eitaa logo
برداشتهايي از اسلام و اقتصاد
74 دنبال‌کننده
516 عکس
390 ویدیو
3 فایل
انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال @Islamiceconomics ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 نظرات جالب کاربران اینستاگرام ذیل ارسال های خبرگزاری های خارجی معروف 👈 حتما میدانید که نظرات ابتدایی ذیل ارسال های خبری و ...، در تعیین ادامه جهت گیری مخاطبان در ارسال دیدگاه هایشان اثرگذار هستند. مثلا اگر ذیل یک ارسال، ده نفر اول با همدیگر نظری در یک راستا داده باشند، نفر یازدهم فشار بسیار سنگینی را تجربه می کند تا نظر مخالفی بدهد، هرچند نظرش به وضوح درست باشد. این موضوع در آزمایشهای روانشناسی اجتماعی، تکرار شده است (برای توضیح بیشتر، آزمایش های همنوایی اجتماعی سولومن اَش را ببینید). برخی رسانه ها از این آگاهی سوءاستفاده می کنند و با اجیر کردن چند فرد، نظرات ابتدایی ذیل ارسالهای خاص را مدیریت می کنند. حال، یا با اِعمال سرعت در نگارش نظرات پیاپی هم راستا یا با حذف نظرات اولیه غیرهمسو با جهت مورد نظر خود. 🔴 بدین ترتیب، مخاطبان بعدی، احساس فشار می کنند تا یا نظری ندهند (چون نگران واکنش دیگران و وجهه اجتماعی خود هستند) یا اینکه نظر خود را همسو با دیگران یا به صورت خنثی تنظیم کنند. پدیده مارپیچ سکوت هم، گاه، همینطور شکل می گیرد. 👈 رسانه های معاندی چون بی بی فارسی، اینترنشنال، صدای امریکا و ... از این حربه زیاد استفاده می کنند. به همین دلیل است که مخاطبان گاه متعجب می شوند که چگونه ممکن است اینهمه نظر پشت سر هم در یک جهت خاص باشند و نظر مخالفی نباشد و حتی ممکن است نگران شوند آیا اوضاع واقعا اینگونه است؟! اما در برخی خبرگزاری های خارجی، اوضاع (برای کاربران ایرانی) به شدت رسانه های فارسی زبان معاند نیست. بی بی سی انگلیسی، ان بی سی نیوز و ... به زبان انگلیسی خبر تهیه می کنند و اوضاعشان زیاد مشابه دشمنان ایرانی فارسی زبان نیست. کنجکاو شدم ببینم در مورد وقایع اخیر بین فلسطین و اسرائیل، کاربران این شبکه ها چه نظری دارند؟ تعدادی از تصاویر مربوط به نظرات کاربران این شبکه ها را در تصویرهای ارسال قبل قرار داده ام. برایم بسیار جالب بود که گرچه بی بی سی انگلیسی و ان بی سی نیوز از تمام ظرفیت خود استفاده کرده اند تا عواطف مخاطبان را علیه فلسطین تحت تاثیر قرار دهند و برای مثال با نشان دادن زنان اسرائیلی اسیر شده به تحریک مخاطبان بپردازند، امّا واکنش عموم مخاطبان این شبکه این است که «فلسطین باید آزاد شود»، «چرا گزارش ها یک طرفه و جانبدارانه است؟»، «چرا از کودکان و زنان فلسطینی تصویری نمی گذارید؟»، «چرا روند آغاز درگیری بین فلسطینینان و صهیونیست ها را توضیح نمی دهید؟!» و امثال آن. خواستم بگویم مردم دنیا دارند نسبت به مسائل جهان آگاهی بهتری کسب می کنند. چند نظر ذیل شبکه های معاند معلوم الحالی که از اسرائیل و سعودی و ... پول می گیرند تا علیه ایران و اسلام و انسانیت بنویسند، شما را تحت تاثیر قرار ندهد. صهیونیزم، به یاری خدا، دارد نفس های آخر را می کشد... ✅ الا انّ نصرالله قریب... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
👤 توییت استاد ✍️ شاید در این ویدئوکلیپ چون اثر اقناع و القا بر سوژه پررنگ است متوجه رِندی طراحان بشویم، اما رسانه‌های فراگیر صبح تا شب شبیه چنین کاری را با ما می‌کنند، اما چون دوز آن کمتر است متوجه نمی‌شویم. 🔹تاریخ؛ ابزار برده‌داری همچون رسانه سراغ ندارد. 🆔 @media_arma
🔴 یک حدیث عالی تربیتی در باره چگونگی تعامل با کودکان و حقوقشان ♦️عن الامام السجاد علیه السلام: 《أَمَّا حَقُّ الصَّغِيرِ فَرَحْمَتُهُ وَ تَثْقِيفُهُ وَ تَعْلِيمُهُ وَ الْعَفْوُ عَنْهُ وَ السَّتْرُ عَلَيْهِ وَ الرِّفْقُ بِهِ وَ الْمَعُونَةُ لَهُ وَ السَّتْرُ عَلَى جَرَائِرِ حَدَاثَتِهِ فَإِنَّهُ سَبَبٌ لِلتَّوْبَةِ وَ الْمُدَارَاةُ لَهُ وَ تَرْكُ مُمَاحَكَتِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى لِرُشْدِهِ》 ♦️...اما حق خردسال این است که: با او مهربانی نمایی، او را به‌خوبی تربیت کنی، (آن‌چه نیاز دارد را) به او بیاموزی، از (اشتباهاتِ) او درگذری، کاستی‌هایش را (از چشم دیگران) بپوشانی، با ملایمت با او رفتار کنی، (در کارهایی که باید انجام دهد و نیاز به کمک دارد،) او را یاری نمایی، جرم‌هایی که از روی خامی انجام داده را بپوشانی؛ چراکه این‌کار موجب توبه (بازگشت) او می‌شود و مدارا با اوست، با او لجبازی نکنی؛ چرا که (رعایت این مسأله) به هدایت او نزدیک‌تر است. 🌺🌺🌺🌺🌺 تحف‌العقول، ص۲۷۰ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🆔 eitaa.com/eisavim
📌 نئولیبرالیسم، سرمایه داریِ لایک است! آزادیِ انتخاب، ملغا شده است تا گزینش آزاد از میان مواردی که مجاب به انتخاب آنها هستیم جای آن را بگیرد. 📚 نئولیبرالیسم و فناوری‌های جدید قدرت ✒️ بیونگ چول هان ✒️ مصطفی انصافی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔴کودکان فلسطینی با شهیدبازی قد کشیدن تا حیثیت مرگ رو به بازی بگیرند، از چی می‌ترسونید اینارو؟! ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 @BDON_SANSOR
برداشتهايي از اسلام و اقتصاد
🔴کودکان فلسطینی با شهیدبازی قد کشیدن تا حیثیت مرگ رو به بازی بگیرند، از چی می‌ترسونید اینارو؟! #طوف
واقعا عااالی شهید بازی!!! اینها مرگ را به سخره گرفته اند! این کودکان قبلا شهید شدن را تمرین کرده اند😭
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شیخ زکزاکی: 🔺این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد. ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 @BDON_SANSOR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داره به خواهرش شهادتین یاد میده الهی بمیرم😔 این ملّت شکست نمیپذیره🇵🇸 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
❤️ زین العابدین علیه السلام اللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ ... أَوْ أَنْ نَعْضُدَ ظَالِماً، أَوْ نَخْذُلَ مَلْهُوفاً. 🔹امام سجاد علیه السلام خدایا! به تو پناه می آورم از این که ستمگری را یاری کنم، یا مظلومی که یاری می‌طلبد را بی‌یاور گذارم. 📚 صحیفه سجادیه، دعای شماره 8 🗂 🔺 | Ay-A.ir/340 🔻 | @Ayat_Ahadith
هدایت شده از کانال حق وحقیقت
✅ بعضی دوستان ۲ سوال می پرسند؛ 📌اول چرا اسپانیا و بعضی کشور هایی که فکرش را نمی کردیم از فلسطین حمایت کردند؟ 📌دوم چرا بعضی از مذهبی ها سکوت نموده یا زبان به حمایت چرخانده اند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گروه‌های دانشجویی دانشگاه هاروارد بر علیه اسرائیل بیانیه دادند بیرون خاک بر سر دانشجویی که توی دانشگاه‌های ایران نشسته زیر بمب باران رسانه‌ها غرب برای اینکه با جمهوری اسلامی بد موضع گیری نمی‌کنه یا از اسرائیل حمایت می‌کنه ✅ @iransiasat_ir 👈 پ.ن: یادآور این خطبه معروف امام حسین(ع) در مقابل لشکر یزید: «وَیْحَکُمْ یا شیعَةَ آلِ أَبی سُفْیانَ! إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دینٌ، وَکُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ، فَکُونُوا أَحْراراً فِی دُنْیاکُمْ هذِهِ، وَارْجِعُوا إِلى أَحْسابِکُمْ إِنْ کُنْتُمْ عَرَباً کَما تَزْعُمُونَ». ای یاران آل ابوسفیان، اگر دین ندارید و از آخرت نمی ترسید لااقل در دنیای خود آزاده باشید، به سیره اجداد خود بازگردید اگر عرب هستید. https://eitaa.com/IslamicDiaries
کامنتها به سرود سلام فرمانده
🔴مبادا روی لاله پا گذاریم 🌹🌹🌹🌹 🌹محمدحسین قانعی خاطره‌ای از شعر معروف قیصر امین‌پور دارد که سیدحبیب حبیب‌پور آن را بازنویسی کرده است. 🌹محمدحسین قانعی می‌گوید: در یکی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی در جمع تعدادی از هنرمندان از جمله شادروان دکتر قیصر امین‌پور، شاعر و نویسندۀ متعهد و انقلابی، در امور تربیتی شهرستان دزفول نشسته بودیم و بوی رنگ و گواش و پارچه‌های خطاطی در اتاق پراکنده بود. یکی از هنرمندان مشغول کشیدن طرحی بود که در آن بال سیمرغی با رنگ آبی و در کنار آن لاله‌ای به زیبایی تمام با رنگ قرمز نقاشی می‌شد. او پس از تکمیل نقاشی‌اش رو به قیصر کرد و گفت: آیا می‌شود برای این تصویر شعری بسرایید؟ آخر این طرح یکی از آن دو بیتی‌های زیبای شما را می‌طلبد. قیصر با همان تواضع و ادب همیشگی و با اندکی شوخی گفت: شعر و مطلب شیر آب نیست که هر موقع دلت خواست، باز کنی و روان شود. باید جرقه‌ای در ذهن زده شود و اصولأ راز ماندگاری شعر در همین مسئله نهفته است که تا لطف و مدد الهی و الهامی صورت نگیرد، شعر ماندگاری نیز آفریده نخواهد شد. نقاش طرح خود را روی میز گذاشت و هریک به کاری مشغول بودیم که ناگهان باد کاغذ نقاشی‌شده را بر زمین انداخت. در همان لحظه یکی از بچه‌ها که در حال گذر بود، متوجه نشد و پایش بر روی نقاشی رفت. نقش کفش و شیارهای پر از خاک روی لاله و بال سیمرغ نقش بست. صاحب اثر آن را برداشت و رو به قیصر امین‌پور و با ناراحتی گفت: اگر شما برای این اثر ارزش قائل بودید، این‌گونه نمی‌شد. قیصر هم که از این حادثه ناراحت شده بود، مکثی کرد و همان‌جا این دو بیتی معروف خود را فی‌البداهه بر زبان جاری ساخت: مبادا خویشتن را واگذاریم امام خویش را تنها گذاریم ز خون هر شهیدی لاله‌ای رست مبادا روی لاله پا گذاریم 🌹🌹🌹🌹🌹 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🆔 eitaa.com/eisavim
🔴 سرخ مثل قیصر مؤمن به ولیّ، به غیر او کافر باش جنگ است، به‌جای صورتی اَحمَر باش یا زنگی زنگ باش یا رومی روم در جبهۀ انقلاب، چون قیصر باش ✍️ محمدتقی عارفیان، ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🆔 eitaa.com/eisavim
۸ آبان۱۴٠۲/سال سوم از نظمیه ی کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات ظاهرا تاسیس اولین اداره پلیس یا «نظمیه» ایران به شکل مدرن و به تقلید از غرب، به سال۱۲۵۸ شمسی باز می گردد(حدود ۱۴۴ سال پیش). مسئول تاسیس و مدیریت هم «کنت دومونت فورت» اتریشی بوده که به درخواست ناصرالدین شاه در سفر اتریش، به ایران می آید و کار را شروع می کند( تاریخ موسسات تمدنی ایران، محبوبی اردکانی ج۲ص۱۴٠). به جد میتوان گفت که یکی از بنیادی ترین تفاوت های نوع هدایت جامعه در اسلام و مدرنیته در همین کلمه نهفته است: ، که قرین جبر، کم دقتی و پر هزینه بودن است. اما اسلام عزیز که معتقد به است(آیه۲۵حدید)، این هدف بنیادین را از طریق روشهای مدیریتی عملیاتی می کند. فی المثل می توان تامین امنیت یک شهر را به ده مرکز نیروی انتظامی سپرد، یا آنرا به صد ، به عنوان قلب یک واگذار کرد. در واقع نظام هدایتی پیشرفته اسلام، واحد ها را خُرد و کوچک می کند، آنگاه مدیریت آسانش را به می دهد. تجربه بسیار بسیار گرانقدری که در تاسیس های انقلاب اسلامی داشتیم، آنهم دقیقا یک روز بعد از پیروزی انقلاب! تامین امنیت در قالب خُرد، محله ای و به محوریت مساجد، چند خاصیت بسیار مهم دارد: ۱. به دلیل کوچکی واحد مدیریت، دقت و سرعت کار بالا می رود ۲. اعضای هر محله، مسئول تامین امنیت خودشانند، به همین دلیل تعهد بسیار بالایی به کار دارند ۳. تامین امنیت بین اعضای محل پخش می شود، به همین دلیل نیاز به استخدام نیروی دائمی ندارید ۴. مدل تامین امنیت محله ای، بستر بسیار مناسبی است برای ضرب کردن شور و نشاط جوانان محل، در تامین امنیت خود، خانه و ناموسشان و هکذا دهها فایده دیگر. در واقع تشکیل به عنوان یکی از شعبه های ، یکی از بارزترین نمونه های مواجهه تمدنی امام ره، با ساختارهای متمرکز جبری سازمانی غیر مردمی غربی بود. مدلی که به هرکجا که صادر شد نجاتش داد: از بسیج مردمی سوریه، از عراق، از در یمن و... . مدلی که رهبر انقلاب به حق در وصفش فرمودند:«هیچ نظیری در دنیا نداشت و کاملا و صد در صد متکی به اندیشه اسلامی بود». جالب تر اینکه در پاسخ به منشا بسیج می گویند:«امام این پدیده بی نظیر را، از دل کوچه پس کوچه های شهرها و از دل خانه های مردم به وجود آورد»(۹۸/۹/۶). آن معمار فقید نیز در آخرین پیامشان برای تعیین نماینده در و پس از حدود ده سال تجربه تامین امنیت به محوریت مساجد محله ها می گوید: این نهاد انقلابی، حافظ اسلام و انقلاب گردید، مسلمانان را شاد و دشمنان اسلام و کشور را ذلیل کرد(۶۶/۵/۲۲). آیا عجیب، مشکوک و غم انگیز نیست؟ مدلی که در کوران سخت ترین مصائب این کشور، انقلاب و اسلام را نجات داده بود، یک سال پس از رحلت حضرت امام منحل شد و مردم از فواید فراوانش محروم. ، یکی از ارکان نُه گانه خدمات مسجد طراز است که در دوره مسجد و اداره جامعه به آن پرداخته شده. ایضا لبیکی است به تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده مجدد از تجربه کمیته ها در دهه شصت(۹۸/۹/۶). ✍️قاسم یزدانی خراسانی @besalamen_amenin
کن کالنحل و لا تکن کالنمل مانند زنبور باش نه مانند مورچه حدیث بسیار زیبایی است که در ابتدا ساده به نظر مي رسد اما خيلي جاي تامل و تفكر دارد تا جايي كه پس از نگاهي عميق به آن چيزهاي زيادي دستگير انسان مي شود. راستي مگر زنبور عسل چه تفاوتی با مورچه دارد؟ هر دو به صورت گروهی زندگی می ‌کنند و هر دو هم با نظم بسیار عجیبی کار می کنند، اما چه چیزی آنها را از هم متمایز کرده است؟ [="darkgreen"]برگرفته از وب: تذکره اگر دقت کنیم، در می یابیم که زنبور عسل، تمام تلاشش صرف خودش نمی شود، و خیرش به بقیه هم می رسد. با تلاش بسیاری مسیرهای طولانی را پرواز می کند و شهد گل ها را جمع کرده و سپس در بدن خودش تبدیل به عسل می نماید و بعد آن را ذخیره سازی کرده و علاوه بر خودش، دیگران نیز از آن استفاده می کنند.اما مورچه !!! فقط جمع می کند و در جایی هم ذخیره می کند که دست هیچ موجود دیگری غیر از خودش به آن نمی رسد و سپس فقط می خورد! هیچ فرایند مثبت و پویایی در این بین از او سر نمی زند، و فقط مصرف کننده است . چیز جدیدی تولید نمی کند و همان چیزهایی را که جمع کرده فقط می خورد .نتیجه آخر را از حدیث دیگری می گیریم که حدیث بالا بهتر برایمان شرح می دهد : همچنين در روايت است كه امام علی (عليه السّلام) فرمودند: کونوا کالنّحل فی الطیر لیس شئ من الطیر الا و هو یستضعفها و لو علمت الطیر ما فی اجوافها من البرکه لم تفعل بها ذلک مانند زنبور عسل در میان پرندگان باشید، هیچ پرنده ای نیست مگر اینکه او را خوار می پندارد، اما اگر پرندگان از آن برکت و نعمتی که در درون اوست آگاه بودند هرگز چنین قضاوتی نمی کردند . (بحار الانوار ج52ص115 از این حدیث نتیجه می گیریم که در اوج تواضع و فروتنی باید خیر رساند حتی اگر دیگران کمترین قضاوتها را در مورد ما داشته باشند اهمیت ندهیم . (نکته دیگری که در حدیث اخیر می بینیم ، مقایسه زنبور با خود پرندگان است، علاوه بر قبلی که با مورچه بود، در این یکی نوع تعامل میان همنوعان و قضاوت های آنان در مورد خویش را می بینیم) واقعا دریای ژرف احادیث نورانی اهل بیت (عليهم السّلام) جز با لذت غرق شدن حس نمی شود.[/]اما چند نتيجه كه از سفارش به "مانند زنبور عسل بودن" مي گيريم: 1. در زندگي منظم باشيم. 2. در زندگي تلاشگر باشيم. 3. از منفعتي كه حاصل تلاش سودمندمان است خود و ديگران را بهره مندسازيم. 4. به صورت هدفمند زندگي كنيم. 4. به دنبال بهترين نتيجه براي كار خود باشيم. 5. اجتماعي باشيم. 6. تعاون داشته باشيم و در كارهاي خير به همديگر ياري برسانيم. 7. در راستاي اهداف اجتماعي يكديگر كمك كنيم. آيا شما از اين احاديث به نتايج ديگري رسيده ايد؟ به دنبال چیزهای خوب باشیم و از اونها بهترین رو انتخاب کنیم. هر چیزی رو که پیدا میکنیم چشم بسته نپذیریم بلکه به بهترین شکل تجزیه و تحلیل کنیم. سعی کنیم حاصل عمرمون موندگار باشه و با یه آفت از بین نره. همچون زنبور عسل، که از شهد گل ها، سودمندترین و مفیدترین غذاها و داروها را تولید می کند، از آنچه نعمت های خوب خدادادی است به بهترین وجه و در جهت تولید بهترین، زیباترین و مؤثرترین نیازمندی های بشری استفاده کنیم.
4_5967540437097907939.mp3
3.65M
☑️غروب جمعه، بخوانیم دعای سمات را 🔸با صدای محسن فرهمند 🔺اين دعا از ادعيه مشهوره است و معروف به دعاي شبوّر [دعاي عطا و بخشش ] است، كه خواندن آن در ساعت آخر روز جمعه مستحب است و پوشيده نماند كه اين دعا از دعاهاي مشهور است و بيشتر علماي گذشته بر خواندن اين دعا مواظبت مي نمودند. 🔹در (مصباح) شيخ طوسي و (جمال الاسبوع) سيّد ابن طاووس و كُتُب كفعمي به سندهاي معتبر از جناب محمّد بن عثمان عمروي رضوان الله عليه كه از نوّاب حضرت صاحب الامر بود از حضرت باقر (عليه السّلام) و امام صادق (عليه السّلام) روايت شده علاّمه مجلسي (رضي الله عنه) اين دعا را همراه با شرح دركتاب < بحار> ذكر نموده است. ✨اللهم عجل لولیک الفرج ✨ 🔹التماس دعا
خبر بسیار وحشتناک: بطور میانگین ۵۰٪ ازدواجها در ایران به طلاق ختم میشود😱 استانهای البرز و مازندران وتهران که در فساد و فحشا نیز پیشگام هستند، بیشترین آمار طلاق را دارند. آمار طلاق در قم - که قبلا مذهبی ترین شهر ایران بود - ۵۴٪ است! کمترین آمار طلاق اختصاص به سیستان و بلوچستان دارد. استانهایی که کمترین آمار طلاق را دارند، فرهنگ سنتی و مردسالاری در آنها حاکم است. فمنیسم و زن سالاری یکی از مهمترین عوامل افزایش سطح توقعات و ناسازگاری زنان و در نتیجه افزایش آمار طلاق است. 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
افزایش سن بازنشستگی دست‌پخت کدام جریان فکری در اقتصاد کشور است؟ @hzamanim
پیام رسیده به کانال👇 "میزان دستمزد کارگران در ایران تقریبا ماهانه ۱۵۰ دلار است و در عربستان و فوب خلیج فارس میزان دستمزد تقریبا ۸۰۰ دلار است که اگر این مابه التفاوت ۶۵۰ دلاری را بر تقریبا ۱۳ میلیون کارگر ایرانی ضرب کنیم ماهانه تقریبا ۸.۵ میلیارد دلار و سالانه تقریبا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهانی است که کارگران ایرانی به کارفرمای دولتی یا بخش خصوصی داده اند آقا قیمت بنزین را جهانی کنید و درآمدش را هم جهانی کنید و گرنه هزینه ها جهانی و درآمدها ریالی باشد ناترازی بزرگی در بودجه خانوار به وجود خواهد آمد و باعث بحران های اجتماعی خواهد شد" پیام شما هم در کانال منتشر می‌شود https://eitaa.com/DrRezaGholami
آمریکا یا قم؟ مسئله این است! ⭕️ به پویش بصیرت و بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2438660128C8e56fae07a
🔹اخیرا مقاله ای را درباره رابطه معماری عریان و حریم زدا با زدودن فرهنگ عفاف و حجاب، برای یکی از مجلات علمی ارسال کردم. آنچه در این تصویر ملاحظه می‌فرمایید بخشی از نظر داور محترمی است که مقاله را داوری و رد کرده است. به یکی از استدلالهای ایشان عنایت بفرمایید، ازبنده ایراد گرفته‌اند که چرا سند محرمانه ساواک درباره اقدام توأمان برای حجاب‌زدایی از البسه و حریم‌زدایی از ابنیه را در مقاله آورده‌ام و فرموده‌اند استناد به چنین سند محرمانه‌ای، بیانگر نگاه جهت‌دار بنده به موضوع است! یاللعجب، در دهه پنجم انقلاب اسلامی، اگر به سند محرمانه ساواک در مقالات علمی‌مان استناد کنیم یعنی کار جهت‌دار کرده‌ایم! این یادداشت داور محترم، مشت نمونه خروار است و کم نیستند مجلاتی که با همین نگاه و با شعار اجتناب از جهت‌داری، عملا خودشان در حال جهت‌دهی به فضای هنر و علوم انسانی کشور هستند! 🔹حالا ببینید در همین شرایط، وزارت علوم شرط ارتقاء اساتید را بازی کردن امثال ما در زمین همین مجلات سکولار می‌داند و از ما می‌خواهد به جای حل مسائل کشور، در چنین مجلاتی یافته‌های پژوهشی خود را منتشر کنیم تا مثلا از مرتبه دانشیاری به مرتبه استادی ارتقا پیدا کنیم. تازه اینها مجلات داخلی هستند و وای به حال مجلات خارجیِ عرصه هنر و علوم انسانی که امثال ما را به کلی تکفیر می‌کنند. آیا هنوز وقتش نرسیده تا وزارت علوم فکری به حال این فرایند معیوب که در تقابل آشکار با اهداف و گفتمان انقلاب اسلامی است بنماید؟! پی نوشت: محتوای سند خیلی محرمانه ساواک را می‌توانید در لینک زیر ملاحظه فرمایید: https://eitaa.com/baladetayyeb/65