#نشست_حضوری
📍ساختار حکمرانی فرهنگی در آمریکا📍
✔️همراه با بررسی حکمرانی مجازی در این کشور
با حضور:
✅دکتر سامی العریان
🔸استاد سابق دانشگاه فلوریدا آمریکا
🔸رئیس مرکز مطالعات اسلام و امور بینالملل ترکیه
⏰ دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸
📌قم، جنب مصلی قدس، سالن جلسات پژوهشکدهی باقرالعلوم علیهالسلام
🌐 پخش مجازی از طریق نشانی:
http://rbo.ir/t-webinar
#ایران_آینده 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
ایران آینده🇮🇷
#نشست_حضوری 📍ساختار حکمرانی فرهنگی در آمریکا📍 ✔️همراه با بررسی حکمرانی مجازی در این کشور با حضور: ✅
🔰🔰معرفی مهمان برنامه: آقای دکتر سامی العریان
دکتر سامی العریان، فلسطینی الاصل، متولد کویت و تحصیلکردهی دانشگاههای امریکاست.
وی که استاد دانشگاه جنوب فلوریدا در رشتهی مهندسی رایانه و فعال اجتماعی و مدافع حقوق فلسطینیان و مسلمانان در ایالات متحده بود. وی با همین هدف، با جمع حامیان جرج بوش پیوست تا برخی از قوانین ظالمانه را ملغی کند.
در سال ۲۰۰۳ ، با عهدشکنی بوش و اطرافیان او، به موجب قانونی موسوم به پاتریوت، او ۱۷ اتهام از سوی دستگاه امنیتی امریکا بازداشت شد. از مهمترین این اتهامات، پشتیبانی از جهاد اسلامی در فلسطین بود.
بر این اساس و پس از برکناری دکتر سامی العریان از هیئت علمی دانشگاه، و پس از گذران بیش از دو سال زندان انفرادی، محاکمه ی وی آغاز شد. این اتفاق، افکار عمومی مسلمانان را بر انگیخت و پویش(کمپین) های بزرگی در حمایت از او شکل گرفت.
با فشار ناشی از این پویش ها، او از هشت اتهام تبرئه و قضات دادگاه نسبت به نه اتهام دیگر اختلاف پیدا کردند.
در سال ۲۰۰۶، و بر اساس توافقی که بین وکلای ایشان و دولت امریکا شکل گرفت، او در ازای اعتراف به کمک عادی به مرتبطین با جهاد اسلامی، از نه اتهام دیگر تبرئه شد. مقصود اصلی از این مرتبطین، مازن النجار، برادر همسر وی بود.
دکتر سامی العریان پس از گذراندن ۵۷ ماه زندان در ایالات متحده، به ترکیه تبعید شد.
او با تأسیس مرکز مطالعات اسلام و امور بین الملل(CIGA) در دانشگاه صباح الدین زعیم ترکیه، به فعالیت های پژوهشی خود ادامه می دهد.
***
او در نشست «اسلام سیاسی در جهان اسلام؛ از اندیشه تا اجرا» به بیان نتایج مطالعات اخیر خود بر روی جریان های اسلامی فعال در گستره ی جهان اسلام می پردازد.
در جلسه ی «ساختار حکمرانی فرهنگی آمریکا» نیز، با توجه به تجربه ی اتفاقات روی داده و پویش های شکل گرفته و نیز مطالعات تخصصی خود، به بیان ساختار حکمرانی فرهنگی ایالات فرهنگی می پردازد و در ضمن آن، به ساختار حکمرانی مجازی این کشور می پردازد.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🇮🇷 ایران آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هم اکنون در حال برگزاریست
📍ساختار حکمرانی فرهنگی در آمریکا📍
✔️همراه با بررسی حکمرانی مجازی در این کشور
با حضور:
✅دکتر سامی العریان
🔸استاد سابق دانشگاه فلوریدا آمریکا
🔸رئیس مرکز مطالعات اسلام و امور بینالملل ترکیه
🌐 پخش مجازی از طریق نشانی:
http://rbo.ir/t-webinar
#ایران_آینده 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هم اکنون در حال برگزاریست
🔖 زن، زندگی، آزادی
به روایت بانوی فعال حقوق بشر در امریکا
✅روایت زندگی و تجربهی:
✅سرکار خانم نهلة النجار
🔸فعال حقوق بشر در امریکا
🔸کارشناس مطالعات تطبیقی ادیان و علوم سیاسی
🌐 پخش مجازی از طریق نشانی:
http://rbo.ir/t-webinar
#ایران_آینده 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
⭕️ویژگیهای استراتژیستها
۱. چشم انداز دارند:
💠آنها تصوری از آینده در ذهن خود دارند و برای دست یافتن به آن تلاش میکنند.
۲. تجزیه و تحلیلگرند:
💠آنها موضوعات را به اجزای سازنده شان میشکنند و هر مسئلهای را با دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهند.
۳. روابط را میبینند:
💠آنها بطور بخشی تصمیم نمیگیرند. میدانند که هر مسئلهای ابعاد گوناگونی دارد و تأثیرات آن وسیع است. به علاوه موضوعات بسیاری هستند که میتوانند آن را تحت تأثیر خود قرار دهند.
۴. پرسشگرند:
💠فرضیات بدیهی را به چالش میکشند. از نظر آنان اگر کاری تا به امروز به شیوه یکسانی انجام میگرفته از این پس میتواند به شکل متفاوتی انجام شود. آنها به موضوعات و علل آنها جور دیگری مینگرند.
۵. خلاقند:
💠آنها موضوعات ظاهراً نامرتبط را به هم متصل میکنند و راهحلهای جدیدی برای مسائل پیدا میکنند.
۶. هم افزایی ایجاد میکنند:
💠آنها منابع و قابلیتهای موجود را به گونهای با هم ترکیب میکنند که نتیجه از مجموع اجزا بزرگتر و مؤثرتر باشد.
۷. مزیت خلق میکنند:
💠آنها قادرند به منابع و قابلیتهای برتر و عملکرد و نتایجی بهتر از رقبا دست پیدا کنند.
#ایران_آینده 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
saesli2e5gm7.jpeg
43.6K
#معرفی_کتاب حکمرانی؛مقدمهای بسیار کوتاه (Governance; A very short introduction)
این کتاب نوشته پروفسور مارک بِوِر (Mark Bevir) استاد علوم سیاسی دانشگاه برکلیکالیفرنیا است. وی مؤلف دهها کتاب و مقاله پراستناد است که بهطور عمده در حوزه حکمرانی نوشته شدهاند، این کتاب در سال۲۰۱۲ در قالب مجموعه کتابهای پرفروش انتشارات آکسفورد به رشته تحریر درآمدهاست.
ایران آینده🇮🇷
#معرفی_کتاب حکمرانی؛مقدمهای بسیار کوتاه (Governance; A very short introduction) این کتاب نوشته پروف
نویسنده در این کتاب با بیانی ساده مفهوم گسترده حکمرانی را در6 فصل توضیح میدهد. این کتاب چناناست که آن را به یکی از بهترین کتابها در حوزه حکمرانی برای کسانی که با این مفهوم آشنا نیستند تبدیلکردهاست.
فصل اوّل با عنوان «حکمرانیچیست؟» به تبیین مفهوم حکمرانی در قالب تعریف آن، بیان تاریخچه این مفهوم و بسترها و دلایل گسترش کاربرد آن میپردازد. فصل دوّم با عنوان «حکمرانیسازمانی» با برقراری ارتباط میان مفهوم حکمرانی و نظریههای مدرن سازمانی آغاز و در طول فصل مفاهیمی از جمله سلسلهمراتبها، بازارها و شبکهها تبیین میشود. فصل سوّم «حکمرانیشرکتی» است که در آن مفهوم حکمرانی در سطوح شرکتی مطرح میشود. در فصل چهارم «حکمرانیعمومی» از حکمرانی در فضایعمومی و در قیاس با مدیریتعمومی بحث میشود. در فصل پنجم تمرکز بر مفهوم «حکمرانیجهانی» است اینکه چرا حکمرانی در سطوح جهانی اهمیت دارد و چگونه این حکمرانی میتواند به حل مسائل جهانی کمککند. در فصل پایانی نیز نویسنده به اختصار درباره «حکمرانیشایسته» توضیح میدهد. نویسنده در هر فصل سعی میکند با بیان داستانی واقعی به نحوی ملموستر مفاهیم را منتقلکند.
حکمرانی به طور خلاصه میتواند به معنای تمامی فرآیندهای حکومتکردن باشد. این واژه، تمرکز بر نهادهای رسمی حکومت را با شناسایی فعالیتهای بسیار گستردهای که فراتر از مرزهای دولت و جامعه است، تکمیل میکند. این واژه توجه را به سوی فرآیندها و برهمکنشهای پیچیدهای که در حکومت کردن دخیلند، معطوف میکند. به طور مشخصتر حکمرانی دربرگیرنده خیزش فرآیندهای نوینی از حکومت کردن است که ترکیبی، دارای صلاحیتهای چندگانه و طرفهای ذینفع پرشماری است که در یک شبکه با هم کار میکنند. در واقع، حکمرانی دگرگونیهای اخیر در جهان را توصیف میکند.
شهرتی که امروز واژه حکمرانی به دست آورده، بدون شک مرهون تناسب آن با دگرگونیهای اخیر در جهان است. در جامعه مدنی دولت روزبهروز به سازمانها وابستهتر و بیش از پیش توسط پیوندهای بینالمللی محصور شده است. از یک سو، بخش عمومی در بسیاری از دولتها از ساختار دیوانسالاری هرمی بهسوی شبکهها و بازارها گذر کرده است. در این معنا، حکمرانی دربرگیرندۀ الگوهایی از حاکمیت است که گروهها در بخش خصوصی و داوطلبانه آنها را مورد استفاده قرار میدهند.
#ایران_آینده 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
* 📣 فراخوان پذیرش مقاله برای انتشار در فصلنامه «مطالعات راهبردی فرهنگ» *
🔸نشریه «مطالعات راهبردی فرهنگ» از استادان دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویان علاقهمند به حوزههای مطالعات راهبردی و میانرشتهای فرهنگ، برای انتشار مقالههای علمی، دعوت به همکاری مینماید.
محورهای پذیرش مقالات :
*♦️سیاستگذاری فرهنگی یا حکمرانی فرهنگی در ایران
♦ارائه ایدهها، طرحها، برنامهها و سیاستهای مسألهمحور در حوزه فرهنگی
♦تحلیل فرایندهای تصمیمگیری، برنامهریزی در دستگاههای مختلف فرهنگی کشور
♦تحلیل نظامهای آموزشی، پژوهشی و خدمات فرهنگی در ایران
♦ تحلیل و ارزیابی گفتمانها و سیاستهای بالادستی کشور در حوزه فرهنگ
♦ مدیریت تغییرات و تحولات فرهنگی
♦ تحلیل تغییرات فرهنگی و مدیریت تحولات فرهنگی در ایران و سایر کشورها
♦ مباحث توسعه فرهنگی، دین و توسعه، فرهنگ و تکنولوژی و ...
♦ دیدهبانی یا رصد تحولات فرهنگی
♦ مسائل فرهنگی بینالمللی
♦ دیپلماسی فرهنگی
♦ روابط فرهنگی بینالمللی
♦ قدرت نرم، تهدیدات نرم و ...
♦ آیندهپژوهی در حوزههای مختلف فرهنگی *
🔸نویسندگان مقالات میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مجله به نشانی http://scsj.ricac.ac.ir مراجعه و در صورت نیاز در ساعات اداری با شماره 88919176 دفتر نشریات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تماس حاصل فرمایند.
#ایران_آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 سیاستگذاری، برنامه ریزی، امکانات مادی و... همه اینها مهم است؛
❗️ لکن اصل و #محور همه اینها #روحیه_جهادی است!
💬 شهید عماد مغنیه
🔹 سالروز شهادت حاج عماد مغنیه شادی روح همه شهدا از صدر اسلام تا کنون و شادی روح امام شهدا صلواتی نثار کنیم
#ایران_آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
❇️در حوزه سیاستگزاری سه دسته سیاست داریم💡
◀️این سیاست ها عبارتند از :
🔸سیاست های توزیعی
🔹سیاست های باز توزیعی
🔸سیاست های تنظیمی
⏪ سیاست های تنظیمی به طور مثال به ما می گویند از چراغ قرمز عبور نکنید.
⏪سیاست های توزیعی به تقسیم منابع کشور بر می گردد، به عنوان مثال می گویند کسانی که فیلم های مذهبی می سازند مورد حمایت قرار می گیرند.
⏪ در سیاست بازتوزیعی به طور مثال گفته می شود از کسانی که فیلم هایی با فرهنگ غرب تولید می کنند، مالیات بیشتری می گیریم و آن را به سازندگان فیلم های مذهبی می دهیم.
▪️▫️هرچه از سیاست توزیعی به بازتوزیعی رویم، مقاومت مردم بیشتر می شود.
#ایران_آینده
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فرهنگ_و_خط_مشی_گذاری_فرهنگی_در_جمهوری.pdf
1.86M
تصمیم گیری در سطح کلان برای حل مسائل و مشکلات کلان توسط دولتها برای رسیدن به مصالح و منافع عامه مردم را خط مشی گذاری میگویند. که فرآیند آن به طور کلی بعد از احساس مشکل و ادراک مشکل شامل تدوین خط مشی، اجرای خط مشی و ارزیابی خط مشی میشود. باید توجه داشت که علم خط مشی گذاری عمر چندانی نداشته، اما به دلیل تاثیرات عمیق آن در یرطرف کردن مشکلات و مسائل عامه جامعه در زمینههای مختلف از جمله خط مشی گذاری فرهنگی، خط مشی گذاری فضای مجازی و خط مشی گذاری اقتصادی و غیره، از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و مورد توجه و اقبال ویژه ای قرار گرفته است. یکی از حوزههای خط مشی گذاری، فرهنگ است. اما به دلیل پیچیدگی موضوع فرهنگ و وسعت قلمرو تحقیقات در زمینه شناخت شناسی فرهنگ و از همه مهم تر عدم وجود ساختار، فرآیند خط مشی گذاری که خود امری نیازمند دقت و تمرکز است، در این زمینه بسیار پیچیده میشود؛ بنابراین خط مشی گذاری فرهنگی نسبت به سایر زمینهها حائز اهمیت و دقت فراوانی از سوی خط مشی گذاران میباشد . در این مقاله به دنبال بحث درباره مبانی نظری فرهنگ از نگاه دانشمندان داخلی و خارجی و بررسی خط مشی گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران هستیم .
#خط_مش_گذاری_فرهنگی
#مقالات_علمی_پژوهشی
#ایران_آینده 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
#رویداد_ایدهپردازی_حجاب
💠 #اندیشکده_فکر_فردا و #دفتر_مطالعات_گفتمان_انقلاب_اسلامی برگزار میکنند:
💥سلسله نشستهای حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی💥
🔻#نشست_سیزدهم🔻
🔹 با ارائه: حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی (ریاست پژوهشکده باقرالعلوم)
🔸 دبیر علمی: حجتالاسلام دکتر حسن شفیعی (استاد حوزه و دانشگاه)
⏱ زمان: سهشنبه، ساعت 16:30
🏢مکان: پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام (جنب میدان مصلی)
#ایران_آینده 🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
◼️◾️▪️انا لله و انا الیه راجعون◼️◾️▪️
بسمه تعالی
ومن يخرج من بيته مهاجرا إلى الله ورسوله ثم يدركه الموت فقد وقع أجره على الله
بدینوسیله ارتحال زائر حضرت رضا علیه السلام، دوست صمیمی مان، فاضل ارجمند حجت الاسلام سید مصطفی مدرس مصلا را خدمت همه دوستان و آشنایان این مرحوم تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال جبران مصیبت فقدان ایشان در جامعه نخبگانی دردمندان انقلاب اسلامی را مسئلت می نماییم.
لازم به ذکر است اطلاعیه های در رابطه با مراسم خاکسپاری ایشان تا ساعاتی دیگر اطلاع رسانی میشود.
◾️◾️◾️◾️
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
⬛️ #اطلاع_رسانی مراسمات ترحیم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی مدرسی که در راه زیارت امام هشتم حضرت رضا (علیه السلام) به لقاء الله پیوست.
◼️ تمامی مراسمات فوق در شهر #یزد برگزار می شود.
◾️ مراسمات شهر مقدس #قم به زودی اطلاع رسانی می شود.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
⚫️ مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
#پیام_تسلیت
▪️پیام تسلیت #آیتالله_يزدانپناه درپی درگذشت فاضل فرهیخته مرحوم حجتالاسلام سیدمصطفی مدرس مصلی
بسم الله الرحمن الرحیم
انّا للّه و انّا الیه راجعون
▪️با کمال تأثر و تألم امروز با خبر شدیم که فاضل ارجمند حجه الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی به دیار باقی شتافت.
▪️این دوست عزیز سفرکرده از سر بصیرت پای در حوزه علمیه گذاشت و با جدیت مسیر علمی و سنت معقول را برای تحکیم پایههای انقلاب پی گرفت.
▪️وی ضرورت بسط معنویت و دیانت را در ساحت تمدنی بهحقیقت باور داشت و انقلاب را ارمغانی الهی برای زمینهسازی ظهور بقیه الله اعظم (عج) میدانست. از اینرو با تمام وجود خود را وقف اندیشههای اجتماعی و تمدنیِ دین و انقلاب و رهبر حکیم و فرزانه کرد.
▪️ضایعۀ ارتحال این عزیز گرانقدر را خدمت خانواده گرامیش و دوستان و طلاب انقلابی و مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.
▪️از خداوند منّان علوّ درجاتش را خواهانم. انشاءالله عنایت ویژۀ امام رئوف(ع) بدرقه راهش باشد.
سید یدالله یزدانپناه
🆔 @taalighat
💬 #پیام_تسلیت
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
اِنَّا لله وَ اِنَّا اِلَیهِ رَاجِعُون
▪️ پر کشیدن سید عزیزمان، #سیّد_مصطفی_مدرس را که شاخصه کاملش، ولایی بودن محض وخوش فکری و به وقت در صحنه بودن او بود را، به همه دوستان ولایی تسلیت عرض میکنم.
▪️ او که خوش درخشید و رو به بالیدن و رشد سریع بود و حلقه های دوستان مختلف را به هم متصل میکرد، انشاءالله تحت ولایت باب الحوائج به همه کمالات برسد.
▪️ طوبی لَه که از هم و غم دنیا و دار غرور آسوده و خلاص شد و در جوار امن رحمت الهی آرام گرفت.
✍🏻 محمدرضا عابدینی
🗓 ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ه.ش
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
ایران آینده🇮🇷
جوان نازنین در خاک رفتی از این دنیای غم، غمناک رفتی زدی آتش به جان دوستداران چو گل پاک آمدی و پاک ر
پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، به مناسب رحلت حجت الاسلام و المسلمین #سید_مصطفی_مدرس_مصلی
«وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ،
اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ،
قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ»(البقرة، 155 و 156)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
▫️رخنه میجویی خلاص خویشتن
▫️رخنهای جز مرگ ازین زندان که یافت
بامداد ۲۷ بهمن مصادف با شهادت امام موسای کاظم علیه السلام، فاضل ارجمند حجتالاسلام سیدمصطفی مدرس مصلی در راه زیارت امام رؤوف از میان ما پر کشید و به دیار باقی شتافت.
برادر بسیار عزیزی را از دست دادیم. به او امیدهای بسیاری بود و هرچند هنوز در موقف خود به طور کامل نشکفته بود، ولی انسان بزرگی بود.
باید درباره سیدمصطفی کمی تفصیلی سخن گفت. شخصیت او باید برای جوان امروز بازنموده شود تا بیاندیشد که در این زمانه چنین هم میتوان بود.
اندیشهها و ایدههایش برای جوان امروز جذاب است و افقگشاست.
خاطرات زندگیش نیز الهامبخش است.
سالهای سال بود که تلاش میکرد کار بزرگی برای انقلاب بکند. کارهای متنوعی کرده بود و دائما میآموخت و میشنید تا عملیات خود را دقیقتر کند. نقطه عملیات او تیزتر شده بود و سرعت رشدش خیلی بالا رفته بود. اقلا تنها یکی دو سال لازم بود تا بخش خوبی از ثمرات تلاشهای این سالهایش را ببیند. دریغ که خدای بینیاز او را در همین مقطع طلبید و ظاهراً این کارها بدون مجری ماند.
از همه چیز و همه کس میآموخت. با سرعت زیادی در حال اندوختن بود.
نکتههای دقیق را درمییافت و پس از آن نزدش حاضر بود.
اهل یقین بود، اهل توقفها و تردیدهای بیجا و از سر کاهلی نبود، در هدف و مسیر تردید نداشت.
منطق داشت، منطق او پیشرفت کار بود و برای آن بسیار میسوخت و میکوشید و تواضع و فداکاری میکرد.
مهمترین و بارزترین خصلت او این بود که عظمت انقلاب اسلامی را درک کرده بود. انقلاب اسلامی همه وجودش را تسخیر کرده بود.
ریشههای انقلاب را یافته بود و همه آنها را جدی میگرفت. دانشهای حوزوی را از ریشههای قطعی انقلاب یافته بود و با جدیتی مثال زدنی هر محفل علمی وزینی مییافت خود را به آن میرساند تا از تراث معرفتی اسلامی چیز بیشتر و سنگینتری بیاموزد. باز هم شیرینترین گفتگوها برای او گفتگوی عالمانه درباره گذشته، حال و آینده انقلاب بود.
غیر از عشق به اهلبیت که شاید از کودکی با او همراه بود، دردهای معنوی را از ابتدای حیات حوزوی برگزیده بود و علاقه داشت همه چیز را به این افق بکشد و با این رائحه بشنود. شاید زیباترین رائحه حضور و بروز او اخلاص و صداقتش بود.
اگر دردها و غصهها رهایش میکرد او را بسیار اهل رفاقت مییافتی، با گامهای سریعی به سمت رفیق میآمد و در زمان کمی حجم عظیمی از عواطف ناب را به رفیق خود هدیه میکرد.
حجم فعالیتش بالا بود و تنوع آنها تعجب دوستان را برمیانگیخت.
اهل ارتباط بود. در ذهن و سینه وسیعش اشخاص و گروههای زیادی جا میشدند و هر کدام سهمی داشتند. نگاه او به اشخاص و مجموعهها و حرکتها احترامآمیز بود و هرچه میگذشت این خصلت در او برجستهتر میشد. جالب این بود که این ارتباطها او را منفعل و صرفا اهل رفیقبازی نمیکرد. ارتباطها همه با معنا بود.
خدا جابر است و به او صد امید و هزاران طمع داریم، ولی میپرسیم چگونه این ثلمه جبران خواهد شد؟!
┄┅••؛••┅┄
درگذشت این عزیز را به خانواده مکرم، اساتید معزز و دوستان ارجمند ایشان صمیمانه تسلیت میگوییم و روح شریف ایشان را در حشر اصفیای الهی و در جوار امام رؤوف ع میخواهیم.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
◾️◾️@faslefarhang
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac