eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
7هزار ویدیو
445 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا تا کنون اینگونه خداوند را قسم داده اید که فرج را نزدیک گرداند⁉️🤔 🌹 تعجیل در فرج و سلامتی امام مهدی عج صلوات 🌹 🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چرا خدا خودش در قرآن به شراب بهشتی وعده می‌دهد اما شراب را در دنیا حرام کرده؟؟ 🔶 اول: شراب در عربی با شراب در فارسی فرق می‌کند شرب و شراب در عربی یعنی هر نوشیدنی از آب گرفته تا شربت و دوغ و چای و ... ولی شرابی که در فارسی است منظور شراب الکلی است که حرام است و شرابی که خدا در قرآن فرموده حلال است یعنی شربت و نوشیدن نه شراب حرام دنیایی. 🔷 دوم: بر فرض اینکه بگوییم شرابی هم که خدا در آخرت وعده داده است نوشیدنی نباشد و منظورش خود شراب باشد شراب آخرت با شراب دنیا فرق می‌کند. 🔻 زیرا طبق آیات قرآن شراب آخرت شرابی است که شیرین و لذت بخش است و مثل شراب دنیایی تلخ و بدمزه نیست:«بَيْضَاءَ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ؛ شرابى است درخشان و سفيد و لذّت بخش براى نوشندگان»(صافات،46). 🔶 سوم: شراب آخرتی باعث مستی و بی‌هوشی و بی‌خردی و سستی بدن نمی‌شود بلکه برعکس باعث هوشیاری و افزایش عقل و قوی شدن جسم می‌شود:«لَا فِيهَا غَوْلٌ وَ لَا هُمْ عَنْهَا يُنْزَفُونَ؛نه در آن فساد عقل است و نه اسباب سستى تن» (صافات،47). 🔻 شراب‌های دنیایی عوارضی چون سردرد و حالت تهوع و مستی دارند اما شراب آخرتی این عوارض را ندارد: «لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَ لَا يُنْزِفُونَ؛ نه سردرد مى گيرند و نه مست می‌شوند» 📚واقعه،19 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ایشون آقا عباس کیشوانه ای هستند حدود ۴۵۰ سال است که خاندانش نسل در نسل کیلددار حرم آقا ابوالفضل هستن،ببنید چه نصیحت زیبایی دارن تا آخر بشنوید و اگر خیر دنیا آخرت میخواین این دو عملی که میگن فراموش نکنید. 🌍 🌐 التماس دعا http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
27.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر درس اخلاق ٩۵/٩/١٨ ═══✼🍃🔳🍃✼══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب نماز معراج مومن.pdf
1.22M
💠دانلود کتاب نماز معراج مؤمن
قال الصّادق علیه السلام : مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ؛ «هر جوان مؤمنی که بخواند ، قرآن با گوشت وخونش آمیخته گردد». 📚اصول کافی 2/603
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ان اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا
231 🔴تفاوت ميان عدالت و احسان ☀️فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالاِْحْسانِ) الْعَدْلُ: الاِْنْصَافُ، وَالاِْحْسَانُ: التَّفَضُّلُ. 💠امام عليه السلام در تفسير آيه شريفه إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالاِْحْسانِ فرمود: عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است. ✍امیرالمومنین علیه‌السلام عدل را به معناى انصاف تفسیر فرموده، زیرا رعایت انصاف آن است که حق کسى را به او بپردازند (و به نظر مى رسد که این واژه از ماده «نصف» گرفته شده زیرا هرگاه انسان در حقوق مشترک آن را تنصیف کند رعایت عدالت را به طور کامل کرده است). سپس این واژه به معناى هرگونه عدالت آمده است. 🔹«احسان» همان گونه که از مفهوم آن استفاده مى شود، نیکى کردن به دیگران است و این نیکى همان تفضل است که امام علیه السلام در کلام بالا فرموده است. بدون شک برقرار شدن نظم جامعه انسانى بدون عدل و انصاف و احسان و تفضل امکان پذیر نیست، زیرا ترک عدالت و انصاف سبب خشم کسانى مى شود که حقوقشان پایمال شده و طبعا برمى خیزند و نظم جامعه را به هم مى ریزند و اى بسا منجر به خون ریزى هاى وسیعى گردد. 🔹در مورد «احسان» بسیار مى شود که تنها با استفاده از اصل عدالت و انصاف مشکلات جامعه حل نمى گردد; مثلاً سیل عظیمى آمده و خانه هاى فراوانى را ویران کرده و یا زلزله شدیدى رخ داده و منجر به ویرانى هاى وسیعى شده است در اینجا نمى توان تنها با استفاده از حقوق واجب و حتى مالیات هاى معمولى مشکلات را حل کرد. اینجاست که اصل احسان و تفضل باید به میدان آید و نیکوکاران دامن همت به کمر بزنند، ویرانى ها را آباد و ضایعات را جبران و مشکلات ناشى از حوادث را حل کنند. ✔️گاه در یک خانواده نیز مشکلاتى به وجود مى آید مثلاً شوهر در حادثه اى از دنیا مى رود و اطفال صغیر او باقى مى مانند. اینجاست که باید افراد فامیل صرف نظر از اصل عدالت به سراغ احسان و تفضل بروند و ایتام را تحت حمایت خود قرار دهند و مشکلات آن خانواده را حل کنند; خواه یک نفر اقدام به این کار کند یا همه فامیل دست به دست هم دهند.