🔅دعوت به تمرین دستهجمعیِ انتقام؛ در چالش با کارشناسی مادیِ مخالف انتقام🔅
🔹نه فقط چهرهی مردمی که در تشییع پیکر حاج قاسم شرکت کردند که حتی حالتِ عابرانی که اخبار سیما با آنها مصاحبه کرد، یک تصویر واضح و واحد را نشان میداد: ترکیبی از حزن همگانی و خشم دستهجمعی در یک ملت. چنین ترکیبی معمولاً وقتی ساخته میشود که شخصیت و هویتِ یک جامعه ضربه خورده باشد. جامعهای که با انقلاب اسلامی، تغییر هویت داده و نفرت از اجنبی/ظالم/مستکبر/کافر و مبارزه با آن، به بخشی اساسی در وجدان عمومیش تبدیل شده.
🔹اگر خمینی کبیر با ساقطکردن شاه، نوکر امریکا را از ایران بیرون کرد و عملاً «دو گانه شرق و غرب مادی» را به «#دوگانه_اسلام_استکبار» (ر.ک بیانیه گام دوم) تغییر داد، این بدان معناست که نظام اسلامی، مهمترین ملاک مشروعیت و هویت خود و جامعه را به ایجاد امنیتِ «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی» برای کلمه توحید در مقابل حملاتِ «بتپرستی و جاهلیت مدرن» (دینِ دنیاپرستی) تعریف کرده؛ پس به حکم فطرت، وجدان مستضعفین عالم به سوی انقلاب معطوف شده و مرزهای جمهوری اسلامی عملاً تا قلوب ستمکشیدهی آنها تسری یافته. لذا رهبری برای حفظ و تداوم میراث امام، بخش بزرگی از قدرت امریکا در منطقه را نیز از خاورمیانه بیرون کرد و به تعبیر مکرر امریکاییها، ایران یک «نظام انقلابی» باقی ماند و به یک «بازیگر مسئولیتپذیر در دهکده جهانی» تبدیل نشد.
🔹روشن است که مهندس تداومِ این دوگانه اسلام_استکبار در مقیاس منطقه و در عرصه سیاسی و نظامی و امنیتی و بزرگترین چهرهی کف میدانِ این درگیری، کسی نبود جز #حاج_قاسم_سلیمانی که هویت امریکا در خاورمیانه را عملاً لگدکوب کرد و لذا بعد از شهادتش، ترامپ پرچم امریکا و نماد هویت ایالات متحده را توییت کرد. پس ریختهشدن خون حاجقاسم قویترین برهان عملی بر انقلابیماندنِ نظام جمهوری اسلامی و خلوص رهبری و همکارانش در تداوم چهلسالهی هویتی است که بر مبنای درگیری اسلام با کفر و استکبار تعریف شده و البته به همین دلایل، مقیاس ضربه دشمن، در سطح ضربه به هویت انقلاب است.
🔹از این منظر، تصمیم امریکا از مکر پیچیده ای ناشی میشود: بعد از شکستهای مکرر (تسلیمنشدن ایران در برابر شدیدترین تحریمها، تحقیر شدن امریکا پس از رد میانجیگری ژاپن، افتضاحِ بیپاسخگذاشتن اسقاط پهپاد، شکستِ موجسواری بر اعتراضات آبان و...) که در برآیند خود معنایی جز دست برتر ایران در جنگ ارادهها ندارد، بهترین گزینه میشود هدفگرفتنِ همان هویت ملی که حاجقاسم سالها آن را نمایندگی میکرده. اینجاست که به زعم دشمن، نظام تصمیمگیری در ایران، میان دو محذور «پاسخ متناسب با ضربه هویتی و در نتیجه احتمال بالای آغاز جنگ» و «پاسخ نامتناسب با ضربه هویتی و در نتیجه پذیرش برتری امریکا در جنگ ارادهها» گرفتار میشود.
🔹پس #انتقامی که واقعا سخت نباشد، نه تنها هویت انقلابی ملی را دچار سرشکستگی خواهد کرد بلکه دست برتر در تعیین میدان و قواعد درگیری را در اختیار امریکا قرار خواهد داد. در واقع این یک موقعیت درجه یک در جهت «#تمرینِ_دستهجمعیِ_انتقام_گسترده» برای حفظ و ارتقاء هویت انقلاب است؛ چیزی که توانمندی یک جامعه دینی در انجام آن، حرکتش را در جهت «#ظهور_منتقم» با سرعتی تصاعدی بالاخواهد برد.
🔹اما نباید در این میان #بزرگترین_مانع_انتقام را به فراموشی سپرد: #محاسبات_کارشناسی_مادی که هنگام تصمیمگیری به نرخ دلار، میزان صادرات و واردات تکنولوژی و سرمایه، خطراتِ متوجه به زیرساختهای توسعه، بمباران و از بینرفتنِ میلیاردها دلار و دههها تلاش برای سازندگی و وابستگی مردم به سبک زندگی و رفاه غربی اشاره میکنند. یعنی همان چالشی که نقش اصلی را در پذیرش قطعنامه و نوشیدن جام زهر توسط امام راحل داشت و بدلیل عدم تمرکز نخبگان بر یافتن پادزهر، همواره جمهوری اسلامی را در ایجاد امنیتِ «فرهنگی و اقتصادی» برای کلمه توحید، دچار چالش کرده و مانع تسرّی دوگانه اسلام _ استکبار از عرصه سیاسی، به عرصه فرهنگی و اقتصادی شده. اما سرپیچی از این محاسبات و قبول ریسک برای گسترش دایره #انتقام و نیفتادن در دام ترامپ برای واکنش محدود و تصنعی، همان چیزی است که میتواند ما را از این مدار بسته نجات دهد و با شکستن ابهّت توصیههای کارشناسی مادی، فضا را برای نقد و تغییر و جایگزینی آنها فراهم کند.
🔷 خلاصه اینکه: تاریخ، معطل ماست تا موانع پیچیدهی خونخواهی را بشناسیم و #مردِ_انتقامِ_گسترده شویم و آدابدانِ خونخواهیِ همهجانبه؛ که اباجعفر علیهالسلام فرمود: «به خدا قسم [گرچه] قاتلان اباعبدالله کشته شدند [اما] هنوز خونخواهی حسین انجام نشده است» (کاملالزیارات/ص63)
✍ حسینیه اندیشه
#حاج_قاسم_سلیمانی
#تمرینِ_دستهجمعیِ_انتقام_گسترده
#محاسبات_کارشناسی_مادی
✅ @HossiniehAndisheh
🔷 قدرت روحی مؤمن برای خطرپذیری در سطح اجتماعی؛ بالاترین اسلحه
🔅آیت الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
🔹 در انقلاب ما چه در جنگ، چه در مقابل شاه، خون بر شمشیر پیروز بود، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام انسان را تبدیل به اسلحه میکند، آن هم بالاترین اسلحهها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. قدرت روحی مؤمن و به استقبال خطر رفتن و «ریسک خطر» را به حداکثر رساندن به صورت اجتماعی، از کلیه آیاتی که درباره قتال با کفار هست، در قرآن ظاهر است. مسئله، مسئله معامله با خدا است؛ خدا طرف خرید است.
🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که بهصورت برتری تحرک سازمان درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است. یقین مؤمنین که در آن یک ذره اضطراب نیست، نسبت به یقین کفار به دنیا که در جنگ، احساس به خطر افتادن آن (دنیا) را میکنند و سراسر از خوف و اضطراب میشوند و تن به اضطراب کوچکتر میدهند؛ و وقتی به مرگ میرسند که اضطراب بزرگتر است، قدرت تصمیمگیری آنها شدیداً تضعیف میشود.
🔹 به حداکثر رساندن ریسک خطر، اگر خلق و خوی همه یک ملت و مجموعه شد، تکنولوژی متناسب با خودش را برای توسعه قدرت میطلبد. سنخ تکنولوژی نظامی آن با سنخ تکنولوژی کسی که میترسد از جان خود و ریسک را به حداقل میرساند متفاوت است.
🔸 این دو ماشین جنگی، لوازمشان یکی نیست. اینجا تشریفاتی برای رئیس نمیخواهند. رئیس با همه مؤمنین داخل یک صف میایستد، نماز میخواند، یک گونه وضو میگیرد. بر خلاف دستگاه کفار که الگوی خوراک، خواب، نشست و برخاست، و امنیت رئیس را متفاوت میگذارند، تا وجودش را طوری بکنند که دیگران بپذیرند که باید فدای او بشوند. [در سازمان ایمانی] چنین چیزی نیست. مدیر جنگ، راسختر از همه، جلوی دشمن است.
🗄 کد پژوهش 186 - جلسه 3 (1372)
#حاج_قاسم_سليمانی
#خطرپذیری_اجتماعی
#جنگ_اعتقادی
#شهادت_طلبی
#یقین_اجتماعی
#انتقام_سخت
✅ @HossiniehAndisheh
🔴 اطلاعیه
🔅با توجه به سخنان اخیر ریاست محترم جمهور (26 دی 98) درباره ارتباط منطقیِ بین «روابط خارجی حسنه با قطبهای توسعه» و «شکوفایی اقتصاد ملی»، باید توجه داشت این تحلیل برآمده از عقلانیت و معادلات کاربردی علم اقتصاد رایج و «الگوی توسعه پایدار و همهجانبه» میباشد و «حسینیه اندیشه» ضمن آنکه همگان را به کنارگذاشتنِ برخوردهای سیاسی و جناحی با این نوع سخنان دعوت میکند، در پاسخ به مطالبه ریاست محترم جمهور (ارائه مدل اقتصادی بدون "محوریت" ارتباط با قطبهای توسعه جهانی)، جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» را منتشر مینماید.
#انتقام_سخت
#قوی_شدن
#شکستن_موانع_انتقام_سخت
#قطع_وابستگی_به_اقتصاد_جهانی
✅ @HossiniehAndisheh
👇👇👇👇
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔴 اطلاعیه 🔅با توجه به سخنان اخیر ریاست محترم جمهور (26 دی 98) درباره ارتباط منطقیِ بین «روابط خارجی
«اقتصاد مقاومتی» با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی ـ حسینیه اندیشه.pdf
462.3K
📒جزوه «کلیات طرح پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تعریف جدید از درونزایی و برونگرایی» (قطع وابستگی به اقتصاد نظام سرمایهداری)
#انتقام_سخت
#قوی_شدن
#شکستن_موانع_انتقام_سخت
#قطع_وابستگی_به_اقتصاد_جهانی
✅ @HossiniehAndisheh
13981104-Shab01-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_1.mp3
15.04M
🎙صوت سخنرانی #شب_اول_فاطمیه
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
☑️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
🗓جمعه، 4 بهمن 98
✅ @HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🎙صوت سخنرانی #شب_اول_فاطمیه 🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ» ☑️ حجت الاسل
📝 #چکیده_شب_اول سخنرانی فاطمیه 1441 (4بهمن98)
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
▪️حجت الاسلام محمدصادق حیدری
🔹مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه اخیر، به ضرورت یادآوری #ایّام_الله و جلوگیری از فراموشی آن در غبار اتفاقات دیگر تأکید فراوانی نمودند. #ایّام_الله روزهای ظهور غلبهی دستگاه خدای متعال است که در آن دست قدرت خداوند دیده میشود.
🔸با این معیار #عید_غدیر نیز - به عنوان عیدالله الاکبر- یوم الله به شمار رفته و فراموشی آن از جملهی فراموشی #ایام_الله به حساب میآید؛ خصوصا با همهی تأکیدهای مکرّر و اتمام حجّتهای متعدد بر حق جانشینی ایشان. البته ابلاغ ولایت توسط پیامبر(ص) در روز #غدیر، یکی از این اتمام حجتها به شمار میآید و باید معجزات تکوینیای چون فرود آمدن ستارهی آسمان در منزل امیرالمومنین(ع) را نیز به چنین اتمام حجتهایی افزود. روایاتی که در توضیح شأن نزول سوره نجم در مصادر روایی شیعه و اهل سنت وارد شده است، اشاره به چنین معجزه تکوینیای دارد.
چطور این فراموشی به جایی میرسد که بلافاصله بعد از رحلت نبی اکرم(ص)، غصب خلافت صورت میگیرد و به آن اکتفا نشده بلکه آن چنان مصائب سنگینی را نیز بر سر حضرت زهرا(س) درمیآورند؟!
🔹درس گرفتن از حوادث پس از رحلت پیغمبر(ص)، برای جلوگیری از تکرار آن در «عصر غیبت» و جلوگیری از فراموشی #ایام_الله بسیار بااهمیّت است.
🔸رسول اکرم(ص) در نهضت خود برای آن که کلمه #توحید را محقق کنند و #امنیت را برای خداپرستی و توحید فراهم نمایند، با همه صاحبان مناصب اجتماعی-چه نزدیک و چه دور- درگیر شدند و وقتی سرشان را بر زمین گذاشتند همه کسانی که صاحبان این #روابط_اجتماعی بودند و منتفع از آن بودند، آماده بودند که انتقام کامل و تمام عیاری از نزدیکترین افرادِ به این نهضت و به این شعار بگیرند. مظهر درگیری با آن قدرتها پس از نبی اکرم(ص)، حضرت امیرالمومنین(ع) بودند. در نظام #قبیله_محور، اگر فردی از قبیلهای کشته میشد تمام آن قبیله خون خواهش میشدند و عظمت و اقتدار قبائل اساسا به چنین امری تعریف میشد، به همین دلیل کسی جرئت درگیری و قتال با مشرکین را نداشت و تنها کسی که با شجاعت پا در میدان میگذاشتند امام علی(ع) بودند. به همین دلیل از او کینه بر دل داشتند و تمایل نداشتند که او ولی و خلیفه پس از پیغمبر گردد و پس از رحلت پیغمبر(ص) افرادی با تکیه بر جامعهشناسی دقیق، بر موج این کینه و نفرت ِحاصل از به هم خوردن هویتها و مناصب و #روابط_اجتماعی، سوار شدند و فضای اجتماعی را به گونه ای مدیریت کردند که حضرت ولایت جامعه را به عهده نگیرند.
🔹با این اخلاق #قبیله_محوری که مظهر دنیاپرستیِ روسای قبائل بود و با آن حاکم و محکوم و #نظم_اجتماعی درست شده بود، قرنهای متمادی امم مختلفی فریب خورده بودند اما پیامبر اکرم(ص) به همراه امیرالمومنین(ع) در 13 سال این رابطه جهانی- و نه فقط #رابطه_اجتماعی- را شکستند و توانستند حکومتی را تأسیس کنند.
🔸#انقلاب_اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و با همراهی ملت ایران، توانست با تمسک به راه نبی اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع)، روابط سیاسی مدرن مادی و دوگانه «یا شرقی یا غربی» را شکسته و اسلام را از خرده فرهنگ به یک طرف معادلات جهانی تبدیل کند و دوگانه «اسلام و استکبار» را در عالم جایگزین نماید و توانسته است با وجود -به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم- «وسوسههایی که غیرقابل مقاومت به نظر میرسیدند» 40 سال مقاومت کند و باقی بماند.
🔹اما خطر آن وسوسه ها همچنان ما را تهدید میکند؛ چرا که روابط سیاسی،فرهنگی،اقتصادی مادی جهانی همچنان به صورت همه جانبه ما را در معرض تغییر سیرت انقلابی مان قرار می دهد و میتواند #ایام_الله را به فراموشی بسپارد و این گونه آن قدرت الهیای که ایجاد شده است در معرض خطر قرار بگیرد.
☑️ ان شاء الله تفصیل این مطلب در جلسات آینده توضیح داده خواهد شد.
✅ @HossiniehAndisheh
13981105-Shab02-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_.mp3
12.48M
🎙صوت سخنرانی #شب_دوم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
☑️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
🗓شنبه، 5 بهمن 98
✅ @HossiniehAndisheh
عنوانگذاری محتوایی بیانات حضرت آقا در نماز جمعه 27 دی98.pdf
724.5K
📝عنوانگذاری محتوایی برای «فهم قاعدهمندِ» بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعه 27 دی 98
🔆 یادآوری « #ایام_الله» در حوادث اخیر از طریق:
#شناسایی_ایام_الله،
#ارزش_گذاری_ایام_الله،
#جلوگیری_از_فراموشی_ایام_الله،
#تعیین_مسئولیت_در_برابر_ایام_الله در مقیاس #ایران و #جهان_اسلام
✍ حسینیه اندیشه
✅ @HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
📝عنوانگذاری محتوایی برای «فهم قاعدهمندِ» بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعه 27 دی 98 🔆
🔴🔴🔴
هرگونه بهرهبرداری، انتشار، تکثیر و استفاده از این متن، با نام هر شخص و هر سازمان و هر نهادی بلامانع است (با رعایت امانتداری در حفظ محتوای آن)
در صورت لزوم به فایل word آن به مدیر کانال پیام ارسال نمایید
13981106-Shab03-Fatemieh2-02Sokhanrani_Heydari_0.mp3
17.89M
🎙صوت سخنرانی #شب_سوم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
☑️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
🗓یکشنبه، 6 بهمن 98
✅ @HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🎙صوت سخنرانی #شب_دوم_فاطمیه 🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ» ☑️ حجت الاسل
📝#چکیده_شب_دوم سخنرانی #فاطمیه 1441 (5بهمن98)
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
▪️حجت الاسلام محمدصادق حیدری
🔹نبی اکرم(ص) بوسیله کمک و حمایت امیرالمومنین(ع) با #روابط_اجتماعی مادی حاکم درگیر شد. لذا همه کسانی که با نهضت نبوی مناصب و مشتهیات خود را از دست داده بودند، احساس میکردند با این انقلاب، فرمانشان دیگر جریان نمییابد و کم کم زیردستانشان جرئت مقابله با آنان پیدا میکنند. لذا مدتها قبل از رحلت پیامبر(ص)، برای تشکیل امت نفاق تلاش کردند و پس از رحلت ایشان، از فرصت پیش آمده استفاده خود را نمودند و میوه مد نظر خود را چیدند و سقیفه را رقم زدند و درنتیجه نه تنها همه اتمام حجتها و مظاهر قدرت الهی فراموش گردید بلکه تا جنایت شهادت حضرت زهرا(س) نیز پیش رفتند.
🔸اساسا سقیفه بنی ساعده، صرفا یک سایهبانی که زیرش چند نفر جمع بشوند نبود بلکه مظهر #روابط_اجتماعی قبیلهمحور بود. «سقیفه» مرکز تصمیمگیری فرهنگِ قبیلهمحور نسبت به اوضاع «مدینه» بود. در برخی از روایات منقوله ائمه معصومین(ع)، آمده است که مردم پس از رحلت پیامبر(ص) به جاهلیت بازگشتند و حتی انصار به هنگام بیعت با «سعدبن عباده» در «سقیفه بنی ساعده»، همان رجزها و شعارهای دوران جاهلیت را در تجلیل او میخواندند.
🔹انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی ملت ایران، #روابط_سیاسی_مادیِ «یا شرقی،یا غربی» را شکست و دوگانه «اسلام و استکبار» در جهان حاکم کرد؛ لذا همان گونه که پس از نهضت نبوی جنگهای متعدد ایجاد شد، دشمنان انقلاب نیز بحرانهای امنیتی و جنگ تحمیلی را بر کشور ایران تحمیل نمودند.
🔸پس برای دعوت به توحید، باید #نظم_اجتماعی_مادی شکسته شود تا منطقه تنفسی برای پرستش خداوند ایجاد گردد و از آن جا که نظم اجتماعی حاکم، صاحبانی دارد قطعا به مقابله میپردازند و جنگ هایی به پاخواهند کرد.
🔹اگر به گفت و گوهای برخی اصحاب با نبیاکرم (ص) پیش از جنگ بدر مراجعه کنیم میبینیم که عده ای از آنان نیز پس از تصمیم نبی اکرم برای جنگ با سپاه قریش ترسیدند و به پیامبر(ص) میگفتند که در مقابل ما قبیله قریش با تمام عظمت و قدرتش است که تا کنون ذلیل نشده است. در جنگ تحلیلی نیز این شبهات به نحو پیچیدهتری مقابل ما قرار گرفت و عده ای بر اساس عقلانیت کلاسیک نظامی میگفتند: «چطور با ارتش صدام بجنگیم که از نظر قدرت نظامی، بر ما غالب است؟! تمام قدرتهای جهانی از او حمایت میکنند، جنگ افزارهای سنگین و مختلفی در اختیارش قرار دادهاند و همچنین از جهت اطلاعاتی، قویترین سرویسهای جاسوسی دنیا او را پشتیبانی مینمایند. اما در مقابل، ارتش ما فروپاشیده است، فرماندهان ارشدش رفتهاند و استفاده از ابزارهای جنگی را نیز بلد نیستیم. چرا که تا کنون ارتش وابسته به مستشاران آمریکایی بوده است».
🔸در این فضا با توجه به دستور امام راحل که باید زمینهای از دست رفته باز پس گرفته شود، در نیروهای مومن انقلابی شجاعتی ایجاد شد که توانستند در معادلات جنگ و علم جنگیدن به صورت تجربی و میدانی تغییراتی انجام دهند. لذاست که در نوشتههای امثال شهیدحسنباقری میبینیم که میگوید: «این نحوه جنگیدن فایده ای ندارد و باید استراتژی جنگ را عوض کرد». این همان شجاعتی است که در عقلانیت و روابط کلاسیک نظامی دست میبرد و عقلانیت جنگی و طراحی عملیات را بر محور شهادتطلبی عملا تغییر میدهد.
🔹پس رقم خوردن ایام اللهِ فتح خرمشهر ــ که امام گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ــ به خاطر آن بود که جلوی قدرت عینی روش مرسوم جنگیدن در جهان تسلیم نشدیم بلکه در آن تغییراتی صورت گرفت؛ نه این که صرفا با شعار یا حسین و با اخلاص پیروزیها رقم بخورد بلکه همان طور که رهبری برای #شهید_قاسم_سلیمانی فرمودند، این شجاعت روحی و اخلاص با «تدبیر» ترکیب شده بود. این تدبیر یعنی به این نتیجه برسید که برای شهادت طلبی چه لوازم عقلی و تخصصی و علمی و تجربی و میدانی ایجاد بکنید. این با جنگیدن برای حفظ جان که در جنگهای کلاسیک رائج است، خیلی تفاوت دارد .
✅@HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🎙صوت سخنرانی #شب_سوم_فاطمیه 🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ» ☑️ حجت الاسل
📝#چکیده_شب_سوم سخنرانی #فاطمیه 1441 (6بهمن98)
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
▪️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔹در روایتی منقول از امیرالمومنین(ع) وقتی سائل از علت کنار گذاشته شدن ایشان و حاکم شدن خلیفه سوم پرسش میکند و از حضرت میخواهد تا تلاش نماید که حکومت را به دست بگیرد؛ حضرت پاسخ میدهند: «آیا فکر میکنی که اگر مردم را به خود دعوت کنم 10 درصد آنان با من بیعت میکنند؟! من امید ندارم حتی 2 درصد آنان بیعت بکنند. چنین اتفاقی به این دلیل است که مردم به قریش مینگرند و قریش میگوید: اهل بیت(ع) خودشان را افضل از دیگران و اولیای امر میدانند و برای ما هیچ سهمی از قدرت قائل نیستند لذا اگر آنان به قدرت برسند به هیچ کس سهمی از قدرت داده نمیشود ولی اگر در غیر آنان باشد قدرت بین آنان میچرخد.
🔸اصحاب سقیفه همانند همه منافقین در ابتدای امر #روابط_کفر_آمیز قبیلهمحور را به صورت علنی و صریح مطرح نکردند بلکه آن روابط را در پوششی دینی یعنی «شورای مسلمین» مطرح نمودند و همین شورا وسیله تبدیلی برای آشکار شدن قبیله محوری گردید.
🔹در عصر حاضر نیز به تعبیر #بیانیه_گام_دوم: «شرق و غرب مادی جهان را به خود تقسیم کرده بود» و قدرت و آیات الهی و حقانیت دین را به انزوا برده و آن را خرده فرهنگ کرده بود. زیرا تأمین حتی سادهترین نیازهای زندگی مردم مثل نان و آب محتاج « #علم، #تکنولوژی و #سرمایه » فراوان است که تأمین این 3 در دست ابرقدرتهای شرق و غرب بود.
🔸اما حضرت امام(ره) با تکیه به قدرت الهی و #ایمان مردم ایران و با طرح شعار «نه شرقی و نه غربی»، این الزام عینی و ادبیات علمیاش را شکست. به عبارت دیگر هیبت #کفر_مدرن جهانی شکسته شد. بله؛ حکومت اسلامی نیز مسئول تأمین نیاز مادی مردم هست ولی آیا زندگی مادی «محور» باشد یا «تابعی» باشد از پرستش خدای متعال و قدرت مؤمنین در مقابل قدرت کفر؟
🔹قدرتهای استکباری جهان پیش بینی میکردند انقلاب اسلامی بیشتر از 6 ماه دوام نمیآورد چون میدیدند که برای تأمین نیازمندیهای مردم، بهرهمندی از علم و سرمایه و تکنولوژی ضروری است و نظام اسلامی نیز با صاحبان این ضروریات درافتاده، بنابراین تاب مقاومت نخواهد داشت. ولی همان طور که در #بیانیه_گام_دوم آمده است: نظام اسلامی «در برابر همه وسوسههایی که غیرقابل مقاومت به نظر میرسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرد»؛ اساسا کارآمدی نظام هم با همین امر معنا مییابد.
🔸به نظر میرسد شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی، حجت الهی بر حقانیت نظام اسلامی بود چرا که با وجود همهی این وسوسهها و الزامهای عینی برای زندگی در قرن حاضر، به گونهای در پیگیری آرمانهایش مصر بوده و با نظام استکبار درگیر شده است که آنان مجبور شدند علنا یک مقام رسمی کشور را ترور کنند. این بیانگر اوج #اخلاص و #صداقت رهبری از یک طرف و اوج #ایمان و #غیرت_دینی ملت ایران از طرف دیگر است.
🔹اخلاص و ایمان مقام معظم رهبری یک اخلاص و ایمان ساده فردی نیست بلکه عظمتش به میزان عظمت کثرات موضوعاتِ #اداره_کشور است که در همه این موضوعات به ایشان فشار میآورند تا از این آرمانها دست بردارد، ولی ایشان با صداقت و بدون پشتیبانیِ دستگاههای علمی کشور، بر آنها ایستادگی کرده و نتیجهاش تولید قدرتی شده است که دشمنان مجبور شدند برای مهار این قدرت، آن جنایت بزرگ را مرتکب گردند و «فضاحت آمریکایی» را در جهان به بار آورند و البته #ایام_الله دیگری برای امت محمد و آل محمد(ص) رقم بخورد.
✅@HossiniehAndisheh
13981107-Shab04-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
15.24M
🎙صوت سخنرانی #شب_چهارم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
☑️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
🗓دوشنبه، 7 بهمن 98
✅ @HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🎙صوت سخنرانی #شب_چهارم_فاطمیه 🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ» ☑️ حجت الا
📝#چکیده_شب_چهارم سخنرانی #فاطمیه 1441 (7بهمن98)
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
▪️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔹گفته شد که «قبیله محوری» (به عنوان #روابط_سیاسی حاکم بر جهان در آن دوران) نقشی اساسی در فراموشی و به انزوا بردن #ایام_اللهی همانند غدیر داشت و موجب هجوم به خانه وحی و در نتیجه شهادت حضرت زهرا(س) شد. در تایید این مهم، وقتی یکی از جوانان ایرانی از «حذیفه» ــ استاندار مدائن در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) ــ میپرسد: «این اصحاب رسول خدا که صحیفه ملعونه را نوشتند چه خصوصیتی در آنها بود که همه مردم به سبب اینان نظرشان عوض گردید و دگرگون شدند؟» حذیفه پاسخ داد: «آنان رؤسای قبائل بودند که عده زیادی از مردم با آنان بودند و اطاعتشان میکردند».
🔸در زمانی که روابط سیاسی حاکم بر جهان به دست شرق و غرب مادی و دنیاپرست افتاده بود، #یوم_الله 22 بهمن رقم خورد و این #روابط_مادی را شکست و لذا «فرعونهای آرمیده در تخت قدرت» احساس خطر کردند و بر حذف فیزیکی انقلاب از طریق روابط و تخصص و علمِ حاکم بر «جنگ» متمرکز شدند که سختافزارهای نظامی پیچیده و گرانقیمت در آن محوریت داشت.
🔹اما با وجودِ عدم بهرهمندی ایران از سخت افزارهای نظامی پیچیده، توانستیم انگیزههای #شهادت_طلبانه را به منشأی برای تغییر در #روابط_نظامی و جنگی موجود تبدیل کنیم و آن را عامل پیروزی خود قرار دهیم. البته این بدان معنا نیست که با وجود شهادتطلبی به ابزار نیاز نداریم بلکه شهادتطلبی ابزار جدیدی برای خود تعریف میکند؛ به عنوان مثال وقتی عنصر شهادتطلب با ابزار سادهی «موتورسیکلت همراه آرپیجیزن» ترکیب شد، توانست کارآمدی یک تانک پیشرفته را خنثی کند.
🔸تغییر در #طراحی_نقشههای_عملیاتی نیز از جمله عناصر دیگر رقم زننده موفقیتهای ما در جنگ تحمیلی بود به عنوان مثال: به جای حمله به خط اول دشمن، خط دوم و سوم او را مورد هجوم قرار دادیم. البته این کار بسیار پر ریسک، نیازمند به اطلاعات دقیق از جغرافیای تحت تسلط دشمن بود و به همین دلیل خود فرماندهان در اطلاعات عملیات و بررسی خطوط دشمن حضور پیدا میکردند تا در این عملیاتهای بیسابقه و پرخطر، شخصا هدایت نیروهای خودی را به عهده بگیرند. البته این نوآوریهای معجزگون، برخاسته از تجارب میدانی بود و تبیین آن، نیازمند بررسیهای عمیق و مدیریت صدها پایاننامه است.
🔹علیرغم تحقق #ایام_الله در جنگ تحمیلی با مکانیزم فوق، نظام اسلامی در نهایت ناچار به قبول #قطعنامه_598 شد و حضرت امام #جام_زهر را نوشید. به نظر میرسد #علت_محوری_پذیرش_قطعنامه این بود که تجربههای موفق ابتدای جنگ، در مقابل دانش نظامی و کلاسیکِ متداول که هم استدلالش، هم ساختارهایش و هم سختافزارهای متناسب با آن موجود بود، نتوانست خود را تئوریزه کند و پایدار بماند و قابل انتقال به سطوح مختلف رزمی بشود. لذا در قالب ابداعات و تجربیات شخصی فرماندهان باقی ماند و بعضا با شهادت آن فرمانده از بین میرفت.
🔸بالاتر از آن، سایر عرصههای اداره نظام در اقتصاد و فرهنگ را نیز با این نحوه جنگ هماهنگ نکردیم. لذا سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز محاسبات کشور اعلام کرد هزینه برای ادامه جنگ نداریم! یعنی وقتی نرمافزار اداره کشور، مادی بود و حوزه و دانشگاه نتوانستند نسخهای متناسب با آرمانها در اختیار نظام قرار دهند، وجود موارد زیادی از اخلاص و سادهزیستی مسئولین و فرماندهان ما در دهه 60 نیز نتوانست مانع قبول قطعنامه و نوشیدن جام زهر توسط امام(ره) شود.
🔹با توضیحات فوق، تفسیری نخبگانی از تاکید رهبری بر « #شجاعت توام با #تدبیر حاج قاسم» و همچنین « #مکتب_سلیمانی» شکل میگیرد. در واقع مکتبِ حاج قاسم سلیمانی، شکستنِ معادلات کلاسیک جنگ و حفظ و ارتقای آن تجارب میدانی موفق و تکیه بر آنها بود؛ آن هم در زمانی که به دلیل تئوریزه نشدن آن تجارب، بسیاری از همرزمان او مبتلا به #تخصص_متداول_جنگی شدند. آن بزرگوار با سازماندهی نیروهای مردمی شهادتطلبِ در منطقه، مهندس و #معمار_محور_مقاومت در بعد امنیتی و نظامی شد و توانست با هزینهای ناچیز، ابهت امریکا و هزینههای چند تریلیون دلاری آن در نقاط مختلف منطقه را به صورت همزمان ناکارآمد کند.
🔸البته این تجارب هنوز به علم و فرمول و قاعده تبدیل نشده و قابلیت بالایی برای انتقال و تعمیم پیدا نکرده و قائم به اشخاص محدودی است. به همین دلیل شهادت چنین ارکانی، آسیبهای جدی وارد میسازد و لذا باید گفت بخش اصلی ادامه راه حاج قاسم، #تئوریزه_کردن تجربیات بینظیر او و همرزمانش و سپس تعمیم آنها به سایر عرصههای اداره کشور است؛ به نحوی که شکستن معادلات و #محاسبات_مادی و طراحی محاسبات و #معادلات_الهی در #فرهنگ و #اقتصاد را نتیجه دهد و یوماللههای بعدی را محقق کند.
✅@HossiniehAndisheh
13981108-Shab05-Fatemieh2-03Sokhanrani_Heydari_0.mp3
14.92M
🎙صوت سخنرانی #شب_پنجم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
☑️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
🗓سه شنبه، 8 بهمن 98
✅ @HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🎙صوت سخنرانی #شب_پنجم_فاطمیه 🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ» ☑️ حجت الاس
📝#چکیده_شب_پنجم (شب آخر) سخنرانی #فاطمیه 1441 (8بهمن98)
🔲 با موضوع: «بررسی عوامل فراموشی #ایام_الله در گذر تاریخ»
▪️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔹عبدالله بن عمر در یکی از گفت و گوهایش با امیرالمومنین(ع) خطاب به حضرت میگوید:
«قریش چطور تو را دوست بدارد در حالی که در جنگ بدر و احد 70 نفر از بزرگان و اشرافشان را به قتل رساندهای؟!» و این گونه با صراحت به #روابط_سیاسی آن دوران اشاره میکند. حضرت نیز در پاسخ شعری میخواند: «ما ترَکت بدرٌ لنا مَذیقاً / و لا لنا من خلفنا طریقاً». به تعبیری میفرمایند جنگ بدر همه پلهای پشت سر ما را خراب کرد تا به جاهلیت برنگردیم. همچنین از امام سجاد(ع) پرسیدند که چرا قریش با امیرالمومنین(ع) دشمن بود؟ حضرت پاسخ داد: «امیرالمومنین(ع) کسانی از قریش را که وارد جنگ شدند، کشتند و آنان که در جنگ نبودند را به عاری و ذلّت کشاندند.» این روند تا آن جا پیش رفت که یزید ملعون گفت: «کاش بزرگانم که در بدر کشته شدند بودند و میدیدند چه انتقامی گرفتیم؟» پس حضرت به تبعیت از نبیاکرم(ص) به جنگ #روابط_اجتماعی و سیاسی جهانی رفتند و از صاحبان آن روابط خون بر گردن گرفتند.
🔸بیان شد که انقلاب اسلامی نیز توانست روابط سیاسی مادی قرن حاضر را بشکند. سپس با ایجاد فرهنگ جدید جنگیدن، به تمام مردم جهان نشان داد که «شرق و غرب» خواستند این نظام را نابود کنند ولی نتوانستند. هرچند به علت حاکم شدن عقلانیت کلاسیک، قطعنامه 598 پذیرفته شد؛ اما فرهنگ جنگ تحمیلیِ ما به تدریج، باعث «توسعه مقاومت» در جهان شد.
🔹البته بعد از جنگ تحمیلی و تثبیت نظام، به دلیل سر برآوردن #کارشناسی_مادی در آن فضا، سائر امورات جاری کشور بیشتر متاثر از محاسبات کارشناسی موجود شد که در آن درگیری با کفر معنا نداشت بلکه هزینهزا و غیرعقلائی محسوب میشد. اما نظام اسلامی توانست از طریق #سپاه_قدس درگیری خود با کفرجهانی(آمریکا) را ادامه دهد؛ درگیری با ابرقدرت با کمترین هزینه و برپایه شهادتطلبی. سپس با حمله اسرائیل به لبنان و پیروزی حزبالله، حمایت از مسلمین و درگیری با کفر رونق بیشتری یافت. #مکتب_سلیمانی در واقع تجلّی همان درگیری با کفر و دفاع از اسلام در کف صحنه است.
🔸امریکا در طول این مقاومت مداوم، از کشتن علنی #شهید_سلیمانی رعب داشت؛ اما چه شد آنان جرأت یافتند سردار سلیمانی که مظهر هویت جمهوری اسلامی در مبارزه با کفر بود را «رسماً و علناً» به شهادت برسانند؟ به نظر میرسد همان عوامل انزوای #ایّام_الله، سبب وقوع این مصیبت گردید: وقتی دشمن مشاهده کرد که بخشی از مردم با فاصله 2 سال در سال 96 و 98، در اعتراض به ناکارآمدیهای اقتصادی به خیابان آمدند، احساس کرد که پایگاه مردمی نظام آسیب دیده است. البته آنان تحلیلشان از واقعیت کشور قطعا درست نبود؛ چون مردم معترض به ناهنجاریهای اقتصادی، همان مردمی هستند که به برکت انقلاب، ظلم ستیزی و کفرستیزی در وجدان آنها نهادینه شده است. اما چالش بین #ادبیات_انقلاب و #ادبیات_توسعه در درون کشور، موجب ناهنجاری اقتصادی شده و ضعف درونی را ایجاد کرده و مایه امید دشمن شده است.
🔹از طرف دیگر، وضعیت داخلی کشور عراق و نحوهی موضعگیری نخبگان دینی_سیاسی عراق پس از هجوم امریکا به پایگاه حشد الشعبی و همچنین پس از ورود نیروهای مردمی به سفارت آمریکا، زمینهی دومی برای چنین جنایتی فراهم کرد و گویا رژیم تروریستی آمریکا ابتدا حساسیت نخبگانی عراق را با حمله به پایگاه حشد آزمود و از سطح واکنشها نسبت به آن، مشاهده کرد که از پایگاه دین و دینداری، جلوی مبارزه با امریکا و پاسخ به جنایات آن گرفته میشود.
🔸پس ادامه مسیر حاج قاسم(ره)در مبارزه با کفر و #بت_پرستی_مدرن و تحقق #انتقام_سخت، وابسته به رفع موانع ذکر شده و جریان درگیری با کفر در سائر عرصه های اداره کشور و محاسبات کارشناسی است و الّا قطعنامهها و برجامها مجددا رقم خواهد خورد و #یوم_الله ها را به فراموشی خواهد کشاند و عناصر دخیل در تحقق #ایام_الله (غلبه بر قدرت باطل) را به مسلخ خواهد برد. در واقع اگر ما این موانع را خودمان کنار نزنیم، دوباره چنین هزینههای بزرگی و چنین خونهای پاکی بر زمین ریخته خواهد شد.
✅@HossiniehAndisheh
🔰 مصاحبه امام خمینی با نشریه آمریکایی تایم (۱۳۵۸/۹/۹)
❓سوال خبرنگار:
شما زندگی خیلی #منزویای داشتید، شما #اقتصاد_جدید و حقوق #روابط_بین_المللی را مطالعه نکردهاید. تحصیل شما مربوط به #علوم_الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادنِ یک زندگیِ اجتماعی درگیر نبودهاید، آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
🔆 امام خمینی(ره):
ما #معادلهی_جهانی و #معیارهای_اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده میشدهاست را #شکستهایم. ما خود #چارچوب_جدیدی ساختهایم که در آن #عدل را ملاک دفاع و #ظلم را ملاک حمله گرفتهایم، از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم. حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیمگذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم نمایند بلافاصله محکوم کنند.
آری با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر است که ندانم.
📚صحیفه نور ، جلد ۶ ، صفحه ۳۳۸
✅@HossiniehAndisheh
تحلیلی نوین از مکتب سلیمانی2 ـ حسینیه اندیشه.pdf
316.1K
🔆 بمناسبت #ایام_الله_دهه_فجر و #چهلم شهادت سردار سپاه اسلام، #حاج_قاسم_سلیمانی حسینیه اندیشه منتشر کرد:
📄 تحلیلی نوین از #مکتب_سلیمانی
#یوم_الله_22_بهمن
#ایام_الله_دفاع_مقدس
#مکتب_سلیمانی
#جنگ_اقتصادی
#جنگ_فرهنگی
#قوی_شدن
#انتقام_سخت
✅@HossiniehAndisheh
☑️در صورت نیاز به فایل word آن به مدیر کانال پیام ارسال نمایید
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔆 بمناسبت #ایام_الله_دهه_فجر و #چهلم شهادت سردار سپاه اسلام، #حاج_قاسم_سلیمانی حسینیه اندیشه منتشر ک
🔆 بخشهایی از «تحلیلی نوین از #مکتب_سلیمانی»
🔹در زمانی که روابط سیاسی حاکم بر جهان به دست شرق و غرب مادی و دنیاپرست افتاده بود، #یوم_الله 22 بهمن رقم خورد و این روابط مادی را شکست و لذا «فرعونهای آرمیده در تخت قدرت » احساس خطر کردند و به عادت کفار (لَئِنْ لَمْ تَنْتَهُوا لَنَرْجُمَنَّكُمْ) و در اولین گام، بر حذف فیزیکی انقلاب متمرکز شدند.
🔸اولین مواجهه نظام اسلامی با ابرقدرتها، در موضوع درگیری با روابط و تخصص و علمِ حاکم بر «جنگ» بود که سختافزارهای نظامی پیچیده و گرانقیمت در آن محوریت داشت. اما با وجودِ عدم بهرهمندی ایران از سخت افزارهای نظامی پیچیده، توانستیم انگیزههای #شهادت_طلبانه را به منشأی برای تغییر در روابط نظامی موجود تبدیل کنیم و آن را عامل پیروزی خود قرار دهیم.
🔹علیرغم تحقق #ایام_الله در جنگ تحمیلی با تغییر در معادلات جنگیِ حاکم بر جهان و دکترین نظامی مدرن، نظام اسلامی در نهایت ناچار به قبول #قطعنامه_598 شد و حضرت امام #جام_زهر را نوشید. علت «محوری» پذیرش قطعنامه این بود که ما نتوانستیم سازمان جنگ متناسب با انگیزههای شهادتطلبانه را ــ که در ابتدای دفاع مقدس ایجاد شد ــ تئوریزه نماییم و بالاتر از آن، نتوانستیم سایر عرصههای اداره نظام در اقتصاد و فرهنگ را نیز با این نحوه جنگ هماهنگ کنیم.
🔸با توضیحات فوق، تفسیری منطقی از تاکید رهبری بر « #مکتب_سلیمانی» شکل میگیرد. #حاج_قاسم_سلیمانی کسی بود که توانست در برابر هجمههای دکترین نظامی متداول که زمینه وابستگی به شرق و غرب را فراهم میآورد، تجربههای موفق دفاع مقدس را روزآمد کند و ارتقا دهد و ابهت امریکا و هزینههای چند تریلیون دلاری آن در نقاط مختلف منطقه را به صورت همزمان ناکارآمد کند و #یوم_اللههای دیگری را رقم بزند.
🔹اما چه شد امریکا جرأت یافت سردار سلیمانی را «رسماً و علناً» به شهادت برساند؟ به نظر میرسد همان #عوامل_انزوای_ایّام_الله، سبب وقوع این مصیبت گردید: وقتی دشمن مشاهده کرد که بخشی از مردم با فاصله دو سال در سال 96 و 98، در اعتراض به ناکارآمدیهای اقتصادی به خیابان آمدند، احساس کرد که پایگاه مردمی نظام آسیب دیده است. از طرف دیگر، نحوهی موضعگیری نخبگان دینی_سیاسی عراق پس از هجوم امریکا به پایگاه #حشد_الشعبی و همچنین پس از ورود نیروهای مردمی به سفارت آمریکا، زمینهی دومی برای چنین جنایتی فراهم کرد.
🔸پس ادامه مسیر حاج قاسم(ره) و تحقق #انتقام_سخت، وابسته به رفع موانع ذکر شده و تئوریزه کردن تجربیات بینظیر او و همرزمانش است؛ یعنی باید این تجارب، به #علم و فرمول و #قاعده تبدیل شود تا این قواعد به سایر عرصههای اداره کشور تعمیم پیدا کند؛ به نحوی که شکستن #معادلات_مادی (#جهاد_کبیر) و طراحی محاسبات و #معادلات_الهی در عرصه #اقتصاد و #فرهنگ را نتیجه دهد تا نظام اسلامی #قوی شده و یوماللههای بعدی را محقق کند.
✔️ فایل PDF متن کامل تحلیلی نوین از «مکتب سلیمانی»👇👇👇
✅@HossiniehAndisheh
1_189871616.mp3
742.5K
🔈 صوت گزیده سخنرانی #علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی (۹۰ ثانیه)
🔹 موضوع: اهمیتِ « #شُعار»
🗓 سال 1362 (36 سال قبل)
🕌مکان: نماز جمعه شیراز
💠 خيال نکنيد « #شُعار» کمارزش است! اين «شُعار» است که بهدنبالِ خودش، #منطق و #مکتبش را جاری میکند.
این «شُعار» است که افکارِ قبل را شستوشو میدهد و زمينه را برای جريان احکام الهی مهیا میکند.
✅@HossiniehAndisheh
☀️حضرت امام خمینی (ره): (11 فروردین 1367)
«همان طور که بارها گفتهام، مردم در انتخابات #آزادند و احتیاج به #قیم ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دستهای حق #تحمیل فرد و یا افرادی را به مردم ندارند.
جامعه اسلامی ایران، که با #درایت و #رشد_سیاسی خود جمهوری اسلامی و ارزشهای والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفتهاند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار ماندهاند، مسلّم #قدرت_تشخیص و انتخاب کاندیدای #اصلح را دارند.
البته #مشورت در کارها از دستورات اسلامی است. و مردم با متعهدین و معتمدین خویش مشورت مینمایند. و افراد و گروهها و روحانیون در حد تذکرات قبلی در حوزه خود میتوانند کاندیدا معرفی نمایند؛ ولی هیچکس نباید توقع داشته باشد که دیگران #اظهار_نظر و #اظهار_وجود نکنند.
در هر حال، مردم با بصیرت و درایت و تحقیقْ کاندیداها را شناسایی کرده، و به #سوابق و #روحیات و #خصوصیات دینی-سیاسی نامزدهای انتخاباتی توجه نمایند. مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهند که #متعبد_به_اسلام و #وفادار_به_مردم باشند و در #خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند، و #طعم_تلخ_فقر را چشیده باشند، و در #قول و #عمل مدافع اسلام #پابرهنگان زمین، اسلام #مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف، و در یک کلمه، مدافع #اسلام_ناب محمدی- صلی الله علیه و آله و سلم- باشند.
و افرادی را که طرفدار اسلام #سرمایهداری، اسلام #مستکبرین، اسلام #مرفهین_بیدرد، اسلام منافقین، اسلام #راحتطلبان، اسلام #فرصتطلبان، و در یک کلمه، #اسلام_امریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند.
و از آنجا که مجلس #خانه_همه_مردم و #امید_مستضعفین است، در شرایط کنونی نباید کسی انتظار داشته باشد که حتماً نمایندگان باید از گروه و صنف خاصی باشند. باید توجه داشت که هنوز خیلی از مسائل وجود دارد که به #نفع_محرومین باید حل و فصل شود.
و تمیز بین کسانی که در تفکر خود خدمت به اسلام و محرومان را #اصل قرار دادهاند، با دیگران کار مشکلی نیست.»
✅@HossiniehAndisheh
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقلاب_فرهنگی و مؤسس #فلسفه_چگونگی_اسلامی تسلیت باد
☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه
✅@HossiniehAndisheh
🔰«زنجیرهای نامرئی نظامات اجتماعی تمدن مدرن»
🔶 آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
🔅گاهی به ذهن من میآید که حالا در زمان امام موسیبنجعفر ــ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ــ مردم چگونه تحمل میکردند که امام زمانشان چهارده سال در #زندان باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان میزیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار میبستیم. از طرفی دیگر به نظر میآید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع #نظامات_اجتماعی به زنجیرِ نظامات شرق و غرب مبتلا است. فرمایشی که میگوید، تا عمل نمیرسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ #نظامات_اسلامی است که بتواند جای سایر نظامها را بگیرد؛ حال ما درباره این #زنجیرهای_نامرئی که آثارش مرئی است چقدر تلاش میکنیم؟!
📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376
#علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
#انقلاب_فرهنگی
#تمدن_نوین_اسلامی
#نظامات_اجتماعی
✅@HossiniehAndisheh
🔰«متهم شدنِ دین به ناکارآمدی»
🔷 آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
شما لاف #نوکری رسول الله (ص) و ولی الله (ع) و نائبش را میزنید. علامتِ نوکر، این است که اگر به خودش بد بگویند راحتتر است تا اینکه به آقای او بد بگویند. وفای او اینگونه است که اگر به خود او بد گفته شود یک مقدار آزرده میشود، اما اگر به آقای او بد بگویند، گویا به قلبش تیری وارد شده و یا به حقیقت وجودی او حمله شده است. این کفار، با این #نظاماتِ_کفر_آمیز که به وجود آوردهاند به آن چیزی حمله میکنند که دلبستگی آقای شما (رسول اکرم و اهل بیت طاهرینش) بوده و هست. اگر کسی به ما فحش داد و ما رنجیده و ناراحت شدیم ...، ولی وقتی به اربابمان ناروا گفته شد احساس رنج و درد نکنیم، خود خیلی بیعفتی است...
اگر ما #درد_دین نداشته باشیم باید بر این بی دردی خودمان گریه کنیم و از خدا طلب گریه کنیم. این بی دردی به مراتب از #سرطان بدتر است. کسی که دردِ بی وفایی نسبت به مولا را درک نکند، بد دردی است.
📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی،جلسه13، 1376
#علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
#انقلاب_فرهنگی
#تمدن_نوین_اسلامی
#نظامات_کفر_آمیز
#درد_دین
✅@HossiniehAndisheh
🔰«ضرورت انقلاب فرهنگی و تولید معادلات کاربردی برای تحقق تمدن نوین اسلامی»
🔶 آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
🔅 تا زمانی که « #انقلاب_فرهنگی» در جمیع شئون محقق نشود نمیتوان از پذیرش پیام «انقلاب سیاسی» خود در سطح جهان، توسط مردم دیگر کشورها مطمئن بود، چون ادعای انقلاب ما همواره ارائه #تمدنی_نوین که شالودههای آن رنگ دیانت دارد، بوده و هست و اگر قرار باشد همواره از ابزار فرهنگیِ خصم، به صورت مطلق یا مشروط بهره جوئیم، آیا اولاً میتوان چنین تمدنی را بنا نهاد و ثانیاً بر فرضِ بناگذاری، آیا میتوان ادعاکرد که چنین تمدنی از ماست، در حالی که « #روش» و « #معادله»ی دیگران را به عاریت گرفتهایم؟!
📝سلسله مباحث گامی عملی در جهت اسلامی کردن فضای دانشگاهها، جلسه 1؛ 1375
🔅به اعتقاد ما تا زمانی که نتوان سخن و مدعای خود را با #عینیت گره زد و علاوه بر برهانِ لفظی از #براهین_عینی بهره جست و برنامههای تحقیقاتی منسجمی را در چنین قالبهائی ارائه داد، حتماً ادعای ما در ارائه #ساختار_نوین_تمدن_اسلامی در هالهای از تردید و ناباوری باقی خواهد ماند و نه تنها نمیتوان دشمنان را به اسکات کشاند، بلکه دوستان را نیز با چنین قافلهای همراه نخواهد ساخت.
📝بحث ضرورتهای اولیه تغییر ساختار نظام آموزش عالی، 1375
#علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
#انقلاب_فرهنگی
#تمدن_نوین_اسلامی
#معادلات_کاربردی_اسلامی
✅@HossiniehAndisheh