eitaa logo
جهادنا
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
478 ویدیو
600 فایل
🌟 جهادنا 🌟 کانال مرکزی شبکه مردمی مبلغین جهاد تبیین 🎯 آموزش | محتوا | هم‌افزایی 💡 همراه با هم برای مقابله با شبهات و تبیین حقیقت 🇮🇷جهاد ما، جهاد تبیین🇮🇷 @Jahadona_ir مدیر: @montaghem630
مشاهده در ایتا
دانلود
جهادنا
⁉️#شبهه آیا وضع اقتصادی مردم قبل از انقلاب بهتر بود⁉️ ⚜پاسخ به شبهه❕ #شبهات_اقتصادی_انقلاب_اسلامی❗
اصل حرفش درسته، اما بعضی آمارهاش اشتباهه. مثلا فقر در سالهای آخر زمان شاه می‌گه ۴۰ درصد که ۴۶ درصد درسته. یا خرج جشن های ۲۵۰۰ ساله رو می‌گه ۳۰۰ میلیون دلار که تا ۶۵۰ میلیون دلار هم گفتن؛ و ... .
هدایت شده از علیرضا پناهیان
👈🏻 در اولین جلسه درس «دانش تبلیغ دین» در حوزه علمیه قم مطرح شد: 🔴 اجتهاد، شرط لازم، اما ناکافی برای تبلیغ مطلوب 🔻تدریس سلسله دروس «دانش تبلیغ دین» برای اولین بار به صورت عمومی در حوزۀ علمیۀ قم آغاز شد. «مبانی و اصول تبلیغ» عنوان دورۀ اول این مباحث است که توسط علیرضا پناهیان برای طلاب سطوح عالی حوزۀ علمیه در مدرسۀ علمیۀ امام کاظم(ع) قم ارائه می‌شود. در پایان جلسه اول که بیش از دو ساعت به طول انجامید، طلاب حاضر به بیان اشکالات و سوالات خود پرداختند. از جمله عناوین مطرح شده: ➖ تبلیغات دینی ما، تا چه اندازه به آنچه قرآن ما را بدان راهنمایی می‌کند، نزدیک یا دور است؟ ➖ ادبیات علم کلام، برای تبلیغ دین براساس آنچه در حوزه رایج است، پاسخگوی نیازهای اصلی مخاطب امروز نیست ➖ تبلیغ دین بر خلاف آنچه ممکن است در ابتدا تصور شود، نیاز به فعالیت علمی پیچده و با خلاقیت دارد ➖ عامل اصلی موفقیت در تبلیغ «محتوا» است/ میزان اثرگذاری روش‌ها و فنون سخنوری در تبلیغ دین «حداقلی» است ➖ قیاس به نفس مبلغ که یکی از آسیب‌های جدی در امر تبلیغ دین است را باید با انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی جبران کرد 👈🏻 گزارش کامل از محتوای این جلسه را در کانال @Hawzah_Panahian ببینید. @Panahian_ir
جهادنا
👈🏻 در اولین جلسه درس «دانش تبلیغ دین» در حوزه علمیه قم مطرح شد: 🔴 اجتهاد، شرط لازم، اما ناکافی برای
💎نکات مهم: تبلیغ دین بر خلاف آنچه ممکن است در ابتدا تصور شد، نیاز به فعالیت علمی پیچیده و با خلاقیت دارد. عامل اصلی موفقیت در تبلیغ، محتواست. میزان اثرگذاری روش‌ها و فنون سخنوری در تبلیغ دین، حداقلی است.
🌀در اولین جلسه درس «دانش تبلیغ دین» در حوزه علمیه قم 🌀اجتهاد، شرط لازم، اما ناکافی برای تبلیغ مطلوب 🔻تدریس سلسله دروس «دانش تبلیغ دین» برای اولین بار به صورت عمومی در حوزۀ علمیۀ قم آغاز شد. «مبانی و اصول تبلیغ» عنوان دورۀ اول این مباحث است که توسط علیرضا پناهیان برای طلاب سطوح عالی حوزۀ علمیه در مدرسۀ علمیۀ امام کاظم(ع) قم ارائه می‌شود. 🔻علیرضا پناهیان در جسلۀ اول «مبانی و اصول تبلیغ» که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ضمن بررسی پیشینۀ زمانی و شواهد متعدد روند رو به رشد زمینۀ پذیرش دین در جامعه، از سویی و از سوی دیگر خلا تئوریک که در غرب، در اثر ناتوانی در مدیریت جهان، پدید آمده، گفت: «جامعۀ ما در اوج پذیرش معارف دین است، لذا بخش قابل توجهی از دین‌گریزی‌ها و حتی دین‌ستیزی‌ها، ریشه در ضعف ما در تبلیغات دین دارد.» 🔻ایشان با توجه به ضرورت حرکت عالمانه برای «جهاد تبیین» و پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری گفت: «مقام معظم رهبری در چندین سخنرانی اخیرشان بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری مدام تاکید دارند بر ضرورت کار تبلیغی و جهاد تبیین و مدام تذکر می دهند که ما در این زمینه ضعیف هستیم. خب زشت نیست که ما تلاش نمی‌کنیم تا ببینیم ضعف ما در این زمینه در کجاست؟» 🔻این استاد حوزه، با طرح این پرسش که «جدا از میزان تناسب تبلیغات دینی ما با زمانه، اساساً تبلیغات دینی ما، تا چه اندازه منطبق بر آنچه قرآن ما را بدان راهنمایی می‌کند، هست؟» به رسالت حوزۀ عملیه قم در تدوین، تولید و تبویب «دانش تبلیغ دین» براساس قرآن اشاره کرد و گفت: «ادبیات علم کلام، برای تبلیغ دین براساس آنچه در حوزه رایج است، پاسخگوی نیازهای اصلی مخاطب امروز نیست.» 🔻مسئول مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه تهران، عامل اصلی موفقیت در تبلیغ را «محتوا» دانست و میزان اثرگذاری روش‌ها و فنون سخنوری در تبلیغ دین را «حداقلی» عنوان کرد و گفت: «تبلیغ دین نیازمند کیاست، بصیرت، فرقان، حکمت و دانشی خیلی بیشتر از فقه (به معنای استنباط احکام) است. هرچند دانش فقه بسیار محترم و لازم است، ولی صدها سال است که علما روی این مباحث کار کرده‌اند و مسیر برای رسیدن به قوه استنباط و اجتهاد در فروعات احکام بسیار مهیا و هموار شده است؛ ولی در خصوص تبلیغ دین، هنوز دانش چندانی مدوّن برای تولید محتوای مناسب، وجود ندارد. تبلیغ دین بر خلاف آنچه ممکن است در ابتدا تصور شود، نیاز به فعالیت علمی پیچده و با خلاقیت دارد.» 🔻وی یکی از اشتباهات رایج در حوزه را مشترک دانستن «فن خطابه» با سخنرانی دینی عنوان کرد. فن خطابه مهارتی است که در علم منطق از آن بحث می‌شود و با استفاده از مشهورات و مقبولات، سعی در اقناع مخاطب دارد. در حالیکه در سخنرانی دینی که الهام گرفته از روش قرآن و انبیاء است، اقناع ناشی از تفکر و تأمل ارزش دارد، نه اقناعی که بر اساس حرفهای مشهور و مقبول، هرچند نادرست باشد. 🔻مدرس حوزه علمیه قم با نقل سخنی از امام صادق(ع)، دربارۀ تفاوت‌های میان فردی، گفت: «یکی از علوم پیچیده در تبلیغ، درک تفاوت‌های میان افراد و تناسب محتوای تبلیغ با انواع مخاطبین است» وی یکی از آسیب‌های جدی تبلیغ را قیاس به نفس مبلغین در تبلیغ و انتقال معارف دین بیان کرد و نیاز تبلیغ به دانش‌هایی نظیر انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی را ضروری و پر اهمیت دانست. 🔻علیرضا پناهیان، اجتهاد را شرط موفقیت در یک تبلیغ مطلوب بیان کرد و گفت: «اگرچه اجتهاد و فقاهت برای تبلیغ لازم است، اما علوم دیگری هم برای موفقیت در تبلیغ نیاز است.» وی در ادامه به ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: «ما در سلسله جلسات مبانی و اصول تبلیغ، قصد داریم به اهم مبانی و مسائل این علم بپردازیم». وی در پایان به شرح و تبیین آیه 52 سورۀ ابراهیم، به عنوان یکی از آیات کلیدی در بیان ابعاد تبلیغ اصیل دین پرداخت. 🔻در پایان این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، طلاب حاضر به بیان اشکالات و سوالات خود پرداختند. ✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ @Hawzah_Panahian
💠رحلت مرحوم آیت الله رحیم سامت قزوینی ۲۵ بهمن ۱۳۷۸ ش  مرحوم سامت از نجف بازگشت و ۵۰ سال به مردم خدمت کرد وقتی هنوز در حوزه قزوین بود و خدمت مرحوم مفیدی مطول می‌خواند، روزی در سر درس، ایشان عبارت مشکلی را از مطول مطرح کرد و گفت: هر کس این عبارت را فهمید، برای من بنویسد و بیاورد. ایشان آن عبارت را مطالعه کرد، معنای عبارت را به عربی که از طلبه‌ای مانند ایشان انتظارش نمی‌رفت، نوشت و برای ایشان آورد. استاد وقتی عبارت را مطالعه کرد، به ایشان امر کرد که بر شما واجب است که برای ادامه تحصیل، به نجف اشرف بروید. اتفاقاً پس از چند سالی مقدمات رفتن به نجف آماده شد، ده سالی در نجف بود. از طرف خانواده نامه‌ای به دست ایشان رسید که در آن آمده بود: به قزوین برگرد و اگر نمی‌خواهی در قزوین بمانی، تشکیل خانواده بده و برگرد به نجف اشرف. تصمیم گرفت به قزوین برود، منتهی بر آن بود که مدتی بماند و به نجف برگردد، برگشتِ دوباره از قزوین به نجف، نیاز به مجوزی داشت به نام «سمت العوده»، این مجوّز را به هر کسی نمی‌دادند، خدمت مرحوم آقا سیدابوالحسن اصفهانی رسید و از محضر ایشان تقاضا کرد که توصیه‌ای به ایشان بفرمایند تا مشکل حل شود؛ ایشان هم لطف کرد به مقامات عراقی توصیه فرمود و آنان نیز پذیرفتند و به ایشان سمت العودة دادند. هنگام حرکت فرا رسید، برای خدا حافظی و گرفتن اجازه اجتهاد خدمت مرحوم سیّد رسید، ایشان مریض بود با این حال با دست خط مبارک برای ایشان اجازه نوشت. معمول در اجازه‌ها این بود که دیگران می‌نوشتند و آقا سیدابوالحسن آن را امضا می‌فرمود، ولی در حق ایشان لطف کرد و با دست‌خط خود اجازه صادر فرمود؛ در همین دیدار فرمود: «آقای سامت اصرار نداشته باشید که برگردید، اگر مقتضی بود، در قزوین بمانید». از این فرمایش ایشان تعجب کرد، چرا که چند وقت پیش ایشان برای گرفتن (سمت العودة) توصیه فرمود، حالا چرا این چنین می‌فرماید؟ خلاصه به قزوین آمد و ازدواج کرد، خواست برگردد که آقای مفیدی دید و گفت: «آقای سامت، مردم و حوزه قزوین به شما نیاز دارند، در این صورت، بر شما حرام است که به نجف برگردید و این مردم و حوزه‌ها را رها کنید». سخن این استاد بزرگوار و سفارشی که مرحوم سیدابوالحسن به هنگام عزیمت به قزوین به ایشان فرموده بود، در بازگشت به نجف دچار تردید شد، از این روی برای بازگشت به نجف، استخاره کرد بد آمد، دوباره استخاره کرد باز هم بد آمد؛ لذا از تشرف به نجف صرف نظر کرد و در قزوین ماندگار شد. ادامه مطلب: https://fa.wikifeqh.ir/%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7%20%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D9%85%20%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%AA#%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87%20%D8%A7%D8%B2 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️بررسی کامل لباس روحانیت در ایران اینترنشنال و ضربه به تصویر روحانیت در جنگ روایتها مراکز حوزوی مثل 🔻دفتر تبلیغات اسلامی 🔻سازمان تبلیغات اسلامی با جایی مثل حوزه هنری و مدیرت طلبه ای به اسم محمدمهدی دادمان 🔻مرکز مدیریت حوزه 🔻مدیر حوزه علمیه 🔻شورای عالی حوزه علمیه قم 🔻رسانه های حوزوی 💥کجا ایستاده اند؟ 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
جهادنا
♨️بررسی کامل لباس روحانیت در ایران اینترنشنال و ضربه به تصویر روحانیت در جنگ روایتها مراکز حوزوی مث
آقایان زیر ذره‌بین هستند ... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
هدایت شده از اخبار سوریه
🔳 حلوای اردوغان، شناگر المپیکی را زندانی کرد! ▪️وقتی در مورد رجب طیب اردوغان می‌نویسم دیکتاتور ترکیه، برخی به ما خرده می‌گیرند که این تعریف درستی نیست. اما مگر دیکتاتورها باید فقط آدم‌ربایی کنند؟ یا اینکه گروه گروه مردم را سلاخی؟ دیکتاتور کسی است که اجازه نفس کشیدن به کسی را نمی‌دهد و هر کسی مخالفش بود را به هر دلیلی زندانی می‌کند. آماری که از ترکیه می‌رسد واقعا حیرت انگیز است و با هیچ زبانی نمی‌شود آن را ارزیابی کرد. این پست و پست بعدی کانال را بخوانید... ▪️در طی روزهای گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اخیرا به کرونا مبتلا شده و از مردم خواست برایش دعا کنند. در واکنش به این مسئله، دریا بویوکونجو، قهرمان شنای سابق ترکیه در توییتر نوشت: «او (اردوغان) کرونا گرفته و می‌خواهد برایش دعا کنیم. نگران نباش، داریم دعا می‌کنیم. دارم ۲۰ ظرف بزرگ حلوا می‌پزم که هر زمان که وقتش رسید، بین اهل محل پخش کنم.» ▪️حال، این شناگر به توهین به رئیس جمهوری ترکیه متهم شده و درخواستی برای بازداشتش صادر شده است. به گفته دادستان‌های عمومی آنکارا و استانبول، حداقل ۳۶ تحقیق آغاز شده است. در حال حاضر چهار نفر دستگیر شده‌اند و برای چهار نفر دیگر، از جمله دریا بویوکونجو، حکم قضایی صادر شده است. ▪️این شناگر سابق المپیک احتمالاً محاکمه خواهد شد. این در حالی است که وی پیش از این به طور دائم از فدراسیون شنای ترکیه محروم شده است. طبق اعلام وزارت دادگستری ترکیه، تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱ هزار مورد تحقیقات درباره توهین‌های ادعایی علیه رئیس جمهوری ترکیه صورت پذیرفته است. از زمان آغاز به کار اردوغان به عنوان رئیس جمهوری این کشور، این آمار به ۱۶۰ هزار مورد می‌رسد. حدود ۳۹ هزار تن با چنین اتهاماتی محاکمه شده‌اند. ▪️به گفته یامان آکدنیز، استاد حقوق در دانشگاه بیلگی استانبول، برای حدود ۱۳ هزار پرونده حکم صادر شده است. بیش از ۳۶۰۰ متهم به زندان محکوم شدند و ۵۵۰۰ نفر دیگر تبرئه شدند. بیش از ۱۰۰ متهم در زمان صدور حکم هنوز ۱۸ سال نداشتند. و ۲۴ نفر هنگام ارتکاب این جرائم ادعایی بین ۱۲ تا ۱۴ سال سن داشتند. ▪️از مدت‌ها پیش از اردوغان، توهین به رئیس جمهوری در دسته جرائم جنایی قانون جزایی ترکیه قرار گرفته بود، اما اردوغان نخستین رئیس جمهوری است که تا این حد از این قانون استفاده کرده است. سه رئیس جمهوری پیش از اردوغان، مجموعا ۱۱۶۹ شکایت این چنینی مطرح کردند. یکی دیگر از مسائل این اتهامات هم این است که تعریف مشخصی از توهین وجود ندارد. @syriankhabar
استاد رحیم پور.mp3
44.79M
🔊جدیدترین سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی 🗓١٣ بهمن ۱۴۰۰، حرم مطهر امام رضا علیه السلام ✅ با موضوع : وظیفه طلاب در استاد رحیم پور ازغدی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️حلال زادگی در جشنواره فجر واقعا چرا علما سکوت کردن؟ بازهم باید از رهبری مایه گذاشته بشه؟! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
💎فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالک‌ اشتر درباره چگونگی رفتار با مردم 🔹 امیرالمؤمنین در فرمان خویش به مالک اشتر آنگاه که او را به زمامداری مصر منصوب می‌کند، درباره رفتار با مردم چنین توصیه می‌کند: «وَ اشْعِرْ قَلْبَک الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیةِ وَ الَمحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ... فَاعْطِهِمْ مِنْ عَفْوِک وَ صَفْحِک مِثْلَ الَّذی تُحِبُّ انْ یعْطِیک اللهُ مِنْ عَفْوِهِ وَ صَفْحِهِ». «احساس مهر و محبت به مردم را و ملاطفت با آنها را در دلت بیدار کن... از عفو و گذشت به آنان بهره‌ای بده همچنانکه دوست داری خداوند از عفو و گذشتش تو را بهره‌مند گرداند». 🔹 قلب زمامدار بایستی کانون مهر و محبت باشد نسبت به ملت. قدرت و زور کافی نیست. با قدرت و زور می‌توان مردم را گوسفند وار راند ولی نمی‌توان نیروهای نهفته آنها را بیدار کرد و به کار انداخت. 🔸 نه تنها قدرت و زور کافی نیست، عدالت هم اگر خشک اجرا شود کافی نیست، بلکه زمامدار همچون پدری مهربان باید قلباً مردم را دوست بدارد و نسبت به آنان مهر بورزد و هم باید دارای شخصیتی جاذبه‌دار و ارادت آفرین باشد تا بتواند اراده آنان و همت آنان و نیروهای عظیم انسانی آنان را در پیشبرد هدف مقدس خود به خدمت بگیرد. 📒 استاد شهید مطهری، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص۶۳ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهاد ما، 🆔@Jahadona_ir کانال جهادنا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | تبیین حقایق در کلام اميرالمؤمنين 🔻 رهبر انقلاب: «تبیین»؛ حقایق را برای مردم بیان میکرد؛ شما خطبه‌های نهج‌البلاغه را نگاه کنید، بسیاری از آنها تبیین واقعیّاتی است که در جامعه‌ی آن روز وجود داشته -چه خطبه‌های حضرت، چه نامه‌های حضرت- بخشی از خطبه‌ها است، بخشی نامه‌ها است؛ آن نامه‌ها غالباً نامه‌ی به کسانی است که حضرت به آنها اعتراضی دارد؛ یا دشمنانند مثل معاویه و امثال اینها، یا عمّال خود آن حضرتند که حضرت به آنها ایراد دارد؛ غالباً این‌جوری است؛ بعضی‌ها هم توصیه و دستورالعمل و فرمان است، مثل عهد مالک اشتر؛ در همه‌ی اینها میکند، حقایق را بیان میکند برای مردم. یکی از رشته‌های کار این است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ ⭐ @Khamenei_ir