✅ دختران و رویاهای صورتی؛ درباب تفاوتهای بنیادینِ «رویا» و «آرمان»
🔶 چند سالی هست که با دقت مضاعفی گفتارهای پیرامون هویت و آینده دختران را بررسی و مطالعه میکنم. از ادبیات فمینیستی و مشاورههای زردِ روانشناسی در این عرصه که بگذریم، یکی از صداهای پرطنین در گوش دخترانِ امروز متعلق به گفتار جریانهایی است که برچسب انقلاب اسلامی، زنِ تراز، الگوی سوم و... دارند. در سالهای اخیر حجم قابل توجهی از آثار رسانهای و فرهنگی اعم از سرود و نماهنگ، کتاب، کارگاه و همایش، صفحات مجازی و... توسط این جریانها برای دختران تولید شده است.
🔶 دغدغه ثابت این آثار و محصولات تولیدی درباره دختران، هویتبخشی به آنان در قامت یک انسانِ موثر اجتماعی در آینده است. دغدغهای که میتوان با اغماض آن را منتسب به گفتار انقلاب اسلامی در عرصه زنان و دختران نمود. اما ایده مرکزی اغلب این آثار و فعالیتها معطوف به یک مفهوم کاملا فردگرایانه و سکولار است. «رویا» لب کلام گفتار بدنه مذهبی جامعه درباره دختران در نسبت با هویت و آینده آنهاست. «رویاهایت را بساز» نقطه تلاقی گفتارهای فمینیستی، روانشناسی زرد و بدنه مذهبی است که در امتدادشان به مقوله «هویت جنسیتی» به آن رسیدهاند. این در حالیست که اگرچه انقلاب اسلامی از ایده «زنِ موثر» حمایت میکند، اما به یقین با گفتار فوق ناسازگار است. گفتار بدیل انقلاب اسلامی برای هویت و آینده دختران، «آرمان» است.
🔶 «آرمان» با «رویا» تفاوتهای بنیادین دارد. رویا، تصویرگریهای نفس انسانِ سکولار از آینده است که در انقطاع مطلق از تاریخ و جغرافیا قرار دارد. براین اساس، رویا ماهیتی منفعل و ایزوله دارد و فرد را بیرون از حرکت جامعه در مسیر تاریخی خود تعریف میکند. لذا در این گفتار، رویای دختران قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن چندان تفاوتی ندارند. هر دو از جنس تارگِت هستند(ببخشید معادل فارسی که حق مطلب را ادا کند نیافتم!) پرواضح است که در چنین فضایی احتمال تعارض منافع میان فرد و جامعه چندان بعید نیست. زیرا تارگتهای فردی نه تنها تعهدی به اهداف جمعی ندارند بلکه حتی امکان قرار گرفتن در موقعیتهای تقابلی و ناهمنوا با نظم و روندهای جمعی نیز دارند. لذا به میزان گسترش این گفتار در میان افراد، جامعه یک گام به سمت گذار از انسجام اجتماعی به انزوای اجتماعی پیش میرود. بحث و تفصیل این گزاره بماند برای بعد...
🔶 آرمان اما دقیقا در نقطه مقابل رویا قرار دارد. نقطه عزیمت آرمان، تاریخ است. آرمان، تصویر متعهدانه و مسالهمندِ فرد از آیندهی حرکت تاریخی جامعه است که در این میان رسالتها و ماموریتهایی هم برای زندگی فردی مشخص میکند. لذا آرمان ماهیتی فعال دارد و برخلاف رویا که قائم به فرد است، آرمان قبل از فرد وجود داشته و بعد از او نیز تداوم خواهد داشت. به همین دلیل است که افراد برای آرمان «هزینه» میدهند اما برای رویا نه! موضع افراد نسبت به رویا «ترجیح» است اما نسبت به آرمان، «تکلیف».
🔶 الگوی سومِ زیستن، صرفاً در بستر آرمان قابل تحقق است. رویا که «مجاهدت» نمیخواهد. رویا نهایتا با «تلاش» و «برنامهریزی» قابل دستیابیست! رویا به معنای واقعی کلمه «صورتی» است. این آرمان است که با «ایمان» و «یقین» آغاز میشود و با جهاد به مال و جان و آبرو امتداد مییابد. انسانِ انقلاب اسلامی اینگونه زیستنی دارد و اساسا با چنین انسانهایی تمدن جدید رقم میخورد.
🔶 اما از تمام فعالان حوزه زنان و دختران که در پایگاه انقلاب اسلامی کنش میکنند تقاضای تامل بیشتر دارم. جایگزینی ادبیات آرمان به جای رویا هم برای پسران و هم برای دختران ضروری است. اما تاکید من روی دختران از این جهت است که سهم و نقش دختران در تنظیم و رهبری حرکت اجتماعی بسیار بیشتر و موثرتر از پسران است. لذا دختران را بیشتر دریابید. اگر هویت و آینده دختران نوجوان را به «انقلاب اسلامی» و «ایران مقتدر» پیوند بزنید، برای رفع بسیاری از چالشها و حل مسائل اجتماعی ایران در آینده زمینهسازی کردهاید.
🔸 #به_قلم:ابوالفضل اقبالی
#عزت_ملی
#انقلاب_اسلامی #هویت
#ایران_مقتدر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ایبسنا
#ناحیه_بسیج_دانشجویی_استان_اصفهان
@IBSNA_
6.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مسئولانی که تبلیغ فرزندآوری میکنند، چند فرزند دارند؟
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ایبسنا
#ناحیه_بسیج_دانشجویی_استان_اصفهان
@IBSNA_
🇬🇧🇬🇧🇬🇧 شرکت سلطنتی آفریقا
(Royal African Company)
❗️شرکت نظامی - بازرگانی انگلیسی که در سال ۱۶۶۰ توسط خانواده سلطنتی استوارت و بازرگانان شهر لندن و به رهبری دوک یورک (که برادر چارلز دوم بود و بعداً به عنوان جیمز دوم سلطنت کرد.) برای تجارت برده در سواحل غربی آفریقا تأسیس شد.
❗️این شرکت بیش از دیگر رقبای اروپایی در غارت و جنایت در آفریقا و گسترش برده داری نقش داشت و میلیاردها دلار به جیب زد!
🌐https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Royal_African_Company&oldid=1029498940
#استعمار
#انگلیس
#غارت_آفریقا
#غرب_متمدن
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ایبسنا
#ناحیه_بسیج_دانشجویی_استان_اصفهان
@IBSNA_
🔘 دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) برای روز دختر
🔻در سحرگاه امروز از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران به مناسبت روز دختر با شعار، گلشن شود آنجا که تو باشی رونمایی شد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ایبسنا
#ناحیه_بسیج_دانشجویی_استان_اصفهان
@IBSNA_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی از دیدار شهید سلیمانی با دختران شهدای مدافع حرم
🌱شهید حاج قاسم سلیمانی:
دختر عزیزم! من متعلق به آن سپاهی هستم که نمیخوابد و نباید بخوابد تا دیگران در آرامش بخوابند. آرامش من فدای آرامش آنان بشود و بخوابند.
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ایبسنا
#ناحیه_بسیج_دانشجویی_استان_اصفهان
@IBSNA_
با #یکشنبه_های_جنائی با ما همراه باشید
📌هر یک شنبه، یک عکسنوشت، یک جنایت از گروهک های تروریستی ضدانقلاب
❌ کدام زن؟ کدام زندگی؟ کدام آزادی؟
😡 جنایات حزب دموکرات و کومله
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ایبسنا
#ناحیه_بسیج_دانشجویی_استان_اصفهان
@IBSNA_
🔥نقدی به خبرگزاری تسنیم
🔻یکی از مهمترین اجزای حوزه رسانه، محاسبه حداکثری بازنمایی محتوای تولید شده روی مخاطب است.
🔻به همین دلیل رسانههای حرفهای با ترکیب های خاص کلمات و تصاویر، یک #احساس مشخص را با کادوی #خبر به مخاطب منتقل می کنند و این نقطه اساسی رقابت رسانههای مهم دنیاست.
🔻اینکه گاهی با یک تُن خبر خوب، مغلوب نیم مثقال خبر بد جریان غربگرا می شویم به همین دلیل است!!!
🔸پ.ن: دوستان عزیز در خبرگزاری #تسنیم، برای یک خبر در حوزه حجاب یک عکس نسبتا سیاه و ترسناک انتخاب کردند که واقعا جای گلایه است. واقعا آیا نباید از امثال تسنیم و ... انتظار برخورد حرفهای در حوزه ترکیب خبر و حس و پیوست کردن تصاویر تولیدی جذاب داشته باشیم؟
بنابراین....
✍حمیدرضا ابراهیمی
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ایبسنا
#ناحیه_بسیج_دانشجویی_استان_اصفهان
@IBSNA_