eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
21.8هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
2هزار ویدیو
134 فایل
رئیس انديشکده يقين تلگرام t.me/hasanabbasi_ir اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 طرح امام علی (ع) ❓حکمت حق و فلسفه‌ی راستی چیست؟ ❓امامِ 《عدل》 به چه معناست؟ ❓تحقق عدالت در جامعه، منوط به چه شرطی است؟ ❓نقشه راه قسط‌مداری چه وجوهی دارد؟ ❓سیستم و نظام جامع فطری چه ابعادی دارد؟ ❓《وضع اولیه عدالت》 مبتنی بر حقیقت چگونه است؟ 🔸پاسخ پرسش‌ها بالا را در جلسه ۱۳۳ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با موضوع 《طرح امام علی(ع)》 ببینیم 🔸دانش دکترینولوژی ▫️برگزار شده در مرداد ماه ۸۷ 👈 سایت کلبه کرامت| آپارات| یوتیوب استاد حسن عباسی 💠 @hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 طرح امام علی (ع) ❓حکمت حق و فلسفه‌ی راستی چیست؟ ❓امامِ 《عدل》 به چه معناست؟ ❓تحقق عدالت در جامعه،
💠 طرح امام علی(ع) در جامعه‌سازی دینی 🔰 انسان، جسم و هیبت مشخصی دارد؛ رشد و تغییرات جسمی او قابل پیش‌بینی‌ و اندازه‌گیری‌ست، اما پیچیدگی و دشواری 《انسان‌سازی》 که هدف اصلی انبیاء و اولیاء الهی نیز هست، اینجاست که انسان مدام در حال تغییر و دگرگونی‌ست و بسیاری از ابعاد روحانی او از جمله هدایت او به دست خداست. و از همین رو، طرح‌ریزی برای ساختن محیط و جامعه‌ای که پرورش انسان‌های طراز در آن امکان‌پذیر شود، زنده و پویا و بسیار پیچیده است. 💠 جامعه‌سازی برای یک زندگی 👈 زندگی‌ای که حیات نباتی، حیات نفسانی، حیات عاطفی، حیات عقلانی و حیات ملکوتی انسان را دربرگیرد، از چه خط‌کش و معیار و میزانی تبعیت می‌کند؟ در چنین شرایطی، 《حق》 چیست، کیست و کجاست؟ 🔸 رسول اکرم(ص) فرمود: «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» ✅ علی(ع) در حق ممزوج شد؛ با حق و به حق بود، پس حق نیز با او ممزوج می‌شود. 🔸موسی(ص) پیامبر شریعت بود؛ 🔸عیسی(ص) پیامبر طریقت، 🔸محمد (ص) پیامبر حقیقت. 🔶 بعد از ختم نبوت، امامت با علی(ع) آغاز شد؛ چراکه طرح نهایی برای پیشبرد اهداف الهی با نزول قرآن کریم، کامل شد؛ قرآنی که است و جایگاه حق و باطل را روشن کرده است. حال دیگر نیاز به معمارانی‌ست که این طرح نهایی برای بشر را بر روی زمین پیاده کنند. یعنی واقعیت را با حقیقت منطبق کنند. معنای روایت «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» چنین است. 💠 امامِ عدالت ❇️ حق، جایی‌ست؛ یعنی آنکه بپذیریم هر چیزی باید سر جای خود قرار بگیرد؛ یعنی هر چیزی را بر جای خود قرار داده و نظم دهیم که امام علی(ع) فرمود: «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم» و حُسن زمانی‌ست که هر چیزی یا کسی را بر سر جای خود ببینیم. ✅ اگر (ع) با حق است و حق با علی، به این معناست که او بر سر جای خود ایستاده است؛ پذیرفته که هر چیزی باید سر جای خود قرار گیرد و در عمل نیز چنین می‌کند چرا که جز رضای خدا به چیزی نمی‌اندیشد؛ پس هر چیزی را هم بر سر جای خود می‌بیند. علی(ع) و ائمه‌ی پس از او، میراث‌دار همه‌ی انبیاء الهی‌اند؛ و عدل، جعل و حُسن را در خود صورت دادند. 🔶 جلسه ۱۳۳ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با موضوع «طرح علی(ع)» که مرداد ۸۷ برگزار شده را ببینیم: 👈 سایت کلبه کرامت| آپارات| یوتیوب استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💌 پیام استاد حسن عباسی به مناسبت ارتحال عبد متوکل بالله حاج سید مرتضی موسوی هوالحی الباقی خبر رحلت
💚 در سومین شب پرفضیلت قدر، یاد مرحوم سید مرتضی موسوی را گرامی می‌داریم. «حاج سید مرتضی موسوی» معروف به «سید قرقره‌فروش» در لحظات ملکوتی افطار سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان امسال در ۸۴امین بهار زندگی خود آسمانی شد. باشد که دعای خیر آن مرد بزرگ توشه راه‌مان در این ایام عزیز باشد. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💠 دوره هفتم 💚 «هر کـاخ شـاهی به تـخت پادشاهی آن مـشرّف است که؛ شـرف المـکان بالـمکین. هر مؤمن کاخی است که قلب او تخت پادشاهی رب العالمین است: عرش الرحمن. رب الکعبه در آینه مسجدالحرام، همین رب القلب است، که در عرش الرحمنِ* قلب هر مؤمن جـلوس کـرده است؛ همان الله که پس از خلق عالم در شش دوره، بر عرش ( قلب مؤمن ) تکیه* زد. از این رو ست که در هر شب قدر، که مردم رو به قبله دعا می‌کنند، من رو به قلب این مردم مؤمن سجده می‌کنم.» * قَلْبُ الْمُؤْمِنِ عَرْشُ الرَّحْمَنِ - امام صادق (ع) * «ثُمَّ اسْتَوي عَلَي الْعَرْشِ» - سوره اعراف - آیه ۵۴ 🔸استاد حسن عباسی - ۲۷ خرداد ۹۶ 🔸برگرفته از جلسه ۳۹۳ کلبه کرامت که آذر ۱۳۹۱ برگزار شده است: 👈 سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
❇️ میراث (رض) بیش از آن که «تفسیر المیزان» باشد، شاگرد اعظم ایشان است. 🔸و حاصل عمر علامه جوادی آملی نیز، است. 🗓 امروز بیست و سوم ماه رمضان، سالروز پایان تألیف تفسیر شریف المیزان در ۱۳۹۲ هجری قمری است. ✅ تسنیم بخوانیم استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 آمریکایی‌ها از عراق و سوریه اخراج خواهند شد 🔻 رهبر انقلاب: عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولتهای بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
📷پوستر| در دانشگاه اقتصاد ربوی تدریس می‌شود. ✍ گرچه دکتر حسن سبحانی فریاد ناتوانی دانشگاه را بازتاب می‌دهد؛ اما می‌توان آزادگی او را تحسین کرد. می‌داند که عمر را چگونه صرف کرد. ________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
✴️ | خانواده حلال‌زاده ایرانی... 🌹 به پدر و مادرتان بابت حلال‌زادگی‌تان افتخار کنید و دست و پای آن‌ها را ببوسید... 🔰 امام خامنه‌ای: در این برهه‌ی از زمان روی مسأله‌ی خانواده تکیه کنید. دشمن -نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت- تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد. خانواده سنّت الهی است. ۹۷/۱۲/۰۷ 🗓 به مناسبت ۱۵ می، روز جهانی خانواده 👤 کاری از هنرمند طراح امیرحسین جعفری‌نژادان ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡@Halalzadeha
🗓 امروز ۲۷ اردیبهشت ماه سالروز رحلت عالم بزرگوار آیت‌الله (ره) است. انسان طرازی که به رسید.. 💚 حیاتی سراسر آرامش و طمأنینه، 💚 بدون استرس و اضطراب، که بزرگترین دردِ بی‌درمان امروز جهان است، 💚 شخصیتی در اوج ادب و مؤدب به آداب الهی، 💚 پیروزمند در دست‌یابی به قلب سلیم، 💚 زندگی طراز علمی و معرفتی، 💚 در اوج خدمت به خدا و نظام اسلامی، بدور از وارد کردنِ کوچکترین آسیب به دیگری، به جامعه و حتی به محیط زیست. سلامت نفسانی، ارتباط تنگاتنگی با صحت جسمانی دارد؛ به همین علت غالب علما عمر طولانی با حداقل هزینه‌های درمانی دارند. روحشان شاد💐 ❇️ ❇️ 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir
❇️ متن کامل بیانات امام خامنه‌ای در دیدار رمضانیِ مجازی با دانشجویان: ▫️۱- بخش اول 💠 بسم الله الرّحمن الرّحیم خدا را شکر میکنم و خرسندم از اینکه در شرایط کنونی هم که شرایط نامساعدی است، این جلسه بحمدالله تشکیل شد، ولو به این نحو. البتّه دیدار حضوری شما جوانها برای بنده شوق‌آفرین‌تر بود، لکن این شکل هم یک شکلی است و امیدواریم که این جلسه هم جلسه‌ِی مفیدی باشد برای جامعه‌ی جوان، برای کشور، و برای خود این حقیر. 🔺طرح بحثهای سنجیده و فکرشده از سوی دانشجویان در این جلسه بحث‌هایی که دوستان انجام دادند، چند خصوصیّت داشت که من فی‌الجمله اشاره کنم: اوّلاً بحثها پخته و سنجیده و خوب بود. انصافاً سطح بحث‌های امسال از آنچه قبلاً در این جلسات مطرح میشد، به نظر من بالاتر بود؛ فکر شده بود، کار شده بود و این خیلی باارزش است؛ از این جهت من متشکّرم. سؤال‌هایی که شد، خب سؤال‌های فراوانی است؛ اگر بخواهیم حتّی بعضی از این سؤالها را جواب بدهیم، وقت زیادی را از ما خواهد گرفت. شاید این توقّع من به‌جا باشد که دوستان ما -نمایندگی در دانشگاه‌ها و بعضی از بخشهای مرتبط با دانشجویان و دانشگاه‌ها در دفتر- متعهّد بشوند این سؤال‌ها را پاسخ بدهند. این سؤال‌ها جواب‌های روشنی دارد، کما اینکه بعضی از ابهامها و شبهه‌هایی که مطرح میشود، توضیحهای قابل قبولی دارد و میتوان اینها را مطرح کرد و میتوان [درباره‌ی آنها] گفتگو کرد. درباره‌ی پیشنهادهایی که شد، این پیشنهادها، خب پیشنهاد است؛ این جور نیست که هر پیشنهادی حتماً بتواند عملیّاتی بشود. بعضی از این پیشنهادها ناشی از عدم احاطه‌ی به شرایط موضوع بحث است؛ این را من دارم مشاهده میکنم و میبینم و اگر بخواهیم درباره‌ی این پیشنهادها تصمیم‌گیری بکنیم -یا بنده تصمیم‌گیری کنم، یا دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند- احتیاج به کار بیشتری دارد و امیدواریم که این توفیق را خدای متعال به ما بدهد. 🔸البتّه الان سفارش من به دفتر این است که این پیشنهادها را بگیرند، بررسی کنند، روی جزء جزء این پیشنهادها کار کنند. و این را هم عرض بکنم که برخی از اشکالاتی که به دستگاه‌ها در بیانات شما عزیزان وجود داشت، اشکالات واردی نیست؛ بعضی وارد است لکن بعضی هم وارد نیست. وارد نبودن اشکال هم به خاطر این است که از شرایط موجود آن موضوع اطّلاع زیادی ندارید؛ از این جهت است که این اشکال طبعاً به ذهن می‌آید؛ و هر کسی در این وضع باشد، این اشکال را دارد. به هر حال میتواند این سؤالها، این ابهامها، این اشکالها در گفتگوهای رو در رو برطرف بشود. در عین حال خیلی از مطالبی که گفته شد مطالب درستی بود و گفتن اینها در این عرصه و در این برنامه طبعاً به ایجاد یک گفتمان در این زمینه‌ها کمک خواهد کرد و من استقبال میکنم از اینکه در برخی از این زمینه‌ها گفتارهای عمومی به وجود بیاید و ذهنهای عامّه‌ی مردم در جامعه و در کشورمان به این سَمت شکل بگیرد. 🔸سؤال شد که نظر این بنده‌ِی حقیر درباره‌ی جزء جزء حرفهایی که زده میشود یا پیشنهادهایی که داده میشود چیست. خب، برخی از اینها البتّه در اظهارات عمومی بنده قابل فهمیدن است؛ فرض بفرمایید که حالا در زمینه‌ی مسائل عدالت‌خواهی گله میکنید که چرا یک گروهی به تندروی‌های برخی از کسانی که در زمینه‌ی عدالت‌خواهی بحث میکنند، اعتراض دارند؛ خب خود شما هم اعتراض داشتید به بعضی از تندروی‌هایی که در این زمینه انجام میگیرد. نظر من در مورد مسائل مربوط به عدالت‌خواهی نظر روشنی است و مفصّل در این زمینه‌ها صحبت کرده‌ام، بحث کرده‌ام. در برخی از مسائل دیگر هم میتوان اظهار نظرهایی را کرد که باز آن هم به نظر من به عهده‌ی همین دوستانی است که در دفتر ما یا در نمایندگی دانشگاه‌ها مرتبط با بخشهای دانشگاهی و دانشجویی هستند. من البتّه دیگر وارد بحث نمیشوم؛ چون اگر بخواهیم در زمینه‌ی این مسائلی که گفته شد صحبت کنیم، بحثهای طولانی‌ای را در پیش خواهیم داشت. ▫️ ۹۹/۲/۲۸ ⬅️ ادامه دارد استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir