◼️برای او شب باصفایی بود. خدا میداند او چه هیجانی دارد! البته خودش میگوید من خیلی کوشش کردم که راز مطلب را کشف کنم، ولی اجمالًا میداند که حوادث بزرگی در انتظار اوست.
خودش اذان صبح را میگفت. نزدیک طلوع صبح بود که بالای مأذن رفت و ندای الله اکبر را بلند کرد. اذان را که گفت، با سپیده دم خداحافظی کرد. گفت: ای صبح! ای سپیده دم! ای فجر! از روزی که علی چشم به این دنیا گشوده، آیا روزی بوده است که تو بدمی و چشم علی در خواب باشد؟ یعنی دیگر بعد از این، چشم علی برای همیشه خواب خواهد رفت. وقتی از مأذن پایین میآید، میگوید:
◽️خَلَّوْا سَبیلَ الْمُؤمِنِ الْمُجاهِدِ
فِی الله ذِی الْکتُبِ وَ ذِی الْمَشاهِدِ
فِی الله لایعْبُدُ غَیرَ الْواحِدِ
وَ یوقِظُ النّاسَ الَی الْمَساجِدِ...
راه این مؤمن مجاهد را باز کنید (خودش را به عنوان یک مؤمن مجاهد توصیف میکند).
اهل بیتش اجازه ندارند از جای خود حرکت کنند. علی گفته بود که پشت سر این صیحهها نوحههایی هست. علی القاعده زینب، ام کلثوم و بقیه اهل بیت، همه بیدار ولی نگران و ناراحت که امشب چه پیش خواهد آمد؟ یک وقت فریادی همه را متوجه خود کرد و صدایی در همه جا پیچید: تَهَدَّمَتْ وَ اللهِ ارْکانُ الْهُدی وَ انْطَمَسَتْ اعْلامُ التُّقی وَ انْفَصَمَتِ الْعُرْوَةُ الْوُثْقی، قُتِلَ ابْنُ عَمِّ الْمُصْطَفی، قُتِلَ الْوَصِی الْمُجْتَبی، قُتِلَ عَلِی الْمُرْتَضی، قَتَلَهُ اشْقَی الْاشْقِیاءِ.
📚استاد مطهری، انسان کامل، ص۵۶
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🌀هرچند حضرت امام اثر مستقلی در باب عرفان عملی تالیف ننمودهاند، لکن مباحث و مسائل عرفان عملی در خلال جمیع کتب عرفان نظری و همچنین در کتابهایی چون:«آداب الصلاة»،«سرّالصلاة»،«شرح چهل حدیث» و «شرح حدیث جنود عقل و جهل» و نیز نامههای عرفانی ایشان بهطور گسترده مطرح و بررسی شدهاست.
🔻استاد سید جلالالدین آشتیانی در زمینه تسلط اجتهادی حضرت امام بر مباحث و مسائل عرفان نظری و عملی، چنین نگاشتهاند:
◽️مصنف ضاعفالله قدرَه و به واسطه تدرّب در حکمت متعالیه و تسلط تام به رموز معارف حقیقیه، عالیترین و زبدهترین مسائل را با عباراتی موجز و پرمحتوا به رشته تحریر درآورده، و از تکرار و ذکر مباحث سطحی پرهیز نمودهاند؛
و در خلال تحقیقات نشان دادهاند که در دو فن مذکور وی از قدرت فکری و ذوق سرشار عدیمالنظیر برخوردارند.
مرحوم امام در عرفان عملی نیز بهترین آثار را از خود باقی نهادند. تدرّب او در عرفان نظری و عملی در حدی است که به جرات میتوان گفت احدی جای آن استاد زمانه را نگرفت.
#امام_خمینی #عرفان
📚🎙حجت الاسلام سعید هلالیان، نشریه #امامِ_حوزه ص۳۱
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
💢آنچه به حسینبن علی علیه السلام دادند، بالاتر از آن است که به ابراهیم دادند.
◻️خدا چشمهٔ زمزم را برای ابراهیم علیه السلام در کنار بیت سنگی خودش قرار داده است؛ اما بیت اصلی خداوند دل مؤمن است و خدا از کنار خانهٔ اصلی خودش برای حسینبن علی و پیغمبر، چشمهٔ اشک را قرار داده است.
ازین جهت است که میفرماید:
«أنا قَتیلُ العَبْرَة»...
#امام_حسین
📚آیة الله حائری شیرازی، آیینه تمام نما، ص ۱۶
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
⭕️ای طلبهی مفاهیم! ای گمراه حقایق! قدری تأمل کن ببین چه داری از معارف؟
#چهل_حدیث #امام_خمینی
📚شرح چهل حدیث، حدیث چهارم(کِبر)، ص ۹۰
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
Rozeh_Rahbari.mp3
7.92M
◼️رهبر انقلاب_روضه شهادت امیرالمؤمنین...
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔘نکاتی از کتاب «آزادی یعنی آزادی»
🗂بررسی آزادی در منظومه فکری استاد سیدعلی خامنهای؛
👇در ضمن خطبههای نماز جمعه ایشان در دهه ۶۰
📘#آزادی_یعنی_آزادی
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
❇️امامخمینی در همان بحبوحه جنایات رضاخان علیه دستگاه امام حسین علیهالسلام درس اخلاقی با محوریت منازل السائرین برای عموم مردم دارند که نتیجه این درسها تبدیل شد به آثاری که من اسم آنها را اخلاق عرفانی مینامم.
🌀اخلاق عرفانی از دل عرفان عملی به دست میآید، ولی لزوماً مساوی عرفان عملی نیست. میشود از دل این بحثهای عرفان عملی که دغدغه سلوک دارد دست کشید و تمام این مقامات و منازل را بهعنوان خلقیات مطرح کرد. و حضرت امام این کار را کرد و ما شیرینی آن را بعد از انقلاب در صحنههای متعدد چشیدیم مثلاً در مورد نفس توضیحات تکاندهندهای داشتند.
حیلههای نفس اماره را در حوادث اجتماعی متذکر میشدند...
#علم_اقامه_دین #امام_خمینی
#عرفان_عملی
📚🎙حجت الاسلام یزدانپناه، نشریه #امامِ_حوزه ص۲۵
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🌑آدم خلیفهی تنهای خدا روی زمین است؛
🔻امپراطوری که گاهی باید برگردد به
◻️آخرین سلاح اش؛
◽️"... و سلاحه البُکاء "
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔘آیت الله تحریری؛
💠در راه تهذیب نفس، علم به مسائل اخلاقی و روحی، و نیز علم به معارف دین لازم است و این علم باید از طریق کتاب و سنت بدست آید، تا اطمینانآور و راهبر و مقصود گردد.
🔻ازاینرو در تنظیم معارف اخلاقی روش عمومی علمای اخلاق چنین است که با تکیه به بیان حقیقت نفس انسانی و فضائل و رذایل آن، راههای اتصاف به فضائل و دوری از رذایل نفسانی بیان میشود.
✅امامخمینی ره نیز این روش را در کتابهای اخلاقی خویش ازجمله «شرح چهل حدیث» و «شرح حدیث جنود عقل و جهل» به کار بردهاند؛
💠لیکن امتیاز ایشان آنست که در این دو کتاب به بحث علمی خالص نپرداخته اند. بلکه بحثها نوعاً براساس قرآن و سنت است.
🔸علاوهبرآن جنبه تذکریِ آن بر جنبه علمی آن غلبه دارد و این اشکال مهمی است که ایشان بر روش مؤلفان آنها وارد دانستهاند بااینکه مطالعه آنها را ضروری میدانند...
#امام_خمینی #اخلاق
#شرح_چهل_حدیث
📚🎙آیت الله تحریری، نشریه #امامِ_حوزه ص۱۹
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|#امام_خمینی
🔻این همه آمال ما، زیر خاک خواهد رفت، تمام خواهد شد. این همه توجهات به خود، به ضررمان تمام میشود و تمام میشود. آنکه باقی میماند آن است که مربوط به خداست:
ما عِندَکُم یَنفَدُ وَ ما عِندَ الله باقٍ...
📚کتاب تفسیر سوره حمد، ص۱۲۵
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
📚#معرفی_کتاب| «علی از زبان علی»
🔰«علی از زبان علی» دربردارنده گزارش های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی، والبته از زبان حضرت علی(ع) است.
🔰«علی از زبان علی یا زندگِی و زمانه امیر مؤمنان علیه السلام از زبان خودش» توسط حجت الاسلام محمد محمدیان با نگاهی دقیق نوشته شده است، که:
🔻پاسخ به برخی از مهمترین شبهات از تاریخ زندگانی امیرالمؤمنین، نظیر دلایل صرف نظر کردن حضرت از جنگیدن در مسئله خلافت رسول خدا (ص) یا دلایل پذیرش حکمیت در حالی که حضرت خود را بر حق میدانستند، آن هم از زبان خود حضرت و به نقل از منابع معتبر از نقاط قوت کتاب محسوب میشود.
🔰کتاب از 10 فصل : دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل شده است.
🔰پیوستگی و انسجام درونی که در موضوعات و متن کتاب وجود دارد ذهن مخاطب را از آشفتگی میرهاند و با سیر منظم تاریخی که در سراسر آن به چشم میخورد خواننده را تا پایان کتاب همراه میسازد...
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
20688.pdf
1.02M
✂️بُرشهایی از کتاب «علی از زبان علی»
🔻جهت اشنایی بیشتر با کتاب
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔵نسبت مبانی رهبر انقلاب با مبانی امام خمینی
🔘اگر شما میخواهید #انقلاب_اسلامی را تحلیل کنید باید مبانی امام (ره) را با رویکردهای آقا تطبیق دهید.
💠امام (ره) خیلی قدرتمندانه مبانی را ترسیم کردند و آقا نیز برای بنا نهادن این ساختمان بر مبنای ایشان، تمام کوششان را کردهاند، لذا سعی آقا بر این بوده است که مبانی امام (ره) کاملاً حفظ شود. ممکن است گاهی یک اختلافی هم وجود داشته باشد اما سعی آقا بر این بوده که بنا را بر مبنای امام (ره) استوار کنند...
📚🎙استاد عابدینی، نشریه #امامِ_حوزه ص۶
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🇵🇸باسل الاعرج سنی مذهب، یکی از جوانان فلسطینی است که در سال ۲۰۱۷ در یک عملیات شهادت طلبانه بعد از درگیری با صهیونیست ها به شهادت رسید. وی در شبکه اجتماعی خود مطلبی منتشر کرده بود که نشان دهنده عمق نفوذ معارف امام حسین (َع) در قلب آزادی خواهان فلسطینی است؛
🔖«مادرم مرا با عشق به اهل بیت و دوستان ایشان و دشمنی با دشمنانشان شیر داد و غم حسین را با شیر خود برای من به ارث گذاشت که آن را از مادرش و مادربزرگش گرفته بود. پس سلام بر حسین و فرزندان حسین که آخرین کلام او شعار ماست در زندگی و مرگ؛ " مرا به انتخاب دو امر مجبور کردند، شمشیر کشیدن و ذلت، و هیهات منا الذلة" فعظم الله اجرکم وإنّا لله وإنّا الیه راجعون»
📚|منبع: نسیم آنلاین
yun.ir/yuyccb
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
فلسطین .mp3
7.67M
🎧| نکاتی پیرامون مسئله #فلسطین؛
📻| اقای علی نجاتی مهر؛ پژوهشگر نظام حکمرانی، سیاست و فرهنگ
🗓تاریخ: ۱۴۰۱/۰۲/۹
1⃣قسمت اول
💠هر فرد یا مجموعه ای در ایران یا هر نقطهای از عالم، هر گونه شعار ارزشی هم که داشته باشد، یکی از مهمترین شروط لازمِ صحت آن شعارها و مقبول شدن آن فرد یا مجموعه، نسبت صحیح داشتن با مسئله فلسطین است.
💠ما برای قضیه فلسطین استدلال ها و پشتوانههای بسیاری داریم.
و اگر از جهاد تبیین در این زمینه بهره ببریم، امید هست که با جریان سازی درست حول آن، نه تنها در ایران بلکه در فضای بین الملل هم، مسئله فلسطین تبدیل بشود به یک امر عمومی و اجتماعی.
◻️به این دلیل که قضیه فلسطین نه فقط یک قضیه اسلامی بلکه یک قضیه انسانی هست و با فطرت انسانها سر وکار دارد.
💠مسئله فلسطین مورد توجه تمام علما و فقهای بیدار اسلامی بوده. به خصوص پس از نهضت احیاگر انقلاب اسلامی.
👈برای نمونه از آیة الله خوئی (ره) در کتاب لمحات من حیات الامام المجدد داریم که: نیروهای نظامی کفر به غارت سرزمین های اسلامی که مسجدالاقصی شریف جزئی از ان است روی اورده اند،وظیفه دینی بر ما لازم میسازد یکپارچه و متحد شده و با تمام توان به یاری مدافعان سرزمین های اسلامی بشتابیم.
◽️نظرات دیگر مراجع هم که مؤکد و مصرّح و مکرّر در دسترس است؛
2⃣قسمت دوم؛
⭕️پس هیچ مسلمان و شیعهای با ظواهر اسلامی و شعارهای ارزشی نسبت به مسئله فلسطین نمیتواند حتی بی اعتنا باشد ، چه برسد به اینکه ندایی سر بدهد یا حرکتی بکند که در تقابل با این مسئله باشد.
🔻کما اینکه متاسفانه بنده خودم دیدم در برخی هیئات مذهبی، نداهایی سر داده میشود در راستای نفی حمایت و کمک به جریان مقاومت؛ با شعارهایی مثل اینکه ما خودمان به آن لقمه نیاز داریم، و ناخواسته نقشه ی دشمن را در زمین زدن نهضت حسینی پیاده میکنند؛
🔘در صورتی که ما با اینکه در قبال فلسطین موظف ترین ملت هستیم و آزادهترین سوابق هم در کارنامه داریم، با این وجود ما نسبت به کشورهای در جریان و ذیل جبهه استکبار، کمترین کمکها را به فلسطین کردهایم، حتی نسبت به اتحادیه اروپا.
👈ولی تفاوت کمک ما با آنها در این است که کمک ما در راستای آرمان فلسطین است و در خدمت جریان مقاومت اسلامی، و کمک آنها در جهت سازش و انفعال جریان مقاومت.
💠این نکته هم اضافه کنیم که حتی اگر تمام موازین و تکالیف دینی و شرف و وجدان انسانی را کنار بگذاریم و کاملا هواپرستانه و منفعت پرستانه به قضیه نگاه کنیم، طبق اعتراف جبهه استکبار و نهادهای تحقیقاتی و آماری امریکایی میزان هزینه کرد ما در منطقه، یک سیصدم هزینه انها بوده. یعنی اگر ما یک سال هزینه کردیم انها سیصد سال هزینه کردند. حدود ۵ تریلیون دلار.
🔻پس ما توجه داشته باشیم که طبق اعتراف خودشان که: برنده کلان و قطعی این ماجرا، جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی بوده، با کمترین هزینه، بیشترین آوردههای بین المللی، امنیتی و منطقه ای را برای خودمان اوردهایم. که در حالت عادی و روش های عادی با هزاران و میلیونها برابر هزینه هم نمیتوانیم انها را کسب کنیم.
⭕️پس اگر چنین نداهایی سر داده شود در برخی محافل، این فاجعه است، و فاجعه عظمی این است که در هیئات و تحت لوای شیعی این اتفاق رخ دهد...
#فلسطین #جهاد_تبیین
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
◼️و هو #شهید_القدس
◻️او نیز شهید قدس شد...
◽️روحش قرین رحمت الهی، راهش پُر رَهرو...
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 رفتاری جالب از یک خانم در روز قدس که دو جور متفاوت میتوان فهمید!
🔻مادری که فرزندش را فرستاده روی صحنه برای همخوانی سرود "#سلام_فرمانده" و خودش با حس و حال جالبی همراهی میکند.
پ.ن #صدای_حوزه: دو گونه رفتار و کنش در این شخص مورد نظر کلیپ، قابل مشاهده است. ظاهری بدحجاب و غیرقابل تایید و کنشی مذهبی و درخدمت ارزشهای دینی و انقلابی.
▫️میتوانیم در ایستگاه اول بایستیم و نقد کنیم و نفی نماییم و البته می توانیم یک ایستگاه بالاتر حرکت کنیم و بخاطر رفتار مورد تاییدش تشویق و ترویج و #فوروارد نماییم.
▫️مخاطب هم به اندازه ای شعور دارد که دلیل فوروارد را بداند و پیام این ترویج و تبلیغ را نه ظاهر شخص بلکه پارادوکسی که نافی ظاهر کاراکتر و حامی و حاوی #فضای_ایدئولوژیک و مثبت سرود است تشخیص دهد.
▫️هنوز آن #نظرسنجی چندروز پیش شبهای قدر یادمان نرفته که بالای هفتاد درصد مردم، قصد شرکت در مراسم احیا را داشتند و همگی ذوق داشتیم و تحلیل اجتماعی میکردیم که دینداری مردم به مرحله #درونیسازی رسیده و عمق گرفته است.
▫️بلی بخشی از همان ۷۰ درصد نیز از همین تیپهای مردمی بودند که به دلایل متعدد فرهنگی و سیاسی و...، ظاهری نه چندان مورد تایید ولی #باورهایی_همراه و درمسیر تایید شده را یدک میکشیدند.
🆔 @sedayehowzeh
🔘او نادر بود ...
در فهم کلان جبهههای رسانهای و فرهنگی جهانی؛
در مسالهشناسی؛
در فعالیت و مجاهدت فرهنگی، هنری و رسانهای؛
در جریانسازی؛
در دیدبانی؛
در اخلاص و تواضع؛
در پایمردی و استقامت بر صراط انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، علیرغم همهٔ فرصتهای مادی آمادهٔ پیش رویش و ناملایمتهای در حقش؛
در امانتداری بار امانت و وفای به عهد اللهی؛
نادر بود در همهٔ اینها و خیلی موارد دیگر...
📢 لطفا رسانه ما باشید
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔻وداعِ_رمضان
جان آمده رفته، هیجان آمده رفته
نام تو گمانم به زبان آمده رفته
احیا نگرفتم تو بگو چند فرشته
صف از پی صف تا به اذان آمده رفته؟
تا پلک زدم خواب، مرا آمده برده
تا پلک زدم نامه رسان آمده رفته
امسال نبرده ست مرا روزه، فقط گاه
بر لب عطشی مرثیه خوان آمده رفته
من در به در او به جهان آمده بودم
گفتند: کجایی؟! به جهان آمده رفته
ترسم که به جایی نرسم این رمضان هم
آن قدر به عمرم رمضان آمده رفته...
#محمدمهدی_سیار
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دولت هند پخش اذان از بلندگو را ممنوع کرده است
🔺مردم به این شکل اعتراض خود را به تصمیم حکومت اعلام کردند.
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔻وداعِ_رمضان
بلبلی زار زار مینالید
بر فراقِ بهار، وقت خزان
گفتم انده مبر که بازآید
روز نوروز و لاله و ریحان
گفت ترسم بقا وفا نکند
ورنه هر سال گل دمد بستان
خاک چندان از آدمی بخورد
که شود خاک و آدمی یکسان...
#سعدی_شیرازی
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔻ما متاسفانه در حوزه و دانشگاه نسبت به #شهید_مطهری کملطف هستیم. جمله ای از حضرت اقا هست که میفرماید:
بنده حقیر خودم در طول مدت زندگیام که کار فکری داشتم، شاید بعضیهایتان میدانید و یا در بحث های مشهد که داشتم بودید، عمده کار بنده با استفاده از افکار آقای مطهری است. با ایشان خیلی رفیق بودم و به ایشان میگفتم غالباً کارهایم با استفاده از حرفهای شماست. کتابهایی را اسم میاوردم و ایشان تعجب میکرد، میگفت: عجب، این کتابها اینقدر خوب است و من نمیدانستم...
📚🎙سیدمهدی موسوی، نشریه #من_علی_خامنهای_شاگرد_امام_هستم،
ص ۳۰
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔻وداعِ_رمضان
افسوس که ایام شریف رمضان رفت
سی عید به یک مرتبه از دست جهان رفت
افسوس که سی پاره این ماه مبارک
از دست به یکبار چو اوراق خزان رفت
ماه رمضان حافظ این گله بُد از گرگ
فریاد که زود از سر این گله شبان رفت...
#صائب_تبریزی
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
🔻مستعمرهای به نام؛ فضای مجازی
🔘بیعملی و انفعال حیرتآور مسئولان امر در قبال تصویب طرح ساماندهی فضای مجازی با وجود تأکیدهای بیشمار و گاهاً عتابآلود رهبر انقلاب، برخاسته از چند مسئله است:
1⃣ تلاش مجدّانه و هجمهی همهجانبهی دشمنان نظام جمهوری اسلامی، که بههیچعنوان قصد ندارند از این عرصهی رها و بیصاحب، عقبنشینی کرده و آن را به حاکمیت ملّی واگذار کنند که به قول رندی: «ده درویش بر گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند!».
2⃣ جوسازی و هیاهوآفرینیِ جریانهای معاند داخلی و افراد بیمایه و پرمدّعایی که تاکنون در این فضای بیمهار، بدون هیچ منع و نگرانی، بر هرکه میخواستند، میتاختند و هر چه را میخواستند، زیر سؤال میبردند.
3⃣ سهلانگاری و غفلت برخی نیروهای انقلابی و خودی از آسیبها و مخاطراتی که رهاشدگیِ فضای مجازی به کشور و نظام اسلامی تحمیل نمودهاست: «منجمد چون غفلتِ یخ، ز آفتاب/ چون خبر شد زآفتابش، یخ نماند!».
4⃣ محافظهکاری برخی جریانهای سیاسی که در پشت عناوین ظاهرالصلاح پنهان شدهاند. ایشان در کارزارِ پیش آمده، خود را در میدان انتخابی سخت و پرهزینه مییابند: یا باید مصالحِ حزبی و آیندهی انتخاباتی را در نظر بگیرند و یا سالمسازی و ساماندهی وضعیتِ نابهنجار موجود و دفاع از حاکمیتِ اقتدارگرایانهی نظام اسلامی را برگزینند.
شاید بتوان گفت آزمون ساماندهیِ فضای مجازی و مستقل کردن حاکمیت نظام در این قلمروی حکومتی، معرکهای است برای سنجشِ عیارِ انقلابی و انقلابیگریِ مسئولان؛ از نمایندگان و ریاست مجلس که با شعار 'مجلس انقلابی'، آرای مردمی را جلب نمودند تا شورایعالی فضای مجازی و دولت مردمی.
🔺آری! روزهای سختِ آزمون در پیش است. به قول مولانا: «هست در ره، سنگهای امتحان!».
🖌|طاهره سیدی
#استعمارِ_جدید #مسئله_فضای_مجازی
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE