eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.3هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ 📝 چرا به امام علی (علیه السلام) ، «امیر المؤمنین» می‌گویند ؟ 📖 یکی از القاب حضرت امام علی (علیه السلام) ، «امیرالمؤمنین» است . در روایات آمده است که این لقب اختصاص به آن‌حضرت دارد و هیچ‌کس حتی امامان دیگر هم نمی‌توانند این لقب را برای خود استفاده کنند . 📖 امام صادق (علیه السلام) به مردی که با نام امیرالمؤمنین به ایشان سلام کرد ، فرمود : " این اسم فقط برای حضرت علی بن ابی‌طالب جایز است و این نامی است که خدا برای او انتخاب کرده است ". 📖 در روایات در علت نام‌گذاری امام علی (علیه السلام) به «امیرالمؤمنین» چند وجه بیان شده است : 1⃣ امامت و ولایت : 📖 در روایتی پیامبر اکرم (ص) امام علی (ع) را این‌گونه توصیف می‌کند : «...أَنْتَ إِمَامُ کُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ، وَ وَلِیُ کُلِ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ بَعْدِی...»؛  " و تو پس از من ، امام و ولیّ هر مرد و زن با ایمان هستی !" 2⃣ اعطای علم : 📖 در برخی از روایات ، معنای دیگری برای این عبارت بیان شده است که علت انتخاب این لقب برای امام علی (ع) به این دلیل است که به مؤمنان علم و دانش عطا می‌کند . 📖 امام کاظم (ع) و نیز امام باقر (ع) می‌فرمایند : « به این دلیل که حضرت علی (ع) عهده‌دار عطا کردن علم به مؤمنین است ، امیرالمؤمنین نام گرفته است . مگر نشنیدی که در قرآن آمده "نَمِیرُ أَهْلَنا"؛ یعنی برای خانواده خود آذوقه تهیه کنیم» این بخش روایت می‌خواهد بگوید که واژه «أمیر» هم‌خانواده با کلمه «نمیر» است . 📖 در روایت امام صادق (ع) به طور مستقیم به این مطلب اشاره شده است ، ایشان فرمودند : «اِنَّمَا هُوَ مِنْ وَ ذَلِکَ أَنَّ الْعُلَمَاءَ مِنْ عِلْمِهِ امْتَارُوا وَ مِنْ مِیرَتِهِ اسْتَعْمَلُوا»؛ آن از «مِیرَةِ الْعِلْمِ»؛ یعنی اعطای علم گرفته شده بدین معنا که علما از علم او برداشت می‌کنند و از توشه او بهره می‌گیرند . 📖 سپس به سؤال سلمان از پیامبر (ص) اشاره کرده و می‌فرماید : «سَلْمَانُ سَأَلَ النَّبِیَّ فَقَالَ إِنَّهُ یَمِیرُهُمُ الْعِلْمَ یُمْتَارُ مِنْهُ وَ لَا یَمْتَارُ مِنْ أَحَد»؛ سلمان در این‌باره از پیامبر (ص) سؤال کرد . ایشان در جواب فرمود : «علی به آنان علم عطا می‌کند . از او علم گرفته می‌شود ولی آن‌حضرت از کسی علم نمی‌گیرد . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌧
Kafi--MOHAMMAD-EBN-ABI-ABKAR-VA-ASHEGH-EMAM-ALI.mp3
909.3K
✨ محمد بن ابی بکر عاشق امام علی علیه السلام 🌱أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌱 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
حجربن عدی.mp3
2.34M
🚨 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
سلام.mp3
950.6K
🚨 🔹مرد ناصبی و سلام به امیرالمؤمنین https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
﷽؛ " از فضایل ویژه روز غدیر " 💎 امام صادق علیه‌السلام می فرماید : " روزه روزِ غدیر نزد خداوند ، برابر با صد حج و صد عمره مقبول است ".
﷽؛ " اگر ولایت امیرالمؤمنین (ع) در روز غدیر اتفاق نمی‌افتاد ، دین اسلام کامل نمی‌شد و رسالت پیامبر (ص) نیز ناقص می‌ماند ".
﷽؛ ✅ گوش دادن به موسيقي 📝 سؤال : که دارای است ، چه حکمی دارد ؟ 📖 جواب : هر که انسان را از خداوند متعال و معنویات و فضائل اخلاقی دور کرده و به سمت بی بندوباری ، بیهودگی و گناه سوق دهد ، حرام است و اگر اینگونه نباشد ، گوش دادن به آن به تنهایی اشکال ندارد ".
﷽؛ " از فضایل ویژه عید غدیر " 💎 امام صادق علیه‌السلام فرمود : " ، روز شادی و خوشحالی است ".
﷽؛ 🌧 امام باقر (علیه السلام) می‌فرمایند : " این‌قدر مردم در هستند که اگر یک شتری را پر از کند ، نه چشمی به او نگاه می‌کند و نه دستی به بارش . این همان امنیت نورانی است ".
⬅️ اگر غدیر حق و مهم است چرا در مسجد الحرام انجام نشد ؟ 💯 1⃣ تعیین خلیفه بدست شخص پیامبر (ص) است و پیامبر (ص) هم علاوه بر اینکه معصوم از هر خطا و اشتباهی است فردی مدیر و مدبر، حکیم و مصلحت اندیش است و درجو و فضای آن زمان بهترین زمان و مکان را پیامبر معصوم انتخاب نموده است . 2⃣ کسانی که بخواهند با کار پیامبر مخالفت کنند برایشان فرقی ندارد که پیامبر آن را در غدیر خم بجای آورده باشد یا در خانه خدا . 3⃣ پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را تنها در غدیر خم به خلافت نصب نکرد بلکه از روز اول بعثتش تا روز رحلتش در دهها و صدها مکان و زمان و به صدها بهانه و حادثه حضرت علی (ع) را بعنوان خلیفه بلا فصل خود معرفی نمود که قصه غدیر تنها یکی از آن هزاران است و کسی که آن هزاران همه را نادیده گرفته است می تواند این یکی را هم نادیده بگیرد حتی اگر بر بام کعبه باشد . 4⃣ آنچه مانع از پذیرش خلافت حضرت علی (ع) برای عده ای بوده است زمان و مکان انتصاب نبوده بلکه آن کینه و عداوت و تعصب جاهلانه ای بوده است که اگر خود خداوند هم (العیاذ بالله) بر زمین نازل می شد دست علی (ع) را بعنوان خلیفه بالا می گرفت باز هم همان عده مخالفت می کردند و شاهد شما هم قصه حارث نعمان است که وقتی دید پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را بعنوان خلیفه خود در غدیر معرفی کرد در پای مجلس پیامبر بلند شد و فریاد زد خدایا اگر بنا است بعد از پیامبر (ص) حضرت علی (ع) بر من خلیفه و امیر باشد هم اکنون بلایی بر من نازل کن و مرا از دنیا ببر تا من بمیرم و نبینم علی (علیه السلام) خلیفه بعد از رسول است و خداوند هم فورا نفرین او را در حق خودش مستجاب کرد و آیه شریفه «سأل سائل بعذاب واقع » نازل شد . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
﷽؛ چگونه شد ؟ پس از مخالفت آشكار خطاب به صلی‌الله‌وعلیه‌وآله گفت : ! ما را به خدا خواندى پذیرفتیم ، نبوت خود را مطرح كردى ، لااله الاالله و محمد رسول الله گفتیم ، ما را به اسلام دعوت كردى اجابت كردیم ، گفتى ، نماز در پنج وقت بخوانید خواندیم ، به زكات و روزه و حج و جهاد سفارش كردى اطاعت كردیم ، حال پسر عموى خود را امیر ما ساختى كه نمى دانیم این حكم از طرف خداست یا با اراده شخصى شما پیدا شده است ؟ صلی‌الله‌وعلیه‌وآله پاسخ داد سوگند به خدا كه جز او پروردگارى نیست ، این دستور از طرف اوست . با غروری که تمام وجودش را فرا گرفته بود تقاضاى عذاب كرد . بیچاره فکر می کرد قدرتى وجود ندارد تا او را كیفر دهد . سر به آسمان بلند كرد و گفت : اگر آنچه را كه محمد صلوات الله علیه درباره على علیه السلام مى گوید از طرف توست و به امر توست ، سنگى از آسمان بر من فرود آید و مرا عذاب كند . هنوز سخنانش به پایان نرسیده بود كه از آسمان سنگى بر او فرود آمد و او را به هلاكت رساند كه آیات 1 و 2 سوره معارج نازل شد .  (( بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ )) (( به نام خداوند بخشنده بخشایشگر تقاضا کننده اى تقاضاى عذابى کرد که واقع شد ! )) (( لِلْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ )) (( این عذاب مخصوص کافران است ، و هیچ کس نمى تواند آن را دفع کند )) . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi ستاد ملی ترویج احکام دین 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
070001-۱.mp3
78K
(( بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ ))
070001.mp3
30.7K
(( به نام خداوند بخشنده بخشایشگر تقاضا کننده اى تقاضاى عذابى کرد که واقع شد ! ))
070002.mp3
34.9K
(( لِلْكَافِرِينَ لَيْسَ لَهُ دَافِعٌ ))
070002-۱.mp3
24.6K
(( این عذاب مخصوص کافران است ، و هیچ کس نمى تواند آن را دفع کند )).
﷽؛ (علیه السلام) ای مردم ! " او را برتر بدانید که خداوند او را برگزیده و پیشوایی او را بپذیرید که خداوند او را برپا کرده است ". ای مردم ! " او از سوی خدا امام است و هرگز خداوند توبه منکر او را نپذیرد و او را نیامرزد . این روش قطعی خداوند درباره ناسازگار علی است و هرآینه او را به عذاب دردناک پایدار کیفر کند ".
﷽؛ " اتصال به صراط مستقیم جز از طریق ولایت و حکومت امیرالمؤمنین (علیه السلام) ممکن نیست ".
﷽؛ ✅ مصرف تسهیلات بانکی ، در غیر مورد قرار داد 📝 سؤال : آیا مصرف ، در غیر موردی که در قرار داد آمده است ، جایز است ؟ 📖 جواب : به طور کلی غالباً تسهیلات بانکی ـ غیر از وام قرض الحسنه ـ، به ملکیت مشتری در نمی آید ، بلکه مشتری از طرف ـ مالک پول ـ مجاز است طبق قرارداد ، آن را در محل معین شده ـ توسط بانک ـ مصرف کند ، بنابر این صرف آن در محل دیگر ، و شرعاً غیر مجاز و موجب ضمان است .
🌷 تیمم بر سنگ، گچ و آهک پخته شده 📝 سؤال : تیمّم بر سنگ گچ و آهک و پخته شده آن‌ها و آجر چه حکمی دارد؟ 📖 جواب : تیمّم بر هر آن‌چه از زمین محسوب شود مانند سنگ گچ و سنگ آهک، صحیح است و بعید نیست، تیمّم بر گچ و آهک پخته و آجر و امثال آن‌ها هم صحیح باشد.
✅ چیزهایی که تیمم برآنها صحیح است : 1⃣ تیمم برشن، ریگ، کلوخ - اگر پاک باشند - صحیح است. 2⃣ تیمم بر خاک نمناک و خیس صحیح است؛ ولی بهتر( احتیاط مستحب ) است که باوجود زمین یا خاک خشک، به خاک نمناک تیمم نکند. 3⃣ تیمم بر سنگ معمولی، سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ مرمر، و دیگر سنگها - اگر پاک باشند - صحیح است. 4⃣ تیمم بر گچ دیوار صحیح است؛ ولی بنابر احتیاط مستحب، درحال اختیار ( با وجود خاک ومانند آن ) به گچ و آهک پخته تیمم ننماید. 5⃣ تیمم بر گل پخته - مانند آجر و کوزه - صحیح است، ولی بهتر { احتیاط مستحب } است با آن تیمم نکنند. 6⃣ تیمم بر موزائیک وسیمان، صحیح است، هرچند احتیاط مستحب، ترک تیمم بر آنها است. 7⃣ تیمم بر چوب صحیح نیست. ✅ نکته ✅ ✅ با بودن خاک به سنگ نیز می توان تیمم کرد. ✅ اگر نمای ساختمان و دیوار از چیزهایی باشد که تیمم برآن صحیح است، می توان بر آن تیمم کرد و در ضربه زدن مهم برخورد هم زمان کف دست ها با چیزی است که تیمم بر آن صحیح است. ✅ در مواقعی که به سنگ تیمم می کنیم وجود خاک و غبار روی سنگ لازم نیست ولی مستحب است گردی هم داشته باشد. ✅ تیمم بر اشیای معدنی که جزو زمین محسوب نمیشود - مانند طلا و نقره و امثال آن و بر سنگهای قیمتی مثل عقیق و فیروزه - صحیح نیست، ولی تیمم بر سنگ های مرغوبی که عرفا به آن سنگ معدنی گفته میشود، مانند مرمر صحیح است. 🔵 احکام عبادات رهبر انقلاب، صفحه 190 💢احڪام و مسائل شرعے💢 🎇کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی🎇 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
barzakh.kafi-p.mp3
3.3M
﷽؛ 🌷 برزخ کجاست؟ 🔹شیخ محسن کافے https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
javab-salam-emama-hossein.kafi-p.mp3
4.88M
🌷 جواب سلام امام حسین علیه السلام 👈 حاج آقا شیخ محسن کافی https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
﷽؛ سال دهم هجری قمری 👈 بنابر اشهر روزى است که صلى‌اللّه‌علیه‌وآله با مباهله کرد ، و پیش از مباهله بر دوش مبارک گرفت ، و و و و علیهم‌السّلام را زیر جا داد و گفت : هر پیامبرى را اهل بیتی بوده ، که مخصوص‌ترین خلق نسبت به او بودند ، اینان اهل بیت منند ، از ایشان شک و گناه را برطرف ساز ، و پاک کن ایشان را پاک کردنى کامل ، پس نازل شد ، و را در شأن ایشان فرود آورد ، آنگاه صلى اللّه علیه و آله آن چهار بزرگوار را براى به بیرون برد ، چون نگاه بر ایشان افتاد ، و حقیقت آن حضرت و آثار نزول عذاب را مشاهده کردند ، جرأت بر را از دست داده ، و استدعاى مصالحه و قبول جزیه کردند . 👈 در این روز در حال رکوع خود را به داد ، و آیه  در شأن نازل گشت . 👈 در هر صورت این روز داراى شرافت بسیاری است ، و در آن وارد است : غسل . روزه گرفتن . خواندن دو رکعت نماز ، که در وقت و کیفیت و ثواب مانند نماز روز عید غدیر است ، و اینکه در نماز مباهله باید تا » خوانده شود . خواندن دعاى مباهله مى‌باشد ، که شبیه به دعاى سحر ماه رمضان است ، و شیخ طوسى و سیّد ابن طاووس نقل کرده اند ، ولى بین روایات آن دو بزرگوار اختلاف زیادى است ، و من روایت شیخ طوسى را در کتاب «مصباح» برگزیده ام که فرموده است : همراه با فضیلت آن ، از علیه السّلام روایت شده، و آن دعا این است : اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ بِأَبْهَاهُ وَ كُلُّ بَهَائِكَ بَهِيٌّ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِبَهَائِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ جَلالِكَ بِأَجَلِّهِ وَ كُلُّ جَلالِكَ جَلِيلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِجَلالِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ جَمَالِكَ بِأَجْمَلِهِ وَ كُلُّ جَمَالِكَ جَمِيلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِجَمَالِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عَظَمَتِكَ بِأَعْظَمِهَا وَ كُلُّ عَظَمَتِكَ عَظِيمَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ نُورِكَ بِأَنْوَرِهِ وَ كُلُّ نُورِكَ نَيِّرٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِنُورِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ رَحْمَتِكَ بِأَوْسَعِهَا وَ كُلُّ رَحْمَتِكَ وَاسِعَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ كُلِّهَا. اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ كَمَالِكَ بِأَكْمَلِهِ وَ كُلُّ كَمَالِكَ كَامِلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكَمَالِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ كَلِمَاتِكَ بِأَتَمِّهَا وَ كُلُّ كَلِمَاتِكَ تَامَّةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكَلِمَاتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ أَسْمَائِكَ بِأَكْبَرِهَا وَ كُلُّ أَسْمَائِكَ كَبِيرَةٌ ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِأَسْمَائِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عِزَّتِكَ بِأَعَزِّهَا وَ كُلُّ عِزَّتِكَ عَزِيزَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعِزَّتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مَشِيَّتِكَ بِأَمْضَاهَا وَ كُلُّ مَشِيَّتِكَ مَاضِيَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَشِيَّتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقُدْرَتِكَ الَّتِي اسْتَطَلْتَ بِهَا عَلَى كُلِّ شَيْ ءٍ وَ كُلُّ قُدْرَتِكَ مُسْتَطِيلَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقُدْرَتِكَ كُلِّهَا، اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عِلْمِكَ بِأَنْفَذِهِ وَ كُلُّ عِلْمِكَ نَافِذٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعِلْمِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ قَوْلِكَ بِأَرْضَاهُ وَ كُلُّ قَوْلِكَ رَضِيٌّ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقَوْلِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مَسَائِلِكَ بِأَحَبِّهَا وَ كُلُّهَا إِلَيْكَ حَبِيبٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَسَائِلِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ شَرَفِكَ بِأَشْرَفِهِ وَ كُلُّ شَرَفِكَ شَرِيفٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِشَرَفِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ 👇👇👇
إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ سُلْطَانِكَ بِأَدْوَمِهِ وَ كُلُّ سُلْطَانِكَ دَائِمٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِسُلْطَانِكَ كُلِّهِ . اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مُلْكِكَ بِأَفْخَرِهِ وَ كُلُّ مُلْكِكَ فَاخِرٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمُلْكِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عَلائِكَ بِأَعْلاهُ وَ كُلُّ عَلائِكَ عَالٍ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَلائِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ آيَاتِكَ بِأَعْجَبِهَا وَ كُلُّ آيَاتِكَ عَجِيبَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِآيَاتِكَ كُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مَنِّكَ بِأَقْدَمِهِ وَ كُلُّ مَنِّكَ قَدِيمٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَنِّكَ كُلِّهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ وَ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَا [مِمَّا] أَنْتَ فِيهِ مِنَ الشَّأْنِ وَ الْجَبَرُوتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكُلِّ شَأْنٍ وَ كُلِّ جَبَرُوتٍ اللَّهُمَّ وَ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَا تُجِيبُنِي بِهِ حِينَ أَسْأَلُكَ يَا اللَّهُ يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِبَهَاءِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِجَلالِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ أَسْأَلُكَ بِلا إِلَهَ إِلا أَنْتَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ رِزْقِكَ بِأَعَمِّهِ وَ كُلُّ رِزْقِكَ عَامٌّ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِرِزْقِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عَطَائِكَ بِأَهْنَئِهِ وَ كُلُّ عَطَائِكَ هَنِي ءٌ ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَطَائِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ خَيْرِكَ بِأَعْجَلِهِ وَ كُلُّ خَيْرِكَ عَاجِلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِخَيْرِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ بِأَفْضَلِهِ وَ كُلُّ فَضْلِكَ فَاضِلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِفَضْلِكَ كُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ابْعَثْنِي عَلَى الْإِيمَانِ بِكَ وَ التَّصْدِيقِ بِرَسُولِكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ السَّلامُ وَ الْوِلايَةِ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّهِ وَ الايتِمَامِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلامُ فَإِنِّي قَدْ رَضِيتُ بِذَلِكَ يَا رَبِّ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ فِي الْأَوَّلِينَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ فِي الْآخِرِينَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ فِي الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ فِي الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَّ أَعْطِ مُحَمَّداً الْوَسِيلَةَ وَ الشَّرَفَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الْكَبِيرَةَ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ قَنِّعْنِي بِمَا رَزَقْتَنِي وَ بَارِكْ لِي فِيمَا آتَيْتَنِي وَ احْفَظْنِي فِي غَيْبَتِي وَ كُلِّ غَائِبٍ هُوَ لِي اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ابْعَثْنِي عَلَى الْإِيمَانِ بِكَ وَ التَّصْدِيقِ بِرَسُولِكَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَسْأَلُكَ خَيْرَ الْخَيْرِ رِضْوَانَكَ وَ الْجَنَّةَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ الشَّرِّ سَخَطِكَ وَ النَّارِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ احْفَظْنِي مِنْ كُلِّ مُصِيبَةٍ وَ مِنْ كُلِّ بَلِيَّةٍ وَ مِنْ كُلِّ عُقُوبَةٍ وَ مِنْ كُلِّ فِتْنَةٍ وَ مِنْ كُلِّ بَلاءٍ وَ مِنْ كُلِّ شَرٍّ وَ مِنْ كُلِّ مَكْرُوهٍ وَ مِنْ كُلِّ مُصِيبَةٍ وَ مِنْ كُلِّ آفَةٍ نَزَلَتْ أَوْ تَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي هَذَا الشَّهْرِ وَ فِي هَذِهِ السَّنَةِ. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اقْسِمْ لِي مِنْ كُلِّ سُرُورٍ وَ مِنْ كُلِّ بَهْجَةٍ وَ مِنْ كُلِّ اسْتِقَامَةٍ وَ مِنْ كُلِّ فَرَجٍ وَ مِنْ كُلِّ عَافِيَةٍ وَ مِنْ كُلِّ سَلامَةٍ وَ مِنْ كُلِّ كَرَامَةٍ وَ مِنْ كُلِّ رِزْقٍ وَاسِعٍ حَلالٍ طَيِّبٍ وَ مِنْ كُلِّ نِعْمَةٍ وَ مِنْ كُلِّ سَعَةٍ نَزَلَتْ أَوْ تَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي هَذَا الشَّهْرِ وَ فِي هَذِهِ السَّنَةِ اللَّهُمَّ إِنْ كَانَتْ ذُنُوبِي قَدْ أَخْلَقَتْ وَجْهِي عِنْدَكَ وَ حَالَتْ بَيْنِي وَ بَيْنَكَ وَ غَيَّرَتْ حَالِي عِنْدَكَ فَإِنِّي 👇👇👇