eitaa logo
جهادتبیینی
2.6هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
0 ویدیو
454 فایل
تاریخ اسلام، ایران، جهان در کلام آیت الله‌ خامنه‌ای #نشربامنبع @mobayyen
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ ش 🏳کشف شبكه‌ جاسوسی حزب توده 🏳و دستکیری دبیرکل و اعضای مرکزی 💠امام خمینی ‼️به دام انداختن سران خیانتکار حزب توده که چون مار پر خط و خال در براندازی اسلام فعالیت منافقانه داشتند که هر یک سابقه‌های طولانی ۳۰ساله در جهات تشکیلاتی و اطلاعاتی و جاسوسی داشته‌اند و از تخصص در این امور بهرۀ وافی داشتند. موجب سرفرازی امت اسلامی است که چنین فداکارانی دارد و اعجاب و تحیّر دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی سراسر جهان است و این اعجاز جز به هدایت حق تعالی و عنایات خاصۀ ولی‌الله الاعظم ارواحنا فداه صورت نگرفته است! ۶۲/۲/۱۴ 💠رهبرانقلاب ‼️اگر عناصرِ اطّلاعات نبودند، اگر این مجموعه نبود، شما خیال میکنید که این انقلاب از دست منافقین و حزب توده جان سالم به در میبرد؟ پدر همه را در میآوردند! ۷۷/۱۰/۱۸ ‼️امروز مخالفین تفکر اسلامی در دانشگاه فعالند، حتی مارکسیست‌ها! بنده چون کتاب زیاد میخوانم تعدادی کتاب دیدم که نشان از این بود که درون دانشگاه میخواهند تفکّر مارکسیستی را باز دوباره سرِپا کنند، آن هم کِی؟ بعد از سقوط حکومت شوروی مارکسیستی! ۹۴/۸/۲۰ @Jahade_tabeini
🗓۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ش 🏳بیعت همافران با امام 💠رهبرانقلاب ‼️۱۹بهمن یک خاطره افتخار برانگیز است. جوانان نیروی هوایی - چه همافران، چه افسران و چه درجه‌داران - آن روز یک کار عاشورایی کردند، شما جوانهای عزیز، وزن و اهمیت آن کار را در آن دورانِ تعیین‌کننده و عجیب، شاید نتوانید درست حدس بزنید. و این کار عاشورایی نه فقط آن روز، بلکه در طول دوران ۲۷ساله، به یک نقطه‌ی اثرگذار و شعاع‌آفرین تبدیل شد! ۸۴/۱۱/۱۸ ‼️بیاد میاورم که یکی از سیاسیون مخالف رژیم، بعد از انتشار آن تصویر بیعت هوانیروز با امام، پیش من آمد و گفت اینکه شما در این عکس در سمت راست امام ایستاده‌ای موضوع مهمی است، من گفتم ایستادن من در سمت راست امام اتفاقی بوده، اما او نمیپذیرفت و میگفت در عرف نظامی‌ها هرکه در سمت راست فرمانده بایستد یعنی در آینده او جانشین فرمانده خواهد شد! کتاب شرح اسم ص۶۶۳ 📸امام و رهبری و همافران @Jahade_tabeini
🗓۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ شمسی 🏴هلاکت اعضای کادرسازمان منافقین 🏴ازجمله اشرف‌ربیعی‌وموسی‌خیابانی‌ 🏴درپی قیام مسلحانه آنان علیه ملت 💠رهبرانقلاب ‼️انقلاب اسلامی وقتی پیروز شدکه مردم آمدند با جسمهای بی‌پناه و بی‌زره‌شان مقابل سلاح عوامل رژیم جبار ایستادند و انقلاب را پیروز کردند؛ بعد همین مردم آمدند به جمهوری اسلامی رأی دادند. خوب، یک انسان باانصاف و باشرف، در مقابل این خواست مردم چه میکند؟ بعضیها آمدند خودشان را دموکراتیک و طرفدار خلق معرفی کردند؛ آنوقت با همین خلقی که این نظام را با این بهای سنگین سر کار آورده بودند، شروع کردند به مقابله کردن. توشان منافق بود، کافر صریح بود، طرفدار غرب بود، متظاهر به دین هم بود؛ همه‌ی اینها با هم شدند یک جبهه، یک حرکت، در مقابل نظام اسلامی، در مقابل ملت ایران. ادعای طرفداری از مردم کردند، با مردم درافتادند؛ ادعای طرفداری از دموکراسی و آراء مردم کردند، با آراء مردم و نتیجه‌ی آراء مردم درافتادند؛ ادعای روشنفکری و آزاداندیشی کردند، بهطور متحجرانه چهارچوبهای القائی متفکرین غربی را که آمیخته به بددلی بود، قبول کردند؛ آمدند مقابل ملت ایران. اول با حرفهای روشنفکرانه یا شبه‌روشنفکرانه شروع کردند به امام و به جمهوری اسلامی و به مبانی امام اعتراض کردن، انتقاد کردن، بعد رودربایستی را کنار گذاشتند، آمدند توی میدان، مبارزه فکری را، مبارزه سیاسی را تبدیل کردند به مبارزه‌ی مسلحانه، اینها توی کشور ما اتفاق افتاد؛ مال تاریخ نیست، مال همین دهه‌ی اول انقلاب است، اینها را بدانید! ۸۸/۱۱/۶ @Jahade_tabeini
🗓۸ ماه فوریه سال ۱۷۲۵ 🏳فوت تزار روسیه، پطراول 💠رهبرانقلاب ‼️این روزها یک رمان روسی به نام «پطر بزرگ» که سه جلد است و نویسنده‌ی آن، آلکسی تولستوی است - منتشر شده است. این رمان، رمانی بسیار قوی در شرح حال پطر است. به نظر من، اگر یک مترجمِ خوب این کتاب را ترجمه میکرد، میتوانست کتاب مفیدی حتّی برای ادبیات کنونی جامعه‌ی ما باشد؛ اما آن‌طوری برخورد نمیشود! ۷۰/۸/۲۸ ‼️من در مقوله‌های سینمایی و هنرهای تجسمی و تصویری یک مستمع عامی هستم اما در مورد شعر و رمان نه، آدم عامی نیستم؛ از آثاری که وجود دارد، زیاد خوانده‌ام. اگر الان شما ادبیات شوروی را نگاه کنید، میبینید که بین رمانهای حال و گذشته حصاری وجود دارد. وقتی شما کار «شولوخف» یا «آلکسی تولستوی» یک نویسنده بسیار قوی است و رمانهای بسیار خوبی دارد و از نویسندگان انقلاب شوروی است یا در رمانهای «لئو تولستوی» آثار ملیت روسی را میبینید، اما آثار دوران ۶۰ساله اخیر را نمیبینید؛ آن دوران یک چیز دیگر است! ۷۰/۹/۴ @Jahade_tabeini
🗓۱۰ ماه فوریهٔ سال ۱۷۵۵م 🏳فوت فلیسوف فرانسوی 🏳بنیان گذار علم حقوق 🏳شارل لوئی مونتسکیو 💠رهبرانقلاب ‼️اگر آزادی را با آن معنای راقی مطرح کنیم، که آزادىِ روح انسان از هوی‌ها و هوس‌ها، از قید و بندهای مادی است، اگر این را بگوئیم که این تا امروز هم هنوز در انحصار مکاتب الهی است و اصلاً مکاتب غربی و اروپائی آن را استشمام نکرده‌اند و آن آزادی‌ای که در فرانسه در انقلاب کبیر در قرن هیجدهم مطرح شد و همچنین بعد از او در دنیای غرب، این آزادی مطرح شد، خیلی حقیر است؛ نفس آزادی، خود این مفهوم متعالی و راقی‌ای که حداکثر ۲۰۰سال است توی مطبوعات و کتابها و اندیشه‌های غربی راه پیدا کرده، این در قرآن کریم هست در وصیت امیرالمؤمنین به فرزندش امام حسن مجتبی است: «لاتکن عبد غیرک و قد جعلک الله حرّا» بنده‌ی غیر خودت نباش که خدا تو را آزاد آفریده. ببینید! هر انسانی آزاد به دنیا آمده که در سندهای بسیار مهم انقلاب کبیر فرانسه امروز در دنیا حفظ میشود و دهن به دهن گفته میشود و از حرفهای مونتسکیو نقل میشود که هر انسانی آزاد به دنیا میآید، درحالیکه این اصل ۱۴۰۰سال قبل یک سند غیر قابل خدشه اسلام است! ۶۵/۹/۱۴ @Jahade_tabeini
🗓۱۰ ماه فوریه سال ۱۹۹۲ م 🏳درگذشت مبارز ضد نژادپرستی 🏳رمان‌نویس‌آفریقایی، الکس هیلی 💠رهبرانقلاب ‼️یکی از ماجراهای گریه‌آور تاریخ که نظام سلطه‌ی آمریکا و امثال آن دوست ندارند این داستان احیا بشود، مسئله برده گرفتن مردم آفریقا است؛ کشتیها را از اقیانوس اطلس میآوردند، در سواحل کشورهای غرب آفریقا مثل گامبیا و امثال اینها نگه میداشتند، بعد میرفتند با تفنگ و سلاحهایی که دست مردمِ آن روز از این سلاحها خالی بود، صدها و هزارها پیر و جوان و مرد و زن را میگرفتند، با شرایط بسیار سختی با این کشتی‌ها برای بردگی به آمریکا می‌بردند. انسان آزاد را که در خانه‌ی خودش زندگی میکرد، در شهر خودش زندگی میکرد، به اسارت میگرفتند؛ الان سیاهانی که در آمریکا هستند، از نسل آنهایند. چند قرن آمریکایی‌ها این فشار عجیب را آوردند که در این زمینه کتابها نوشته‌اند که این کتاب ریشه‌ها کتاب مغتنمی است برای نشان دادن گوشه‌ای از این فجایع. انسانِ امروز چطور میتواند اینها را فراموش کند؟ با همه‌ی این حرفها هنوز هم در آمریکا بین سیاه و سفید تبعیض هست! ۹۲/۸/۲۹ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ 🏳رحلت روحانی مجاهد 🏳رئیس کمیسیون اصل نود 🏳عضو مجلس خبرگان رهبری 💠رهبرانقلاب ‼️درگذشت روحانی مجاهد جناب حجت الاسلام آقای فاکر را به خانواده‌ی گرامی و بازماندگان محترم و همکاران و دوستان ایشان تسلیت میگویم. سوابق مجاهدات ایشان که از اولین سالهای نهضت اسلامی آغاز گشته و نیز خدمات ایشان در دوران نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و عرصه های دیگر، ذخائر ارزشمندی در محاسبات الهی و نیز در یاد نیک مردم قدرشناس از این روحانی بزرگوار است. انشاءالله از خداوند متعال علوّ درجات ایشان را مسألت مینمایم. ۸۸/۱۱/۲۲ ‼️درگذشت مرحوم آقای فاکر را هم به همه‌ی شما برادران عزیز شورای نگهبان و همکاران ایشان تسلیت عرض میکنیم و برای از دست دادن یک عنصر خدمتگزار و غیور و پرتوان و پرکار، عرض تأسف میکنیم. از سال ۱۳۴۲ بنده شاهد فعالیت ایشان و تحمل زندان به وسیله‌ی ایشان بودم. ما سال ۴۲ با مرحوم آقای فاکر در مشهد همزندان بودیم. خدا ان‌شاءالله درجات ایشان را عالی کند. ۸۸/۱۲/۶ @Jahade_tabeini
🗓۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۷ ش 🏴سخنرانی نادرست آقای منتظری 🏴درنقد دستاوردهای‌انقلاب‌اسلامی 🏴که‌منجرشدبه‌آرزوی‌مرگ‌کردن‌امام 🔷منتظری ‼️آیا در طول جنگ تحمیلی توانستیم خوب عمل کنیم یا دشمنان ما که این جنگ را تحمیل کردند، پیروز از کار درآمدند؟ حساب کنیم چقدر نیرو از ایران ما از دست رفت و جوانان مثل قرص ماه شهید شدند، چه شهرهایی از ما خراب شد، چقدر در این مدت شعارهایی دادیم که غلط بود و خیلی از آنها ما را در دنیا منزوی کرد و مردم دنیا را نسبت به ما بد بین نمود، باید بفهیم اشتباه کرده‌ایم و توبه کنیم! ۶۷/۱۱/۲۲ 💠امام خمینی ‼️من از مادران و پدران و خواهران و برادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان بخاطر تحلیلهای غلط این روزها رسماً معذرت میخواهم و از خداوند میخواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد! ۶۷/۱۲/۳ پیام منشور روحانیت 💠رهبرانقلاب ‼️امام بزرگوار، مکرّر میفرمود که گاهی دشمن با ده واسطه، یک نفر را تحریک میکند که حرفی بگوید، یا کاری را انجام دهد! اگر شما بخواهید دشمن را بشناسید، باید ده واسطه را طی کنید و بروید. دشمن انقلاب در ایران - یعنی ایادی استکبار جهانی - راحت میتوانند ده واسطه پیدا کنند و خودشان را در حوزه قم، به بیچاره‌ای برسانند و او را به حرفی، به گفته‌ای و به یک موضعگیرىِ غلط و ناشیانه وادار کنندمگر همین کسانی که امروز به این زبان خشن حرف میزنند و این‌طور ناجوانمردانه سیل تهمت و افترا روانه میکنند، با امام، طرف نشدند؟! همین افراد با امام هم طرف شدند؛ دل امام را پر از خون کردند، که امام در آن نامه، به آن اشاره فرمود! ۷۶/۹/۵ @Jahade_tabeini
🗓۱۰ رجب سال ۱۹۵ق 🏳ولادت جواد الائمه 💠استاد خامنه‌ای ‼️بنابرفرهنگ قرآنی عبادت از یک موجود غیر خدایی - میخواهد این موجود یک قدرت سیاسی باشد؛ میخواهد یک قدرت مذهبی باشد؛ میخواهد یک عامل درونی باشد، مثل هوای نفس انسان؛ میخواهد یک موجودی باشد خارج از وجود انسان، در مقابل زن، درمقابل یک دوست - یعنی اطاعت کردن. هرکسی اطاعت کند از کسی یا از چیزی، عبادت او را کرده است. یک روایت در اینجا بخوانم تا معلوم بشود که این فرهنگ قرآنی در همه جای منابع اسلامی و مخصوصا منابع شیعی گسترده است، اعم از قرآن و حدیث. روایت از امام جواد است، که میفرماید "من أصغى إلى ناطق فقد عبَدَه" خیلی وسیعتر است دایره عبادت، نه فقط اطاعت کردن، بلکه حتى شش‌دانگ حواس را هم به یکی دادن، عبادت اوست. خب، شما خواهید گفت: پس ما حرفهای درست را هم گوش نکنیم؟ لذا دنبال حدیث میفرمايد: "فان كان الناطِق عَن الله عزوجل فقد عبد الله" اگر آن کسی که سخن میگوید و شش دانگ حواس و مشاعر تو را به طرف خود جذب کرده است، از زبان خدا سخن میگوید، تو درحالیکه دل و ذهن و فکر و روحت را به او سپردی، داری عبادت خدا میکنی. "وَ اِن كان الناطق ينطق عن لسان ابليس فقد عبد اِبلیس" اما اگر چنانچه آن گوینده دارد از زبان شـیطان سخن میگوید، از زبان ابلیس دارد حرف میزند، برخلاف منطق و فلسفهٔ فکر الهی دارد بحث میکند و حرف میزند، و تو مذعنانه و معترفانه داری گوش میکنی، در همان حال مشغول عبادت و اطاعت ابلیسی؛ یعنی خود او شيطان است! ۱۳۵۳/۷/۷ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی ص۳۰۴ @Jahade_tabeini
🗓۱۱ فوریه ۱۶۵۰ م 🏳فوت رنه دکارت 🏳فیلسوف فرانسوی 💠رهبرانقلاب ‼️باید گسترش گفتمان فلسفه‌ی اسلامی در دنیا باشد؛ این را هدف قرار دهید. امروز مطلقاً اینجور نیست، بلکه بعکس است. یعنی امروز در ایران مثلاً در محیطهای دانشگاهی و علمی ما فلسفه‌ی کانت بمراتب رائج‌تر و شناخته شده‌تر است از فلسفه‌ی بوعلی سینا. یعنی ابن‌سینای با این عظمت که همه‌ی تاریخ بشر، از هزار سال پیش به این طرف، با اسم او درگیر است، در مجامع دانشگاهی ما حکمت و فکر فلسفی‌اش شناخته شده نیست به آن اندازه‌ای که کتاب فکر فلسفىِ مثلاً کانت شناخته شده است. این یک مسئله‌ی مهمی است. ما باید عکس این را عمل کنیم. یعنی باید هدف را این قرار بدهیم که تفکر فلسفه‌ی اسلامی - حالا با همان مشخصاتی که دارد؛ که خود این، جای بحث و گفتگو دارد که فلسفه‌ی اسلامی چیست - در دنیا به عنوان گفتمان فلسفی شناخته شود، در دانشگاه‌ها رواج پیدا کند، متفکرین عالم از آنها مطلع باشند، روی آنها بحث کنند، نقد و انتقاد کنند، در مجلات علمی‌شان منعکس شود! ۹۱/۱۱/۲۳ @Jahade_tabeini
🗓۱۲ فوریه ۱۸۰۴ م 🏳فوت امانوئل کانت 🏳فیلسوف آلمانی 💠رهبرانقلاب ‼️آزادی اجتماعی به همین معنایی که امروز در فرهنگ سیاسی دنیا ترجمه میشود، یک ریشه قرآنی دارد. هیچ لزومی ندارد که ما به لیبرالیسم قرن هجدهم اروپا مراجعه کنیم و دنبال این باشیم که «کانت» و «جان استوارت میل» و دیگران چه گفته‌اند! ما خودمان حرف و منطق داریم. آن حرفها به دلایلی نمیتواند برای ما راهگشا باشد. مقوله «آزادی» را اسلامی بدانید! ۷۷/۶/۱۲ ‼️فاصله‌ی عمیقی بین نگاه و نگرش اسلام و نگاه و نگرش غرب وجود دارد؛ منشأ اصلی هم این است که ملاک و معیار آزادی در آنجا بحث انسان‌سالاری است، در اینجا بحث خداسالاری است، عبودیت خداست، توحید الهی است؛ این به جای خود محفوظ. یک وقت ما نگاه میکنیم به نظرات غربی، میبینیم این نظرات خروجی خوبی نداشته‌اند؛ واقع قضیه این است دیگر. حالا این همه متفکرین برجسته و بزرگشان - کانت و غیر کانت و دیگران - راجع به آزادی حرف زده‌اند و مطالبی گفته‌اند؛ کو حالا؟ کجای دنیای غرب از لحاظ عمل، رفتارشان منطبق است با آن چیزهائی که آنها گفته‌اند و آنها خواسته‌اند؟ آن محدودیتهائی که آنها مراعات کرده‌اند و ملاحظه کرده‌اند، وجود ندارد. اگر فرض کنیم این چیزی که امروز در واقعیت غرب میبینیم، عیناً ترجمه‌ی عملیاتی آنهاست، پس آنها هم خیلی وضعشان بد بوده؛ چون امروز وضعیت غرب از لحاظ آزادی، وضعیت بسیار تأسفبار و بدی است؛ یعنی به هیچ وجه قابل دفاع نیست. ۹۱/۸/۲۳ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۵ 🏳درگذشت فروغ فرخزاد 💠رهبرانقلاب ‼️دختران و زنان شاعر، آن‌جایی که به مسائل دل و عواطف و اینها میپردازید، حدّ نگه دارید؛ یعنی آن حالت عفاف و حجاب را حفظ کنید. این را بدانید شعری که آن وقت فروغ فرّخزاد میگفت، در دنیای روشنفکرىِ آن زمان هم کسی قبول نداشت. خب، ما با اینها مواجه بودیم، روبه‌رو بودیم؛ همین‌هایی که شب توی قهوه‌خانه‌ها و کافه‌های تهران مینشستند و عرق‌خوری میکردند و آنها را از مستی روی دوش میکشیدند می‌بردندشان خانه، چون نمیتوانستند بروند، همانها هم معتقد نبودند که شعرِ باز و عریان - مثل بعضی از شعرهای فروغ فرّخزاد - باید گفته شود. این در حالی بود که آن زمان، فرهنگ، فرهنگ دیگری بود؛ اصلاً زمانه، زمانه‌ی واقعیّات تلخ و زشت و مستهجنی بود که حالا گوشه‌ای از آن هم در شعر بعضی از شعرای آن روز خودش را نشان داده بود. من اسمی از بعضی شعرای زنِ دیگر نمیآورم؛ چون فروغ فرّخزاد اولاً مُرد، ثانیاً به اعتقاد من عاقبت بخیر هم شد. بعضیهای دیگر نه، عاقبت به‌خیر نشدند و نخواهند شد؛ لذا به آنها اشاره‌ای نمیکنم و از آنها اسم نمیآورم. غرض این است که دخترهای جوان تصوّر نکنند که حالا اگر چنانچه بخواهند برای دلشان، برای عواطفشان، برای حسّشان یک شعری بگویند، پس دیگر بروند تا آن تهِ ته؛ نه، بالاخره خوب است که آدم یک حدّی را نگه دارد. ۸۹/۶/۳۰ @Jahade_tabeini