در سال ۱۹۳۳ یک نخست وزیر جدید در جمهوری وایمار ریپابلیک روی کار اومد فردی که نه کودتا کرده بود و نه با خشونت روی کار اومد اون فرد با انتخابات و دمکراسی حکومت جمهوری وایمار قدرت در دست گرفت دموکراسی که قول داد خیلی زود اونو از بین ببره و از همه مهم تر اون قول داد که انتقام آلمان در جنگ جهانی اول بگیره .
اون فرد آدولف هیتلر بود فردی که مردم آلمان واقعا اونو دوست داشتن برای اینکه
هیتلر داشت عزت احترام از دست رفته آلمان در عهد نامه ورسای رو دوباره بر میگردوند عهد نامه ورسای پایان جنگ جهانی اول بود در واقع قبل از اون جنگ در حالت Armistice (آتش بس) قرار داشت و در اواخر جنگ ارتش امپراتوری آلمان قصد حمله ی بزرگ به فرانسه رو داشت که ناگهان دستور حمله لغو شد
در واقع در اواخر جنگ جهانی اول احزاب سیاسی و برخی از فرمانده ها یک انقلاب کردن و قیصر آلمان ویلهلم دوم رو برکنار کردن و در اون تایم زمانی کل شرق اروپا درگیر دها جنگ خارجی داخلی شده بود هرج مرج در شرق اروپا بیداد میکرد با آتش بس و خروج نیرو های آلمانی از اوکراین لهستان بلاروس و کشور های حوضه بالتیک هرج مرج بیشتر شد اما در غرب اروپا انگلیس و فرانسه یک عهد نامه صلح رو نوشتن به نام عهد نامه ورسای در این عهد نامه مقصر اول آخر جنگ آلمان بود و آلمان باید تمام خسارات اقتصادی انگلیس و فرانسه میداد در جنگ جهانی اول اقتصاد انگلیس و فرانسه عملا نابود شده بود و فرانسه و انگلیس میخواستند تمام اقتصاد خود رو با پولی که از آلمان میگیرند باز سازی کنن .
ارتش آلمان در جنگ جهانی اول قوی ترین ارتش جهان بود ولی در عهد نامه ورسای آلمان حق داشتن ۱۰۰۰۰۰ سرباز رو داشت نیرو دریایی حق استفاده از یو بوت هارو نداشت و نیرو هوایی به شدت محدود شد و البته خاک آلمان تکه تکه شد سه استان به فرانسه پیوستند و یک منطقا خود مختار که بخشی از خاک المان بود به نام راینلند توسط سربازان فرانسوی اشغال شد بخشی به دانمارک رسید بخش زیادی که اکثر مردمش آلمانی تبار بودند به لهستان اما بعد از جنگ اقتصاد آلمان نابود شده بود و مردم بسیار فقیر بودند آلمان تبدیل به خانه فقر فساد و فحشا در اروپا شده بود .
با اینکه آلمان یک کشور شکست خورده در جنگ جهانی اول بود ولی هنوز قدرتمند ترین کشور اروپا بود هنوز زیرساخت های اقتصادیشو داشت کارخانه هارو داشت و میتونست مردمش از فقر نجات بده اما یک مشکلی بود عهد نامه صلح ورسای طبق این عهد نامه آلمان باید هرچی در میورد میداد به انگلیس و فرانسه و هیچی برای خودش نمیشوند
حتی ساعات کاری کارگرا هم بیشتر میشد اینها باید هی کار میکردن تا غرامت جنگی پرداخت کنن و البته انگلیس فرانسه خیلی روی این پول حساب باز کرده بودن و خیلی به این پول زوری که از آلمانی ها میگرفتن وابسته شده بودن و البته یک وحشت بسیار زیادی هم داشتن از اینکه یک روز المان عهدنامه ورسای کنار بزاره و اقتصادش قوی بشه از اون طرف ارتشش رو هم قوی میکنه و میاد تا سرزمین های از دست رفته رو هم پس بگیره و انتقام جنگ اول از انگلیس و فرانسه بگیره چون این عهد نامه سفت سخت در برابر آلمان بود انگلیس میدونست که اگر یکی از این بند های عهدنامه کوتاه بیاد آلمان ممکنه کل عهد نامه بزاره کنار و بعدش هواپیما تولید کنه تانک تولید کنه و اروپا وارد یک جنگ دیگه بشه ودیگه هم قرار نبود پولی به انگلیس فرانسه بده و اقتصاد انگلیس فرانسه دوباره شکننده میشد
از زمان عهد نامه ورسای تا ۱۳ سال بعد وضعیت مردم آلمان وحشتناک بود فساد فحشا کل آلمان فرا گرفته بود و مردم بسیار فقیر بودن با سقوط وال استریت و رکود بزرگ وضعیت بدتر شد و با حمله به بانک های آلمان این پرداخت پول به انگلیس فرانسه قطع شد این کار کمک به سزا ای به قدرت گیری هیتلر کرد
( در ذهنیت مردمی تحقیر شده کسی که اونها رو قدرت مند کنه و انتقام اونها رو از انگلیس فرانسه بگیره واقعا اون فرد پیشوا و منجی مردم آلمانه ) انگلستان از این وضعیت وحشت داشت و میگفت که دیگه مردم آلمان تحمل پول دادن به ما رو ندارن و اگر زیاد فشار بیاریم عواقب بدی برامون داره اما
فرانسه برعکس بود و وقتی دید دیگه مردم آلمان پول نمیدن سربازان فرانسوی به برلین فرستاد و سربازان فرانسوی آلمانی هارو کتک میزدن و این وضعیت ادامه داشت و فیلم اینها هم هست که سربازای فرانسوی مردم آلمانو کتک میزدن و اموال مردم میدزدیدن پلیسم چیزی
نمیتونست بگه و حتی پلیس المانو هم کتک میزدن و میگفتن همینه که هست .
♡ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
#historical #Nazi_Germany #تحقیقاتتاریخی
[ 👤 ] ᴀᴅᴍɪɴ: #Soby
🇮🇷𝗝𝗢𝗜𝗡➣🇮🇷@IRI1358🇮🇷
ادامه ...هیتلر پس از قدرت رویای یک کشور قدرت مند داشت اولین هدف هیتلر برداشتن عهدنامه ورسای بود اون به عهد نامه ورسای میگفت عهد نامه برده داری ورسای از سال ۱۹۳۳ که هیتلر به قدرت رسید یک هدف داشت اون هم این بود که خط به خط عهدنامه ورسای رو حذف کنه
اشتباهی که اکثر تاریخ دان ها میکنن اینه که اخلاق هیتلر رو با اکثر سیاست مدار های گذشته و در زمان هیتلر و حتی حال مقایسه میکنن هیتلر یک تفاوت بسیار بزرگ داشت و اون این بود که هر حرفی میرد باید باید حتما عملی میشد و به بهترین شکل که البته گاهی اوقات نسنجیده .
هیتلر یک قول دیگه هم به مردم آلمان داده بود و اون این بود که این حکومت حاکم بر آلمانو نابود کنه و قول یک حکومت کامل بر آلمان داد که به بهترین شکل حکمرانی کنه هیتلر به قولش به مردم آلمان عمل کرد و دموکراسی رو در آلمان نابود کرد و مردم آلمان واقعا خوش حال بودن چیزی که شاید درکش برای ما سخت باشه
رایشتاگ دچار آتش سوزی شد و هیتلر مقصر اونو کمونیست ها معرفی کرد مجلس تا چند وقت منحل شد و بسیاری از کمونیست ها و سوسیالیست ها زندانی شدن دفتر نخست وزیر رئیس جمهور ادغام شد و ارتش به آدولف هیتلر سوگند وفاداری یاد کرد در اوایل حکومت نازی ها
زیاد چیزی از دشمنی یهود و نازی شنیده نمیشد ولی ولی هیتلر کنترل کل آلمان به دست گرفت پروپاگاندا نازی علت فقر آلمان یهود معرفی کرد و گفت که یهودی ها از نژاد های اسلاو هستن در اولین کار هم بانک ها و کارخونه هارو از یهودیان گرفتن و در قدم بعدی هم اونهارو اخراج کردن در اون زمان آلمان مهد انتشار انواع رسانه های پورنگرافیک بود که اونها هم تحت کنترل یهودی ها بودن و این برای نازی ها خوشایند نبود نازی ها به انواع دفتر این رسانه های هجوم بردن و اونها رو آتش زدن
پیشرفت آلمان باورکردنی نبود عهد نامه ورسای کنار گزاشته شد و اقتصاد آلمان به سرعت رشد کرد بی کاری ریشه کن شد
تصویر آلمان قبل از هیتلر تصویری شکست خورده بود که فقر فساد فحشا در همه جا پخش شده بود و مرد های اروپایی برای زن های ارزون قیمت آلمانی به آلمان می اومدن اما در اوایل دهه ۳۰ نازی ها مشغول ساخت اتوبان های بزرگ رایش بودن چیزی که در هیچ کشور دیگری نبود اقتصاد آلمان به هیچ کشور خارجی وابسته نبود و گفتیم که کارخونه ها بود و فقط اون پول تو جامعه پمپاژ کردن و دوباره اقتصاد جون گرفت
انگلیسی ها معتقدن که آلمان با آمار بازی کرد و این نرخ بیکاری پایین فیکه اما همچین چیزی هم معنا نداره اگر آلمان داشت کارخونه میساخت اتوبان میساخت ارتش میلیونی میساخت همه این ها نیاز به نیروی کار داشته و اون آمار بیکاری درسته
ارتش آلمان وارد سارلند شد در سارلند نازی ها یک رفراندوم گزاشتن که آیا سار مستقل باشه یا جزئی از آلمان نازی که ۹۹ درصد مردم به آلمان نازی رای دادن و آلمان پس از عهد نامه ورسای سارلند پس گرفت و فرانسه عقب نشینی کرد و از این پس اتفاقات وارد حوضه جنگ جهانی دوم میشه
آلمانی ها در سال ۱۹۳۸ وارد اتریش شدن اتریشی ها خودشون رو آلمانی میدونن و یک ایده تحت عنوان آلمان بزرگ هم داشتن اصلا نازی ها در سال ۱۹۳۹ چکسلواکی هم تجزیه میکنن و بخش های آلمانی تبار به آلمان میپیوندند
و در همون سال آلمان به بهونه باز پس گیری مناطقی که در عهد نامه ورسای جدا شده بود و آلمانی تبار بود به لهستان حمله میکنن و جنگ جهانی دوباره شروع میشه ...
♡ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
#historical #Nazi_Germany #تحقیقاتتاریخی
[ 👤 ] ᴀᴅᴍɪɴ: #Soby
🇮🇷𝗝𝗢𝗜𝗡➣🇮🇷@IRI1358🇮🇷
🇮🇷𝑰𝑹𝑰 𝑬𝑫𝑰𝑻🇮🇷
از راست به چپ نقشه انشولوس نقشه چکسلواکی هیتلر درخودرو (دوتصویر) تصویر هیتلر رایلند سارلند اتوبان های رایش بنر نازی ها آتش زدن مجله های پورنو گرافیک
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♡ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
سلجوقیان سلسله ترک تبار که سه حکومت شیعی را برانداز کردند و توسط اهل سنت برای شیعه ستیزی استفاده میشود که در آخر توسط حمله مسیحیان شکست میخوره و آخرین پادشاه کشته میشه و این اتفاق باعث اختلاف بین سلاطین و بزرگان برای به قدرت رسیدن افتاد از آن طرف هم حشاشین ضرباتی هم وارد کردند و در آخر حکومت سلجوقیان سقوط میکند
#edit
[ 👤 ] ᴀᴅᴍɪɴ: #Muzaffar
🇮🇷𝗝𝗢𝗜𝗡➣🇮🇷@IRI1358🇮🇷