🗓سالروزقیامحسینی ازمکه بهکربلا/۲
💠رهبرانقلاب:
‼️هدف از قيام سيدالشهداء نه حکومت بود و نه شهادت بلکه یکی از اینها نتیجه قیام حضرت بود، این بحث در دوران اختناق طاغوتی خیلی اوج گرفت حتی کتاب "شهیدجاوید" بر اثبات قیام برای حکومت بود و دکترشریعتی هم ضدّ این موضع یعنی قیام برای شهادت را گرفت و یک شعاری هم درست کرد که "وقتی نمیتوانی خوب زندگی کنی، خوب بمیر"؛ بنده همان وقت این تِز را ارائه کردم که این دو هدف قیام حضرت نبود نتیجه قهری قیام حضرت بود بلکه هدف حضرت انجام تکلیف اسلامی یعنی قیام علیه طاغوتی بود و این قیام در هر زمانی و بر هر مسلمانی واجب که در مقابل ظلم بایستد! آفتاب درمصاف ص۱۹۶ ۶۶/۶/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قیام سیدالشهدا نه برای حکومت بود و نه برای شهادت بود اینها از نتایج قیام حضرت بود نه هدف قیامشان، هدف قیام انجام یک واجب اسلامی بود که این واجب متوجه تمام مسلمین در تمام طول تاریخ است؛ این واجب باید به وسیله امام حسین انجام میگرفت تا درسی عملی برای مسلمانان در طول تاریخ باشد.این واجب عبارت است از اینکه هر وقت ارکان حکومت اسلامی دچار فساد شد، آنوقت امت اسلامی باید برای اصلاحش قیام کننداین درسی برای همه تاریخ مسلمین و تاریخ بشر تا ابد شد. در آن موقع هم کسانی به امام حسین میگفتند: شما در مدینه و مکه، محترمید و در یمن، آن همه شیعه هست. به گوشهای بروید که با یزید کاری نداشته باشید، یزید هم با شما کاری نداشته باشد! عبادت و تبلیغ کنید! چرا قیام کردید؟ اینها حرف عبدالله بن جعفر و محمد حنفیه و عبدالله بن عباس بود، اینها همه دینشناس، آدمهای عارف، عالم و چیزفهم بودند اما نمیفهمیدند که این تکلیف، تکلیفی نیست که با خطر برداشته شود، این مطلب اساس معارف حسینی است! ۷۴/۳/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۴
💠رهبرانقلاب
‼️درپی نامه کوفیان و عزم سیدالشهدا بر قیام، نزدیکان امام، ایشان را نصیحت میکردند که قیام نکنید این کوفیها با پدرتان و برادرتان آنجور عمل کردند حالا اگر شما هم قیام کنید به نتیجه نمیرسید و کشته میشوید، این حرف محمد حنفیه و عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر بحضرت بود، این حرف عاقلان و خردمندان و ریش سفیدان و آدمهای معتدل و چیزفهم بود که نه داغ بودند و نه جوان بودند، آنوقت حضرت در جواب این اظهارات پوچ و باطل و ناآگاهانه ذیل خطبهای در حین خروج از مکه به کوفه فرمود اینقدر مرا از مرگ نترسانید، ای ابن عباسها، ای ابن جعفرها، اینقدر به حسین نگویید قیام نکن تا کشته نشوی، مرگ برای حسین حق است همچنانکه بر جد او و پدر و مادر و برادر او حق بود، مرگ اجتناب ناپذیر است، مرگی خوب است که یک مرگ شرافتمندانه برای خدا و در راه اهداف اسلامی باشد که نام آن مرگ در قاموس اسلام "شهادت" است! کتاب دو امام مجاهد ص۲۳۷ ۵۲/۱۱/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️شکی نباید داشت که عبدالله بن عباس به امیرمومنان و خاندان پیامبر وفادار بود یعنی بنابرآنچه که من در تاریخ زندگی عبدالله بن عباس نگاه کردم، تردید ندارم که او مخلص و مرید اهلبیت و مخالف مخالفان اهلبیت بود اما در زمان قیام حسینی، تمام افراد نام و نشان داری که در مکه و مدینه بودند، حقیقت قیام حضرت را نمیفهمیدند و با این کار حضرت مخالفت میکردند، مثل ام سلمه همسر پیامبر و محمد حنفیه برادر حضرت و عبدالله بن عباس پسرعموی حضرت و عبدالله بن جعفر پسرعموی حضرت و شوهر حضرت زینب، اینها مردمان خوب و محترمی بودند اما از روی علاقه بحضرت با حضرت بحث و محاجه میکردند و نمیگذاشتند امام به کربلا برود گرچه خودشان مخالف یزید بودند اما نه خودشان قیام میکردند و نه اجازه قیام بحضرت میداند و نه به قیام میپوستند، لذا فرق امام حسین با آنان همین بود که آنها صرفا علیه یزید حرف میزدند! کتاب قیام حسینی ص۴۷ ۶۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۶
💠رهبرانقلاب
‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه مدینه افراد نام و نشانداری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با این کار حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علی رغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند! ۶۱/۸/۴
‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیرِ؛ این کار مهم حضرت است، اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امام حسین، از مدینه که مرکز بزرگزادگان اسلام بود، به مکه رفت. فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۷
💠رهبرانقلاب
‼️دشوارترین مبارزه، مبارزه غریبانه است. کشته شدن در میان دوستان و تحسین مردم، چندان دشوار نیست. دشوار آنجاست که وقتی انسان به سمت میدان نبرد میرود، آحاد جامعه نسبت به او یا منکرند، یا غافلند، یا کناره میجویند و یا در مقابلش میایستند. تعداد کمی هم که قلباً وی را تحسین میکنند جرأت ندارند زبانی به تحسینش بپردازند. در قیام حسینی، حتی کسانی مانند عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر که خودشان جزو خاندان بنیهاشم و از همین شجره طیّبهاند، جرأت نمیکنند در مکه یا مدینه بایستند، فریاد بزنند و به نامِ امام حسین شعار بدهند. چنین مبارزهای، غریبانه است و مبارزه غریبانه، سختترین مبارزههاست. چنانکه به یکی از آنها فرمود بیا به من کمک کن. و او به جای کمک، اسبش را برای حضرت فرستاد، غربت از این بالاتر و مبارزه از این غریبانهتر؟! ۷۳/۳/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۸
💠رهبرانقلاب
‼️نکته مهم در نهضت حسینی که خیلی مهمّ است اینستکه در هیچ حادثهای از حوادث خونبار صدر اسلام، به اندازه حادثه کربلا، غربت و بیکسی و تنهایی وجود نداشته، هیچ حادثهای مثل حادثه کربلا نیست؛ چه در جنگهای صدر اسلام و جنگهای پیغمبر و چه در جنگهای امیرالمومنین که سربازانی که به میدان جنگ میرفتند، تشویق پیغمبر یا امیرالمؤمنین بود. چقدر از جوانان ما حاضر بودند برای یک پیام امام، جانشان را قربان کنند! اما در حادثه کربلا سیدالشهدا و یارانش غریب محضند. بزرگان دنیای اسلام در آن روز، کسانی بودند که بعضی از کشته شدن حسین بن علی غمشان نبود؛ چون حضرت را برای دنیای خودشان مضرّ میدانستند! عدهای هم که غمشان بود، آن قدر اهتمام به این قضیه نمیکردند. مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس. بعد از کشته شدن هم کسی برای آنها یک فاتحه نمیگرفت. بنابراین، یکی از خصوصیات قیام حسینی غریبانه بودن آن است! ۷۲/۱۰/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۹
💠رهبرانقلاب
‼️اگر قیام حسینی نبود، تمام زحمات پیغمبر و امیرالمؤمنین و امام حسن همه از بین میرفت؛ شكی در این نداشته باشید. قیام عاشورا در سختترین شرایط کاری که اینقدر حساس است، همین قدر سخت هم هست. باورکردنی است که حسین بن علی حدود پنج ماه بین مدینه و کربلا سرگردان بود همه فهمیدند، کوفی ها فهمیدند، عراقی ها فهمیدند، حجازی ها فهمیدند؛ اما سرانجام در کربلا با ۷۲نفر بماند؟ چون همه این ۷۲ نفر از آغاز که نبودند؛ ۳۰ نفر آنها شب عاشورا یا صبح عاشورا آمدند. کار سخت بود. سختیش به این نبود که شمشیر تیز در انتظار است، سختیش به این بود که قیام در مقابل آن چنان ظلم همه گیر و مسیطر، دل میخواهد. مثل زمان پیغمبر نبود. آن زمان پرچم دست خود پیغمبر بود و همه با نفس گرم پیغمبر راه میافتادند؛ اما در کربلا عبدالله بن عباسها و عبدالله بن جعفرها سرشان را زیر عبا پنهان کردند؛ اقوام پیغمبر هم بودند. خیال نكنید بین عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس با دیگران فرق است. همه تخلف کردند. ۶۳/۸/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۰
💠رهبرانقلاب
‼️خدا میداند در طول تاریخ هیچ قیامی به شکوه و عظمت حسینی نیست، حسین بن علی در یک دنیای تاریک که هیچکس با او نبود قیام کرد، چراکه عدهای از نزدیکانش در مدینه و مکه همچون بزرگ خاندان پیامبر عبدالله بن جعفر پسر عموی حضرت و همسر حضرت زینب و محمد حنفیه برادر و عبدالله بن عباس صحابی ممتاز و معروف بحضرت میگفتند که نرو، یعنی اینقدر حضرت تنها بود! ۶۳/۷/۱۵
‼️قبل از حرکت به کربلا، بزرگانی مثل ابنعباس و ابنجعفر و چهرههای نامدار صدر اسلام، که ادعای فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگی و امثال اینها را داشتند، گیج شدند و نفهمیدند چهکار باید بکنند؛ ولی زینب کبری گیج نشد و فهمید که باید این راه را برود و امام خود را تنها نگذارد؛ و رفت. نه اینکه نمیفهمید راه سختی است؛ او بهتر از دیگران حس میکرد. او یک زن بود؛ زنی که برای مأموریت، از شوهر و خانوادهاش جدا میشود؛ و به همین دلیل هم بود که بچههای خردسال و نوباوگان خود را هم به همراه برد؛ حس میکرد که حادثه چگونه است! ۷۰/۸/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️قیام حسینی و عاشورا یک واقعه استثنایی بود. لُبّ و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمو فساد گرفته بود، حسین بن علی برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچکس به او کمک نکرد! حتی دوستانشان، که هر یک میتوانستند جمعیتی را به این میدان مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان گریختند! ابن عباس یکطور؛ عبدالله بن جعفر یکطور؛ بزرگان باقیمانده از صحابه و تابعین یکطور، این در حالی بود که هنگام حرف زدن، همه از دفاع از اسلام میگفتند. اما وقتی نوبت عمل رسید و دیدند که دستگاه یزید، دستگاه خشنی است؛ رحم نمیکند و تصمیم بر شدّت عمل دارد، هرکدام از گوشهای فرار کردند و امام حسین را در صحنه تنها گذاشتند. حتی برای اینکه کار خودشان را توجیه کنند، خدمت حسین بن علی آمدند و به آن بزرگوار اصرار کردند که آقا، شما هم قیام نکنید! آنجاکه بزرگان میترسند، آنجاکه دشمن چهره خود نشان میدهد؛ آنجاست که باطن افراد شناخته میشود. این عبرت عجیب تاریخ است ۷۱/۴/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۲
💠رهبرانقلاب
‼️مهم اینستکه ما صحنه را درست بشناسیم و این درصورتی است که نقشه دستمان باشد، نقطه ضعف خواص در عاشورای حسینی، نقشه دستشان نبود یک عده حسین بن علی را در لحظه حساس دریافتند؛ یک عده هم کنار نشستند، چه کسی میتواند بگوید عبدالله بن عباس و عبدالله جعفر محب خاندان پیامبر نبودند، اینها در دامان آل پیغمبر بزرگ شده بودند، اما نقشه اشتباه در دستشان بود؛ نمیدانستند آن نقطه ای که باید برایش فداکاری بشود، کجاست؛ در مدینه نشستند به امید اینكه چهار تا مسئله بگویند، درحالیکه اسلام مجسم را، قرآن ناطق را، حسین فاطمه را تنها گذاشتند. خیلیها بودند در طول تاریخ که ندانستند کجای اسلام دفاع کردنی است. خیلیها بودند آن وقتی که بنا شد از اصالتهای اسلام، واجبترین و ضروريترین دفاعها انجام بگیرد، نشستند و دفاع نكردند. امروز هم در دنیا بسیاری از کسانی که دم از اسلام میزنند اما نمیدانند اسلام کجاست و در چه صحنه ای باید از آن دفاع کرد. هنر بزرگ، شناختن صحنه است. ۶۴/۷/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۳
💠رهبرانقلاب
‼️کاری که امام حسین کردند، یک کار فوقالعادهای است. یعنی ابعاد آن از آنچه که ما امروز محاسبه میکنیم، خیلی بالاتر است. ما ریزه کاریهایش را غالباً ندیده میگیریم. من یکبار در یک صحبتی، صبر امام حسین را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که بر تشنگی و کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها صبرِ آسان است. صبرِ سختتر اینستکه دوستان محترم و آگاه هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هی ایجاد تردید کنند. افرادی مثل عبدالله جعفر، عبدالله زبیر، عبدالله عباس؛ این شخصیتهای برجسته بزرگ آن روز دنیا، آقازادههای مهم اسلام، هر که باشد، اگر چنانچه آن عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که من دیگر تکلیفی ندارم، آن که در مقابل این تردیدافکنیها، راه شرعی درست کردنها استقامت کند، او همان کسی است که میتواند این تحول عظیم را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت به جدشان اقتداء کردند! ۹۰/۴/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۴
💠رهبرانقلاب
‼️متاسفانه مسئله استقامت، مفهومی خیلی پیش پا افتاده تلقی میشود؛ استقامت، یک مفهوم بسیار مهم و حساسی دارد، استقامت، یعنی پافشردن بر طریق مستقیم؛ امام حسین، در قیام خود هدفی روشن وجود داشت؛ اما دیگران در این هدف، مرتّب خدشه میكردند. آنها آدمـهای کوچكی نبودند؛ آقازاده های درجه یک دنیای اسلام مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس بودند، آنها یكی یكی با امام حسین بر سر این هدف خدشه وارد میکردند و آنقدر هم برای اثبات شواهدشان شواهد داشتند که هر کسی را تكان میداد میگفتند: شما فرزند پیغمبر باشید و احكام الهی را بگویید. آیا این بهتر است، یا اینكه کشته شوید؟ اگر ۲۰سال دیگر از خدا عمر بگیرید، شما در این ۲۰سال چقدر معارف خواهید گفت. لذا حضرت از لحظه خروج از مدینه تا آمدن به مكه، از خروج از مكه تا رسیدن به کربلا مرتب بامصلحت اندیشان مواجه است اما حضرت در مقابل اینها استقامت میورزد؛ امام ما هم از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در مقابل خدشهها استقامت میکرد! ۷۶/۱۰/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۵
💠رهبرانقلاب
‼️یک درس مهمى که ما از درسهای بيشمار قیام حسینی میتوانیم امروز برای پیشرفت انقلابمان استفاده کنیم، اینستکه مقاومت در برابر قدرتهای شیطانی، زمان و مكان و قشر معینی از جامعه و شرایط گوناگون اجتماعی و جهانی نمیشناسد. این رازی است که به سبب عدم توجه به آن، خیلیها در تاریخ دچار سازشكاری در برابر قدرتها شدند؛ در همین ماجرای عاشورا، وقتی حسین بن علی قیام کرد، عده ای میتوانستند با پیوستن به امام حسین آن نهضت را به یک انقلاب سازنده دربیاورند، نه یک نهضت خونین، اگر آن روز این چهار عبدالله یعنی عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عمر و عبدالله بن زبیر با امام حسین همراه شده بودند، بی شک دشمنان قدرت ایستادگی در مقابل این حرکت را نداشتند و مسیر تاریخ اسلام عوض میشد. بجای دو قرن اختناق، حكومت خاندان پیغمبر بوجود میامد و اسلام در دنیا اوج میگرفت و امروز تمدن، صنعت، تكنولوژی، علم و فرهنگ بكلی غیر از اینكه شما امروز میبینید، میبود. ۶۴/۸/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏴سالروزشهادتنائبالامام،مسلم/۱۶
💠رهبرانقلاب
‼️چرا خواص مؤمنی که دور مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادی خوب بودند که بعضیشان بعدا در کربلا شهید شدند؛ اما اینجا، اشتباه کردند. البته آنهایی که در کربلا شهید شدند، کفاره اشتباهشان داده شد. اما کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. و بعد مجبور شدند جزو توابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین کشته شد و فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟! لذاست که در تاریخ، عده توابین، چند برابر عده شهدای کربلاست. اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. چرا مسلم بن عقیل را با اینکه میدانستید نماینده امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم! ۷۵/۳/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏴سالروزشهادتنائبالاماممسلم(ع)
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۱۷
💠رهبرانقلاب
‼️نیازلحظه را باید شناخت، کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همهشان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم مأجورند؛ اما کاری که باید بکنند، نکردند، اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام میدادند، اوضاع عوض میشد؛ شناخت لحظه و انجام کار در لحظه نیاز، خیلی چیز مهمی است! ۸۸/۱٠/٢٩
‼️امام صادق میفرماید در تقدیر الهی این بودکه ۳۰سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین و ۱۰سال بعد از شهادت امام حسین ،امر حكومت به اهلبیت برگردد، منتها، نتیجه به این بزرگی وقتی حاصل میشود مردم مقدماتش را فراهم کنند. خدا که با کسی قوم و خویشی ندارد! کاری که به عهده مردم و خواص مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس تا بقیه انجام نشد. حتی همانهایی که بعد به کربلا هم آمدند و همراه با امام حسین جنگیدند، در زمان جناب مسلم، کوتاهی کردند، والا مسلم آن طور نمیشد، نكردند و این نكردنـها، موجب شد که حادثه کربلا پیش آید و بعد بنی عباس حکومت را بدست گرفتند! ۷۹/۳/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏴سالروز شهادت یار مسلم، هانی/۱۸
💠رهبرانقلاب
‼️یکوقت یک حرکت بجا، تاریخ را نجات میدهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطه گمراهی میغلتاند. ای شریح قاضی! چرا وقتی که دیدی هانی در آن وضعیت است، شهادت حق ندادی؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهنده دنیا بر دین، همین است اگر شریح به مردم میگفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجه به اینکه عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها میریختند و هانی را نجات میدادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا میکردند، روحیه مییافتند، دارالاماره را محاصره میکردند، عبیدالله را میگرفتند؛ یا میکشتند و یا میفرستادند میرفت. آنگاه کوفه از آنِ امام حسین میشد و دیگر واقعه کربلا اتفاق نمیافتاد! اگر واقعه کربلا اتفاق نمیافتاد؛ یعنی امام حسین به حکومت میرسید. حکومت حسینی، اگر ۶ماه هم طول میکشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت! ۷۵/۳/۲۰
📸مزار هانی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏳احیاءومناجاتشبوروزعرفه/١٩
💠رهبرانقلاب
‼️تاکنون خیلی از جوانب واقعه عاشورا موشکافی شده اما درباره نقش دعا کمتر صحبت شده، امام حسین از آغاز قیامشان در مدینه و روز عرفه تا لحظه آخر حیاتشان روی خاکهای کربلا همواره دعا میکردند پس ای شیعه حسين بن على تو هم باید مثل مولايت همواره دست بسوى منبع لایزال قدرت الهی دراز کنی، این درس حسین بن علی است! ۶۴/۷/۵
‼️سیدالشهداء(ع) درتمام مقاطع قیام عظیم و تاریخ سازشان از مدینه تا لحظه ای که روی خاکهای گرم کربلا افتادند، همواره دعا میکردند! درآغاز قیام خود در مدینه اینگونه دعا کرد: خدایا تو خود میدانی که قیام ما برای رقابت بر سلطنت نيست بلکه برای آشکار ساختن علوم دینت و اصلاح زمینت و در امان قرار دادن بندگان ستم دیده ات و عمل به اوامرت است؛ ای شیعه حسين بن على تو هم مثل مولايت بايد در اوج قدرت احساس قدرت نكنى و بسوى منبع لایزال قدرت الهی دست دراز کنی، این درس حسین بن علی است! ۶۴/۷/۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏳احیاءومناجاتشبوروزعرفه/٢٠
💠رهبرانقلاب
‼️سیدالشهدا در سال ۳هجری یعنی سومین سال حکومت اسلامی متولد شد لذا حضرت در دعای عرفه، خدا را اول بخاطر نعمت ولادت در آن حکومت اسلامی، شکر میکند، برای اینکه حکومت اسلامی در تنفس انسان هم اثر میگذارد، ببینید این نعمت چقدر ارزشمند است، شما امروز همان نعمت را دارید! ۶۰/۱۱/۲۰
‼️خدا بشما جوانان توفیق داده در محیط اسلامی پرورش یابید؛ این شبیه همان چیزی است که امام حسین در دعای عرفه خدا را بخاطر ولادت در حکومت اسلامی شکر میکند البته فاصله ما با آن حکومت خیلی زیاد است، اما در آن جهتیم! ۸۹/۷/۱۴
‼️گرایش جوانها به اسلام ارزشمند است اما مثل موجی میاید و برمیگردد لذا باید پایههای فکری جوانها را محکم کنیم. ما این همه منبع داریم. همین صحیفه سجادیه، دعای امام حسین در روز عرفه، اینها را جوانان ما میخوانند اما معنایش را نمیفهمند. چقدر از اینگونه مبانی و از این حرفهای عمیق در دعاهایی مثل مناجات شعبانیه و صحیفه سجادیه وجود دارد که احتیاج هست ما اینها را برای جوانها تبیین کنیم تا بفهمند! ۸۴/۶/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🗓سالروزقیامحسینی ازمکه بهکربلا/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️خیلی حرفها درباره این حادثه عظیم و عجیب و بینظیر و
🗓بمناسبت تقارن ۵ مناسبت مهم
🏳سالروزقیامحسینیازمکهبهکربلا
🏳با عدم نصرت بزرگان از حضرت
🏳شهادتنائبالامام،حضرتمسلم
🏳شهادتناصرنائبالامامحضرتهانی
🏳احیاءومناجاتشبوروزمبارکعرفه
📲۲۰پست ویژه در کانال قرار گرفت!
⚠️توجه؛
‼️مطالعه مطالب از تصویر پیوست!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۱
💠رهبرانقلاب
‼️مشروطیت چه بود؟ مشروطیت حرکتی بود که با پیشآهنگی علما که و همراهی مردم توانست پیش برود. بله، فلان روشنفکر و نویسنده، فلان محفلِ پنهانی هم در کار بودند اما نفوذی در مردم نداشتند. آنچه در مشروطه مردم را به میدان آورد، عبارت بود از حضور علمای تراز اول مثل شیخ فضل الله نوری، سیدمحمد طباطبائی و سید عبدالله بهبهانی؛ اینها علمای بزرگ بودند؛ منتها خب انگلیسها زرنگتر بودند و بین علما اختلاف ایجاد کردند و در تهران بین آن دو بزرگوار و شهید شیخ فضل الله نوری اختلاف ایجاد کردند. شیخ فضل الله نوری که پیش قدمترین عالم برای برقراری مشروطه بود، به اتهام ضدیت با مشروطه به دار کشیدند و مردم را هم کشاندند به سفارت و عدّهای دو دستی مشروطه را تقدیم انگلیسیها کردند و مشروطه آن شد که دنبالش رضاخان بود و ۵۰ سال عقبماندگی این کشور! ۹۵/۱۰/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۲
💠رهبرانقلاب
‼️من بارها گفتهام تاریخ مشروطه را مطالعه کنید چراکه عبرتهای خیلی عجیبی در تاریخ مشروطه هست، در ماجرای مشروطه علت اصلی که جریان عدالتخواهی اسلامی به جریان مشروطه انگلیسی تبدیل شد، حضور یک عده روشنفکر وابسته به غرب بود؛ در بین علما اول کسی که لفظ مشروطه را آورد آیةالله سید محمد طباطبایی بود چرا که پسرشان محمدصادق که من نمیتوانم سلامت او را تضمین کنم، یک روشنفکر غربزده بود، روی ایشان اثر گذاشت و اسم مشروطه را در دهانشان گذاشت، لذا وقتی شیخ فضلالله در تحصن اول از آقای طباطبایی پرسید که این مشروطه که شما میگویید چیست، این بود که ایشان میدانست وضع لفظ مشروطه بجای جریان عدالتخواهی اسلامی، نشان از نفوذ جریان روشنفکری غربزده در مراکز قدرت بود، پس آن چیزی که مشروطه را به انحراف کشاند یک جریان روشنفکر دلباخته غرب بود که بزرگترین جرمها هم اینها مرتکب شدند از جمله روی کار آوردن رضا خان! ۷۸/۱۲/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۳
💠رهبرانقلای
‼️وقتی استبداد حکومت قاجار، مردم را به جان آورده بود، مردم به پیشروی علما قیام کردند؛ در نجف، مرحوم آیةالله آخوند خراسانی؛ در تهران مرحوم شیخ فضلالله نوری، مرحوم سید عبدالله بهبهانی، مرحوم سید محمد طباطبایی پیشوایان مشروطه بودند. اینها میخواستند که در ایران عدالت برپا شود؛ یعنی استبداد از بین برود. وقتی که جوش و خروش مردم دیده شد، دولت انگلستان از عواملش در میان روشنفکران خودفروخته برخوردار بود، لذا مشروطه خودش را القاء کرد. نتیجه این شد که این نهضت عظیم مردم و علما که با شعار دین خواهی بود، بعد از مدت کوتاهی منتهی به این شد که شیخ فضلالله نوری را در تهران به دار کشیدند و بعد سید عبدالله بهبهانی را در خانهاش ترور کردند. بعد از آن هم سید محمد طباطبایی در انزوا از دنیا رفت و مشروطه منتهی به حکومت رضاخانی شد! ۷۹/۷/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۴
💠رهبرانقلاب
‼️همه علما در قضیه مشروطیت با یکدیگر همنظر بودند؛ یعنی بین مرحوم شیخ فضلاللَّه و مرحوم بهبهانی و مرحوم طباطبایی در فکر و نظر تفاوتی وجود نداشت؛ اما دیدشان نسبت به واقعیتها و بهاصطلاح روشها و تاکتیکهایی که فکر میکردند باید عمل کنند، متفاوت بود. مرحوم شیخ فضلالله انحراف را دیده بود؛ نمیشود گفت سید محمد طباطبایی یا مرحوم حاج سید عبدالله آن را ندیده بودند؛ چرا، آنها هم میدیدند؛ منتها فکر میکردند باید با آن مماشات کرد تا بشود بر آن غلبه کرد؛ یعنی یک نوع سهل انگاری در برخورد با نفوذیهای مشروطه در آنها مشاهده میشد، اما در مرحوم شیخ فضلالله این معنا وجود نداشت؛ به همین جهت هم شیخ فضل الله از همان زمان تا الان مورد تهاجم قرار گرفته است! ۸۲/۵/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۵
💠رهبرانقلاب
‼️چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در مشروطه کامیاب شدند؛ در حالیکه مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ بنظرم مشکل از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبهه عدالتخواهی یعنی همان اعضای دینی و عمدتاً علما را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند. اینطور به علما میگفتند که شما سوءظن دارید؛ این مشروطه خواهان قصد بدی ندارند؛ اینها هم هدفشان دین است! این مسائل در مکاتبات، نامههای صدر اعظم عین الدوله و دیگران به مرحوم آخوند منعکس شده است. انسان میبیند که آنها حساسیت علما را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما بعضیها مثل شیخ فضل الله حساس ماندند؛ اصرار کردند و در متمم، آن مسئله ۵مجتهد جامع الشرایط را گنجاندند اما دیگران این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش باوری و حُسنظن و غفلت شدند. ۸۵/۲/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۶
💠رهبرانقلاب
‼️باید دشمنیها را شناخت؛ مشکل ما این است. اینکه بنده مسئله بصیرت را برای خواص تکرار میکنم، به خاطر این است. گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهایی که با اساس دارد میشود اما اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم. در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند که اینها ندیدند توطئهای را که روشنفکران غربزده طراحی میکردند؛ توجه نکردند و مماشات کردند. نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید مثل مرحوم شیخ فضل الله نوری را جلوی چشم آنها دار زدند و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت نداده بودند، بعد از شیخ فضل الله مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم. ۸۸/۱۲/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/٧
💠رهبرانقلاب
‼️شهيد آيتالله شيخ فضل الله نوري مظهر جرياني است كه در مقابل انحراف مشروطيت ايستاد. بنده به دليل همين خصوصيت از شيخ شهيد نوري با همه وجود دفاع ميكنم. مرحوم شيخ فضلالله نوري، شهيد ابقای اسلام در محتواي مشروطيت شد. مشروطيت از آغاز با انگيزه اسلامی به وجود آمده بود و نقطه مقابل آن هم جريان غربزده متمايل به فرهنگ غرب بود كه نه تنها از اسلام خوششان نميآمد بلكه حتی حاضر بودند براي مبارزه با اسلام به هر حركت پست و دنائت آميزی هم تن بدهند و عملاً هم ديديم كه در قضاياي مشروطيت اين كار را كردند، با دولتها ساختند، با قدرتها ساختند، با سفارتخانهها ساختند، كارهاي جنايتكارانه انجام دادند، دستها به خون آلوده كردند برای اينكه دين و علماي ديني بر سركار نيايند. اين ماجراي شهيد شيخ فضل الله نوري است و از شگفتي هاي عالم و تاريخ اين است كه عيناً اين ماجرا منهاي قسمت آخرش بعد از انقلاب اسلامي هم در ايران تكرار شد! ۶۳/۵/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۸
💠رهبرانقلاب
‼️یک گرایش غلط همیشه درباره تحولِ منتهی به پیشرفت وجود داشته است. این گرایش عبارت است از خیانتهائی که به نام پیشرفت و تحول انجام گرفت، از دوران قاجار خیلی از درباریان قاجار و شاهزادگان قاجاری عامل وابستگى کشور و فرهنگ ما به غرب شدند و ادعایشان این بود که این، پیشرفت و تحول است! در مشروطه، آن خطِ انگلیسىِ ماجرای مشروطه، حرفش توسعه و پیشرفت بودو اینان همان کسانی که رهبران مشروطه مثل شیخ فضل الله را به دار کشیدند، آیةالله بهبهانی را ترور کردند، ستارخان و باقرخان را غیر مستقیم به قتل رساندند و یک عده افرادی را که وابستهی به غرب و سیاستهای استعماری بودند، به نام مشروطه خواه بر مردم مسلط کردند، آنها هم میگفتند پیشرفت، تحول اما زیر این نام، آنچنان خیانت بزرگی انجام کردند! ۸۶/۲/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۹
💠امام خمینی
‼️اینهایی که فریاد میزدند که باید دمکراسی و اجتناب میکنند از اینکه اسمی از اسلام بیاورند، در عمرشان «بسمالله الرحمن الرحیم» را نمیخواهند بگویند، اینهایی که در نوشتههاشان از جمهوری اسلامی اصلش صحبتی نیست، اینهایی که از این فداکاری که روحانیین یادی نمیکنند، اینهایی که میگویند حتماً باید اسم دیگری روی حکومت باشد، اسلام نباشد هرچه میخواهد باشد، اینها که با گفتن نفت ملی و حکومت ملی سرپوش میخواهند بگذارند روی مقاصدشان، ملی کردن نفت پیش ما مطرح نیست. این اشتباه است. ما اسلام را میخواهیم اسلام که آمد نفت هم مال خودمان میشود. مقصد ما اسلام است. اینها ضد اسلامند، همان طوری که در صدر مشروطه علیه روحانیت کار کردند و انها را زدند و کشتند. این همان نقشه است. آن وقت ترور کردند سید عبدالله بهبهانی را، کشتند مرحوم نوری را و مسیر ملت را از آن راهی که بود برگرداندند به یک مسیر دیگر، همان نقشه الآن هست که مطهری را میکشند؛ فردا هم شاید من را بکشند! ۵۸/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز شهادت مرجع مجاهد
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۱۰
💠امام خمینی
‼️این «جبهۀ ملی» که در روزنامه آنها من دیدم میرزای بزرگ و شیخ فضل الله را فحش داده، مگر جرم شیخ فضل الله بیچاره چه بود؟ جرم شیخ فضل الله این بود که میگفت قانون باید اسلامی باشد.جرم شیخ فضل الله این بود که احکام قصاص غیر انسانی نیست، انسانی است. آقای کاشانی هم همین طور. جرم اینها همین است که اینها عقیدهشان این است که باید اسلام در ایران پیاده بشود. و شما میگویید که احکام غرب مترقی است. در تمام طول سلطنت رضا شاه و محمدرضا شاه سبّ به اسلام در کار نبوده، و «جبهۀ ملی» سبّ اسلام کرده است. ۶۰/۳/۲۵
💠رهبرانقلاب
‼️امروز ما مدیون همهی آن انسانهای بزرگ از شیخ فضلالله و بهبهانی و مدرس تا شهدای انقلاب در سیسال اخیر و شهیدان مجلس شورای اسلامی میباشیم. تکلیف حقوقی و اخلاقیِ سنگینی بر ذمهی یکایک نمایندگان محترم قرار دارد و این امانت شرعی که از امروز تا چهار سال بر عهدهی شما معتَمدان ملت است، میتواند فرصت تاریخی و باشکوهی در تاریخ حیات سیاسی ایران عزیز باشد. ۸۷/۳/۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini