🗓سالروزولادتمنجیعدالتگستر
🏳عدالتخواهی درکلام رهبری/۱۰الف
💠رهبرانقلاب
‼️از الزامات حرکت عدالت طلبی که ضروری و حیاتی است آن است که اوّلاً مراقبت شود کسانی با انگیزههای دیگر، این شعار حق را ابزار نکنند؛ و ثانیاً به نام عدالتطلبی، حرکتی غیرمنصفانه از سر جهل یا غفلت انجام نگیرد. ۸۷/۵/۲۲
‼️در زمینه عدالتخواهی، قانون اساسی را مطالعه کنید و ببینید اگر ما بخواهیم عدالت اجتماعی را با همان مفهوم متعارفی که همه میفهمیم، تحقّق ببخشیم، باید از کدام دستگاهها چه توقّعهایی داشته باشیم. ۸۲/۸/۱۵
‼️گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در دانشگاه، در گروههای اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفتهام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند! ۸۷/۲/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزولادتمنجیعدالتگستر
🏳عدالت پژوهی درکلام رهبری/۱۰ب
💠رهبرانقلاب
‼️بحث عدالت باید به یک گفتمان نخبگانی تبدیل شود! ۹۰/۲/۲۷
‼️هرچه میتوانید شعار اصلی عدالت را تقویت و همگانی کنید و روی پشتوانه فکری و فلسفی آن کار کنید! ۸۳/۸/۱۰
‼️یکی از مهمترین کارها در عرصهی نظری این است که ماعدالتپژوهی را در حوزه و دانشگاه به عنوان یک رشتهی تعریف شدهی علمی بشناسیم، که این امروز وجود ندارد؛ نه در حوزه وجود دارد، نه در دانشگاه! ۹۰/۲/۲۷
‼️امروز در نظام اسلامی، همهی کارگزاران حکومت، از پایین تا بالا؛ از رهبری - که خدمتگزار همه است - از رئیس جمهور، از وزرا، از مسؤولین قضایی، از نمایندگان مجلس و از مدیران گوناگونی که در اکناف کشور هستند، باید همتشان این باشد که دین خدا را اقامه کنند، عدالت را احیا کنند، تبعیض در اجرای مقررات را از میان بردارند، بیشترین توجهشان به طبقهی محروم ومستضعف و فقیر باشد، شعار تقوا را شعار شخصی و عمومی خودشان قرار دهند؛ این وظیفهی ماست. ۸۱/۶/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
جهادتبیینی
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️همهی آرزوهای انبیا و اولیا(ع) به دست شما قابل عمل است
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر
🏳و تبیین عدالت و عدالتخواهی
🏳در بیانات موکد و مکرر رهبری
📲۱۰پست در کانال قرار گرفت!!!
⚠️توجه؛
‼️مطالعه مطالب از تصویر پیوست!!!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت مفسرغربگرا
🏴روشنفکرمنحرف غربزده
🏴سر سید احمدخان هندی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️در قرون متوالی تفاسیر مختلفی از قرآن شده مثلا فقهاء آیاتی را که اشاره به احکام فقهی هست تفسیر کردند، فلاسفه مطالب حکمی و فلسفی قرآن را جستجو کردهاند منتهی این بزرگان به یک خطائی در فهم از قرآن دچار شدند و آن خطا این است که به جای اینکه از قرآن استفاده کنند، آنچه را در ذهن خودشان بود بعنوان پیشداوری آن را بر قرآن تحمیل میکردند که این را میگویند تفسیر به رأی و چیز بسیار خطرناکی است. در قرن اخیر به همین روشی بعضی از چهرههای معروف اسلامی دچار اشتباه بزرگتری شدند و آن اینبودکه افکار قرن۱۹ اروپا و افکار مادیگرایانه را که هر فعل و انفعالی را در دنیا ناشی از ارتباط متقابل ماده میدانستند و هر پدیده غیرمادی را نفی میکردند گرفته و سعی کردند قرآن را بر آن افکار غلط تطبیق کنند. یکی از این چهرههای معروف نویسنده سرشناس هندی قرن ۱۹ سِرّ سیداحمدخان میباشد، تفسیری هم در آن موقع نوشت و از جمله کسانی است که سید جمال الدین اسدآبادی در هند علیه او کتاب نوشت، او در آیاتی از قرآن که اشاراتی به معجزات دارد مرتکب تأویل یعنی همان تفسیر شده است، حضرت موسی که از دریا عبور کرد و راه دریا برای حضرت باز شد چون با موازین مادی تطبیق نمیکرده حمل کرده به یک معنای دیگری این همان تفسیر به رأی است و غلط است، قرآن را نباید با پیشداوری به سراغش رفت، قرآن را بهعنوان یک سرچشمهای باید به حساب آورد که انسان تشنه به او پناه میبرد و از او مینوشد. ۶۹/۱۲/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت مفسرغربگرا
🏴روشنفکرمنحرف غربزده
🏴سر سید احمدخان هندی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️هند باید هرگز فراموش نکند که مسلمانها در هند زبدهترین و اصلیترین عنصر مبارزه با انگلیسها بودند و واقعا ناسپاسی است اگر هند حقی را که مسلمانها بر او دارند فراموش کند. چون مسلمانها به خاطر آزادیخواهی در انقلاب عظیمی که آنجا بوجود آمد و مبارزاتی که منجر به آزادی هند شد، هیچوقت خاموش نبودند.
در سالهای بعد از ۱۸۵۷ که همهجا ساکت بود، عناصر مبارز مسلمان در گوشه و کنار کار خود را میکردند؛ اما در میان اینها دو جریان وجود داشت که یا فرهنگی-سیاسی بودند یا جریانهای فرهنگی محض. این دو جریان از مسلمانها برای چارهجویی ادامه داشت. یکی از این دو جریان، جریان علما بود و دیگری جریان سرسیداحمدخان؛ که این دو جریان در مقابل هم قرار داشتند -و مجال نیست که من تفصیلا بگویم؛ اما اجمالا میتوان گفت- جریان علما، معتقد به مبارزه و قطع رابطه با انگلیسها و عدم شرکت در مدارس آنها و نگرفتن هیچگونه کمکی از انگلیسها بود و جریان سیداحمدخان -به عکس- طرفدار سازش با انگلیسها و استفاده از امکانات آنها و لبخندزدن به انگلیسها و آشتی کردن با آنها بود! ۶۴/۱۲/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆 ۲۷ مارس ۱۸۹۸
🗓سالروز فوت مفسرغربگرا
🏴روشنفکرمنحرف غربزده
🏴سر سید احمدخان هندی/۳
💠رهبرانقلاب
‼️در جریان مبارزه با استعمار هند، جریان سید احمد خطرناکتر بود و من اینجا میخواهم نظر قطعی خودم را دربارهی سیداحمدخان عرض کنم اگرچه ممکن است بعضی از برادرانی که حضور دارند، معتقد به این حرف نباشند. سیداحمدخان، یقینا هیچ اقدامی به نفع اسلام و مسلمین در هند نکرد و حرکت اقبال لاهوری، درست فریادی بود بر ضد کاری که سیداحمدخان پرچمش را در هند بلند کرد، سید احمد خان هندی بنا را بر سازش با انگلیسها گذاشت و بهانهاش این بود که باید سرانجام ما نسل مسلمان را وارد فرهنگ جدید کنیم؛ زیرا نمیتوانیم آنها را برای همیشه از فرهنگ جدید، بیگانه و بیاطّلاع نگه داریم؛ و لذا باید با انگلیسیها سازش کنیم تا آنها بر ما سخت نگیرند و زنها و مردها و کودکان ما اینقدر بخاطر دشمنی با انگلیسیها رنج نبینند!
او سادهلوحانه خیال میکرد میتواند با تواضع، با سازش و با اظهار ارادت به انگلیسها، نظر سیاستمداران کهنهکار خبیث را جلب کند و از آزار آنها بکاهد درحالیکه این اشتباه بزرگی بود و در نتیجه خود سیداحمدخان و نزدیکانش و روشنفکرهایی که دور و بر او بودند، از آسیب انگلیسها مصون ماندند، اما مسلمانها تا هنگام استقلال هند -یعنی سال ۱۹۴۷- همواره از طرف انگلیسها آسیب دیدند و انگلیسیها در طول این نود سال -از سال ۱۸۵۷ تا ۱۹۴۷ که سال آزادی هند است- هر کاری که توانستند با مسلمانها انجام دادند و بنابراین، حیلهی سیداحمدخان برای رام کردن انگلیسها به ذلیل کردن مسلمانها منتهی شد! ۶۴/۱۲/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۸ مارس ۱۹۶۹
🗓سالروزهلاکترئیسجمهورآمریکا
🏴بانی حمله اتمیبه هیروشیما و...
🏴حامی سرسخت محمدرضا پهلوی
🏴دشمنانقلاباسلامی،دِوایتآیْزِنهاوِر
💠رهبرانقلاب
‼️انصافا ما ایرانیها در گزارش شخصیتهای خودمان، آدمهای تنبلی هستیم مثلاً درباره امام بزرگوار که یک شخصیت درجهی یک است و هیچ کسی چه دوست، چه دشمن درباره عظمت شخصیت امام تردید ندارد چند جلد کتاب نوشتهایم؟ این را مقایسه کنید با تعداد کتبی که درباره رؤسای جمهور معمولی آمریکا مثل آیزنهاور که گاهی هزار جلد کتاب دربارهاش نوشته شده! شوخی است؟ اما ما دربارهی امام چند جلد کتاب نوشتهایم؟! ۹۶/۳/۲۰
🔷جمله عجیب دوایت آیزنهاور
🏴۲ماه بعداز کودتای ۲۸مرداد۳۲
‼️گمان نميكنم منطقه ای مهمتر از ايران روي نقشه جغرافيايی جهان وجود داشته باشد؛ ايران هم دارای نفت است و هم در چهار راه جهان واقع شده است، نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای برما وقتیکه میلیتاریسم ایرانی زنده شود؛ بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید! ۱۹۵۲/۹/۲۹م _ ۱۳۳۲/۷/۷ش
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۴ مارس ۱۹۰۵
🗓سالروز فوت ژول ورن
🏳رمان نویس فرانسوی
💠رهبرانقلاب
‼️هیچ بیانی نمیتواند تاریخ را مثل داستان و رمان بیان کند! ۷۵/۲/۳۱
‼️در بین شیوههای بیان هنری آن چیزی که در مجموع بیشتر موثر است، رمان است؛ حتی از سینما بیشتر، اصلاً نمیشود شبیه رمان چیزی پیدا کرد! ۷۲/۷/۲۵
‼️من در مقولههای سینمایی و هنرهای تجسمی و تصویری و امثال اینها ورود ندارم و یک مستمع عامی هستم اما در مورد شعر و رمان نه، آدم عامییی نیستم؛ از این آثاری که وجود دارد، زیاد خواندهام! ۷۰/۹/۴
‼️من در اثر کثرت مطالعه رمانهای گوناگون در عمرم که شاید هزارها قصه از بهترین نویسندگان دنیا باشد، میتوانم دربارهشان نظر دهم! ۷۰/۱۰/۱۳
‼️رمان را فقط برای این نمینویسند که کسی سرگرم بشود؛ رمان پیام دارد، رمان نحوه زندگی را به خواننده خودش تعلیم میدهد! ۷۷/۱۰/۲۴
‼️من کتاب دوره دنیا در هشتاد روز ژول ورن را در جوانی برای دورهای که آموزش زبان طی میکردم، به زبان اصلی خواندهام. ۹۸/۲/۹
‼️من جوانان بسیاری را دیدم که حتی به مطالعه رمان هم میل ندارند، یک رمان را چند صفحه میخوانند بعد میگویند دیگر حوصله خواندن نداریم، در حالی که حاضرند تبلیغات ۲۰ دقیقهای تلویزیون را ببینند اما حاضر نیستند در این ۲۰ دقیقه چند صفحه رمان بخوانند، حالا نمیگویم کتاب علمی و سیاسی و اجتماعی بخوانند، همان رمان هم نمیخوانند، این ناشی از عدم اعتیاد به کتاب است متاسفانه مردم ما میل کتابخوانی ندارند و معتاد کتاب نیستند! ۷۶/۸/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مغفول رحلت شاعرانقلابی
🏳محبوب رهبری،سیدحسن حسینی
💠رهبرانقلاب
‼️درگذشت شاعر و هنرمند عزیزمان آقای سیدحسن حسینی داغ بزرگی بر دل جامعه ی هنری و ادبی انقلاب است. این انسان فرزانه و آزاداندیش و این مؤمن پارسا و با فضیلت، یکی از نمونه های برجسته امروز و یکی از امیدهای آینده بود. در شعر و ادب و نیز در پژوهش و تأمّلات محقّقانه، خرد و ذوق و ابتکار، شاخصه کار او بود. مشاهده فرآورده های ذهن خلاق او همواره برای اینجانب اعجاب آور و تحسین انگیز بود. درگذشت او خسارت بزرگی برای اصحاب هنر و ادب است. ۸۳/۱/۹
‼️حدود شش، هفت سال پیش از این، در جنگ سوره، نقد خوبی از آقای حسن حسین دیدم که دربارهی شاعر عرب، نزار قبانی نوشته شده بود. بعد از ظهری بود که میخواستم بخوابم؛ این نقد را که مطالعه میکردم، اصلا خواب را از سر من برد! خدا میداند که من گریه کردم. گفتم واقعا ببین انقلاب چه کرده است. جوانی آمده، در عالم نقد وارد شده و اینقدر خوب و قشنگ و شجاعانه حرف زده است. ۷۰/۷/۲۸
⚠️توجه؛
📗جهت آشنایی بیشتر به کتاب سید شاعران انقلاب رجوع کنید!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆پنجشنبه ۱۵ شعبان سال ۳۲۹ق
🗓سالروز مغفول مهم و پر عبرت
🏴آغاز غیبت کبری حضرت حجت
🏴درپیرحلتآخریننائبخاصشان
🏴مرحوم علیبنمحمدسمری(رض)/۱
💠امام خمینی
‼️متاسفانه ما درطول تاریخ بعد از غیبت حضرت نتوانستیم آنطور که باید، اسلام را عرضه کنیم. در این ۳۰۰ سال اخیر عوامل خارجی آمدند و همه چیز ما را مطالعه کردند و چنین یافتند که اگر اسلام آنطورکه هست عرضه شود، برایشان مجالی نمیماند. لذا با عوامل داخلی و خارجی که داشتند تلاش کردند تا نگذارند اسلام کامل نمایش پیدا بکند و معالأسف خود ما هم به آنها کمک کردیم و از مسائل اسلام، فقط روابط بین فرد و خدا را گرفتیم و باقی مسائل در کتب فقهی ما مدفون شد و در خارج به وقوع نیامد. مباحثی که در حوزه بحث میشد، محدود به همین مباحث بود و آن همه آیات و روایات و کتب فقهی ما نمایش خارجی پیدا نکرد. لذا نتوانستیم امور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی که مال زندگی است، را عرضه کنیم. آنها باقلمهای مسموم، که حالا هم بعض از آن انگلها در ایران هستند، اسلام را اینگونه تبلیغ کردند که مال ۱۴۰۰ سال پیش است و کهنه است، ما هم غافل بودیم و اسلام کامل را عرضه نکردیم! ۵۸/۶/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆پنجشنبه ۱۵ شعبان سال ۳۲۹ق
🗓سالروز مغفول مهم و پر عبرت
🏴آغاز غیبت کبری حضرت حجت
🏴درپیرحلتآخریننائبخاصشان
🏴مرحومعلیبنمحمدسمری(رض)/۲
💠امام خمینی
‼️من بعضی روحانیها را از شمر هم بدتر میدانم لکن من عرض میکنم که این روحانیت است که اسلام را تا حالا به ما رسانده است، اگر این روحانیت نبود، ما حالا از اسلام اطلاعی داشتیم؟ کی همۀ این مسائل اسلام را ضبط کرده و دستهبندی کرده و به ما داده؟ همین روحانیین بودند. از زمان حضرت صادق ـ سلامالله علیه ـ که فقه اسلام و شیعه تدوین شد، همین روحانیین بودند که دست به دست دادند و در غیبت کبری هم همین روحانیین بودند که احکام اسلام را دست به دست دستهبندی کردند. اینها را، دست به دست، نسل به نسل، منتقل کردهاند تا به ما رسید. و همین روحانیین بودند که در این طول پنجاه سال ـ همۀ شما دیگر شاهد بودید ـ که چندین دفعه قیام کردند. لکن چون اساس خیلی دست آنها نبود نتوانستند، آقا، قدر این اسلام و قدر این روحانیت را بدانید. شماها نمیفهمید، مطلع نیستید درست؛ اگر این طایفه را کنار بگذارند، بعد از پنجاه سال اسم و رسمی از اسلام نخواهد بود. ۶۰/۳/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆پنجشنبه ۱۵ شعبان سال ۳۲۹ق
🗓سالروز مغفول مهم و پر عبرت
🏴آغاز غیبت کبری حضرت حجت
🏴درپیرحلتآخریننائبخاصشان
🏴مرحومعلیبنمحمدسمری(رض)/۳
💠رهبرانقلاب
‼️پس از آغاز دوران غيبت و به ويژه بعد از انتهاء دوره ۷۴ساله غيبت صغرى و انقطاع كامل شيعيان از امام غائب، يكى از خطراتى كه كليت مكتب اهل بيت را تهديد میكرد اين بود كه اشتباه و انحراف كسانى از منسوبين به اين مكتب، چيزهايى را از آن كاسته يا به آن بيافزايد، و يا بر اثر كم رنگ شدن مرزبندىهاى اصولى مكتب، خطوط انحرافى با آن آميخته و انحرافات مسلكهاى اعتقادى يا مذهبهاى جعلى با حقايق آن ممزوج گردد. در دوران حضور امام، هرگاه چنين چيزى پيش میآمد، شخص شخيص امام، مركز مطمئنى بود كه همه چيز با آن اندازهگيرى و دربارهى آن قضاوت مىشد. تا امام در ميان مردم بود اشتباهات، ديرى نمىپاييد و آن پيشواى معصوم خطاهاى عمده را در مقطع حساس تبيين مىكرد. شعيه مطمئن بود كه اگر در خط كلى مكتب، از سويى زاويهى انحرافى پديد آيد بالاخره حجت آشكار خواهد شد. در تاريخ دوران زندگى ائمه به نام اشخاصى بر میخوريم كه به خاطر احداث بدعتى يا ترويج عقيدهى باطلى، صريحاً از سوى ائمه مورد طعن و رد قرار گرفتهاند، مانند ابن ابى العزافر معروف به شلمغانى، كه اين مورد در دوران غيبت صغرى اتفاق افتاده است که به خاطر عقيدهيى منحرف حضرت او را مورد طرد و لعن قرار دادهاند تا از نفوذ عقيده انحرافى آنان در ميان توده شيعه مانع میگردد. و از اين قبيل موارد در تاريخ مناسبات ائمه(ع) با اصحاب معاصرينشان بسيار است. ۷۲/۱/۲۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini