eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عمل نکردن به قسم 💬 سوال: کسی که قسم خورده نماز اول وقت بخواند و یا اینکه 100 بار استغفار کند، اگر نتواند به قسمش عمل کند، تکلیفش چیست؟ ✅ پاسخ: 🔹 آیت الله خامنه ای: اگر قسم خورده که چنانچه نتواند نماز را اول وقت بخواند استغفار کند؛ باید 100 مرتبه استغفار را انجام دهد والا چنانچه عمدا مخالفت کند باید بدهد و قسم اگر با شرایطش صورت گرفته باشد و عمل کردن به آن برایش ممکن باشد به قوت خود باقی است. [1] 🔹 آیت الله مکارم شیرازی: اگر قسم شرایط قسم شرعی را داشته باید مطابق آن عمل کند و الا يد را بدهد، را سير كند، يا بر آنها لباس بپوشاند، يا يك بنده را آزاد نمايد و اگر توانايى بر اينها نداشته باشد بايد بگيرد. در صورتی که قسم به یک بار تعلق گرفته باشد بعد از انجام کفاره لازم نیست دیگر مطابق قسم عمل کند و مخالفت با آن کفاره ندارد ولی اگر صورت استمرار داشته باشد باید مطابق قسم عمل کند و الا برای هر بار مخالفت کفاره واجب می شود. [2] 🔹 آیت الله سیستانی: اين قسم قابل شكست نيست. [3] 🔹 آیت الله شبیری زنجانی: اگر انجام و استغفار هر دو برایش غیر قابل تحمل داده باشد تکلیفی ندارد و اگر عمدا نماز نخواند در فرضی که وظیفه اش استغفار در زمان خاصی است بدون استغفار نکند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بدهد و قسمش به طور کلی شکسته می شود. [4] 🔹 آیت الله فاضل لنکرانی: اگر کسی به نام خداوند قسم بخورد، مثلا قسم بخورد که نماز را اول بخواند یا قسم بخورد که مثلا 100 مرتبه ذکر استغفار بگوید: اگر عمل کردن به نذر در وقتی که نذر کرده برایش اصلا ممکن نباشد و نتواند به آن عمل کند مثلا کسی او را نگذارد که در اول وقت نماز بخواند یا کند که در وقت معین استغفار را بگوید چون عمل به قسم ممکن نبوده ساقط است و کفاره ندارد ولی اگر ممکن باشد اما به دلیل عمل نکند باید کفاره بدهد و بادادن کفاره عمل به نذر ساقط می شود و گفتن ذکر استغفار واجب نیست. [5] _______ 📚 پی نوشت: ◀️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: eKupJQnmpM. ◀️ [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9507110106. ◀️ [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 539013. ◀️ [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 34158. ◀️ [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502117. 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 : 😊آرامش واقعی یعنی 💕حتما گوش بدید ببینید چقد آرام میشوید 🍃تلاوت بسیار زیبای سوره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای قرآن کریم آیه ۹۰ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿٩٠﴾ ای اهل ایمان! جز این نیست که همه مایعات مست کننده و قمار و بت هایی که [برای پرستش] نصب شده وپاره چوب هایی که به آن تفأل زده می شود، پلید و از کارهای شیطان است؛ پس از آنها دوری کنید تا رستگار شوید. (۹۰)
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ 🍀 ترجمه: ای کسانی که ایمان آوردید! همانا همه مایعات مست كننده و قمار و بت‌هایی كه نصب شده و چوبه های قمار عملی زشت از كارهای شیطان است؛ پس از آنها دوری كنید تا شاید پیروز شوید. 🌷 : هر چیز مست کننده که عقل و احساس انسان را از بین ببرد خمر می گویند. 🌷 : قمار 🌷 : بت هایی که برای عبادت نصب می کردند و پای آن شتر یا حیوان دیگری قربانی می کردند. 🌷 : چوبه های قمار 🌷 : به آن عمل زشت و‌ناپاکی که انسان را مضطرب و پریشان خاطر کند رجس گفته می شود 🌷 : دوری کنید 🌷 : رستگار شوید 🌸 اين آيه در مدینه نازل شده است که به مؤمنان می فرماید:يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطان: ای کسانی که ایمان آوردید! همانا همه مایعات مست کننده و قمار و بت هایی که نصب شده و چوبه های قمار عملی زشت از کارهای شیطان است» منظور از هر چیز مست کننده است چه در زمان قبل از پیامبر چه در زمان پیامبر چه بعد از پیامبر ساخته شده باشد این عملی زشت از کار است همچنین قمار زیرا در قمار عده ای بدبخت می شوند و همچنین بت پرستی و ازلام از عمل های زشت شیطانی است. 🌸 ازلام چوبه هایی بودند که عده ای پول می گذاشتند و بصورت قرعه اسامی افرادی که در می آمد نصیب آنها می شد و چند نفر دیگر ضرر می کردند و پول خود را از دست می دادند. بت هايى كه شكل مخصوصى نداشتند و تنها قطعه سنگى بودند و قرار گرفتن و هم رديف آن نشانگر خطر بسيار زياد خمر و قمار است به همين دليل در روايتى از «صلّى اللّه عليه و آله» مى ‌خوانيم: شارب الخمر كعابد الوثن: « شرابخوار خمر همانند بت‌ پرست است» 🌸 در این آیه از این با کلمه رجس بیان شده زیرا سبب اضطراب و پریشانی و وحشت زدگی کسی می شود که آنها را مرتکب می شود و این فرد همیشه مضطرب است و کسی که به دنبال است باید در اطاعت الهی بکوشد. در پایان آیه می فرماید: «فاجتنبوه لعلکم تفلحون: پس از آنها دوری کنید تا شاید رستگار شوید» یعنی از آنها دور شوید حتی اگر جایی بودید و دارند قمار می کنند یا شرب خمر می کنند آنجا ننشینید خود همین نشستن در آنجا حرام است شاید این دور شدن سبب رستگاری شما شود. 🔹 پیام های آیه ۹۰ سوره مائده 🔹 ✅ ، با شرابخواری و قماربازی سازگاری ندارد. ✅ شراب و قمار، در ردیف بت پرستی است. ✅ از زشتی ها نهی می کند ✅ لقمه ی حلال و‌ دوری از حرامخواری در سعادت و رستگاری مؤثر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ - بقره 186 📖 و هنگامی که بندگانم از تو درباره‌ی من بپرسند بگو: من نزدیکم و دعای دعاکننده را هنگامی که مرا بخواند، پاسخ می‌گویم پس آنان هم دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان بیاورند تا آنان راه یابند. 📺 تلاوت زیبای آیه 186 سوره مبارکه بقره 🎙قاری #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️استوری (ریلز ) به مناسب ولادت امام رضا (ع)♦️ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
✳️بطری وقتی پر است و می‌خواهی خالی اش کنی، خمش می‌کنی. 👌هر چه خم شود خالی تر می‌شود. 👈اگر کاملا رو به زمین گرفته شود سریع تر خالی می‌شود. ❤️ آدم هم همین طور است، گاهی وقت‌ها پر می‌شود از ، از ،از حرف‌ها و طعنه‌های دیگران. ☀️ می‌گوید: 💔"هر گاه دلت پر شد از غم و غصه ها، خم شو و به خاک بیفت." 👌این نسخه‌ای است که خداوند برای پیامبرش پیچیده است: 💌فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ 💚ﭘﺲ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺩﻓﻊ ﺩﻟﺘﻨﮕﻲ ]ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺳﭙﺎﺱ ﻭ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﮔﻮﻱ ﻭ ﺍﺯ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﺎﻥ ﺑﺎﺵ .(٩٨) سوره حجر http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
119.6K
⭕️ سوال ❓اگه شراب بتدریج حرام شده است...پس در زمان پیامبران قبلی مثل حضرت ادم یا حضرت نوح و ابراهیم...شراب حلال بوده؟ 🔰 پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم ❓روایت داریم که شراب در همه‌ی ادیان الهی، حرام بوده و هیچ زمانی حلال نبوده است. در زمان اسلام هم، آن‌هایی که عرض کنم که کمی[متمایل به دین بودند] یا آن‌هایی که[کاملا]متدین بودند، آن‌هایی که هوای خودشان را داشتند، مثل پیغمبر، مثل امیرالمومنین... مثل این‌ها، یک لحظه هم لب به شراب نزدند. 💢 بله، بعضی‌ها که عادت کرده بودند، می‌خوردند بعد هم مدام می‌گفتند که خدایا حکمش را برای ما و تکلیف را برای ما روشن کن، که آخرش مشخص شد... این، برای آن جامعه بود! آن قدم به قدم، گام به گام رفتن جلو، برای آن جامعه بود که اگر ناگهانی تحریم می‌شد، خیلی‌ها زیر بار نمی‌رفتند و یا از دین برمی‌گشتند. آن جامعه اقتضا می‌کرد که به تدریج و گام به گام، این مسأله حل بشود. 🎙 استاد محمدی شاهرودی http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
⚠️ امر به معروف یعنی در دنده بودن❗️ 🌸 آیت الله حائری شیرازی ؛ امربه‌معروف و نهی از منکر چیست؟ به ساعتتان نگاه کنید؛ این چرخ‌دنده‌های ساعت، در هم دنده شده‌اند. دنده‌هایشان داخل هم است؛ یکی که می‌چرخد، دیگری را هم می‌چرخاند. امربه‌معروف، یعنی اینکه دندۀ یکی در دندۀ دیگری گیر کند. امربه‌معروف، دنده است؛ ترک امربه‌معروف، یعنی خلاص کردن! خلاص کردن یعنی اینکه یکی بچرخد و دیگری نچرخد. وقتی امربه‌معروف و نهی از منکر ترک می‌شود، یعنی این چرخ و آن چرخ از هم دور شده‌اند؛ زده‌ای توی خلاص! این می‌چرخد، اما آن دیگری نمی‌چرخد. دندۀ فرد نمی‌خورد به دندۀ جمع؛ یعنی خوبی فرد، سرایت به دیگری نمی‌کند. خوبی‌ها وقتی شخصی شد و امر به معروف تعطیل شد، این دارد برای خودش می‌چرخد و آن دیگری هم دارد برخلاف آن می‌چرخد و منکرش را انجام می‌دهد. نتیجه‌اش اینست که «مجموعۀ جامعه» نمی‌چرخد. گاهی انسان زورش نمی‌رسد دیگری را بچرخاند، می‌زند در خلاص؛ خودش در زندگی شخصی‌اش یک آدم سالمی است، اما در زندگی اجتماعی دنده‌اش به دیگران گیر نمی‌کند. می‌خواهد اگر دیگران در غفلت می‌روند، او در غفلت نرود؛ اگر دیگران نمازشان را به تأخیر می‌اندازند، او به تأخیر نیاندازد، لذا دنده را خلاص می‌کند تا بتواند نمازش را سر وقت بخواند. اما نه، هنر این است که در عین اینکه انسان نمازش را سر وقت می‌خواند، در دنده هم بزند.  ═══✼🍃💖🍃✼══ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۹۱ إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ ﴿٩١﴾ مسلماً شیطان می خواهد با شراب و قمار، میان شما دشمنی و کینه [سخت] اندازد، و از یاد خدا و نماز بازتان دارد؛ آیا شما [از این امور با همه زیان ها وخطراتی که دارد] خودداری خواهید کرد؟ (۹۱)
(آيه ٩١) -در اين آيه به پاره‌اى از زيانهاى آشكار شراب و قمار پرداخته نخست مى‌گويد: «شيطان مى‌خواهد از طريق شراب و قمار در ميان شما تخم عداوت و دشمنى بپاشد و از نماز و ذكر خدا باز دارد» (إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ فِي الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ وَ يَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللّهِ وَ عَنِ الصَّلاةِ) . در پايان اين آيه به عنوان يك استفهام تقريرى، مى‌گويد: «آيا شما خوددارى خواهيد كرد؟» (فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ) . يعنى پس از اين همه تأكيد باز جاى بهانه جويى يا شك و ترديد در مورد ترك اين دو گناه بزرگ باقى مانده است؟ ! و لذا مى‌بينيم كه حتى «عمر» كه تعبيرات آيات گذشته را به خاطر علاقه‌اى كه (طبق تصريح مفسران عامه) به شراب داشت وافى نمى‌دانست پس از نزول اين آيه، گفت كه اين تعبير كافى و قانع‌كننده است. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 555