم: در پادشاهی، پادشاه برای منافع خودش کار میکند و به دنبال سود بیشتر برای خود و خانوادهاش هست و حاضر است هر چیزی و هر کسی را برای خود و حکومتش فدا کند. ولی در امامت، امام برای منافع مردم و دین خدا تلاش میکند، که سود دنیایی یا آخرتی به مردم برساند و حاضر است خود و همه چیزش را برای دین خدا و مردم فدا کند.
📚[1]. عیون اخبار الرضا(علیه السّلام)، شیخ صدوق، ج 2، ص 138 - 139
🌸🌺🌸🌺