ترندگذاری برنامه ششم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران.pdf
27.58M
❇️ #ترندگذاری برنامه ششم پیشرفت در افق طرحریزی استراتژیک ۱۴۱۴ - طراحی شده توسط #اندیشکده_یقین در فروردین ۱۳۹۴
📌 llink.ir/85gf
@andishkadehYaghin
کانال رسمی استاد حسن عباسی
❇️ #ترندگذاری برنامه ششم پیشرفت در افق طرحریزی استراتژیک ۱۴۱۴ - طراحی شده توسط #اندیشکده_یقین در ف
🔴سرمایه اجتماعی با تمرکز بر #خانواده و #جمعیت، که نقش مهم و بسزایی در « #صلابت_قدرت_ملی» کشورها دارد از هماکنون تا افق ۱۴۱۴ با چه خطرات جدی روبروست؟
🔶یازدهم جولای #روز_جهانی_جمعیت است. یکی از #سنجه_های_غلط_تمدنی سازمان ملل برای کاهش سرمایه اجتماعی کشورهایی چون ایران، که با اتخاذ سیاستهای اشتباه تنظیم خانواده از دهه هفتاد شمسی تاکنون، سبب کاهش بسیار شدید سرمایه اجتماعی ایران شده است.
🔴نگرانی از کاهش جمعیت و پیری جمعیت کشور، امروز نقل مجالس است. کاهش سن ازدواج، ازدواج آسان، تشویق زادوولد، توانمندسازی فرهنگی ـ اجتماعی و اقتصادی مردان، پیشنهادهایی است که مطرح میشود، اما چالشهای جدیتری در این راه وجود دارد:
⭕️الفـکاهش جمعیت، یک متغیر مهم دارد: #تفرد. پدر و مادری که اسیر ویروس تفرد #Individualism شدهاند قطعاً تحمل کودک و فرزند را ندارند.
⭕️بـوقوع #انقلاب_جنسی در ایران: انقلاب جنسی، مانند آنچه در دههی ۱۹۵۰ در آمریکا رخ داد، در حال وقوع است. پایهی ایدئولوژیک این انقلاب جنسی، #فمینیسم و #هدونیسم است. به نوشتهی آلن بلوم Alan Bloom، پروژهی مرکزی فمینیستها، #حیازدایی به منظور تحقق انقلاب جنسی است. جنبش فمینیستی ایران نیز در دو دههی اخیر، نقش کلیدی در حیازدایی برای تحقق انقلاب جنسی ایفاء کرد. از اینرو، این جنبش عمیقاً مورد حمایت سرویسهای جاسوسی غرب بوده و هست. اصالت لذت، بخش مکمل حیازدایی در انقلاب جنسی است...ایران امروز، توفان انقلاب جنسی را در نسل زیر ۳۵ سال خود در دورهی ۲۵ سالهی اخیر از سر گذرانده است. برای مواجهه با انقلاب جنسی نوین در ایران، مدیریت و هدایت آن تا نیل به یک رژیم شرعی ـ عرفی جنسی جدید در افق ۱۴۱۴ ترند اصلی این حوزه است.
✅ تبیین #رژیم_جنسی نوین ایرانی ـ اسلامی، به عنوان یک الگوی کارآمد و مؤثر که گزارههای زیر را در بر داشته باشد، در افق ۱۴۱۴ از ترندهای اساسی تربیتی، فرهنگی و اجتماعی محسوب میشود:
1⃣متضمن حقوق جسمی، عاطفی، روانی، ذهنی ـ قلبی و اجتماعی فرد باشد.
2⃣تفریح و لذت جنسی مشروع را تضمین کند.
3⃣میان زوجین، مناسبات مطلوب را ایجاد کند (به #سکینت منتج شود).
4⃣مناسبات جنسی مطلوب زوجین، استحکام خانواده را رقم زند.
5⃣به اصلاح و تقویت مناسبات اجتماعی و ایجاد جامعهی جنسی سالم منجر شود.
🔻با توجه به رخوت مدیریت علمی- فرهنگی- تربیتی- هنری و رسانهای کشور، اقدام مناسبی از سوی نهادهای رسمی انجام نمیشود. از این رو، باید در طول برنامهی ششم، گفتمانسازی #حیا ـ که آغاز شده است ـ با حرکت خودجوش مردمی، شتاب روزافزون بگیرد.
⭕️ پ ـ عصر زنسالاری: خانوادهی ایرانی تا سال ۱۳۶۰ مردسالار بود. از ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ دورهی فرزندسالاری شکل گرفت؛ اما این وضعیت به مرور به عصر زنسالاری در خانوادهی ایرانی تغییر ماهیت میدهد. آمار بالای طلاق، خانههای مجردی و پدیدهی همباشی از مؤلفههای اصلی زنسالاری است. زنسالاری در ۱۴۱۴ در ایران تعدیل میشود؛ چون نسل آیندهی دختران، آنچه در جامعهی کنونی میبینند، وضعیت زنان ظاهراً مستقل و تنهایی است که دورهی پیری تلخی را خواهند گذراند و مایهی عبرت نسل بعد میشوند، مانند اتفاقی که اکنون در غرب میافتد.
⭕️ ت ـ رواج شهرنشینی مفرط: در سال ۱۳۵۷ اکثر جمعیت ایران روستانشین بود، اما در سال ۱۳۹۷ این وضعیت به زیر ۳۰% کاهش مییابد. ترقی شهرها و شیوع پدیدهی شهرنشینی، بستر شکلگیری گستردهی سبک زندگی بورژوایی در جوامع شهری ایران شده است. شیوع سبک زندگی بورژوایی یک نشانهی مهم انحطاط و اضمحلال اجتماعی است. تبلور سبک زندگی بورژوایی در حوزهی کسبوکار و در حوزهی خانوادهی طبقهی متوسط شهری ایرانی دیده میشود. سینمای بورژوایی ایران در یک دههی اخیر در بیش از یکصد فیلم، تصویر تمام نمایی از وضعیت خانوادهی بورژوایی ایران ارائه کرده است که شش مؤلفهی کلی را در بر دارد:
1⃣خانواده متلاشی شده یا در آستانهی طلاق است.
2⃣همواره یکی از زوجین در حال ترک وطن و بیتوته در اروپا و آمریکاست.
3⃣خانواده بدون فرزند یا تک فرزند است.
4⃣پیرها در خانواده جایی ندارند یا منزوی هستند.
5⃣چشمان یکی از زوجین ناپاک است و دچار فساد اخلاقی و خیانت است.
6⃣منابع مالی خانواده حرام و شبههناک است.
🔻سینماگر لیبرال و بورژوا به خوبی توانسته است انحطاط این طبقه را در ایران امروز به نمایش بگذارد.
⭕️ ث ـ خشونت شهری: رواج شهرنشینی به ویژه با مدل بورژوایی، یک پیامد مهم دارد؛ خشونت شهری. خشونت شهری همان گانگستریسم موجود در آمریکاست که در سینمای آن مشهود است و هر هفته در مدارس و دانشگاهها و ورزشگاههای آمریکا، با کشتار و جنایت اجتماعی بروز دارد، در جامعهی ایرانی نیز آغاز شده است و در افق ۱۴۰۴ به یک پدیده تبدیل میشود.
📌 llink.ir/85gf
🇮🇷 اندیشکده یقین، مرکز بررسیهای دکترینال
🌐 @andishkadehYaghin
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
✅ کثرت جمعیت؛ مؤلفه قدرت ملی
🔰 جمعیت در منابع انسانی دارای متغیرهایی است که به تبع آن تعریف میشود و به شرط آن که جمعیت سالم، عالم و برخوردار از فرهنگ، هنر و تفریح باشد، #کثرت_جمعیت بهعنوان مؤلفه قدرت ملی ارزیابی میشود.
❌ در کشور هند جمعیت زیاد وجود دارد اما این جمعیت فاقد مؤلفههای فوق است بنابراین جمعیت زیادی که گرسنه و فاقد آموزش عالی، تفریح و سلامت باشد، هیچ گونه فایدهای ندارد.
🔰 تنها در صورت برخورداری جمعیت از سایر مؤلفهها، نیروی انسانی میتواند به عنوان شاخص #قدرت_ملی محسوب شود.
🗓 ۹۲/۴/۲۳
💬 #استاد_حسن_عباسی
💬 #حلال_زادگی، مهمترین مؤلفه تمدنسازی
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | دو واحد روابط بینالملل در دو دقیقه!
🔸به مناسبت روز گفتگو، #زبان_گفتگو_با_جهان
✅ #کابوس_عمو_سام
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🔶🔸میلاد با سعادت حضرت معصومه (سلامالله علیها) دخت گرانقدر حضرت موسی بن جعفر (علیهالسلام) و روز دختر تبریک و تهنیت باد💐
▫️همسایه سایهات به سرم مستدام باد/
▫️لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
❇️ تمام برکت قم، تنها حاصل اقامت ۱۷ روزه ایشان در این شهر بوده است. ایشان پس از اقامت در قم، بلافاصله عبادتگاه خود را تعیین مینمایند و جایگاه ثابتی برای این عمل در نظر میگیرند. این محل امروزه به منطقه «ستیه» در میدان «میر قم» مشهور است. محراب و سجدهگاه ایشان با نام «بیتالنور» در مرکز این منطقه قرار دارد. این اقدام حضرت، نمونهای ملموس و کاربردی از طرحریزی استراتژیک و طرحریزی فقهی ایشان مبتنی بر روی کردهای محیطمدار، محضرمدار و مسجدمدار است.
✅ حضرت معصومه(س) #زن_تراز اسلام و یک بانوی استراتژیست و راهبردنگار تمام عیار بوده است.
🔸رویکرد مسجدمدار در تمدنسازی، ایجاد هجر و یک جامعه آرمانی بشری، رویکرد بسیار مهم و حساسی است. بشر از ابتدا برای خود عبادتگاه، معبد، کنیسه، آتشکده و... ایجاد میکرده است. اما عبادتی که در آن سجدهگاه مطرح باشد، دارای نظمی پولادین و تمدنساز است. چراکه مناسبات اجتماعی انسان را جهتمند میسازد. امروز شهر قم، به برکت حضور حضرت معصومه(س) جایگاه مهمی در سطح جهان اسلام دارد و از این حیث، با شهر نجف رقابت دارد؛ قم به قلب تپنده مرجعیت شیعه بدل شده که در انقلاب اسلامی سال ۵۷ نیز نقش بسیار مهمی را ایفا نمود.
🔸رویکرد محیطمدار، یکی از شیوهها و روشهای جدی در جهان امروز برای تنظیم مناسبات تمدنی است. در جنبشهای چریکی نهضتی، عنصر «مکان» حائز اهمیت است. دختر جوان امام هفتم(ع) با هجرت خود به شهر قم چنین موقعیت و شأن عظیم برای این شهر طی سالهای بعد ایجاد نموده است. بهرهگیری از چنین الگویی در حرکت نهضتی مراجع شیعه است که انسانهای شاخصی چون شهید بهشتی، شهید چمران، امام موسی صدر و... را به مناطق مختلف میفرستادند، که اثر آن در دورهی بعد از انقلاب اسلامی به حرکت سید حسن نصرالله در لبنان میانجامد.
#کرسی_نظریه_پردازی #کلبه_کرامت
❇️ رویکرد « #مسجد_مدار» و رویکرد « #محیط_مدار» را میتوانید ملاحظه نمایید:
▶️ l1l.ir/3auo
▶️ l1l.ir/3aup
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔶🔸میلاد با سعادت حضرت معصومه (سلامالله علیها) دخت گرانقدر حضرت موسی بن جعفر (علیهالسلام) و روز دخ
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @hasanabbasi_ir
14.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸و آنچه یک پدر معصوم و ۳۷ فرزند دختر و پسرش برای صدها سال پس از خود به یادگار گذاشتند...
✳️ #جغرافیای_نهضت_موسوی
✅ جلسه ۲۱۷ #کلبه_کرامت - اردیبهشت ۸۹:
👉 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/44
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @hasanabbasi_ir