هدایت شده از هیئت عشاق الحیدر اراک
سخنرانی(1).mp3
23.83M
🚩اَلسَلامُ عَلَیکَ یااباعَبدِاللهِ الحُسِین
📿شب یازدهم محرم الحرام ۱۴۴۵
▫️حجت الاسلام حسنی
▪️سخنرانی
🔻 @asheqaneali 🔺
شهادت زین العباد را محضر امام زمان علیه السلام تسلیت عرض میکنیم.🖤
صحیفه سجادیه بعد از قرآن، اصیل ترین کتاب زندگی بخش در تاریخ اسلام به شمار میرود که به املای امام سجاد و کتابت امام باقر و حضرت زید بن علی رسیده و اهل بیت علیهم السلام چنان گنجی بی بدیل از آن حراست کردند تا توسط بنی امیه سرقت ادبی نشود.
کتابی که نسخ خطی آن نیز از جمله تراث شیعه محسوب میشود.
مبادا شیعه ای در مواقف قیامت در پاسخ به سوال از "نعیم" نتواند بگوید امام چهارم من زین العباد است، زیرا حتی یک بار صحیفه سجادیه که مملو از معارف اسلامی و بلکه سیاست اسلامی است را نخوانده باشد.
🆔@Islamicthought
هدایت شده از خبرگزاری صدا و سیما-مرکزی
21.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#باخبرنگاران
🔹🔸📹آشنایی کشاورزان با آخرین دستاوردهای علمی
🔹کشاورزان شازندی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه افزایش بهره وری آب و خاک در کشت لوبیا آشنا شدند.
🎤 گزارش خانم علیمحمدی
@markazi_iribnews
هدایت شده از دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اراک
▪️حَیِ عَلیَ الْعَزا فِی ماتَمِ الحُسِین...
🏴 مراسم دهه دوم محرم .
از ۱۴ مرداد به مدت سه شب .
(شنبه ، یکشنبه ، دوشنبه)
📜سخنران: حجت الاسلام والمسلمین سعید حسنی.
🎤 با نوای : کربلایی حمیدرضا طاهری
🕘 زمان: ساعت ۲۰:۴۵
🕌مکان: شهرک قائم، بلوار دانش، دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اراک.
مهمان سفره کریمانه ی اهل بیت.
━━━◈❖✿❖◈━━━
هیئت محبان صاحب الزمان(عج)
@heyatmohebincfu
هدایت شده از هیئت صاحب العصر (عج)
💠بسم الله الرحمن الرحیم
🏴مراسم روضه هفتگی
🔺محکوم باد هتک حرمت چادر همسر شهید مدافع حرم
📜سخنران:
حجتالاسلام شیخ سعید حسنی
🎤 مداح:
حاج مسعود پیرایش
⏰ جمعه ۱۳ مرداد ماه از ساعت ۲۰:۳۰
🕌 اراک ،خیابان امام خمینی(ره) ،کوچه الکه ،مسجد ساعت
#هیئت_صاحب_العصر_عج
━━━◈❖✿❖◈━━━
🆔 @yalasaratnet
🆔 @hajmasoudpirayesh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 #تحلیل_و_تبیین | الگوی چندبعدی امید
🎤 گفتگو با دکتر حامد حاجی حیدری، عضو هیأتعلمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با موضوع امید در کشور
🔹 منطق عملکرد و حرکت امامین انقلاب، «انقلابیگری» بوده و هست. «انقلابیگری»، یعنی پذیرفتن این واقعیت که پدیدههای تاریخی نامطلوب، محصول ارادههایی است که میتوان با اتکا به ارادههایی دیگر، با اتکال به خداوند متعال، آنها را کنار زد و نظم برتری را جایگزین ساخت.
🔹 طیف وسیع و مهمی از تحلیلگران اجتماعی امروز، هویت برنامهدار و مجاهد دینی در ادیان توحیدی را اصلیترین هویتهای تاریخساز فعال در شرایط امروز جهان میشمارند یا با طرح ایده پساسکولاریزاسیون، از بازگشت پرقدرت نفوذ و عظمت به شاخههای مختلف ادیان توحیدی، به مرکز زندگی اجتماعی و خلق معنا برای زندگی فردی خبر میدهند.
🔹 وقتی «الگوی چندبعدی امید» را بررسی میکنیم، به نقاط مهمی میرسیم که به تمرکز سیاستگذاری نیاز دارد. در سطح اول اهمیت، یعنی در سطح رسانهای و سایبرفضا، حقیقت آن است که ما با یک نبرد شناختی مواجه هستیم که همه سطوح جامعه ما را هدف گرفته و بهویژه نخبگان علمی و سیاسی را در کانون منظور خود قرار داده است.
🔹 بسیار جالبتوجه است که پس از حمله پلیس آلبانی به پایگاه منافقین، ترافیک گروههای واتساپی و تلگرامی، تغییر چشمگیری نشان داد؛ اینها، در برنامهها و عملیات برنامهریزیشده شناختی است که هدف اصلی خود را مدیران و نخبگان جامعه هدف قرار میدهند تا بر دیدگاهها و تصمیمات و عملکردهای آنها تاثیر بگذارند.
🔹 یک کلید نکته دیگر که نظر ما را به نکات درست متوجه میکند، عبارت «نبرد شناختی» است؛ نبرد شناختی ایجاب میکند تا دفاع و تهاجم شناختی و به تناسب، «قرارگاه دفاع شناختی» شکل بگیرد. واضح است که هدف تهاجم شناختی قرار گرفتهایم و اگر سازمان دفاعی درستی برای رویارویی نچینیم و صرفاً به دفاعهای پراکنده یا عملکردهای معمول صلحآمیز دل خوش کنیم، مغلوب میشویم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53455
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 #تحلیل_و_تبیین | حکمرانی امید
👈🏻 تأملی بر نقش ترویج سواد حکمرانی برای افزایش سرمایه امید و اعتماد عمومی
📝 یادداشتی به قلم دکتر علیاصغر پورعزّت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران
🔹 دانش حکمرانی، دانشی اصیل و ارزشمند برای خدمت به عامه مردم جامعه است؛ دانشی که ظرفیتهای زیادی را برای توسعه اجتماعی و اقتصادی فراهم میآورد و بهویژه بر امکان اثرگذاری جامعه بر سرنوشت خویش میافزاید.
🔹 هرچه بر چالشهای پیش روی جوامع آینده افزوده میشود، اهمیت و ارزش تلاش برای بهبود ارتباطات اجتماعی مؤثر میان حکمرانان و عامه مردم، بیشتر در کانون توجه قرار میگیرد. با این ملاحظه مهم که مقدمه هرگونه ارتباط مؤثر برای ایجاد اعتماد عمومی، برخورداری از زبان مشترک است.
🔹 سرمایه امید، مهمترین سرمایه سیستم حکمرانی در هر جامعه است. با این تأکید که جامعه ناامید، پیشاپیش فروپاشیده است؛ بنابراین هر آنکه حرکتی در جهت توسعه امید عامه مردم انجام دهد، حرکتی در جهت حفظ امنیت و اقتدار ملی انجام داده است و هر آنکه در هر لباسی، به هر دلیلی و به هر شکلی، امید عامه را مضمحل سازد و جلوی حرکتهای اصلاحی برای توسعه امید عامه مردم را بگیرد، دانسته یا نادانسته، اقدامی در جهت منافع دشمن و فروپاشی اجتماعی انجام میدهد.
🔹 در این امتداد، بهصراحت تأکید میشود که دانش حکمرانی، دانش نجاتبخش عامه مردم و جامعه است و تسری آن به میان همگان، برای اقتدار ملی و توسعه اجتماعی و اقتصادی، ضرورتی تردیدناپذیر دارد.
🔍 ادامه یادداشت را بخوانید👇
khl.ink/f/53487
شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر
معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمیکنند، زمانی که به ایشان تذکر میدهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت:
میگویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود».
پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، میبایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینیاش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را میکنید. شما میگویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی میکنید و در کار ما دخالت میکنید!
شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمیرسد».
در جواب باید گفت: حتما بیحجابی شما که باعث تحریک دیگران میشود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید.
میگویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین».
پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچکس را حتی با زور اسلحه، نمیتوان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل میشود. در غیر این صورت، او میتواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟
قوانین بشری هم همینطور است، شما میتوانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید.
میگویند: «چرا به اختلاسها و دزدیها اعتراض نمیکنید».
پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بیحجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بیحجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمیکند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته باشید اما فقط به کشفحجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عدهای به صورت تخصصی به اختلاسها و حفرههای قانونی این منکر اعتراض کنند و عدهای به کشفحجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟!
میگویند: «این بیحجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاسها و بیعدالتیها».
پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمیکند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شدهاید و در همان مسیر حرکت کردهاید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف میکند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف میکند، من هم در اعتراض به او سیگار میکشم!
میگویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمیگذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت میکنیم».
پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفهتر در شهرها نزدیک میشویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر میشود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بیدینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیتالمال، اختلاس و سیاستهایی که به تقویت سرمایهداری زالو صفتانه میانجامد، از مصادیق بیدینی است نه دینداری.
میگویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمیتوانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید».
پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانمها با مسالهای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماههای گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانمهای جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر میگردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم.
┈┈••✾•🌿🌺•
🆔@Islamicthought
هدایت شده از خبرگزاری فارس
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تنها شاهد زندۀ قتلعام ۱۷۵ شهید غواص
🔸۱۷۵ غواص با دستان بسته در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیدند و زنده به گور شدند. پیکر این شهدا سال ۹۴ پیدا شد.
@Farsna
هدایت شده از استانداری مرکزی
⭕️ثبت رکورد جدید مصرف برق در کشور/ وسایل سرمایشی ۳۰ درصد برق استان مرکزی را مصرف میکنند
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:
🔸امروز اوج مصرف برق به عدد ۷۳ هزارو ۴۵۰ مگاوات رسید که نصاب جدید در صنعت برق کشور است.
🔸این عدد نسبت به سال گذشته که نصاب ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات ثبت شده بود حدود ۴ هزار مگاوات بیشتر است و رشد ۵.۷ درصدی مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته عدد بزرگی است.
🔸 بیش از ۳۰ درصد مصرف برق استان مربوط به وسایل سرمایشی است و از تمامی هم استانیهای عزیز درخواست داریم با مدیریت مصرف بهویژه تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، صنعت برق کشور را در تأمین برق پایدار همراهی کنند.
#استان_مرکزی
#بهینه_مصرف_کنیم
#برق
@ostandari_markazi
هدایت شده از گروه سرود سماء
50.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹بخش دوم
🔸آیتم گروه سرود سدره المنتهی (نونهالان گروه سماء)
🔹برنامه ایران سرود
🔸شبکه دو صدا و سیما
مارا دنبال کنید :
https://eitaa.com/samae_band
#گروه_سرود
#گروه_سرود_سماء
#کانون_فرهنگی_هنری_شهید_کاوه_نبیری
هدایت شده از فقه و احکام رهبری (leader.ir)
📚 وظیفۀ مأموم بعد از قطع اتصال جماعت
✅ اگر مأموم بعد از اتمام قرائت امام جماعت نیّت فرادا کند، لازم نیست قرائت را بخواند؛ امّا اگر مأموم در اثنای قرائت قصد انفراد کند، چنانچه بعد از اتمام حمد عدول کند نیاز نیست حمد را بخواند و اگر در اثنای حمد یا سوره، عدول کند احتیاط واجب آن است که آن را از ابتدا به قصد قربت مطلقه (نه به قصد ورود) بخواند.
رساله نماز و روزه، مسأله ۷۵۲
#احکام_نماز #نماز_جماعت
🆔 @leader_ahkam