🗓۵ بهمن ماه سال ۱۳۵۷
🏳تشکیل کمیته استقبال از امام/۱
💠رهبرانقلاب
‼هنگامیکه قرار بود امام تشریف بیاورند، ما با جمعی از رفقای نزدیکی که با هم کار میکردیم و همهشان در طول مدت انقلاب، نام و نشانهایی پیدا کردند مثل شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، برادر عزیزمان آقای هاشمی، مرحوم ربانی شیرازی، مرحوم ربانی املشی - با هم مینشستیم و در مورد قضایای گوناگون مشورت میکردیم. گفتیم که امام، دو سه روز دیگر وارد تهران میشوند و ما آمادگی لازم را نداریم. بیاییم سازماندهی کنیم که وقتی ایشان آمدند و مراجعات زیاد شد و کارها از همه طرف به اینجا ارجاع گردید، معطل نمانیم. صحبت از تقسیم مسؤولیتها شد و در آنجا گفتم که مسؤولیت من این باشد که چای بدهم! همه تعجب کردند. یعنی چه؟ چای؟ گفتم: بله، من چای درست کردن را خوب بلدم. با گفتن این پیشنهاد، جلسه حالی پیدا کرد. میشود آدم بگوید که مثلاً قسمت دفتر مراجعات، به عهدهی من باشد. تنافس و تعارض که نیست. ما میخواهیم این مجموعه را با همدیگر اداره کنیم؛ هر جایش هم که قرار گرفتیم، اگر توانستیم کارِ آنجا را انجام بدهیم، خوب است. این، روحیهی من بوده است. البته، آن حرفی که در آنجا زدم، میدانستم که کسی من را برای چای ریختن معیّن نخواهد کرد و نمیگذارند که من در آنجا بنشینم و چای بریزم؛ اما واقعاً اگر کار به اینجا میرسید که بگویند درست کردن چای به عهدهی شماست، میرفتم عبایم را کنار میگذاشتم و آستینهایم را بالا میزدم و چای درست میکردم. این پیشنهاد، نه تنها برای این بود که چیزی گفته باشم؛ واقعاً برای این کار آماده بودم. ۶۸/۵/۱۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۵ بهمن ماه سال ۱۳۵۷
🏳تشکیل کمیته استقبال از امام/٢
💠رهبرانقلاب
‼️انسان وقتی سمَت را طعمه میداند، آنوقت ممکن است کارهایی از او سر بزند که همانها بنای یک تمدن، یک نظام و یک تشکیلات را میلرزاند. به خلاف اینکه فردی بگوید: بنده کی هستم؟ طلبی از کسی ندارم. من حالا از خودم، برای شما میگویم: این طور جاها، گفتنِ شرح حال، نباید تعریف به حساب بیاید. ما، قبل از ورود امام، که در دانشگاه تهران تحصّن کرده بودیم جلسهای با دوستان تشکیل دادیم. اغلبِ دوستان هم از روحانیون بودند گفتیم: «خوب؛ فردا امام وارد تهران میشوند. مردم میریزند سرمان؛ هر کس کاری دارد، مراجعهای دارد، حرفی دارد. باید از حالا آماده باشیم و تشکیلات بیت امام را منظم کنیم. هر کس مسؤولیتی به عهده بگیرد.» همه قبول کردند که بیاییم دربارهی این قضیه فکر کنیم؛ بنده گفتم: من میشوم قهوهچی. رفقا خندیدند و گفتند: شوخی میکنی؟ گفتم: شوخی نمیکنم. اتفاقاً چون اهل چای هستم، چای خوب درست میکنم. من میشوم قهوهچی. بالاخره منزل امام، یک چای ریز میخواهد! آن چای ریز، من باشم. این حرف موجب شد که جلسهی ما به یک سمت خوب رفت. فرق است بین اینکه هر کس بنشیند جایی و هدف بگیرند که «رئیس این تشکیلات کی باشد؟» من توی دلم بگویم: «بالاخره من مناسبترم.» شما بگویید: «من مناسبترم.» اینجا یک معارضه و دعوا میشود. ما در این دعوا، به قول زورخانهچیها، لُنگ انداختیم. گفتیم: «ما نیستیم. شغل ما قهوهچیگری.» همه لنگ انداختند و کار، سامان گرفت. باید شغل را در خدمت خودمان نخواهیم و ندانیم! ۷۲/۵/۷
📸استادخامنهای (پشت) و مرحوم طالقانی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۱ شمسی
🏴سفر محمد رضا پهلوی به شهر قم
🏴و سخنان توهین آمیز او علیه علما
🏴باعنوان ایرانو ارتجاع سرخوسیاه
🏴درپی تحریمرفراندوم انقلابسفید
🏴توسطامام و بعضی علمایحوزهقم
🏴که منجرشدبه اعتراض شدید امام
🏴و حادثه خونین فیضیه و۱۵ خرداد
🏳وآغاز نهضت به رهبری امام خمینی
💠امام خمینی
‼️در این چند سال اینها به اسم «انقلاب سفید» مملکت ما را به عقب راندند، فرهنگ ما را هم به عقب راندند؛ زراعت ما را هم خراب کردند؛ کشاورزی ما را هم به عقب راندند. باید همه با هم، دست به دست هم یکصدا، این خرابه را آباد کنیم. اگر چنانچه سستی کنیم ممکن است که به حال اول، به مسائل و مصایب سابق مبتلا بشویم! ۵۷/۱۲/۲۴
‼️اینهادر جرایدشان علمای اسلام را به ارتجاع سیاه تعبیر میکنند، ما را کهنه پرست معرفی میکنند، میگویند آخوندها میخواهند با الاغ این طرف آن طرف بروند؛ آخوندها میگویند که برق نمیخواهیم؛ طیاره نمیخواهیم؛ آخوندها میخواهند به قرون وسطی برگردند. خیر؛ آخوندها با این استبداد سیاهی که نصیب مملکت شده است، مخالفند؛ این کهنهپرستی است؟ علمای اسلام در صدر مشروطیت، در مقابل استبداد سیاه ایستادند و برای ملت آزادی گرفتند، قوانین جعل کردند، قوانینی که به نفع استقلال کشور است، به نفع اسلام است، این را با خونهای خودشان، با زجرهایی که کشیدند، گرفتند؛ این آخوندها مرتجع هستند؟ خواسته روحانیت عمل به قوانین اسلام است؛ این ارتجاع است؟ ما میگوییم آقا، غلام حلقه به گوش دیگران نباشید؛ دستتان را برای چهار دلار دراز نکنید؛ ما با اینها مخالفیم. اگر این ارتجاع است، ما مرتجعیم! ۴۳/۱/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۴۱
🏴رفراندوم انقلاب سفید/۱
💠رهبرانقلاب
‼️حرکت امام، در پائیز سال ۱۳۴۱، با اقدام ایشان در محکوم ساختن مصوبه دولت مبنی بر تبدیل «سوگند به قرآن» به «سوگند به کتابهای آسمانی»، و مصوباتی از این قبیل - که هدف آنها تضعیف عظمت اسلام در ایران و تعرض به علمای دین بود – آغاز شد. دو ماه بعد، در برابر سروصدایی که در کشور برپا شد، دولت از موضع خود در مورد این مصوبه عقبنشینی کرد؛ اما نقشه دیگری ریخت. یک ماه پس از این عقبنشینی، شاه شش لایحه در رابطه با موضوعاتی مختلف به اسم انقلاب سفید ارائه کرد، که در واقع طرحهایی آمریکایی بود. امام این طرحهای شاه را نیز محکوم کرد. شاه همچنین یک رفراندوم برای این لوایح اعلام کرد. امام این رفراندوم را هم محکوم کرد.
هنگامی که این رویارویی شدت و حدّت یافت، شاه تصمیم به ستیزه و چالش با امام و همه روحانیون گرفت. او به قم - خاستگاه و دیار علمای دین - سفر کرد و به خانه روحانیون رفت. همچنین در میدانی در مرکز شهر، در برابر حرم حضرت فاطمه معصومه ایستاد و سخنرانی گستاخانهای کرد و روحانیون را مورد تهاجم قرارداد درحالیکه با آشفتگی و پریشانی سخن میگفت. بدین ترتیب شاه دست به یک مانور خطرناک زد. اما امام از ادامه راه منصرف نشد. او هر روز یا یک روز در میان، اعلامیههایی صادر میکرد که لحن تند و کوبندهای داشت. در چنین جوی همهپرسی انجام شد. خون دلی که لعل شد ص۶۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۴۱
🏴رفراندوم انقلاب سفید/۲
💠رهبرانقلاب
‼️بنا شد که ششم بهمن رفراندوم بشود. ششم بهمن من دیدم که اولا تهران خیلی خلوت و گرفته و تاریک است و مردم هم تکوتوکی سر صندوقها میروند و رأی میدهند. حالا مردم بودند یا چه کسانی بودند، من دیگر نمیدانم از کجا آورده بودند اینها را. بلافاصله آمدیم قم منزل امام، دیدیم خبرها آنجاست. امام در منزل بودند و البته رفت و آمد منزل کنترل میشد، آنجا اول بار ما نشانهٔ ارعاب دستگاه را مشاهده کردیم. ما خدمت امام که رفتیم، دیدیم ایشان آن اعلامیه های کوتاه کوتاه را - چندتا اعلامیه، هرروز یک اعلامیه، هر نصفه روز یک اعلامیه داده بودند بيرون - در همان اوان، حادثه تهران اتفاق افتاد؛ یعنی به مناسبت همان شش ماده، مردم تظاهراتراه انداختند با رهبرى آیةالله خوانساری. بعد در بازار که داشتند میآمدند، پاسبانها حمله میکنند و آقای خوانساری مضروب میشود، این جریان موجب این شد که در قم یک هیجان جدیدی به وجود آمد، که در اعلامیه های امام خمینی هم منعکس شد. اگر در آن جریان قبلی تحریک آقای خمینی موجب شده بود که بقیهٔ آقایان حرکت بکنند، در این جریان، یک زمینه تحرک طبیعی هم به وجود آمد و آن همین بود؛ حملهٔ به آقای خوانساری. آقای خمینی هم که سرش درد میکرد برای دعواکردن با دستگاه. در نامههای بسیار تند، اعلامیههای تند، در چندین اعلامیه، ایشان قضیه تهران را محکوم کردند. در خود قم هم تظاهرات راه افتاد. عدهای میرفتند تظاهرات میکردند و شعارشان این بود: ما تابع قرآنیم، رفراندوم نمیخواهیم. ۱۳۶۱/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۴۱
🏴رفراندوم انقلاب سفید/۳
💠رهبرانقلاب
‼️رژیم اعلام کرد شش میلیون نفر در همهپرسی شرکت کردند. همهپرسی در ۶ بهمن ۲۳۴۱ انجام شد. در آن روز من و برادرم سیدمحمد و یک شخص دیگر، به عنوان فرستادگان آقای میلانی به نزد امام، از مشهد به تهران رسیدیم. من با چشم خود دیدم که حتی در مرکز شهر که شلوغ است، مراکز رأیگیری از مردم خالی بود و جز برخی افراد کسی در آن نبود. امام پس از همهپرسی موضع خود را تشدید کرد و این اقدام و نتیجه آن را به بحث کشید. در گیر و دار این بحران، نشانههای آغازین جدایی میان امام و برخی دیگر از مراجع نیز پایدار گشت. خون دلی که لعل شد ص۶۵
‼️رفراندوم شاه و لوایح شش گانه که پیش آمد، شاه عملا وارد میدان قانونگذاری خلاف شرع شد که ریشههای استعماری داشت، البته من نمیدانم که امام در آن وقت چقدر نظر به ریشههای استعماری این طرحها داشتند. آنیکه از اعلامیه ها برمیآمد، ریشههای غیر اسلامیاش بود، که امام را تحریک میکرد به مقابله و برخورد. به جنبه های آمریکایی بودن این طرحها هم توجه که قطعا داشتند؛ اما چقدر آن برایشان انگیزه میشد، این را من الان نمیتوانم بیان کنم. اما میشود فهمید در مجموع که خب، یک انسانی که این طور با سیاستهای سلطه گر خارجی، مخالف بوده، و چه بینش تیز و زودرسی در این مسئله ایشان داشتند - که من واقعا تعجب میکنم - به هرحال، وقتی که رفراندوم مطرح شد، ایشان بنا کردند با رفراندوم مخالفت کردن و گفتند: این خلاف شرع است، خلاف قانون است، احکام این چنینی است، تحمیل بر مردم است. ۱۳۶۱/۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ش
🏳حماسه بزرگ مردم آمل
💠رهبرانقلاب
‼️حماسه بزرگ ۶بهمن آمل از حماسههای برجسته ملت ایران است و افتخار آن متعلق به مردم آمل است، و باید آنرا در ذهنها و خاطرهها تجدید کردید. نباید اجازه داد این حوادث بینظیر و تعیین کنندهی تاریخ انقلاب، در ذهنها کمرنگ شود. نسل جوان ما باید این خاطرهها را درست بشناسد، بتواند آنها را تحلیل کند و آنها را چراغ راه آیندهی پرماجرای خود و هدف بلند خود قرار بدهد. این تعبیر شهر آمل به «شهر هزار سنگر» تعبیر کمی است؟! قضیهی ۶بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه تاریخی خود هم مندرج کردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود. برای اینکه حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است. در فضائل حماسه ششم بهمنِ آمل که آمل شهر «هزار سنگر» است یعنی چه؟ ظاهر قضیه این است که در درون شهر، مردم در مقابل گروههای اشرار و متجاوز سنگر درست کردند - حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا کمتر - اما من یک تفسیر دیگری دارم: این سنگرها سنگرهای درون خیابانها نیست، این سنگرِ دلهاست؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است؛ به عدد هر مؤمنی، هر انسان باانگیزهی باشرفی، یک سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد. اگر یک ملت وقتی به دنبال یک هدفی حرکت میکند، نداند سر راه او چه خطراتی است، چه کمینکردههائی هستند، چه باید کرد در مقابل اینها، خود را رها کند، قید و بندهای خود را رها کند، بیخیال باشد، ضربه خواهد خورد. درسهای گذشته این کمک را به ما میکند که راهمان را بفهمیم، بشناسیم، کمینها را بشناسیم، کمینکردهها را بشناسیم. ۸۸/۱۱/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۵۷
🏴فاجعه کشتار مردم تهران
🏴توسط پهلوی بادستور آمریکا
💠رهبرانقلاب
‼️قبل از انقلاب، در دوران حرکت عظیم مردمی، ماجرای کشتار مردم در۱۷شهریور توسط دولت دست نشانده آمریکا انجام گرفت، اما در ۸بهمن، یعنی چند روز قبل از ورود امام، در همین خیابان انقلاب تهران، مردم اجتماع کرده بودند؛ ژنرال هایزر که فرستاده آمریکا بود و به ایران آمد برای اینکه شاید بتواند یکجوری از دست انقلاب رژیم را نجات بدهد و حفظ بکند، او در خاطرات خودش مینویسد -اینها اسناد تاریخی است- و میگوید من به ژنرال قرهباغی گفتم که در مواجههی با مردم لولهی تفنگهایتان را پایین بیاورید؛ یعنی مردم را بکُشید، تیر هوایی بیخودی در نکنید، مردم را قتلعام کنید. اینها هم همین کار را کردند، لولهی تفنگها را پایین آوردند، عدّهای جوان و نوجوان کشته شدند ولی جمعیّت عقب نرفت. هایزر میگوید؛ قرهباغی بعد آمد به من گفت که این تدبیر تو فایدهای نکرد، مردم عقب نرفتند، آنوقت هایزر میگوید من دیدم این ژنرالهای شاه چقدر کودکانه فکر میکنند؛ یعنی باید ادامه میدادند، باید مرتّب میکُشتند. ببینید این رژیمِ دستنشانده بود. ژنرال آمریکایی دستور قتلعام هموطنان را به ارتشبد ایرانی میدهد و این به دستور او و به توصیهی او عمل میکند و چون فایدهای ندارد، میرود به او میگوید فایدهای ندارد؛ او هم میگوید اینها بچّهاند، اینها کودکانه فکر میکنند. این، ماحصل حکومت پهلوی در ایران است. آمریکاییها اینجوری با ما شروع کردند؛ با انقلاب اینجوری شروع کردند. بعد هم در طول این مدّت هرچه توانستند توطئه کردند ۹۴/۸/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
⚽️بمناسبت صعودایران به جامجهانی
💠رهبرانقلاب
‼️فلسفه، حفاظ جنگ اعتقادی است؛ شما الآن ببینید جُرج بوش یک حرفی میزند فوراً ۶۰تا آدم برایش فلسفه و زیرساخت ایدئولوژیک میسازند و پخش میکنند. ماهم باید فلسفه مان به همین طرف برود که امتداد سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما متاسفانه فلسفه ما از ذهنیات بیرون نمیاید و صورت واقعی اجتماعی و سیاسی ندارد! ۷۶/۱/۱۸
‼️ما باید در علوم عقلی پیش برویم، غربیها با امتداد فلسفهشان مسائل سیاسی، اجتماعی و... را حل کردهاند؛ من در نمایشگاه کتاب کتابی دیدم که غربیها درباره تأثیر فلسفه در فوتبال نوشتهاند یعنی امتداد فلسفه حتی به فوتبال! ببینید این امتداد دادن مسائل فکری خودشان به تمام عرصههای زندگی است؛ ما هم این کار را بایستی انجام بدهیم! ۹۷/۲/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸
🏴فوت روشنفکر مروج فرهنگ غربی
🏴معماربزرگ و عضولژماسونی بیداری
🏴از رهبران اصلی انحراف مشروطه
🏴مانع اصلی تصویب متمم مشروطه
🏴عامل اصلی اعدام شیخفضلالله
🏴جاسوسانگلیسسیدحسنتقیزاده/۱
💠امام خمینی
‼️یک آدم معروفی در صدر مشروطیت که جزء معاریف بود، گفته بود که ما هیچ چیزمان درست نمیشود، الاّ همه چیزمان انگلیسی باشد. تا ما همه چیزمان را به فرم انگلستان درست نکنیم، درست نمیشود! این آدم اینقدر بیشعور بوده یا اینکه این از وابستگان به انگلستان بوده است! ۵۸/۷/۱۴
💠رهبرانقلاب
‼️حقیقت اینستکه جریان روشنفکری در ایران از اول یک حرکت انحرافی وابسته بود لذا این جمله معروف تقی زاده که گفته بود ایرانی باید سر تا پا فرنگی شود تا پیشرفت کند، یک حرف مخصوص تقیزاده نبود بلکه این طرز تفکر جریان روشنفکری بود که واقعا چنین تفکری گریه آور است بخاطر اینستکه میگوییم روشنفکری در ایران بیمار متولد شده است، روشنفکری از آغاز ولادتش در ایران، یک چیز تقلیدی و قهر کرده با مذهب بدنیا آمد چراکه اروپایی که روشنفکران از آنان تغذیه فکری میشدند اینگونه بودند، شما به نوشتجات روشنفکران صدر مشروطه مانند تقیزاده نگاه کنید، اینها سوابق اسلامی داشتند و در خانواده معتقد پرورش یافتند و یا عمرشان را در وادی تحصیل علوم دینی گذارانده بودند اما علت چیست که دچار غربزدگی شده و از دین رویگردان شدند؟! علت خودباختگی است لذاست که خصلت روشنفکری الحاد است! ۵۹/۲/۲۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸
🏴فوت روشنفکر مروج فرهنگ غربی
🏴معماربزرگ و عضولژماسونی بیداری
🏴از رهبران اصلی انحراف مشروطه
🏴مانع اصلی تصویب متمم مشروطه
🏴عامل اصلی اعدام شیخفضلالله
🏴جاسوسانگلیسسیدحسنتقیزاده/۲
💠رهبرانقلاب
‼️آن چيزیكه بيش از همه در انحراف مشروطيت اثر گذاشت، حضور یک قشر روشنفكر وابسته به انگليس بود؛ يعنى یک عده انگليسی مذاق بشدت فريفته و دلباخته غرب مانند تقیزاده بود که در همانوقت در مقالهاى ظاهراً در مجله كاوه میگويد؛ از جمله بزرگترين اشتباهات اينستكه ايرانى به فكر اختراع بيفتد، ايرانى بايد ظاهراً، باطنا، جسما و روحا فرنگی شود! ديد روشنفكر آن زمان، اين است، در يک دوره، اينها بزرگترين جرمها را مرتكب شدند؛ يعنی انگليسيها رضاخان را فقط به خاطر اينكه قلدر بود، يعنى كسى بود كه در آن اوضاع ايران میتوانست همه سرجنبانهايی را كه ممكن بود عليه سياست انگليس حضورى داشته باشند، سركوب كند؛ زير نظر گرفتند. او را آوردند و حكومت را به او دادند. بعد اين آقايان، ايدئولوگها و تئوريسينهاى سياسى و فرهنگى مانند تقی زاده و فروغی وارد حكومت شدند و كمال خدمت را به رضا خان كردند! ۷۸/۱۲/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸
🏴فوت وزیر دارایی و حامی پهلوی
🏴عاقدقراردادننگین نفتجنوبدارسی
🏴مخالف اصلی ملی شدن صنعت نفت
🏴عامل انگلیس،سیدحسن تقیزاده/۳
💠رهبرانقلاب
‼️این حکومتهای فاسد و مستبد و شهوتران در این چند دهه آخر قبل از انقلاب، حکومتهای بشدت وابسته بودند و پدر این کشور را درآوردند. رضاخان قلدر که مثل یک گرگ وحشی به مردم میتاخت، در مقابل اربابهای انگلیسی، هر امتیازی که خواستند، به آنها داد. قرارداد نفت را گرفت، انداخت توی بخاری و سوزاند؛ اما چند روز بعد یک قرارداد بدتر و ننگینتری را بمدت ۳۰سال تمدید کردند، مسئولین دولتیاش هم تابع او بودند. بعد از رفتن رضاخان، به تقیزاده که آن وقت وزیر دارائی بود، گفتند چرا آن روز این قرارداد را امضاء کردی؟ گفت من آلت فعل بودم؛ یعنی خود رضاخان مسئول بود. این آدمی که در مقابل مردمِ خودش اینجور وحشیانه برخورد میکرد، در مقابل انگلیسیها خوار و ذلیل بود. ۸۹/۸/۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸
🏴فوت روشنفکرغربزده
🏴روحانی مفسدمنحرف
🏴سیدحسنتقیزاده/۴
💠رهبرانقلاب
‼️بزگترین ضایعهای که برای کشور پیش میآید، اینستکه سرمایه های کشور به کار گرفته نمیشود؛ این مجوب انحطاط است. ما در یک دوران تقریباً صد ساله، انحطاط بسیار تأسفباری را گذراندیم از اواسط دوره قاجار نشانه های پیشرفت اروپایی در کشور ما بتدریج شروع کرد ظاهر شدن. روشنفکران ما کسانی بودند که به اروپا میرفتند یا نوشته های آنها را میخواندند؛ لذا با پیشرفتهای آنها آشنا میشدند و خود را در مقابل آنها ناتوان و حقیر میدیدند. این حرفِ تکرار شده یی است از طرف روشنفکرهای صدر مشروطه، که ما فقط و فقط باید دنبال غربی ها راه بیفتیم و به هرچه آنها میگویند، در همه شؤون زندگیمان عمل کنیم؛ این حرفی که از تقی زاده و دیگران نقل شده و واقعیت هم دارد. اینها میگفتند ما باید صددرصد به نسخه آنها عمل کنیم تا پیش برویم؛ یعنی مجال ابتکار، ابداع، خلاقیت و نگاه بومی به مسائل علمی و صنعتی مطلقاً در محاسبه اینها نمیگنجید. این را از این طرف حساب کنید؛ حالا طرف مقابلی که ما توصیه میشدیم به اینکه از او تبعیت کنیم، چیست؟ همان انقلاب صنعتی و انقلاب علمی و پیشرفت علمی یی است که نگاهش فقط محدود به چارچوب کشور خود نمیشود؛ بلکه به دنیا به چشم یک ذخیره و یک انبار بزرگ که باید از آن استفاده کند و ببلعد تا خود را توسعه دهد! ۸۳/۱۲/۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸
🏴فوت شاگرد ادوارد براون انگلیسی
🏴روشنفکرغربزده، روحانی منحرف
🏴وزیر دارایی و حامی سلطنت پهلوی
🏴عاقدقراردادننگین نفتجنوبدارسی
🏴مخالف اصلی ملی شدن صنعت نفت
🏴روحانی خودباخته، مفسد و منحرف
🏴عامل انگلیس سیدحسن تقیزاده/۵
💠رهبرانقلاب
‼️متأسّفانه بعضیها غرب را بَزک میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجه بشود که همین دولتهای ظاهرالصلاح مثل فرانسه، مثل انگلیس، در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ مطبوعاتچیها بینشان هست، رسانهایها بینشان هست؛ مثل تقیزاده. در دورهی طاغوت، آدمی مثل تقیزاده گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقیزادههای جدید از این حرفها میزنند؛ البته به این صراحت نمیگویند اما مضمون حرفشان این است. آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاههای ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین تقیزادههای جدیدند. آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ که سند برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی است، میایستند، همان تقیزادههای امروز هستند؛ البتّه امروز به توفیق الهی جوانهای مؤمن ما و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقیزادهها حرفشان به کرسی بنشیند. ۹۸/۱/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه ژانویه سال ۱۹۲۱
🏴انتخاب ملک فيصل اول
🏴به پادشاهی کشور عراق
🏴با كمك استعمار انگلستان
💠رهبرانقلاب
‼️وقتی جنگ جهانی اول اتفاق میافتد که با پیروزىِ جبههای که انگلیسها منجر میشود، به انگلیسها یک قدرت جدیدی میدهد و اینها میتوانند آزادانه هر کاری بکنند. میدانید که اینها در همین سالها عراق را هم فتح کردند؛ یعنی مابین سالهای ۱۹۱۴ و ۱۹۲۰؛ در واقع ۱۳۳۳ قمری تا ۱۳۳۸ قمری. اینها دربارهی عراق یک سلسله اقداماتی را شروع کردند که انسان میفهمد که این اقدامات، اولاً با پشتگرمی اینها به پیروزی در جنگ بوده، ثانیاً به دلیل تسلط بر ایران بوده است. اینها در ۱۹۲۰ توانستند عراق را قبضه کنند که «ثورةالعشرینِ» - انقلاب ۱۹۲۰ - عراقیها کاملاً سرکوب شد و اینها حکومت را به وجود آوردند. در همان سال - یعنی تقریباً در یک سال؛ حالا شاید از لحاظ ماههای میلادی یک مقداری اینور و آنور باشد - رضاخان سر کار آمده؛ در ۱۲۹۹ و در ۱۹۲۰ یا ۲۱، ملک فیصل اول در عراق سرکار آمده است و پادشاهی، کاملاً در مشت انگلیسها بود و به وسیلهی خودِ آنها در آنجا به وجود آمده؛ یعنی یک حرکت کاملاً حسابشدهی دقیقِ خوبی را انگلیسها انجام دادند! ۸۵/۲/۹
📸ملک فیصل اول و رضاخان
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ ژانویه ماه سال ۲۰۰۲ م
🗓"محور شرارت نامیدن ایران"
🏴توسطبوشرئیسجمهورآمریکادرپی
🏴طرح گفتگوی تمدنها توسط خاتمی
💠رهبرانقلاب
‼️در هر برههای که ما در مقابل جبههی دشمن انعطاف نشان دادیم و با توجیههائی عقبنشینی کردیم - مثلاً یک وقت گفتیم بگذارید بهانه را از دست دشمن بگیریم، یک وقت گفتیم بگذارید سوءظن دشمن را از خودمان زائل کنیم - دشمن مواضع گستاخانهتری علیه ما گرفته. در آن روزی که ادبیات مسئولین ما آلوده شد به حرفها و تعبیرات تملقآمیز نسبت به غرب و فرهنگ غربی، در آن روز اینها ما را «محور شرارت» معرفی کردند! چه کسی؟ آن کسی که خودش مجسمهی شرارت بود. رئیس جمهور قبلی آمریکا - مجسمهی شرارت - ایران اسلامی را «محور شرارت» معرفی کرد! این کِی بود؟ آن وقتی که ما در ادبیات خودمان، در اظهارات خودمان، حرفهای تملقآمیز نسبت به غرب و نسبت به آمریکا و اینها را تکرار میکردیم. اینها اینجوریاند. ۹۱/۵/۳
‼️انعطاف در مقابل دشمن -بهخاطر مصلحتسنجیهای موسمیای که خب ما در یک مواردی داریم- تیغ دشمنیِ او را کُند نخواهد کرد، بلکه او را گستاختر خواهد کرد؛ این هم یک تجربه است. فراموش نکنیم هر جایی که ما مقداری کوتاه آمدیم، آنها تندتر آمدند. همان رئیسجمهور شریری که خودش مجسّمهی شرارت بود -بوش دوّم در مقابل انعطافهایی که دولت وقت نسبت به او نشان داده بود، ایران را محور شرارت نامید و با افتخار ایستاد، اسم محور شرارت را روی ایران گذاشت؛ چون در مقابل او انعطافهایی نشان داده شده بود. ۹۷/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه ژانویه سال ۱۹۹۰ م
🏴افتتاح اولین شعبه مک دونالدز
🏴توسط میخاییل گرباچف در مسکو
🏴درپی اصلاحات در جماهیر شوروی
🏴جهت نزدیکی و جذب اعتمادآمریکا
💠رهبرانقلاب
‼️من روزبهروز اجرای طرح آمریکایی فروپاشی شوروی را نوشتهام چون ماجرای عظیمی است، گورباچف وقتی سرکارآمد، یک روشنفکر بود؛ شعاری که او مطرح کرد، پروستریکا (اصلاحات اقتصادی) و گلاسنوست (اصلاحات اجتماعی) بود، با ریاست گورباچف تمجید رسانههای غربی از وی شدت گرفت تا جاییکه مجله امریکایی، گورباچف رابعنوان مرد سال معرفی کرد، این آغوش باز غرب گورباچف را فریب داد و به آنها اعتماد کرد؛ در محیط اختناق شوروی، این شعارهای پروستریکایی و گلاسنوستی بشدت فضاشکن بود. گورباچف با شعار گلاسنوستی بعداز ۷۳سال قید جواز عبور از شهری به شهر دیگر در شوروی را برداشت و اجازه آزادی بیان داد چراکه در تمام این دوران، روزنامه مهم شوروی فقط «پراودا» بود. بعداز مدتی هم سیل تبلیغات فرهنگ غربی مانند «مکدونالد» و غیره در شوروی راه پیدا کرد اما یلتسین معاون گورباچف مرتب میگفت این شتاب اصلاحات کم است لذا گورباچف او را عزل کرد؛ اما رسانههای غربی یلتسین را یک اصلاحطلب مظلوم مطرح میکردند؛ گورباچف تخریب شد و بنا شد بعداز ۷۳سال انتخابات شود و یلتسین رئیس جمهور شد! ۷۹/۴/۱۹
📸ازدحام مردم شوروی مقابل اولین شعبه مک دونالد
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۰ بهمن ماه سال ۱۳۵۲ ش
🏴فوت نویسنده، مطیع الدوله
🏴روشفکرغربزده محمدحجازی
💠رهبرانقلاب
‼️سطح رماننویسی روسیه و فرانسه بالاست. اما رمانهای ۷۰سال گذشته؛ از زمان حجازی و دیگران، میبینیم که واقعاً اینها بیهنرند. یعنی مایههایی دارند؛ اما به هیچ وجه، قابل مقایسهی با آنها که گفتیم، نیستند، البته رمانهای آلاحمد با واقعیتها و آن سوز دل و آن انگیزه و ایمان، انصافا سرآمد رمانهای فارسی ماست والا دیگران که نوشتند، چیزی ننوشتند. آنچه در همه این احوال و اطوار حجازی وجود دارد، ضدیت با دین و اسلام است. این آقایان حالا شدهاند پرچمدار داستاننویسی کشور! این تأسف آور نیست؟! کتاب «زیبا»ی حجازی را خواندهاید؟ این «زیبا»ی حجازی را اگر میخواهید بفهمید چیست، به خاطرات فردوست مراجعه کنید. من «زیبا»ی حجازی را سالها پیش خواندم و همین برداشت را داشتم. بعد که این کتاب خاطرات فرودست را خواندم، دیدم بله! این، چند جبهه است، که جبههی فرهنگیاش، همین محمد حجازیها هستند که پشتش انگلیس است، فراماسونری است! الان هم کسانی پول CIA را میگیرند و علیه جمهوری اسلامی فعالیت میکنند! ۷۱/۴/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۳۰ ژانویه سال ۱۹۴۸
🏳فوت ماهاتما گاندی
💠رهبرانقلاب
‼️ماهاتما گاندی یک روحانی هندو، یک روحانی جینی و وابسته به مکتب جینیزم بود! ۵۳/۶/۳۰
‼️من شاید چهل سال پیش یا بیشتر، اولین ترجمه را از مرحوم محمد قاضی خواندم که گمان میکنم ترجمهی کتاب «مهاتما گاندی» نوشتهی رومن رولان بود. هم کتاب، کتاب بسیار ممتازی است، هم ترجمهی محمد قاضی حقاً ترجمهی برجسته و ممتازی است. ۸۸/۲/۲۴
⚠️توجه؛
🏳جینیزم؛ مکتبی عرفانی و قدیمیتر از بودیسم که پیروان آن متضمن پیمانهایی هسـتند، ازجمله: تعهد بر عدم کشتن و آزردن جانوران، خودداری از گفتار و کرداری که منجر به خشم و دروغ شود، عدم دستدرازی به اموال دیگران، حرام کردن لذات جنسی بر خود، ترک هرگونه دلبستگی اندک یا بسیار به اشیاء، اعم از جاندار یا بیجان.
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ق
🏳شهادت امامزاده بصیرانقلابی
🏳حضرت سلطان علی بن محمدباقر
💠رهبرانقلاب
‼️شهرستان کاشان از جمله مناطق معدودی در کشور ماست که از اوایل قرون اسلامی با محبّت اهل بیت علیهمالسّلام و شناختن حقیقت آنها معروف شد و از آغاز توانست در بین امواج متراکم و متلاطم سیاستهای اموی و عباسی، حقیقت را بشناسد. آنطوری که معروف است، امام باقر علیهالصّلاةوالسّلام فرزند خود جناب علیبنمحمّدالباقر را که در مشهد اردهال مدفون است، برای توجّه دادن مردم و پاسخگویی به احساسات ارادتمندانه آنان به ساحت اهل بیت علیهمالسّلام، به این منطقه گسیل کردند. ۸۰/۸/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۷ جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ق
🏳درگذشت مولف لؤلؤ و مرجان
🏳محدث کبیر، میرزاحسین نوری/۱
💠رهبرانقلاب
‼️از فقیهان عالی رتبه بگیرید، تا معممان و روحانیونی که در طبقات پایینتر هستند، تا برسد به یک مرثیهخوان و یک روضهخوان معمولی، که او هم در آن کاری که برعهده گرفته، باید احساس مسؤولیت بکند. اگرچه رتبهی وجودی شغل در مورد چنین کسی، به مراتب ضعیفتر از رتبهی وجودی شغل در مورد یک مدرّس عالیمقام است، لیکن این فرد هم باید احساس مسؤولیت بکند. یکوقت در جمع آقایان گفتم، شاید هم خودتان دیده باشید که محدّث عالیمقام، مرحوم آقا میرزا حسین نوری (رضوان الله تعالی علیه)، کتابی به نام «لؤلؤ و مرجان» دارند. دنبالهی اسم لؤلؤ و مرجان، این است: در شرایط پلهی اول و دوم منبر روضهخوانان. ایشان یک کتاب نوشته است که نگویند حالا ما که ادعای علم و اجتهاد و ارشاد مردم را نداریم؛ فقط روضهخوانیم! سابق که این منبرهای چند پله بود، همه نمیرفتند که آن بالای منبر بنشینند. وعاظ درجهی اول این کار را میکردند، لیکن متوسطان و پایینها، همین پلهی اول مینشستند و این حرمت را نگه میداشتند. کار خوبی هم بود، حالا هم خوب است که همین مراعاتها بشود و هر کسی حد خودش را رعایت بکند. تا همین زمانهای ما هم بود. مثلاً یک نفر که فقط مسأله میگفت، آن بالا نمیرفت. همین فرد، اگر میخواست از روی کتاب مسألهیی بگوید، یا اگر یک نفر میخواست روضه بخواند، پلهی اول و دوم مینشست. همین هم شرایطی دارد. پس، ببینید که احساس مسؤولیت باید باشد. ۶۹/۱/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۷ جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ق
🏳درگذشت مولف لؤلؤ و مرجان
🏳محدث کبیر، میرزاحسین نوری/۲
💠رهبرانقلاب
‼️پیش از انقلاب، روحانیونی که با دانشگاهها و محیطهای فکری جوان و احیاناً مرتبط با افکار بیگانه اتّصال داشتند، ابزاری که قدرت و زوری به آنها بدهد نداشتند. اما فضا در قبضه آنها و به دست آنها بود. در یک مسجد، یک روحانی میایستاد برای مردم حرف میزد و میدیدید کلاسهای درس در دانشگاه، تعطیل یا خلوت میشد و میرفتند پای صحبت آن آقا؛ که چهار کلمه تفسیر از او بشنوند یا شرح نهجالبلاغه او را یاد بگیرند. قبل از انقلاب، این گونه بود. ما باید این گونه خودمان را مجهّز کنیم. منبرها، این طور باید باشد. البته، این، مخصوص منبرها هم نیست. من نسبت به همه مراسم عزاداری عرض میکنم. نوحهخوانی نیز همین طور است. روضهخوانی نیز همین طور است. مرحوم حاجی نوری رضواناللَّهعلیه، کتاب نوشت درباره شرایط روضه خوان. «لؤلؤ و مرجان؛ در شرایط پله اوّل و دوم منبر روضه خوانان» اسم کتاب ایشان است. روضهخوانی هم شرایط دارد. مداحی هم شرایط دارد. نوحه سینهزنی خواندن هم شرایط دارد. باید کسانی که اینها را تهیه میکنند، میسرایند و میخوانند، مواظب باشند که درست برطبق معارف اسلامی حرف بزنند، تا این سینهزنی، این روضهخوانی و این نوحهخوانی، قدمی در راه عروج مردم بهاوج قلّه افکار اسلامی باشد. این، امروز برای ما لازم است. باید سعی کنند که از اباطیل و مطالب خلاف و کارهای ناشایسته و بعضی از کارها که وهن مذهب است! ۷۲/۳/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۷ جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ق
🏳درگذشت مولف لؤلؤ و مرجان
🏳محدث کبیر، میرزاحسین نوری/۲
💠رهبرانقلاب
‼️تقریبا صد سال پیش، مرحوم حاجی نوری، کتابی به نام «لؤلؤ و مرجان» نوشت. آن زمان، یک محدث که دلسوز، روشنفکر و آگاه بود، به فکر این بود که پله اول و دوم منبر، هرکدام شرایطی دارد؛ بیشرط نمیشود وارد این میدان شد. شاید در آن روز، روضهخوانان و مرثیهخوانان روی پله اول، و وعاظ روی پله دوم مینشستند. آن روز، آن بزرگوار مینوشت و در محدوده دید آن زمان میدید؛ اما امروز شما در یک محدوده وسیعتر میبینید و میتوانید آن را عمل بکنید: چه کسی به صورت مجاز منبر برود و مورد قبول جامعهیی که بر این کار نظارت دارد، باشد؟ چه بگوید؟ کی و کجا بگوید؟ این، به معنای نسخهنویسی و دست این و آن دادن نیست. در کشورهای اسلامی دیگر اینگونه است که مأموران دولتی چیزی را مینویسند و در اختیار امامجمعه میگذارند و میگویند این را بخوان. نه، تفکر و مطالعه و بررسی و استفاده از اساتید فن و پیشکسوتهای این میدان لازم است و باید با معیارهایی، مناسبگویی و درستخوانی، با هدف اصلاح خواندن و گفتن، انجام بگیرد. امروز در بسیاری از زمینهها ضابطه وجود دارد. خوشبختانه حوزههای علمیه و در رأس آنها حوزه مبارکه علمیه قم، در جهت سازماندهی و طبقهبندی و مراتبسازی پیش میرود. این، حرکت مبارکی است که اگرچه دیر آغاز شده، اما بالاخره شروع گردیده است. البته دشوار است و فکر و زحمت و پشتکار لازم دارد؛ اما باید بشود. آن نسلی که میخواهد از سخن دینی ما استفاده کند، اگر ما آن را پیراسته نکنیم، از ما نمیگذرد. ۷۰/۴/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۲۷ جمادی الثانی سال ۱۳۲۰ق
🏳رحلت مولف مستدرک الوسائل
🏳محدث کبیر، میرزاحسین نوری
💠رهبرانقلاب
‼️مرحوم شیخ آقا بزرگ تهرانی (صاحب الذریعه الی تصانیف الشیعه)، از مرحوم آخوند خراسانی نقل میکند که ایشان در مجلس استفتائشان میفرمودند «هیچ فقیهی نمیتواند قبل از دیدن کتاب مستدرک حاجی نوری رحمةالله علیه فتوا بدهد.» برای اینکه فحص از معارض و حجّت و اینها، متوقّف بر این کتاب است و اصل کتاب «مستدرک»، همین «اشعثیّات» (محمد بن اشعث کوفی) است که البته بعدها از منابع و کتابهای دیگر، روایات زیادی را به آن اضافه کردند. ۷۳/۶/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۴۲
🏳سخنرانی استاد خامنهای
🏳با عنوان روحانینماها/۱
💠استاد خامنهای
‼️اگر روحانیای بوسیله پول فریب خورد و تحت الحمایه استعمار شد، این شخص مضر است، مانند ناخدای کشتی که علاوه بر خود، اهل کشتی را هم غرق خواهد کرد، روحانی حقیقی کسی است که بخدا ایمان دارد و از هیچ چیز نمیترسد و به درستی رهبری یک ملت را به عهده میگیرد! ۴۲/۱۱/۱۱
⚠️توجه؛
🏳اهمیت این سخنرانی بدان علت است که در دوره سکوت عمده علمای اسلام حتی بعضی علمای قم در برابر ظلم پهلوی در تاریخ ۱۱بهمن ۱۳۴۲ درپی سفر تبلیغی ایشان در ماه رمضان سال ۱۳۸۳ق به شهر زاهدان ایراد شده، جهت مطالعه بیشتر درباره این سخنان و حواشی آن، به کتاب شرح اسم ص۱۶۸ و کتاب خون دلی که لعل شد ص۱۰۲ الی ۱۰٩ رجوع کنید!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۴۲
🏳سخنرانی استاد خامنهای
🏳با عنوان روحانینماها/۲
💠رهبرانقلاب
‼️همواره روحانیت احتیاج به اصلاحات داشته است. امام بزرگوار ما در اوایل انقلاب درباره روحانیت و لزوم وجود آن و حمله به کسانی که میخواستند ریشه روحانیت را بزنند، صحبت کردند وفرمودند در میان روحانیت کسانی هستند که ظلم است اسم روحانی بر آنها بگذاریم. بعد این مصراع را خواندند: «ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد». واقعاً همینطور است البته برای حفظ دین، ایمانِ دینی در جامعه لازم است. روحانیت خدمتگزار مردم است. نهادی کم توقّع، کمنصیب و کم سهم از دنیاست. بنایی بر دنیا و هدف دنیا ندارد. البته در بین روحانیون، افراد بد، ناباب و خائن بودهاند. امروز هم هستند، ما هم از افراد نابابی که در روحانیت هستند، خبر داریم. بعضی از آنها، دلها را خون کردند. دل امام و نیکان خود را خون کردند. اما این نباید موجب شود که سازمان و تشکیلات روحانیت زیر سؤال برود! ۷۴/۸/۱۰
📸حجت الاسلام سیدحسین بحرینی داماد ناصرالدین شاه
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۴۲
🏳سخنرانی استاد خامنهای
🏳با عنوان روحانینماها/۳
💠امام خمینی
‼️استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربۀ ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راههای نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازهای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دونشأن فقیه و ورود در معرکۀ سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه میآورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشتهاند. گمان نکنید که تهمت وابستگی و افترای بیدینی را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست. آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونۀ بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین که در تاریخ روشن است! ۶۷/۱۲/۳
📸سیدحسین عرب باغی نویسنده کتاب ناجی ایران درفضیلت رضاشاه
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۴۲
🏳سخنرانی استاد خامنهای
🏳با عنوان روحانینماها/۴
💠امام خمینی
‼️گرفتاری همه ما برای این است که ما تزکیه نشده ایم، تربیت نشدیم. عالم شدند، تربیت نشدند دانشمند شدهاند تربیت نشده اند، تفکراتشان عمیق است لکن تربیت نشدهاند و آن خطری که از عالمی که تربیت نشده است و تزکیه نشده است بر بشر وارد میشود ازخطر مغول بالاترست! ۶۰/۳/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️واقعاً عالمی كه وجدانِ بيدار و تقوا نداشته باشد، أضرّ از هر دشمنی بر جامعه اسلامی است. ۷۰/۱۰/۱۱
‼️اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده -طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ امریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام میجنگند- و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از اینکه آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه. خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از اینکه ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند. باید گریه کند. حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است! ۷۳/۶/۲۰
📸شیخ علیاکبر حکمی زاده نویسنده اسرارهزارساله شاگرد سنگلجی و کسروی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۴۲
🏳سخنرانی استاد خامنهای
🏳با عنوان روحانینماها/۵
💠امام خمینی:
‼️در زمان سلطنت رضاخان، دستگاه، گویندگانی به نام وعاظ را از پیش خود انتخاب میکرد و بعضی از آنها به جای دعوت به دین، دعوت به مقاصد شوم رضاخان میکردند که در واقع مردم را به مقاصد اجانب دعوت میکردند؛ در این میان چند تن آخوند قاچاق که از علم و تقوا یا دست کم تقوا عاری بودند به نام روحانیت ترویج کردند و با نام اصلاحات برخلاف دین آنها را به نوشتن و گفتن وادار کردند؛ و کتابهای آنها را با اجازه اداره خورده بودند به طبع میرسانند و اگر کتابی بر ضد آن نوشته میشد طبع آن را اجازه نمیدادند. چنانکه کتاب اسلام و رجعت (توسط شیخ عبدالوهاب فرید تنکابنی، شاگرد سنگلجی) که نوشته شد یکی از روحانیین قم (آیةالله سيد احمد شبیری زنجانی، والد مرجع بزرگوار آیت الله سید موسی شبیری زنجانی) کتاب ایمان و رجعت را نوشت و دروغ پردازی و خیانت کاری سنگلجی را آفتابی کرد! کتاب کشف الاسرار امام خمینی ص۳۳۳
📸شیخ محمدحسن شریعت سنگلجی نویسنده کتاب ضاله اسلام و رجعت، استاد علی اکبر حکمی زاده
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۴۲
🏳سخنرانی استاد خامنهای
🏳با عنوان روحانینماها/۶
💠امام خمینی
‼️من بعضی روحانیها را از شمر هم بدتر میدانم! ۶۰/۳/۶
‼️اگر ملت اسلام به مبانی نورانی قرآن واقف گردد و به وظایف سنگین علما و پیشوایان اسلام آگاه شود، روحانی نماها و آخوندهای درباری در میان اجتماع ساقط خواهند شد. و اگر معممین ساختگی و روحانی نماهای بیحیثیت در جامعه ساقط شده نتوانند مردم را بفریبند، دستگاه جبار هیچگاه موفق به اجرای نقشههای شوم استعمارگران نخواهد شد. ۵۱/۱۲/۲۴
💠رهبرانقلاب
‼️همین آخوندهاى وابستهی درباریاى که در بیانات امام عزیزمان در طول دوران مبارزه و بعد از پیروزى انقلاب، مکرّر به بدى و نفرت از اینها یاد شده، به اسلام و مسلمین خیلى خیانت کردند. همانطور که امام چهارم، امام سجّاد به آن شخص نامآور زمان خودش (شهاب زهری) فرمود که میبینم گردن خودت را محور و میلهی آسیایى قرار دادى براى ظَلَمه و ستمگران که آنها آسیاى مظالمشان را بر روى میلهی گردن تو دارند میگردانند و با تکیهی به تو ظلم میکنند. آن عالِمى که توجیهکنندهی ظلم دستگاههاى فاسد باشد، از خود آن دستگاهها خطرناکتر است؛ آن روحانیّتى که اهداف استکبار را در جامعه عمل کند، زشتترین و پلیدترین ایادى استکبار است؛ چون با ظاهر حق، باطن باطل را ترویج میکند. این چیزِ بسیار خطرناکى است و این آن کارى بوده که استکبار، با پول، با تطمیع، با فشار سعى کرد در طول این صد و چند ده سالِ اخیر در کشورهاى اسلامى انجام بدهد! ۶۸/۴/۴
📸سیدحسن امامی امام جمعه تهران
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini