استاد عباسی ولدی
⁉️میدونستین بچهها دوست دارن بازیشون در معرض نگاه بزرگترا باشه؟🤔
👁 بچهها دوست دارن بازیشون در معرض نگاه بقیه به ویژه بزرگترا باشه. این حس، فقط تو سن کودکی با بچههای ما نیست. اونا وقتی به نوجوونی و حتی جوونی هم میرسن، دوست دارن بازیهاشون در معرض دید دیگران باشه.👌
✅ وجود چنین حسی نیاز به اثبات نداره، کافیه حس ورزشکارا رو توی این دو موقعیت با هم مقایسه کنیم:
۱. بازی توی ورزشگاهی پر از تماشاگر
۲. بازی توی ورزشگاهی خالی از تماشاگر🤷♂
♨️پدر و مادرایی که فرصت بازی با بچههاشون رو ندارن، حتماً یه جوری رفتار کنن که بچهها، احساس کنن بازیشون مورد توجه بزرگتراست. وقتی بچهها جلوی پدر و مادر یا بزرگترای دیگه بازی میکنن، حوصلهشون برا ادامه بازی بیشتر میشه؛ یعنی تماشای دیگران به بچهها انگیزه میده تا بازی رو با جدیت بیشتری ادامه بدن.☝️
#تربیت_فرزند
#یا_منصور_امت
👼جینگیلی ها👼
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 کاردستی پنگوئن با قاشق یکبار مصرف
👼جینگیلی ها👼
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
💢جذب ثروت با بخشش و افزایش جمعیت
🌿 رسول خدا صلّىاللهعليهوآله:
🌾 «مَنْ وَسَّعَ، وُسِعَ عَلَيْهِ وَ كُلَّمَا كَثُرَ الْعِيَالُ، كَثُرَ الرِّزْقُ».
✅ هركس دامنه انفاق را گسترش دهد، خداوند روزى او را وسيعتر مىكند و هرزمان [تعداد] افراد خانواده بيشتر شود، رزق و روزى نيز فزونتر خواهد شد.
📚 شرح نهج البلاغةلابنأبیالحديد، ج18، ص337.
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
🔻غرب، صاحب این خانه است:
🔸ولبودنِ فضای مجازی
✍️#مهدی_جمشیدی
[1].بنده در سالهای گذشته در برخی از دبیرستانها، "اخلاق جنسی" تدریس میکردم و از نزدیک وبهصورت همدلانه و شفاف، با "انحرافهای جنسیِ نوجوانانِ دبیرستانی" آشنا شدم. واقعیّت، "بسیار تلخ و گزنده" بود؛ بهطوریکه در همین لحظه نیز یادآوری شنیدهها و دیدههایم، قلبم را میفشارد. مطالعۀ کیفی و پدیدارشناسانۀ من نشان داد که "همۀ" انحرافهای جنسیِ نوجوانان، از جمله خودارضایی و ارتباطات نامشروع با جنس مخالف، از "فضای مجازی" برمیخیزد. تصاویر و کلیپها و فیلمهای جنسی و ...، تمام ذهنِ نوجوان ما را تسخیر کرده است، به خصوص در شبکههای اجتماعی. یک نوجوان میتواند در اتاق خواب خود، صحنههایی را بیند که شاید یک فرد متأهل، حتّی هرگز تجربۀ انجام آنها را نیز نداشته باشد. چه کنیم با این "شبکههای اجتماعیِ رهاشده"؟!! چه کنیم با این "دسترسیهای بیمهار"؟! چه کنیم با این "فضای وِل"؟! شما "مسئولیّت شرعی و اخلاقیِ وضعِ کنونی" را میپذیرید؟! در "محکمۀ الهی"، پاسخی برای مخالف خود دارید؟! به اندازۀ همین "چند سطر"، در غوطهوریِ نسل جوان در فساد و گناه سهیم خواهید بود.
[2]. آیا باید از اینکه فضای مجازی، که کارکردهای مثبت نیز دارد، مطلوبیّتِ "اصلِ فضای مجازی" را نتیجه گرفت یا "رهاسازیِ کلّیّتِ فضای مجازی" را؟!
[3]. بخش عمدهای از مفاد مفسدهانگیز و ناسالم، در "شبکههای اجتماعیِ بیگانه" هستند که امکان فیلتر آنها وجود ندارد و به صرف عضویّت در این شبکهها، در دسترس قرار میگیرند.
[4]. مفسدۀ "استفاده از فیلترشکن"، بیشتر از "دسترسیِ آسان به محتواهای ناسالم" است؟! آیا اگر مشروبات الکلی به صورت قاچاق وارد شدند، باید مصرف آن را آزاد گذاشت؟!
[5]. اگر در عمل، "امکان محدوسازیِ فضای مجازی" وجود دارد و این کار از نظر فنآوری، مقدور نیست، پس چرا نگران "انسداد" هستید؟!
[6]. هر اندازه هم که بودجه صرف تربیت دینیِ جامعه بشود، باز نمیتوان نتیجه گرفت که باید "زمینههای فسق و فجور" را در جامعه حذف نکرد. در جامعۀ دینی، فساد نباید "رسمی" و "آشکار" باشد.
[7]. سخن من "واقعیّتگرایانه" است نه "واقعیّتگریزانه". واقعیّت این است که فضای مجازیِ مبتنی بر حکمرانیِ غرب، به "بسترِ تغییرِ فرهنگی و سیاسی" تبدیل شده است و ما "از بیرون"، مدیریّت میشویم. این واقعیّت غیرقابلانکار، برای شما که ایرانی هستید، مطلوب است؟!
[8]. مسئولیّتِ شرعی و اخلاقیِ مفاسدِ مترتّب بر "ولبودنِ فضای مجازی"، بر عهدۀ هر کسی است که به نوعی در حال "روایتسازیِ وارونه از انتقال مدیریّت آن از غرب به ایران" هستند؛ چه "جریان اصلاحطلبان"، چه "اصولگرایانِ عملگرای وابسته به قالیباف". این دو جریان، دغدغۀ "قدرت" دارند، نه "اخلاق" و "معنویّت"، و به همین دلیل، از ایفای نقشِ طبیبِ دلسوزی که "داروی تلخ" را تجویز میکند، میگریزند، وگرنه به تعبیر استاد مطهری، "وجودِ تقاضای اجتماعی"، عرضه را مشروع و موجّه نمیسازد. من از "حریم اخلاق" سخن میگویم، نه از "منافع جریانهای سیاسی".
[9]. آن نمایندهای که دغدغۀ "قدرت" دارد و نه "حقیقت"، در ذهنش محاسبه میکند که در این "روایتگریهای دروغین" نسبت به مهار و مدیریّت فضای مجازی، اگر با طرح همراهی کند، چهبسا در دورۀ بعدی انتخابات، بدنۀ اجتماعیِ خود را از دست بدهد و رأی نیاورد. ازاینرو، در برابر جوسازیهای رسانهای، "عقبنشینی" میکند و حاضر نیست برای انقلاب، هزینه بدهد. او بر سر سفرۀ انقلاب نشسته است تا شکمپروری کند، نه اینکه از "خویش" برای "مصالح انقلاب"، درگذرد. او "انقلاب" را برای "خود" میخواهد، نه "خود" را برای "انقلاب". منِ او و منافعش و خواستههایش، بر همه چیز ترجیح دارد.
[10]. این ماجرا نشان داد که "روایت"، تا چه اندازه میتواند بر "واقعیّت" غلبه کند و به "ذهنیّت عمومی"، جهت ببخشد. مهمّ نیست که در "عمل" بناست چه اتّفاقی رخ بدهد، بلکه "روایتِ" از آن، تعیینکننده و سرنوشتساز است؛ پس باید "روایتپردازی" کرد و زمام و عنانِ "فکر مردم" را به دست گرفت و آنها را فریفت. این کاری است که تاکنون انجام گرفته است. و با همین "بازیِ روایتی"، میتوان مردم را بر ضدّ تصمیمها و طرحهای انقلابی شوراند و نیروهای انقلابی را به تسلیم واداشت. بهاینترتیب، هر قدم راهگشا و مفیدی که برداشته شود، با موجی از "هوچیگریهای روانی" و "غوغاسالاریهای رسانهای" مواجه میشود و در نهایت، عقیم و ناتمام میماند.
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
قتل برای حفظ آبرو.mp3
4.45M
یکی از علت های قتل جنین:
🔴برای حفظ آبرو
حتی سقط جنینی که نعوذبالله ازراه نامشروع هم بوجود آمده ، جایز نیست
🎙#استاد_فولادی
(حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها )
#سقط_جنین_حرام_است
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
مامانا وقتی عمه خونه شونه 😂😂🙄😐
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee
✅ صحنه اقتدار و مظلومیت
رهبر انقلاب: قضیه غزه از یک سو صحنه مظلومیت و از سوی دیگر صحنه اقتدار است.
#فلسطین
#غزه
👶🏻جینگیلی ها 👶🏻👇
https://eitaa.com/joinchat/855638179C7cd8548bee