eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
360 دنبال‌کننده
149 عکس
45 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⁉️ آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش اهل سنت هستند؟ ✍🏻 اخیرا برخی از فعالین عرصه فرق و مذاهب اسلامی در اشتباهی راهبردی قائل هستند که وهابیت تکفیری از «اهل سنت» نمی باشند این در حالی است که آیت الله العظمی مکارم شیرازی این گروه افراطی را صریحا از اهل سنت می داند: 🔹«...اهل سنّت و خصوصاً وهابى‌ها گاهى با ما مخالفت مى‌كنند به اين جهت كه مى‌گويند شما دوستان واقعى اهل بيت عليهم السلام نيستيد، بلكه ما پيرو واقعى هستيم و دليل آن تبليغات سوئى بوده كه بر عليه شيعه شده است...» 📚 مکارم شیرازی، ناصر. گردآورنده مسعود مکارم, و محمد رضا حامدی. ، 1424 ه.ق.، کتاب النکاح (مکارم)، قم - ایران، مدرسة الإمام علي بن أبي طالب (علیه السلام)، جلد: ۴، صفحه: ۱۵۴ ✅ بسیار روشن است که پیروان محمد بن عبدالوهاب، از مهم ترین فرقه های اهل سنت _حنبلی مذهب_ هستند که مدعی پیروی از اهل بیت علیهم السلام هستند. این در حالی است که آنها شیعیان را به دروغ دشمنان اهل بیت علیهم السلام _ و بعضا قاتل امام حسین علیه السلام _ معرفی می کنند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ⁉️ آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش اهل سنت هستند؟ ✍🏻 یکی از مهم ترین خلط های صورت گرفته توسط برخی از فعالین حوزه وحدت فرق و مذاهب اسلامی، انکار وابستگی و ارتباط جریان های تکفیری وهابی با مذاهب رسمی اهل سنت همانند حنابله است. این در حالی است که بر اساس بیانات امام خامنه ای فرقه منحوس وهابیت داخل در فرقه حنابله است. هر چند در برخی موارد _همانند انحراف در تفسیر عبادت و بدعت _ با جریان اصلی حنبلی گری زاویه فکری دارد: «...همين الآن ما اطلاع داريم و مى ‏شناسيم كه علماى حنابله ‏ى غير وهابى در عربستان سعودى، دلشان از اين وهابي ها خون است. اين‏ها حنابله‏ اى هستند كه وهابى نشدند. فقه، همان فقه و مبناى فقهى، همان مبناى فقه حنبلى است؛ اما موازين و اصول وهابيت را قبول نكردند. اين‏ها غالباً هم مطرودند؛ يعنى عموماً اين افراد، داخل در حكومت هم نيستند. نه افتايى، نه امامتى و نه هيچ منصب ديگر هم در اختيارشان قرار نمى ‏گيرد. تعداد اين افراد هم زياد است...» 📚 سخنرانى در ديدار با گروهى از روحانيون، ائمه ‏ى جمعه و اساتيد حوزه‏ هاى علميه ‏ى اهل سنت استان هاى سيستان و بلوچستان، خراسان و مازندران در تاریخ پنجم اسفند 1368 ⏪ به تصویر سند از نرم افزار ولایت مراجعه کنید! ✅ بر اساس این بیانات علمای حنبلی برخی وهابی هستند و برخی خیر. البته بسیار روشن است که جمهوری اسلامی در تعاملات مذهبی و امنیتی خود، حساب این گروه تکفیری را از خط اصیل حنبلی گری جدا می کند ولی این به معنی عدم وابستگی وهابیت به فرقه حنابله نیست. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ⁉️ آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش اهل سنت هستند؟ ✍🏻 فهم زمینه ها، اهداف و جریان های موجود در میان فرق اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. وهابیت و سلفیت هر چند از اهل سنت هستند ولی دارای انحرافات فکری و سیاسی بوده که دانسته یا از روی جهل ابزار اجرای سیاست های استکبار جهانی قرار می گیرد. امام خامنه ای در این باره می گوید: 🔸«... گاهى بعضي ها مزدور دشمنند و خودشان نمى ‏دانند. خيلى از اين‏ مردم بيچاره ‏ى بى ‏خبرِ سلفى و وهّابى‏ كه به ‏وسيله ‏ى دلارهاى نفتى تغذيه مى ‏شوند تا بروند در اينجا و آنجا عمل هاى تروريستى انجام بدهند- در عراق يك‏ جور، در افغانستان يك ‏جور، در پاكستان يك ‏جور، در نقاط ديگر يك ‏جور- نمى‏د انند كه مزدور دشمنند. آن مرد شيعى هم كه مى ‏رود به مقدسات اهل سنت اهانت مى ‏كند و دشنام مى ‏دهد، او هم مزدور دشمن است، و لو نداند كه چه مى ‏كند. من عرض مى‏كنم: عوامل اصلى دشمنانند. بعضى از اين سرانگشتان- هم در بين اهل سنت، هم در بين شيعه- غافلند، نمى ‏دانند و نمى ‏فهمند چه ‏كار مى ‏كنند؛ نمی ‏دانند براى دشمن دارند كار مى ‏كنند...» 📚بيانات در جمع مردم استان كردستان در ميدان آزادى سنندج در تاریخ 22 اردیبهشت 1388 ✅ مستند به بیانات فوق، اهل سنت متاثر از تفکرات سلفی و وهابی به عنوان سرانگشتان و مزدورهای دشمنان اصلی استکبار جهانی عمل می کنند. وهابی ها و سلفی ها هر چند دارای انحرافات اعتقادی و روشی هستند ولی داخل در عنوان اهل سنت هستند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍🏻برخلاف دیدگاه برخی قائلین به «وحدت نامضبط» که هر گونه بحث با مخالفین را با هدف تبلیغ حقانیت مذهب شیعه را جایز نمی دانند، امام خامنه ای، حج را یکی از بهترین فرصت هایی می داند که می توان با آن حقایق شیعه و حقایق انقلاب اسلامی را با دیگر مسلمین در میان گذاشت: 🔹«... حضور شما در حج، در اين عرصه ‏ى بين‏ المللى اين فرصت را به شما مى‏ دهد كه حقايق را منتقل كنيد؛ نه فقط با زبان، بلكه با زبان و عمل؛ حقايق اسلام را بگوييد، حقايق شيعه را بگوييد، حقايق انقلاب اسلامى را بگوييد، ماجراهايى را كه امروز وجود دارد بگوييد...» 📚 بيانات در ديدار كارگزاران حج در تاریخ بیستم شهریور 1392 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ استبصار و دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام در اندیشه محقق بروجردی ✍🏻دانشمند بزرگ و علامه مجاهد شيخ محمد مرعى انطاكى از جمله علمای بزرگ اهل سنت است که با مطالعه کتاب «المراجعات» علامه شرف الدین به مذهب شیعه پیوست. این عالم بزرگ در خاطرات خود می گوید: 🔺«... رنجها و نگرانيهاى روزگار به ما رو آورد و ازنظر مادى معنوى در مضيقه و فشار قرار گرفتيم تا اينكه خبر ما به امام شرف الدين رسيد و بر تنگدستى ما اطلاع پيدا كرد نامه‌اى براى مرجع اعلى و رئيس اين طائفه محضه حضرت آية اللّه العظمى و مجتهد بزرگ و پيشواى عاليقدر حاج‌آقا سيد حسين بروجردى قدس اللّه روحه الطاهره ارسال داشت او دست ما را گرفت و به ما مساعدت كرد و في الحقيقه در ترويج مذهب حق جعفرى ما را مدد فرمود فضل و بزرگوارى براى او و براى شرف الدين است...» 📚 مرعشی شوشتری، محمدحسن، چرا مذهب تشيع را اختيار کردم؟، صفحه: ۳۵، کتابخانه صدر، تهران - ایران، 1349 ه.ش. ✅ مستند به این سند، مرحوم بروجردی _ از بانیان اصلی تقریب و وحدت مذاهب اسلامی در تاریخ معاصر شیعه _ کاملا با استبصار موافق بوده و به آنها کمک مالی و معنوی نیز می کرده است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ اهمیت احتجاج و مناظره در کلام فقیه انقلابی و استاد اخلاق ✍🏻«مواقف الشيعة»، از آثار ارزنده استاد عالى‌قدر و فقيه اخلاقى، آيت‌الله على احمدى ميانجى (ميانه ۱۳۰۵ - ۱۳۷۹ش، قم) است كه در آن، گزارشى علمى از مناظرات و احتجاجات تاريخى واقع‌شده در بين شيعيان و دشمنانشان را جمع و در سه جلد به زبان عربى منتشر كرده است. در اين اثر در مجموع تعداد ۹۴۶ مناظره و احتجاج تاريخى ثبت شده است. ✍🏻 این فقیه انقلابی و وارسته در مقدمه کتاب مناظره روشمند و جدال احسن با مخالفین را روش انبیای الهی دانسته و در اهمیت آن گفته است: 🔹«... و ما کان لاظهار الحق و رفع الباطل و دفع الشبه عن الدين و إرشاد المضلين فهو من أعظم أركان الدين...» 🔸«... مناظراتی که برای روشن شدن حق و از بین رفتن باطل و دفع و پاسخ به شبهات دینی و هدایت مردم گمراه است، از اعظم ارکان دین اسلام است...» 📚احمدی میانجی، علی، مواقف الشیعة، جلد: ۱، صفحه: ۹، جماعة المدرسين في الحوزة العلمیة بقم، مؤسسة النشر الإسلامي، قم - ایران، 1422 ه.ق. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍ استوری امروز پیج اخوت یکی از صفحات فعال در موضوع وحدت را مشاهده کنید. ✍ از یک عالم وهابی تکفیری کذاب و فعال در شبکه های ماهواره ای وهابی به نام عبدالقدوس، کلیپ شبهه منتشر کرده اند! ✅ یکی از مهم ترین ویژگی های جریان های وحدت نامنضبط عدم تشخیص میدان جنگ و حمله به عقاید حقه شیعه است! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍🏻 فقه ثقلین در اندیشه فقیه وحدت گرا 🔺یکی از مهم ترین ویژگی های مدرسه فقهی محقق بروجردی محوریت فقه تعاملی این فقیه برجسته است. یکی از مهم ترین لوازم این روش اجتهادی، توجه به مسائل تاریخی و روایات اهل سنت در فهم روایات شیعه و کشف قرائن حالیه روایات است. این ویژگی باعث فهم نو در بسیاری از فروع فقهی شده است. 🔻نکته بسیار کلیدی در روش فقه تعاملی محقق بروجردی محوریت «فقه ثقلین» در مقابل «فقه صحابه» و «فقه رای گرا» است. این فقیه ایستاد بر قله در موارد متعددی این تذکر بسیار کلیدی را داده است که اکثریت غالبی صحابه، توجهی به ضبط و فهم احکام شرعی نداشتند و همین امر باعث اختلاف جدی آنها در بدیهی ترین احکام شرعی مثل اذان، نماز، حج و ... شده است. 🔸برای مثال: با وجود این که روزانه پنج بار با صدای بلند در طول چندین سال عصر حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله اذان گفته می شد، مشاهده می کنیم که اذان شهر مکه، مدینه، کوفه و بصره و ... با یکدیگر متفاوت است چرا که هر صحابی یک مدل خاص اذان را گزارش داده است! شبیه این موارد در فروعات فقهی مثل تکتف، وضو و ... هم قابل رهگیری است. تقریر بحث آیة العظمی البروجردي في القبلة، الستر و الساتر، مکان المصلي، ج 2، ص: 28 ✅ مبتنی بر این قرینه بسیار کلیدی تاریخی، فقیه بروجردی بارها تذکر به حکمت، ضرورت و سرّ وجودی نهاد «ثقلین» در ادبیات دینی رسول خدا (ص) نموده و همه فرق و مذاهب اسلامی را _ فارق از هر اعتقادی و به دلیل تواتر ادله حدیث ثقلین _ دعوت به تمسک و أخذ مباحث فقهی از کتاب و عترت علیهم السلام نموده است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
«پیروان امامین انقلاب»
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی 🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت. 🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است. ⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند! ⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان: 🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی 🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است. 🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... ! 🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه ✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد: «... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مى‏ كنند و جمعى وهّابى‏ مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شده ‏اند ...» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏1 ؛ ص243 ✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 هدفگذاری محقق بروجردی از وحدت اسلامی: معرفی فقه و معارف شیعه به جامعه تسنن «... يكى از مزاياى معظم له توجه و علاقه فراوانى بود كه به مسئله وحدت اسلامى و حسن تفاهم و تقريب بين مذاهب اسلاميه داشت. اين مرد چون به تاريخ اسلام و مذاهب اسلامى آشنا بود، مى‏دانست كه سياست حكام گذشته در تفرقه و دامن زدن آتش اختلاف چه اندازه تأثير داشته است، و هم توجه داشت كه در عصر حاضر نيز سياست هاى استعمارى از اين تفرقه حد اكثر استفاده را مى‏كنند و بلكه آن را دامن مى‏زنند، و هم توجه داشت كه بُعد و دورى شيعه از ساير فرق سبب شده كه آنها شيعه را نشناسند و درباره آنها تصوراتى دور از حقيقت بنمايند. به اين جهات بسيار علاقه‏مند بود كه حسن تفاهمى بين شيعه و سنّى برقرار شود كه از طرفى وحدت اسلامى كه منظور بزرگ اين دين مقدس است تأمين گردد و از طرف ديگر شيعه و فقه شيعه و معارف شيعه آن‏طور كه هست به جامعه تسنن كه اكثريت مسلمانان را تشكيل مى‏دهند معرفى شود.» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏20 ؛ ص154 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341