🗓سالروز انقراض حکومت امویان
🏴وآغازحکومت۵۰۰سالعباسیان/۴ب
💠رهبرانقلاب
‼️در طول ۱۳قرن در دنیای اسلام، حکومتهایی سرِ کار آمدند که اسم پیغمبر را با عظمت میآوردند و خودشان را خلیفه پیغمبر میدانستند. اگر کسی میگفت شما خلیفه پیغمبر نیستید، حاضر بودند حتّی او را به قتل برسانند. میگفتند ما خلیفه پیغمبریم. از خلفای بنیامیّه بگیرید تاخلفای بنیعبّاس که حدود ۶۰۰سال حکومت کردند، بعضی از آنها از این هم قدم بالاتر میگذاشتند و میگفتند خلیفةالله ما خلیفه خداییم؛ جانشین خداییم! این اسمشان بود؛ اما عملشان چه بود؟ عملشان، عمل به همان رسوم حکومتهای پادشاهىِ ستمگرانهای بود که قبل از آنها هم در دنیا بود؛ در زمان آنها هم در نقاط دیگر دنیا بود؛ بعد از آنها هم تا امروز در همه جای دنیا چنین حکومتهایی بوده است. اسم، خلافت پیغمبر بود، اما رسم و عمل و رفتار، چیز دیگری بود. اینها چه کسانی هستند؟ اسم مناسب اینها چیست؟ منافق! ۸۱/۶/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز انقراض حکومت امویان
🏴وآغاز حکومت ۵۰۰سال عباسیان
🏴و سالروز فوت گوستاو لوبون
🏴مولف کتاب تاریخ تمدن اسلام/۵
💠رهبرانقلاب
‼️آیا میتوان در ولایت طاغوت بود و مسلمان زیست؟! اگر بخواهیم تفصیلش را بفهمیم باید باز برگردیم به تاریخ، شما ببینید در زمان بنیامیه و بنیعباس چقدر عالَم اسلام بانشاط حرکت کرد و موج عظیم دانش طب و زبان و هنر در جامعه اسلامی گسترش یافت بطوریکه کسی مثل "گوستاو لوبون" فرانسوی، تاریخ قرن ۲تا۴قمری را، دوران تشعشع اسلام میداند؛ اما چرا حال که ۱۰قرن از آن روزگار میگذرد، آنهمه پیشرفت بسود اسلام و جامعه اسلامی تمام شد؟! چراکه همه آن پیشرفتها در زیر نگین دوران ولایت طاعوت بود، اهرمنهای طاغوت همه با اسلام و مسلمین بازی کردند، اگر هم پیشرفتی در دوران چند خلیفه عباسی بود، بخاطر اینبودکه نام خودشان را بالا ببرند، اگر بجای همه این فعالیتهای علمی و غیره اجازه میدادند که حکومت علوی سرکار بیاید ولو دنیا از لحاظ آن علم ۱۰۰سال عقب میفتاد، بازهم حکومت علوی بسود انسایت بود و استعدادها در جهت صحیح بکار میرفت و اسلام رشد میکرد و انسانها هم به حد اعلی درجه تکامل میرسدند! ۵۳/۷/۲۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبعیدرهبری به ایرانشهر/۱
💠رهبرانقلاب
‼️ایرانشهر بهقدری برای من در آن دوره جالب بود که همان وقت وصیّت کردم و گفتم اگر من در این سفر، در این مدّت، از دنیا رفتم، من را حتماً در خود ایرانشهر دفن کنید، رفتم قبرستان آنجا را هم دیدم لکن قسمت نبود. مردم بلوچ مردمی هستند که محبّتشان زیاد است؛ مردم گرم، صمیمی، باصفا و البتّه بااستعداد؛ استعداد هم در آن استان خیلی زیاد است. منتها در طول تاریخ -چه زمان قاجاریّه، چه زمان پهلوی- در این سالهای طولانی، به آن منطقه و مردم آن منطقه جفا شده، بیاعتنائی شده. در آنوقتی که ما آنجا بودیم، با مردم اُنس داشتیم و صحبت میکردیم؛ امّا حتّی یک مأمور نیمهکاره به شهری مثل ایرانشهر که در واقع مرکز سیاسی و جغرافیایی بلوچستان محسوب میشد، قدم نگذاشته بود؛ یا سراوان که مرکز علمی و معنوی بلوچستان محسوب میشد، حتّی یک مأمور -یکی مثل استاندار- آنجا قدم نگذاشته بود. خب بعد از انقلاب، رؤسای جمهور رفتند، مسئولین رفتند، همه رفتند، به همهی این شهرها رفتند، حتّی به روستاها رفتند؛ مردم سیستان مردمی هستند که ازلحاظ گذشتهی تاریخی در بین همهی اقوام ایرانی کمنظیرند. گذشتهی سیستان یک گذشتهی خیلی فوقالعاده برجسته و درخشانی است! ۹۶/۱۱/۱۶
📸رهبری درمیان مردم ایرانشهر
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبعیدرهبری به ایرانشهر/۲
💠رهبرانقلاب
‼️گاهی کسی بیسواد است؛ اما جزو خواص است. یعنی میفهمد چه کار میکند. از روی تصمیمگیری و تشخیص عمل میکند؛ ولو درس نخوانده، مدرسه نرفته، مدرک ندارد و لباس روحانی نپوشیده است. بههرحال، نسبت به قضایا از فهم برخوردار است. در دوران پیش از پیروزی انقلاب، بنده در ایرانشهر تبعید بودم. در یکی از شهرهای همجوار، چند نفر آشنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معنای خاص کلمه نبودند. به حسب ظاهر، به آنها عامی اطلاق میشد. با این حال جزو خواص بودند. آنها مرتّب برای دیدن ما به ایرانشهر میآمدند و از قضایای مذاکرات خود با روحانی شهرشان میگفتند. روحانی شهرشان هم آدم خوبی بود؛ منتها جزو عوام بود. ملاحظه میکنید! رانندهی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیش نماز محترم جزو عوام! مثلاً آن روحانی میگفت: «چرا وقتی اسم پیغمبر میآید یک صلوات میفرستید، ولی اسم «آقا» که میآید، سه صلوات میفرستید؟!» نمیفهمید. راننده به او جواب میداد: روزی که دیگر مبارزهای نداشته باشیم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب پیروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمیفرستیم! امروز این سه صلوات، مبارزه است! راننده میفهمید، روحانی نمیفهمید! ۷۵/۳/۲۰
📸رهبری، راشد یزدی، شهیدرحیمی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبعیدرهبری به ایرانشهر/۳
💠رهبرانقلاب
‼️وقتی ایرانشهر بودم، یک بار با لباس بلوچی همراه یکی از دوستان با ماشین به طور قاچاق از ایرانشهر به زاهدان میرفتم، من در راه به این دشتهای بدون استفاده نگاه میکردم چراکه این دشتها پُر از بوتههای علف بود؛ یعنی کاملاً حاکی از وجود رطوبت در زمینهاست که بوتههای علف زیادی روییده، با شوخی به همراهم گفتم: انشاءاللَّه در حکومت آینده، تو را استاندار بلوچستان میکنیم؛ به شرط انکه این زمینها را مثل «ریکه پوت» بکنی! «ریکه پوت»، باغی در نزدیک ایرانشهر است که یکوقت ایتالیاییها آمدند آنجا را سرسبز کردند؛ وقتی انسان وارد «ریکه پوت» میشود، خیال میکند مازندران است. درخت اکالیپتوس آنجا، ۲۰متر ارتفاع دارد درحالیکه ما همیشه اکالیپتوس را ۲یا۳متر دیده بودیم یا مثلاً در آنجا گوجه فرنگی بهقدر یک طالبی میرویید! البته چون نمیتوانستند استحصال کنند، یکمقدارش را آب میگرفت و یک مقدار دیگر را بزور به ماها و دیگران میدادند؛ غالبش را هم دور میریختند، الغرض، من به همراهم گفتم که وقتی استاندار این منطقه شدی، باید اینجا را مثل «ریکه پوت» بکنی؛ متأسفانه نه او بلکه آن استاندارهایی هم که بعدها گذاشتیم، واقعاً هیچکدام نتوانستند یک «ریکه پوت» دیگر در آنجا بسازند! ۸۰/۸/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبعیدرهبری به ایرانشهر/۴
💠رهبرانقلاب
‼️این مسئلهی هفتهی وحدت در ایرانشهر به ذهن ما رسید و آن را عمل کردیم؛ این یک فکر عمیقی بوده است، مال امروز و دیروز نیست! ۹۰/۷/۲۵
‼️قبل از پیروزی انقلاب، با این آقای مولوی قمرالدین در ایرانشهر مذاکره کردیم که بیاییم یک عید دوطرفه داشته باشیم و از دوازدهم تا هفدهم ربیع را جشن بگیریم. مذاکرهاش در آن وقت انجام شد که اتفاقاً همان روزها هم بود که در ایرانشهر سیل آمد و جشن و همه چیز ما را برد. البته، آن سیل هم یکی از الطاف خفیّهی الهی بود و ما را با وضع زندگی مردم بیشتر آشنا کرد. داخل کپرها و خانهها رفتیم و وضع زندگی مردم را از نزدیک دیدیم. قبل از آن، چند ماه در ایرانشهربودیم؛ اما ظاهر قضیه را میدیدیم. مردم، ما را نمیشناختند و ما هم مردم را نمیشناختیم. بعد که سیل آمد، هم ما مردم را شناختیم و هم مردم قدری با ما آشنا شدند! ۶۸/۱۰/۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز تبعیدرهبری به ایرانشهر/۵
📌برشی ازکتاب شرح اسم؛
‼️هوای تابستان ایرانشهر بسیار گرم بود اما عصر روز یکشنبه ۱۱تیرماه ۱۳۵۷ ابرهای تیره در آسمان ایرانشهر متراکم شد، مردم که برای جشن ۲۷رجب روز بعثت پیامبر در مسجد آلرسول در نماز عشاء به آقای خامنهای اقتدا کرده بودند که ناگهان صدای غرش عجیب رعدوبرق آمد، باران با شدت میبارید بقدری که سیل در ایرانشهر جاری شد، آقای خامنهای مردم را به رویارویی با سیل فراخواند، فرشهای مسجد را جمع کردند، برق رفت، خانههای مردم یکی یکی فرو میریخت چراکه سطح آب بالا آمده بود و خانهها هم سست بود، همه جا تاریک بود، مردم وحشت زده بودند، به سید تبعیدی خود التجا میکردند، انسان در این لحظات هراسناک به هر وسیلهای متوسل میشود تا از بحران نجات پیدا کند، ناگهان سید علی به یاد تربت کربلا که همیشه باخود داشت افتاد، کمی از آنرا با توکل به خدا درون آب خروشان ریخت، دقایقی بعد سیل آرام گرفت، با آرام گرفتن سیل گروهی را برای امداد ساماندهی کرد، بازگشت تا اهالی خانه خود را ببینید، اما سیل به آنجا اثر نکرده بود، خبر سلامتی خانه سید تبعیدی در شهر پیچید، همه آنرا کرامت سید دانستند اما خود آقای خامنهای گفت اینکه سیل به خانه ما نرسیده علتش قرار داشتن خانه در بلندی است نه کرامت ما! کتاب شرح اسم ص۵۹۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهاجرت صغری علمای تهران
🏳بسوی حرمحضرتعبدالعظیمحسنی
🏳جهتعدالتخواهیوتشکیلعدالتخانه
💠رهبرانقلاب
‼️ماجرای مشروطه را جزو نقاط عطف تاریخ ایران بدانید؛ به نظر من چیزی که در این ماجرای روی آن خیلی کار نشده و یکی از نقاطی که حتماً باید رویش تکیه بشود، ماجرای نهضت علما بود، شعار علما، «عدالتخواهی» بود. به طور مشخص آنچه که میخواستند، «عدالتخانه» بود. این، یک توقع اخلاقی نبود؛ چون خواست عدالت چیزی نبود که این همه سر و صدا بخواهد. آن همه جنجال و تحصنها و ایستادگیها که برابر دستگاه استبداد شد، فقط یک درخواست اخلاقی محض نبود، بلکه آنها چیز دیگری را که فراتر از یک درخواست اخلاقی بود، میخواستند. مسئله عدالت و عدالتخانه بود، معیار این عدالت، قوانین اسلامی بود؛ یعنی عدالت اسلامی میخواستند؛ در این هیچ تردیدی نیست و این را بارها و بارها گفته بودند. آنچه که مورد درخواست مردم بود این بود اما انگلیسیها آمدند بر این موج فرصت طلبانه مسلط شدند و این را گرفتند و از شاه عبدالعظیم هدایتش کردند به سفارت انگلیس، بعد هم مشروطه انگلیسی واقع شد! ۸۵/۲/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقمریشهادتمغفول
🏳مرجع مجاهد و ناشناخته
🏳پیشرو مشروطه مشروعه
🏳شاگرد مبرز شیخ انصاری
🏳حامی شیخفضلاللهنوری
🏳آخوندملاقربانعلیزنجانی
🏴توسط یپریم خان ارمنی
💠رهبرانقلاب
‼️دوران مشروطه، عالم بزرگی مثل مرحوم «آخوند ملاقربانعلی» در زمینهی فقه، در اوج علمی قرار داشت و علمای برجسته زمان خود را نسبت به مقام علمیاش خاضع کرد! ۸۲/۷/۲۱
💠آیةالله بهجت
‼️مرحوم آخوند ملاقربانعلی زنجانی شخص بزرگواری بود و بخاطر مخالفت با مشروطه او را به کاظمین تبعید کردند! در محضر بهجت ۲/۱۴۸
‼️بعداز شهادت شیخ فضلالله عدهای از مشروطه خواهان نزد آخوندخراسانی رفته تا علیه آخوند ملاقربانعلی زنجانی حکم دهد اما آخوند پاسخ داد با حکم تکفیر شیخ فضل الله دنیای مرا از بین بردید میخواهید با حکم علیه آخوند ملاقربانعلی آخرتم را هم از بین ببرید؟! درمحضر بهجت ۳/۲۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت مولف شهید جاوید
🏳شیخنعمةاللهصالحینجفآبادی
💠امام خمینی
‼️بساطی درست کردند برای این کتاب شهید جاوید، و اهل منبر باهم اختلاف کردند، یکی از آن طرف کشید و یکی از آن طرف کشید و قوای هم را هدر بردند و «اعلیحضرت» هم با کمال آرامش، سلطۀ خودش را تحکیم کرد، آقایان هم، دعوا کردند سر این کتاب و منبرهایی که باید صرف این بشود که این سد پهلوی که سدی برای پیشرفت اسلام و مملکت است بشکنند، همۀ قوا را بر اختلافات سر کتاب شهید جاوید هدر دادند! ۵۷/۸/۹
💠رهبرانقلاب
‼️هدف از قيام سيدالشهداء نه حکومت بود و نه شهادت بلکه یکی از اینها نتیجه قیام حضرت بود، این بحث در دوران اختناق طاغوتی خیلی اوج گرفت حتی کتاب "شهیدجاوید" بر اثبات قیام برای حکومت بود و دکترشریعتی هم ضدّ این موضع یعنی قیام برای شهادت را گرفت و یک شعاری هم درست کرد که "وقتی نمیتوانی خوب زندگی کنی، خوب بمیر"؛ بنده همان وقت این تِز را ارائه کردم که این دو هدف قیام حضرت نبود نتیجه قیام حضرت بود، هدف حضرت انجام تکلیف اسلامی یعنی قیام علیه طاغوت بود و این قیام در هر زمانی و بر هر مسلمانی واجب است که در مقابل ظلم بایستد! ۶۶/۶/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز هلاکت
🏴بنیانگذارحکومتآمریکا
🏴معمار اول فراماسونری
🏴قاتلبومیانسرخپوستان
🏴اولینرئیسجمهورآمریکا
🏴جرج واشنگتن جنایتکار
💠رهبرانقلاب
‼️تاریخ دورهی استعمار را بخوانید تا ببینید غربیها علیرغم ظاهر نونوارِ اتوکشیدهی ادکلنزدهی منظم و مرتب و داعیههای حقوق بشرشان، چه وحشیگری عظیمی کردند! ۹۰/۵/۱۹
‼️انقلاب به اصطلاح آزادی آمریکا از سلطه انگلیس ۵سال قبل از انقلاب فرانسه است؛ یعنی حدود سال ۱۷۸۲ واقع شد البته جمعیت آن وقت آمریکا ۵میلیون بیشتر نبود با اینحال یک حرکتی کردند و کسانی مثل واشنگتن یک دولتی تشکیل دادند، در این دوره ملت آمریکا محنتها کشیدند و جنگهای داخلىِ عجیب و غریبی را پشت سر گذاشتند، که در یکی از جنگهای داخلی در طول ۴سال اقلاً یک میلیون نفر کشته شدند تا بالاخره بعد از گذشت ۱۰۰سال از استقلال آمریکا، دولت یک استقراری پیدا کرد البته ماجرای جنایتها و فاجعههائی که در این دوره توسط همان حاکمان انجام شد یک داستان غمانگیز طولانی عجیبی است از جمله حملهی به کشورهای همسایه و قلع و قمع قبائل سرخپوست، من تأسفم که جوانهای ما این قضایا را نمیدانند! ۹۰/۵/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز محکومیت روژه گارودی
🏳به اتهام نفی و نوشتن کتاب علیه
🏳واقعه تخیلی ساختگی هولوکاست
💠رهبرانقلاب
‼️امروز در کشورهای غربی، روزنامهها اجازه ندارند راجع به صهیونیستها بدگویی کنند! یک نفر در کتابی مینویسد: «یهودیها در مورد کشتار خودشان به وسیله هیتلر در جنگ بینالملل دوم، بزرگنمایی کردند» آنوقت این کتاب را که توقیف میکنند هیچ، نویسنده کتاب را هم به پای میز محاکمه میکشانند! خودشان امروز نسبت به آزادی، اینطور عمل میکنند! امروز در دنیا کشورهایی زیر چتر حمایت امریکا و همین آقایان که دم از آزادی میزنند، هستند؛ در حالیکه در این کشورها کسی اجازه ندارد یک سطر برخلاف نظر حکّام آن کشورها بنویسد! ۷۸/۱/۱
‼️روزنامهها در غرب آزادند و همه چیز مینویسند؛ اما روزنامهها در غرب متعلّق به چه کسانی هستند؟ مگر متعلّق به مردمند؟! این که امر واضحی است؛ بروند نگاه کنند. شما در همه اروپا و امریکا یک روزنامه قابل ذکر نشان دهید که متعلّق به سرمایهداران نباشد! پس روزنامه که آزاد است، یعنی آزادی سرمایهدار که حرف خودش را بزند؛ هرکس را میخواهد، خراب کند؛ هرکس را میخواهد، بزرگ کند؛ به هر طرف میخواهد، افکار عمومی را بکشد! اینکه آزادی نشد. اگر یک نفر پیدا شد و علیه صهیونیسم حرف زد مثل آن آقای فرانسوی که چند جلد کتاب علیه صهیونیستها نوشت و گفت اینکه میگویند یهودیان را در کورههای آدم سوزی سوزاندند، واقعیت ندارد، طور دیگری با او رفتار میکنند! ۷۹/۲/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini