eitaa logo
جهاد تبیینJahaadtabyyn
171 دنبال‌کننده
23.6هزار عکس
22.6هزار ویدیو
91 فایل
مذهبی،سیاسی،قرآنی،اخبار،احادیث،نهج البلاغه،ورزشی،اطلاعات عمومی،اخبار،خنده،بهداشتی،سلامتی،حوادث و ...(موارد هنجار شکن و ضد اخلاقی، اسلامی، ولایی و قوانین ج ا ا توسط مدیران قابل حذف و پاک کردن در اسرع وقت در کانال است)جهاد تبیین فریضه ای قطعی،فوری و عینیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ویرایش مطلب
🔰مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران: عرضه نزدیک به 31 هزار دستگاه انواع 🚜تراکتور به خارج و ارز آوری برای کشور تبریز- مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: توفیقات سال گذشته تراکتورسازی موجب توسعه اشتغال و تولید در کل کشور، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به جهت تولید و عرضه نزدیک به 31 هزار دستگاه انواع 🚜تراکتور، ارز آوری برای کشور به جهت حضور در بازارهای بیش از 20 کشور دنیا و ... شده است. https://basijnews.ir/fa/news/9510401
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
✍️ در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی کدام اولویت دارند: برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟ شبیر فیروزیان 📌 یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد. اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است: 🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرى‏هاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59) اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است: 🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ‏ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان می‏شورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمى‏توانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد می‏شوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60) 📌 نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است. آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند. اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند: 🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد.» (نور: 19) 📌 با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی» و «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب». @basaer_fi
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از بصائر
✍️ در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی کدام اولویت دارند: برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟ شبیر فیروزیان 📌 یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد. اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است: 🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرى‏هاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59) اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است: 🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ‏ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان می‏شورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمى‏توانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد می‏شوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60) 📌 نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است. آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند. اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند: 🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد.» (نور: 19) 📌 با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کنند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی»، «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» و "سرشبکه های مرتبط با دشمن که با وعده پول افرادی را برای کشف حجاب خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند". @basaer_fi
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
19.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨﷽✨؛ 🎥 💠 پشت پرده پروژه بی حجابی 🔹دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی 🔹دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از اخبار قدس 🇮🇷
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی نانِ ۳ هزار تومانی در اسنپ‌فود ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود 🇮🇷 @QODS_IR | اخبار قدس
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از بیسیم‌چی
18.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصاویری جدید از شهادت حمیدرضا الداغی روایتی دیده نشده از محل شهادت این شهید بزرگوار روایتی از زبان حاضران در صحنه و دختر نجات یافته ‌ https://eitaa.com/bisimchi10
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از املاک کشوری دلتا
اکی از هولناک‌ترین جنایات داعش مربوط میشه به همین عکسی که میبینید: داعشی‌ها دست و پای این دختر رو به میله بستن. جلوی چشمش سر پدر و مادرش رو بریدند و از تمام این ماجرا فیلم گرفتن و منتشر کردن! اما جنایات داعش نمونه‌های عجیب دیگه‌ای هم داره. مثلا یکی از روش‌های اعدام داعش، "زنده زنده کباب کردن آدمها" بود. داعشی‌ها با بنزین یا گازوئیل یه خط آتیش زیر بدن اسرا درست میکردن. آتیش نه اونقدر زیاد بود که سریع همه چی تموم بشه نه اونقدر کم بود که اتفاقی نیفته. یکی دیگه از روش‌های عجیب اعدام داعش، "اعدام با کودکان" بود! داعشی‌ها به بچه‌هایی که بعضاً سنشون به ۱۳سال هم میرسید آموزش میدادن جلوی دوربین یه نفرو با اسلحه بکشن یا حتی با چاقو سر ببرن! این بچه‌ها اکثراً از ساکنان بومی همون مناطق بودن. اما جنایات داعش نمونه‌های هولناک‌تری داره...یکی از این جنایات وحشتناک که خود قاسم سلیمانی‌اونو فاش کرد "آدمخواری"بود! البته نه خود داعشی‌ها بلکه اونها دیگران رو مجبور به خوردن گوشت یه آدمه دیگه میکردن. تو یکی از این موارد داعشی‌ها تو یکی از مناطق تحت تسلط خودشون چند تا مادر رو از بچه‌هاشون جدا کردن و چند روز به اونا غذا ندادن. مادرها که به سرحد گرسنگی رسیده بودن، در اتاقشون رو باز کردن و چند پرس پر از برنج و گوشت بهشون دادن. مادرها همه‌شون با ولع شروع کردن به خوردن غذا. بعد این که غذاها تموم شد داعشی‌ها به مادرها گفت گوشتی که داشتین میخوردین، گوشت بدن بچه‌هاتون بود!ا یکی دیگه از جنایات داعش ازدواج و به کنیزی گرفتن دختران و زنان بود که زیاد ازش شنیدید. اونا حتی تو یکی از موارد با یه دختر ۸ساله مسیحی ازدواج کردن و مراسم عقد رو هم به صورت علنی برگزار کردن و ازش فیلم گرفتن! همه اینا تنها بخش کوچیکی از جنایات قابل بیان داعشی‌ها بود. اما حالا یه نکته! شنیدین میگن مدافعان حرم رفتن شهید شدن تا الان دخترای عراقی و سوری بزنن و برقصن؟ شنیدین میگن رفتن تا مردم سوریه رو سرکوب کنن؟ شنیدین میگن رفتن به خاطر پول؟ هر وقت اینا رو شنیدین به این جنایات داعش هم فکر کنید. و به این فکر کنید که مدافعان حرم رفتن تا مردم ایران حتی‌ برای یک ساعت هم ترسیدن از داعش رو تجربه نکنن! قاسم سلیمانی و مدافعان حرم مظلوم‌ترین سربازان تاریخ ایرانن چون هم‌ با یکی از وحشی‌ترین گروهکهای مسلح قرن‌های اخیر جنگیدن و هم نه تنها قدردانی ندیدن بلکه طعم تهمت‌ها و زخم‌زبان‌های مردم خودشون رو تحمل کردن! همون مردمی که داشتن برای اونا میجنگیدن!‌ قاسم سلیمانی: ای مردم ایران! جان من و امثال من هزاران بار فدای جان شما باد...
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
🧚🌿🌺🌹🍀🌺🌹🍀🍃🧚 روز خود را با نام و یاد خدا و با آیات الهی شروع کنید باشدکه در کنف حمایت او از الطاف و نعمات بیشتری برخورددار شوید. ان‌شاءالله 🤲🤲                 💐💐💐💐💐💐💐      🧚🌺لطفا بامعنی بخوانید🌺🧚       🍀شرکت در ختم قرآن🌿              👇👇👇👇👇👇 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﻛﻪ ﺭﺣﻤﺘﺶ ﺑﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﺍﺵ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ. آل عمران تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ وَمَا اللَّهُ يُرِيدُ ظُلْمًا لِّلْعَالَمِينَ ﺍﻳﻨﻬﺎ [ ﻛﻪ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ ، ﻣﮋﺩﻩ ﻫﺎ ، ﺑﻴﻢ ﻫﺎ ﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ ] ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﺑﺮ ﺗﻮ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﺳﺘﻢ ﻭ ﺑﻴﺪﺍﺩﻱ ﺑﺮ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ .(١٠٨) وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ ، ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ﻭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺍﻭ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ .(١٠٩) كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻣﺘﻲ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻛﻪ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ] ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﺪ ، ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﻭ ﺯﺷﺖ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﺩﺍﺭﻳﺪ ، ﻭ [ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺗﺤﻘﻴﻖ ، ﻣﻌﺮﻓﺖ ، ﺻﺪﻕ ﻭ ﺍﺧﻠﺎﺹ ] ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﺪ . ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻗﻄﻌﺎً ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻮﺩ ; ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ [ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻧﺪ ] ﻭ ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻓﺎﺳﻘﻨﺪ .(١١٠) لَن يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى وَإِن يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنصَرُونَ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﺰ ﺁﺯﺍﺭﻱ ﺍﻧﺪﻙ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺠﻨﮕﻨﺪ [ ﺷﻜﺴﺖ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﻧﺪ ﻭ ] ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﭘﺸﺖ ﻛﺮﺩﻩ [ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ] ﺁﻥ ﮔﺎﻩ [ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ] ﻳﺎﺭﻱ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(١١١) ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺠﺎ ﻳﺎﻓﺖ ﺷﻮﻧﺪ ، [ ﺩﺍﻍِ ] ﺧﻮﺍﺭﻱ ﻭ ﺫﻟﺖ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻩ ، ﻣﮕﺮ [ ﺁﻧﻜﻪ ] ﺑﻪ ﺭﻳﺴﻤﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍ [ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻧﺒﻮّﺕ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ ] ﻭ ﻳﺎ ﺭﻳﺴﻤﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﻣﺮﺩمِ [ ﻣﺆﻣﻦ ﻛﻪ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺫﻣﻪ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ، ﭼﻨﮓ ﺯﻧﻨﺪ ] ﻭ ﺑﻪ ﺧﺸﻤﻰ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ [ ﺩﺍﻍِ ] ﺑﻴﻨﻮﺍﻳﻲ ﻭ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺯﺩﻩ ﺷﺪ . ﺍﻳﻦ ﺑﺪﺍﻥ ﺳﺒﺐ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍ ﻛﻔﺮ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﻣﻰ ﻛﺸﺘﻨﺪ ، ﻭ ﺍﻳﻦ [ ﻛﻔﺮﻭﺭﺯﻱ ﻭ ﻛﺸﺘﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ] ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ [ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ] ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻟﻬﻲ ] ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ .(١١٢)
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲