eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.3هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ http://www.erfan.ir/farsi/87952.html   " شرایط و احکامی برای قربانى واجب (مانند قربانی در حج) ذکر شده ، که برخی از آنها چنین است : 1⃣ قربانى اگر شتر است باید سن آن کمتر از پنج سال نباشد و داخل در شش سال شده باشد و اگر گاو یا بُز است بنا بر احتیاط کمتر از دو سال نباشد و داخل در سه سال شده باشد و در گوسفند غیر از بُز باید هفت ماهش تمام و داخل در هشت ماه شده باشد و کمتر از آن کافى نیست .  2⃣ نباید بیمار باشد .   3⃣ باید خیلى پیر نباشد .   4⃣ ناقص نباشد . بنابراین حیوانى که یک چشم یا هر دو چشم او کور باشد یا لنگ یا گوش‌بریده و یا دم‌بریده باشد ، کافى نیست . 5⃣ باید عرفاً لاغر نباشد و اگر در گرده او پیه باشد کافى است .  6⃣ در قربانی واجب ، شراکت چند نفر در یک قربانی ، در حال اختیار کفایت نمى‌کند ؛ بلکه در حال ضرورت نیز ، محل اشکال است ؛ ولی شراکت چند نفر در قربانىِ مستحب ، اشکالی ندارد . و مهم نیست که تعدادشان زوج باشد یا فرد ". 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi 🌧أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌧
﷽؛ " اللّهُمَّ اجْعَلْ غِناىَ فى نَفْسى وَالْيَقينَ فى قَلْبى وَالاِْخْلاصَ فى عَمَلى خدایا قرار ده ، بى نیازى را در ذاتم ، و یقین را در دلم ، و اخلاص را در عملم ".
﷽؛ ، همه مهمان خدا و مورد بخشش هستیم ، اما پروردگار ، اول به زوّار ابی‌عبدالله نظر می‌کند .
﷽؛ 🌧 استفاده از پمپ آب 📝 سؤال : استفاده از که در ورودي لوله آب منزل نصب مي شود ، چه حکمی دارد ؟ 📖 جواب : اگر طبق مقررات و دستورالعمل سازمان مربوطه نصب شده باشد ، اشکال ندارد ، وگرنه جایز نیست .
﷽؛ 🌧 فرازی از علیه السلام در
﷽؛ 🌧 واژه و از ريشه به معناى شناخت است . نام سرزمينى در بيست كيلومترى است و بر حاجيان و زائران خانه خدا است كه از تا در آن مكان بمانند . در اينكه چرا به آن محل عرفات مى ‌گويند ؛ نكات بسيارى در اين زمينه گفته شده است : 👈 حضرت آدم و حوّا پس از هبوط به زمين در آن مكان يكديگر را شناختند و به لغزش خود اعتراف كردند . 🌧 امام صادق عليه السلام درباره علت نامگذارى عرفات فرمود : 👈 جبرئيل ، حضرت ابراهيم را روز عرفه بيرون برد ، چون ظهر شد به وى گفت : " اى ابراهيم ! به لغزش هايت اعتراف كن ، و عبادت هايت را بشناس . از اين رو به عرفات ناميده شد چون كه جبرئيل گفت : اعتراف كن او هم اعتراف كرد ". 👈 و بنابر برخى روايات ، عليه السلام هر سال در مراسم در و حضور دارند . 👈 همچنين ، محمد بن عثمان عمرى رحمه الله و بسيارى از تربيت يافتگان و شاگردان خاص آن حضرت ، در ميان حج گزاران حضور دارند . با عنايت خاص پروردگار ، حضرت از ملكوت و اوضاع باطنى افراد آگاهى مى‌ يابند و بعضى از صالحان و عارفان در موسم حج ، حضور سبز ايشان را احساس مى ‌كنند و از لطف و كرامت و هدايت امام فيض كامل مى برند . 👈 بعضى از گناهان تنها در عرفات بخشيده مى شود و هيچ حاجتمندى دست خالى باز نمى گردد و از امام صادق عليه السلام نقل است كه فرمود : " كسى كه در ماه رمضان آمرزيده نشود تا رمضان آينده آمرزيده نمى شود مگر آن كه در عرفه حاضر شود ". 👈 و نيز فرمود : " در غروب عرفه ، خدا همه گناهان زائران خود را مى ‌بخشد . بر اين اساس حضرت باقر عليه السلام در آداب روز عرفه هيچ سائلى را نااميد برنمى ‌گرداند . 📚 الكافى : 4/ 192، حديث 2 ؛ بحار الأنوار : 11/ 167، باب 3 ، حديث 15. 📚 بحار الأنوار : 96/ 254 ، باب 47 ، حديث 16 ؛ علل الشرايع : 2/ 436 ، باب 173 ، حديث 1. 📚 الكافى : 1/ 337 ، حديث 6 ؛ كمال الدين : 2/ 440 ، حديث 7 و 8 و 9 ؛ بحار الأنوار : 51/ 350 ، ذيل حديث 3 . 📚 بحار الأنوار : 93/ 342 ، باب 46 ، ذيل حديث 6 ؛ دعائم الاسلام : 1/ 269. 📚 بحار الأنوار : 93/ 180 ، باب 21 ، حديث 21 ؛ ثواب الأعمال : 142 . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌧
21_ziarat_ashura_samavati.mp3
6.12M
﷽؛ 🌷 امام صادق علیه السلام : 🌧 هر کس بخواند ، شب اول قبر در آغوش امام حسین "علیه السلام" قرار خواهد گرفت... 🌧 💦 @Javanmardi_langarudi
javab-salam-emama-hossein.kafi-p.mp3
4.88M
🌷 جواب سلام امام حسین علیه السلام 👈 حاج آقا شیخ محسن کافی https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
﷽؛ (دفع بلاء) 📝 مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم فرمودند : اوقاتیکه در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم ، اهالی سامراء به بیماری وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند . روزی در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکی جمعی از اهل سامراء بودند ، که ناگاه آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی (متوفی 1338 ه ق) که در مقام علمی مانند مرحوم فشارکی بود تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد که همه در معرض خطر مرگ هستند . 📝 مرحوم میرزا فرمودند : اگر من حکمی بکنم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟ همه گفتند : آری ، فرمود : من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه به مادر امام زمان حضرت نرجس خاتون نمایند ، تا این بلا از آنان دور شود . اهل مجلس این حکم را به همه شیعیان رساندند و مشغول زیارت عاشورا شدند . از فردا شیعیان دیگر در معرض تلف واقع نمی شدند ولی غیر شیعه می مردند و بر همه اهل سامراء این نکته واضح و ظاهر شد . برخی از غیر شیعه از آشنایانشان از شیعه می پرسیدند : سبب چیست که از ما می میرند و از شما نمی میرند ؟ به آنها گفته شد : همه زیارت عاشورای امام حسین می خوانند تا در معرض وبا و طاعون قرار نگیرند ، و خداوند هم دفع بلاء می کنند . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi 🌷 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌷
﷽؛ ✅ سوال : آیا امام جماعت هم می تواند بعد از تمام شدن قرائت حمد، جمله ی {الحمدلله رب العالمین}بگوید یا این جمله فقط مختص مامومین است؟ ❎ جواب : نظر امام، رهبر، بهجت، محفوظی، سیستانی، صافی، فاضل، تبریزی، وحید خراسانی، مکارم، نوری : اگر به قصد ذکر مطلق بگوید، اشکال ندارد. ⚜ احکام نماز جماعت و جمعه، ص65 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆
﷽؛ 🌧 نماز به دو نحو است ، در رکعت اول سوره «حمد» و«آیت‌الکرسی» و در رکعت دوم سوره «حمد» و ده مرتبه سوره «قدر» بخواند ، چون سلام داد بگوید : " اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَابْعَثْ ثَوابَها إِلىٰ قَبْرِ فلان ". " خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و ثواب آن را به قبر فلان بفرست ". و به جاى «فلان»، نام میّت را ذکر کند . 🌧 نماز میّت دیگر 📝 همچنین سید ابن طاووس از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) روایت کرده : " ساعتی بر میت سخت‌تر از شب اول قبر نمی‌گذرد ، بنابراین با درگذشتگان خود به صدقه رحم کنید و اگر چیزی که صدقه بدهی نیافتی ، یکی از شما دو رکعت نماز بخواند ، در رکعت اول پس از سوره«حمد»، دو مرتبه سوره «توحید» و در رکعت دوم بعد از سوره «حمد» ، ده مرتبه «أَلْهٰاکُمُ التَّکٰاثُرُ» را خوانده و بعد از سلام بگوید : " اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَابْعَثْ ثَوابَها إِلىٰ قَبْرِ ذٰلِكَ الْمَيِّتِ فُلانِ ابْنِ فُلانٍ " " خداوندا ، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و ثواب آن را به قبر فلان میت برسان ". " حق‌تعالی همان ساعت هزار فرشته به سوی قبر آن میت فرستد که با هر فرشته جامه‌ای و حلّه‌ای است و تنگی قبر او را تا روز نفخ صور وسعت دهد و به نمازگزار به عدد آنچه آفتاب بر آن بتابد حسنات عطا کند و چهل درجه برای او بالا برده می‌شود ". : 📝 کفعمی هم این نماز را با همین کیفیت نقل کرده و پس از آن فرموده : " در بعضی از کتب دیدم که در رکعت اول پس از سوره«حمد» یک مرتبه «آیت‌الکرسی» و دو مرتبه«توحید» را بخواند ". http://www.erfan.ir/mafatih413 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi ❄️ أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ❄️
﷽؛ http://www.erfan.ir/mafatih446 " نمازی است که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) به آن وصیت فرموده و آن است بین مغرب و عشا ، در سوره «حمد» و سیزده مرتبه سوره «اِذا زُلزِلَت» و در سوره «حمد» و پانزده مرتبه سوره «توحید»خوانده شود ". اگر هر شب بجای آورد ، ثوابش را کسی جز خدا نمی‌تواند بشمارد . 🌧 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌧
﷽؛ http://www.erfan.ir/farsi/mafatih447 ✅ نماز عفو و نماز استغفار است که در هر رکعت سوره «حمد» و یک مرتبه «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ» خوانده می‌شود و بعد از قرائت «حمد» و سوره ، پانزده مرتبه «رَبِّ عَفْوَکَ عَفْوَکَ» و در رکوع ده مرتبه گفته می‌شود و آن را مانند «نماز جعفر» تمام می‌کند . " نماز استغفار همانند نماز عفو است ، جز آن‌که به جای «رَبِّ عَفْوَکَ» باید «أَسْتَغْفِرُ اللّٰه» گفته شود و این نماز برای فراوانی روزی سودمند است ، ان‌شاء‌الله‌تعالی". 🌧 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌧
﷽؛ ✅ ارزش و عظمت در لغت ، مصدر از ماده ، به معناى و آنچه را كه به آن مى‌جويند ، گفته مى‌شود . در دو جا از اين واژه براى استفاده نموده است ؛ در حكايت فرزندان آدم كه گوسفند چاقى و گندم نامرغوبى را براى به پيشگاه حق آوردند كه در پايان قربانى همراه با تقوا پذيرفته شد . 👈 خداوند متعال در اين باره مى‌فرمايد : « وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَىْ ءَادَمَ بِالْحَقّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْأَخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ و داستان دو پسر آدم را كه سراسر پند و عبرت است به درستى و راستى بر آنان بخوان ، هنگامى كه هر دو نفر با انجام كار نيكى به پروردگار تقرّب جستند ، پس از يكى پذيرفته شد ، و از ديگرى پذيرفته نشد . برادرى كه عملش پذيرفته نشد از روى حسد و خودخواهى به برادرش گفت : بى ترديد تو را مى‌كشم . او گفت : خدا فقط از پرهيزكاران مى‌پذيرد » .  در سوره احقاف ، بت‌پرستان ، بت‌ها را وسيله تقرّب به خدا مى‌دانستند . « فَلَوْلَا نَصَرَهُمُ الَّذِينَ اتَّخَذُواْ مِن دُونِ اللَّهِ قُرْبَانًا ءَالِهَةَ بَلْ ضَلُّواْ عَنْهُمْ وَ ذَ لِكَ إِفْكُهُمْ وَ مَا كَانُواْ يَفْتَرُونَ پس چرا معبودانى كه به جاى خدا انتخاب كردند به گمان اينكه آنان را به خدا نزديك كند ، آنان را هنگام نزول عذاب يارى نكردند بلكه گم شده از دستشان رفتند ، و اين بود سرانجام و نتيجه دروغشان و آنچه را همواره افترا مى زدند » . 👈 در روايات دينى ما ، نماز و نمازهاى نافله و قربانى روز عيد قربان و صدقه دادن به فقيران ، از جمله وسيله‌هاى تقرّب به خدا بيان شده‌اند . ، نام يكى از رسمى ساليانه مسلمانان ، در است كه آن را نيز مى‌گويند . و آن روز تاريخى از بزرگترين روزها نزد خداوند است ؛ زيرا روز مراسم قربانى گوسفند در برابر فرمان قربانى كردن اسماعيل عليه‌السلام به دست عليه‌السلام ، از بهترين اعمال واجب در مناسك حج است . و از آن پس حاجيان در احياى فداكارى از سوى اين پدر و فرزند، روز عيد قربان در منى قربانى مى كنند . 👈 ابان بن محمد از عليه‌السلام روايت مى‌كند كه فرمود : « ما مِنْ عَمَلٍ أَفْضَلَ يَوْمَ النَّحْرِ مِنْ دَمٍ مَسْفُوكٍ أَوْ مَشْىٍ فى بِرِّ الْوالِدَيْنِ أَوْ ذِى رَحِمٍ قاطِعٍ يَأْخُذُ عَلَيْهِ بِالْفَضْلِ وَ يَبْدَأُهُ بِالسَّلامِ أَوْ رَجُلٍ أَطْعَمَ مِنْ صالِحِ نُسُكِهِ و دَعا إِلى بَقِيَّتِها جِيرانَهُ مِنَ الْيَتامى وَ أَهْلِ الْمَسْكَنَةِ وَ الْمَمْلُوكِ وَ تَعاهَدَ الْأُسَراءَ هيچ عملى در روز برتر نيست ، مگر خونى كه براى قربانى ريخته شود و گامى در راه احسان به پدر و مادر برداشته شود و ديدار خويشى كه گسيخته باشد و به خودگذشتگى و آغاز به سلام بر وى پيشى گيرد و يا مردى از گوشت قربانى خود به همسايگان و مستمندان و يتيمان اطعام نموده و به ملاقات اسيران برود » . به گوسفند يا شترى گفته مى شود كه در ذبح گردد و آن در مستحبّ مؤكّد است در‌ از اعمال واجبى مى باشد كه در سرزمين منى روز دهم يا يازدهم و دوازدهم و تا آخر ذيحجه برگزار مى‌گردد . قربانى را مى كند، را خود بر مى دارد و را به فقرا مى بخشد و را به دوستان هديه مى دهد . ✅ فضيلت در روايات و ، همانند است ، از جمله و و و و و و با صدقات و گوشت قربانى به ويژه اينكه قربانى كردن در عيد قربان مستحبّ مؤكّد است . 👈 رسول الله صلى‌الله‌عليه‌وآله فرمود : « خداوند روز را قرار داد تا گوشت فراوان به دستشان رسد » . پس به آنها گوشت بخورانيد . 👈 حضرت على عليه‌السلام مى فرمايد : « اگر مردم مى‌دانستند كه قربانى در چه اجرى دارد ، وام مى‌گرفتند و قربانى مى كردند ؛ زيرا با اوّلين قطره خون ، صاحب آن آمرزيده مى شود » .  ✅ قرض كردن براى ،عجيب در اين باب است كه نيكوست براى قربانى قرض كنى . 👈 پيامبر اكرم صلى‌الله‌عليه‌و‌آله به امّ‌سلمه كه از ايشان پرسيده بود : ! فرا رسيده و من چيزى ندارم قربانى كنم ، آيا قرض كنم و قربانى نمايم ؟ فرمود : برو قرض كن ؛ زيرا اين بدهى ادا مى‌شود . زيرا جايگاه ويژه نزد خداوند منّان دارد و ،خون‌قربانى براى اهل آن ، جنبه و محسوب مى‌شود ". صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 👇👇👇
👆👆👆 👈 امام باقر عليه‌السلام فرمود : « إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ يُحِبُّ إِطْعامَ الطَّعامِ وَ إِراقَةَ الدِّماءِ بِمِنىً خداوند غذا دادن به مستمندان و ريختن خون قربانى در منى را دوست دارد » .  همين علاقه خداوند به خاطر بهره‌مندى گرسنگان و محرومان از گوشت قربانى باشد و به صورت سيره و سنّت نبوى در جامعه اسلامى رواج داشته باشد . 👈 سالار شهيدان عليه‌السلام از همان آغاز حركت خود از مدينه به مكه ، در سال شصت هجرى كه قصد عمره مفرده داشت و نيّت حج تمتّع نا تمام ماند . گرچه به منى نرفت ، ولى قربانى هاى گرانقدرى داد و سرانجام وجود مبارك خويش را هم قربانى اسلامى كرد ، تا مكّه و منى بماند . از اين رو امام سجّاد عليه السلام در احتجاجات خود بر يزيد لعين ، فرمود : « أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ عَرَفَنى فَقَدْ عَرَفَنى وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْنى فَأَنا اعَرِّفُهُ بِنَفْسى ، أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنى وَ أَنَا ابْنُ الْمَرْوَةِ وَ الصَّفا ! هر كه مرا مى‌شناسد كه مى‌شناسد و هر كه مرا نمى شناسد خود را معرفى مى‌كنم ، من فرزند مكه و منى هستم و من فرزند مروه و صفا هستم » . 👈 در ، صحنه كربلا نيز شاهد قربانى شدن هفتاد و دو شهيد در آستان قرب و رضاى حق بود و عليها‌السلام به خاطر اين جانفشانى برادرش در ميدان جنگ ، هنگامى كه به بدن مطهّر عليه‌السلام رسيد ، دست و نگاه خويش را رو به آسمان برد و عرضه داشت : « اللَّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنَّا هذَا الْقُرْبانِ ! اين قربانى اندك را از ما بپذير » . 👈 بنابراين كسى كه جانش را فداى دوست حقيقى مى‌كند ، او از منى و عرفات و مشعر ارث مى‌برد ، زيرا اصل زمين مال خداست و آن را به هر كس صلاح بداند واگذار مى‌كند و سالار شهيدان و شهيدان در راه خدا ، همگى وارثان مشعر و منى هستند و آنان با اهداى جان و فدا كردن فرزند و خانواده ، وارث اسرار نهفته در سرزمين مكّه شوند . 👈 در زيارتنامه‌ها و خطابه‌هاى اسيران اهل‌بيت از شهيد مظلوم كربلا ، به ذبيح و قتيل ياد شده است . او وارث اسماعيلى بود كه در مناى كربلا ، قربانى حيات دين شد و پيام شرف و عزّت را به انسان ها ابلاغ كرد . 👈 حقيقت دين و حيات باطنى هر مكتبى در اهداى قربانيان و فداكاران حق است و خون آنان ريشه درخت دين را آبيارى مى كند. ملت هايى كه در راه آزادى و استقلال گام برداشته اند ، همواره قربانيان بسيارى را تقديم كرده اند و قربانى دادن و شهادت، رمز پيروزى و عزّت آنان بوده است . 👈 امام سجّاد عليه‌السلام در حقّ قربانى چنين فرمود : آن است كه نيّت آن را براى خدا خالص كنى و خود را در معرض رحمت و قبول الهى قرار دهى و در پى نگاه بينندگان نباشى . اگر چنين بودى ، خود را بيهوده به رنج نيفكنده‌اى وظاهر سازى نكرده‌اى و مقصودت ، خدا بوده است . 👈 امام على عليه‌السلام فرمود : شنيدم صلى‌الله‌عليه‌وآله روز ، خطبه مى‌خواند و مى‌فرمود : روز و است . خون قربانى‌هاست كه مى‌ريزد ، پس نيّت هر كه صادق باشد ، اوّلين قطره خون قربانى او ، كفّاره همه گناهان اوست . دعاست پس به درگاه خداوند دعا كنيد ، قسم به آن كه جان صلى‌الله‌عليه‌وآله در دست اوست ، از اينجا هيچ كس بر نمى‌گردد ، مگر آمرزيده شود ، جز كسى كه گناه كبيره انجام داده و بر آن اصرار مى‌ورزد و در دل خود تصميم بر ترك آن ندارد . بنابراين حقيقت سنّت عيد قربان و قربانى كردن حيوان ، تقرّب به خدا و پرهيزكارى است ؛ زيرا روح و قلب آدمى در دنيا با آرزوها و هوس ها آلوده مى گردد و با قربانى كردن حيوانى ، در حقيقت ، حيوانيّت هواى نفس و ديو طمع را از بين مى برد . 👈 همانگونه كه امام صادق عليه‌السلام در آداب مراقبين حجّ فرمود : « وَ اصْعَدْ بِرُوحِكَ إِلَى الْمَلَإِ الْاعْلى بِصُعُودِكَ إِلى الْجَبَلِ وَ اذْبَحْ حَنْجَرَةَ الْهَوَى وَ الطَّمَعِ عِنْدَ الذَّبِيحَةِ وَ ارْمِ الشَّهَواتِ وَ الخَساسَةَ وَ الدَّناءَةَ وَ الْافْعالَ الذَّمِيمَةَ عِنْدَ رَمْىِ الْجَمَراتِ با فراز آمدن بر كوه مشعر روحت را نيز به سوى ملأ اعلى بفرست. هنگام قربانى گلوى هوس و طمع را نيز ببر ، و در رمى جمرات به خواهش ها و پستى و فرومايگى و كردارهاى زشت و ناپسند سنگ بيانداز » .  صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ از کتاب تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، حضرت استاد حسین انصاریان http://www.erfan.ir/farsi/87967.html ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 📝 چرا در باید کرد ؟ 📖 : برای احیای خاطره است که در منی فرزند خودش را قربانی کرد و خداوند بجای دستور داد را قربانی کند . : قربانی کردن به میمنت و مبارکی پایان پذیرفتن است که خداوند اساساً آن روز را برای حاجی قرار داده است . : قربانی کردن برای رسیدن فقرا و مساکین به رزق و روزی می‌باشد تا از ناحیه حجاج که توان و اسطاعت مالی داشته اند خیر و برکتی هم به فقرا برسد . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi ستاد ملی ترویج احکام دین 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 📝 در اسلام از چه جایگاهی برخوردار است ؟ 📖 در روایات از ، به نام‌های و یاد شده است ، که در لغت همه اینها اشاره به و یا در ماه ذی‌الحجه است ؛ لذا چون در این روز ، انجام می‌شود ، به نام‌گذاری شده است . ؛ از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان می‌باشد که روز اثبات عشق و تسلیم در برابر امر الهی و آزمایش و امتحان و علیهماالسلام است که از آن سربلند بیرون آمدند ؛ لذا به یاد علیه‌السلام و فرزندش علیه‌السلام ، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ @Javanmardi_langarudi ستاد ملی ترویج احکام دین 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
🌧 حیوانات دريايی 📝 سؤال : #خوردن_صدف و #خرچنگ چه حکمي دارد ؟ 📖 جواب : جایز نیست .
033033.mp3
184.4K
﷽؛ " وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا " @Javanmardi_langarudi
033033-۱.mp3
65.5K
﷽؛ " و در خانه هاى خود بمانید ، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید ، و نماز را بر پا دارید ، و زکات را بپردازید ، و خدا و رسولش را اطاعت کنید ; خداوند فقط مى خواهد پلیدى و گناه را از شما اهلبیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد ". @Javanmardi_langarudi
﷽؛ (علیه السلام) " سه مرتبه بر من (پیامبر) نازل شد و از طرف خداوند ، مرا مأمور کرد که در این محل اجتماع بپا خیزم و بر هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر و وصی و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است ".
﷽؛ ✅ محاسبه مسافت شرعی و حد ترخص 📝 سؤال : در مسیری که از شهر برای خارج می شویم ، روستایی وجود دارد که خیلی به شهر نزدیک است ، برای و ، ملاک انتهای شهر است یا انتهای روستا ؟ به عبارت دیگر آیا در این موارد روستا جزء شهر است ؟ 📖 جواب : معیار ، نظر عرف محل است ، اگر به طوری است که روستا عرفا جزء شهر محسوب می شود ، مسافت شرعی و حد ترخص از انتهای روستا محاسبه می شود ، وگرنه از محاسبه می شود ، هر چند روستا خیلی به شهر نزدیک باشد .
#افطاری_دادن 🌷 امام علی (علیه السلام) می فرمایند : " کسی که مؤمن روزه داری را در عید غدیر افطار دهد ، مانند این است که صدهزار پیامبر و صدیق و شهید را افطاری داده است ".
﷽؛ 🔹شأن نزول آیه ولایت (( إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ )) 📝 در تفسیر «مجمع البیان» و کتب دیگر از «عبداللّه بن عباس» چنین نقل شده : " روزى در کنار چاه زمزم نشسته بود و براى مردم از قول پیامبر (صلى الله علیه وآله) حدیث نقل مى کرد ، ناگهان مردى که عِمامه اى بر سر داشت و صورت خود را پوشانیده بود نزدیک آمده و هر مرتبه که «ابن عباس» از پیغمبر اسلام (صلى الله علیه وآله) حدیث نقل مى کرد ، او نیز با جمله «قالَ رَسُولُ اللّه (صلى الله علیه وآله)» حدیث دیگرى را از پیامبر (صلى الله علیه وآله) نقل مى نمود ". «ابن عباس» او را قسم داد تا خود را معرفى کند ، او صورت خود را گشود و صدا زد اى مردم ! هر کس مرا نمى شناسد ، بداند من «ابوذر غِفارى» هستم ، با این گوش هاى خودم از رسول خدا (صلى الله علیه وآله) شنیدم ـ و اگر دروغ بگویم هر دو گوشم کَر باد ـ و با این چشمان خود این جریان را دیدم ـ و اگر دروغ بگویم هر دو کور باد ـ که پیامبر (صلى الله علیه وآله) فرمود : عَلِىٌّ قائِدُ الْبَرَرَةِ وَ قاتِلُ الْکَفَرَةِ مَنْصُورٌ مَنْ نَصَرَهُ مَخْذُولٌ مَنْ خَذَلَهُ : «على (علیه السلام) پیشواى نیکان است ، و کشنده کافران ، هر کس او را یارى کند ، خدا یاریش خواهد کرد ، و هر کس دست از یاریش بردارد ، خدا دست از یارى او برخواهد داشت». سپس «ابوذر» اضافه کرد : اى مردم ! روزى از روزها با رسول خدا (صلى الله علیه وآله) در مسجد نماز مى خواندم ، سائلى وارد مسجد شد و از مردم تقاضاى کمک کرد ، ولى کسى به او چیزى نداد ، او دست خود را به آسمان بلند کرده ، گفت : خدایا تو شاهد باش ! من در مسجد رسول تو تقاضاى کمک کردم ، ولى کسى جواب مساعد به من نداد . در همین حال على (علیه السلام) که در حال رکوع بود با انگشت کوچک دست راست خود اشاره کرد . سائل نزدیک آمد و انگشترى را از دست آن حضرت بیرون آورد . پیامبر (صلى الله علیه وآله) که در حال نماز بود ، این جریان را مشاهده کرد ، هنگامى که از نماز فارغ شد ، سر به سوى آسمان بلند کرده ، چنین عرض کرد : « خداوندا ! برادرم موسى (علیه السلام) از تو تقاضا کرد که روح او را وسیع گردانى ، کارها را بر او آسان سازى ، و گره از زبان او بگشائى تا مردم گفتارش را درک کنند ، و نیز موسى (علیه السلام) درخواست کرد ، هارون که برادرش بود را وزیر و یاورش قرار دهى و به وسیله او نیرویش را زیاد کنى و در کارهایش شریک سازى ! خداوندا ! من محمّد پیامبر و برگزیده توام ، سینه مرا گشاده کن ، کارها را بر من آسان ساز ، از خاندانم على (علیه السلام) را وزیر من گردان ، تا به وسیله او ، پشتم قوى و محکم گردد ». «ابوذر» مى گوید : هنوز دعاى پیامبر (صلى الله علیه وآله) پایان نیافته بود که جبرئیل نازل شد و به پیامبر (صلى الله علیه وآله) گفت : «بخوان». پیامبر (صلى الله علیه وآله) فرمود : چه بخوانم ؟ گفت : بخوان : «اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِیْنَ آمَنُوا...». 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi 🌷 أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌷