🗓سالروز رحلت مسئول انقلابی
🏳آیةالله شیخ علی مشکینی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️ایشان از پیشگامان نهضت اسلامی و در دوران جمهوری اسلامی در شمار مجاهدان واقعی و معلم پرهیزگار بودند. رفتارشان بیش از بیان شیرینشان، دعوتکننده به ایمان و پارسائی بود. جایگاه رفیع او در نظام جمهوری اسلامی و ریاست مجلس خبرگان رهبری از آغاز تشکیل این مجلس هرگز در تواضع و فروتنی او یا در زندگی زاهدانه و دامن پاک او کمترین خدشهئی وارد نکرد. او جامع علم و عمل، و جهاد و زُهد، و تشخیص و سلوک صائب و مستقیم و بدون انحراف بود! ۸۶/۵/۸
💠موضعانقلابیآقایمشکینی
🏳درپی بازداشت فرزندشان:
‼️از قرار مسموع فرزندانم توسط ماموران کمیته پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شدند. برای من شنیدن این خبر به عنوان طلیعه عدالت در حکومت اسلامی، مسرتبخش است و از زحمات پاسداران انقلاب که به سپاس از نعمت انقلاب و حفظ رهآورد آن انجام میدهد، تشکر میکنم.فرزندانم بررسی و در صورت ثبوت جرم طبق مقررات اسلامی به کیفرشان برسند. چنانکه پیامبر فرموده فواید اجرای حد برای جامعه اسلامی بیش از باریدن ۴۰روز باران رحمت الهی است! ۵۸/۲/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴شب شهادت امام باقرالعلوم(ع)
💠رهبرانقلاب:
‼️مبارزه اصلی امام باقرالعلوم در طول ۱۹سال امامتشان، مبارزه با تحریف اسلام و معارف اسلامی بود و این مبارزه در دوران ایشان بیش از همیشه بود! ۶۶/۵/۹
‼️چرا به ایشان باقرالعلوم میگویند؟! بخاطر اینکه ایشان حقایق اسلامی را که در پوستی از دروغ و تحریف پیچیده شده بود میشکافتند و آنرا در کام مشتاقان حقیقت میریختند! ۵۱/۱۱/۲۲
‼️خودتان را عالم کنید. کشورتان و ملتتان را در قافلهی علم جلو ببرید. ما در این زمینه عقب ماندگی داریم. لعنت خدا بر آن کسانیکه اولویت علم و تحقیق را در این کشور نفهمیدند و کشور را عقب نگه داشتند! ۸۶/۶/۴
‼️معلمان عزیز، اینطور نیست که فقط آموزش قرآن و دینی ثواب داشته باشد اما آموزش فیزیک نداشته باشد؛ آموزش هر علمی که برای جامعه مفیدتر، ثوابش بیشتر! ۷۴/۲/۱۳
‼️در روایات ما در باب تعلیم علم این معنا مکرر تکرار شده است که عالمی که علم خود را کتمان میکند لعنت شده است، البته این فقط درباره علم دین نیست بلکه عالمی که علم پزشکی و مهندسی و... خود را از از دیگران کتمان کند و تعلیم ندهد، لعنت شده است! ۷۱/۲/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزهلاکت قاتل امام صادق
🏴و هزاران نفر مظلوم از هاشمیان
🏴بنیانگذارسلسله منحوسعباسیان
🏴فرعونزمان، منصورعباسی ملعون
💠رهبرانقلاب
‼️این را بدانید، بسیاری از این جبارانی که تاریخ اینها را میشناسد، قبل از آنی که قدرت دستشان بیفتد، آدمهای بدی نبودند، منصور عباسی که فرعون زمان خودش بود و یکی از بزرگترین طواغیت تاریخ اسلام است، قبل از آنکه به خلافت برسد، جزو مبارزین بود و در کنار امام صادق و بنی هاشم با دستگاه بنی امیه مبارزه میکردند. بعد که به خلافت رسید، آن همه فشار و اختناق و جباریت در جامعه به وجود آورد و یکی از بزرگترین طواغیت شد! ۶۳/۸/۱۸
‼️منصور عباسی بسیاری از سران و گردن کشان بنی هاشم و بنی الحسن را کشت که وقتی بعد مرگش درِ آن مخزن و انبار اجساد باز شد، معلوم شد که بسیاری از آنان خویشاوندان و نزدیکان خودش بودند، همه آدمهای سرشناس و معروف را از بین برده بود که از خیل جسدهایشان یک انبار اسکلت درست شده بود! ۶۴/۱/۲۳
💠آیةالله بهجت
‼️بنده خباثت منصور عباسی را کمتر از معاویه نمیدانم! درمحضربهجت ۲/۱۰۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓روز بزرگداشت شیخ اشراق
💠امام خمینی
‼️آقای گرباچف، اشتیاق به زندگی ابدی درنهاد هرانسانی نشانۀ وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است. اگر جنابعالی مایل باشید در این زمینهها تحقیق کنید، میتوانید دستور دهید که صاحبان اینگونه علوم علاوه بر کتب فلاسفۀ غرب، به نوشتههای فارابی و بوعلی سینا رحمة الله علیهما در حکمت مشاء مراجعه کنند، تا روشن شود که قانون علیت و معلولیت که هرگونه شناختی بر آن استوار است، معقول است نه محسوس؛ و ادراک معانی کلی و نیز قوانین کلی که هر گونه استدلال بر آن تکیه دارد، معقول است نه محسوس و نیز به کتب سهروردی رحمة الله علیه در حکمت اشراق مراجعه نموده و برای جنابعالی شرح کنند که جسم و هر موجود مادی دیگر به نور صِرف که منزه از حس میباشد نیازمند است! ۶۷/۱۰/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️شما در تاریخ، برجستگان علمی و فرهنگی در فلسفه، فقه و ریاضی دارید که از این سرزمین برخاستهاند و یکی از معروفترین آنها شیخ اشراق شهابالدین سهروردی است که به عنوان یک فیلسوف و متفکّر برجسته اسلامی، نام درخشانش در همه دایرة المعارفهای دنیا ثبت شده است! ۸۲/۷/۲۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزحکمقتلشیخفضلالله
🏴توسط شیخ ابراهیم زنجانی
🏴درپی مخالفت شیخ فضلالله
🏴با تقنینمشروطهضداسلامی/۱
💠امام خمینی
‼️اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمیخورد. «اَلْعِلْمُ هُوَ الْحِجابُ الاَْکْبَرْ» هرچه انباشتهتر بشود علم، حتی توحید که بالاترین علم است، انباشته بشود در مغز انسان و قلب انسان، انسان را اگر مُهذَّب نباشد، از خدای تبارک و تعالی دورتر میکند. باید کوشش بشود در این حوزههای علمیه، چه حال و چه بعدها کوشش بشود که اینها را مهذَّب کنند. در کنار علم فقه و فلسفه و امثال اینها، حوزههای اخلاقی، حوزههای تهذیب باشد، و حوزههای سلوک «الی اللّه تعالی». شما میدانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را کی محاکمه کرد؟ یک معمّم زنجانی؛ یک ملاّی زنجانی محاکمه کرد و حکم قتل را او صادر کرد؛ وقتی معمّم، ملاّ؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه کس بیشتر است. در بعض روایات هست که در جهنم، اهل جهنم از تَعفُّن بعض روحانیین در عذاب هستند، و دنیا هم از تعفُّن بعضی از اینها در عذاب است! ۵۹/۹/۲۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزحکمقتلشیخفضلالله
🏴توسط شیخ ابراهیم زنجانی
🏴درپی مخالفت شیخ فضلالله
🏴با تقنینمشروطهضداسلامی/۲
💠امام خمینی
‼️در دوران مشروطه یک عدهای که نمیخواستند که در این کشور اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال این بودند که اینجا را آن وقت به طرف اروپا بکشند لذا جوسازی کردند به طوری که مثل مرحوم آقا شیخ فضل الله که آن وقت یک آدم شاخصی در ایران بود و مورد قبول بود همچو جوسازی کردند که در میدان علنی، ایشان را به دار زدند و پای آن هم کف زدند. و این یک نقشهای بود برای اینکه اسلام را منعزل کنند و کردند. و از آن به بعد دیگر نتوانست مشروطه، یک مشروطهای باشد که علمای نجف میخواستند. حتی قضیۀ مرحوم آقا شیخ فضل الله را در نجف هم یک جور بدی منعکس کردند، که آنجا هم صدایی از آن درنیامد. این جوی که ساختند در ایران و در سایر جاها، این جو اسباب این شد که آقا شیخ فضل الله را با دست بعضی از روحانیون خود ایران محکوم کردند و بعد او را آوردند در وسط میدان و به دار کشیدند و پای آن هم ایستادند کف زدند و شکست دادند اسلام را و این بخاطر غفلت علما و غفلت مردم حاصل شد! ۶۲/۹/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز همه پرسی قانون اساسی
🏳درپیدستورامام بربازنگریقانون/۱
💠رهبرانقلاب
‼️مسألهی بازنگری قانون اساسی که اینقدر امام روی آن تکیه کردند و آخرین کار بزرگی بود که ایشان در زمان حیاتشان انجام دادند، گرههای بزرگی را باز کرد! ۶۸/۳/۲۴
‼️ملت عزیز ایران! خدای را سپاسگزارم که بار دیگر در امتحانی بزرگ و الهی، سربلند گشتید و با حضور گسترده خود در همه پرسی قانون اساسی و انتخابات، ضمن ادای وظیفه حقشناسی خود نسبت به امام راحل، اصلاحات قانون اساسی را تصویب کردید و رئیس جمهور خود را برگزیدید. قانون اساسی جدید که یکی از آخرین یادگارهای امام عزیزمان است! ۶۸/۵/۸
‼️امروز ما بخاطر قانون اساسی اسلامی، مدیون همه انسانهای بزرگ همچون شیخ فضلالله و مدرس تا شهدای انقلاب و شهیدان مجلس شورای اسلامی میباشیم! ۸۷/۳/۷
‼️قانون اساسی ما حقّاً و انصافاً یکی از بهترین قانونها است و مترقیترین است ولو گوشه و کنارش نقصی داشته باشد! ۶۸/۲/۸
‼️بنده دأبم نیست که از سیاستمداران غربى چیزى بگویم اما یک جمله جالبى از یک مقام غربى نقل کنم، او میگوید: دو چیز است که اگر ملتهاى مسلمان از آن آگاه شوند، دیگر همهى تابوها و اصول غرب در هم خواهد شکست، یکى قانون اساسى جمهورى اسلامى است؛ که این قانون اساسى، یک حکومت مردمى و پیشرفته امروزى و در عین حال دینى را در چشم مسلمانان جهان ممکن میسازد و دوم، کارنامه موفقیت هاى علمى و اقتصادى و سیاسى و نظامى جمهورى اسلامى است! ۸۹/۱۱/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز همه پرسی قانون اساسی
🏳درپیدستورامام بربازنگریقانون/۲
💠رهبرانقلاب
‼️یك قانون، صددرصد درست هم نباشد، اما از بیقانونی بهتر است.۹۲/۲/۲۵
‼️گاهی قانون ناقص و معیوب است؛ امّا همان قانون معیوب هم اگر چنانچه عمل نشود ضرر آن عمل نشدن، بیشتر از ضرر عمل كردن به قانون است.۹۲/۶/۶
‼️اگر قانون نقص و ضعف دارد و غلط است، عوض بشود؛ اما تا مادامی که قانون، قانون است، حتماً بایستی به آن عمل بشود و به آن اهمیت داده بشود.۸۷/۶/۲
‼️بنده به خیلی از این قوانینی که در مجلس تنظیم میشود، اعتقادی ندارم و آنها را قبول ندارم، ولی وقتی قانون شد، بنده هم بهصورت یک قانون عمل میکنم و مخالفت نمیکنم. ۸۲/۹/۲۶
‼️من معتقدم باید به قانون عمل كرد؛ چه به نفع ما باشد، چه به ضرر ما. خیلی از قوانینی كه در مجلس تصویب میشود، ممكن است مورد قبول شما نباشد؛ خیلی از مصوّبات دولت ممكن است مورد قبول شما و من نباشد؛ اما به همان چیزی هم كه قبول نداریم، باید عمل كنیم، و این منطق دارد. منطق این است كه قانونِ بد بهتر از بیقانونی و نقض قانون است. اینكه ما قانون را هرجا طبق میل ما از آب درمیآید، قبول داشته باشیم؛ هرجا نتیجهاش طبق میل ما از آب درنمیآید، قبول نداشته باشیم، منطقی نیست.۸۲/۱۰/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیامحسینی ازمکه بهکربلا/۱
💠رهبرانقلاب
‼️خیلی حرفها درباره این حادثه عظیم و عجیب و بینظیر وجود دارد که ما باید درباره آن فکر کنیم و بگوییم. اگر این حادثه را دقیق در نظر بگیرید، شاید بشود گفت انسان میتواند در حرکت چند ماهه حضرت اباعبدالله از آن روزی که از مدینه خارج شد و بهطرف مکه آمد، تا آن روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت نوشید بیش از صد درس مهم بشمارد. نخواستم بگویم هزارها درس؛ میشود گفت هزارها درس هست. ممکن است هر اشاره آن بزرگوار، یک درس باشد؛ اما این که میگویم بیش از صد درس، یعنی اگر ما بخواهیم این کارها را مورد مداقّه قرار دهیم، از آن میشود صد عنوان و سرفصل به دست آورد که هر کدام برای یک امّت، برای یک تاریخ و یک کشور، برای تربیت خود و اداره جامعه و قرب به خدا، درس است. ۷۴/۳/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیامحسینی ازمکه بهکربلا/۲
💠رهبرانقلاب:
‼️هدف از قيام سيدالشهداء نه حکومت بود و نه شهادت بلکه یکی از اینها نتیجه قیام حضرت بود، این بحث در دوران اختناق طاغوتی خیلی اوج گرفت حتی کتاب "شهیدجاوید" بر اثبات قیام برای حکومت بود و دکترشریعتی هم ضدّ این موضع یعنی قیام برای شهادت را گرفت و یک شعاری هم درست کرد که "وقتی نمیتوانی خوب زندگی کنی، خوب بمیر"؛ بنده همان وقت این تِز را ارائه کردم که این دو هدف قیام حضرت نبود نتیجه قهری قیام حضرت بود بلکه هدف حضرت انجام تکلیف اسلامی یعنی قیام علیه طاغوتی بود و این قیام در هر زمانی و بر هر مسلمانی واجب که در مقابل ظلم بایستد! آفتاب درمصاف ص۱۹۶ ۶۶/۶/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قیام سیدالشهدا نه برای حکومت بود و نه برای شهادت بود اینها از نتایج قیام حضرت بود نه هدف قیامشان، هدف قیام انجام یک واجب اسلامی بود که این واجب متوجه تمام مسلمین در تمام طول تاریخ است؛ این واجب باید به وسیله امام حسین انجام میگرفت تا درسی عملی برای مسلمانان در طول تاریخ باشد.این واجب عبارت است از اینکه هر وقت ارکان حکومت اسلامی دچار فساد شد، آنوقت امت اسلامی باید برای اصلاحش قیام کننداین درسی برای همه تاریخ مسلمین و تاریخ بشر تا ابد شد. در آن موقع هم کسانی به امام حسین میگفتند: شما در مدینه و مکه، محترمید و در یمن، آن همه شیعه هست. به گوشهای بروید که با یزید کاری نداشته باشید، یزید هم با شما کاری نداشته باشد! عبادت و تبلیغ کنید! چرا قیام کردید؟ اینها حرف عبدالله بن جعفر و محمد حنفیه و عبدالله بن عباس بود، اینها همه دینشناس، آدمهای عارف، عالم و چیزفهم بودند اما نمیفهمیدند که این تکلیف، تکلیفی نیست که با خطر برداشته شود، این مطلب اساس معارف حسینی است! ۷۴/۳/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۴
💠رهبرانقلاب
‼️درپی نامه کوفیان و عزم سیدالشهدا بر قیام، نزدیکان امام، ایشان را نصیحت میکردند که قیام نکنید این کوفیها با پدرتان و برادرتان آنجور عمل کردند حالا اگر شما هم قیام کنید به نتیجه نمیرسید و کشته میشوید، این حرف محمد حنفیه و عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر بحضرت بود، این حرف عاقلان و خردمندان و ریش سفیدان و آدمهای معتدل و چیزفهم بود که نه داغ بودند و نه جوان بودند، آنوقت حضرت در جواب این اظهارات پوچ و باطل و ناآگاهانه ذیل خطبهای در حین خروج از مکه به کوفه فرمود اینقدر مرا از مرگ نترسانید، ای ابن عباسها، ای ابن جعفرها، اینقدر به حسین نگویید قیام نکن تا کشته نشوی، مرگ برای حسین حق است همچنانکه بر جد او و پدر و مادر و برادر او حق بود، مرگ اجتناب ناپذیر است، مرگی خوب است که یک مرگ شرافتمندانه برای خدا و در راه اهداف اسلامی باشد که نام آن مرگ در قاموس اسلام "شهادت" است! کتاب دو امام مجاهد ص۲۳۷ ۵۲/۱۱/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️شکی نباید داشت که عبدالله بن عباس به امیرمومنان و خاندان پیامبر وفادار بود یعنی بنابرآنچه که من در تاریخ زندگی عبدالله بن عباس نگاه کردم، تردید ندارم که او مخلص و مرید اهلبیت و مخالف مخالفان اهلبیت بود اما در زمان قیام حسینی، تمام افراد نام و نشان داری که در مکه و مدینه بودند، حقیقت قیام حضرت را نمیفهمیدند و با این کار حضرت مخالفت میکردند، مثل ام سلمه همسر پیامبر و محمد حنفیه برادر حضرت و عبدالله بن عباس پسرعموی حضرت و عبدالله بن جعفر پسرعموی حضرت و شوهر حضرت زینب، اینها مردمان خوب و محترمی بودند اما از روی علاقه بحضرت با حضرت بحث و محاجه میکردند و نمیگذاشتند امام به کربلا برود گرچه خودشان مخالف یزید بودند اما نه خودشان قیام میکردند و نه اجازه قیام بحضرت میداند و نه به قیام میپوستند، لذا فرق امام حسین با آنان همین بود که آنها صرفا علیه یزید حرف میزدند! کتاب قیام حسینی ص۴۷ ۶۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۶
💠رهبرانقلاب
‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه مدینه افراد نام و نشانداری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با این کار حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علی رغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند! ۶۱/۸/۴
‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیرِ؛ این کار مهم حضرت است، اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امام حسین، از مدینه که مرکز بزرگزادگان اسلام بود، به مکه رفت. فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۷
💠رهبرانقلاب
‼️دشوارترین مبارزه، مبارزه غریبانه است. کشته شدن در میان دوستان و تحسین مردم، چندان دشوار نیست. دشوار آنجاست که وقتی انسان به سمت میدان نبرد میرود، آحاد جامعه نسبت به او یا منکرند، یا غافلند، یا کناره میجویند و یا در مقابلش میایستند. تعداد کمی هم که قلباً وی را تحسین میکنند جرأت ندارند زبانی به تحسینش بپردازند. در قیام حسینی، حتی کسانی مانند عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر که خودشان جزو خاندان بنیهاشم و از همین شجره طیّبهاند، جرأت نمیکنند در مکه یا مدینه بایستند، فریاد بزنند و به نامِ امام حسین شعار بدهند. چنین مبارزهای، غریبانه است و مبارزه غریبانه، سختترین مبارزههاست. چنانکه به یکی از آنها فرمود بیا به من کمک کن. و او به جای کمک، اسبش را برای حضرت فرستاد، غربت از این بالاتر و مبارزه از این غریبانهتر؟! ۷۳/۳/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۸
💠رهبرانقلاب
‼️نکته مهم در نهضت حسینی که خیلی مهمّ است اینستکه در هیچ حادثهای از حوادث خونبار صدر اسلام، به اندازه حادثه کربلا، غربت و بیکسی و تنهایی وجود نداشته، هیچ حادثهای مثل حادثه کربلا نیست؛ چه در جنگهای صدر اسلام و جنگهای پیغمبر و چه در جنگهای امیرالمومنین که سربازانی که به میدان جنگ میرفتند، تشویق پیغمبر یا امیرالمؤمنین بود. چقدر از جوانان ما حاضر بودند برای یک پیام امام، جانشان را قربان کنند! اما در حادثه کربلا سیدالشهدا و یارانش غریب محضند. بزرگان دنیای اسلام در آن روز، کسانی بودند که بعضی از کشته شدن حسین بن علی غمشان نبود؛ چون حضرت را برای دنیای خودشان مضرّ میدانستند! عدهای هم که غمشان بود، آن قدر اهتمام به این قضیه نمیکردند. مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس. بعد از کشته شدن هم کسی برای آنها یک فاتحه نمیگرفت. بنابراین، یکی از خصوصیات قیام حسینی غریبانه بودن آن است! ۷۲/۱۰/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۹
💠رهبرانقلاب
‼️اگر قیام حسینی نبود، تمام زحمات پیغمبر و امیرالمؤمنین و امام حسن همه از بین میرفت؛ شكی در این نداشته باشید. قیام عاشورا در سختترین شرایط کاری که اینقدر حساس است، همین قدر سخت هم هست. باورکردنی است که حسین بن علی حدود پنج ماه بین مدینه و کربلا سرگردان بود همه فهمیدند، کوفی ها فهمیدند، عراقی ها فهمیدند، حجازی ها فهمیدند؛ اما سرانجام در کربلا با ۷۲نفر بماند؟ چون همه این ۷۲ نفر از آغاز که نبودند؛ ۳۰ نفر آنها شب عاشورا یا صبح عاشورا آمدند. کار سخت بود. سختیش به این نبود که شمشیر تیز در انتظار است، سختیش به این بود که قیام در مقابل آن چنان ظلم همه گیر و مسیطر، دل میخواهد. مثل زمان پیغمبر نبود. آن زمان پرچم دست خود پیغمبر بود و همه با نفس گرم پیغمبر راه میافتادند؛ اما در کربلا عبدالله بن عباسها و عبدالله بن جعفرها سرشان را زیر عبا پنهان کردند؛ اقوام پیغمبر هم بودند. خیال نكنید بین عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس با دیگران فرق است. همه تخلف کردند. ۶۳/۸/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۰
💠رهبرانقلاب
‼️خدا میداند در طول تاریخ هیچ قیامی به شکوه و عظمت حسینی نیست، حسین بن علی در یک دنیای تاریک که هیچکس با او نبود قیام کرد، چراکه عدهای از نزدیکانش در مدینه و مکه همچون بزرگ خاندان پیامبر عبدالله بن جعفر پسر عموی حضرت و همسر حضرت زینب و محمد حنفیه برادر و عبدالله بن عباس صحابی ممتاز و معروف بحضرت میگفتند که نرو، یعنی اینقدر حضرت تنها بود! ۶۳/۷/۱۵
‼️قبل از حرکت به کربلا، بزرگانی مثل ابنعباس و ابنجعفر و چهرههای نامدار صدر اسلام، که ادعای فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگی و امثال اینها را داشتند، گیج شدند و نفهمیدند چهکار باید بکنند؛ ولی زینب کبری گیج نشد و فهمید که باید این راه را برود و امام خود را تنها نگذارد؛ و رفت. نه اینکه نمیفهمید راه سختی است؛ او بهتر از دیگران حس میکرد. او یک زن بود؛ زنی که برای مأموریت، از شوهر و خانوادهاش جدا میشود؛ و به همین دلیل هم بود که بچههای خردسال و نوباوگان خود را هم به همراه برد؛ حس میکرد که حادثه چگونه است! ۷۰/۸/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️قیام حسینی و عاشورا یک واقعه استثنایی بود. لُبّ و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمو فساد گرفته بود، حسین بن علی برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچکس به او کمک نکرد! حتی دوستانشان، که هر یک میتوانستند جمعیتی را به این میدان مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان گریختند! ابن عباس یکطور؛ عبدالله بن جعفر یکطور؛ بزرگان باقیمانده از صحابه و تابعین یکطور، این در حالی بود که هنگام حرف زدن، همه از دفاع از اسلام میگفتند. اما وقتی نوبت عمل رسید و دیدند که دستگاه یزید، دستگاه خشنی است؛ رحم نمیکند و تصمیم بر شدّت عمل دارد، هرکدام از گوشهای فرار کردند و امام حسین را در صحنه تنها گذاشتند. حتی برای اینکه کار خودشان را توجیه کنند، خدمت حسین بن علی آمدند و به آن بزرگوار اصرار کردند که آقا، شما هم قیام نکنید! آنجاکه بزرگان میترسند، آنجاکه دشمن چهره خود نشان میدهد؛ آنجاست که باطن افراد شناخته میشود. این عبرت عجیب تاریخ است ۷۱/۴/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۲
💠رهبرانقلاب
‼️مهم اینستکه ما صحنه را درست بشناسیم و این درصورتی است که نقشه دستمان باشد، نقطه ضعف خواص در عاشورای حسینی، نقشه دستشان نبود یک عده حسین بن علی را در لحظه حساس دریافتند؛ یک عده هم کنار نشستند، چه کسی میتواند بگوید عبدالله بن عباس و عبدالله جعفر محب خاندان پیامبر نبودند، اینها در دامان آل پیغمبر بزرگ شده بودند، اما نقشه اشتباه در دستشان بود؛ نمیدانستند آن نقطه ای که باید برایش فداکاری بشود، کجاست؛ در مدینه نشستند به امید اینكه چهار تا مسئله بگویند، درحالیکه اسلام مجسم را، قرآن ناطق را، حسین فاطمه را تنها گذاشتند. خیلیها بودند در طول تاریخ که ندانستند کجای اسلام دفاع کردنی است. خیلیها بودند آن وقتی که بنا شد از اصالتهای اسلام، واجبترین و ضروريترین دفاعها انجام بگیرد، نشستند و دفاع نكردند. امروز هم در دنیا بسیاری از کسانی که دم از اسلام میزنند اما نمیدانند اسلام کجاست و در چه صحنه ای باید از آن دفاع کرد. هنر بزرگ، شناختن صحنه است. ۶۴/۷/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۳
💠رهبرانقلاب
‼️کاری که امام حسین کردند، یک کار فوقالعادهای است. یعنی ابعاد آن از آنچه که ما امروز محاسبه میکنیم، خیلی بالاتر است. ما ریزه کاریهایش را غالباً ندیده میگیریم. من یکبار در یک صحبتی، صبر امام حسین را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که بر تشنگی و کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها صبرِ آسان است. صبرِ سختتر اینستکه دوستان محترم و آگاه هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هی ایجاد تردید کنند. افرادی مثل عبدالله جعفر، عبدالله زبیر، عبدالله عباس؛ این شخصیتهای برجسته بزرگ آن روز دنیا، آقازادههای مهم اسلام، هر که باشد، اگر چنانچه آن عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که من دیگر تکلیفی ندارم، آن که در مقابل این تردیدافکنیها، راه شرعی درست کردنها استقامت کند، او همان کسی است که میتواند این تحول عظیم را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت به جدشان اقتداء کردند! ۹۰/۴/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۴
💠رهبرانقلاب
‼️متاسفانه مسئله استقامت، مفهومی خیلی پیش پا افتاده تلقی میشود؛ استقامت، یک مفهوم بسیار مهم و حساسی دارد، استقامت، یعنی پافشردن بر طریق مستقیم؛ امام حسین، در قیام خود هدفی روشن وجود داشت؛ اما دیگران در این هدف، مرتّب خدشه میكردند. آنها آدمـهای کوچكی نبودند؛ آقازاده های درجه یک دنیای اسلام مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس بودند، آنها یكی یكی با امام حسین بر سر این هدف خدشه وارد میکردند و آنقدر هم برای اثبات شواهدشان شواهد داشتند که هر کسی را تكان میداد میگفتند: شما فرزند پیغمبر باشید و احكام الهی را بگویید. آیا این بهتر است، یا اینكه کشته شوید؟ اگر ۲۰سال دیگر از خدا عمر بگیرید، شما در این ۲۰سال چقدر معارف خواهید گفت. لذا حضرت از لحظه خروج از مدینه تا آمدن به مكه، از خروج از مكه تا رسیدن به کربلا مرتب بامصلحت اندیشان مواجه است اما حضرت در مقابل اینها استقامت میورزد؛ امام ما هم از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در مقابل خدشهها استقامت میکرد! ۷۶/۱۰/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۵
💠رهبرانقلاب
‼️یک درس مهمى که ما از درسهای بيشمار قیام حسینی میتوانیم امروز برای پیشرفت انقلابمان استفاده کنیم، اینستکه مقاومت در برابر قدرتهای شیطانی، زمان و مكان و قشر معینی از جامعه و شرایط گوناگون اجتماعی و جهانی نمیشناسد. این رازی است که به سبب عدم توجه به آن، خیلیها در تاریخ دچار سازشكاری در برابر قدرتها شدند؛ در همین ماجرای عاشورا، وقتی حسین بن علی قیام کرد، عده ای میتوانستند با پیوستن به امام حسین آن نهضت را به یک انقلاب سازنده دربیاورند، نه یک نهضت خونین، اگر آن روز این چهار عبدالله یعنی عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عمر و عبدالله بن زبیر با امام حسین همراه شده بودند، بی شک دشمنان قدرت ایستادگی در مقابل این حرکت را نداشتند و مسیر تاریخ اسلام عوض میشد. بجای دو قرن اختناق، حكومت خاندان پیغمبر بوجود میامد و اسلام در دنیا اوج میگرفت و امروز تمدن، صنعت، تكنولوژی، علم و فرهنگ بكلی غیر از اینكه شما امروز میبینید، میبود. ۶۴/۸/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏴سالروزشهادتنائبالامام،مسلم/۱۶
💠رهبرانقلاب
‼️چرا خواص مؤمنی که دور مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادی خوب بودند که بعضیشان بعدا در کربلا شهید شدند؛ اما اینجا، اشتباه کردند. البته آنهایی که در کربلا شهید شدند، کفاره اشتباهشان داده شد. اما کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. و بعد مجبور شدند جزو توابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین کشته شد و فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟! لذاست که در تاریخ، عده توابین، چند برابر عده شهدای کربلاست. اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. چرا مسلم بن عقیل را با اینکه میدانستید نماینده امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم! ۷۵/۳/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏴سالروزشهادتنائبالاماممسلم(ع)
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۷
💠رهبرانقلاب
‼️نیازلحظه را باید شناخت، کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همهشان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛ اما کاری که باید بکنند، نکردند، اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام میدادند، اوضاع عوض میشد؛ شناخت لحظه و انجام کار در لحظه نیاز، خیلی چیز مهمی است! ۸۸/۱٠/٢٩
‼️امام صادق میفرماید در تقدیر الهی این بودکه ۳۰سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین و ۱۰سال بعد از شهادت امام حسین ،امر حكومت به اهلبیت برگردد، منتها، نتیجه به این بزرگی وقتی حاصل میشود مردم مقدماتش را فراهم کنند. خدا که با کسی قوم و خویشی ندارد! کاری که به عهده مردم و خواص مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس تا بقیه انجام نشد. حتی همانهایی که بعد به کربلا هم آمدند و همراه با امام حسین جنگیدند، در زمان جناب مسلم، کوتاهی کردند، والا مسلم آن طور نمیشد، نكردند و این نكردنـها، موجب شد که حادثه کربلا پیش آید و بعد بنی عباس حکومت را بدست گرفتند! ۷۹/۳/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini