سپنتا؟ ... 120 هزار میلیارد تا!
🔹یک روز، سرگرمی مائده هژبری. روز دیگر، شعبده بازی های عادل فردوسی پور. روز سوم، در آغوش کشیدن بازیکنان کروات و غیر کروات توسط خانم کیتاروویچ معاون ناتو که حالا رئیس جمهور کرواسی است. روز چهارم، روسری سر چوب کردن چند زن ماموریت دار. روزپنجم، کنسرت بازی. روز ششم، جنجال موسیقی خیابانی در فضای باز برج آزادی و ... روز هفتم، سرگرمی مردم با سپنتا نیکنام و نظایر آن!
♦️روز ها و هفته های افکار عمومی، با دستمایه قرار دادن همین سوژه بازی ها و حاشیه سازی ها توسط شبکه رسانه ای زنجیره ای پر می شود تا مردم از مدعیان بی صداقت تدبیر و امید نپرسند آن وعده های رونق اقتصادی در حد بی نیاز کردن مردم از یارانه چه شد و چرا با سوء تدبیر انجام شده در همین یکی دوماه اخیر، 30 میلیارد دلار ارز آلوده به رانت در بازار در آغوش برخی مفت خورها و رندها پاشیده شد؟
🔹اگر رانت ناشی از واگذاری همراه با سردرگرمی هر دلار را حداقل 4 هزار تومان بدانیم، در کمتر از دو ماه 120/000/000/000/000 تومان رانت میان یک اقلیت دو سه درصدی رانت خوار (نشسته در حاشیه امنیت فراهم آمده توسط کانال ها و روزنامه ها و سایت ها و خبرگزاری های زرد زنجیره ای) پخش شد و کم کم دارد درغوغای همین حاشیه ها فراموش می شود. سپنتا؟... 120 هزار میلیارد تا! لبخند بزنید؛ به همین سادگی و خوشمزگی!
محمدایمانی
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
🔴 اصلا یکی از راه های شناخت اصلاح طلبانِ بدخیم، تفاوت همیشگی اولویت آنها با نیازهای مردم و ارائه راههای غیرواقعی است. دردها و مشکلات اصلی مردم، عنصر همیشه غائب در رفتارسیاسی این جماعت حاشیه ساز است. چه امروز ، چه فردا و چه دوره اصلاحات.
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
🔴 در دیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب چه گذشت؟
🔴 باید اینگونه باشید
💠 یکشنبهی هفتهی جاری، رهبر انقلاب با هیأت دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور جلسهای برگزار کردند. در این جلسه، رهبر انقلاب، "شرایط" و "اقداماتی" که در این مقطع زمانی، دولت میبایست انجام دهد را برشمردند. گرچه از این دیدار، صرفا خبر آن منتشر شد، اما نظر به اهمیت آن، خط حزبالله بخشهایی از آن را منتشر میکند:
🔻 در میدان نبرد و مبارزه آنچه بیش از همه به آن احتیاج دارید این است که روحیهی تحرّک، روحیهی پیشرفت، روحیهی مبارزهی با شرایط را در خودتان تقویت کنید؛ این شرط اول است. شجاعت ورود در میدان را به خودتان [بدهید]، عزم راسخ در این زمینه را داشته باشید. مشکل طبعاً پیش میآید.
🔻 طبعاً هر مشکلی، نوعی برخورد لازم دارد... این را باید همهی دوستانی که در کار دولت هستند هم خود شما، هم مدیران زیردست شما [داشته باشند.] بایستی تصویر دولت در چشم مردم تصویر یک گروه توانا و کارآمدی باشد که دارند تلاش میکنند. حالا البته انسان تلاش که میکند همیشه موفق نمیشود، نفْس اینکه دارند تلاش میکنند و کار میکنند برای مردم جذاب است.
🔻شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم اما همه، تیم ما را تأیید کردند ... گفتم: «کارتان عالی بود» . مردم هم آمدند در خیابانها در حالیکه گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که اینها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند. دروازهبان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود.
🔻مردم وقتی این را از شما ببینند برایتان شعار میدهند، به نفعتان شعار میدهند، این باید احساس بشود. آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی نتواند حل کند. همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش میکنید، روز و شب نمیشناسید، به مردم پیام اقتدار را میدهد. باید احساس بکنند دارد کار میشود.
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
تضاد ماهوی راهبرد امام و رهبری
با قاصران و مقصران و تسلیم طلبان -1
✍این ایام سی امین سالگرد اعلام قبول قطعنامه 598 توسط حضرت امام خمینی (ره) است. البته ارتش صدام به این قطعنامه ای که قبلا پذیرفته بود، پایبند نماند و چند روز بعد، به خیال اینکه ایران ضعیف شده، حمله به ایران را از سر گرفت. سازمان وطن فروش منافقین در این حملات، ارتش متجاوز را همراهی کرد و توهم تسخیر چند روزه تهران با عملیات موسوم به فروغ جاودان را داشت. اما همین بلاهت، قتلگاه آنها در عملیات غرور آفرین مرصاد شد.
🔹تحریفگران تاریخ چنین القا می کنند که امام خمینی در تاریخ 29 تیر 67، از سر انفعال، قطعنامه را پذیرفت و جمهوری اسلامی تسلیم شد و بنابراین اکنون هم باید "مصلحت" به خرج داد و در مقابل آمریکا و غرب تسلیم شد! این در حالی است که اولا در طول تاریخ، برخی خواص در تحمیل صلح به مقتدای حکومت دینی، قصور یا تقصیر داشته اند. و اگر آن قصور و تقصیر و کم کاری ها نبود، الزاما نیازی به صلح با دشمنِ سر موضع نبود.
♦️از همین منظر، امام خمینی (ره) درباره شرایط دشوار روزگار امام امام حسن (ع) و صلح با معاویه می فرماید "قصه امام حسن و قضیه صلح؛ آن هم صلح تحمیلی بود. برای این که امام حسن، دوستان خودش یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد. صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می خواهند بگویند، این است. (صحیفه نور،جلد 20،صفحه 32)
🔸ایشان همچنین در مظلومیت امام مجتبی فرمودند "امام حسن سلام الله علیه آنقدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه دارد عمل کند با خیال کوچکشان با افکار ناقصشان در مقابلش می ایستادند و غارتش کردند، اذیتش کردند و عرض می کنم که شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند. (صحیفه نور،جلد 8،صفحه 89)
🔻ادامه دارد🔻
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
تضاد ماهوی راهبرد امام و رهبری
با قاصران و مقصران و تسلیم طلبان -2
🔹ثانیا مرور مواضع حضرت امام ، از جمله در پیام پذیرش قطعنامه، منشور روحانیت (سوم اسفند 67)، پیام به مهاجرین جنگ تحمیلی (دوم فروردین 68 ) و ... به وضوح نشان می دهد امام نگاه راهبردی و انقلابی را پررنگ تر از گذشته مورد پافشاری قرار داده و سنگ پیروزی های معجزه آسا را در آینده ای نه چندان دور گذاشته است. قطعا این رویکرد امیدوارانه و انقلابی و پر از نشاط اقدام و عمل و مجاهدت و تدارک آینده، زمین تا آسمان، با نگاه منفعلانه و تسلیم طلبانه طیف های غربزده تفاوت دارد.
♦️تاسیس و تداوم همین رویکرد انقلابی در زمان حیات حضرت امام و جانشین حکیم و شجاع ایشان (حفظه الله تعال) بود که ایران را از کشوری در معرض تعدی و تجاوز و درگیر در درون مرزهای خود در دهه 60، به ابرقدرت منطقه ای در دهه 90 تبدیل کرد تا بارها با کمک بازوان جبهه مقاومت، طعم شکست و حقارت را به آمریکا و اسرائیل و انگلیس (مثلث صهیونیسم مسیحی ) در عراق و لبنان و سوریه و فلسطین و یمن بچشاند.
🔸هر چند دشمن و طیف همسو با آن کوشیدند برجام را به دستاویزی برای به تسلیم کشاندن جمهوری اسلامی قرار دهند اما خود آنها بارها در همین سه ساله پس از برجام با حقد و کینه شهادت داده اند که نفوذ و اقتدار ایران در منطقه گسترش یافته، تا آنجا که به عنوان مثال، اراده ایران و محور مقاومت در مقابل آمریکا (و جبهه حمایت از داعش) در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین غالب شده و البته باید به بدخواهان گفت "باش تا صبح دولتش بدمد/ کاین هنوز از نتایج سحر است".
محمدایمانی
——————
🔹بازخوانی نامه امام خمینی(ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸/
http://fi9.ir/5hiamc
♦️پیام تاریخی امام خمینی(ره) به مهاجرین جنگ تحمیلی/ http://fi9.ir/x0e5ip
🔸منشور روحانیت/ http://www.rajanews.com/news/37257
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
▪️وقتی میگوییم تروریستهای تجزیهطلب، با اسلام هم دشمنی دارند، از یازده شهید بسیجی حمله تروریستی #پژاک در مریوان حرف میزنیم که اکثریتی اهلسنت داشتند؛
یک شهید از اهل سنت سنندج، ۷ شهید از اهل سنت مریوان و ۳ شهید از شیعیان اهل قروه
💬 آسِیِد پویان حسینپور
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
درسی از روزنامه نگاری "نصیری" و "توکلی"
#ادبیات_انقلابیگری
یک سوال؛ ادبیات انقلابی گری به چه نحوی باید باشد؟ صدای بلند؟ اعتراضی؟ مطالبه گرایانه؟ استدلالی؟ اقناعی؟ مردمی یا چی؟
این سوال احتمالن برای شما هم مطرح است. خیلی وقت ها دچار تردید می شویم و واقعن ابهام داریم که این راه طی شده؛ سزاست یا خطا؟
این سوال وقتی به ساحت رسانه می رسد جدی تر می شود چون در کنار پاسخ به این سوال و حجیت آن، جذابیت کلام هم مطرح می شود.
بالاخره ادبیاتی کارگر است که موثر افتد. خیلی وقت ها انتخاب ادبیات ما ناشی از آثار آنست؛ مثلن نگاه می کنیم کدام روش موثرترست یا مخاطب بیشتری جلب می کند. همین مبنای ساده باعث می شود خیلی از آدم ها مواضع شان در محافل خصوصی متفاوت از محافل رسانه ای باشد.
واقعیت این است که ما شناخت دقیقی از اثر کلام نداریم. اشتباه رایج اینست که تفکیکی میان "جلوه کلام" با "حجت کلام" نداریم. هرانچه خوشتر جلوه کرد، الزامن حجیت قوی تری ندارد. "هیجان کلام"، "استدلال کلام" نیست و بالاتر اینکه "ارضای احساساتی" منجر به "اقناع استدلالی" نمی شود.
این خطای تاکتیکی باعث می شود برخی تصور کنند "صدای بلند" بخشی از استدلال است؛ حال آنکه تناژ صدا تنها تضمین جلب توجه است و نه بیشتر؛ مخاطب تنها روی اش راسمت شما برمی گرداند نه دل و ذهن اش.
نتیجه این می شود که در بسیاری از موارد صدای بلند "همراهی اجتماعی" ایجاد نمی کند. بدتر اینکه گوش مخاطب به این صدا عادت می کند و هرکس بخواهد حرف مهمی بزند بعد ازین باید بیشتر فریاد کند.
اما نقطه مقابل این نگاه چیست؟ "شل کلامی". برخی تصور می کنند اگر کلام آرام باشد، مستدل است. حتا استدلال هم به تنهایی کفایت نمی کند. استدلال تنها ذهن مخاطب را درگیر می کند، حال آنکه مخاطب تنها ذهنی تصمیم نمی گیرد. دهها متغیر دیگر و موثری وجود دارد که در تصمیم مخاطب تعیین کننده است. متن مستدلی که صراحت ندارد، ممکن است مخاطب را "قانع" کند اما به "حرکت" نمی کشد. بین ایندو فرسنگ ها فاصله است
عبور کنیم....
پس چه باید کرد؟
برای "چه باید کرد"، مناسب است به دو الگوی روزنامه نگاری در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 مراجعه کنیم. سبک روزنامه نگاری "احمد توکلی" در روزنامه های "رسالت" و "فردا" و سبک ادبیات "مهدی نصیری" در روزنامه "کیهان" و ماهنامه "صبح" ازین جهت قابل اعتناست. ممکن است این الگوها از جهات مختلف کامل نباشند اما از زاویه این متن قابل رجوع اند.
ویژگی مشترک ایندو روزنامه نگار قدیمی در "تحکم" است؛ امتیاز شان در "هیبت کلام" است نه "فریاد کلام". ادبیات جوان متدین و انقلابی باید مستحکم و باقوت باشد. اما این ادبیات چطور شکل می گیرد؟ "ادبیات پرطنین" برآمده از "صراحت کلام" است و ضرب آهنگ ش از "قوه فکر"ست نه "قدرت حنجره". مخاطب "تخته بند استدلال" می شود نه "میخکوب صدا".
سبک نوشتاری نصیری و توکلی در فعالیت رسانه ای شان چنین بود. مستدل می نوشتند اما صریح و محکم. صراحت لهجه کمک می کرد استدلال شان نیز اثرگذار باشد و به متن، عمق اعتقادی و انگیزشی ببخشد. نویسنده بااعتقاد، کلامش روشن است و دونبشی و "شل کلامی" بدان راه ندارد. پس صراحت بیانگر 2 امر ست؛ هم "اعتقاد نویسنده" و هم "استحکام استدلال". حرف گوشه دار و طعنه دار و پرکنایه در این ادبیات هیچ جایی ندارد؛ کلام بی ادبانه که حاشا...
هیبت کلام در صراحت لهجه، مخاطب را به جهت ذهنی و قلبی همراه می کند. چون بغیر استدلال، بوی صداقت و اخلاص می دهد و از همه مهمتر اینکه دارای جان مایه های اعتقادی و معرفتی است. آدم مستحکم دارای "تعصب ممدوح" است و اعتقادش را با حجیت علم و عقل و دین تقویت کرده است.
و در نهایت یک جمله؛
کلام مستدل و مستحکم؛ هم بیانگر "عقلانیت متن" است و هم "تقوای نویسنده". حال آنکه "فریاد کلام" یا روی دیگرش "شل کلامی" ، یا ناشی از ضعف منطق است یا تقوای صاحب منطق.
روشنست که بحث نسبی است.
محسن مهدیان
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
▪️یکی از مهمترین ابزارهای ایران برای بستن #تنگه_هرمز، استفاده گسترده از مینهایی دریایی است
با توجه به عرض کم منطقه عبوری کشتیها در تنگه هرمز، ریختن چیزی مثلا در حدود 2 هزار مین دریایی در آن منطقه، میتوان براحتی تنگه هرمز را برای مدتی طولانی بست
مین ریزی شیوههای مختلفی دارد. یکی از روشها استفاده از قایقهای تندرو برای مین ریزی است؛ سپاه بارها در رزمایشهای دریایی مین ریزی توسط قایقهای تندرو را تمرین کرده است
اگر سپاه بخواهد در محدوده عبور و مرور کشتیها در #تنگه_هرمز چنین اقدامی انجام دهد، به یقین، دیگر هیچ کشتی تجاری یا نظامی، جرأت عبور از تنگه را نخواهد داشت، چرا که هر لحظه ممکن است با مین برخورد کند، همان چیزی که در دوران دفاع مقدس #سپاه با موفقیت اجرا کرد
این کشتی را ببینید، نامش بریجتون (SS Bridgeton) است
بر اثر برخورد با مین دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس، سوراخ شد و در حالی که ناوهای آمریکایی هم محافظش بودند، تقریبا به زیر آب رفت
حالا، بیش از 30 سال از آن دوره گذشته است، هم #سپاه قدرتمندتر شده و هم مینهای دریاییاش بهروزتر و قویتر
اگر ایران قصد بستن #تنگه_هرمز را داشته باشد، فکر میکنم فقط همین مینهای دریایی کفایت میکنند
📝 حسین دلیریان
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab
◾يادتونه ميگفتن #عليرضا_فغانی ممنوع التصوير شده!؟
چه سودی در اين خبرهای دروغ هست؟ [دیشب، شبكه دو، گفتگوی زنده با فغانی]
🇮🇷 آیدی #جبههێانقلاب در پیام رسان های داخلی👇
@Jebheye_Enghelab
sapp.ir/Jebheye_Enghelab
eitaa.com/Jebheye_Enghelab