eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.3هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ ❤️ امام‌صادق علیه آلاف التحیة و الثناء " نزد برای سلام‌الله‌علیها نُه اسم وجود دارد : ، ، ، ، ، ، ، و . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ ❤️ پیامبراکرم صلےالله‌علیه‌وآله " همانا فاطمه سلام‌الله‌علیها ، سرورِ زنان عالَم است ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ " نمی‌خواهم بِرَنجانم دلت را بی‌سبب اما چگونه مرگ یک ، چهل تن متّهم دارد ؟!" ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 💎 امام باقر علیه آلاف التحیة و الثناء " همانا فاطمه سلام‌الله‌علیها دختر محمد صلےالله‌علیه‌وآله ، طاهره نامیده شد چرا که او از هرگونه پلیدی و آلودگی و نیز کلام ناپاک طاهر بود ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 💎 پیامبراکرم صلےالله‌علیه‌وآله " اما دخترم فاطمه ، سرورِ زنانِ جهانِ هستی از گذشتگان و آیندگان است ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ « زهرا که عنایتش به عالم برسد باشد که به فریاد دل ما برسد یا رب سببی ساز که در روز جزا پرونده‌ی ما به دست زهرا برسد ». ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 💎 پیامبراکرم صلےالله‌علیه‌وآله " هر کس فاطمه سلام‌الله‌علیها را راضی کند ، مرا راضی نموده و هر کس فاطمه سلام‌الله‌علیها را خشمگین کند ، مرا خشمگین نموده است ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 💎 پیامبراکرم صلےالله‌علیه‌وآله " اولین کسی که داخل بهشت می شود ، فاطمه سلام‌الله‌علیها است ". ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ ✅ فروش لایک و فالوور 📝 سؤال : فروش لایک و فالوور واقعی و یا ساختگی و دروغین (فیک) چه حکمی دارد ؟ 📖 جواب : اگر واقعی باشد ، در مواردی که مشتمل بر مفسده نباشد ، فی نفسه اشکال ندارد ، ولی اگر ساختگی و دروغین باشد ، جایز نیست . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🖤 همچنان که خبرِ قبضِ روحش به امیرالمؤمنین رسید ، سقط علی وجهه ... حضرت‌آیت‌الله‌العظمی‌وحیدخراسانی ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 💕 شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند : « تا کسی نبود ، نمی شود . شرط ، است . اگر امروز کسی را دیدید که از کلام او ، از رفتار او ، از اخلاق او شد ، بدانید او خواهد شد . تمام ما این مشخصه را داشتند قبل از اینکه شوند بودند ». ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ " براے شدن باید بود ".
﷽؛ « مجالس‌ روضه‌ و وعظ از است و خوش‌گذرانی مؤمنین در دنیا همین هستند » . صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
﷽؛ ✅ حق طلاق 📝 سؤال : آيا دختر مى‏ تواند ضمن عقد ازدواج شرط کند كه در صورت ازدواج مجدد شوهر ، حقّ طلاق داشته باشد ؟ 📖 جواب : شرط حق طلاق برای زن ، باطل است ، مگر شرط شود كه زن ، وكيل شوهر در طلاق دادن باشد كه اگر او مجددا ازدواج كرد ، زن بتواند از طرف شوهر خود را طلاق دهد ؛ در این صورت شرط ، صحيح است . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
31.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ ؟ 👈 دلیل برتری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نسبت همه به زنان عالم 👈 وزن شخصیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ صلےالله‌علیه‌وآله 👈 ای فاطمه سلام‌الله‌علیها ! همانا خداوند با خشم تو خشمگین و با رضایت و خشنودی تو خشنود می شود . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 👈 درد دل امیرالمومنین علیه‌السلام با پیامبر صلےالله‌علیه‌وآله : غصه من دیگه تموم شدنی نیست ! خواب از من گرفته شد ... ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ ✅ خمس پول پیش 📝 سؤال : آیا پولی که مستأجر ناچار است برای اجارهٔ خانه به موجر قرض (رهن) دهد ، خمس دارد ؟ 📖 جواب : اگر مستأجر توان پرداخت اجارهٔ کامل را ندارد یا موجر نمی پذیرد ، به مقدار پولی که برای اجارهٔ مسکن مطابق شأن ، باید طبق قرارداد اجاره به موجر قرض دهد، خمس تعلق نمی گیرد و احکام مئونه را دارد . ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 📝 پرسش : شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در چه روزی واقع شده است ؟ 📖 پاسخ اجمالی : نه تنها در مكان دفن يادگار پيامبر صلےالله‌علیه‌واله اختلاف است بلکه در تاريخ فوت آن حضرت نيز اختلاف است . بر طبق روايت معروفى از امام صادق علیه‌السلام ، آن حضرت در سال 11 هجرى و 75 روز بعد از رحلت پیامبر صلےالله‌علیه‌واله یعنی در يكى از سه روز 13، 14 یا 15 ماه جمادى الاول به شهادت رسید . لکن در حديث ديگرى آمده است كه شهادت آن بانوى گرامى در روز سه شنبه سوم جمادى الثانی سال 11 هجری واقع شده است ، یعنی ميان رحلت پيامبر و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 95 روز فاصله بوده است . 📖 پاسخ تفصیلی : نه تنها در مكان دفن آن يادگار پيامبر (صلى الله عليه وآله) اختلاف است بلکه در تاريخ وفات آن حضرت نيز اختلاف است . بر طبق روايت معروفى از امام صادق(عليه السلام) آن حضرت در سال يازدهم هجرى با گذشت 75 روز از رحلت پدر بزرگوارش ديده از جهان فرو بست :  « إِنَّ فاطِمَةَ (عليها السلام) مَكَثَتْ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ (صلى الله عليه وآله) خَمْسَةَ وَ سَبْعينَ يَوْماً ». با توجّه به اينكه رحلت پيامبر اكرم در 28 صفر واقع شده است ، بايد شهادت آن بانوى عزيز در يكى از سه روز سيزدهم ، چهاردهم یا پانزدهم ماه جمادى الاولى واقع شده باشد (با در نظر گرفتن احتمال کامل يا ناقص بودن ماههاى وسط). در حديث ديگرى آمده است كه آن بانوى گرامى در روز سه شنبه سوم جمادى الثانی سال يازدهم هجرت چشم از جهان بر بست و اين حديث مطابق عقيده كسانى است كه مى گويند فاصله ميان رحلت پيامبر و شهادت حضرت زهرا (عليها السلام) 95 روز بود . در ذيل اين حديث آمده است :  « وَ كانَ سَبَبُ فَوْتِها أَنَّ قُنْفُذَ مَوْلى عُمَرَ لَكَزَها بِنَعْلِ السَّيْفِ بِأَمْرِهِ فَأَسْقَطَتْ مُحْسِناً وَ مَرِضْتَ مِنْ ذلِكَ مَرَضاً شَديداً » ؛ ( سبب وفات آن حضرت اين بود كه قنفذ غلام عمر به دستور وى حضرت را به غلاف شمشير مضروب ساخت و به دنبال آن محسنش را سقط كرد و سخت بیمار شد [و سرانجام به شهادت رسيد]). مرحوم علاّمه «مجلسى» در «زاد المعاد» از اين قول درباره زمان وفات آن حضرت به عنوان روايتى معتبر نقل كرده است . سپس اضافه مى كند : شيخ «طوسى» و «سيّد بن طاووس» و ديگران نيز همين را پذيرفته اند و گرچه اين روايت با روايت 75 روز منافات دارد ؛ ولى چون مشهور و روايتى معتبر ، پشتوانه آن است ، بايد روز سوم جمادى الثانى به مراسم تعزيت آن حضرت قيام كرد . در حديث غير مشهورى نيز فاصله وفات رسول خدا(صلى الله عليه وآله) تا شهادت حضرت زهرا(عليها السلام) 40 روز ذكر شده است . 👈 الكافي، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق‏، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر و آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامية، تهران، ‏ ‏1407 ق، چاپ چهارم، ج ‏1، ص 458، باب (مولد الزهراء فاطمة)؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، 1403 ق‏، چاپ دوم، ج ‏43، ص 215، باب 7 (ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها و غسلها و دفنها و بيان العلة في إخفاء دفنها صلوات الله عليها و لعنة الله على من ظلمها)؛ مرحوم علاّمه مجلسى در شرحى كه بعد از حديث 47 نگاشته، مى نويسد: «في الْخَبَرِ الصَّحيحِ أنَّها عاشَتْ بَعْدَ أَبيها خَمْسَةَ وَ سَبْعينَ يَوْماً». 👈 دلائل الإمامة، طبرى آملى صغير، محمد بن جرير بن رستم‏، محقق / مصحح: مؤسسة بعثت، بعثت‏، قم‏، 1413 ق، ‏چاپ اول‏، ص 134، (خبر وفاتها و دفنها و ما جرى لأمير المؤمنين(صلوات الله عليه) مع القوم)؛ بحار الأنوار، همان، ج ‏43، ص 170، باب 7 (ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها و غسلها و دفنها و بيان العلة في إخفاء دفنها صلوات الله عليها و لعنة الله على من ظلمها)، ح 11. 👈 زاد المعاد- مفتاح الجنان، ‏مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، ‏محقق / مصحح: اعلمى، علاءالدين‏، موسسة الأعلمي للمطبوعات‏، بيروت‏، 1423 ق، ‏چاپ اول، ص 280، (الفصل الثالث في أعمال شهر جمادى الثانية). 👈 كشف الغمة في معرفة الأئمة ( ط- القديمة)، اربلى، على بن عيسى‏، محقق / مصحح: رسولى محلاتى، هاشم‏، بنى هاشمى‏، تبريز، 1381 ق، چاپ اول‏، ج ‏1، ص 449، (في تاريخ ولادتها و وفاتها)؛ بحار الأنوار، همان، ج ‏43، ص 7، باب 1 (ولادتها و حليتها و شمائلها(صلوات الله عليها) و جمل تواريخها). 👈 پيام امام امير المومنين(عليه السلام‏)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، 1386 ش‏، چاپ اول‏، ج 8، ص 54. ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 📝 پرسش : «مسعودی» از علمای اهل سنت ، ماجرای یورش به خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را چگونه نقل می کند ؟ 📖 پاسخ اجمالی: «مسعودی» از علمای اهل سنت ، مى نويسد : « آنگاه كه ابوبكر در حال احتضار بود چنين گفت : اى كاش حرمت خانه زهرا را هتك نمى كردم . و در اين مورد بسیار سخن گفته است ». مسعودى با اينكه نسبت به اهل بيت گرايشهاى موافقى دارد ، ولى اينجا از بازگويى سخن خليفه خوددارى كرده و با كنايه رد شده است . البتّه سبب را خدا مى داند ، بندگان خدا هم اجمالا مى دانند ! 📖 پاسخ تفصیلی : «مسعودى» (متوفای 325) در «مروج الذهب» مى نويسد : آنگاه كه ابوبكر در حال احتضار بود چنين گفت : سه چيز انجام دادم و تمنّا مى كنم كه اى كاش انجام نمى دادم ؛ يكى از آن سه چيز اين بود :  « فَوَدَدْتُ أنّي لَمْ أَكُنْ فَتَّشْتُ بَيْتَ فاطِمَةَ وَ ذَكَرَ في ذلِكَ كَلاماً كَثيراً !» ؛ ( آرزو مى كردم كه اى كاش حرمت خانه زهرا را هتك نمى كردم . وى در اين مورد سخن زيادى گفته است !). مسعودى با اينكه نسبت به اهل بيت گرايشهاى موافقى دارد ؛ ولى اينجا از بازگويى سخن خليفه خوددارى كرده و با كنايه رد شده است . البتّه سبب را خدا مى داند، و بندگان خدا هم اجمالا مى دانند !. 👈 مروج الذهب و معادن الجوهر، المسعودي، أبو الحسن على بن الحسين بن على، تحقیق: سعد داغر، دار الهجرة، قم، 1409قمری، چاپ: دوم، ج ‏2، ص 301. 👈 گردآوری از کتاب: پيام امام امير المومنين(عليه السلام)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، 1386 شمسی‏، چاپ: اول‏، ج 8، ص 51. ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi