— Live! Live the wonderful life that is in you! Let nothing be lost upon you. Be always searching for new sensations...
ـ Be afraid of nothing
دیروز پس از اینکه از تو جدا شدم به تاریکی خیره شدم. دلم گرفته بود. وقتی با تو بودم زندگی خیلی سرشار بود. نمیتوانم به روشنی بنویسم، افکارم از هم گسیخته است. تنهایی وحشتناک است. ترک ناگهانی همهچیز منقلبم کرد.
- آنتوان چخوف، نامه به اولگا کنیپر
«تحمل یک ثانیهی دیگر ماندن در این خانه را نداشت. خیلی شلوغ بود؛ خیلی ساکت؛ خیلی خالی؛ زیادی پر؛ رفت. داشت بدترین دوران را پشت سر میگذاشت. تا کجا میتوانست برود؟ امروز فقط میخواست راه برود. پس به راه رفتن ادامه داد و راه رفت و راه رفت.»