eitaa logo
حسین باکند
246 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
967 ویدیو
8 فایل
یادداشت، اخبار و تحلیل های سیاسی یادداشت نویسان و مدیران کانال: حسن باکند: دبیر و کارشناس علوم سیاسی حسین باکند: دبیر و فعال رسانه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
امیر مومنان و منطق تباه "هر کس بیاید، می پذیرم"! -۱ 🔹آقای پزشکیان لا به لای مواضع متناقضش، گاهی هم به نهج البلاغه امیر مومنان (ع)؛ و این معیار، کار ارزیابی را آسان تر می کند. ♦️این نامزد محترم در مناظره دیشب، وقتی با انتقاد درباره حضور اعضای دولت روحانی در ستادش مواجه شد، گفت: "هر کسی به ستاد من بیاید می پذیرم، چون می خواهم رای بگیرم. اما آنچه عمل می کنم سیاستهای مقام معظم رهبری است". 🔹چگونه می شود علی الدّوام از وضعیت اقتصادی انتقاد کرد و در عین حال "هر کس" را در ستاد خود، صرفا با این منطق که "می خواهم رای بیاورم"، پذیرفت؟! ♦️آیا می شود ارکان دولتی که بانی وضع موجود بودند، دور او حلقه بزنند و او باز هم ادعا کند که می خواهد وضع موجود را اصلاح بکند؟! چنین رویکردی با رویکرد امیر مومنان سازگاری دارد ؟! 🔹امیر مومنان (ع) اگر بنا داشت هر کسی را در میان اطرافیان و حامیان بپذیرد، ۲۵ سال از حق خلافت محروم نمی شد. امام اگر سر سوزنی مانند آقای پزشکیان فکر می کرد، از ائتلاف با زر اندوزان و قدرت طلبان و تبدیل شدن به اکثریت در شورای شش نفره باز نمی ماند. ♦️پس از مرگ خلیفه سوم نیز، هنگامی که مردمِ تشنه عدالت، با هیجان تمام با حضرت بیعت کردند، به مشاوران نمی گفت که به مردم خیانت نمی کند. 🔹برخی مشاوران به حضرت می گفتند فعلا چند صباحی با دست بُردگان به بیت المال و مناصب، یا طلب کنندگان آن (از معاویه و عمرو عاص، تا طلحه و زبیر که اتفاقا جزو حامیان بودندند) مماشات کند، یا سهمی به برخی امتیاز طلبان بدهد، تا بتواند پایه های قدرت را محکم تر کند. ♦️جناب آقای پزشکیان! امیر مومنان نگفت چون می خواهم قدرت به دست بیاورم، بنابراین مماشات می کنم و هر کسی را برای افزایش رای و قدرت، در میان اطرافیان خود می پذیرم. 🔹بر عکس، در خطبه ۱۲۶ نهج البلاغه فرمود: "أَ تَأْمُرُونِّي أَنْ أَطْلُبَ النَّصْرَ بِالْجَوْرِ فِيمَنْ وُلِّيتُ عَلَيْهِ وَ اللَّهِ لَا أَطُورُ بِهِ مَا سَمَرَ سَمِيرٌ وَ مَا أَمَّ نَجْمٌ فِي السَّمَاءِ نَجْماً لَوْ كَانَ الْمَالُ لِي لَسَوَّيْتُ بَيْنَهُمْ فَكَيْفَ وَ إِنَّمَا الْمَالُ مَالُ اللَّهِ... ♦️آیا به من امر می‌کنید پیروزی را با ستم بر رعیتی که بر آنها حکومت دارم، طلب کنم؟ به خدا سوگند تا شب و روز برقرار است، و ستارگان یکی پس از دیگری در می آیند چنین نخواهم کرد. اگر مال از آنِ خودم بودُ باز هم میان همه مساوات برقرار می کردم، چه رسد به آنکه مال، مال خداست. @Kayhan_online
هدایت شده از جهش ایران
✅️دکتر جلیلی: 🔹اگر مدیر فرهنگی فرهنگ را خوب نشناسد با اندک چیزی ممکن است دچار خطاها و انحراف شود که هم هزینه ها را از بین ببرد و هم کمک لازم را نکند. 🔹وقتی دبیر شورای عالی فرهنگی بودم نامه ای درباره فیلمی آمد و گفتند خیلی مشکل دارد؛ فیلمنامه را گرفتم دیدم مشکلی ندارد؛ فیلم ساخته شد و خیلی دیده شد و نه تنها به امنیت ملی لطمه نزد بلکه خیلی هم کمک کرد. 🗳 ستاد مجازی دکتر جلیلی | @hamiyan_jalili
هدایت شده از جهش ایران
⭕️ | مدیر فرهنگی باید بداند کتاب و فیلم و تئاتر و رسانه چیست دکتر جلیلی در مناظره سوم: 🔹اگر مدیر فرهنگی خودش یک تولیدکننده فرهنگی نیست حداقل یک مصرف کننده حرفه ای فرهنگی باشد و بداند کتاب و فیلم و تئاتر و رسانه چیست. 🗳 ستاد مجازی دکتر جلیلی | @hamiyan_jalili
هدایت شده از سدید مدیا
19.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جلیلی: امروز یک جوان سوئدی ملاصدرا را با زبان ساده در یوتیوب منتشر می‌کند و کلی بیننده دارد 🔹تولیدات فرهنگی می‌تواند یک جهان را فتح کند. 🔹فرماندهان ایرانی و عراقیِ مقاومت، حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مثل کیان و مختار مقابل داعش ایستادند. ✅کانال اخبار انتخابات👇 https://eitaa.com/joinchat/2896363933Cb60e38cbcb
تفکر دوگانه https://kayhan.ir/001DY1
مفهوم «تفکر دوگانه» جورج ارول (نویسنده معروف کتاب‌های «مزرعه حیوانات» و «1984» که براساس سفارش‌های سازمان سیا، آنها را تهیه کرد)، ساز و کاری را که ایدئولوگ‌ها با آن واقعیت را دستکاری می‌کردند به نمایش گذاشت. تفکر دوگانه، در میان تعاریف دیگر، یعنی «به راستیِ کامل آگاهی داشته باشی و در عین حال به گفتن دروغ‌هایی که با دقت و ظرافت ساخته شده‌اند بپردازی.... از منطق علیه منطق استفاده کنی، از اخلاق عبور کنی، در حالی که ادعای آن را داری». https://kayhan.ir/001DY1
تفکر دوگانه یعنی این که کنگره آزادی فرهنگی که توسط سیا حمایت، مدیریت می‌شد و نهایتا هم با دستان او ذبح شد، همزمان دیکتاتوری جناح راست را حمایت و نصب می‌کند؛ مبارزه‌ای را اعتبار می‌بخشید که به «آزادی مبارز7» لقب می‌گیرد؛ با اصرار بر آزادی به هر قیمتی، آرمان ضد کمونیستی را در [باتلاق] جنگل ویتنام فرو می‌برد؛ با‌ تردستی جایزه صلح نوبل سال 1973 را برای هنری کیسینجر به ارمغان می‌آورد(باعث شد که تام لِرِر8 بگوید که از کمدی بازنشته خواهد شد... https://kayhan.ir/001DY1
🔻اصلح، مقبول نیز شده است: چرخش خاکستری‌ها به این سو 🖊مهدی جمشیدی ۱. پزشکیان نشان داد که برخلاف روحانی در سال ۹۲ و ۹۶، «کشش» و «ظرفیت» رأی بیش از این را ندارد و نمی‌تواند انتخابات را ببرد، بلکه اکنون و در آینده نیز در عرض بقیه قرار گرفته و‌ هم‌رتبه‌ی آنها باید مبارزه کند. او در بهترین حالت، تنها می‌تواند به دور دوم برود، اما قدرت «یکه‌تازی» و «عبور چشمگیر از همه» را ندارد. «شرایط اجتماعی» نسبت به آن زمان، بسیار دگرگون شده و همین امر، کار را بر پزشکیان دشوار کرده است. جامعه‌ی امروز، متأثر از «شهادت رئیسی» است و نمی‌خواهد از او عبور کند، بلکه قصد دارد به گزینه‌ای «همانند رئیسی» رأی بدهد، درحالی‌که پزشکیان، هیچ نسبتی با منطق و الگوی عمل رئیسی ندارد. دلربایی رئیسی از مردم، امکان رأی «جهشی» و «هیجانی» را از اصلاح‌طلبان ربوده و آن را در باتلاق، اسیر کرده است. پزشکیان، امکان صعود چشمگیر را ندارد و در یک حد از پیشروی، محدود و متوقف مانده است. ۲. برخلاف تصور دیگران، جلیلی به دلیل «عدالت‌خواهی» و «ساده‌زیستی»اش توانسته مانند احمدی‌نژاد در سال ۸۴ و ۸۸، رأی بخشی از «خاکستری‌ها» را نیز از آن خود سازد و از بدنه‌ی حامیان ایدئولوژیکش فراتر برود. انتظار تحلیل‌گران این بود که جلیلی، تجربه‌ی سال ۹۲ را تکرار کند و بیش از یک کنشگر درجه‌ی دوم نباشد، اما وی با وجود سال‌ها حاشیه‌نشینی و گم‌نامی، اکنون توانسته به کنشگر «اصلی» و «رأی‌ساز» انتخابات تبدیل بشود. او میان «کار» و «عدالت»، جمع برقرار کرده و از این جهت است که دیگران را پشت سر گذاشته است. رأی او، فزون‌تر هم خواهد شد؛ چون او بیش از همه، همگون و هم‌راستای با «اقتضاهای زمانه‌ی پسارئیسی» است. منطق هویتی زمانه و میل سیاسی جامعه، او را می‌طلبد. جامعه در حال‌وهوای «دوره‌ی پسارئیسی» است و در نسبت با آن، گزینه‌ی مطلوب خود را تعریف می‌کند؛ گزینه‌ای که بیشترین تطابق و شباهت با او را داشته باشد. ۳. برخی تصور کردند که «لایه‌ی خاکستری‌ جامعه»، همواره منطق ثابت دارد و ترجیحاتش، یکنواخت است، درحالی‌که این‌چنین نیست. خاکستری‌های در تجربه‌ی انتخاباتی دهه‌های گذشته نشان دادند که به‌شدت «موقعیتی» و «اقتضائی» رأی می‌دهند و این‌گونه نیست لیبرالیسم سیاسی و فرهنگی، آنها را برانگیزاند و آرمان‌گرایی برای آنها دافعه داشته باشد. تجربه‌ی انتخاباتی احمدی‌نژاد و رئیسی، نشان داد که آنها به این سو نیز چرخش دارند؛ کافیست گزینه‌ی انقلابی بتواند تصویری از «عدالت‌خواهی» و «ساده‌زیستی» و «گره‌گشایی‌»اش در ذهن و‌ دیده‌ی آنها ترسیم کند. اگر چنین شود، جریان‌های تکنوکرات و لیبرال، به‌آسانی به حاشیه خواهند رفت. امروز جلیلی در ساختن چنین روایت و تصویری از خود، تا حدود زیادی موفق بوده و گذر زمان نیز تا انتخابات، این امر را بسط خواهد داد. ذائقه‌ی سیاسی خاکستری‌ها، متأثر از شهادت رئیسی، هم‌رنگ و هم داستان با انقلابی‌های رادیکال شده است و این فرصت اجتماعی، یک پنجره‌ی سیاسی و انتخاباتی را به روی آنها گشوده است. ازاین‌رو، باید به‌جای هراس‌افکنی از احتمال رأی‌آوری گزینه‌ی اصلاحات و مایل‌شدن به نگاه تقلیل‌گرایانه‌ی برآمده از صالح مقبول، کوشید بر سبد رأی اصلح مقبول افزود. شرایط زمانه و اقتضای جامعه، چنین امکانی را برای ما فراهم کرده است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
گروه خون
امیر مومنان و منطق تباه "هر کس بیاید، می پذیرم"! -۲ 🔹شرط عدالت، مرزبندی با تضییع کنندگان آن است. به همین دلیل هم وقتی با خیرخواهی، از امام خواسته می شد فعلا سراغ امویان نرود یا با آنها ائتلاف تشکیل دهد، این آیه شریفه سوره کهف را تلاوت می کرد: "وَ ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً. من گمراهان را به یاری نمی گیرم". ♦️اصلا چه کسی از طلحه و زبیر به امام نزدیک تر؟ هم خویشاوند بودند، هم صحابی رسول خدا (ص)، هم مجاهدان مجروح میدان های جنگ، هم معترضان به بی عدالتی های دوران خلیفه سوم! امام هم که حمایت لازم داشت. پس چرا دست رد به سینه آنها زد و موجب برپایی جنگ جمل شد؟ 🔹چون آنها امتیاز ویژه از قدرت و بیت المال می خواستند. و هیچ تفاوتی با اشرافیت اموی نداشتند. شورش بعدی آنها نیز درستی قضاوت امام را نشان داد. ♦️مضحک ترین رویداد این بود که مدعیان عدالت خواهی با اطرافیان خلیفه سوم (عزل شدگان از قدرت) که بانی وضغ موجود بودند، ائتلاف کردند و با این وجود مدعی حق و عدالت شدند. 🔹امام درباره این ائتلاف شوم (بانی وضع موجود و در عین حال معترض به آن و مدعی اصلاح و تغییر) فرمود: "انهم لیطلبون‌ حقا هم ترکوه و دما هم سفکوه. همانا آنها حقی را مطالبه می‌کنند که‌ خودشان ترک کردند و قصاص خونی را می‌خواهد که خودشان ریختند. (خطبه ۲۲ نهج البلاغه) ♦️اما نکته آخر. آقای پزشکیان می گوید با مردم صادق باشیم. خوش بینانه می گوییم که این باور اوست. اما این چه نوع صداقتی است که ایشان، نمودار های اقتصادی ساخته و پرداخته توسط برخی فعالان ستاد را سر دست می گیرد که فارغ از درستی جزئیات، از ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ شروع می شود؟ 🔹ایشان چرا سه سال عملکرد موفقیت آمیز دولت شهید رئیسی را با سه سال آخر دولت آقای روحانی -که بدترین رکورد های اقتصادی را به ثبت رساند- مقایسه نمی کند؟ ♦️اصلا آیا دولتمردان روحانی که ستاد پزشکیان را قبضه کرده اند، چنین اجازه ای به او می دهند؟ متاسفانه او در این ستاد، محکوم است و نه حاکم. منفعل است نه فعال و تصمیم گیر. و این، شرط رجل سیاسی- مذهبی و مدیر و مدبر بودن را زیر سوال جدی می برد. @IMANI_mohammad
هدایت شده از چراغ💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر دیگری از استقبال چشمگیر مردم اصفهان از سعید جلیلی✌️🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/dr_jalili44
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد ✍️ ‏هر رأی در انتخابات رأی به جمهوری اسلامی است. 🔹‏تمام… 🆔 @Masaf