eitaa logo
حجة الإسلام
6 دنبال‌کننده
173 عکس
21 ویدیو
2 فایل
قال مولانا الحجة «علیه‌السلام وعجل الله تعالی فرجه الشریف و جعلنا فداه» ‌‌؛ وأما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلی رواةحدیثنا.... @Hojateslam حائری درزی @HaeriDarzi
مشاهده در ایتا
دانلود
👓 بارها عرض کرده‌ام و بارهای دیگر نیز عرض خواهم نمود: همین حضرات آیت‌الله و شیوخ و مذهبیون که دم به دقیقه به این نظام اسلامی_ که کیلومترها با انچه باید باشد تفاوت داره_ اشکال میگیرن، اگر همین هم نبود، باید نامه می‌زدند به فلان استانداری که خواهشا رژه‌ی افتخار رو از در بیت ما رد نکنید!! شأن عالمان دینی رو حفظ کنید!! 🔹 طرف مقابل هم خیلی راحت پاسخ می‌داد: فعلا مقدور نیست و اینم یک نوع گرایش طبیعیه!! ‼️ دقیقا همین حرکت توی اسراییل بین دولت سکولار و خاخام‌ها وجود داره... «ماشینی که خرابه تعمیر می‌کنند، دور نمیندازن» 💬 مسیح مسلمان @HozeTwit
⚡️ عامل اصلیِ بی‌عدالتی‌ها و فشارهای اقتصادی بر طبقه ضعیف، نگاه نئوليبرالی به اقتصاد بوده است. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «فشارهای اقتصادی‌ای که بر طبقه ضعیف وارد می‌شود دو عامل اصلی دارد. يکي نظام ليبرالِ حاکم بر جهان است که مي‌خواهد سلطۀ خودش را بر کشور ما تحميل کند؛ لذا شرايط را بر ما سخت مي‌کند. و دیگری، نگاه نئوليبرالي به اقتصاد در مقياس ملي است. اين دو عامل ـ که مثل دو لبۀ يک قيچي هستند ـ دست به دست هم داده‌اند. حرکت ذیل نظم جهاني مدرن و تعریف اقتصاد ملي ذیل آن سرانجامی بهتر از این ندارد. هرچند عوامل دیگر را هم نباید نادیده نگرفت و سهم هر یک را باید دقیقاً مشخص کرد. البته الگوهاي توسعۀ غربي در کشور ما ـ که در نقطۀ کانوني تمدن اسلامي است و در آخرالزمان، نقطۀ اصلي وقايع آخرالزماني است، به هيچ وجه موفق نخواهد بود. ما بايد دنبال الگوهاي خودمان باشيم. الان بحران کنوني، که واقعاً طبقۀ ضعيف را زير چرخ توسعه غربي له مي‌کند، ناشي از دست به دست دادن نظام نئوليبرال جهاني و برنامه‌ريزي‌هاي نئوليبرال در داخل است، يعني تصميم‌سازاني که مي‌خواهند همان نظام را بر کشور ما ديکته کنند. مکرر هم در کشور تورم‌هاي بزرگ ایجاد کرده‌اند و هميشه هم طلبکار خدا و پيغمبر و مردم و ملت بوده‌اند؛ وقتي به بحران می‌رسند، آن را به گردن دیگران می‌اندازند. لااقل سه دهه است تصميمات اساسي در کشور در دست این تصميم‌سازان پشت پرده است؛ اما هيچ‌وقت نيامده‌اند جواب بدهند و هيچ‌وقت هم شفاف نبوده که اين شکست‌ها به‌خاطر کدام تصميم‌هاست و تصميم‌سازهايش چه کساني بوده‌اند. ما حداکثر، تصميم‌گيرهای روي صحنه را ديده‌ايم، مثلاً دیده‌ایم که فلان وزير یا فلان رئيس جمهور موفق نبوده‌اند؛ اما هیچ‌وقت نگفتيم که کارشناسان غربی نمی‌توانند، و مدل کارشناسي غربي، ناتوان از تحقق عدالت اسلامي است؛ لذا مسئولین بعدي هم با همان سازوکارها، پی‌گیر تحقق عدالت اسلامي بوده‌اند، در حالی که این امر ممکن نیست». https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239 ☑️ @mirbaqeri_ir
‏همه‌گیری بیماری اگر نبود شاید جوان‌ترها و جهان‌ندیده‌ترها و آن‌هایی که برخورد نظری با غرب نداشتند، درک ملموسی از ‎ نداشتند؛ این که ‎ چه راحت پوست می‌اندازند و حتا اجازه‌ی پیاده رفتن به زنده‌ها و کفن پوشیدن به مرده‌های مسلمان نمی‌دهند... ‎ @vvatr_ir
هدایت شده از العالم بزمانه
جامانده کسی هست که دلش همراه شما نیست...
هدایت شده از مرتضی رجائی
بسم الله 📌منکران حوزوی اقتصاد اسلامی موجودات قابل ترحمی اند! شما هرچه می خواهید بگویید؛ باز من می گویم کسانی که عمرشان را به تحصیل و تدریس علوم حوزوی گذرانده اند و موی و سر و صورتشان را در حوزه های علمیه سپید کرده اند و پس از عمری تحمل محدودیت های زندگی طلبگی و شنیدن طعنه ها و ناسزاهای برخی جاهلان، کارشان به انکار هویت صنفی خودشان رسیده است، شایستۀ دلسوزی اند، نه توبیخ و سرزنش! از نظر من، انکار کنش گری اسلام در یکی از ساحت های زندگی اجتماعی، از سوی یک شخصیت حوزوی که خیلی ها او را جزو علمای حوزه می شمرند، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد: 🔸️ممکن است در آغاز طلبگی، خاتمیت پیامبر اکرم (ص) و قرآن و دین اسلام را سرسری و طوطی وار پذیرفته و بعد از چند صباحی که لوازم آن را درک کرده، جرئت پس گرفتن حرفش را نداشته است، تا حالا که فرصتی پیش آمده تا حرف دلش را بزند، و بیچاره چه رنجی را تحمل کرده در این مدت! 🔸️شاید هم واقعاً و عمیقاً این مبانی کلامی را پذیرفته و هنوز هم به آن ها پایبند است، ولی از سویی در طول سال های حیات طلبگی اش پس از انقلاب اسلامی، همواره مردمی را دیده است که دست نیاز به سوی او و دوستان حوزوی اش دراز کرده اند تا مشکلات اجتماعی آن ها را حل کنند، و از سوی دیگر تنبلی ها و بی برنامگی های خودش و همپالکی هایش را دیده است که عزم و توانی برای استخراج برنامۀ دین اسلام درزمینۀ ادارۀ جامعه ندارند؛ پس تصمیم گرفته یک بار برای همیشه خیال خودش را راحت کند و با ریختن آب پاکی روی دستان دراز به سوی حوزه های علمیه، امید مردم دنیا را به کنش گری فعال اسلام ناامید کند، تا این قدر عذاب روحی نکشد! 🔸️اگر هیچ یک از این دو نباشد، احتمالاً او هم جزو کسانی است که مقهور هیمنۀ پوشالی تمدن رو به افول غربی است؛ کسانی که می گویند درست است که اسلام دین خاتم است و قرار است نیازهای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی مردم عالَم را تا قیام قیامت اداره کند، ولی در عصر غیبت که ما ایتام آل محمد از اماممان دوریم، وظیفه نداریم که حکومت تشکیل دهیم و با درگیر شدن با ابرقدرت ها خودمان را به هلاکت بیفکنیم، که خدا هم در کریمۀ «و لاتُلقوا بأیدیکم إلی التهلکه» ما را از این کار نهی کرده است؛ همۀ این ها و تشکیل تمدن اسلامی بماند برای زمانی که خود حضرت ظهور فرمودند! 🔸️بالأخره گروهی ساده لوح هم هستند که هم خدا را می خواهند و هم خرما را؛ هم تشکیل حکومت اسلامی و آقایی و سروری بر مردم جامعه را دوست دارند و هم بدشان نمی آید با کدخداهای خودخواندۀ دنیا زد و بند داشته باشند و در چارچوب نظام های تعریف شده از سوی آن ها و با فرمول های آن ها جامعۀ اسلامی را اداره کنند؛ از این رو اقتصاد اسلامی را انکار می کنند تا با اقتصاد لیبرالیستی جامعه را اداره کنند، همان طور که هر جا دستشان برسد، توی دهان فقیهان سیاسی می زنند که شما زبان سیاسی دنیا را نمی دانید و مائیم که دیپلماتیم و می دانیم چگونه باید با مذاکره مشکلات کشور را حل کنیم. این ها هم در حقیقت منکر سیاست اسلامی اند و قبل از آنکه بدانند که موضوع مذاکره در نظام سیاسی اسلام چه حکمی دارد، گزاره هایی را که در کلاس های درس دانشگاه های اروپایی و آمریکایی خوانده اند، برای پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به کار می گیرند! هر کدام از این ها که باشد، فرقی نمی کند؛ از نظر من، برای منکر اقتصاد اسلامی و نیز همۀ منکران حوزوی دیگر علوم اسلامی باید دل سوزاند؛ چراکه آن ها ناخواسته و ناآگاهانه دارند هویت صنفی خود را انکار می کنند. راستی، آن بزرگوار به این فکر کرده است که اگر اسلام (و به تعبیر درست، حوزه علمیه) نتواند زیرساخت ها و مبانی تولید علوم کاربردی مورد نیاز برای ادارۀ جامعه را در اختیار دانشگاه قرار دهد، دیگر چه نیازی به این همه آخوند عمامه به سر داریم؟ مگر استخراج احکام فردی و عبادی مؤمنان، این همه دفتر و دستک می خواهد؟ آیا چگونگی ادارۀ زندگی اقتصادی و معیشت مردم در عصر مدرنیته و هجوم گرگ های درندۀ وال استریت به منابع محدود ثروت در دنیا، جزو «حوادث واقعه» نیست؛ همان حوادثی که امام زمان، این پدر امت، ایتام خویش را به دنباله روی از علمای دین دربارۀ آن ها سفارش کرده است: «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ‏ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا». با این همه، نباید برای منکران اقتصاد اسلامی و سیاست اسلامی و دیگر علوم اسلامی دل سوزاند؟ ۱۶مهر۱۳۹۹، قم المقدسة. 🆔 @rajaaei
هدایت شده از مرتضی رجائی
نخستین کنگره اقتصاد اسلامی.pdf
1.31M
متن PDF نخستین کنگرهٔ اقتصاد اسلامی، مشهد مقدس، شهریور ۱۳۶۷ با حضورِ سید محمود هاشمی شاهرودی محمد مؤمن قمی محمدتقی مصباح یزدی سید کاظم حائری سید منیرالدین حسینی الهاشمی محمد واعظ‌زاده خراسانی احمد جنتی محمدرضا مهدوی کنی محمد محمدی گیلانی محمدعلی تسخیری ابراهیم امینی و... 🆔️ @rajaaei
هدایت شده از طلاب و فضلاء امیرکلا
⛤إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ 🔲 برگزاری مراسم سالگرد مرحوم آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی (ره) مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی. 🎙سخنران: حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده محترم ولیّ فقیه در استان مازندران. 📆 زمان: روز جمعه مورخه ۹۹/۰۷/۲۵از ساعت۱۵ تا ۱۷ 🏛 مکان: مسجد حوزه علمیه فیضیه مازندران. 🚶‍♂️در خدمت همه علاقمندان هستیم.
هدایت شده از قول سدید
🔰 خودش مخالف بود.. 🔸شجریان صدای خوبی داشت و خوب می خواند، اما این اواخر خوب حرف نمی زد! توقع آن است استاد موسیقی، تاریخ موسیقی را بداند، توقع آن است هنرمند منصف و قدرشناس باشد. او راست می گفت اهل سیاست نیست و 🔹کاش واقعا خودش را کنار می کشید، خود را به سمت مردمش می کشاند.. کاش در رسانه هایی که کوک شده اند علیه ملت و وطن، آواز جدایی نمی خواند.. شجریان در تصنیف سیاسی اش علیه وطن، انصاف و عدالت را هم مخشوش کرد و نتوانست از حنجره اش درست استفاده کند و بیرون نزند! 🔸او در حالی به اشتباه و خلاف واقع از مخالفت ١۴٠٠ با هنر گفت که بخش عظیمی از هنر ایرانیان در سایه اسلام شکوفا و حتی خلق شد. نمی دانم مرحوم شجریان تا چه میزان با فردوسی و هنرش آشنا بود، سعدی و حافظ و مولانا را چقدر می شناخت، که اگر می شناخت یا تجاهل نمی کرد این طور بی‌رحمانه سخن نمی گفت. 🔹او در حالی به ناروا نظام و اسلام را به مخالفت با موسیقی منسوب کرد که رهبری نظام، نام او را برده بود و با بیان مصداق آهنگی که او خوانده بود را موسقی حلال و درست معرفی کرده بود! بماند حمایت‌ها و تأییدات و حتی تشویق، نظام اسلامی از سایر خوانندگان... 🔸او در حالی این گونه ظالمانه بر نظام مردمی تاخت که با حمایت همین نظام کنسرتها برگزار کرد و آلبوم‌ها منتشر... وزیر فرهنگ همین نظام سال ٨٧ به دیدار او رفت. رییس جمهور سابق و فعلی همین نظام از او حمایت کردند.. 🔸آری! دقیق که بشویم نه نظام با او مشکل داشت نه اسلام با موسیقی او.. بلکه این شجریان بود که سودای مخالفت با اسلام و حکومت مردمی ایران داشت..او خودش نامه زد به صدا و سیما که صدایم را قطع کنید.. او مصر بود خود را خاشاک بداند و صدای اقلیت فتنه گری باشد که علیه جمهوریت شورش کرده بودند.. 🔹با این حال با همه سخنان ناروایش تحت امنیت و حمایت و نجابت همین نظام به وصیتش عمل شد و در کنار فردوسی ای آرمید که شاید لااقل این اواخر نسبتی نه با حماسه او داشت نه هنر ایرانی و مردمی اش! به هر تقدیر روحش شاد
هدایت شده از محسن قنبریان
📉سیر نزولی معنادار کرونا با پیاده روی اربعین(۱) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📉سیر نزولی معنادار کرونا با پیاده روی اربعین(۲) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📉سیر نزولی معنادار کرونا با پیاده روی اربعین(۳) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
📉سیر نزولی معنادار کرونا با پیاده روی اربعین(۴) ☑️ @m_ghanbarian