1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ𝂅🤡 ᯓ ༅
ایلیاد رو هومر 800 سال قبل از میلاد مسیح نوشت
میشه به عبارتی 2800 سال پیش(دقیق 2770 سال)
2800 سال پیششششششش واقعا کم نیست
در واقع قدمتش دوبرابر قرآن مجیده(؟!)
و واقعا کتاب قشنگی هست نسبت به دوره خودش
میتونم بهتون یه معما بگم لرد تیریون؟ توی یک اتاق سه نفر نشستن، یک پادشاه، یک عابد و یک مرد ثروتمند. در بین اونها یک سرباز اجاره ای بی اصل و نسب وجود داره. هر سه تای اونا به سرباز دستور میدن که دوتای دیگه رو بکشه. پادشاه میگه اونارو بکش که من فرمانروای بر حق هستم. عابد میگه بخاطر خداوند اونارو بکش. مرد ثروتمند میگه بکششون تا تمام این طلا ها برای تو باشه. حالا به من بگو سرورم، کی زنده میمونه و کی میمیره؟
بعد از مدت ها کتاب "اوریکس و کریک" واقعا منو تو شوک غرق کرد.
خوندن این کتاب عین مصرف کراک هروئین و کوکائین باهمـه، (هرچند تا حالا تجربه نکردم ولی احساس مشابهی دارم🤣).
برای هیتلر به عنوان یک انسان وطن پرست خیلی احترام قائلم،
ولی اینکه الان یکباره همه شخصیت یهودستیزیش رو ملاک قرار دادن به نظرم ...
سطحی و گذراست.