🗓سالروز فوت میخائیل بولگاکف
🏴نویسنده رمان مهجور دل سگ
🏴و رمانمشهورمرشدومارگاریتا
💠رهبرانقلاب
‼️من در مقوله سینما و هنرهای تجسمی و تصویری و امثال اینها یک مستمع عامی هستم اما در مورد شعر و رمان نه، آدم عامی نیستم؛ از این آثاری که وجود دارد، زیاد خواندهام. هنرمند هر دوره، آنکسی است که متعلق به آن دوره است. من اگر بخواهم یک نمونهی کامل این موضوع را برای شما مطرح کنم، باید از یک رمان نام ببرم. من رمانی به نام «دل سگ» خواندم، که نویسندهاش روسی است، این رمان، داستانی علمی، تخیلی است، این رمان، رمان کوچکی هم هست؛ اما بسیار هنرمندانه است. این رمان در ایران هم ترجمه شده و چاپ گردیده است ولی شماها اسمش را هم نشنیدهاید. رمان «دل سگ»، یک رمان ضد انقلابی است اوایل انقلاب روسیه نوشته و نویسنده بعضی از کارهای انقلاب را مسخره کرده است؛ مثل همین کارهایی که در اینجا هم نظیرش را دیده بودیم. این اثر، اصلاً جزو ادبیات روسیه نیست. این رمان میتوانست در دنیا پخش بشود! ۷۰/۹/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت هاوارد فاست
🏳نویسنده رمان "آمریکایی"
💠رهبرانقلاب
‼️نمیدانم شما چقدر با وضع دموکراسیهای غربی و انتخابات آنجا آشنا هستید. هرچه در این زمینه اطلاع پیدا کنید و معلوماتتان بیشتر شود، به ناکامی تحزب و دمکراسی غربی بیشتر پی خواهید برد. کتابی هست که بعید است شما آن را مطالعه کرده باشید -لابد کمتر وقت میکنید کتاب بخوانید- این کتاب از یک رمان نویس معروف امریکایی به نام «هاوارد فاست» است، او ده، دوازده جلد کتاب دارد که بنده بعضی از کتابهایش را دارم و خیلی از آنها را خواندهام، او یک رماننویس بسیار خوبی است؛ او کتابی دارد بنام «آمریکایی» که شرح حال فلان کس معروف در امریکاست. آدم وقتی این کتاب را میخواند، واقعا میفهمد که انتخابات آمریکایی یعنی چه! کسانی که در آن انتخابات هیچ کارهی محضند، مردمند؛ من میبینم الان کسانی برای اینگونه تحزب در کشور تلاش میکنند؛ من اینگونه حزب را قبول ندارم! ۷۷/۱۲/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز فوت هاوارد فاست
🏳نویسنده رمان "آمریکایی"
💠رهبرانقلاب
‼️نمیدانم شما چقدر با وضع دموکراسیهای غربی و انتخابات آنجا آشنا هستید. هرچه در این زمینه اطلاع پیدا کنید و معلوماتتان بیشتر شود، به ناکامی تحزب و دمکراسی غربی بیشتر پی خواهید برد. کتابی هست که بعید است شما آن را مطالعه کرده باشید -لابد کمتر وقت میکنید کتاب بخوانید- این کتاب از یک رمان نویس معروف امریکایی به نام «هاوارد فاست» است، او ده، دوازده جلد کتاب دارد که بنده بعضی از کتابهایش را دارم و خیلی از آنها را خواندهام، او یک رماننویس بسیار خوبی است؛ او کتابی دارد بنام «آمریکایی» که شرح حال فلان کس معروف در امریکاست. آدم وقتی این کتاب را میخواند، واقعا میفهمد که انتخابات آمریکایی یعنی چه! کسانی که در آن انتخابات هیچ کارهی محضند، مردمند؛ من میبینم الان کسانی برای اینگونه تحزب در کشور تلاش میکنند؛ من اینگونه حزب را قبول ندارم! ۷۷/۱۲/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙به مناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر امام برانس مناجات شعبانیه/۱
💠امام خمینی:
‼️مناجات شعبانیه از بزرگترین مناجات و از عظیمترین معارف الهی و از بزرگترین اموری است که آنهایی که اهلش هستند میتوانند تا حدود ادراک خودشان استفاده کنند! ۶۲/۳/۷
‼️مناجات «شعبانیه» را خواندید؟! بخوانید آقا! مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که اگر انسان دنبالش برود و فکر در او بکند، انسان را به یک جایی میرساند. ۶۴/۲/۱۶
‼️مناجات شعبانیه را همه ائمه میخواندند، من ندیدهام در ادعیه، دعایی را که گفته شده باشد همۀ امامها این دعا را میخواندند، اگر نبود در ادعیه الاّ دعای مناجات شعبانیه، کافی بود برای اینکه امامان ما، امامان بحقند. تمام این مسائلی که عرفا در کتابهای طولانی خودشان میگویند در چند کلمۀ مناجات شعبانیه هست! ۵۹/۴/۲۱
‼️مناجات شعبانیه از مناجاتهایی است که اگر یک نفر انسان دلسوخته، یک عارف دلسوخته ـ نه از این عارفهای لفظی ـ بخواهد این را شرح کند از برای دیگران، بسیار ارزشمند است! ۶۷/۱/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙بمناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر موکد امام و رهبری بر انس با
🏳دعای کمیل و مناجات شعبانیه/۲
💠رهبر انقلاب:
‼️شعبان، ماه دعا است؛ من یک وقتی از امام پرسیدم شما در این دعاهای مأثوره کدام دعا را بیشتر دوست دارید. فرمودند: دعای کمیل و مناجات شعبانیه. اتفاقا هر دو هم مال ماه شعبان است؛ لحن این دو دعا به هم نزدیک و هر دو عاشقانه است. در مناجات شعبانیه: «و ان ادخلتنی النّار اعملت اهلها انّی احبّک»؛ جهنم هم که من را ببری، فریاد میکشم تو را دوست دارم. و در دعای کمیل: «لان ترکتنی ناطقا لاضجّن الیک بین اهلها ضجیج الاملین و لاصرخنّ الیک صراخ المستصرخین و لابکینّ بکاء الفاقدین»؛ اگر به من در جهنم نطق را از من نگیری، فریاد میکشم؛ فریادِ امیدواران، فریادِ دلباختگان را. باید با اینها مأنوس بشویم و قدری دلمان را نرم کنیم.
این دل چیز عجیبی است؛ گاهی اوقات به وسیلهای که انسان را به اوج آسمانها و اوج معنویت میبرد، تبدیل میشود؛ گاهی هم بعکس، به سنگ سنگینی تبدیل میشود که بسته شده به پای انسان و انسان را تا اعماق دره فرو میبرد؛ اگر دل را به پول و به شهوت جنسی و مقام دادید، این همان سنگ سنگین است؛ دل دیگر نیست. در آن صورت: |ده بود آن، نه دل که اندر وی / گاو و خر بینی و ضیاع و عقار|؛ آن دلی که انسان در آن عشق اتومبیل فلان دارد، آن دل نیست، گاراژ است! آن دلی که در آن میل جنسی موج زند، دل نیست، عشرتخانه است. شاعر، آن زمان که ضیاع و عقار و گاو و خر در زندگی نقش داشته، میگوید دلی که اینها در آن باشد، آنجا طویله است! ده است! دل، نیست؛ دل جای خداست؛ جای نور است. ۸۳/۷/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙بمناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر موکد امام و رهبری بر انس با
🏳دعای کمیل و مناجات شعبانیه/۳
💠رهبر انقلاب:
‼️چقدر از اینگونه مناجاتها و از اینگونه مبانی و از این حرفهای عمیق در دعاهایی مثل مناجات شعبانیه و صحیفهی سجادیه وجود دارد که احتیاج هست ما اینها را برای جوانها بیان و تبیین و روشن کنیم تا بفهمند! ۸۴/۶/۱۷
‼️اولیای خدا و ائمّه هدی بر مناجات شعبانیّه مواظبت میکردند. من یک بار از امام بزرگوار پرسیدم: در بین دعاها به کدامیک بیشتر علاقه دارید؟ فرمودند: مناجات شعبانیّه و دعای کمیل. این دو دعا مضامین فوق العادهای دارند. این دعاها فقط برای خواندن نیست؛ این مفاهیم را باید با دل آشنا کرد؛ باید دل را وارد این حریم نمود. این معانی بلند و مضامین برجسته با این الفاظ زیبا، برای این است که در دل انسان جایگزین شود.
یک ملت اگر با این مفاهیم آشنا شد و دل خود را در این فضا وارد کرد و حرکت خود را با این میزان تنظیم نمود، پیش خواهد رفت و کوهها را در مقابل خود ناچیز خواهد دید! ۸۱/۷/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙به مناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس مناجاتشعبانیه/۴
💠رهبر انقلاب:
‼️این مناجات شعبانیّه تحفهای است؛ در این راه عظمت و عزّتی که ملت ایران در پیش دارد، ارتباط با خدا، یک نقش اساسی دارد. عدّهای از محاسبات الهی و معنوی غافلند، همهاش روی محاسبات مادی محاسبه میکنند؛ خب این محاسبات مادّی را مستکبرین عالم هم دارند میکنند، بهتر از شما هم میکنند، چرا روزبهروز عقب میروند؟ این به خاطر قطع ارتباط با مبدأ هستی است؛ این بهخاطر قطع ارتباط با معدن نور و عظمت است؛ فَتَصِلَ اِلیمَعدِنِ العَظَمَة، و تَصیرَ اَرواحُنا مُعَلقَةً بِعِزِّ قُدسِک؛ اینها لازم است. امروز برای ملت ایران این زمینه آماده است! ۹۲/۳/۲۲
‼️در مناجات شریف شعبانیه عرض میکنیم «قد جرت علی نفسی فی النّظر لها فلها الویل ان لم تغفر لها». گناهان، لغزشها، رفتن به دنبال شهوات، رفتن به دنبال اهواء، دور شدن از توجه و تذکر و خشوع در مقابل پروردگار، ظلم به خود است. این هم یک عرصهی مهمی است.
ما وقتی که در باب عدالت بحث میکنیم - عدالت در روابط اجتماعی، عدالت در تشکیل نظام اجتماعی - نمیتوانیم از عدالت نسبت به خودمان غفلت کنیم. به خودمان هم باید ظلم نکنیم. به خودمان هم بایستی عدل بورزیم. نقطهی مقابلِ این «قد جرت علی نفسی»، همان عدل است. جور نکنیم، عدل داشته باشیم. اگر خدای متعال توفیق بدهد که ما از این ظلم اجتناب کنیم، بنده امید فراوانی دارم که توفیق خواهد داد که در محیط جامعه هم انشاءاللَّه بتوانیم عدل را برقرار کنیم! ۹۰/۲/۲۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙به مناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس صلواتشعبانیه/۵
💠رهبر انقلاب:
‼️دعاهای خیلی خوبی از طرق شیعه و از اهل بیت روایت شده که واقعاً عالیة المضامین است و خیلی فوقالعاده میباشد. من واقعاً به این دعاهایی که در صحاح و در کتب مختلف، روایت شده، نگاه کردهام؛ هیچ وقت به این علوّ مضمون در هیچ جا ندیدم، مثل همین مناجات شعبانیهای که الان در این ایام مستحب است خوانده بشود، یا مثل همین دعای شجرة النّبوة یا همان صلوات شعبانیه: «اللّهم صلّعلی محمّد و ال محمّد شجرة النّبوة و موضع الرّسالة...». دعاهای خیلی عجیبی است! ۶۸/۱۲/۱۱
‼️شما در همهی دعاها بر محمد و آل محمد صلوات میفرستید و نام پیغمبر گرامی و ائمه را دائماً تکرار میکنید؛ چرا؟
برای این است که حضور آنها در زندگی شخصی ما، در روح ما، در جسم ما و در محیط اجتماعی ما اثر محسوس پیدا کند! ٨۴/۳/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙بمناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس دعای کمیل/۶
💠رهبر انقلاب:
‼️ما باید این شبها، این روزها و این دعاها را قدر بدانیم. توجه به این دعاها، تذکر مضامین این دعاها خیلی ارزش دارد؛ اگر قدردانی کنیم. اینها علاج درد درونی ماست که متأسفانه آحاد بشر در همهی دورانها به آن مبتلا بودهاند. باید هر چه میتوانیم این بیماری، این درد بزرگ، این ضایعه - دلبستگی به دنیا - را در خودمان کم کنیم. توجه به خدای متعال و تذکر عظمت پروردگار یکی از راههاست. لذا شما دعاهای امیرالمؤمنین را نگاه کنید؛ پرشورترین دعاها همین دعاهای امیرالمؤمنین است. من از امام یک وقتی پرسیدم که در بین این دعاها شما بیشتر به کدام علاقه دارید، ایشان گفتند دعای کمیل و مناجات شعبانیه. هر دو از امیرالمؤمنین است. این راز و نیاز و سوز و گداز امیرالمؤمنین و هم مناجاتهای آن بزرگوار، حقیقتاً گدازنده است برای کسی که توجه داشته باشد.
من خواهش میکنم جوانان عزیز ما سعی کنند معانی این کلمات و این فقرات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهند. الفاظ دعا، الفاظ فصیح و زیبائی است؛ لیکن معانی، معانی بلندی است. استغفار و دعا خیلی تأثیرات معجزآسائی بر روی دل انسان دارد؛ دلهای مرده را زنده میکند. ۷۳/۶/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙بمناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس دعای کمیل/۷
💠رهبر انقلاب:
‼️دعاى کمیل، فقط این زمزمه کردن و صدا به صدا انداختن نیست که انسان تباکى کند و اگر کسى با صداى خوش خواند، انسان دلش تکانى هم بخورد و گریهاش هم بیاید. این که دعاى کمیل نیست. نه اینکه بخواهم بگویم این هیچ فایدهاى ندارد؛ چرا، بالاخره این هم توجهى است. مرحلهاى است از توجه است. منتها، قضیه این نیست.
قضیه این است که انسان والایى مثل امیرالمومنین، در حد اعلاى رقت و نورانیت، در مقام مناجات با پروردگار، کلماتى را بر زبان آورده که از بهترین و زیباترین کلمات، براى رساندن عالیترین مفاهیم دعا و تضرع، استفاده کرده است. خوب؛ اگر بخواهیم از این دعا استفاده کنیم، باید حداقل معناى این کلمات را بفهمیم. بهترین ترجمهها ترجمه مرحوم طیبى شبسترى است. او مفاتیح را ترجمه کرده است. البته ترجمههاى دیگر هم شده؛ اما بى رودربایستى، این از بهترین ترجمههایى است که من تا کنون دیدهام. آن ترجمه را پیدا کنید؛ دعاى کمیلش را جدا کنید، و با دقت نگاه کنید. این زمینه اجتناب از لغزشگاهها و ازدیاد آن موجب ویتامینهاى روحى و معنوى، یعنى توجه، تضرع، خداجویى و خداگرایى میشود. ۷۱/۵/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙بمناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس دعای کمیل/۸الف
💠رهبر انقلاب:
‼️یکی از نقیصههای ما این است که دعاها را بدون توجه میخوانیم و معنایش را نمیفهمیم؛ از بعضی که قادریم معنایش را بفهمیم، تأمل و تدبر نمیکنیم؛ دعا میخوانیم، حواسمان هم جای دیگری است! در حالی که این دعاها همه دفترهای ارزشمند معرفت و نسخههای عشق و محبت است و خیلی چیزها در این دعاهاست که اگر ما به آنها توجه کنیم، میتوانیم آنها را بیاموزیم.
بعضیها دعا را تفسیر میکنند که البته خوب است، لکن وقتی بنده یک کلمه دعا را با بیست کلمه تفسیر میکنم، این دیگر کلام امام نیست؛ اگر بشود کلام امام را در یک کلمه زیبا، شکیل و خلاصه، بازگرداند، آن وقت یک مقداری از لطف کلام امام را به ما خواهد داد. آن تفسیرهای مفصل برای اینکه انسان معارف را یاد بگیرد، خوب است؛ اما برای اینکه لذت سخن امام را که خیلی هم زیباست، درک کند، نه؛ آنها خوب نیست. بعضیها که بدون توجه دعا میخوانند، نمیفهمند که این دعای کمیل که راحت آن را میخوانند و از آن عبور میکنند، چه سوز و گدازی دارد؛ چه قطعه زیبایی از لحاظ هنری و ادبی است و چه مضامینی در آن وجود دارد. حالا برای اینکه مقداری از مضامین این دعاها معلوم بشود، من بهقدری که البته وقت داشته باشیم، ترجمه سادهای میکنم. ۶۶/۳/۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙به مناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس دعای کمیل/۸ب
💠رهبر انقلاب:
‼️«در این دعاها، معارف زیادی نهفته است. در فقرات اول دعای کمیل، میخوانیم: «اللهم اغفرلی الذّنوب الّتی تهتک العصم. اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تنزّل النّقم. اللّهم اغفرلی الذّنوب التی تغیّر النّعم.» گناهانی وجود دارد که پردهها را میدرد و نقمت الهی را بر انسان نازل میکند و نعمتها را از انسان میگیرد. «اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تحبس الدّعاء.» گناهانی هم وجود دارد که دعا را حبس میکند. پناه بر خدا!
ممکن است انسان مرتکب گناهی شود که هر چه دعا کند، آن دعا بیاثر و بیفایده گردد. بی اثر شدنِ دعا چگونه فهمیده میشود؟ به این گونه که حال دعا از انسان گرفته میشود. در این خصوص پیامبر میفرماید «انا من ان اسلب الدّعا اخوف من ان اسلب الاجابة»؛ از اینکه دعا از من گرفته شود بیشتر میترسم تا اینکه اجابت از من گرفته شود. گاهی حال دعا از انسان گرفته میشود. این، علامتِ بدی است. اگر دیدیم در وقت دعا، در وقت تضرّع هیچ نشاط و حوصله دعا نداریم، علامتِ خوبی نیست.
البته درستش هم میشود کرد. انسان میتواند با توجّه، با التماس و با خواستن، حال دعا را به طور جدّی از خدا بگیرد. ۷۳/۱۱/۲۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙بمناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس دعای کمیل/۹
💠رهبر انقلاب:
‼️یکی از آفتها در بسیج، غرور است. ما که بسیجی هستیم نباید به دیگران به چشم تحقیر نگاه کنیم؛ این آفت است؛ هرچه بزرگتر میشوید، تواضعتان بیشتر بشود؛ تضرع و تواضع امام سجّاد را نگاه کنید. او کجا، ما کجا؛ امّا او هزار برابرِ ما در تضرّع جدّیتر است؛ در استغفار جدّیتر است. امیرالمؤمنین با آن عظمت، با آن مقام، با آن عبودیّت، با آن تقوا، در دعای کمیل ترس از عذاب خدا را مطرح میکند! هرچه بالاتر میروید، خودتان را در مقابل خدا و در مقابل خلق خدا کوچکتر ببینید.
در دعای مکارمالاخلاق صحیفه به ما یاد دادهاند که هرچه مقاممان پیش مردم بالاتر میرود، در نفْس خودمان به همان مقدار پایینتر برویم. توجّه کنیم به مسئولیّتمان، توجّه کنیم به کوتاهیهایمان، توجّه کنیم به ضعفهایمان، به نقصهایمان؛ ماها کم که نقص نداریم، من خودم را میگویم. به نقصهایمان بیشتر باید توجّه کنیم. پس غرور یکی از آفتها است. مواظب باشید، به خاطر اینکه من بسیجیام، من فدائیام، من حاضرم جانم را بدهم، غرور شما را نگیرد! ۹۴/۹/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🌙بمناسبت ماه شعبان، ماه مناجات
🏳امر رهبری برانس دعای کمیل/۱۰
💠رهبر انقلاب:
‼️عزیزان من! این را همه بدانند؛ تدین جامعه، تدین جوانان ما، در امور دنیائی هم به ملت و به جامعه کمک میکند. خیال نکنند که متدین شدن جوانان، اثرش فقط در روزهای اعتکاف در مساجد یا در شبهای جمعه در دعای کمیل است. اگر یک ملت جوانانش متدین باشند، از هرزگی دور خواهند شد؛ از اعتیاد دور خواهند شد؛ از چیزهائی که جوان را زمینگیر میکند، دور خواهند شد؛ استعداد آنها به کار میافتد، کار میکنند، تلاش میکنند؛ در زمینهی علم، در زمینهی فعالیتهای اجتماعی، در زمینهی فعالیتهای سیاسی، کشور پیشرفت میکند. در اقتصاد هم همین جور است. روحیهی معنویت و تدین، نقش بسیار مهمی دارد. ۹۰/۱/۱
‼️در دوران رژیم طاغوت به جامعهی جوان کشور این جور تفهیم میکردند که اگر میخواهید به تمدّن و پیشرفت برسید باید دین را کنار بگذارید؛ میگفتند دین و دینداری و ایمان دینی با علم و پیشرفت و مانند اینها نمیسازد. امروز بیایند چشمهای کورشان را باز کنند، ببینند که بهترین صنایع ما، پیشرفتهترین صنایع بزرگ ما که در رقابت با کشورهای درجه یک دنیا در صدر فهرست قرار داریم، به وسیلهی جوانهای دعای کمیلخوان و نمازشبخوان دارد پیشرفت میکند! ۹۸/۱/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🌙به مناسبت ماه شعبان، ماه مناجات 🏳امر امام برانس مناجات شعبانیه/۱ 💠امام خمینی: ‼️مناجات شعبانیه از ب
🌙بمناسبتحلولماهمبارکشعبان
🏳ماه دعا و مناجات و صلوات
🏳و تاکید امام و رهبری بر انس
🏳مناجات شعبانیه و دعای کمیل
🏳و صلوات پر فضیلت شعبانیه
🏳و تبیین این معارف برایجوانان
🏳جهت استحکام فکری و معنوی
🏳دربرابر طاغوت نفس و استکبار
📲۱۰ پست در کانال قرار گرفت!!!
⚠️توجه؛
🏳مطالعه مطالب از تصویر پیوست!!!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱
💠رهبر انقلاب:
‼️تکامل در منطق اسلام به معنی پیچیدهتر شدن نیست، بلکه تبدیل ذات حیوانی به ذات انسانی است. همچنانکه ملاصدرا حرکت عَرَضی را در مقابل خود ذات تصور کرد که به آن میگویند حرکت جوهری، یعنی خود این جوهر و خود این ذات، یک حرکتی پیدا میکند از چیزی به چیز دیگری نه اینکه چیزیست دارای خصوصیت و آن خصوصیت تبدیل میشود که همان خصوصیت عرضی باشد، بلکه چیزیست که خود او به تدریج تبدیل میشود به چیز دیگر، مثل انسانی که در آغاز یک موجود حیوانی بیش نیست، شعور انسانی ندارد به تدریج تبدیل میشود به انسان، این حرکت جوهری است، جوهر او عَرَض میشود، ذات او دگرگون میشود و به تکامل میرسد، این تکامل انسان را میرساند به رتبه فرشتگان و بالاتر از آن.
در منطق مادیها و دیالکتیکی و مارکسیستی، تکامل یعنی پیچیدهتر شدن، مثلا مغز میمونهایی که داروین ادعا میکرد بشر از نسل آنهاست او مغزش تکامل پیدا کرده، یعنی پیچیدهتر شده و شده است مغز انسان اما در منطق اسلامی، هر پیچیدهتر شدنی کاملتر شدن نیست، بلکه تبدیل ذات حیوانی به ذات انسانی، تکامل است! ۷۰/۹/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۲
💠رهبرانقلاب
‼️از شاخصای مکتب سیاسی امام خمینی، اینستکه معنویت با سیاست در هم تنیده است. حتی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار امام، معنویت او بود. همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور میزد. امام به اراده تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده تکوینی او اعتماد داشت و میدانست کسی که در راه تحقق شریعت الهی حرکت میکند، قوانین و سنتهای آفرینش کمک کار اوست. این درست نقطه مقابل سیاستِ کهنه شده و از مد افتاده غربی است که بدروغ آن را سیاستِ مدرن میگویند؛ یعنی تفکیک دین از سیاست، و تفکیک دولت از معنویت. تمدن غربی بر پایه ستیز با معنویت و طرد معنویت بنا شد؛ این خطای بزرگ کسانی بود که تمدن و حرکت علمی و صنعتی را در اروپا شروع کردند. به علم اهمیت دادند اما با معنویت به جنگ برخاستند؛ این بد و انحراف بود. لذا این تمدن مادی و دور از معنویت هرچه پیشرفت کند، انحرافش بیشتر میشود؛ هم خود آنها و هم همه بشریت را با میوه های زهرآگین خود تلخکام میکند؛ کمونیزم و حکومتهای اختناق مارکسیستی هم جزو نتیجه ها و میوه های تلخ جدایی حرکت علمی و صنعتی از معنویت بود. ۸۳/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قبل از انقلاب، وقتیکه مجموعهی مبارزین ما با مجموعه مثلاً مبارزین مارکسیست آن روز مواجه میشدند بنده همیشه این حرف را به خودیها میگفتم؛ میگفتم که فرق ما و آنها اینستکه ما خدا داریم، آنها خدا ندارند؛ من دلم به حال آنها میسوزد. در گوشه سلّول، در زیر شکنجه، ما یک پناهی داشتیم، یک خدایی داشتیم، به او پناه میبردیم، از او کمک میطلبیدیم؛ اگر هم ارادهی او اقتضا نمیکرد که آنجا به ما کمک بکند، لااقل دلمان خوش بود که او دارد میبیند که ما برای خاطر او داریم زجر میکشیم، امّا آن مارکسیست بیچاره این را نداشت. بنده میگفتم این آدمی که خدا ندارد، تا وقتی تحت تأثیر شور و هیجان و احساسات و مانند اینها است، خب، حرکت میکند، میدود؛ اگر یک لحظه این شور و هیجان گرفته بشود و یک لحظه به خودش فکر کند، خواهد دید کار بیهودهای دارد میکند. میگوید من کشته بشوم که دیگری زنده بماند؟ من کشته بشوم که فلانکس پول گیرش بیاید یا راحت زندگی کند؟ چرا؟ خصوصیّت ایمان این است که احساس مجاهدت را در انسان زنده نگه میدارد. این خودش یک ارزش بزرگ فرهنگی است ۹۵/۱۲/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۴
💠رهبرانقلاب
‼️در مبارزات اسلامی، تبیین خیلی نقش دارد. من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت میکنید، توی پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلی اهمیت دارد. برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رائج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند؛ میگفتند مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت؛ چه شما بخواهید، چه نخواهید؛ چه بگوئید، چه نگوئید. یعنی دیالکتیکی که آنها تفسیر کرده بودند، لازمهاش این بود که این مبارزه، احتیاج به تبیین ندارد. در سال۴۹ یک جوانی از همین کسانی که مشهدی بود، با ما هم آشنا بود، وابستهی به یکی از همین گروهکهائی بود که آن روز تازه سر بلند کرده بودند، کمونیست بودند، یک جائی با من ملاقات کرد؛ شرح داد که میخواهیم این کارها را بکنیم. من گفتم توی این زمینه اجتماعی که نمیشود؛ یک قدری با مردم صحبت کنید، تبیین کنید، با کمال بی اعتنائی گفت: آن روش اسلامی است! بله، روش اسلامی همین است. روش اسلامی تبیین است و همین تبیینها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیش زمینههای تاریخی و تربیتهای غلط فائق بیاید و فائق آمد. ۸۷/۲/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۵
💠رهبر انقلاب:
‼️فلسفه حفاظ جنگ اعتقادی است! ۷۶/۱/۱۸
‼️حوزه باید از مسائلی که به علوم اسلامی مرتبط است مطلع باشد؛ چرا ما از اول متوجه نباشیم که چه چیزی دارد در دنیا فرآورده میشود، تا به افکار بشر داده بشود، تا خودمان را از ریشه آماده کنیم؟ بنشینیم تا صد سال بعد از مرگ مارکس، که افکار او همه جا منتشر شد و وارد کشور ما گردید و چهار نفر از بچههای ما مارکسیست شدند و خدا را انکار کردند، آن وقت تازه به این فکر بیفتیم که علیه بیخدایی آنها کتاب بنویسیم!
اگر همان وقتی که تفکرات اقتصادی یا اجتماعی مارکسیسم یا هر مکتب دیگری داشت ریشه میگرفت و جوانه میزد - من به عنوان مثال مارکسیسم را میگویم، که حالا امروز در دنیا دیگر از مارکسیسم تقریباً خبری نیست؛ امروز باز چیزهای دیگری هست - چنانچه حوزههای علمیه متوجه بودند میتوانستند به موقع و بجا آن افکار صحیح اسلامی را بدهند و نگذارند که در موضع تدافعی قرار بگیرند؛ حوزویان همیشه باید موضع تهاجمی و تبیینی داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۶
💠رهبر انقلاب:
‼️یکی از کارهای شما اعضای بنیاد ملاصدرا، تألیف و کار فلسفی، نوشتن کتب فلسفه برای کودکان است.
غربیها کتابهای فلسفىِ متعدّدی برای کودکان نوشتهاند و ذهن آنان را از اوّل با مبانی فلسفیای که امروز مورد پسند لیبرال دمکراسی است، آشنا میکنند. یقیناً در نظام شوروی سابق و دیگر نظامهای مارکسیستی اگر دستگاه فلسفه برای کودکان و جوانان بود، چیزی بود که مثلاً به فلسفهی علمی «مارکس» منتهی شود. ما از این کار غفلت داریم.
من به دوستانی که در بنیاد ملاّ صدرا مشغول کار هستند، سفارش کردم، گفتم بنشینید برای جوانان و کودکان کتاب بنویسید. این کاری است که قم میتواند بر آن همّت بگمارد. بنابراین از جمله کارهای بسیار لازم، بسط فلسفه است؛ البته با مبانی مستحکم و ادبیات خوب و جذّاب! ۸۲/۱۰/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٧
💠رهبرانقلاب
‼️امروز مخالفین تفکر اسلامی در دانشگاه فعالند، حتی مارکسیستها! بنده چون کتاب زیاد میخوانم تعدادی کتاب دیدم که نشان از این بود که درون دانشگاه میخواهند تفکّر مارکسیستی را باز دوباره سرِپا کنند، آن هم کِی؟ بعد از سقوط حکومت شوروی مارکسیستی! ۹۴/۸/۲۰
‼️دشمن بطور ویژه، بر روی جریانهای دانشجویی، سرمایهگذاری میکند؛ تا بتواند در محیطهای دانشجویی نفوذ کند و برای خودشان سربازانی را در آنجا تدارک ببیند. امروز سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل حتی حرفی ندارند که به تشکلهایی در دانشگاههای ایران کمک مالی بکنند که این تشکل به حسب ظاهر، وابستهی به تودهایهای سابقند. امروز بعد از آنکه اردوگاه مارکسیزم بهکلی متلاشی شده و غلط بودنِ آن با آن فلسفهنماها، بر همه ظاهر و مبرهن شده و دیگر وجود این جریان چپ، معنایی ندارد؛ اما در عین حال میبینیم که اینها را نگه میدارند و حفظ میکنند؛ شماها باید متوجه اینهاباشید. مسئولیت شما سنگین است! ۸۴/۷/۲۵
⚠️توجه؛
🏴کتابهای حسین بشریه مدرس مارکسیسم در دانشگاه تهران و امام صادق از مهمترین آنهاست، رجوع شود به کتاب ارتش سری روشنفکران!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/٨
💠رهبرانقلاب
‼️راه تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّلهای دانشگاهی، اقناع فکری است؛ این، فرع بر این است که خودتان درست کار کرده باشید. خودتان درست کار کنید؛ وقتی یک حقیقتی جزو فکر شما و ذهن شما شد، میتوانید مخاطبتان را اقناع کنید؛ اگر چنانچه ما بخواهیم با تشر و تُشور و تهدید و ضرب و زور، یک چیزی را به ذهن طرف تحمیل بکنیم، ممکن هم هست تحت تأثیر هیجانات، لحظهای قبول کند امّا ماندگار نیست.
من شنیدهام در دانشگاه ما یک جریانهایی باز دارند حرف مارکسیسم را دوباره زنده میکنند، منتها این، دمیدن در کورهی خاموش است بنابراین آن، دیگر برنمیگردد. لکن حالا شنیدهام دنبال این هستند که قطعاً پول آمریکاییها دنبالش است؛ برای اینکه بالاخره خود این شقّه شقّه کردن دانشجوها برای آنها یک نعمت بزرگی است! ۹۴/۴/۲۰
⚠️توجه؛
🏴سلسله نشست تفکر مارکسیستی فیلسوف ایتالیایی آنتونیو گرامشی در دانشگاه تهران! ۹۴/۱/۲۹
↙️صوت جلسات
http://sociologyut.ir/519/
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۹
💠رهبرانقلاب
‼️بنده بارها، از سالها پیش تکرار کردهام، کارفرما و کارگر مکمّل یکدیگرند، نه معارض یکدیگر. بر خلاف تفکّر دیالکتیک مارکسیستی که بر تضاد و تعارض بود، کارفرما و کارگر دو عضوی هستند که میتوانند به هم کمک کنند؛ دو معارض و دو دشمن نیستند؛ دو همکارند و هرکدام هم حقّی دارند. بالاخره کارفرما کسی است که میتوانست این سرمایه را ببرد بگذارد مثلاً در فلان بانک و بدون دغدغه از سود آن استفاده کند؛ شاید بیشتر از درآمد کار هم برای او سود داشت؛ امّا نکرده، وارد میدان کار شده؛ این چیز بسیار خوبی است. اگر نیّت خدایی در این کار باشد، خدای متعال بهشت خواهد داد بخاطر این کار؛ من میشناختم مرد مؤمنی را که زندگیاش زندگی سادهای بود، پولدار بود لکن زندگی سادهای داشت، به من گفت که بارها به من میگویند تو مگر دیوانه شدی که آمدی پولت را گذاشتی در این دستگاههای تولیدی با این خطر و با این ریسکی که دارد؛ برو در بانک بگذار و سودش را بگیر، استفاده کن؛ من گفتم نه، من باید از این پول استفاده کنم برای پیشرفت کشور و تولید. این چیز بسیار با ارزشی است. یکی از حقوقی که اینجا وجود دارد، همکاری صمیمانهی کارگر با کارفرما است؛ باید با هم همکاری صمیمانه بکنید. ۹۵/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت فیلسوف یهودی
🏴ایدئولوگ ضدتوحیدی، مارکس/۱۰
💠رهبر انقلاب:
‼️در نظام اسلامی مسائل اقتصاد، فرهنگ هست، دانش روز و فنّاوریهای جدید عالَم هست، ارتباطات گوناگون اجتماعی هست، سبک زندگی هست؛ دائم تفکّرات جدید که در زندگی اثر میگذارند، دارد در دنیا به وجود میآید و صادر میشود؛ اینها هست
ما یک نظامی داریم با این پدیدهها و با این حوادثی که پیرامونش و در درونش وجود دارد؛ این نظام باید اداره بشود با اسلام، با فکر اسلامی. فکر اسلامی در جنبهی عملی، همان فقه اسلام است؛ البته فلسفه هم لازم است؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفهی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفههای غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفه اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند؛ یعنی اگر چنانچه شماها مثلاً فرض کنید که فلسفهی کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید، در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید؛ امّا اینکه اقتضای فلسفه ملّاصدرا یا فلسفه ابنسینا یا دیگری در حکومت یا در فلان مسئله چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد، قطعاً دارد؛ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده. ۹۷/۱۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini