eitaa logo
حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) شهرستان قدس
125 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
{ امام خمینے } ؛ ✅ وصیت من بہ‌ ملت شریف ایران آن ‌است که در تمام انتخابات در صحنه باشد، چه بسا عدم حضور و مسامحه گناهی باشد که در راس است ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امام على عليه السلام: 🌷لكنْ مِن واجِبِ حُقوقِ اللّهِ على عِبادِهِ النَّصيحَةُ بمَبْلَغِ جُهْدِهِم ، و التَّعاوُنُ على إقامَةِ الحقِّ بَينَهُم. از حقوق واجبِ خداوند بر بندگانش اين است كه با تمام توانشان خير خواه يكديگر باشند و براى بر پا داشتن حقّ در ميان خويش، هميارى كنند. 📚نهج البلاغه خطبه 216
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ ♻️ پاسخ صریح به مدافعان FATF و کسانی که در این زمینه موضع دوپهلو داشتند" ⚜امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹همین‌جا من اشاره کنم به این مسائل کنوانسیون‌ها و این معاهدات بین‌المللی. ببینید؛ این معاهدات بین‌المللی که به آن در لغت فرنگی گفته می‌شود کنوانسیون، در اصل در یک نقطه‌ای پخت‌وپز می‌شود که اطراف قضیّه، مِن‌باب مثال آن ۱۰۰ کشور یا ١۵۰ کشور که بعداً به آن می‌پیوندند، هیچ تأثیری در آن پخت‌وپز اوّلیّه ندارند. یک جایی بالأخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئت‌های فکری‌شان -به قول خودشان اتاق فکرشان- می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌وپز می‌کنند ، بعد این را(FATF یا 2030 یا..) به‌وسیله‌ی دولت‌هایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله‌رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می‌کنند؛ اگر یک دولت مستقلّی هم پیدا بشود -حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلا بگوید «من این را قبول ندارم؛ این کنوانسیون را، این معاهده‌ی بین‌المللی را قبول ندارم»، سرش می‌ریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی‌کنید؟» کنوانسیون‌ها غالبا این[جور] است. 1397/3/30
📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 ⭕چگونه از قرآن کریم در تشخیص حق از باطل بهره گیریم ؟* *♦️قرآن همواره مسائل را به صورت كلى و اصولى طرح مى‏ كند ولى استنباط و تطبيق كلى بر جزئى ، بسته به فهم و درك صحيح ماست.* *🔻 مثلًا در قرآن ننوشته در جنگى كه در فلان روز بين على و معاويه در مى‏ گيرد حق با على است.* *🔻در قرآن همين قدر آمده است كه:* *«اگر دو گروه از مؤمنان كارزار كردند، آشتى دهيد آنان را و اگر يكى بر ديگرى سركشى و ستمگرى كند، با آن كه ستمگر است نبرد كنيد تا به سوى فرمان خدا برگردد.»(حجرات: 9)* *اين قرآن و طرز بيان قرآن.* *🔻 اما قرآن نمى ‏گويد در فلان جنگ فلان شخص حق است و ديگرى باطل.* *قرآن يكى يكى اسم نمى ‏برد، نمى‏ گويد بعد از چهل سال يا كمتر و يا بيشتر مردى به نام معاويه پيدا مى‏ شود و با على جنگ مى‏ كند، شما به نفع على وارد جنگ شويد.و نبايد هم وارد جزئيات بشود.* *🔻قرآن نبايد موضوعات را شماره كند و انگشت روى حق و باطل بگذارد. چنين چيزى ممكن نيست.* *🔻قرآن آمده است تا جاودانه بماند. پس بايد اصول و كليات را روشن كند تا در هر عصرى باطلى رو در روى حق قرار مى‏ گيرد، مردم با معيار آن كليات عمل كنند.* *🔻اين ديگر وظيفه خود مردم است كه با ارائه اصل‏ «وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا ...» چشمشان را باز كنند و فرقه طاغى را از فرقه غير طاغى تشخيص دهند.* *♦️قرآن مى‏ خواهد مسلمانان رشد عقلى و اجتماعى داشته باشند و به موجب همان رشد عقلى، مرد حق را از غير مرد حق تميز دهند.* *🔻قرآن نيامده است كه براى هميشه با مردم مانند ولىّ صغير با صغير عمل كند، جزئيات زندگى آنها را با قيموميت شخصى انجام دهد و هر مورد خاص را با علامت و نشانه حسى تعيين نمايد.* *🔻اساساً شناخت اشخاص و ميزان صلاحيت آنها و حدود شايستگى و وابستگى آنها به اسلام و حقايق اسلامى، خود يك وظيفه است و غالباً ما از اين وظيفه خطير غافليم.* *◀️ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (جاذبه و دافعه على عليه السلام)، ج‏16، ص: 337-334- با تلخیص
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸رأی دادن در زمان سختی، اجر بیشتری دارد🔸 شرکت در انتخابات در وقتی که در جامعه هست، ارزشش بیشتر است. هر چه مشکل بیشتر باشد، بیعت کردن با نظام و حضور در صحنه، اجر بیشتری دارد. خداوند در قرآن می فرماید آن هایی که با تو «فی ساعه العسره» (در زمان و سختی) همراهی کردند اجرشان بیشتر است. من عرض می کنم: این رأی دادن های شما، اصولاً جزء رأی دادن در «ساعت عسرت» است. بیعت در «ساعت عسرت» است. اثر این رأی دادن، برای همیشه در زندگی شما باقی می ماند و [اگر انجام نشود]، آن برای همیشه را آزرده می کند. کسانی بودند که در صحنه های پیش از انقلاب شرکت نکردند؛ بعد از اینکه انقلاب پیروز شد آن ها همیشه خودشان را ملامت می کردند و یک آتشی همیشه دل آن ها را می سوزاند: «نارُ اللهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتي‏ تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ»: آتش سوزان الهی که بر دل ها می تابد.