گریگوری برو، تحلیلگر ارشد موسسه اوراسیا گروپ:
اکنون گزارش شده که ونس تا فردا به پاکستان نخواهد رفت. پرواز به اسلامآباد ۱۶ ساعت طول میکشد.
یعنی گفتگوها عملاً فقط از صبح چهارشنبه به وقت شرق آمریکا میتوانند شروع شوند، که همان عصر چهارشنبه به وقت محلی است.
آتشبس از نظر فنی روز سهشنبه منقضی میشود.
✍کل دنیا درگیرن بدونن ونس کجاست به جز ایرانیا 😄
✅آخرین اخبار منطقه در فاتحان قدس 👉
ایران، آمریکا، روسیه و چین کنترلکنندگان نظم جدید جهانی
🖼 آدامو گاربا، رئیس مرکز پیشرفت و توسعه آفریقا و نامزد اسبق ریاستجمهوری نیجریه: «کنترلکنندگان نظم جدید جهانی چهار کشور هستند: آمریکا، روسیه، چین و ایران.
🔹جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در تاریخ است که در برابر عملیات نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل ایستادگی کرد و موفق شد. رهبران آفریقایی نیز باید در سیاست خارجه خود را بازنگری کنند».
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS
جمیل خان، سفیر سابق پاکستان در امارات متحده عربی، به الجزیره گفت رهبران پاکستان ارتباطات خود را با ایران و آمریکا تشدید کردهاند و این نشان میدهد که مذاکرات در اسلامآباد احتمالاً به زودی برگزار خواهد شد.
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS
رئیسجمهور برزیل:
ایران در حال ساخت بمب هستهای نیست
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS
روزی اکانت جعلی به اسم جلیلی میسازند،روز دیگر نقلقول جعلی از قالیباف پخش میکنند.دشمن با تمام قوا مشغول جنگ روانی و ترور شخصیت ها و ایجاد انشقاق است.
امام شهید فرمودند:مگس همیشه روی زخم مینشیند.زخمی که درمانش فقط و فقط دست خودمان است.اگر نجنبیم تبدیل به عفونت فراگیر خواهد شد
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS
🇮🇷--☫فاتحان قدس☫--🇮🇷
روزی اکانت جعلی به اسم جلیلی میسازند،روز دیگر نقلقول جعلی از قالیباف پخش میکنند.دشمن با تمام قوا
📌مشاور سیاسی قالیباف خبر منتشر شده از سوی رسانه صهیونیستی اینترنشنال درباره انتقاد او از سعید جلیلی را تکذیب کرد و تأکید کرد توصیه قالیباف به همه «وحدت» بوده است.
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS
پشت پرده مذاکرات ایران و آمریکا در پاکستان
🔹برخی دیپلماتهای حاضر در دور اول مذاکرات ایران و آمریکا در پاکستان معتقدند که هیئت آمریکایی اساساً با هدف «ارزیابی تابآوری و آستانه تحمل ایران برای ادامه جنگ» پای میز مذاکره نشسته بود و موضوع توافق، در آن جلسه موضوعیت جدی نداشت.
🔹طبق این گزارش، آمریکاییها که پیشبینی میکردند کار ایران ظرف مدت کوتاهی تمام شود، اکنون در چهلمین روز جنگ فرسایشی و زیر فشار همزمان اقتصادی، بینالمللی و داخلی، بیشتر به دنبال پیدا کردن راه فرار از مهلکه هستند تا رسیدن به یک توافق پایدار.
🔹این تحلیل میافزاید رفتار متناقض طرف آمریکایی در حوزه عملیات روانی و رسانهای نیز مؤید همین فرضیه است.
🔹الگوی رفتاری ترامپ و رسانههای همسو با کاخ سفید در این مدت یکسان بوده است: تهدید نظامی سنگین در رسانه و دعوت همزمان به مذاکره فوری، اعلام شرط آتشبس و رفع محاصره، و سپس نقض آشکار همان شروط توسط خود آمریکا با این هدف که واکنش ایران را ناظر به تمایل به مذاکره در اثنای این تهدیدها و عهدشکنیها ارزیابی کنند.
🔹طرح گمانهزنیهایی چون «هلی برن در خلیج فارس» یا «تصرف جزایر ایرانی» در رسانههای آمریکایی، بخشی از همین پروژه ارزیابی واکنش روانی ایران بوده است؛ پروژهایی که ناکامی در آن، وضعیت متزلزل ترامپ را وخیم تر کرده است.
🔹در چنین فضایی، تیم مذاکرهکننده ایرانی با اتکا به دستاوردهای غیرقابل انکار میدان، این پیام صریح را به طرف آمریکایی مخابره کرد که: «آنچه را که در جنگ با زدن زیرساختها نتوانستید به دست آورید، یقیناً پشت میز مذاکره با گرفتن امتیاز کلامی به دست نخواهید آورد.»
🔹به نظر میرسد طرف آمریکایی به این جمعبندی مهم رسیده است که یک خطای محاسباتی دیگر، آنها و متحدان منطقهایشان را برای مدتی طولانی در باتلاقی که با دست خود حفر کردهاند، گرفتار خواهد کرد.
🔹ارزیابی نهایی از این دور مذاکرات این است که آمریکا نه به دنبال توافق، بلکه به دنبال سنجش نبض جنگندگی ایران بود؛ آزمونی که نتیجه آن برای واشنگتن، نه نشانه ضعف، بلکه هشداری جدی درباره هزینههای گزاف ماجراجویی است.
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS
ارسال مستند ۳۳۷ صفحهای از جنایت مدرسه میناب برای مراجع بینالمللی
🔹رئیس کل دادگستری هرمزگان: گزارش مستندی مشتمل بر ۳۳۷ صفحه به مراجع بینالمللی ارسال شده و پیگیری دستگاه قضایی تا مجازات آمرین و عاملین این جنایت جنگی ادامه خواهد داشت.
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS
🔴 امتیاز دادن ما همین پذیرفتن مذاکره و گذاشتن ۱۰ شرط بود
♻️ آمریکایی ها حق امتیاز خواهی دیگری ندارند
با در نظر داشتن بیانیه شورای عالی امنیت ملی، آمریکایی ها قبل از مذاکره، طرح ۱۰ ماده ای ایران را پذیرفته بودند.
آمریکایی برای نجات از مهلکه ای که برایشان به وجود آمده بود، دنبال یک راه بودند؛ قبول کردن ۱۰ شرط هم راهی بود که ما برای کوتاه آمدن از جنگ جلوی آنها گذاشتیم. بنابراین، نباید هیچ امتیازی دیگری به آنها داده شود.
همینکه ما در مذاکرات حاضر شدیم، آمریکایی ها باید از ما ممنون باشند و همین خودش امتیازی بود تا آن ۱۰ شرط را به صورت رسمی امضا کنند. البته، آنها از این فرصت استفاده نکردند؛ هم در مذاکرات، زیاده خواهی داشتند و هم آتش بس را نقض کردند. بنابراین پرونده مذاکرات باید بسته شود.
#مرگ_بر_اسرائیل #مرگ_بر_آمریکا
🇮🇷مشاهده اخبار دقیق در کانال رسمی"فاتحان قدس" 👇
☫@IRGCQODS