eitaa logo
معارف اسلامی
580 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
239 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر حسین 1. حازم: دوراندیش
حضرت سلام الله علیها
ع اعلایی: 🔴 پشت به قبله با لباس نجس به حبیب گفتم وضع خط خوب نیست گردان را ببر جلو آهسته گفت : بچه ها به خاطر خوردن کنسرو فاسد همه مسموم شدند . . . ! امکان برگرداندن آن ها به عقب نبود و بچه ها با همان حال خراب شش روز در حال دفاع بودند….. حبیب گفت : اگه می تونی یکی از بچه های مجروح را ببر گفتم صبر کن با بقیه بفرستشون عقب حبیب اصرار کرد سابقه نداشت تا آن روز حبیب با من بحث کند گفتم باشه دیدم با احترام زیاد نوجوانی را صدا زد ترکشی به سبنه اش اصابت کرده بود جای زخم را با دست فشار می داد . سوار شد تا حرکت کردم صدای اذان از رادیو ماشین بلند شد . تصمیم گرفتم کمی با این نوجوان حرف بزنم گفتم برادر اسمت چیه جواب نداد نگاهش کردم دیدم رنگ به رو نداشت زیر لب چیزهای می گوید فکر کردم لابد اولین بار جبهه آمده و زخمی شده کپ کرده برا همین دیگه سوال نکردم مدتی بعد مودب و شمرده خودش را کامل معرفی کرد . گفتم چرا دفعه اول چیزی نگفتی گفت نماز می خواندم نگاهش کردم از زخمش خون می زد بیرون… گفتم ما که رو به قبله نیستیم تازه پسرجون بدنت پاک نیست لباست هم که نجسه . گفت حالا همین نماز را می خونیم تا بعد ببینیم چی میشه و ساکت شد . گفتم نماز عصر را هم خوندی گفت بله گفتم خب صبر می کردی زخمت را ببندند بعد لباست را عوض می کردی ان وقت نماز می خوندی گفت: معلوم نیست چقدر دیگه تو این دنیا باشم فعلا همین نماز را خوندم رد و قبولش با خدا. گفتم : بابا جون تو چیزیت نیست یک جراحت مختصره زود بر می گردی پیش دوستات.. با خودم فکر کردم یک الف بچه احکام نماز را هم شاید درست بلد نیست والا بابدن خونی و نجس تو ماشین که معلوم نیست قبله کدوم طرفه نماز نمی خونه.در اورژانس پیادش کردم و گفتم باز همدیگر را ببینیم بچه محل! گفت: تا خدا چی بخواد. با برانکارد آمدند ببرنش گفتم خودش می تونه بیاد زیاد زخمش جدی نیست فقط سریع بهش برسید… بیست دقیقه ای آن جا بودم بعد خواستم بروم رفتم پست اورژانس پرسیدم حال مجروح نوجوان چطوره؟ گفتند شهید شد با آرامش خاصی چشم هایش را روی هم گذاشت و رفت….. تمام وجودم لرزید. بعدها نواری از آیت الله شنیدم که پاییز ۶۰ در تجلیل از رزمندگان فرموده: آهای بسیجی خوب گوش کن چه می گویم من می خواهم به تو پبشنهاد یک معامله ای بدهم که در این معامله سرت کلاه برود ! من دستغیب حاضرم یجا ثواب هفتاد سال نمازهای واجب و نوافل و روزه ها وتهجدها و شب زنده داری هایم را بدهم به تو، و در عوض ثواب آن دو رکعت نمازی را که تو در میدان جنگ بدون وضو پشت به قبله با لباس خونی و بدن نجس خوانده ای از تو بگیرم آیا تو حاضر به چنین معامله ای هستی ؟! سردارشهید_ 🌷
http://kayhan.ir/fa/news/156863 توصیه اخلاقی رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه: راستگویی، دستگیری از نیازمندان و جبران نیکی‌ها انسان‌ها را برجسته می‌سازد
به نعمت‌های خدا و تقسیم آنها میان بندگان نورزید!(حکایت خوبان) (ص) فرمود که خداوند به موسی‌بن‌عمران (ع) فرمود: (ای موسی!) به مردم نسبت به آنچه از فضلم به آنها داده‌ام حسودی مکن و چشم به آن ندوز و آن را در دل پی‌گیری نکن، زیرا حسود نسبت به نعمت‌های من (که به بندگان داده‌ام) خشمگین است و مخالف تقسیمی است که در میان بندگانم قسمت کرده‌ام و کسی که چنین باشد نه من از اویم و نه او از من است. (1) (ع) می‌فرماید: هنگامی که موسی‌بن عمران (ع) با خدا مناجات می‌کرد، چشمش به مردی افتاد که در سایه عرش الهی قرار داشت، عرض کرد: خداوندا این کیست که عرش تو بر سر او سایه افکنده است؟! خداوند فرمود: ای موسی! این از کسانی است که نسبت به مردم در برابر آنچه خداوند از فضلش به آنها ارزانی داشته، حسد نورزیده است. (2) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1- اصول کافی، ج 2، ص 307 2- بحارالانوار،‌ ج 70، ص 275
هدایت شده از خبرگزاری فارس
چرا رجبیون نزد خدا مقرب هستند؟ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان: 🔸ماه رجب، ماه عبادت برای دوستان خاصّ حضرت حق هست. وگرنه ماه رمضان خیلی‌ها درِ خانۀ خداوند متعال می‌آیند که در طول سال آن‌طوری درِ خانۀ خداوند متعال حاضر نمی‌شدند. 🔹کسانی که در ماه رجب عبادت خودشان را پر آب و رنگ قرار می‌دهند، توجه بیشتری در عبادات پیدا می‌کنند، اینها از دوستان خاصّ حضرت حق به حساب خواهند آمد. به حدّی که روز قیامت اهل عبادت در ماه رجب جداگانه صدا زده می‌شوند و آنها را خداوند متعال به صورت ویژه به بارگاه خود فرا می‌خواند. 🔸ماه رجب مقدّمه‌ای است برای ماه شعبان و ماه شریف رمضان. این سه ماه را شاید بشود به سهولت فصل عبادت نامید و بهار عبادت، که اگر بهار سه ماه دارد، اینجا هم ما با سه ماه نورانی مواجه هستیم. فرموده‌اند: «ماه رجب ماه خداست، ماه شعبان ماه پیامبر خدا و ماه رمضان ماه امّت اسلام بندگان خدا.»(امالی صدوق/۵۳۴) 🔹ماه رجب ماه خصوصی‌هاست. ماه رمضان ماه عمومی‌هاست. کسی که ماه رمضان درِ خداوند متعال برود زیاد هنر نکرده. اما اگر کسی ماه رجب بلند شد و عبادات ماه رمضانش را آغاز کرد، او به صورت ویژه تحویل گرفته می‌شود. 🔸 وقتی گفته می‌شود این سه ماه، ماه عبادت و بندگی خداست، معنایش این است که لازم است ما مقداری برنامه‌های عبادیِ خودمان را در این ماه تقویت کنیم. معنای دوّمش این است که طاعاتمان را با دقّت بیشتری انجام بدهیم. یعنی آمار گناه را کمتر کنیم، بیشتر مراقبت داشته باشیم، و از آن‌طرف اگر می‌‌توانیم خیرمان به کسی برسد، در ماه رجب بیشتر به دیگران خدمت کنیم. @Farsna
💢 قبر پیامبر (ص) است؟! 🔹 اگر (ص) را ببوسی، از نظر ها هستی...
http://kayhan.ir/fa/news/156967/ در دیدار اعضای خبرگان توصیه اکید کردند در مقابل حداکثری آمریکا
آیین مطالعه و یادگیری.pdf
1.98M
و به کارگیری این کتاب به دانشجویان عزیز و دوستان عضو کانال معارف اسلامی توصیه می شود.
📢 حضرت آیت‌الله صبح دوشنبه (۱۳۹۷/۱۲/۱۲) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه، به شرح از حضرت علیه‌السلام درباره‌ی « برجسته‌‌ی » پرداختند؛ صفاتی که جلوه‌های درخشان و لبّ اسلام است. خصوصیّاتی که انسانهای برجسته میسازد و به برکت وجود انسانهای برجسته در یک اجتماع، در یک جامعه‌ی بشری، نظام اجتماعیِ برجسته به وجود می‌آورد. 🏷 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن بیانات رهبر انقلاب د جلسه‌ی درس خارج فقه را به شرح زیر منتشر می‌کند: 💠 بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔸و بِهٰذَا الاِسنادِ عَن‌ اَبی‌قَتادَةَ قال: این چند حدیثی که روزهای قبل خواندیم و این [حدیثی] که امروز میخوانیم، سندهای صحیح و بسیار معتبری دارد؛ ابی‌قتاده هم ثقه است. 🔹قالَ اَبوعَبدِاللهِ عَلَیهِ‌السَّلامُ لِداوُدَ بنِ سِرحانَ: یا داوُدُ اِنَّ خِصالَ المَکارِمِ بَعضُها مُقَیَّدٌ بِبَعض [امام صادق (علیه‌السّلام) میفرماید بعضی از مکارم اخلاق و خصلتها بسته‌ی به بعضی دیگر است، یعنی با هم ارتباط دارد؛ یا ارتباط علّی و معلولی دارد که یکی علّت آن دیگری است، یا به نحوی ارتباط عملیّاتی و رفتاری با همدیگر دارند. 🔸یقَسِّمُهَا اللهُ حَیثُ یَشاء اینها را هم مثل بقیّه‌ی چیزها از خدا بدانید؛ این را هم خدا میدهد. بله، کار خدای متعال بی‌حکمت نیست و رفتار ما، اختیار ما، و اراده‌ی ما در ایجاب رحمت الهی تأثیر دارد لکن بالاخره آنچه به ما داده میشود، از همه‌ی مکارم، از همه‌ی خوبی‌ها، از همه‌ی نِعَم -از جمله مکارم اخلاق- از طرف خدا است، خداوند تقسیم میکند؛ به شما یک چیزی میدهد، به دیگری یک چیز میدهد، به آن دیگری یک چیز [دیگر] میدهد. 🔹 تکونُ فِی الرَّجُلِ وَ لا تَکونُ فِی ابنِه گاهی یک صفت خوبی در پدر هست، در پسر نیست. اینکه حالا میگویند ژن یا ژنِ [خوب]! اینها خیلی اعتباری ندارد. گاهی اوقات پدر یک صفت خوبی دارد، پسر ندارد؛ عکسش هم هست که پسر یک صفت خوبی دارد که پدر ندارد. اینها ایجاب الهی و اِنعام الهی است. 🔸 و تَکونُ فِی العَبدِ وَ لا تَکونُ فی سَیِّدِه این جور هم نیست که موقعیّت اجتماعی و شأن اجتماعی هم تأثیر داشته باشد؛ نه، گاهی یک صفت خوبی را یک برده‌ای دارد که سیّد او، ارباب او ندارد. مستخدم شما گاهی اوقات یک خصوصیّتی دارد که شما آن خصوصیّت را ندارید. یک صفت خوبی در فرد زیردست ما هست که آن صفت در ما نیست؛ یعنی او بالاتر از ما است. خب، حالا این صفات و مکارم اخلاق که این قدر هم درباره‌اش فرموده‌اند، چه چیزهایی است؟ چند صفت را حضرت بیان میفرمایند. اینها واقعاً همان جلوه‌های درخشان اسلام است؛ لبّ اسلام اینها است. این خصوصیّات [است] که انسانهای برجسته میسازد و به برکت وجود انسانهای برجسته در یک اجتماع، در یک جامعه‌ی بشری، نظام اجتماعیِ برجسته به وجود می‌آورد و [اگر] انسانهای کریم، انسانهای شجاع، انسانهای باگذشت، انسانهای صادق در یک جامعه‌ای باشند، این جامعه، جامعه‌ی برجسته‌ای میشود؛ [البتّه] عکسش هم صادق است. واقعاً انسان باید اینها را مثل دُر و گوهر گرانبها روی چشمش بگذارد و به دنیا عرضه کند. حالا این صفات چیست؟ اوّل: 🔹صدقُ الحَدیث راستگویی. الان کشور خود ما کشور اسلامی است و از بسیاری از جوامع دنیا هم انصافاً بهتر و پاکیزه‌تر و طاهرتر است امّا در عین حال شما ببینید خیلی از مشکلات داخل کشور ما ناشی از نبودنِ همین صفت است؛ صدق‌الحدیث نیست، راستگویی نیست. راستگویی یعنی چه؟ یعنی شما حرفی را که میزنید، مطابق با واقع باشد. اگر دانستید مطابق با واقع است و گفتید، این راست است؛ اگر نه، نمیدانید مطابق واقع است یا نیست امّا میگویید، این صدق نیست. «صدق» عبارت است از اینکه شما چیزی را که میدانید مطابق واقع است، بیان میکنید. فضای مجازی را ملاحظه کنید که بر اثر حرف، شایعه، دروغ، خلاف، تهمت، نسبت بدون واقعیّت به این، به آن، به بالا، به پایین، به همدیگر، یک فضای دروغ در کشور به وجود می‌آید؛ ببینید، اینها اشکال است. پس اوّل «صِدقُ الحَدیث» [یعنی] همه‌ سعی کنیم راست بر زبان جاری کنیم. دوّم با مردم هم صادق باشید؛ با مردم با تقلّب و خدعه و فریب و دورویی برخورد نکنید. «صِدقُ النّاس» یعنی صدق عمل با مردم؛ انسان در مواجهه‌ی با مردم با صداقت داشته باشد.
🔴 را برای فرزندانمان بگوییم 🔺تحلیل های مختلفی برای تروریستی به شد. از نژادپرستی، مشکلات روانی تا تاثیر بازی های رایانه ای... اما موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، توحش و و نهفته در فرهنگ غربی ست که هر از چندی با حوادث آشکاری چون حادثه امروز و روزانه با چندین رویداد غیر آشکار دیگر در سراسر جهان خود را نشان می دهد. 🔸از خشونت تاریخی غرب چگونه باید سخن گفت که همه چیز را در بر بگیرد؟ ❌از قتل عام یک و نیم میلیون الجزایری با شکنجه و اعدام دسته جمعی استعمارگران فرانسوی؟ ❌از نسل کشی 800 هزار رواندایی توسط فرانسه؟ ❌از کشتار میلیون ها نفر در شکنجه گاه ها، تبعید گاه ها،اردوگاه های کار اجباری در هندوستان، عراق، آفریقا، یمن، ایرلند... در طول 400 سال استعمار انگلیس؟ ❌از کشتار قریب به صد میلیون سرخپوست قاره آمریکا توسط کشورهای استعمارگر اروپایی خصوصاً اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان در کوره های آدم سوزی، تله های انسانی، اعدام های دسته جمعی، بریدن سر، مثله کردن، کشتار نوزادان، ایجاد بیماری های کشنده، عقیم سازی... برای تصاحب سرزمین هایشان؟ ❌از کشته شدن صد میلیون انسان از سراسر دنیا در دو جنگ جهانی که عاملش همین اروپایی ها بودند ❌یا از کشته شدن 4 میلیون نفر در ویتنام توسط آمریکایی ها؟ ❌قاتل امروز نیوزیلند اهل استرالیا بود که در همین استرالیا، مهاجران انگلیسی مجرمین جانی و سابقه دار اروپایی را با کشتی به آنجا آوردند و به جان صدها هزار بومی منطقه انداختند و با سیاست امحاء بومیان، آنها را قتل عام کردند❗️ 🔹این توحش و خشونت در تاریخ و فرهنگ غرب بوده و نهادینه شده است. همیشه بوده و هیچ گاه ترک نشده. ولی رسانه ها آن را کادو پیچی کردند و برای ما تصویر یک کت و شلوار پوش ادکلون زده با پز عقلانیت، منطق، قانون و حقوق بشر ساختند. ⛔️آبراهام لینکلن قاتل را قهرمان پایان دهنده به نژادپرستی و برده داری معرفی کردند. ⛔️فرانسه با تاریخی جنایتبار تر از همه کشورهای جهان را، مهد حقوق بشر و منطق جا زدند... ⛔️بزرگترین کارخانه های اسلحه سازی و تولید سلاح های شیمیایی، اتمی، فسفری و میکروبی در آمریکا و اروپاست و خاورمیانه به دروغ مهد تولید ناامنی معرفی می شود... 🔺 غرب در تمام این دوران بارها و بارها برای رسیدن به اهداف زیاده خواهانه اش در فلسطین، خاورمیانه، بوسنی،آمریکای جنوبی... قانون ها، کنوانسیون ها و حقوق بشر فانتزی را زیر پا گذاشت ولی در ذهن شیفتگان غرب، همیشه این تناقض ها نادیده گرفته یا توجیه شد. 🔹 وقتی هم که اتفاقی نظیر کشتار امروز نیوزیلند، روکش زرورقی را کنار زد، رسانه ها دست به کار شدند و دوباره تلاش کردند تصویر مخدوش شده را روتوش کنند و قاتل را روانی و قانون گریز توصیف کنند. بی بی سی حاضر نشد عنوان تروریست را برای وی استفاده کند تا این عنوان، اختصاصی مسلمانان باقی بماند! ❌اما قاتل روی خشاب اسلحه اش، با نوشتن اسامی فرماندهان اروپایی جنگ با مسلمانان که در واقع همان اسلاف قاتلش بودند، بخوبی به خشونت تاریخی فرهنگ غربی اشاره کرد. ✅وقت آن است که حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندانمان نشان دهیم. از تاریخ این کشتارها در کتاب های درس تاریخ آموزش و پرورش که هیچ اثری نیست؛ خودمان برای بچه هایمان بگوییم تا لااقل در نسل بعدی شیفتگی و فریفتگی غرب جای خود را به انزجار از بدسابقگی غربی ها و باورمندی به بی نیازی از غرب و غربی بدهد..
شرح گام دوم. آيت الله کعبي.pdf
470.8K
↙️پیشنهاد دانلود: ✳️جزوه شرح "بیانیه گام دوم انقلاب" توسط آیت الله کعبی / تبیین و ارزیابی انقلاب. 🔺برای تهیه جزوه، فایل را به صورت "بوکلتی" و پشت رو پرینت بگیرید. ✌دفتر فرهنگی۵۷: 🔼sapp.ir/farhangy57 🔼eitaa.com/farhangy57
⭕️دو همیشگی در تمام زندگی مبارزاتی خود، همواره هر دو خط و را با هم ادامه دادم و معتقدم این دو را کاملا با هم درآمیختم. نهایت سعی من این بود که دین را چنان که خدای متعال خواسته به عنوان روشی برای رفتار عملی، و برنامه‌ای برای زندگی، و تغییری مستمر به سوی کمال مطلوب بفهمم و ارائه کنم. در همه‌ی کارهای فکری و عملی‌ام، و در سخنرانی‌ها و درس‌هایم، روی این خط تمرکز داشتم. همین گرایش به درک آگاهانه و روشن از اسلام، مرا واداشت تا به کتاب‌های اسلام‌گرایان عرب روی بیاورم. در کنار این، به هر فعالیتی که می‌توانست مردم را علیه قدرت حاکم بسیج کند و به صورت هسته‌ای برای رهبری مردم به سوی برپایی درآید، دست می‌زدم.
تا و آل او یافته ایم کام دل خویش مو به مو یافته ایم و ز علی و اولاد علی ست در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم ولادت حضرت (ع)، و بر اعضای محترم کانال مبارکباد. ارادتمند حسین
#شعر مرحوم #شهریار در وصف مولای متقیان #امیر_مؤمنان علیه السلام به خط خود ایشان
به در تورات یعنی بین 1000 تا 1500 سال قبل از پیامبر اسلام ص، بشارت داده شده به 12 امیر از میان نوادگان اسماعیل (عربها) که نبی نیستند اما آنقدر مهم هستند که قرنها پیشتر درباره آنها بشارت داده میشود👇 می فرماید از نسل اسماعیل 12 رئیس پدیدار می کنیم(رئیس با نبی فرق داره) اینو به فرزندان اسحاق میگه یعنی به بنی اسرائیل و یهودیان میگه که نه از شما که از نسل اسحاقید بلکه از ذریه اسماعیل (یعنی عربها) 12 رئیس پدید می آوریم!👇👇 دوازده رئیس از ذریه اسماعیل (عرب) در تورات: ترجمه عربی آیه سِفر پیدایش(سِفر التكوين)، سوره 17 ، آیه 20 : و امّا اسماعيل فقد سمعتُ لك فيه؛ ها انا اُبارِكُهُ و اُثَمِّرُهُ و اٌكَثِّرُهُ كثيراً جِدّاً اثنَي عشرَ رئيساً يَلِدُ و اَجعَلُهُ اُمَّةً كبيرةً ترجمه فارسی: «و اما درباره اسماعیل، خواسته تو را شنیدم (مستجاب کردم) و او را بابرکت و پرثمر قرار می دهم و نسلش را بسیار بسیار فراوان می کنم. او دوازده امیر به دنیا می آورد و او را امتی عظیم قرار می دهم.» طبعا این مستقل از بشارتهای کتب مقدس پیشین درباره پیامبر خاتم ص است. یعنی بشارت به پیامبر خاتم ص در جاهای دیگر کتب آسمانی آمده و بشارت به دوازده امام از نسل اسماعیل ع، در جای دیگر. باید توجه کرد که این دوازده امیر، امیران عادی و بی دین نیستند بلکه امیرانی الهی هستند که وجود آنها دلیل بر برکت و ثمردهی در ذریه اسماعیل است و برای دین خدا اهمیتی دارند که نامشان در کتاب آسمانی ذکر می شود. البته شیعیان برای اثبات ، صرفا به آیه استناد نمی کنند بلکه به برخی از آیات و نیز به احادیثی دالّ بر عدد دوازده در کتب اهل سنت و استناد می کنند.
💠 🔺 دوستت دارم..! 🔅 (ص) : 🔸 إذا أحَبَّ أحَدُكُم أخاهُ فِي اللّهِ فَليُعلِمهُ ؛ فَإِنَّهُ أبقى فِي الاُلفَةِ ، وأثبَتُ فِي المَوَدَّةِ. 🔹 هر گاه يكى از شما برادر دينى اش را دوست دارد ، اين را به او اعلام كند ؛ چرا كه اين كار ، الفت را پايدارتر و دوستى را استوارتر مى كند . 📚 : ص ١٣٨ ح ٦٩ 🔸
به نام خدا................................................................................امروز در تهران هم چند ساعت مداوم و نسبتاً سنگین بود. چندین مرتبه دست به دعا برداشتم. و از خدا خواستم که بلا را دور کند. دیدن صحنه‌های در که ماشینها را با مسافر می برد و درهم می کوبید بسیار دلخراش و ناراحت کننده بود. یکی از ناظران می گفت در مسافتی دورتر به مردم گفته شد که نزدیک شیراز سیل به راه افتاده، ولی مردم به جای فرار کردن و فاصله گرفتن از روی کنجکاوی به همان سمت حرکت کرده بودند و خود را در معرض خطر مرگ قرار دادند. در صحنه ای دیگر کسی به مردم می گفت از ماشین ها پیاده شوید ولی متاسفانه جز چند نفر کسی اعتنا نکرد و حاضر نشدند ماشین خود را رها کنند تا جان خود را نجات دهند و به خاطر این تصمیم غلط و دل نکندن از ماشین احیاناً گران قیمت خود، هم جان خود را و هم ماشین را از دست دادند. این صحنه ها بسیار عبرت انگیز و یادآور سفر آخرت است کسانی که سبکبار باشند و وابستگی به دنیا نداشته باشند به راحتی به سفر آخرت تن می‌دهند. در صحنه‌ای دیگر که سیل با سرعت زیاد و در حجم وسیع در حال حرکت بود، افرادی در فاصله یک متری و لبه ی پرتگاه ایستاده بودند و مشغول تماشا یا فیلمبرداری بودند و متاسفانه اصلاً خطر را درک نمی کردند مانند کودکی که هنوز نمی داند نزدیک شدن به سماور آب جوش یا اتوی داغ خطرناک است و بی پروا به سمت آن می رود گویی عده‌ای از هموطنان ما هنوز با خطر حوادث طبیعی آشنا نیستند و این نشانه ی کاستی و قصور در کار رسانه ای کشور است یا اینکه مردم به هشدارها بی اعتنا هستند و بی پروا خود را در معرض خطر مرگ قرار می دهند. امروز روز سختی بود خدا به هموطنان آسیب دیده ما صبر عنایت کند و به حرمت شهیدان و رنجهای جانبازان و خانواده های آنان، بلا را از کشور ما دورکند. حسین ، دوشنبه 1398
💠 🔺 🔅 (ص) : 🔸 ـ في صِفَةِ المُؤمِنِ ـ :كَثيرُ الحَذَرِ ، قَليلُ الزَّلَلِ ، حَرَكاتُهُ أدَبٌ . 🔹 ـ در وصف ـ :بسيار محتاط است ، كم لغزش است ، رفتارش مؤدّبانه است. 📚 : ص ۷۴ ح ۱۷۱ 🔸
▫️ 💠بعضی چیز ها هست که اثرش در دنیا زود ظاهر می شود؛ 1⃣یکی به است 2⃣یکی اینها در همین دنیا اثرش ظاهر میشود. 💠شاید نباشد انسانی که در زندگی خود به پدر و مادر خدمت کرده باشد و در شده باشند.
چقدر این حدیث نبوی زیباست!
موضوع : 🔅 دیگران به علت 🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین 📝متن و شرح: «فِی الکافی عَن مَسعَدَةِ بنِ صَدَقَة، قالَ سَمِعتُ أباعَبدِالله عَلَیهِ السَّلام یَقولُ لِأصحابِهِ یَوماً: لا تَطعَنوا فی عُیوبِ مَن أقبلَ إلَیکُم بِمَوَدَّتِهِ» یک کسی است با شما اظهار دوستی می‌کند، به سمت شما می‌آید و اظهار علاقه‌ای به شما می‌کند، دست رد به سینه‌ی او نزنید؛ با ذکر عیوبی که شما در او مشاهده می‌کنید. خیلی دستور مهم، بزرگ و عمومی‌ای است. یک کسی می‌آید پیش ما، اظهار علاقه‌ی به ما می‌کند، ما فوراً برویم سراغ آن اشکالاتی که در او وجود دارد و روی آنها تکیه کنیم و طعن بر آنها بزنیم. می‌فرمایند، مضمون این حدیث این است که، محبت کسی را که به شما اظهار محبت می‌کند قبول کنید، بپذیرید محبت او را، ولو حالا یک عیبی هم در او سراغ دارید؛ لزومی ندارد که طعن در آن عیب بکنید و این را موجب این قرار دهید که دست رد به سینه‌ی او بزنید. «وَ لا توقِفوهُ عَلی سَیِّئَةٍ یَخضَعُ لَها» اگر کار خلافی دارد، گناهی دارد، عیبی دارد، لازم نیست او را به خاطر این عیب طرد کنید، رد کنید، متوقف کنید، یعنی جلوی او را بگیرید، [البته] منافاتی ندارد با نهی از منکر، منافاتی ندارد با «أحَبُّ أصحابی مَن أهدی إلیَّ عُیوبی»، با این منافاتی ندارد. لکن رشته‌ی پیوند محبت را حفظ کنید، بعد البته انسان برای نهی از منکر، یا برای اهدای عیوب دوستش و مرآت بودن برای مؤمن، فرصت‌هایی دارد، می‌تواند از این فرصتها استفاده کند و این کار را انجام بدهد. اما اینجور نباشد که به مجرد اینکه یک ایرادی را در او سراغ دارید، یک عیبی را در او سراغ دارید، این موجب بشود که شما محبت او را و خودِ او را طرد کنید و قبول نکنید. این یکی از آن شاه بیت‌های برخوردِ در روابط اجتماعی است. بعد فرمود: «فَإنَّها لَیسَت مِن أخلاقِ رَسولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه وَ لا مِن أخلاقِ أولیائِهِ» این جزو اخلاق و رفتار پیغمبر و اولیایش نیست، یعنی آنها کسانی را که سراغشان می‌آمدند، عیوبی هم داشتند، اشکالاتی داشتند، دست رد به سینه‌ی آنها نمی‌زدند؛ جذبشان می‌کردند، نگه‌شان می‌داشتند، البته در اصلاح آنها هم می‌کوشیدند، امر به معروف هم می‌کردند، نهی از منکر هم می‌کردند. این یک قاعده‌ی کلی است که به اندک بهانه‌ای افرادی را طرد کردن و رد کردن و آنها را از مرز دوستی خود خارج کردن؛ این مخالف با آن چیزی است که در این حدیث به ما دستور داده شده است. الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج‌۸، ص۱۵۰. 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=24053