eitaa logo
جریان شناسی فکری، فرهنگی، سیاسی
3.1هزار دنبال‌کننده
844 عکس
1.2هزار ویدیو
1 فایل
این کانال بمنظور آشنایی و تبیین جریانات فکری، فرهنگی، سیاسی ویژه کادرهای فعالین دانشگاه و مربیان مساجد راه اندازی گردیده است. ارتباط با ادمین : https://eitaa.com/Srfm50
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت سی و یکم 🔰 ادامه بحث... هنگامی که از تجربه گرایی سخن به میان می آید، در ذهن، تصویری از جنبش عظیمی تداعی می شود که بر ویرانه های سنت گرایی کلیسایی و فلسفه ی مدرسی و عقل گرایی محض بر پا شد. بالطبع، چنین جنبشی، با قدرت و تاثیر ویرانگری شدیدش، نسبت به سنن رایج معرفت شناسی و فلسفی، در پی آن بود که هر پدیده و اندیشه ای را آماج امواج خروشان خود قرار دهد و راه هرگونه تفکر فلسفی و انتزاعی را ببندد و اندیشه های بشری را بر اساس موازین و معیارهای تجربی، آن هم تجربه ی آزمایشگاهی، تفسیر و تعبیر کند. در سربرگ تجربه گرایی نام افرادی چون: فرانسیس بیکن، اگوست کنت، جان لاک، بارکلی، جان استوارت میل و دیوید هیوم، بیش از هرنام دیگری خود نمایی می کند. ♦️حس ‌گرایی نه ‌تنها دارای زمینه‌های تاریخی مستمری است؛ بلکه ویژه طایفه‌ای خاص نیست و مورد توجّه همگان بوده و می‌باشد، ولی اصالت‌ بخشیدن به آن به‌گونه‌ای که با انکار ارزش جهان‌ شناختی معرفت‌های برتر، یعنی انکار معرفت عقلی و دینی همراه باشد، پدیده‌ای مختصّ غرب در روزگار پس از رنسانس است. 🔸«فرانسیس بیکن» با این فکر که انسان در اندیشه خود گرفتار آن‌دسته از بت‌های ذهنی است که از ناحیه پندارها و باورهای ناشی از محیط و خرافات بر او تحمیل می‌شود، کوشید تا میزانی مطمئن جهت تشخیص دانسته‌های صحیح از پندارهای باطل ارائه دهد. حس‌گرایان پس از او، با مشاهده خطاهای بسیاری که از راه حواس حاصل می‌شود، نسبت به باور قوی و اطمینان غرورآمیزی که بیکن، نسبت به قدرت معرفت حسّی داشت، تردید کردند و در واقع به نوعی ایده‌آلیسم و پندارگرایی گرایش یافتند. 🔹«دیوید هیوم» با کاوش در محدودیت‌های دانش حسّی، به فعالیت ذهن و روان آدمی در پروراندن و ساختن بسیاری از مفاهیم و قوانین، از قبیل «قانون علّیت» توجّه کرد و بی‌اعتباری این‌گونه قوانین را از دیدگاه حس و تجربه آشکار ساخت. هیوم در تحقیقات خود بر این مسئله تأکید کرد که این‌گونه قوانین و همچنین قواعد ارزشی که فاقد اعتبار حسّی هستند، از نوعی اعتبار روانی و عملی برخوردار می‌باشند. حس‌گرایان بعدی با توجّه به عمومیت و کلّیت قوانین علمی به نکته‌ای که از دیرباز مورد توجّه عقل‌گرایان بود؛ یعنی به هویّت غیر حسّی مفاهیم و قوانین کلّی پی‌بردند و از این طریق به نقشی که ذهن آدمی در تدوین و تنظیم هریک از احکام علمی دارد، اعتراف کردند. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
7.mp3
7.3M
🔰🔰 🎙عنوان : اندلس یا تاریخ حکومت مسلمین در اروپا ✍اثر : مرحوم محمد آیتی 📼 قسمت هفتم 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚 فراماسونری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت نهم 🔰 فرماماسونری در سوریه در سوریه شایع بود که فراماسونری،‌ جمعیت کفر و الحاد و از بزرگترین عوامل نابودی دین است و اگر کسی وارد آن شود، هر چند در گذشته نیکوکار بوده باشد، تبهکار می شود و اگر بخواهد از آن بیرون رود یا راز هایش را فاش کند،‌ جمعیت فراماسونری به زودی وی را می شناسد و سر نیزه ای در عکسش فرو می کند که منجر به مرگ صاحب عکس می شود. ♦️نخستین لژ فراماسونری در سوریه،‌ توسط الدریج سر کنسول انگلیس در سال ۱۸۶۲ بنا نهاده شد. این لژ، پیرو لژ اعظم اسکاتلندی به شمار می رفت و بسیاری از بلند پایگان و اعیان بومی و بیگانه به عضویت آن در آمدند که یکی از مهمترین آنها «راشد پاشا» ‌حکمران سوریه در دوران عثمانی بود. این شخص بعدها وزارت خارجه دولت عثمانی را بر عهده گرفت. فراماسونری در سوریه توسط امیر عبدالقادر الجزایری گسترش یافت. او که برای برگزاری فربضه حج به سفر رفته بود،‌ در مصر به عضویت لژ اهرام که پیرو شرق اعظم فرانسه بود در آمد و در بازگشت از حج،‌ در دمشق لژی به نام لژ سوریه تاسیس کرد. شاهین مکاریوس یادآور می شود که فراماسونر های مصری از جمله محمد عبده،ابراهیم بیک لقافی و حسین بیک شمسی به سوریه آمده و در این لژ سخنرانی می کردند. مکاریوس می نویسد که شیخ محمد عبده به درجه «خارک و صدف» نیز دست یافت که این نشان توسط نماینده آمریکا به وی داده شد. 🔸فراماسونری بعد از جنگ جهانی اول بر فعالیت خود در سوریه افزود. در سال ۱۹۲۴ کنفرانس آزادگان (موتمن الاحرار)‌ در بعلبک برگزار شد. که خود بیانگر میزان گسترش فراماسونری در همه ی شهر های بزرگ سوریه در آن هنگام بود. شمار بسیاری از اشخاصی که بعد ها در سوریه وزیر،‌ نخست وزیر و رییس جمهور شدند، در این کنفرانس حضور داشتند که از مهم ترین آنها می توان از فارس خوری بنیانگذاری حزب مردم سوریه وبانی لژ فراماسونری «نور دمشق» نام برد. 🔹در سال ۱۹۳۹ فراماسونرهای سوریه تصمیم گرفتند که یک لژ اعظم که در بر گیرنده تمامی لژهای سوریه باشد،‌ تشکیل دهند. آنها «عطا ایوبی» را به عنوان استاد اعظم این لژ برگزیدند و لژهای بزرگ جهان بلافاصله این لژ‌ را به رسمیت شناختند. در سال ۱۹۵۰ کنفرانس بزرگی برگزار شد که نمایندگانی از کشورهای عرب در آن شرکت داشتند و اجتماع کنندگان تصمیم گرفتند بار دیگر لژ اعظم را تشکیل دهند. پس از بستن لژهای فراماسونری در مصر، حکومت سوریه در اوت سال ۱۹۶۵ فرمان تعطیلی لژهای فراماسونری و باشگاه های روتاری را صادر کرد و به فعالان آنها هشدار داد که به اتهام وابستگی به انجمنهای پنهان و رازدار بین المللی در دادگاههای نظامی محاکمه خواهند شد. با این حال، پاسخ این سوال که حکومت سوریه تا چه حد توانست از فعالیت لژ‌ها جلوگیری کند،‌ خود جزو اسرار فراماسونری است. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت سی و دوم 🔰 ادامه بحث... «اگوست کنت» در سده نوزدهم با توجّه به نقش فعّال ذهن، به این نکته پی‌برد که قانون علمی، برخلاف آنچه که بیکن می‌پنداشت، زیرمجموعه‌ای از داده‌های حسّی نیست؛ بلکه آمیزه‌ای از دریافت حسّی و بافته‌های ذهنی است؛ بنابراین، قوانین علمی، داستان‌های ذهنی هستند که آدمی پس از مشاهده موارد خاص به آنها شکل می‌دهد. به عقیده او قوانین ثابت ‌شده دانشمندان در حکم اصول جزمی هستند، این قوانین را باید یک‌ بار برای همیشه پذیرفت و نباید دائماً اعتبار آنها را مورد تردید قرارداد. حس‌گرایان بعدی، تحلیل‌های اگوست کنت را نیز فاقد دقّت لازم یافتند؛ زیرا او علی‌ رغم اهمیتی که به فرضیه‌ها و تئوری‌های ذهنی در تکوین علم می‌داد، گمان می‌کرد قوانینی که از طریق مشاهده، فرضیه و آزمون، به ‌صورت قانون درمی‌آیند، انسان را به شناخت حقیقی احکام کلّی طبیعت، جامعه و تاریخ رهنمون می‌شوند. ♦️حس‌گرایان و پوزیتیویست‌ های سده بعد، به این نکته نیز پی ‌بردند که تجربه پیروز یک فرضیه، به هر مقدار که تکرار شود، موجب اثبات قطعی آن فرضیه نخواهد شد. به این ترتیب «شک و تردید» در اثبات‌ پذیری تئوری‌های علمی، مسئله یقین را از دایره دانش علمی بشر خارج ساخت. از آن پس، گفتگوهای پراکنده‌ای که دانشمندان حس‌گرا از جمله «کارل ریموند پوپر»، «آلفرد جی آیر» و... در تعریف و تبیین معرفت علمی انجام دادند، هیچیک نتوانست حقیقت را به صحنه علم بازگرداند، به همین دلیل، «دانش» اعتبار جهان‌شناختی خود را از دست داد و در قالب بازی با صور خیال مختلف و با توجیهاتی پراگماتیستی و کاربردی، به‌صورت انبوهی از اطلاعات آماری درمی‌آمد که نقش ابزار را جهت پیش‌ بینی و پیشگیری حوادث طبیعی ایفا می‌کند. 🔸بدین ترتیب، حس‌گرایی در نهایت، با محرومیت از حقیقت و یقین، و سقوط در «سفسطه و شکّاکیت» آشکار یا نهان، به‌صورت ابزار قدرت درمی‌آمد و این به‌ معنای تحقّق و تمامیت شعاری است که بیکن در آغاز این حرکت در تعریف علم بیان کرده بود. بیکن در نقد کسانی که با روش‌های عقلی درپی شناخت حقیقت هستی بودند، گفته بود: «دانایی، توانایی است.»؛ یعنی میزان و شاخص اصلی علم و ملاک صحّت و سقم قضایای علمی، چیزی جز قدرت نیست و اینک از میان فرضیه‌ها و تئوری‌هایی که حاصل بازی و یا پرداخت ذهن آدمی است، آن دسته ارزش و اعتبار علمی پیدا می‌کنند که در قدرت طبیعی یا در تأمین خواسته‌های او مفید و مؤثّر باشند. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
8.mp3
7.36M
🔰🔰 🎙عنوان : اندلس یا تاریخ حکومت مسلمین در اروپا ✍اثر : مرحوم محمد آیتی 📼 قسمت هشتم 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚 فراماسونری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت دهم 🔰 فراماسونری در لبنان در سال ۱۸۶۹ لژ‌ لبنان توسط فرانسوی ها (لژ‌لبنان) در بیروت ایجاد شد. این لژ پیرو شرق اعظم فرانسه بود. در سال ۱۸۹۱ شاهین مکاریوس از لژ اعظم مصر اجازه گرفت که گروهی از فراماسونرهای بیروت،‌ لژی به نام لژ فنیقیه در بیروت ایجاد کنند،‌ اما سلطان عبدالحمید،‌ امپراطور عثمانی، دستور تعطیلی لژ فنیقیه را صادر کرد. دکتر علی وردی استاد جامعه شناسی دانشگاه بغداد می نویسد: «سلطان عبدالحمید ظاهرا از این لژ به سبب پیوندش با لژ اعظم مصر بیمناک بود،‌گویی به واسطه این لژ، از نفوذ بریتانیا واهمه داشت. البته او اشتباه نکرده بود، زیرا همین لژ با همکاری کمیته اتحاد شرقی برای سرنگونی وی تلاش کرد». ♦️در اوایل قرن بیستم سه لژ در لبنان فعالیت داشتند و هر سه لژ به لژ اعظم وطنی مصر وابسته بودند. این لژ ها عبارت بودند از: لژ «الرشید»‌ که ریاست آن را دکتر فواد غصن استاد دانشگاه آمریکایی بیروت به عهده داشت، لژ «بیروت» به ریاست «سعد الدین خالد» یکی از منشیان مجلس نمایندگان و لژ «اتحاد» که ریاست آن را محمد درویش یکی از افسران ژاندارمری لبنان به عهده داشت. 🔸در سال ۱۹۶۵ ادیب فرزلی نایب رئیس مجلس نمایندگان لبنان،‌ تعدادی از سران فراماسونری جهان را به لبنان دعوت کرد وآنان به همراه او با رشید کرامی نخست وزیر لبنان دیدار کردند. خبرگزاری فرانسه در ۱۹ ژانویه ۱۹۷۲ گزارش داد که صائب سلام نخست وزیر لبنان،‌ دستور لغو کلیه اقدامات مربوط به ممنوعیت فراماسونری را صادر کرده است. در این دستورآمده بود که «‌شورای درجه سی و سوم لبنانی های محترم و کمیته عالی درجات بالای فراماسونری لبنان، ‌از هم اکنون اجازه دارند طبق ماده ششم قانون سازمانها به فعالیت بپردازند».ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت سی و سوم 🔰 ادامه بحث... به هرحال در عصر جدید، پژوهش علمی جایگزین تفسیر جهان از طریق روش های غیر علمی شده است. از همین جا یکی از محورهای مهم در این مقوله، تعارض دین و علم است. علم گرایان معتقدند که معرفت تجربی، بر معارف دینی تقدم دارد و تجربه، مرجع شناخت انسانی است. همه ی معارف باید خود را با این معیار شناخت تطبیق دهند. هر آنچه قابل تجربه حسی باشد، مقبول است؛ وگرنه ارزش علمی ندارد و باید آن را کنار گذاشت. ♦️آری، کوشش بیکن و پیروان علم گرای او، به برکناری دین از صحنه اجتماعی انجامید و به بهانه اینکه آموزه های دینی، امور خرافی و ماورایی اند و در ترازوی تجربه حسی قابل سنجش نیستند، علم و دین را در برابر هم قرار دادند و ارمغان این تقابل، کمبود معنویت بوده و هست. جالب اینکه علم گرایان خود متوجه این کمبود شدند و برای جبران آن، به برخی از رشته های علمی نظیر علوم اجتماعی پناه آوردند و رسالت این علوم را پرکردن فضای خالی معنوی دانستند، هرچند در این راه نیز طرفی نبستند. به هرحال یکی از پیامدهای علم گرایی، تقابل علم و دین در غرب بوده است. از پیامدهای منفی دیگر علم گرایی، تکه تکه شدن معرفت بشری، از هم گسیختگی و عدم انسجام علوم است؛ به گونه ای که نقطه وحدتی در آن یافت نمی شود؛ امری که در سایه حاکمیت علمی دین در علوم می توان از آن بهره مند بود. 🔸نتیجه مهم : اگر با حاکمیت عقل‌گرایی، سنّت‌های دینی که مبتنی بر معرفت الهی و شهودی انبیا و اولیای الهی بودند، مورد انکار قرار می‌گرفتند، یا در چارچوب تفکّر عقلی به‌صورت ایدئولوژی‌های بشری بازسازی می‌شدند، با رشد حس‌گرایی ابعاد عقلانی انسان و جهان، مورد انکار قرار می‌گیرد و تمام گزاره‌هایی که در مقام دلالت و حکایت از حقایق فوق طبیعی و متافیزیکی می‌باشند، از لحاظ علمی و نیز جهان‌شناختی مهمل و بی‌معنا خوانده می‌شوند. گزاره‌های علمی نیز که در دایره هستی‌های محسوس به‌صورت آزمون‌پذیر ساخته می‌شوند، راهی به‌سوی حقیقت نمی‌برند و در وادی شک و تردید به بازی و ملاعبه روزگار می‌گذرانند؛ « بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ يَلْعَبُون‏ » . از میان دو نهضت فکری «عقل‌گرایی» و «حس‌گرایی» دوره رنسانس در غرب، آنچه در نهایت مقام برتر را در حوزه‌های علمی غرب در دوره رنسانس و مدرنیسم حائز گردید، نهضت حس‌گرایی بود. 🔹عقل‌گرایی و حس‌گرایی محض موجب گردید تا واقعیات و حقایق دینی و الهی به‌تدریج فراموش شده و ارزش‌های مادی و طبیعی جلوه‌گر گردد. با ظهور و بروز هر دو جریان عقل گرایی و حس گرایی در طول زمان و از دل هر دو جریان، مکاتب و جریان های مختلفی شکل گرفت که تمام شئون فردی و اجتماعی مردم مغرب زمین را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد که در مباحث پیش رو به معرفی و آشنایی اجمالی با برخی از این مکاتب خواهیم پرداخت. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
9.mp3
7.32M
🔰🔰 🎙عنوان : اندلس یا تاریخ حکومت مسلمین در اروپا ✍اثر : مرحوم محمد آیتی 📼 قسمت نهم 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚 فراماسونری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت یازدهم 🔰 فراماسونری در اسرائیل(فلسطین اشغالی)‌ در سال ۱۸۷۳ نخستین لژ فراماسونری در فلسطین به نام لژ ‌اساسی پادشاهی سلیمان به شماره ۲۹۳ بنیاد نهاده شد. با آغاز قرن بیستم شبکه ی لژهای فراماسونری در بیشتر شهرها و شهرکهای فلسطین وجود داشت که از آن جمله لژ «پاکس» در بیت المقدس لژ «هیکل سلیمان» ‌در یافا و لژهای «اتحاد یهودیان» و «سینا» در غزه قابل ذکرند. این لژها که از طریق لژ اعظم مصر با انگلستان در ارتباط بودند،‌ توانستند از طریق بالفور وزیر خارجه انگلیس، استقلال حرکت یهود را در سال ۱۹۱۷ اعلام کنند و نام کشور فلسطین را به اسرائیل تبدیل نمایند. ♦️در دهه ۱۹۳۰ بیش از هفده لژ پیرو لژ اعظم مصر در اسرائیل وجود داشت که از آن میان عمر بیطار رئیس انجمن مسیحی- اسلامی مصر ریاست لژ‌ یافا و فهمی حسینی شهردار غزه ریاست لژ غزه را بر عهده داشتند. همچنین دوازده لژ وجود داشت که اکثریت اعضای آنها را یهودیان تشکیل می دادند. این لژ‌ها در سال ۱۹۳۳ تشکیل یک لژ‌ بزرگ اسرائیلی را به ریاست کروتسکی وکیل دعاوی یهودی در تل آویو اعلام کردند. 🔸در شامگاه ۹ ژانویه ۱۹۳۳ مراسمی برای گشایش لژ اعظم اسرائیل برگزار شد. در پایان این مراسم،‌ رئیس هیات لژهای فراماسونری مصر به خبرنگار روزنامه المنظم در اسرائیل گفت که لژ اسرائیل کاملا مستقل است و لژ اعظم مصر،‌ استقلال آن را کاملا به رسمیت می شناسد. خبرنگار از وی پرسید آیا همه ی لژ های ایجاد شده یا آن ها که ایجاد خواهند شد، باید پیرو لژ بزرگ اسرائیل باشند، پاسخ داد که «قانون فراماسونری این امر را ایجاب می کند و بر آن دلالت دارد». ‌ جالب است که اسرائیلی ها از این سخنان را «تفاهم اعراب با یهود» می دانند! و این موضوعی است که عربها از هنگام تشکیل اسرائیل تا کنون بر نفی آن اصرار داشته اند. 🔹پس از فاجعه ۱۹۴۸ در فلسطین و پیوستن کرانه باختری رود اردن به کشور اردن، لژهای موجود در شهرهای فلسطینی به هم ضمیمه شده، ‌همچون گذشته به کار خود ادامه دادند. این لژها یک لژ فراماسونری در شهر امان پایتخت اردن تشکیل دادندکه پیرو لژ اسکاتلند بود. در اینجا مطلبی از مجله خواندنیها شماره ۴ سال ۱۳۴۶ در باره فعالیت فراماسونرها در اسرائیل آوریم: منوچهر ساچمه چی خبرنگار مطبوعات ایران در اسرائیل در نامه ای به ذبیح الله منصوری می نویسد:‌ "فعالیت فراماسونر ها در اسرائیل از آنچه در مقالات جنابعالی آمده است علنی تر است. آنها در هریک از شهرهای بزرگ یک لژ دارند و هرچند ماه یک بار،‌ جلسات علنی تشکیل می دهند که در آنها فراماسونر ها با همسرانشان وعده ای مهمان دعوت دارند. البته در این جلسات ذکری از مسائل مربوط به فراماسون ها نیست و بیشتر به یک جلسه معمولی شباهت دارد. ‌فراماسون ها در اسرائیل دارای چند رستوران هستند که تا ساعت ۶ بعد از ظهر همگان آزادند که از آنها استفاده کنند،‌ ولی از آن ساعت به بعد به صورت باشگاه فراماسون ها در می آیند. اخیرا فراماسون های اسرائیل مرکز مجلل و وسیعی در اورشلیم ساخته اند که قرار است به زودی افتتاح شود" ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
🔰 با نقشه های بیل گیتس صهیونیست برای کنترل جهان آشنا شوید 🅾 بیل گیتس و همسرش، تراشه ضدبارداری تولید کردند. با نصب تراشه کامپیوتری ساخت شرکت MicroCHIPS در بدن زنان، به زودی قادر خواهند بود به صورت از راه دور باروری را در افراد مورد نظر کنترل کنند. 🔹دستگاههای ضد بارداری چیز جدیدی نیست اما فناوری که توسط پدر بیوتروریسم جهان بیل گیتس و همسرش ملیندا با کمک آزمایشگاه‌های دانشگاه ام آی تی دنبال می شود با فناوری های موجود متفاوت است. 🔸نسل کنونی دستگاه‌های آزاد کننده پروژسترون نیاز به تعویض هر سه سال یک‌بار دارد و برای بچه دار شدن حتما باید این دستگاه را از بدن بیرون آورد و جدا ساخت. 🔹اما آنچه بنیاد کیتس و کمپانی شیطانی MicroCHIPS در ماساچوست امریکا به دنبال آن است، نسل بعدی دستگاه‌هایی است که بتوان با قابلیت استفاده و کنترل از راه دور عملیات باروری افراد مورد نظر را کنترل کرد. 🔸تراشه نسل بعدی بدین صورت است که از طریق وایرلس می توان مدیریت باروری را انجام داد و هر 16 سال یکبار (در مقایسه با سه سال یکبار برای دستگاه‌های موجود) هم آن را تعویض کرد. 🔹دستگاه MicroCHIPS روی بیمارانی که پوکی استخوان دارند با نصب برنامه ارسال دارو به صورت هوشمند از طریق تراشه آزمایش شده است. 🔸 بنیاد گیتس قصد دارد این فناوری را در کشورهای مسلمان به اجرا گذاشته و تصفیه قومیتی و نژادی به اسم تنظیم خانواده را تحقق عینی بخشد. 🔹تراشه یک ونیم سانتیمتری MicroCHIPS مخازن لوونورژسترول (هورمون های جنسی زنانه) برای پیشگیری از بارداری را در خود نگه می دارد که می تواند به صورت وایرلس و از راه دور فعال و غیر فعال شود. 🔸تراشه مذکور با کنترل ریموت آن توسط کاربرانی با کنترل از راه دور می باشد. این تراشه کامپیوتری، تست های مذکور را با موفقیت پشت سر گذاشته و تاییدیه سازمان غذا و داروی امریکا را اخذ کرده است. 🔹بیل گیتس برای نابودی حداقل دو میلیارد نفر از جمعیت جهان ماموریت دارد که با پوشش بنیاد خیریه، واکسیناسیون، تنظیم خانواده و فعالیت های بیولوژیکی نقشه های شیطانی فراماسونرهای جهان را اجرایی می‌کند. 🚨پیشنهاد خطرناک بیل گیتس🚨 سال ها هست که در جهان مدرن اسب ها را با نصب چیپ الکترونیکی در زیر پوست شناسایی و کنترل می‌کنند. 🔸 بیل گیتس پدر بیوتروریسم جهان اعلام کرده آماده هستند تا در بدن انسان ها چیپ الکترونیکی نصب کنند و به این وسیله بیماران کرونایی شناسایی و کنترل شوند،با این طرح ملت های جهان به شکل رباط های بی اختیار،در مسائل مختلف شناسایی و کنترل می‌شوند. ♦️نقشه یهود، کنترل جهان است و در کرونا هراسی از فرصت ترس مردم سوء استفاده ی حداکثری صورت می‌پذیرد تا ملت ها برده ی تام اربابان مستکبر جهان باشند. 🆔 @Jarianshenasi
📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت سی و چهارم 🔰اومانیسم (انسان‌مداری) انسان‌گرایی (هومانیسم، اومانیسم یا اُمانیسم)، (Humanism)، از ریشه لاتینی هومو، جهان‌بینی فلسفی و اخلاقی است که بر ارزش و عاملیت انسان‌ها به صورت فردی یا جمعی تأکید دارد. اومانیسم به معنای انسان یا مذهب انسانی گرفته شده است و به معنای اخص به نهضتی اطلاق می شود که از قرن چهاردهم میلادی با طغیان علیه سلوک و سلطه اولیای کلیسا برداشتهای نوینی از انسان را مطرح کرد. ♦️منظور از «اومانیسم» آن موج فکری بود که برای احیای آثار ادبی کلاسیک یونان و روم باستان در دوران «رنسانس» در ایتالیا رواج داشت و اینگونه متفکران به اومانیست‌ها معروف شدند. اومانیسم، موج گرایش به متون ادبی قُدما یا «انسانیات»، در مقابل متون دینی مسیحی (الهیات) بود. 🔸معادل اصطلاح اومانیسم در فارسی واژه‌های انسان‌گرایی، انسان‌مداری، مکتب اصالت انسان و انسان دوستی است. اومانیسم، در معنای رایج آن، نگرش یا فلسفه‌ای است که رشد و شکوفایی انسان را اصل میداند. به بیان دیگر، اومانیسم، شیوه فکری و حالتی روحی است که شخصیت انسان و شکوفایی کامل وی را بر همه چیز مقدّم می‌شمارد و در واقع، این معنای از اومانیسم است که از مبانی و زیر‌ساخت های دنیای جدید به شمار می‌آید و در بسیاری از فلسفه‌ها، افکار و مکاتب پس از رنسانس تا به امروز وجود داشته، هرچند که ظهور و بروز آن در برخی از مکاتب فلسفی و سیاسی، نظیر پراگماتیسم، اگزیستانسیالیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم بیشتر بوده است. 🔹این شیوه اندیشه که «انسان» را محور میداند از رنسانس به این سو، منشأ تحولات فراوانی در زندگی مردم جهان غرب شد، به طوری که «انسان گرایی» را باید از مهم‌ترین شالوده‌های تفکّر جدید غرب و اندیشه «مدرنیسم» به شمار آورد. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
📚 فراماسونری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت دوازدهم 🔰 ادامه بحث... از اواخر قرن هجدهم با نفوذ صهیونیست ها در لژهای فراماسونری یک پیوند عمیق و علقه استراتژیک و ایدئولژیک میان صهیونیسم و فراماسونری به وجود آمد. صهیونیست ها در واقع یک تشکل سیاسی بودند که اگرچه از دل یهود پدید آمده بودند، اما در واقع اعتقادی به آرمان های دینی یهود نداشته و فقط به آرمان های سیاسی یهود که همان تشکیل حکومت جهانی و ایجاد یک پایگاه نیرومند برای تسلط بر جهان بود را قبول داشته و به عنوان یک اصل دنبال می کردند. ♦️صهیونیست ها به آنچه که ریشه در ماوراء الطبیعه داشت کاملا بی اعتقاد بودند. از طرفی آنها تنها محدود به جامعه یهود نبوده و به تعبیر دیگری همه یهودیان، صهیونیست نبوده و همه صهیونیست ها نیز یهودی نمی باشند. بلکه در میان مذاهب دیگر از جمله در میان مسیحیان و مسلمانان نیز صهیونیست داریم. کسانی که کاملا سیاست ها، اهداف و افکار صهیونیست را دنبال نموده و تنها شناسنامه مسیحی و مسلمان دارند. 🔸به دلیل آسیب هایی که فراماسون ها از برخوردهای کلیسا دیده بودند و از دین، خدا و معنویت گریزان شده بودند، صهیونیست ها به راحتی توانستند در تشکیلات ماسونی نفوذ کرده و با ایسم های فراوان و متنوعی که با کارکردهای جامعه شناسی، علوم سیاسی، علوم اقتصادی و حقوقی که با هدف دین زدایی خلق کرده بودند، توانستند پایگاه قدرتمندی در تشکیلات فراماسونری ایجاد نمایند. 🔹از همان زمان، فراماسونری بازوی قدرتمند صهیونیسم در عرصه بین الملل گردید و در تحولات سیاسی و اجتماعی بسیاری از کشورها تاثیر و نقش تعیین کننده داشتند. به عنوان مثال می توان به نقش کلیدی آنها در سقوط دولت تزاری در روسیه و انقلاب کمونیستی ۱۹۱۷ شوروی و یا به راه انداختن دوجنگ جهانی بزرگ و خانمانسوز که طی آن میلیون ها نفر کشته شدند، اشاره داشت. که در مباحث آینده در این خصوص توضیحات بیشتری خواهیم داد. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi