بررسی پیامد های لایحه تعطیلات آخر هفته
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
زمان نحوه خاصی از تکون انسان را معنا میکند.
دکتر علی مومن | جامعه شناس
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مجلس انقلابی با این مصوبه دقیقادر جایی ایستاده است که جریان روشنفکری در سمت سیاستی خودش نسبت به انقلاب اسلامی، در آنجا ایستاده است.
حجتالاسلام محمدی| مدیر اندیشکده معنا
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
ریشه نیمه تعطیل بودن پنجشنبه ها
در باورهای دینی و اعتقادی ایرانیان است.
خانم دکتر اسماعیلی | مدیر گروه فلسفه و کلام دانشکده هدی
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
زیست جامعه ایرانی دو روز تعطیلی را بر نمیتابد و عمده مردم هم دو روز تعطیل نیستند.
حجت الاسلام موسوی
مدیر پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام)
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
انسان اقتصادی یا انسان فرهنگی؟
حجت الاسلام دکتر مهدی سلطانی
عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
استدلال های اقتصادی هیچ عدد، رقم و سهمی در مورد لایحه تعطیلات آخر هفته ندارند.
دکتر علی سعیدی
عضو هیات علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
📌متن گزارش توصیفی_تحلیلی در رابطه با مصوبه اخیر مجلس برای (تعطیلات آخر هفته)
🖋هر چند افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز، با استدلالهای فرهنگی و اجتماعی از قبیل قوام خانواده و فرصتهای همبودگی خانوادهها همراه بود، اما در تعیین روز تعطیلی استدلالهای ارائهشده صرفاً استدلالهایی اقتصادی بوده، ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مغفول ماند.
با رصد و مرور تعداد بالایی از گزارشهای رسانهای در چهارماهۀ اخیر (بیش از 100 گزارش)، متوجه می شویم، اضافهشدن روز شنبه به تعطیلات، توسط جریانی است که بهواسطه حضور در ساختارهای رسمی و قدرت رسانهای، بیشترین پوشش رسانهای را یافته و مورد حمایت قرار گرفته است. در مقابل، درباره تعطیلی روز پنجشنبه مطالب چندانی طرح نشده است. با توجه به اهمیت بُعد زمان در زیست و سبک زندگی متأسفانه این زاویه بررسی، مورد غفلتی عجیب قرار گرفته است.
🔸بهصورت کلی محل نزاع و گفتوگوها را میتوان در دو سطح بیان کرد:
🔴فایل گزارش در لینک زیر 🔽
https://eitaa.com/Iran_of_the_future/1466
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
تعطیلات-تفصیلی.pdf
591.8K
متن گزارش توصیفی_تحلیلی در رابطه با مصوبه اخیر مجلس برای (تعطیلات آخر هفته)
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
May 11
دکتر علی مومن.mp3
6.92M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه اول: دکتر علی مومن آرانی
جامعه شناس
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
دکتر مهدی سلطانی.mp3
4.91M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه دوم: دکتر مهدی سلطانی
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
خانم معصومه اسماعیلی.mp3
5.88M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه سوم: خانم معصومه اسماعیلی
مدیر گروه فلسفه و کلام دانشکده هدی
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
حجت الاسلام علی محمدی.mp3
5.63M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه چهارم: حجت الاسلام علی محمدی
مدیر اندیشکده معنا
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
حجت الاسلام مهدیزاده.mp3
5.13M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه پنجم: حجت الاسلام حسین مهدیزاده
مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
دکتر علیرضا شفاه.mp3
6.86M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه ششم: دکتر علیرضا شفاه
عضوشورای علمی موسسه علم و سیاست اشراق
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
خانم دکتر سالک.mp3
5M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه هفتم: خانم دکتر معصومه سادات سالک
پژوهشگر مرکز پژوهشهای اسلامی معصومیه
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
دکتر سعیدی.mp3
8.74M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه هشتم: دکتر علی سعیدی
عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
حجت الاسلام سید علی موسوی.mp3
5.85M
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
ارائه نهم: حجت الاسلام سید علی موسوی
مدیر پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام)
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🎙فایل صوتی نشست:
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
🎙ارائه اول: دکتر علی مومن آرانی
جامعه شناس
🎙ارائه دوم: دکتر مهدی سلطانی
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)
🎙ارائه سوم: خانم معصومه اسماعیلی
مدیر گروه فلسفه و کلام دانشکده هدی
🎙ارائه چهارم: حجت الاسلام علی محمدی
مدیر اندیشکده معنا
🎙ارائه پنجم: حجت الاسلام حسین مهدیزاده
مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی
🎙ارائه ششم: دکتر علیرضا شفاه
عضوشورای علمی موسسه علم و سیاست اشراق
🎙ارائه هفتم: خانم دکتر معصومه سادات سالک
پژوهشگر مرکز پژوهشهای اسلامی معصومیه
🎙ارائه هشتم: دکتر علی سعیدی
عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
🎙ارائه نهم: حجت الاسلام سید علی موسوی
مدیر پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(علیه السلام)
#نشستهایایرانآینده
#کانال_ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
💡هویت شهر و فناوری خلق روایت/ روایت فتوحات تبلیغی جبهه انقلاب
✍حجت الاسلام سید علی موسوی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم
۱. مساله جاری در خیابانهای ایران، مساله هویتی است. دشمن ما آخرین تکنولوژیهایش را در این جدال در ایران به کار میگیرد. این مساله ابزارهای پیچیدهای در پدید آوردن یک روایت باورپذیر و گسترده دارد. آنچه این مساله را جذاب و دیدنی کرده است آن است که جبهه انقلاب مظلوم تر از جنگ تحمیلی ۸ ساله در حال مقاومت و حتی پیش روی و فتح قلههای تکنولوژیک این عرصه است.
۲. فتنه ۸۸ چشم ما را نسبت به قدرت شبکههای اجتماعی باز کرد و جبهه انقلاب توانست رکوردهای چشمگیری را در این حوزه بزند. توقع برتری یافتن مطلق جبهه انقلاب در مقابل هژمونی رسانهای جهانی با دیکتاتوری پلت فرمها و حاکمیت اینترنت، توقع بی جایی است. جنگ است جنگ. اگر ضربهای بزنی، حریف ساکت نمینشیند. هنوز قدرت پهبادی_موشکی ما به نقطه اوج خودش نرسیده است. مهم این است که طهرانی مقدمها مشغول کارند. نفس مقاومت ما در مقابل این هجمه، پیروزی بزرگی است. همانطور که در جنگ ۸ ساله مهم نبود چقدر از خاک عراق را با جنگ تصرف کردیم. مهم این است که امروز مقاومت عراق در جبهه مقاومت علیه اسرائیل می جنگد. ما به دنیا قواعد و شیوه پیروزی در این جنگ نابرابر را نشان دادیم.
۳. واقعیت این است که فتنه ۱۴۰۱ تکنولوژی پیشرفتهتری از فتنه ۸۸ داشت. ترکیبی از ساخت رویداد در شهر و خیابان و سوار کردن روایت مطلوب خود بر آن و توسعه این رویداد_روایت برای ساخت یک هویت پیش رونده. این هویت در حال حاضر با تظاهر افتخارآمیز به کشف حجاب، فضای شهر را به اشغال خود درآورده و جایی برای هویت مذهبی و محجبه ما به عنوان رقیب باقی نگذاشته است. رقیب مؤمن محجبه هرچند نسبت به جماعت مکاشفه، اکثریت است، اما همچنان فاقد پروژه هویتی فراگیر و غالب است.
۴. در این میدان، قواعد مواجهه با آن متفاوت است. ما در این نزاع هویتی، ناچار دست به عصا و محتاطانه تلاش میکنیم. چرا که هر زیرساختی از وحدت ملی که نابود شود، منبعی از قدرتمان را از دست داده ایم. لذا هر نوع کنش تقابلی و شقاق آفرین هویتی نیز به ضد خود تبدیل خواهد شد و اتفاقاً جامعه مذهبی و محجبه را وارد زیست گتویی و بسته کرده و جماعت مکشفه را پرده در تر میکند.
پروژه هویتی ما وقتی موفق است که بتواند به قشر مذهبی انقلابی مرجعیت اجتماعی ببخشد. از این رو، پروژه هویتی تا قابلیت توسعه به تمامی گونههای اجتماعی را نداشته باشد، محکوم به شکست است. طبعاً همه اقشار تعلق یکسانی ندارند و ما با طیفی از وابستگی و تعلق نسبی مواجه خواهیم بود. به هر حال خلق هویت باید بتواند برای قشر مذهبی انقلابی افتخار بیافریند و لازمه این امر مقبولیت هویت در نزد توده و عموم مردم است. چرا که افتخار مرهون مقبولیت و تحسین عمومی است.
۵. از تولید سرود سلام فرمانده با محوریت هویت بخشی به دهه نودی ها تا گردهماییهای محلی و شهری و در نهایت ورزشگاه آزادی در خرداد ۱۴۰۱ و بازنمایی آن، یک پیشروی بی نظیر بود که بخش قابل توجهی از آن را باید ناخودآگاه دانست. دست عنایت غیبی حضرت ولی عصر (عج) را در آن میتوان دید. محوریت امام زمان (عج) آن هم با بهره مندی از قدرت بی نظیر دهه نودی ها به عنوان فرزندان خانواده، به گونهای بود که میتوانست همه طیف عمومی را با هویت خانوادگی و با مرکزیت قشر مذهبی انقلابی هویت واحدی ببخشد. این پدیده همچنان در اوج فناوری ساخت رویداد _ روایت هویتی قراردارد و تجربیات بعدی هنوز نتوانسته به فناوری ناخودآگاه آن دست پیدا کند. همچنان نیازمند مطالعه آن تجربه هستیم. مطالعهای برای بازسازی خودآگانه این تجربه. تجربهای که با سریالهای بعدی سلام فرمانده ۲ و ۳ نیز تکرار نشد و تنها به درجا زدن این کلیشه تبدیل شد.
ادامه◀️◀️
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a