حَنـین¹⁰¹
امروز توی کلاس فلسفه حقوق مطالب قشنگی گفته شد که برای خودم خیلی جالب بود و نمیدوستم به طور خلاصه یه
در مورد حقوق زن در مقابل همسرش:
۱. اولین نکته اینه که یک خانم وظیفه انجام کارهای خانه را ندارد و اگر انجام دهد لطف کرده و حتی میتواند بابت آن از همسرش پول بگیرد
۲. اگر مرد از دنیا بره ارث همسرش از اموال او یک هشتم هست
اما یه خانم به جز این حق های دیگری هم داره
مثل مهریه، نفقه و حتی پول کاری که در خانه انجام میداده
۳. مرد حق ولایت بر زن دارد و زن اجازه ی خیلی از کار ها رو باید از مرد بگیرد البته فقط در صورتی که مرد منطقی و به صلاح همسرش بگوید، مثلا نمیتواند در مسئله ای مثل رنگ روسری که سلیقه ای است دستور بدهد
۴. یک شبهه در مورد آیه ۳۴ سوره نساء:
اگر زن از دستورات مرد سرپیچی کند مرد حق کتک زدن او را دارد!
این اتفاق در واقع یک سری مراحل دارد که باید در مدت طولانی اجرا شود
اولین مرحله این است که مرد با زن مدارا کند، با ملایمت با او صحبت کند و او را نصیحت کند، اگر نتیجه نداشت بعد جای خوابش را از او جدا کند و در آخر اگر زن گوش نکرد میتواند او را (با یک چوب مسواک، یعنی خیلی آرام و با ملایمت) کتک بزند.
حَنـین¹⁰¹
در مورد حقوق زن در مقابل همسرش: ۱. اولین نکته اینه که یک خانم وظیفه انجام کارهای خانه را ندارد و ا
پیشنهاد میکنم حتما بخونید🙃✨
اگه سوالی در مورد این مطالب براتون پیش اومد پیام بدید اگه بتونم کمک میکنم🌱: @Hanin101