2.mp3
22.18M
📼 #گزارش_صوتی
2️⃣ #بخش_دوم
جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله)
🔰 سلسله نشستهای تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله
🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام(ره)
🔹 ارائه دهندگان:
۱. حجتالاسلام علی فرحانی
۲. حجتالاسلام امین اسدپور
۳. حجتالاسلام سید مهدی موسوی
۴. حجتالاسلام سید علی موسوی
🔹 دبیر نشست :
حجتالاسلام علی محمدی
@asranehelmi
@asranehelmi
@asranehelmi
1.mp3
34.65M
📼 #گزارش_صوتی
1️⃣ #بخش_اول
جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله)
🔰 سلسله نشستهای تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله
🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام(ره)
🔹 ارائه دهندگان:
۱. حجتالاسلام علی فرحانی
۲. حجتالاسلام امین اسدپور
۳. حجتالاسلام سید مهدی موسوی
۴. حجتالاسلام سید علی موسوی
🔹 دبیر نشست :
حجتالاسلام علی محمدی
@asranehelmi
@asranehelmi
@asranehelmi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 انتشار نخستینبار
📹 ببینید | آیتالله العظمی گلپایگانی تضعیف نظام را حرام میدانست
🔻 روایت حضرت آیتالله خامنهای از پیامی که آیتالله العظمی گلپایگانی برای ایشان فرستاده بودند
🗓 انتشار به مناسبت سالگرد رحلت این مرجع عظیمالشان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
توضیح آیتالله کعبی درباره نظر امام خمینی(ره) درخصوص محاربه
🔹امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب می فرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است.
🔹بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فیالارض شناخته میشود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد.
🔹در واقع باید صدق اخافه کند؛ یعنی قدرتنمایی. فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرتنمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشینها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فیالارض است.
@Farsna - Link
سخنرانی-منتشر-نشده-از-امام-خامنه-ای-پیرامون-حضرت-زهرا-سلام-الله-علیها.mp3
8.47M
🎙 سخنرانی کمتر شنیده شده #آیتاللهخامنهای درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام/ مشهد مقدس
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب می فرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 1️⃣)🔸
⚽️ چرا فوتبال زیباست؟ چرا اهل عالَم اینقدر #عاشقانه نگاهش میکنند؟ چرا اینقدر هوادارِ این تیم میشوند و هوادار آن تیم میشوند؟ طرف زار زار گریه میکند؛ چون تیم موردعلاقه اش باخته!! این [زیبایی دوستی]، در #خلقت انسان است. اینطور نیست که بگویی مثلاً این آدمِ بچه ای است یا این آدمِ کمظرفیتی است؛ نخیر؛ #زیباپسند است و تحت تأثیر زیباییِ این [ورزش] قرار گرفته! به قول سعدی:
همه کس عیب کنندم که چرا دل به تو دادم؟
باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی؟
ببینید؛ فوتبال زیباست. اینهایی عاشقش میشوند قابل ملامت نیستند:
گرش ببینی و دست از ترنج بشناسی
روا بود که ملامت کنی زلیخا را
⚽️ مردم که بیخودی نیست که از یک چیزی لذت میبرند. دنبال یک چیزی هستند؛ وقتی فوتبال را میبینند داغشان تازه میشود. ممکن است نتواند بگوید من از چه چیزِ فوتبال خوشم میآید؛ اما این را یک #محقّق میتواند بفهمد. انسان «عدالت» میخواهد؛ انسان «اعتدال» میخواهد؛ انسان «تکامل» میخواهد؛ انسان «اصطکاک مساعد بین انسان ها» میخواهد؛ انسان «کرامت انسانی» میخواهد. آزادی و عدالت، گمشده های بشر است. در فوتبال، #ترکیب_آزادی_و_عدالت، وجود دارد. در فوتبال، آزادی هست. عدالت هست. توسعه هست. نظارت هست. رقابت هست. همه هم در سطح بالا! انسان ها گمشدهشان را در این بازی میبینند! مردم در تماشای فوتبال، دنبال #مدینه_فاضله هستند.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 2️⃣)🔸
⚽️ خوب حالا در فوتبال چه خبر است؟ در فوتبال «#نظارت صد در صد» هست. این بازیکن با دوتا انگشتش، گوشه لباس رقیبش را گرفته. دوربین میاندازد روی این؛ این یعنی نظارت صد در صد هست! از همه طرف دوربین میبارد رویش. همه چیز تحت کنترل است.
⚽️ #رقابت صد در صد هم وجود دارد. میبینید که رقابت واقعاً آزاد است. صد در صد با هم رقابت دارند، کینه ندارند، دشمنی ندارند، بلکه رقابت دارند.
⚽️ سوم، «#عدالتِ صد در صد» است. اگر داور به اندازۀ یک مو تفاوت قائل بشود، این صحنۀ قشنگ، میشود زشتِ زشت. حکومتی خوب است که در آن، اینچنین عدالتی وجود داشته باشد.
⚽️ «#امنیت صد در صد» هم دارد. با بودن داور، بازیکن از ظلم و تعدی رقیبش در امان است. رقیبش حق ندارد یک ذره کاری بکند که او را آزرده کند. بیادبترین انسانها وقتی میآید در حالت بازی، از مؤدبترینها میشود؛ خودش را کنترل میکند. جامعه نمونه این است که بیادب را ادب کند.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 3️⃣)🔸
⚽️ این بازی فوتبال دارد با شما حرف میزند. می گوید: نظارت صددرصد، عدالت صددرصد، آزادی صددرصد، نتیجه اش امنیت صددرصد است. اگر بخواهید در جامعه امنیت باشد، باید کارت زرد و سرخ باشد. البته کارت زرد و سرخِ جامعه، به تناسب خودش است. اگر #کارت_زردش زندان باشد، #کارت_سرخش اعدام است. اگر این نباشد، جامعه اداره نمیشود. اگر نباشد، امنیت برقرار نمیشود. دارد به شما میگوید اینجوری امنیت برقرار کنید. در فوتبال آنقدر امنیت هست که طرف میداند کسی حق ندارد گوشۀ لباس او را بگیرد یا یک ذره به او اشاره کند. کارت زرد میگیرد. وقتی تکرار شد، کارت سرخ میگیرد و او را بیرون میکنند.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 4️⃣)🔸
⚽️ آنچه را که ما در اسلام در باب عدالت و اجرای حدود میگوییم، الآن داریم در فوتبال اجرا میکنیم. اصلاً ما در نظام حکومتیمان، جزء اصول لاینفکمان #اجرای_حدود است. نظام بدون اجراء حدود اصلاً معنا ندارد. شما ملاحظه کنید چقدر داریم اجرا میکنیم؟ اجرا نمیکنیم بعد هم امنیت میخواهیم! این دو با هم ناسازگار است.
⚽️ شما ببینید در فوتبال #اجرای_حدود میکاریم، #امنیت برداشت میکنیم. اجرای حدود بکار، امنیت درو کن. الآن ببینید چه امنیتی در فوتبال دارند؟ این آدمِ 40 کیلویی میرود توی سینۀ آدم 120 کیلویی ای که اصلاً اگر این را یک هل بدهد، نمیتواند خودش را نگه دارد، اما میرود توی سینهاش و توپ را از دست او در میآورد! اصلاً هم نگران نیست که مثلاً کتک بخورد، سیلی بخورد، لگد بخورد. ببینید چه امنیتی است! همهاش به خاطر اجرای حدود است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 5️⃣)🔸
⚽️ فوتبال برای ما یک آیه است، یک شاهد است، یک بیّنه است. میدانی به ما چه چیزی تعلیم میدهد؟ میگوید اگر یک خطایی را داور نگرفت، این خطا #تکرار_میشود در جامعه. داور با گرفتن یک #خطای_کوچک به همه بازیکنهای دو طرف تذکر میدهد. «فَجَعَلْنَاهَا نَكَالًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهَا وَمَا خَلْفَهَا وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ»
حکومت الهی وقتی میگوید #سریع_الحساب است یعنی این. میبینی چه جوری سریع الحساب است این داور؟ برای هر چیزی یک جزایی گذاشته؛ برای هر تخلّفی یک مجازاتی گذاشته. حتی این که این توپ را بزنند از بازی برود بیرون تا به گل نرود، به عنوان یک کُرنر میگیرد و به او میگوید بزن و دوباره بیاورش در بازی.
⚽️ این فوتبال در طی دهها سال بررسی شده و حاصلش به دست آمده. این دارد با ما به عنوان یک آیه حرف میزند. میگوید شما خیلی گمشدههایتان را میتوانید در این پیدا کنید.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 6️⃣)🔸
⚽️ این فوتبال، یک #جامعه_کوچک است که مجرم دارد، قاضی دارد، زندان دارد، اخراج دارد. همه این چیزهایی که در جامعه هست در فوتبال هست. منتها یک جامعه کوچک است، یک دنیای کوچک است، قوانینتان را بر مبنای این وضع کنید.
⚽️ ببینید، قوانین فوتبال هر جریمهاش، به شدت #متناسب_با_جرم است. مثلاً در منطقه جریمه وقتی که یک کسی یک خلافی را میکند، یا با دستش توپ را میگیرد، این موجب پنالتی است. بازی فوتبال است، بنا بوده که با پا بازی کنید. حالا که دستت را آوردی در کار، جریمهاش پنالتی است. ما میبینیم که کارشناسانه عمل شده در فوتبال. قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضاییهاش هماهنگ کار میکنند که این جامعۀ زیبا را بوجود آورده اند.
⚽️ در فوتبال، #کارت_زرد دادنش هم زیبا است. #کارت_سرخ دادن هم زیبا است. طرف را هم که اخراج میکنند، زیبا است. مردم #لذت میبرند، نه اینکه ناراحت بشوند. معنایش این است که در احکام جامعه هم اگر اعدامش، به موقع باشد، زیبا است. نباید از حکم اعدام ترسید. ببینید چه کار کرد؟ وقتی کارت قرمز داد یعنی از بازی برو بیرون؛ اعدام هم یعنی از بازی برو بیرون.
⚽️ کارت زرد و قرمز، #خشونت_نیست. کسی که #زیباشناسی_دین را بداند، میفهمد که دست دزد را قطع کردن، بسیار قشنگ است. صد در صد قشنگ است. صد در صد زیبا است. چرا؟ یک دست قطع کن، #یک_شهر_آرام_بشود! یک دست قطع کن، یک عالَم نفس بکشد! راحت بشود! چقدر روی دیوار خانهها سیخ برای امنیت آویزان کردهاند، قفل روی قفل، قفل روی قفل! چه فایده دارد؟ این زندگی است؟! این زندگی است که زن امنیت نداشته باشد بخواهد بیاید در کوچه؟ کار این آقا که مزاحم ناموس مردم میشود، زشت است، اما دار زدن او قشنگ است.
⚽️ عالَم نمیفهمد، میگویند اعدام کردن، خشونت است. بیچاره ها! شما اینهمه سال که زندان درست کردید در اروپا، چندتا دزد را از دزدی بازداشتید؟ شما که دیگر مشکل بیکاری ندارید، پس این #گانگسترها چیست؟ شما راهی ندارید غیر از همان کاری که در فوتبال میکنید! همان را عمل کنید. کارت زرد لازم است. زندان، کارت زرد است. اعدام، کارت سرخ است. به او میگوییم اگر نمیتوانی در این بازی شرکت کنی، لایقش نیستی، از بازی بیرون برو.
⚽️ اگر داور این کار را نمیکرد، هر کس که #قویتر بود، پهلوانتر بود، توپِ او میرفت در گل. چینیها ریز و کوچک هستند، کرهایها ریز و کوچک هستند، آفریقاییهایی هیکلدار و درشتاند. اینها وقتی با هم مسابقه میدهند، چینیها برنده میشوند. حالا اگر واقعاً به زور و هیکل بود، محال بود چینیها یک گل به آنها بزنند! یک هُلی به آنها میدادند و پرتشان میکردند آن طرف. اما الآن این چینی، از لای دست و پای اینها رد میشود، گل میکند، اما آنها #جرأت_ندارند دست به او بزنند! عالَم همین است. بروید هرچه در فوتبال پیدا کردید از جامعه و حکومت مطالبه کنید.
@haerishirazi
سخنرانی آیت الله جاودان پنج شنبه 17 آذر 1401.mp3
18.98M
فایل صوتی
📚 :جلسه درس اخلاق
پنج شنبه| ۱۷ آذر ۱۴۰۱
🕌 : مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران
🌐 www.javedan.ir
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1401.9.14.mp3
6.93M
#سخنرانی_صوتی #طلبگی
🎧 اهمیت و برکات ورود به حوزه و طلبگی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۲۸ دقیقه
📍در جمع والدین طلاب مدرسه علمیه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/XgkxV
🔺 @nasery_ir
14،9,1401 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
7.73M
#سخنرانی_صوتی #سیره_بزرگان
🎧 بررسی سیره علمای گذشته
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۳۶ دقیقه
📍مدرسه عالی فقه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/dt0nz
🔺 @nasery_ir
💠 علامه جوادی آملی حفظه الله تعالی:
✔️ اينكه اهل بیت (علیهم السلام) گفتند: «دُم علي الطهارة يوسّع عليك رزقك» یعنی دائماً با وضو باشيد،روزی شما زياد میشود.
👈 روزی، تنها به معنای نان و آب و اينها نيست. علم روزی است، اخلاق روزی است، عقل روزی است، فضيلت ها روزی است، روزی های ظاهری هم روزی است.
👈 فرمود: «دُم علی الطهارة» دائماً با وضو باشيد. اين خيلی اثر دارد. از همين راهها شروع می شود.
#عکسنوشته #تسبیح #فاطمیه #حضرتزهراس
🔶تسبیح حضرت فاطمه س
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
🔷@naseri_ir
هدایت شده از هیئت حجت بن الحسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نصایح
استاد الهی
🔹 چند عمل را روزانه انجام دهید...
@ostadelahi
#حیات_طیبه #تحجر
🔻 در جنگ صفین یکی از افرادی که در لشکر کوفه بود، شامیها با شمشیر زدند و دست او از آرنج قطع شد. در مورد کرامات آقا امیرالمؤمنین چیزهایی شنیده بود؛ منتها یک فردی با ساختار فکری خاص بود.
🔸 آرنج خود را برداشت و خدمت آقا امیرالمومنین(علیه السلام) آورد و عرض کرد: آقا دست مرا قطع کردند، خواهش میکنم این را به هم بچسبانید. حضرت انکار کردند ولی او اصرار کرد. حضرت قبول کردند و عبای خود را روی دست او انداختند و چیزی زیر لب خواندند و این دست قطع شده را به هم چسباندند و چسبید.
🔹 فضولی این شخص گُل کرد و دخالت بیجا کرد و گفت آقا چه چیزی خواندید؟ حضرت فرمودند: سوره حمد. با حالت انکار و تعجب گفت: سورهی حمد؟! حضرت ناراحت شدند و فرمودند: تنقیص سورهی حمد میکنی؟ برو، دست او جدا شد و دیگر هر کاری کرد، درست نشد.
🔸 همین حالا هم گاهی این نوع نگاه خفیف در بین ما ها هم میباشد. این نوع نگاه در مورد سورهی حمد یا در مورد بسم الله هم هست با وجودی که روایاتِ فضیلت بسم الله کم نیست، اما یک مَلاحت یا حلاوت و حیاتی میخواهد که انسان با حالی دیگر و نگاهی دیگر اینها را بخواند و ببیند واقعاً اثر می کند، چون آنچه را که اهل بیت میفرمایند، حق و صدق است.
🔹 پس ما چه سوره حمدی میخوانیم که همیشه دست ما جدا است و به هم نمیچسبد، و همهی اعضای وجودی ما متفرق است؟ چرا نگاههای ما کم است؟ همان تحجّری که در جان ما و در نگاه ما است حتی به بسم الله یا سوره حمد ما هم سرایت میکند.
🔸 ما میخواهیم همه عوالم را به هم بزنیم تا یک بسم الله با نگاه متحجرانه و مادّی ما، در همه عوالم تأثیر کند، این کار نخواهد شد، ما باید خود را وفق بدهیم. این اتفاق سنت خدا نیست که زبانی که دور از حیات و دلی که دور از حیات است اثر کند، چون آن اثری که میگذارد از بالا میگذارد، آن اثر از حیات میآید، از آسمان میآید.
🔹 ما میخواهیم همینطور که سنگ هستیم باشیم، ولی بسم اللهِ سنگیِ ما مانند حضرت عیسی در گِل، روح بدمد و این گِل پرنده بشود و برود، اینطور هم نمیشود. باید اول به فکر نوع نگرش و حیات دل بود.
کد 8412
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#حضرت_خضر #حضرت_موسی #استاد #علم
🔻 برای هر آیهی داستان حضرت موسی و خضر علیهماالسلام به اندازهی چند کتاب مطلب وجود دارد؛
🔸 مثلاً در رابطه با چگونگی نحوهی برخورد این دو شخصیت، چگونگی جایگاه متعلم و عالم و مباحث دیگر مطلب زیاد دارد.
🔹 متعلم، شخصیتی است که آخرین مرتبهی علمی جهان را دارد و نبی اولوالعزم است. صاحب کتاب، کلیمالله و سلطان بنیاسرائیل است؛ ولی آن طرف، فردی ناشناس است؛ «فَوَجَدَا عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا» (تا اين كه [خضر] بندهاى از بندگان ما را يافتند. (کهف، ۶۵))
🔸 حضرت موسی با تمام امتیازاتی که دارد خودش را تسلیم چه کسی میکند؟ تسلیم «عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا»؛ این یک اشارهی باطنی است.
🔹 «قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَن تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا» (آيا از پى تو بيايم تا از حكمتى كه تعليم شدهاى به من بياموزى؟ (کهف، ۶۶)) این درخواست خیلی عجیب است! مثلاً اگر مسئول یک مملکت یک سؤال از شما بکند، چه طور با کمال تواضع جواب میدهید؟ این نبی با این همه امتیازات آمده است و به یک فرد گمنام میگوید: «هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَن تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا» و آن فرد گمنام بگوید: «إِنَّكَ لَن تَسْتَطِيعَ مَعِيَ صَبْرًا» (تو هرگز نمىتوانى همراه من شكيبايى كنى. (کهف، ۶۷))؛
🔸 یعنی مگر این رقم حرف زدن، شوخی است! دوباره آن نبی اصرار میکند که «سَتَجِدُنِي إِن شَاءَ اللَّـهُ صَابِرًا وَلَا أَعْصِي لَكَ أَمْرًا» (اگر خدا خواهد شكيبا خواهى يافت و در هيچ كارى تو را نافرمانى نخواهم كرد. (کهف، ۶۹))
🔹 فرد گمنام میگوید: «فَإِنِ اتَّبَعْتَنِي فَلَا تَسْأَلْنِي عَن شَيْءٍ حَتَّى أُحْدِثَ لَكَ مِنْهُ ذِكْرًا (پس اگر از پى من آمدى، از چيزى سؤال مكن تا خود از آن با تو سخن آغاز كنم. (کهف، ۷۰))
🔸 یعنی اینجا با حوزه فرق میکند، نمیشود که بخواهی خیلی سؤال بکنی. در حوزه، سوال و جواب بسیار، یک صفت ارزشمند است؛ اما اینجا این حرفها نیست. اینجا فضایش غیر از فضای مراحل عادی علمی است. جدل و بحث، در اینجا نیست. قرآن خیلی زیبا حد و حدود علوم را جدا کرده است.
کد 832
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #شب_قدر #شب_یلدا
💠 ظرفیت نامحدود رشد انسان با درک لیلةالقدر
🔻قرآن چگونه راه را بهتر از اين تبیین کند که براي مسلمان راه رشد باز است؟ اگر همت کند میتواند در«لَيْلَة الْقَدْرِ»، گذشته خود را اصلاح کند و چشم انداز خوبی برای آینده ترسیم کند. ما نمونههاي آن را ميبينيم.
🔹در ايران باستان الگودهي چگونه بوده؟ اهتمام به چه بوده است؟ به شب يلدا. شب يلدا چهقدر از شب قبل آن بزرگتر است؟ يک دقيقه. همينطور دور هم بنشينند و اين شب يلدا را بزرگ بشمارند. شب يلداي قرآني چيست؟ شب يلداي قرآني ميگويد: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ». محدود به هزار ماه هم نميکند. ميگويد: اگر توانستي «لَيْلَةُ الْقَدْر» را درک کني، «خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» ميانگين آن بيش از شصت هزار برابر يک ليله است.
🔸 اينقدر ظرفيت را خداي متعال براي رشد انسان بزرگ گرفته است. هر درک ليلةالقدري يک عمر طولاني است. ديگر چه کسي ميتواند در اين دايره عقب بیفتد؟ ديگر خداي متعال چگونه راه رشد را باز کند و مکرّر در اين آيات به مغفرت و رحمت سوق بدهد؟
🔹 سازه خلقت را بر پايه حکمت حکيمانه خود قرار داده، بهگونهاي که همه مردم رو به نجات و رشد باشند، رو به درک خير باشند. وقتي ظرفيت را اينگونه تعريف ميکند «إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ» دیگر چگونه راه را براي بشر باز کند؟ چگونه طرح دوستي با بشر بيندازد؟ فقط يک حرکت همراه با نيت خوب از او ميخواهد.
(منبع: نرمافزار الهادی← مراقبات ماهرمضان)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
✍️ ما در اسلام غیر از مسئله علم و آموزش، دستور فقاهت در تمام شئون دینی داریم. این فقاهتی که در دین و در احادیث وارد شده است - همان طور که علما گفتهاند - اختصاص به فقهِ در احکام ندارد، در تمام مسائل دینی ما موظفیم فقیه باشیم.
🔸 ما باید در توحید فقیه باشیم، در نبوت فقیه باشیم، در امامت فقیه باشیم، در معاد فقیه باشیم، در سیستم اخلاقی اسلام فقیه باشیم، در سیستم اجتماعی اسلام فقیه باشیم، در سیستم اقتصادی اسلام فقیه باشیم؛ در همه چیز مربوط به اسلام باید فقیه باشیم و از آن جمله در احکام اسلام هم باید فقیه باشیم.
📗 استاد مطهری، حق عقل در اجتهاد، ص۹۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثواب صلوات بر حضرت زهرا سلام الله علیها | حجت الاسلام فرحزاد
@ostadfarahzad