عیسی بن مریم سلام الله علیه:
📜آنچه دارید بفروشید و به فقرا بدهید و برای خود کیسه هایی فراهم کنید که کهنه نمی شود و ثروتی در آن عالم ذخیره کنید که هیچ کاسته نمی شود و هیچ دزدی نمی تواند به آن دستبرد بزند؛ زیرا اموال شما هر کجا باشد،دل های شما هم آنجا خواهد بود
📘کتاب مقدس(انجیل لوقا)،لوقا ۱۲،ص۱۰۵۷
@JAMEOLASRAR110
🔷سرّ تواضع عیسی علیه السلام و پیروانش🔷
📜جسم عیسی علیه السلام از آبی محقق از مریم و از آبی متوهم از جبرییل خلق شد،و بدین خاطر در نهایت تواضع به درآمد چنانچه برای امتش مقرر کرد که اگر یکی از شما را کسی سیلی زد،گونه دیگرش را بگذارد تا سیلی زنند و برتری نجویید،و این صفت از جهت مادرش بود زیرا زن را مرتبه پایین است و از جهت حکم، تحت مرد است،لذا عیسی را تواضع بود و حکم و صفات مریم در پسرش و امت او جاری گشت و هیأتی که در والدین غالب است هنگام اجتماعشان، در نفس فرزند موثر است و قدرت زنده کردن و شفا دادن در حضرت عیسی،بخاطر دمیدن جبرییل بود در صورت بشر
📘شرح قیصری بر فصوص الحکم،فص حکمت نبوی در کلمهٔ عیسوی،ص۷۴۵
@JAMEOLASRAR1
🔷ولایتِ علامه حسن زاده آملی🔷
📜بعد از اینکه رساله"زبرجدیه حول صحیفه سجادیه" توسط علامه حسن زاده نوشته شد یکی از عزیزان متنعم به یک خواب و القاء سبوحی می شود و می بیند که جلسه ای برگزار هست و امام سجاد علیه السلام به علامه حسن زاده میفرمایند که شما باید جلو بمانید و ما پشت سر شما نماز بخوانیم
وقتی محضر علامه این خواب را عرض می کنند، می فرمایند که خدا رو شکر می کنیم که امام سجاد علیه السلام ولایت ما را امضا کرد چون امام معصوم پشت غیر ولّی خدا نمی تواند نماز بخواند
🎙شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه،جلسه اول،دقیقه۲۵_۲۳
👤استاد صمدی آملی حفظه الله تعالی
❗️رسالت این کمترین صرفا ارائه فرمایشات بزرگان محضر حقیقت جویان است
@JAMEOLASRAR110
📜ولایت خاصه عبارت از فنای بنده است در حق، و مراد از فنا، فنای جهت بشریّت است در جهت ربانیّت و این اتصاف جز به توجه تام به سوی حق مطلق حصول نمی یابد و این توجه تام نیز جز به محبت ذاتی که در بنده پنهان است امکان پذیر نیست.بنابراین آغاز ولایت،انتهای سفر اول است که سفر از خلق به حق است
📘مقدمه قیصری،فصل دوازدهم،ص۱۱۱-۱۱۰(البته با تلخیص)
@JAMEOLASRAR110
📜کامل اگر بخواهد بعد موت طبیعی در عالم طبع به بدنی ظاهر شود، می تواند، و این از بابِ حکم کردن در عالم طبع است نه از باب محکوم شدن در عالم طبع؛ چرا که عناصر در حکم آنهاست
کامل اگر بخواهد ارواح اشقیا را بعد از مرگ به بدن طبیعی در آورد امکان دارد،لکن نه از طریق تعلق روح به نطفه در رحم تا مفاسدی که فلسفی تصور کرده وارد آید، بلکه به طریق کن فیکون باذن الله
📘نابغه علم و عرفان،ص۲۶۷-۲۶۶
👤سلطانعلیشاه گنابادی قدّس سرّه
@JAMEOLASRAR110
📜ارواح بشری را پیش از آنکه به بدن خاصه متعلق شوند می فرمایند که تمثّل کنند به صورتها و بندگان حق را مدد کنند و باز به عالم ارواح می روند، بی آنکه ایشان را بدنی حاصل شود و بشر گردند چرا که تمثّل دیگر است و بدن بشری دیگر.
همچنین که روح امیرالمومنین علی[علیه السلام] در آن وقت که سلمان مضطر شد[در دشتِ ارژن] ،به فرمان خدای تعالی تمثّل کرده باشد به سواری و از آن بلا او را خلاص کرده است
📘چهل مجلس،ص۱۲۲-۱۲۱
👤علاء الدوله سمنانی قدّس سرّه
@JAMEOLASRAR110
📜هر قدر سعه ولایت استاد بیشتر باشد، سیر سالکین بسیار آرام تر و لطیف تر بوده و برای عبور از مراحل و منازل سلوک مجبور به تحمل عبادتها و مجاهدتهای سنگین نیستند.
📘نور مجرد،ج۱،ص۴۶۶
@JAMEOLASRAR110
🔷قابض ارواح اولیاء، مولا امیر المومنین است🔷
📜قبض روح بدست آنحضرت[امیر المومنین علیه السلام] صورت میگيرد نسبت به افرادی كه در درجۀ ايمان بحدی رسيده باشند كه قبض روح آنان از عهدۀ ملك مقرّب خدا حضرت ملك الموت خارج باشد.
📘معاد شناسی ج ۱ ص ۲۴۵
👤علامه طهرانی قدّس سرّه
📜به وقت قبض روح خاصان درگاه الهی، فرشته را دخلی نیست
📘طرایق الحقایق،ج۳،ص۲۵۴
👤غلام علی قادری دهلوی علیه الرحمه
@JAMEOLASRAR110
📜سالک در بدو حال باید کتب مشایخ را نخواند و مقالات عرفا را نشنود زیرا که چون سالک قبل از سیر و مشاهده، کتب این فرقه را بخواند در خیالات پریشان افتد و از روی اندیشه و خیال سلوک نماید اما اگر بطریقی که شیخ فرماید سلوک کند و قطع مراحل و طی منازل کند و آنچه فرموده اند به رای العین مشاهده نماید آنگاه بر کتب ایشان نظر اندازد و با سیر و سلوک خویش مطابق سازد، هر آینه فایده ها بیند و مزید صفای سرّ و اطمینان خاطر شود
📘طرایق الحقایق،ج۳، ص۳۸۷
👤رحمتعلیشاه علیه الرحمه
@JAMEOLASRAR110
📜شیخ محیی الدین این جهت از عالم مثال را"الارض المخلوقه من بقیه طینه آدم" گوید و می فرماید: که من در این زمین در آمدم و در او شهرها و خلایق و مردم دیدم و میثاق"الست" در صور این جهت از عالم مثال واقع بود
📘مشارق الدّراری،ص۲۴۴
@JAMEOLASRAR110
📜از شیخ عالم سیّدنا و قدوتنا،صدرالدین قونوی-رضی الله عنه- شنیدم که روزی شیخ سعدالدین الحموی در اثنای تقریری که در مسئله می کرد،فرمود که مواثیق شش بوده است،شیخ گفت که من این سخن به حضرت شیخ محی الدین عرضه کردم و او فرمود که"کانه یرید الکلیات و الا فهی اکثر من ذلک"
📘مشارق الدّراری،۲۴۶
👤سعید الدین سعید فرغانی قدّس سرّه
@JAMEOLASRAR110
📜عبور از عالمی، مستلزم اطلاع بر جمیع آثار و خصوصیات آن عالم نیست چه بسا ممکن است افرادی از عالم مثال عبور کنند بدون آنکه مکاشفات صوریه ملکوتیه به طور تفصیل برای آنها پیدا شود بلکه فقط به واسطه منامات بعضی از صور مثالی را ادراک کنند،یا در خواب کشف بعضی از امور مثالی از ماضی و آینده برای آنها بشود
📘رساله سیر و سلوک سید بحرالعلوم،حاشیه،ص۷۳
👤علامه طهرانی قدّس سرّه
@JAMEOLASRAR110