🔲✨امام حسن عسکری علیهالسلام
اَکْثِرُوا ذِکْرَ اللهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ
وَ تَلاوَةَ الْقُرْآنِ وَالصَّلاة عَلی النَّبی ﷺ
فَاِنَّ الصَّلاةَ عَلی رَسُولِ اللهِ عَشْرُ حَسَنات
◽️ذکر و یاد خداوند متعال
◽️مرگ و حالات آن
◽️تلاوت و تدبر قرآن
◽️و نیز صلوات و درود فرستادن
بر حضرت رسول و اهل بیتش
را زیاد و به طور مکرر انجام دهید
همانا پاداش صلوات بر آنها
ده حسنه و ثواب میباشد
📜بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۷۲
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
⛔️🛑〽️فریب دنیا
🔖🔖 مَا أَصِفُ مِنْ دَارٍ أَوَّلُهَا عَنَاءٌ وَ آخِرُهَا فَنَاءٌ فِي حَلَالِهَا حِسَابٌ وَ فِي حَرَامِهَا عِقَابٌ مَنِ اسْتَغْنَي فِيهَا فُتِنَ وَ مَنِ افْتَقَرَ فِيهَا حَزِنَ وَ مَنْ سَاعَاهَا فَاتَتْهُ وَ مَنْ قَعَدَ عَنْهَا وَاتَتْهُ وَ مَنْ أَبْصَرَ بِهَا بَصَّرَتْهُ وَ مَنْ أَبْصَرَ إِلَيْهَا أَعْمَتْهُ.
#قال الشريف : أقول و إذا تأمل المتأمل قوله (عليه السلام) و من أبصر بها بصرته وجد تحته من المعني العجيب و الغرض البعيد ما لا تبلغ غايته و لا يدرك غوره لا سيما إذا قرن إليه قوله و من أبصر إليها أعمته فإنه يجد الفرق بين أبصر بها و أبصر إليها واضحا نيرا و عجيبا باهرا.
🔻دنیا شناسی
چگونه خانه دنیا را توصیف كنم كه ابتدای آن سختی و مشقت، و پایان آن نابودی است، در حلال دنیا حساب، و در حرام آن عذاب است، كسی كه ثروتمند گردد فریب می خورد، و آن كس كه نیازمند باشد اندوهناك است، و تلاش كننده دنیا به آن نرسد، و به رهاكننده آن، روی آورد، كسی كه با چشم بصیرت به آن بنگرد او را آگاهی بخشد و آن كس كه چشم به دنبال دنیا دوزد كوردلش می كند. (از شگفتیهای بی نظیر كلام امام (ع) این است كه فرمود: (و اگر به دنیا بنگرد آگاهی یابد) و (اگر چشم به دنبال دنیا دوزد كوردل شود) درود و سلام خدا بر علی (ع) با این فصاحت و بلاغت اعجاز گونه!!)
📜خطبه۸۲
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
#امام علی علیه السلام فرمودند:
دنیا دو روز است :
روزی به سود تو وروزی به زیان تو
هرگاه به سود تو بود؛
سرکشی نکن و وقتی به زیان تو بود
شکیبایی پیشه کن ۰
"بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ"
🌹رسول خدا صلياللهعليهواله می فرمایند :
🌿ألمسلمون إِخْوَةً لا فَضْلُ لِأَحَدٍ علی أَحَدُ إِلَّا بالتقوی
مسلمانان با هم برادرند و هیچکس بر دیگری برتری ندارد، جز به تقوی.🌿
📚کنز العمال، جلد 1، ص 149؛
نهج الفصاحه، حدیث 12
#هفته_وحدت
˹ ˼
🔰 قرآن را بازیچه نکنیم !
💠 حدود سالهای 92 الی 93 شمسی بود که خبری شنیدم درباره چاپ کتاب " سال 1401 ، سال سقوط اسرائیل "
✳️ بنا بر کار مهدویت و فرقه های انحرافی که می کردم کتاب را تهیه و مطالعه کردم . از همان اول کتاب کاملا معلوم بود که این کتاب بیشتر سبک تفسیر به رأی و خودنمایی دارد تا اینکه یک بحث علمی دقیق و محکم باشد.
👈 یادم هست همان زمان در کلاسهای مهدویت ، حضار محترم سوال می کردند درباره این کتاب و بنده با قاطعیت ادعاهای نویسنده را رد کردم و گفتم این اولین بار نیست عده ای عدد بازی کرده اند، افراد دیگر هم بوده اند که چه برای مهدویت و چه برای دیگر موارد از این دست عدد بازیها انجام دادند .
❌ نویسنده در این کتاب محوریت را آیات اولیه سوره بنی اسرائیل گرفته ، همان آیات که می گوید بنی اسرائیل دوبار در زمین فساد می کنند و... ، بعد آمده گفته از اول قرآن تا اول سوره بنی اسرائیل ، 2022 آیه است، پس این یک نشانه است که در این سال اسرائیل از بین می رود !!!!
این سال 2022 معادل است با 1444 قمری و 1401 شمسی !
❌ می گوید آیه «فاذا جاء وعده الاخره» را با حروف ابجد هم حساب کنید یعنی همان حساب جمل، می شود 2022 که ایشان این را هم نشان داده اند (ص 105). !!!!!
❌ می گوید از آیه 21 مائده ( که بحث ارض مقدس و یهود است ) تا آیه 104 اسراء ( که هم مفهوم با آیه 21 مائده است ) هم 1443 آیه است که حالا برای یک شماره نباید بازی را بهم زد چون حتی اگر 1443 درست باشد، با نیمه اول 2022 میلادی مقارن است!!!!!!!
❌ یک بار برای شمارش حرف " و " را جزء شمارش کلمات حساب می کند، یک بار نمی کند ، دلیلش چیست ؟؟؟ حتما محاسباتش جور نشده !!!
❌ کلماتی مثل " کنتم " که ترکیبی از فعل و ضمیر است و در زبان عربی دو کلمه حساب می شود را یک کلمه حساب کرده !!!
❌ یک بار برای این که تفسیر دلخواهشان جواب دهد یک آیه را از اول سوره می شمارند ، یک بار از اول قرآن !!! حال ملاک چیست ؟ اصلا معلوم نیست !
💠 نمی دانم و واقعا هم نمی دانم نویسنده محترم این کتاب پیش خودش چه فکری کرده که چنین کتابی را نوشته است !!!!
👈 کتابی که بنده فقط چند اشتباه آن را گفتم و اشتباهات فراوان بیشتر دارد.
🔰 ایشان اصلا نمی داند که در تعداد شمارش آیات سوره ها اختلاف است ، یعنی برخی یک آیه بزرگ را دو آیه یا سه آیه می دانند ، برخی همان یک آیه ، برای همین تعداد دقیق آیات قران را نمی شود گفت ، چون بین مکتب کوفی و مکتب بصری که در ادبیات عرب جزء مراجع هستند ، اختلاف است ، تفسیر مجمع البیان را اگر بخوانید آیات اختلافی را خوب بحث کرده است .
این نویسنده محترم چطور اینقدر دقیق شمارش کرده ؟ بر اساس کدام مکتب ادبیات عرب؟
❌ ما از خدایمان هست اسرائیل منحوس همین امشب نابود شود و بساط ظلم این غده سرطانی از بین برود ، اما شما فکر کنید که کمتر از 3 ماه دیگر تا پایان سال 2022 مانده است ، سال 1443 قمری که هم در یکی از محاسبات ایشان بود هم تمام شد و رفت .
اگر در این 3 ماه اسرائیل نابود نشود ، آن وقت ایشان چطور میخواهد جواب گوی این همه ذهن هایی که درگیرشان کرده را بدهد؟
❌ ایشان با این کارش یک خوراک آماده برای دشمنان مهیا کرده که اگر این عدد بازیهای ایشان جواب ندهد ، شدیدترین حملات را به قرآن خواهند کرد.
✅ اصلا کی و کجا بزرگان دینی ما چنین بازی هایی با قرآن می کردند که ایشان این کار را کردند؟ آیا اینگونه عدد تعیین کردن ها مشی و شیوه بزرگان دینی ما از قدیم تا حال بوده است ؟
👈 چرا خودمان را اسیر و سرگرم چیزهایی کرده ایم که فقط هیجان کاذب است و هیچ نفعی به حال دنیا و آخرت ما ندارد؟
❌ یادتان هست یک فرد مدعی بی اطلاع می گفت در فتنه 98 قرار است 70 مجتهد علیه رهبری فیام کنند ؟ کو ؟ چه شد ؟
❌ یادتان هست کانال های زیادی می گفتند پایان سال 98 ، زمان فرار حسن روحانی از کشور است ؟
❌ یادتان هست عده ای می گفتند جناب بهلول گفته سال 1400 سال ظهور است !!!!
❌ یادتان هست عده ای کلیپی از امام جمعه یکی از شهرها پخش می کردند که می گفت بر طبق پیش گویی های نجومی فلان آقا در بهمن سال 98 یک مسئول بلند پایه عزل می شود و حوادث مهمی در ایران رخ می دهد ؟؟؟
👇👇👇 ادامه در پست پایین 👇👇👇
👆👆 ادامه از بالا 👆👆
❌ یادتان هست سال 93 که ملک عبدالله عربستان به درک واصل شد ، عده ای از سخنرانان مشهور جریان انقلاب با تمسک به روایت صد در صد جعلی " پادشاه عربستان " که پیامبر فرمود خبر مرگش را بشارت دهید که خبر ظهور حجت را بشارت بدهد ، در فضای جامعه توهم ظهور ایجاد کردند ؟ کار به کجا رسید ؟ 8 سال گذشت ، جواب افرادی که به امید واهی دست پیدا کرده بودند و الان ناامید شدند را چه می دهند ؟ آن هم روایتی که هیچ اساس و سندی در هیچ کتاب حدیثی شیعه و سنی ندارد .
❌ یادتان هست می گفتند سال 1400 دو نیمه شعبان داریم، این نشانه ای هست برای ظهور آقا ؟ !!!
👈👈 خب چه شد ؟ کجاست ؟ چرا هیچ کدام محقق نشد ؟؟؟
👈 چون از اول هم معلوم بود این حرفها بیشتر احساسی است تا علمی و درست ، هر کسی هم که می خواهد گوینده آن باشد ، وقتی طبق قواعد علمی و دینی غلط است ، یعنی غلط است.
👈 واقعا باید تاسف خورد از این فضای غیر علمی که بر برخی ها حاکم شده است ، هیجانات را خوب دنبال می کنند ، اما پای علم که وسط می آید با کراهت از آن رد می شوند !!!
💠 حقیقتا باید تشکر کنیم از اساتید مرکز تخصصی مهدویت همچون آیت الله طبسی ، استاد کلباسی، استاد نصوری ، استاد شهبازیان ، استاد آیتی ، استاد اباذری ، استاد دهقانی ، استاد فوادیان ، استاد سلیمیان و ..... که فضای مهدویت را از فضای احساسی و غیرعلمی سوق دادند به سمت مباحث علمی و تخصصی .
دقیقا طبق همان فرمایش رهبری در 18 تیر سال 90 در جمع اساتید مرکز تخصصی مهدویت که فرمودند در مهدویت تا می توانید کار علمی و تخصصی کنید و از کارهای سطحی و عوامانه پرهیز کنید.
ایشان در همان سخنرانی فرمودند کار تطبیق دادن علائم ظهور غلط و انحراف است ، اما متاسفانه می بینیم بر خلاف فرمایش ایشان چقدر فضای مجازی و صحبتهای برخی آقایان مشهور کاملا در فضای تطبیق است !!!!!!
الھےبہرقیہ💚:
#خطبهعلوے ✨💚🍃
↯🌙
حضرت امیرالمؤمنین علے علیه السلام فرمودند:
خود را وقف برترين كارها، يعنى فرمان خداوند، ساخت تا هر وظيفه كه بر عهده اوست، به انجام رساند و هر فرعى را به اصلش بازگرداند. چراغ تاريكيهاست و روشن كننده راه ظلمت زدگان است و كليد هر كار فروبسته اى است و دفع هر معضلى. راهنماى گمشدگان است در بيابانهاى پهناور نادانى.
اگر سخن گويد، مى فهماند و اگر خاموشى گزيند از آن روست كه خواهد از شر بدان در امان ماند. از روى اخلاص عبادت كند، خدا نيز او را خاص خود گرداند. او يكى از معادن دين و كوههاى زمين است.
خود را ملزم ساخته، كه به عدالت رفتار كند و نخستين قدمش در اين راه، دور ساختن هواهاى نفسانى است از خود. حق را مى شناسد و به كارش مى بندد و هيچ كار نيكى را رها نمى كند تا آهنگ آن كند و هر چيز را، كه در آن فايدتى پندارد، قصد آن نمايد.
عنان اختيار خود به كتاب خدا سپرده، پس كتاب خدا به منزله رهبر قافله اوست، كه هر جا بار افكند، او نيز بار افكند و هر جا منزل كند، او نيز منزل كند.
📚 نھج البلاغه، خطبه۸۷بخش۲
↯🌙
#نجف
#ماه_ربیعالأول
الھےبہرقیہ💚:
#خطبهعلوے ✨💚🍃
↯🌙
حضرت امیرالمؤمنین علے علیه السلام فرمودند:
از ميان بندگان، ديگرى است كه خود را دانشمند نامد و از دانش در او نشانى نيست. مشتى افكار جاهلانه از جاهلان و گمراهيهايى از گمراهان فرا گرفته، بر سر راه مردم دامهاى فريب گسترده و سخنان باطل گويد و كتاب خدا را به رأى خود تفسير كند و حقيقت را به مقتضاى هواى خويش به اين سو و آن سو متمايل سازد.
مردم را از خوف و خطر قيامت ايمن گرداند و گناهان بزرگ را خوار مايه جلوه دهد. مى گويد: چون امر شبهه ناكى پيش آيد، توقف كنم، ولى، خود در آن مى افتد. مى گويد: از بدعتها كناره مى جويم و، خود همواره با بدعتها دمساز است.
صورتش صورت انسان است و دلش دل حيوان. درگاه هدايت را نمى شناسد، كه بدان روى نهد، آستان كورى و جهالت را نمى داند، كه از آن رخ برتابد. مرده اى است در ميان زندگان.
📚 نھج البلاغه، خطبه۸۷بخش۳
↯🌙
#نجف
#ماه_ربیعالأول